אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דמות ✔איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"? להיות חופשי בתוך הדמות
מה המשמעות של לחיות בתוך דמות?

בשיחה מעמיקה מסביר אליעד כהן שכל אדם חי בתוך דמות, כלומר, בתבנית פנימית שהוא מאמץ לעצמו - תדמית או סיפור מסוים על עצמו ועל איך הוא רוצה שהעולם יראה אותו. הדמות הזו היא למעשה מערכת שלמה של תפיסות, ציפיות והתנהגויות שאדם מאמץ, לעיתים באופן מודע ולעיתים לא מודע. אליעד מדגיש שכל פעולה יומיומית פשוטה, כמו הכנת קפה, סידור הבית או בחירת לבוש, נעשית מתוך דמות מסוימת, שכן כל התנהגות שלנו נובעת מתוך התפקיד שאנחנו לוקחים לעצמנו.

מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל?

אליעד מבהיר שהבעיה העיקרית נוצרת כאשר האדם מזדהה עם הדמות שהוא מגלם עד כדי כך שהוא מאמין שהיא הזהות האמיתית שלו. כשהאדם מחויב יתר על המידה לדמות של "המוצלח", "הנחמד", "האהוב", או כל דמות אחרת, הוא חש פגיע מאוד כשהמציאות לא תואמת את הציפיות שלו. לדוגמה, אדם שרואה את עצמו כמוצלח עם נשים, וכל ערכו העצמי תלוי בזה, ירגיש מושפל במקרה של כישלון או דחייה, מכיוון שהדמות שלו נפגעת.

הסבל נובע מהצורך הבלתי פוסק לשמור על הדמות שלמה, מה שמוביל ללחצים נפשיים ולקושי רגשי. האדם הופך לעבד של הדמות, וכל איום עליה נחווה כהשפלה עצמית קשה.

איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה?

הפתרון שאליעד מציע אינו להימנע להיות בדמות כלל, אלא להבין שהדמות היא כלי או משחק שאפשר להשתמש בו באופן מודע. במקום להזדהות עם הדמות לחלוטין, האדם יכול לבחור להיכנס לתפקידים שונים, אך ללא תחושת חובה פנימית. לדוגמה, אדם יכול לשחק את הדמות של "בן זוג רגיש ואוהב" מתוך בחירה מודעת, מבלי לחוש שהזהות שלו תלויה בכך.

ברגע שהאדם מסוגל לראות בדמות כלי ולא מחויבות מוחלטת, הוא חווה חופש פנימי אמיתי. הוא יכול להיכנס ולצאת מהדמויות ללא מאבק פנימי וללא פחד מהתוצאות, כי הוא יודע שהדמות אינה הזהות האמיתית שלו אלא משחק מודע.

מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש?

הקונפליקט המרכזי שאליעד מתאר הוא של אנשים שלא מוכנים לחיות חיי "כאילו" או "בערך". אנשים אלו דורשים לחיות באמת, בלי לשקר לעצמם. מצד אחד, הם מבינים שאי אפשר לחיות בלי דמות, כי כל פעולה בעולם נעשית מתוך סיפור או דמות מסוימת. מצד שני, הם לא מוכנים להרגיש שהם משקרים לעצמם או משחקים תפקיד שהוא לא אמיתי.

הפתרון לקונפליקט הזה הוא להבין שהבחירה בדמות לא חייבת להיות ממקום של פחד או חולשה, אלא ממקום של מודעות ועוצמה. כשאדם בוחר לשחק דמות מתוך חופש, הוא לא חש מושפל כשהמציאות אינה תואמת בדיוק את הדמות, והוא יכול להמשיך לפעול בעולם בצורה משוחררת ואותנטית.

איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"?

כדי לשחרר את עצמנו מהכלא של הדמות, אליעד ממליץ לפרק את כל ההנחות והרצונות שעומדים מאחוריה. לדוגמה, אדם רוצה שבת זוגו תראה שהוא מסדר את הבית, כי כך היא תחשוב עליו דברים חיוביים, ואז הוא ירגיש בעל ערך. על מנת להשתחרר, האדם צריך לחקור כל אחת מההנחות: האם באמת בת הזוג תחשוב כך? האם באמת זה יהפוך אותו לבעל ערך? ואולי ההפך הוא הנכון?

חקירה כזו מאפשרת לאדם לזהות את המנגנונים הפנימיים שהופכים אותו לעבד של הרצון, ומאפשרת לו לבחור בצורה מודעת אם הוא באמת רוצה או צריך את הדמות הזו.

