אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דמות ✔מה המשמעות של "להפוך מישהו לאלוהים שלך"? כיצד ניתן להשתחרר מתלות הרגשית? כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨מה המשמעות של "להפוך מישהו לאלוהים שלך"? כיצד ניתן להשתחרר מתלות הרגשית? כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים? מה הקשר בין רצונות לזהות עצמית? האם צריך להפסיק לרצות לגמרי?
מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו?

אחת הנקודות המרכזיות שאליעד כהן עוסק בהן היא שאלת התלות הרגשית של אדם בדמויות אחרות, וההשפעה שיש לכך על תחושת הערך העצמי שלו. לדבריו, כאשר אדם רוצה להיות דמות מסוימת - לדוגמה, גבר מושך, מצליח או נחשק - הוא למעשה מזדהה עם דמות שאינה באמת הוא עצמו. ההזדהות הזו יוצרת מצב שבו הערך העצמי שלו תלוי באישור חיצוני, כגון אישור מאישה שהוא רוצה שתאהב אותו. במצב כזה, אותה אישה הופכת עבורו ל"אלוהים", כלומר, לדמות היחידה שיכולה להעניק לו את תחושת הערך העצמי שלו.

לדוגמה, אם אישה שהוא מעוניין בה מגיבה אליו בצורה חיובית, הוא מרגיש בעל ערך, ואם היא מגיבה אליו בצורה שלילית, הוא מרגיש חסר ערך. בכך הוא הופך אותה למרכז חייו, והופך עצמו לתלוי רגשית במשהו חיצוני שאין לו עליו שליטה אמיתית.

למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת?

אליעד מסביר ששורש התלות הזו נובע מהזדהות עמוקה עם דמות אידיאלית שהאדם רוצה להיות. האדם מחליט מראש שהוא חייב להיות "משהו מסוים" כדי להרגיש טוב עם עצמו. כאשר הוא לא מצליח לעמוד בציפייה הפנימית הזו, הוא מתחיל לשפוט את עצמו באופן שלילי, ומרגיש רע. השיפוטיות הזו היא השורש לתחושת התלות והסבל. האדם שופט את עצמו על פי מדדים חיצוניים של "הצלחה", ולכן תמיד מרגיש בחסר.

מה המשמעות של "להפוך מישהו לאלוהים שלך"?

אליעד משתמש בביטוי "להפוך מישהו לאלוהים שלך" כדי לתאר מצב שבו אדם נותן לאחרים את הכוח המוחלט לקבוע את ערכו. לדוגמה, כאשר גבר רוצה שאישה מסוימת תאהב אותו, הוא הופך אותה ל"אלוהים" במובן הזה שהוא תלוי לחלוטין באישור שלה. אם היא אוהבת אותו, הוא מרגיש טוב, ואם לא - הוא מרגיש רע מאוד. בצורה כזאת, אותו אדם חי בתחושה של עבדות רגשית.

כיצד ניתן להשתחרר מהתלות הרגשית?

אליעד מציע להשתמש בטכניקה של הטלת ספק. האדם צריך לשאול את עצמו למה הוא כל כך רוצה להיות הדמות הזאת, למה הוא זקוק לאישור של אחרים, ובעיקר - למה הוא מרגיש שהוא חייב להיות משהו מסוים. השאלה העמוקה "למה אני חייב להיות הדמות הזאת?" מאפשרת לאדם לפרק את האמונה שהוא "חייב" להיות דמות מסוימת. ככל שאדם מטיל ספק ומבין לעומק את הרצון שלו, כך הוא משתחרר מההזדהות ומהתלות באישור חיצוני.

מהו חופש פנימי לפי אליעד כהן?

לפי אליעד, חופש פנימי אינו מצב שבו אדם מצליח להשיג מטרות חיצוניות כמו אהבה, כסף או הצלחה. חופש פנימי הוא היכולת להרגיש שלם ללא תלות במטרות האלה. זהו מצב שבו האדם לא חייב לקבל אישור חיצוני כדי להרגיש בעל ערך. האדם שחופשי באמת יכול לפעול בעולם מבחירה חופשית, ולא מתוך תחושת חוסר.

לדוגמה, אדם יכול לדבר עם בחורה שהוא מעוניין בה ללא התחושה שאם היא לא תרצה אותו הוא ייכשל או יאבד מערכו. הוא עושה את הדברים מתוך תחושת שלמות פנימית, ולא מתוך חוסר או פחד מדחייה.

איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים?

הדרך לדעת אם אדם באמת חופשי היא לראות האם הוא תלוי רגשית בתוצאות חיצוניות. לדוגמה, כאשר אדם מנהל שיחה עם אישה שמעניינת אותו, האם הוא מרגיש שחייו תלויים באיך היא תגיב אליו? אם כן, אז הוא עדיין לא חופשי. לעומת זאת, אם הוא מרגיש שלם ורגוע בלי קשר לתוצאה, אז הוא חופשי באמת.

כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי?

אליעד ממליץ להחזיק מול העיניים משפט שמזכיר לאדם את מטרתו האמיתית, כמו למשל: "אני רוצה לדבר עם בחורה בלי להרגיש שהיא אלוהים". על ידי...
איך הרצון להיות דמות מסוימת יוצר תחושת תלות וסבל?

אליעד כהן מסביר שהרצון של האדם להיות "מישהו מסוים" הוא שורש הסבל. אדם מרגיש רע כשהוא מזדהה עם דמות מסוימת שהוא רוצה להיות - גבר מצליח, מושך, נחשק או חכם - ואינו עומד בציפיות של הדמות הזאת. הרצון הזה גורם לו להרגיש תלות באנשים אחרים - לדוגמה, אישה שהוא חושק בה - כי הוא תולה את תחושת הערך העצמי שלו באישור ממנה. כלומר, ברגע שהוא רוצה שהיא תאהב אותו, הוא הופך אותה ל"אלוהים שלו" - בעלת הכוח לקבוע אם הוא טוב או לא.

מה זה אומר "להפוך מישהו לאלוהים שלך"?

כאשר אדם רוצה משהו ממישהו - לדוגמה, שמישהי תאהב אותו - אותו אדם מקבל את הכוח להגדיר את ערכו. זה הופך אותו ל"אלוהים" של האדם המבקש. אם הבחורה אוהבת אותו - הוא מרגיש מוצלח, ואם לא - הוא מרגיש כישלון. אליעד מדגיש שכדי להיות באמת חופשי, אדם צריך להפסיק לרצות ממישהו אחר משהו שקשור לזהותו. הוא צריך לשחרר את ההנחה שהתשובה למה שהוא רוצה - נמצאת אצל מישהו אחר.

איך ניתן להפסיק להרגיש תלות רגשית באנשים?

אליעד אומר שהדרך לשחרור מתחילה בהבנה פנימית: האדם צריך לזהות את הדימוי שהוא מנסה להיות, את הדמות שהוא מרגיש שהוא חייב להיות - ולשאול את עצמו למה. האם באמת הוא חייב להיות הדמות הזו כדי לאהוב את עצמו? הוא ממליץ לפעול בדרך של הטלת ספק - להטיל ספק בשורש התחושה הזו. לא לשאול רק למה אני רוצה שהיא תאהב אותי, אלא גם למה אני בכלל מרגיש צורך להיות דמות מסוימת כדי לאהוב את עצמי.

כיצד הטלת ספק פותרת את הבעיה מהשורש?

אליעד מסביר שהבעיה המרכזית היא לא הבחורה עצמה או מה שהיא חושבת - אלא זה שהאדם רוצה שיאהבו אותו כדי להרגיש שווה. לכן, הפתרון הוא לא רק ללמוד לדבר עם בחורה בלי לפחד - אלא לשאול למה חשוב לך כל כך שיאהבו אותך. אם תטיל ספק בזה - אם תשאל את עצמך "למה זה כל כך חשוב לי?" שוב ושוב, תוכל בהדרגה לשחרר את התחושה שאתה חייב להיות משהו מסוים.