איך להיות חופשי בתוך הדמות?

השלב...
למה אדם צריך להבין את המהות של "דמות" כדי להשתחרר מהשפלה פנימית?

הדיון המעמיק עם אליעד כהן עוסק בשאלה הבסיסית: למה אנחנו חיים בתוך "דמות"? מהי בכלל דמות, והאם ניתן לחיות בלי לאמץ אחת? אליעד מסביר שכל אדם מגלם סוג של דמות - תבנית אישיותית או רעיונית שאנחנו מאמצים לעצמנו - לעיתים במודע ולעיתים באופן בלתי מודע. הדמות הזו כוללת את התפיסות שלנו על עצמנו, האידיאלים שאנו שואפים אליהם, התחושות שאנו מצפים לחוות, והתגובות שאנו מצפים מהעולם.

כל פעולה שלנו מתבצעת מתוך עמדה מסוימת, שהיא בעצם דמות. לדוגמה, אדם שמכין לעצמו קפה, עורך את הבית, בוחר בגדים, אפילו מתקלח - כל אלה פעולות שמתבצעות מתוך הדמות שהוא בוחר לגלם. ברגע שאדם מבין שהוא תמיד נמצא בתוך דמות, נוצרת הבחנה בין "האני" לבין הדמות, ומתוך ההבחנה הזאת אפשר לבחון מחדש את הרצונות, את תחושת החובה, ואת מקור הסבל.

מה הבעיה בכך שאנחנו חיים בתוך דמות?

הבעיה המרכזית היא שאנשים מבלבלים בין הדמות לבין הזהות האמיתית שלהם. הם לא מבינים שהדמות היא רק כלי משחק, לא האני האמיתי. אדם שמזדהה יותר מדי עם הדמות שלו - לדוגמה, דמות של אדם מוצלח, אהוב, נחמד, חזק - עלול להרגיש מושפל או חסר ערך כשהמציאות לא תואמת את הדמות שהוא מבקש לגלם. כאן נוצרת השפלה מרצון, משום שהוא מחויב להיות בדמות הזו כדי להרגיש טוב עם עצמו.

למשל, אם אדם מרגיש שעליו להיות "מוצלח עם נשים", וכל הערך העצמי שלו תלוי בזה, הרי שכל כישלון בתחום הזה יתפרש אצלו כפגיעה בזהות. לעומת זאת, אם הוא מבין שזו רק דמות, רק משחק, הוא יכול לבחור לשחק אותה מבלי להזדהות עמה לחלוטין.

איך ניתן להשתמש בדמות מבלי להילכד בה?

אליעד מסביר שהמפתח הוא לא להימנע מהדמות, אלא לדעת להשתמש בה ככלי משחק. החיים הם משחק של דמויות - להיות בן זוג, בן, חבר, עובד, מטפל, תלמיד, וכו'. אך כשאדם מבין שזו רק בחירה - שהוא לא חייב להיות אף אחת מהדמויות האלו, אלא בוחר להיכנס אליהן - הוא חווה חופש פנימי.

היכולת לבחור את הדמות ולשחק בה בלי להיות מחויב לה - זהו השורש לחופש פנימי. לדוגמה, אם אדם רוצה להתנהג ברגישות כלפי אחרים, הוא יכול לבחור לשחק דמות כזו, אך אם ייאלץ להתנהג כך כדי לא להרגיש רע - הוא נשלט על ידי הדמות.

מהו הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"?

אדם שלא מוכן להתפשר על "בערך", על חצי אמת, נכנס למאבק פנימי מתמיד. הוא לא יכול לחיות חיי "כמו", חיי אשליה, חיים של דמות בלי מהות. הוא דורש אמת מלאה, אך במקביל גם מבין שאין אפשרות לחיות בלי לגלם דמות כלשהי. מכאן נולד הקונפליקט: איך לחיות חיים רגילים מבלי לשקר לעצמי? איך לקיים מערכות יחסים, לצאת לעבוד, לדבר עם אנשים - מבלי להרגיש שאני משחק תפקיד שקרי?

אחד הפתרונות שאליעד מציע הוא ההבנה שהבחירה בדמות יכולה להיעשות מתוך עוצמה ולא מתוך חולשה. אפשר לבחור להיות בדמות של "חבר טוב", "עובד רציני", או "אדם נקי" - מתוך חיבור למהות, ולא מתוך פחד מאיבוד ערך עצמי. כשהבחירה מגיעה ממקום של חופש ולא מתוך פחד - מתבטלת ההשפלה הפנימית.