מה הקשר בין שיפוט עצמי לבין תחושת תלות רגשית?

בבסיס הסבל יש שיפוטיות עצמית: האדם שופט את עצמו שהוא "לא מספיק טוב". הוא מאמין בלב שלם שהוא לא טוב כמו שהוא - ולכן הוא מנסה לקבל את האישור מבחוץ, מהבחורה, מהחברה, מהמשפחה. אבל אם הוא יצליח להפסיק לשפוט את עצמו - אם יוכל להרגיש שלם גם בלי האישור החיצוני - הוא ישתחרר.

מהו חופש אמיתי על פי אליעד כהן?

חופש אמיתי זה לא להצליח עם בחורות, כסף או קריירה. חופש אמיתי הוא לא להזדקק לדברים האלה כדי להרגיש שלם. אדם חופשי הוא זה שלא צריך שמישהו אחר יגיד לו שהוא שווה - כי הוא מרגיש את זה לבד, מעצמו. אליעד ממחיש זאת גם דרך רעיונות של "לחיות בשביל עצמך", אבל מדגיש שזה לא אומר להיות אגואיסט, אלא פשוט לחיות מתוך בחירה ולא מתוך תחושת חוסר.

מה המשמעות של "אני חי בשביל עצמי"?

לפי אליעד, אמירה כזאת יכולה להישמע חכמה אך גם להיות ריקה. אדם שחי בשביל עצמו, באמת, לא צריך לספק לעצמו דמות מסוימת כדי להרגיש טוב. כלומר, גם אם הוא מדבר עם בחורה או פועל בעולם, הוא לא עושה את זה כדי להוכיח משהו לעצמו או למישהו אחר - אלא מתוך חופש פנימי אמיתי.

איך ניתן לבדוק אם אדם באמת חופשי?

המדד לחופש פנימי הוא כאשר האדם יכול להיכנס לסיטואציה - כמו לדבר עם בחורה - מבלי להרגיש ש"אם היא לא תאהב אותי - אני כישלון". כלומר, הוא לא מרגיש שהוא מוכרח להצליח כדי להרגיש טוב. במקום זה, הוא יכול לבחור לפעול מתוך תחושת ערך עצמי קיים, ולא מתוך חסר.

כיצד להתאמן על כך בפועל?

אליעד ממליץ לכתוב לעצמך משפט על הקיר: "אני רוצה לדבר עם בחורה מבלי להרגיש שהיא אלוהים". הוא מסביר שכשאתה מזהה שהתחושה הרעה שלך באה מזה שאתה מרגיש שהיא שופטת אותך - תוכל להחזיר את הכוח לעצמך. תוכל לשאול: "למה אני נותן לה כל כך הרבה כוח? למה אני צריך את התחושה הזו ממנה?".

מה הקשר בין תחושת חסר לבין זהות עצמית?

ברגע שהאדם מרגיש שהוא "חסר" בלי משהו - הוא הופך את הדבר הזה למרכז חייו. אם אדם מרגיש שהוא חסר בלי אהבה - הוא נותן לאהבה כוח על החיים שלו. אם הוא מרגיש שהוא חסר בלי אישור חברתי - הוא הופך את האנשים סביבו לשופטים שלו. אליעד מסביר שהבעיה היא לא החסר - אלא הזיהוי עם החסר: האמונה שהאדם חייב למלא אותו כדי להיות שלם.

מה הפתרון הסופי שמציע אליעד?

אליעד מציע גישה של ריכוז במטרה: לזכור שהמטרה היא לא להרגיש שהיא אלוהים, כלומר, לא להרגיש תלוי באחרים בשביל להרגיש שלם. הדרך לכך היא להפסיק להזדהות עם הדמויות שאנחנו רוצים להיות, ולהבין שאם נוותר על הרצון להיות משהו מסוים - לא נצטרך את האישור החיצוני כדי להרגיש טוב.

האם ניתן להפסיק לרצות אהבה או הצלחה לגמרי?

אליעד לא אומר שצריך להפסיק לגמרי לרצות. הוא מדבר על הפרופורציה: האם הרצון שולט בך...
מהו חופש פנימי? כיצד ניתן להגיע אליו?

במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלות הקיומיות של חופש פנימי וחופש חיצוני. הוא מציין כי רבים מאיתנו חיים את חיינו מתוך תחושת חוסר חופש, תחושה המובילה לשעבוד רגשי ומנטלי לדברים חיצוניים - מה שנראה לעיתים כחופש אך למעשה הוא עבדות. חופש פנימי הוא לא רק היעדר כפייה חיצונית, אלא מצב שבו אדם משוחרר מההשלכות של רגשותיו, ממחשבותיו ומחוויותיו.

אליעד מציע תהליך של התבוננות פנימית כדרך להגיע לחופש פנימי. לדעתו, המאבק האמיתי הוא לא נגד העולם החיצוני אלא נגד העכבות, המחשבות והדעות שלנו. כל עוד אנו משועבדים לדעות ולרצונות של אחרים, אנו מונעים את עצמנו להרגיש חופשיים.

האם חופש חיצוני הוא באמת חופש?

בהמשך, אליעד מסביר את המאבק של רבים מאיתנו על חופש חיצוני - חופש ממסגרת, עבודה או מחויבויות אחרות. הוא טוען כי החיפוש אחרי חופש חיצוני אינו בהכרח הפתרון לחיים טובים. למעשה, חופש חיצוני יכול להיות עוד צורת עבדות - עבודה מתוך רצון לברוח ממחויבות ולא מתוך בחירה אמיתית. החופש האמיתי לא נובע ממקום של בריחה, אלא מתוך מקום של קבלה עצמית ושליטה פנימית.

ההבנה כי אנו לא חייבים להיות משהו מסוים כדי להרגיש טוב עם עצמנו היא הבסיס לחופש פנימי. במקום להימנע ממחויבויות ומסגרות מתוך פחד או שנאה, עלינו ללמוד להיות שלמים עם הבחירות שלנו ולהיות חופשיים בתודעתנו. אליעד אומר, שאלו המצליחים ביותר הם אלו שלא בורחים ממחויבויותיהם, אלא מכניסים אותן לחייהם מתוך תחושת שליטה ובחירה.

כיצד היכולת להטיל ספק עוזרת להגיע לחופש?

אליעד כהן מציין כי היכולת להטיל ספק במציאות שלנו, במחשבות ובתחושות שלנו היא כלי משמעותי בדרך להישגי חופש פנימי. הוא מדבר על כך שכאשר אנחנו לא מהססים לחשוב מחדש על התפיסות שלנו, אנו יכולים להיפתח לעולמות חדשים ולהבין את עצמנו בצורה עמוקה יותר.

לדבריו, עלינו לפתח את יכולת הספק בצורה חיובית. במקום לראות את הספק ככח שלילי או כמשהו שמערער את יציבותנו, יש לראות בו כלי לשחרור ולגמישות מחשבתית. כל עוד אנחנו מקובעים על "אמת" אחת, אנחנו לא באמת חופשיים.

ההבנה ש"אני לא חייב להיות משהו" כדרך להשגת חופש

בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הרגע שבו אדם מבין שהוא לא חייב להיות משהו מסוים או להרגיש חובה מסוימת כלפי אחרים כדי להיות "טוב" או "מספק". זוהי תפיסה ששוברות את הגבולות של רגשות האשם והחובה ומובילות לחיים עם יותר רוגע פנימי. החופש האמיתי מגיע מההבנה שכולנו, בעצם, לא חייבים להיות משהו מסוים בעיני עצמנו או בעיני...
תמיד מרגיש למה חשוב לי להעניק להפסיק לרצות דברים מרגיש חסר לפחד שופט חופש פנימי מה אומרים עליך אני רוצה שהיא תאהב אותי בלב שלם איך אפשר איך להשתחרר מתלות רגשית אימון אימונים אלוהות אלוהים אמת אפשר להתאמן גורם לאדם להרגיש גורמים דמות הרגשה השתחררות זהות עצמית חופש חופש פנימי לאדם להרגיש להיות דמות להפוך להפוך מישהו לאלוהים שלך להפסיק להפסיק לרצות להרגיש להשתחרר להשתחרר מתלות להשתחרר מתלות רגשית להתאמן לזהות לרצות משמעות משמעותיות פנימיות רגש רגשות רצון רצונות שיפוטיות תחושה תחושות תלות תלות רגשית תלותיות
איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"? להיות חופשי בתוך הדמות
... לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות דמות נחשקת? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על בערך? להיות חופשי בתוך הדמות מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? בשיחה מעמיקה מסביר אליעד כהן שכל אדם חי בתוך דמות, כלומר, בתבנית פנימית שהוא מאמץ לעצמו - תדמית או סיפור מסוים על עצמו ועל איך הוא רוצה שהעולם יראה אותו. הדמות הזו היא למעשה מערכת שלמה של תפיסות, ציפיות ... לעיתים באופן מודע ולעיתים לא מודע. אליעד מדגיש שכל פעולה יומיומית פשוטה, כמו הכנת קפה, סידור הבית או בחירת לבוש, נעשית מתוך דמות מסוימת, שכן כל התנהגות שלנו נובעת מתוך התפקיד שאנחנו לוקחים לעצמנו. מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? אליעד מבהיר שהבעיה העיקרית נוצרת כאשר האדם מזדהה עם הדמות שהוא מגלם עד כדי כך שהוא מאמין שהיא הזהות האמיתית שלו. כשהאדם מחויב יתר על המידה לדמות של המוצלח, הנחמד, האהוב, או כל דמות אחרת, הוא חש פגיע מאוד כשהמציאות לא תואמת את הציפיות שלו. לדוגמה, אדם שרואה את עצמו כמוצלח עם נשים, וכל ערכו העצמי תלוי בזה, ירגיש מושפל במקרה של כישלון או ... שלמה, מה שמוביל ללחצים נפשיים ולקושי רגשי. האדם הופך לעבד של הדמות, וכל איום עליה נחווה כהשפלה עצמית קשה. איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? הפתרון שאליעד מציע אינו להימנע להיות בדמות כלל, אלא להבין שהדמות היא כלי או משחק שאפשר להשתמש בו באופן מודע. במקום להזדהות עם הדמות לחלוטין, האדם יכול לבחור להיכנס לתפקידים שונים, אך ללא תחושת חובה ... לדוגמה, אדם יכול לשחק את הדמות של בן זוג רגיש ואוהב מתוך בחירה מודעת, מבלי לחוש שהזהות שלו תלויה בכך. ברגע שהאדם מסוגל לראות בדמות כלי ולא מחויבות מוחלטת, הוא חווה חופש פנימי אמיתי. הוא יכול להיכנס ולצאת מהדמויות ללא מאבק פנימי וללא פחד מהתוצאות, כי הוא יודע שהדמות אינה הזהות האמיתית שלו אלא משחק מודע. מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? הקונפליקט המרכזי שאליעד מתאר הוא של אנשים שלא מוכנים לחיות חיי כאילו או בערך. אנשים אלו דורשים לחיות באמת, בלי לשקר לעצמם. מצד אחד, הם מבינים שאי אפשר לחיות בלי דמות, כי כל פעולה בעולם נעשית מתוך סיפור או דמות מסוימת. מצד שני, הם לא מוכנים להרגיש שהם משקרים לעצמם או משחקים תפקיד שהוא לא אמיתי. הפתרון לקונפליקט הזה הוא להבין שהבחירה בדמות לא חייבת להיות ממקום של פחד או חולשה, אלא ממקום של מודעות ועוצמה. כשאדם בוחר לשחק דמות מתוך חופש, הוא לא חש מושפל כשהמציאות אינה תואמת בדיוק את הדמות, והוא יכול להמשיך לפעול בעולם בצורה משוחררת ואותנטית. איך לפרק את מנגנון הרצון להיות דמות נחשקת? כדי לשחרר את עצמנו מהכלא של הדמות, אליעד ממליץ לפרק את כל ההנחות והרצונות שעומדים מאחוריה. לדוגמה, אדם רוצה שבת זוגו תראה שהוא מסדר את הבית, כי כך היא ... השלב הגבוה שאליעד מתאר הוא להבין שהחיים הם סדרה של דמויות והבחירה בהן נעשית מתוך מודעות מוחלטת. אדם שמבין שהוא תמיד נמצא בדמות כלשהי, אבל לא מזדהה איתה באופן מוחלט, יכול ליהנות גם מהרגעים של כאב, כי הוא מבין שהוא זה שבוחר לשחק את הדמות. ככל שאדם חווה את חייו כבחירה מודעת של דמויות ... את התפקיד שהוא רוצה לשחק. איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית ואהבה? אליעד מבהיר שתלות רגשית נובעת גם היא מדמות שאנו רוצים לגלם, דמות של אדם אהוב ונחשק. הדרך להשתחרר היא לבדוק האם באמת חייבים את האהבה של האחר כדי להרגיש בעלי ערך. ברגע שהאדם מבין שהצורך באהבה הוא רק סיפור שהוא יצר לעצמו, הוא יכול לבחור להשתחרר מהתלות הזו. האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? אליעד מסביר שכל רגע האדם הוא בעצם דמות מסוימת, אבל כשאנו מודעים לכך שזה משחק, אנחנו יכולים לבחור לשחק אותו ללא פחד. המשמעות האמיתית של חופש היא לחיות מתוך הבנה מלאה שכל מה שאנחנו עושים הוא סיפור, ... להיות מקור לשמחה ולאושר אמיתי, כי הן נעשות מתוך מודעות מלאה ומתוך בחירה חופשית ולא מתוך חובה או פחד. מה זה אומר להיות בתוך דמות? איך להשתחרר מתלות בדמות פנימית? איך אפשר לחיות בלי להזדהות עם הדמות שלי? האם אפשר להיות חופשי בתוך דמות? איך הדמות שלי גורמת לי לסבול? איך להתמודד עם הרצון להיות נחשק? מה הקשר בין דמות לחופש פנימי? למה אדם צריך להבין את המהות של דמות כדי להשתחרר מהשפלה פנימית? הדיון המעמיק עם אליעד כהן עוסק בשאלה הבסיסית: למה אנחנו חיים בתוך דמות? מהי בכלל
הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
... להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי מה המשמעות של להיות בדמות וכיצד היא משפיעה על החיים? המושג להיות בדמות, כפי שמסביר אליעד כהן, מתאר מצב שבו האדם אינו מתנהג לפי האמת הפנימית שלו, אלא מגלם איזושהי תדמית או מסכה חיצונית. האדם מאמץ דמות כדי להרשים אחרים, להתאים את עצמו לסביבה החברתית או כדי להרגיש ביטחון. למעשה, אליעד מציין שבאופן טבעי, אדם תמיד נמצא בדמות כלשהי: לבוש, שפת גוף, סגנון דיבור - כולם חלק מדמות חברתית שהאדם מציג, ולכן, אי אפשר להימנע באופן מוחלט מהיות בדמות. למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? משתתף בשיחה משתף בקושי גדול שהוא ... תחושה שהוא שקרן ולא אמיתי. אילו שלושה תהליכים מתקיימים בעת קונפליקט עם הדמות? אליעד כהן מזהה שלושה תהליכים מרכזיים המתרחשים בראשו של אדם בקונפליקט עם הדמות: האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או ... טורדניות שגורמות לו לא לפעול. הוא מרגיש שהוא כלוא בראשו, לא יכול לדבר עם אנשים, ואפילו בקשרים זוגיים הוא מתאר את התחושה שהצד השני לא באמת הכיר אותו, כי הוא תמיד שיחק דמות מסוימת. הוא מציין שהקלה מגיעה רק כשהוא מצליח להשתחרר מהדמות, אבל הקונפליקט נמשך, והוא לא מצליח לשמור על אותנטיות לאורך זמן. האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? אליעד מסביר שלא ניתן להפסיק באופן מוחלט להיות בדמות, מכיוון שכל פעולה חברתית היא למעשה סוג של העמדת פנים. גם האדם שחושב שהוא אותנטי, בעצם נכנס לדמות של מישהו שמתאמץ להיות אותנטי. לכן, הפתרון אינו לנסות לא להיות בדמות, אלא ללמוד לנהל את הדמות באופן מודע, מתוך בחירה ומתוך התאמה לסיטואציה. מה ההבדל בין דמות טבעית לדמות מוגזמת? אליעד מדגיש כי יש הבדל משמעותי בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת. כאשר אדם מנסה להיכנס לדמות רחוקה מדי ממצבו הפנימי האמיתי, הוא יחווה דיסוננס פנימי ומתח נפשי קשה. לדוגמה, אדם חסר ביטחון שינסה לשחק גבר גבר באופן מוגזם, ירגיש חוסר נוחות וחרדה. לעומת זאת, דמות טבעית, המתאימה למצבו הפנימי הנוכחי של האדם, תאפשר לו לפעול בצורה נוחה יותר. איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? המפתח הוא המודעות. אליעד ממליץ להכיר בכך שאתה תמיד בדמות מסוימת, אך לבחור את סוג הדמות, מידת ההתאמה שלה ועוצמתה בצורה מודעת. הוא מדגיש שאין צורך לחכות לפתרון מוחלט של הקונפליקט לפני הפעולה, אלא להכיר בכך שיש קונפליקט ולפעול למרות הספקות. כך ניתן להשתמש בדמות ככלי יעיל במקום להפוך לעבד שלה. כיצד דמויות מסוימות משפיעות על הדימוי העצמי? אליעד מביא דוגמה מאנשים שלמדו טכניקות של אמנות הפיתוי, שהופכים לדמות בטוחה מאוד אך לא אותנטית. אנשים אלה מתארים תחושות קשות של בלבול, כי הם מרגישים שמשקרים לעצמם. אליעד מדגיש שמי שלומד אצלו לא יכול עוד להזדהות עם שקרים עצמיים, ולכן צריך לפתח דמות מדויקת וגמישה, שתאפשר לו לפעול ...
איך להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח / גבר מושך / איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים מהדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים?
... להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח גבר מושך איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים מהדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? ניתוח מחשבה של ... שהוא כל הזמן מתאמץ להיות דמות מסוימת, לשחק דמות מסוימת. לדוגמה הוא כל הזמן מנסה להרגיש גבר מוצלח גבר מושך איש עסקים וכיוב. מכך נוצרת תחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת. בהנחה שהאדם רוצה להשתחרר מהרצון הזה להיות הדמות הזאת, הוא צריך לעשות 2 דברים מרכזיים. 1 - לנתח את הדמות, להבין למה אני ... הזאת? לעשות רציונליזציה לדמות הזאת. איך היא מתבטאת בכל פעולה ביום יום. המטרה של הניתוח, היא להפסיק לפעול בצורה אוטומטית, כדי שיהיה ניתן לשלוט בדמות הזאת שרצה בצורה אוטומטית ומתוך הרגל. 2 - לנסות להבין מה הטוב שיוצא להיות הדמות הזאת ולמה אני לא באמת רק רוצה להשתחרר מהדמות ... אנשים מרגישים שהם משחקים דמות מסוימת בחיים? אנשים רבים מרגישים שהם משחקים דמות מסוימת, כגון הגבר המוצלח, האישה האטרקטיבית, איש העסקים המצליח, וכו. תחושה זו יוצרת מצב שבו האדם נמצא כל הזמן בשעבוד פנימי לרצון להיות דמות ספציפית, מה שגורם לו סבל מתמשך. אליעד כהן מסביר שכדי להשתחרר מהשעבוד הזה, יש צורך בשני תהליכים מרכזיים: מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? התהליך הראשון הוא ניתוח רציונלי ומדויק של הדמות שאנו מנסים להיות: למה אני רוצה להיות הדמות הזאת? איך הרצון הזה משפיע על ... אליעד לאדם שמרגיש שעבוד לדמות מסוימת, האדם מסביר שהוא תמיד מנסה לשחק דמות מוצלחת, אבל מצד שני הוא כבר לא רוצה את זה כי הוא מבין שזה משעבד אותו וגורם לו סבל. אליעד שואל אותו: אתה באמת רוצה להשתחרר מזה ... איך כשהוא לא מנסה להיות בדמות , הוא פתאום רואה את העולם אחרת: פתאום אני רואה את הצבעים, אני מרגיש חי, אני נהנה מהרגע. החיים נהיים הרבה יותר טבעיים ופשוטים. ... חיים בלי הלחץ להיות דמות מסוימת. מהי אהבה טבעית לעומת אהבה נפולה? בהמשך השיחה, אליעד נוגע גם בנושא האהבה ומסביר שאהבה טבעית היא אהבה שאינה תלויה בדבר, ... ומתמקדת רק באדם מסוים או בדמות מסוימת, היא הופכת לתלותית ויוצרת סבל. אליעד אומר לאדם: פעם אהבת את כל העולם, היום כל האהבה שלך נפלה על בחורה מסוימת. זו אהבה ... רגע. הוא כבר לא משועבד לדמות אלא חי מתוך בחירה מודעת. איך להשתחרר מתחושת שעבוד לדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? איך להיות מודע לפעולות שלי? איך להיפרד מדמות שאני משחק? מדוע אני רוצה להיות דמות מסוימת? מדוע אני כל הזמן מרגיש שאני משחק דמות מסוימת? הדיאלוג הבא מתאר שיחה מפורטת וארוכה בין אדם שמרגיש שהוא כל הזמן משחק דמות לבין אליעד כהן. השיחה ממחישה שלב אחר שלב את תהליך ההבנה, החקירה והפרידה מהשעבוד לדמות. האדם: אני מרגיש שאני כל הזמן חייב לשחק דמות. אני כל הזמן מנסה להיות משהו מיוחד, מישהו מוצלח, מושך או חכם. זה ממש מתיש אותי. אליעד: בוא נעצור ונבדוק. איזו דמות אתה מנסה להיות הכי הרבה? האדם: בעיקר הגבר המוצלח או איש העסקים, מישהו שאנשים יעריכו ויגידו וואו, איזה גבר מצליח. אליעד: אוקיי. ... שלך? כל עוד אתה תלוי בדמות כדי לא להרגיש סתם אדם רגיל, אתה בשעבוד תמידי. מהי החשיבות של זיהוי האוטומט? האדם: אז איך יוצאים מהשעבוד הזה? אליעד: קודם כל, ... האמיתי של חיים ללא דמות. מהו תהליך הפרידה הרגשית מהדמות? האדם: אבל אני עדיין מרגיש שאני לא יכול לשחרר את זה לגמרי. כאילו קשה לי לוותר על הריגושים שזה ... בדיוק החוויה. החיים ללא דמות הם חיים של זרימה, ללא לחץ. אתה חי את הרגע באופן טבעי, בלי הצורך להיות מישהו ספציפי. האדם: אבל עדיין יש לי פחד לפעמים שאני חוזר לדמות. אליעד: זה בסדר. תהליך הפרידה מהדמות הוא תהליך מתמשך. בכל פעם שתשים לב שאתה חוזר אליה, פשוט תבדוק מחדש: האם באמת כדאי לי לשחק ... מישהו? איך להפסיק לשחק דמות? מה זה לחיות בצורה טבעית ופשוטה? איך להשתחרר מהצורך להרשים אנשים? מדוע מפחיד אותי להיות אדם רגיל? ...
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
... השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you ... it מהי הפרעת השחקן, וכיצד היא משפיעה על תפיסת הזהות שלך? הפרעת השחקן היא מצב שבו אדם נכנס לתוך דמות בצורה כל כך חזקה, עד שהוא מתחיל לאבד קשר עם הזהות האמיתית שלו. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם משחק דמות באופן קבוע ובמיוחד כשעושה זאת בצורה מוצלחת, הוא יכול לשכוח האם הרגשות, המחשבות, והתגובות שלו אמיתיים, או שזו רק דמות שהוא אימץ. ככל שהאדם שחקן טוב יותר, כך גדל הסיכון שהוא יזדהה עם הדמות ויאמין שהיא מייצגת את מי שהוא באמת. לדוגמה, כאשר אדם כועס במסגרת משחק דמות, בהתחלה הוא יודע שהכעס הוא חלק מהמשחק. אך ככל שהוא שחקן טוב יותר, הוא עלול להתחיל להאמין שהכעס אמיתי, עד ... כך לא בטוח האם ההתנהגות הזאת הייתה אותנטית או רק משחק. לדוגמה, כשאדם מגיע לראיון עבודה, הוא משחק דמות של מישהו שמתעניין בתפקיד ובחברה. בשלב מסוים, הוא עלול להאמין באמת שהוא מעוניין בתפקיד, אף שבתחילת הדרך הוא ... בכלל התחלת את המשחק מלכתחילה, ולהאמין שהדמות ששיחקת היא הזהות האמיתית שלך. מדוע קשה להיות מודע לדמות ולאמת הפנימית בו זמנית? אליעד כהן מסביר שקשה מאוד לשמור על מודעות כפולה: להיות בדמות ובאותו הזמן להיות מודע לזה שאתה רק משחק דמות. למשל, כשאתה מדבר עם מישהו, קשה לומר דבר אחד ולחשוב דבר אחר בו זמנית. אם אתה שחקן לא טוב מספיק, לא תוכל להחזיק את שני המצבים בו זמנית, כלומר, גם לשחק דמות וגם לזכור כל הזמן את האמת האמיתית שלך. עם זאת, אליעד מציג דוגמה של אלוהים כשחקן מושלם - אלוהים יכול לשחק דמות באופן מושלם ובו זמנית להישאר מודע לחלוטין לאמת. כלומר, לפי אליעד, שחקן מושלם יכול לפעול בדמות באופן מלא ועדיין לשמור על מודעות לכך שזוהי רק דמות ולא זהותו האמיתית. איך המשל מעשה מהתבואה המשוגעת קשור להפרעת השחקן? אליעד כהן מציג את הסיפור של מעשה ... שיגעון, וזוהי לא המציאות האמיתית. המשל הזה קשור להפרעת השחקן בכך שהוא מדגים כיצד אדם יכול לשחק דמות - במקרה זה, את דמות המשוגע - ולשכוח לחלוטין שהוא משחק. כדי להימנע מכך, צריך אדם לזכור שהוא משחק דמות, אך האתגר הוא שהאדם בדרך כלל שוכח לשים את הסימן על המצח ולהזכיר לעצמו את האמת. האם אפשר למנוע את ההזדהות עם ... ההפרעה הזו בעזרת תודעה אחרת או צורת חשיבה אחרת. אליעד מציין שאפשר לשמור על מודעות לכך שאתה משחק דמות, אך מסביר שזה דורש מאמץ ומודעות גבוהה, שלא תמיד זמינה לאדם, במיוחד כשהוא נכנס למשחק בצורה חזקה. למעשה, ... תוכל להמשיך לשחק את הדמות מבלי לאבד לחלוטין את עצמך. מהי הפרעת השחקן? איך לזהות הזדהות יתר עם דמות? מה זה מעשה מהתבואה המשוגעת? איך להימנע מלהזדהות עם דמות שאני משחק? מה הקשר בין משחק דמות לאובדן זהות? איך לשמור על אותנטיות בזמן משחק דמות? החיצוני משפיע על הפנימי, לא יודע מי אני באמת, למה לא להאמין לעצמי? איך להיות שחקן יותר טוב? ...
למה לא להרגיש טוב יותר מידי? העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט
למה לא להרגיש טוב יותר מידי? העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט
... הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט למה לא כדאי להרגיש טוב מדי? אליעד כהן מסביר בהרצאה למה אסור להרגיש טוב יתר על המידה ואיך להרגיש טוב ... מהווה סיבה משמעותית לאהבה. מה הסיכון בלהעמיד פנים בזוגיות ובדייטים? אליעד כהן מסביר את הסכנה בהעמדת פנים ובבניית דמות לא אמיתית, במיוחד בדייטים ובזוגיות. כאשר אדם מציג בפני בן או בת הזוג דמות שהיא לא הוא עצמו באמת, הוא נכנס למעגל מסוכן שבו הוא צריך לתחזק את אותה דמות. הוא מביא דוגמה של אדם שמתחזה למישהו עשיר, ואז בת הזוג מתאהבת בדמות העשירה שהוא מציג, ואף מוסיפה סיפורים נוספים משלה לאותה דמות . האדם הזה מתחיל ליהנות מההערצה שהוא מקבל על בסיס הדמות המדומה שיצר, אך עם הזמן העמדת הפנים מתישה אותו, ובסוף ...
מנסה למצוא חן בעיני אחרים, רוצה להיות עצמי, רוצה להיות מי שאני, רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות
מנסה למצוא חן בעיני אחרים, רוצה להיות עצמי, רוצה להיות מי שאני, רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות
... מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות למה אנשים מנסים למצוא חן בעיני אחרים ולא מצליחים להיות עצמם? אנשים רבים מתמודדים עם תופעה שבה הם חשים שהם לא באמת עצמם, אלא משחקים דמות מסוימת כשהם נמצאים בחברת אנשים אחרים. למשל, אדם סיפר שהוא רוצה להיות נחמד כאשר הוא מדבר עם אנשים אחרים, אבל מרגיש שהוא משחק דמות נחמדה במקום להיות פשוט מי שהוא באמת. אליעד כהן מציין שלמעשה, האדם לא באמת בטוח עד הסוף שהוא אכן נחמד, ולכן הוא צריך לשחק את תפקיד האדם הנחמד כדי לשכנע גם את האחרים וגם את ... שישדרו נחמדות. מדוע אדם שמשחק דמות לא מרגיש מחובר לעצמו? כאשר אדם משחק דמות מסוימת, הוא מרגיש פער בין איך שהוא רוצה להיתפס ובין איך שהוא באמת מרגיש בפנים. לדוגמה, אליעד כהן מתאר מצב שבו אדם מסוים מנסה לשדר שהוא אדם נחמד, ומגלה שבזמן שהוא משוחח עם ... ובכך להשתחרר מהצורך לשחק דמות. אליעד כהן מדגיש שלפני שהאדם בוחר באיזו מהאפשרויות לנקוט, עליו להבין לעומק מה המטרה האמיתית שלשמה הוא משחק את התפקיד. עליו לשאול את עצמו מה הוא מנסה להשיג דרך המשחק הזה. ... צריך להפעיל שום מאמץ או לשחק דמות כלשהי. הפתרון לתחושת חוסר החיבור לעצמו הוא להפסיק לנסות לשדר דמות כלשהי ולנסות להבין לעומק מדוע הוא מרגיש שהוא חייב להיות מישהו אחר. האדם צריך לברר מה המחיר שהוא משלם אם יפסיק לשחק את הדמות, ומה יקרה לו אם הוא יפסיק לנסות להיות נחמד. האם ... מהלופ של לרצות אחרים ולשחק דמות? אליעד כהן מציע לאדם שנתקע בלופ הזה לשאול את עצמו כמה שאלות יסוד: האם אני באמת רוצה להיות הדמות הזו שאני משחק, או שאני משחק אותה כדי להשיג משהו אחר? מה הסיבה שאני חושב שאני ... יצטרך יותר להרגיש שהוא משחק דמות או מנסה להרשים אחרים. איך להפסיק לרצות אחרים? מהי מודעות עצמית? למה אני משחק דמות? איך להיות מי שאני באמת? איך להתחבר לעצמי? למה קשה לי להיות עצמי? ...
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
... בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר? האם האדם הוא דמות בסרט מצויר או הצייר עצמו? אדם שחוקר את עצמו לעומק, לעיתים מגיע להבנה שהוא למעשה דמות בסרט מצויר, כלומר, שהוא בעצם חסר בחירה חופשית, ורצונותיו אינם שייכים לו אלא מתגלים דרכו כישות אחרת. אדם כזה, יכול למצוא עצמו במצב שהוא כבר לא רוצה שום דבר, כי הוא מבין שהרצונות אינם שלו, אבל מצד שני הוא עדיין לא נהנה מהחיים. הוא בעצם חווה את המציאות כאילו הוא רק דמות מצוירת בתוך סרט שאינו יכול לשלוט בו. מה הקשר בין העדר בחירה חופשית לבין סבל ואושר? אליעד כהן מסביר שהבנת חוסר הבחירה לכשעצמה לא אמורה לגרום לאדם ... מוחלט, אינסוף, מה שנמצא לפני הזמן ולפני המקום. במילים אחרות, הוא מגלה שהוא בעצמו אלוהים, הוא הישות האינסופית שבתוכה נוצרת כל המציאות. איך ההבנה שהאדם הוא גם דמות וגם צייר, מסלקת את הסבל? אליעד כהן מסביר שבנקודה הגבוהה ביותר, האדם מבין שהוא לא רק דמות בסרט מצויר, אלא גם הצייר של הסרט עצמו. הוא מגלה שהמציאות כולה היא בעצם החלום שלו, והוא עצמו גם החולם וגם הדמות בתוך החלום. במצב כזה, האדם חי ... מבין שכל מה שקיים במציאות, כולל הרצונות שלו והתודעה שלו, הוא חלק מאותה ישות אחת אינסופית, אז הוא מרפא את עצמו מהפיצול הזה. מה קורה כאשר מבינים שגם הצייר הוא דמות בסרט מצויר גדול יותר? אליעד מחדד שההבנה יכולה להגיע רחוק יותר, כאשר האדם מגלה שגם הצייר עצמו (הישות האלוהית, הבורא), הוא בעצם דמות בתוך סרט מצויר גדול יותר. זאת אומרת, שישנה ישות גדולה אף יותר מהאלוהים, וההבנה הגבוהה ביותר היא שהצייר, הציור והדמויות שבתוך הציור הם כולם למעשה ... מי הוא אלוהים באמת? הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, ובן אדם אומר דבר כזה, התבוננתי פנימה וחקרתי חקרתי את הרצונות שלי ואת הדברים, והגעתי למסקנה שאני דמות בסרט מצויר, מה שזה גרם לו שכביכול הוא לא רוצה שום דבר, אבל הוא לא נהנה מהחיים. והשאלה מה היא האמת? הוא חקר לתוכו, גילה שכל הרצונות שלו הם של ישות ... שהוא בתוך הסרט, וגם, את הפרספקטיבה שהוא הצייר. ואחדד יותר מזה, שמי שהולך יותר רחוק מזה, הוא מגלה שגם הצייר עצמו, הוא בתוך סרט מצויר. גם אלוהים הוא דמות של ישות גדולה יותר, בשכל הגדול יותר הוא ההבנה שהצייר והציור והישויות שבתוך הציור, הן ישות אחת. ואז אין את השאלה של יש בחירה, אין בחירה, וכו. ואז ...
הפרעת זהות דיסוציאטיבית, פיצול אישיות, הנערה בעלת 30 הזהויות, סיפורה של תהילה, הפרעת ריבוי אישיות, טיפול בהפרעת אישיות מרובת פנים, הפרעת זהות מנותקת, הפרעת נתק מהעצמי, פסיכוסומטיה
... לכך, עם כ - 30 זהויות שונות. הפרעה זו מתבטאת בכך שלעתים קרובות האדם לא זוכר את ההתנהגות או ההתנסויות של חלק מהזהויות שהוא נמצא בהן, כאשר כל דמות מייצגת צדדים שונים של האישיות. לדוגמה, תהילה עשויה להפוך לדמות של ילדה קטנה, ולהתנהג בצורה שונה ממה שהיא בדרך כלל, ולעיתים אף לא זוכרת את מה שעשתה בזמן הזהות האחרת. הפרעה זו נובעת ממנגנון הגנה פסיכולוגי חזק מאוד, שבו אדם מתכחש לחלקים ... ומטפלים בהפרעת זהות דיסוציאטיבית? אליעד מציין שכשמטפל נפגש עם אדם הסובל מהפרעת זהות דיסוציאטיבית, הוא עשוי לחוות מקרים בהם האדם עובר פתאום לדמות אחרת. לדוגמה, נערה שתוך כדי שיחה עם המטפל עוברת לאישיות אחרת ואחר כך טוענת שהיא לא זוכרת את התנהגותה בזמן שהייתה בדמות השנייה. זהו ביטוי מובהק להפרעה. אליעד טוען שחשוב שהמטפל לא יראה סימני הפתעה או יחשוב שהמצב מוזר, אלא ינסה להבין את המשמעות העמוקה של ההתנהגות ולסייע למטופל לקשר את חלקי האישיות השונים של עצמו. השלב הראשון בטיפול הוא שהמטפל ישוחח עם המטופל בשפה ובמונחים שהוא מבין, כדי להתחיל להבין את המהות של כל דמות ולמצוא את היתרון שכל אחת מייצגת עבור המטופל. בהמשך, המטפל יעזור למטופל לחבר בין הדמויות השונות ולזהות את מה שמניע כל אחת מהן, כדי לטפל במקור הרגשות והפחדים שמתעוררים בכל דמות. האם כל אדם סובל מפיצול אישיות? אליעד כהן מציין שלכל אדם יש באופן טבעי ריבוי דמויות פנימיות, ואין הכוונה שכל אדם סובל מהפרעת זהות דיסוציאטיבית במובנה הקיצוני. כל אדם עשוי ... הוא הומלס. ההבדל בין אדם הסובל מהפרעה לבין אדם רגיל הוא במידת ההקצנה של ההתנהגות וביכולת של האדם להבדיל בין הדמויות. לדוגמה, אם אדם נכנס לדמות של רוצח כאשר הוא כועס, הוא עשוי להרגיש תחושות של אכזריות, אך זה לא אומר שהשינוי הזה מוביל לאובדן עצמי כמו במקרים של פיצול אישיות דיסוציאטיבי. איך אפשר להוכיח שהאדם זוכר את ... שהאדם הסובל מהפרעת אישיות דיסוציאטיבית זוכר את מה שקרה בזמן שהיה בדמויות אחרות. הוא נותן דוגמה שבה מלמדים את האדם מידע חדש כאשר הוא נמצא בדמות מסוימת, ואז בודקים אם הוא זוכר את המידע כאשר הוא חוזר לדמות המקורית שלו. אם הוא זוכר את המידע, זה מעיד על כך שזהו אותו אדם, וההבדל הוא במנגנון ההדחקה שמונע ממנו לזכור את מה שקרה. האם אדם יכול לקבל יכולות או מחלות פיזיות מדמויות אחרות שלו? אליעד מסביר שלעיתים קרובות האדם יתחיל להרגיש סימפטומים של מחלה או כישרון כאשר הוא מזדהה עם דמות מסוימת. אם לדוגמה אדם מזדהה עם דמות עיוורת שמנגנת בפסנתר, הוא עשוי להרגיש כאילו יש לו את היכולת לנגן, אף שמעולם לא למד את הכלי. הדבר עשוי להתרחש בעקבות חשיפה חלקית למוזיקה או כישרון טבעי, אך אליעד מבהיר כי הדבר לא יוביל לשינויים פיזיים בלתי אפשריים. עם זאת, אם אדם מזדהה עם דמות בעלת מחלה, הוא עשוי להרגיש את תסמיני המחלה כאילו הם פיזיים. מהו הפתרון המעשי לטיפול באדם עם הפרעת אישיות מרובת פנים? הפתרון לטיפול בהפרעת אישיות מרובת פנים, לפי אליעד, הוא להבין את המהות של כל דמות ולהבין מה היתרון שהאדם מוצא בה. כל דמות מייצגת צורך או פחד פנימי, והמטרה היא לספק לאדם את הפתרון שמייתר את הצורך להזדהות עם דמות מסוימת. לדוגמה, אם אדם מזדהה עם דמות של ילד קטן כי זה נותן לו תחושת ביטחון, ניתן לספק לו תחושת ביטחון בדרכים אחרות, ובכך להפחית את הצורך להזדהות עם דמות זו. מהי הפרעת זהות דיסוציאטיבית? איך מטפלים בפיצול אישיות? האם פיצול אישיות הוא אמיתי? מה הקשר בין טראומה לפיצול אישיות? איך מזהים הפרעת זהות דיסוציאטיבית? מהי השפעה ... לה כ - 30 זהויות שונות. הפרעה זו מתבטאת בכך שהאדם סובל מניתוק של זהותו, כשהוא עובר בין דמויות או אישיות שונות. לדוגמה, תהילה יכולה להיות בדמות של ילדה קטנה, ובמצב זה להתנהג באופן שונה לחלוטין ממי שהיא בדרך כלל, כאשר לעיתים היא כלל לא זוכרת מה קרה לה בזמן שהייתה בדמות האחרת. הפרעה זו, לטענת אליעד, נוצרת כתוצאה ממנגנון הגנה פסיכולוגי חזק מאוד, שבו האדם מתכחש לעצמו או לחלקים ממנו על מנת להתמודד עם טראומות או מצבים קשים. איך מאבחנים ומטפלים ... לאבחן ולטפל במצב של אדם הסובל מהפרעת אישיות מרובת פנים. הוא מתאר מצב בו הוא יושב עם נערה שסובלת מהפרעה זו, ובמהלך שיחה איתה, היא לפתע עוברת לדמות אחרת, ואז חוזרת וטוענת שהיא לא זוכרת מה קרה או מי הייתה באותו הזמן. למשל, היא עשויה להתקשר למשטרה ולומר שהיא ילד אחר שהלך לאיבוד, וכשיגיעו אליה, תטען שהיא לא יודעת על מה ... אליעד מדגיש כי הטיפול מתחיל בכך שהמטפל ידבר בשפה ובמונחים שהאדם מבין, ואז יעזור לו לקשר בין חלקי האישיות השונים שלו ולמצוא את היתרון שכל דמות מייצגת עבורו. האם כל אדם סובל מפיצול אישיות באופן מסוים? אליעד כהן מבהיר שלכל אדם יש באופן טבעי ריבוי דמויות פנימיות. לדוגמה, אדם יכול להתנהג בצורות שונות בהתאם לסיטואציה: ... לפעמים מרגיש נחות (עבד), או אבוד (הומלס). ההבדל היחידי בין אדם רגיל למישהו שסובל מהפרעת אישיות דיסוציאטיבית הוא במידת ההקצנה של הכניסה לדמות וההתכחשות לכך. כל דמות שמופיעה מייצגת משהו שהאדם עצמו מרגיש, אך מנסה להדחיק או להסתיר מעצמו. למשל, אם תהילה אומרת שהיא ילדה קטנה שהולכת לאיבוד, יתכן שזה ביטוי לפחד פנימי שלה להיות לבד או צורך שלה ... שהאדם הסובל מהפרעת אישיות מרובת פנים זוכר למעשה את מה שקרה בזמן שהותו בדמויות אחרות. הוא מתאר דוגמה שבה מלמדים את האדם מידע חדש כשהוא בדמות מסוימת, כמו משה, ולאחר מכן, כאשר הוא חוזר לזהות המקורית שלו (חיים), בודקים אם הוא זוכר את המידע. אם הוא זוכר, זה אומר למעשה שזו אותה תודעה, אותה אישיות, ורק ההדחקה גורמת לו להתכחש לזיכרון. הוא נותן דוגמה קיצונית יותר להוכחת הזיכרון: אפשר ליצור התניה פיזית, למשל לגרום לכאב כאשר האדם נמצא בדמות מסוימת, ואז לבדוק אם הוא יזכור את ההתניה הזו כשהוא חוזר לדמות המקורית שלו. אם האדם זוכר, זו עדות לכך שזו למעשה אותה תודעה, אך המנגנון ההגנתי הוא הגורם לשכחה המדומה. האם אדם יכול לקבל יכולות או מחלות פיזיות מדמויות אחרות שלו? אליעד מתייחס לשאלה לגבי מקרים שבהם האדם מזדהה עם דמות בעלת כישורים מיוחדים או מחלות, כמו ילדה עיוורת שמנגנת בפסנתר אף שמעולם לא למדה לנגן. הוא מסביר כי היכולת לנגן בפסנתר היא משהו שהאדם כנראה נחשף אליו בעבר, גם אם באופן מינימלי, או שיש לו כישרון טבעי שאינו קשור ישירות להפרעת הזהות. אליעד מדגיש כי ההזדהות עם דמות מסוימת יכולה להשפיע גם באופן פיזי על האדם. לדוגמה, אדם שמזדהה עמוקות עם דמות בעלת מחלה מסוימת עשוי לפתח תסמינים פסיכוסומטיים של אותה מחלה. עם זאת, הוא מבהיר כי לא ניתן ליצור מצבים פיזיים בלתי אפשריים באמצעות הזדהות בלבד, אלא רק מצבים שהיו יכולים להתקיים גם ללא קשר להפרעה. לדוגמה, אם אדם מזדהה עם דמות שמדממת מפצע, אין זה אומר שבהכרח יתחיל לדמם, אלא רק שההשפעה הפסיכוסומטית יכולה לגרום להרגשה או תסמין דומה, במידה והוא הגיוני במסגרת הביולוגית. מהו הפתרון המעשי לטיפול באדם עם ...
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
... בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים איך אפשר להיות שחקן טוב ואמיתי בתיאטרון? אליעד כהן מסביר איך אפשר להיות שחקן טוב באמת, ומדגיש כי כדי להיכנס לדמות בצורה מוצלחת, השחקן חייב להיות מסוגל להבין לעומק את הדמות אותה הוא מגלם, ולא רק לחקות התנהגויות חיצוניות. היכולת להיכנס לדמות מתחלקת לכמה מיומנויות מרכזיות: להכיר את הדמות לעומקה: להבין ... בזמן שהוא משחק. הזדהות פנימית זו יוצרת אותנטיות ואמינות על הבמה. יכולת לצאת מעצמך: חלק מרכזי מהיכולת לשחק דמות אחרת תלוי ביכולת של השחקן לשחרר את הזהות שלו עצמו. אם השחקן ... אליעד מסביר באופן עמוק שדווקא אדם שהוא איש אמת אמיתי יוכל להיות שחקן מצוין. לכאורה שחקן משקר כשהוא משחק דמות אחרת, אך אליעד מסביר כי למעשה נדרשת אמת עמוקה אף יותר כדי להאמין באופן מלא במצב המדומיין. לדוגמה, אם שחקן מתבקש לבכות על דמות שמת, אף שהשחקן יודע שהדמות לא מתה באמת, שחקן אמיתי ואיכותי יהיה ... מכך להביע רגש אותנטי ומרגש. אליעד גם מתייחס לקונספט של אף אחד כדוגמה מעולם המשחק, ומביא דוגמה מתוך סיפור בו דמות המשחק אומרת אני אף אחד. אליעד מסביר שכאשר השחקן באמת מזדהה עם ... להיות כל אחד אחר. ככל שהשחקן יותר מסוגל לוותר על ההזדהות עם העצמי שלו, כך הוא יכול להיכנס באופן מלא יותר לכל דמות. רק כאשר השחקן באמת מסוגל לשחרר כל הזדהות קודמת, הוא יכול לשחק דמות באופן אותנטי באמת. איך לזהות את כל הדמויות שבתוכך? אליעד מדגיש ... יוכל להציג אותן בצורה משכנעת ואותנטית יותר. לשחקן טוב יש היכולת לנוע בין דמויות שונות בקלות, בזכות ההבנה שכל דמות היא חלק מהמציאות הפנימית הרחבה שלו. מדוע שחקן חייב להיות מסוגל ... במציאות המדומיינת באופן מלא. לזהות ולגלות בתוכו דמויות שונות ולנוע ביניהן באופן טבעי ומשכנע. איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק מהן התכונות של שחקן טוב? איך להיות אותנטי ...
למה אני רוצה להרגיש שווה? להרגיש שאני שווה - מהו המקור האמיתי לרצון שלנו להרגיש "שווה"? איך הרצון להיות שווה הופך אותנו ל"שחקני דמויות"? איך הרצון להיות שווה משפיע על מערכות יחסים? מה ההבדל בין בחירה מודעת לבין תכנות אוטומטי? איך משתחררים מהמנגנון האוטומטי של "להיות שווה"? איך הרצון להרגיש "שווה" גורם לדיכאון ולחרדה? איך משתחררים מהצורך להרגיש שווה?
... בין אם במודע ובין אם לא. הוא נותן דוגמאות מאינטראקציות יומיומיות: כשאדם מדבר עם המוכר במכולת הוא משחק דמות של לקוח נחמד, וכשהוא מדבר עם השכנים הוא לובש דמות אחרת בהתאם למצב. זה תהליך טבעי, אך הבעיה מתרחשת כאשר האדם שוכח שהוא רק משחק דמות ומתחיל להאמין שהוא אכן הדמות הזו. כך נוצר מצב שבו האדם מתרחק מהעצמי האמיתי שלו, דבר שמייצר פערים פנימיים גדולים וסבל. אליעד מציין ... על מערכות יחסים? אליעד כהן מביא דוגמה מעשית של גבר המנסה להרשים אישה: כדי להיראות שווה בעיניה הוא נכנס לדמות מסוימת, מאבד את הטבעיות שלו ויוצר מתח פנימי. התוצאה היא קשר מלאכותי ושטחי. אליעד מציע לשאול שאלות עמוקות יותר: מדוע בכלל חשוב לו שהיא ... אפילו במחיר של ויתור על תחושת הכנות הפנימית שלו. איך הרצון להיות שווה הופך אותנו לשחקני דמויות? כל אדם משחק דמות מסוימת בחייו, בין אם במודע ובין אם לאו. אליעד מדגים זאת באמצעות אינטראקציות יומיומיות, כמו השיחה עם המוכר במכולת, שבה אדם משחק דמות של לקוח נחמד, או במפגש עם שכנים, שבה הוא לובש דמות אחרת בהתאם לסיטואציה. זהו תהליך טבעי ולרוב בלתי נמנע, אך הבעיה האמיתית מתחילה כשהאדם מאבד מודעות לכך שמדובר בדמות בלבד ומתחיל להאמין שהוא הדמות הזו באמת. הסכנה הגדולה היא בכך שהאדם שוכח את עצמו האמיתי ונסחף לתוך דמות מלאכותית, מה שיוצר פער בין מי שהוא באמת לבין מי שהוא מציג כלפי חוץ. אליעד מדגיש שהפתרון הוא לא להפסיק לשחק דמויות, אלא להיות מודע לכך ... הרצון להרגיש שווה על מערכות יחסים? אליעד כהן מציג דוגמה מעשית שבה אדם שמנסה להרשים אישה, נכנס למצב של שחקן דמות ומאבד את הכנות והטבעיות. הוא מנסה להיות משהו אחר, יותר שווה או יותר מושך, וזה יוצר מתח פנימי וחוסר נוחות. התוצאה היא שהקשר נהיה ... לעצמו ולעולם שהוא שווה, והוא נכנס לדמויות שונות כדי להשיג את ההכרה הזו. מה הקשר בין להיות שווה לבין שחקן דמות? אליעד מסביר שכל אדם, במודע או שלא במודע, משחק דמות. לדוגמה, כשאדם מדבר עם המוכר במכולת - הוא משחק דמות של לקוח נחמד. כשאדם מדבר עם השכנים - הוא משחק דמות אחרת, וכך בכל אינטראקציה. אליעד מדגיש שאין בכך פסול, אך הבעיה מתחילה כאשר האדם שוכח שהוא משחק, ומתחיל להאמין שהוא הדמות עצמה. המטרה, לפי אליעד, היא לא להפסיק לשחק דמויות - אלא להיות מודע לכך שמדובר בדמות. לדעת שהוא בוחר בדמות מסוימת לצורך תפקוד מסוים, ולא מתוך תלות או חוסר ביטחון בזהותו הבסיסית. כך האדם שומר על חופש פנימי גם תוך כדי שהוא מתפקד בתוך מסגרות. ... הקשר בין תחושת השוויון לבין ההתנהלות החברתית. לדוגמה, כשאדם מדבר עם אישה, הוא עלול להרגיש שהוא חייב לשחק דמות של שווה כדי לזכות באהדתה. במקום לדבר איתה כמו עם כל אדם, הוא נכנס למצב של תפקוד מוגבר, מזויף, שמטרתו להיראות טוב יותר בעיניה. הבעיה ... מה זה אומר להיות שווה? איך משתחררים מהצורך להרגיש שווה? למה אנחנו נכנסים לדמויות? איך לזהות מתי אתה משחק דמות? מה הקשר בין שוויון עצמי לבין דיכאון? איך לעצור את הצורך להיות שווה בעיני אחרים? מהן הדמויות השונות שאנחנו בוחרים להיות? השיחה נוגעת ... שוויון או שניתן להתנהל אחרת? מה הקשר בין דמויות לבין התחושות האישיות שלנו? אליעד כהן מדבר על הבחירה להיות בדמות מסוימת שנראית על פי הכללים החברתיים כנכונה, או בחירה אחרת, שהיא אולי פחות מקובלת אך אותנטית יותר. לעיתים קרובות, אנו בוחרים דמות כדי להרגיש שאנחנו שווים בעיני אחרים, אבל זו דמות שנכפתה עלינו. השאלה היא אם אנחנו יכולים להפסיק את המשחק הזה של לשחק דמות ולחיות את החיים מתוך כנות פנימית. המחשבה שמנחה את השיחה היא ההבנה שאדם לא צריך להיות כל הזמן בדמות, אלא הוא יכול להרגיש שווה גם כאשר הוא לא מיישם את הציפיות החברתיות עליו. הבחירה אם להיות בדמות או לא היא בחירה אישית. איך למצוא את האמת האישית שלך? הדיון עוסק גם בשאלת האמת האישית של כל אדם. האמת הזו לא תמיד מתיישבת עם הציפיות ... שווה כדי להיות שלם עם עצמו. מה המשמעות של להיות אמיתי? אליעד כהן מדגיש שהדרך האמיתית היא לא לנסות לשחק דמות מסוימת כדי למצוא חן בעיני אחרים, אלא להתחיל לחיות את החיים בצורה אותנטית יותר, ולהיות כנה עם עצמך. משמעות הדבר היא להבין ולדבר על עצמך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מה המשמעות של "להפוך מישהו לאלוהים שלך"? כיצד ניתן להשתחרר מתלות הרגשית? כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים? מה הקשר בין רצונות לזהות עצמית? האם צריך להפסיק לרצות לגמרי?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: דמות, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דמות, איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטור, אימון אישי קשב וריכוז, יועץ טיפולי בנושאי דמות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8008 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 09:49:24 - wesi1