האם אפשר לא להרגיש תלות רגשית בלי לשקר לעצמי?

שאלה מהותית שצפה בשיחה היא איך אדם יכול לא להיות תלוי רגשית באחרים ועדיין לפעול בתוך מערכת יחסים. אליעד מציג הבחנה עדינה בין שני מצבים: במצב אחד אדם "משקר לעצמו" ומעמיד פנים שהוא לא תלוי, בעוד שבמצב השני הוא באמת מרגיש שאינו תלוי. השוני ביניהם הוא שהראשון דורש מאמץ פנימי מתמיד ושכנוע עצמי, בעוד שהשני נובע מתוך הבנה שורשית ש"הדמות" אינה הכרחית אלא כלי.

המעבר מהזדהות עם הדמות להבנה שהיא בחירה מאפשר לאדם להיכנס למערכות יחסים מתוך חופש. לדוגמה, אם אדם בוחר להיות נאהב מבלי לחוש חובה, הוא לא יפחד לאבד את הקשר - כי הוא לא תלוי בו להגדרת זהותו.

איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"?

אליעד מציע לפרק את כל שרשרת ההנחות שמובילה לרצון להיות דמות מסוימת. לדוגמה: אדם רוצה שבת זוג תראה שהוא מסדר את הבית - כי היא תחשוב עליו דברים טובים - ואז הוא יחשוב שהיא חושבת עליו כך - ואז הוא ירגיש בעל ערך. ניתן לפרק את השרשרת הזו על ידי כך שבודקים את כל אחת מההנחות שמרכיבות אותה: למה זה חשוב לי? האם זה באמת נכון? מה ההפך? האם אני יכול להרגיש טוב גם אם היא לא תחשוב כך?

באמצעות השאלות האלו נבנה תרשים זרימה פנימי שמאפשר לאדם לזהות את נקודות השקר - וכך להשתחרר מהשיעבוד הרגשי.

מה זה אומר "להיות חופשי בתוך הדמות"?

השלב הגבוה ביותר הוא להבין שכל החיים הם אוסף של דמויות, והחוכמה היא לבחור בהן מתוך מודעות. אדם שבוחר לשחק את הדמות של "עובד רציני", של "אב מסור", של "חבר חם" - מתוך מודעות שזהו משחק - יוכל ליהנות גם מהסבל, כי הוא בוחר לסבול.

אם אדם מקבל את העובדה שאי אפשר לא להיות בדמות כלשהי - אך יודע שאין דמות אחת שמגדירה אותו - הוא חופשי. הוא חי את החיים בעוצמה ובבחירה, תוך הבנה שהכל הוא סיפור, שהכל הוא פירוש.

איך חיים את החיים באמת, בלי לאבד את עצמך בדמויות?

המהות היא...
מהו חופש פנימי והחופש החיצוני?

ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בקונספטים של חופש פנימי וחופש חיצוני, ותוהה האם הם באמת נפרדים, או שהחופש החיצוני הוא רק תוצאה של החופש הפנימי. אחד הנושאים המרכזיים שעלה בשיחה הוא איך האדם יכול להשיג חופש אמיתי, ללא תלות במצבים חיצוניים.

אליעד מתאר כיצד רבים מאיתנו בוחרים תחושות של חופש במובנים שונים, אך לעיתים ה"חופש" הזה מלווה בחסמים פנימיים שמונעים מאיתנו להיות באמת חופשיים. כאשר אדם חווה את עצמו כאדם חופשי, הוא חייב להבין את משמעות החופש לא רק במונחים של מציאות חיצונית אלא גם בהתמודדות הפנימית שלו עם פחדים, רצונות ומחשבות שיכולות לשעבד אותו.

איך החופש הפנימי משפיע על הבחירות שלנו?

נראה כי חופש פנימי הוא תוצאה ישירה של הבחירות האישיות שלנו. אם אדם בוחר לחיות מתוך פחד, פחד משינוי או פחד מלקיחת סיכון, הוא משאיר את עצמו כעבד לתחושות של כלא פנימי. לעומת זאת, אם אדם בוחר לחיות לפי עקרונותיו האישיים, מתוך רצון אמיתי לחיות את החיים, הוא יוכל להרגיש חופשי גם אם ימצא את עצמו במצבים חיצוניים מאתגרים. אליעד מסביר שהחופש הפנימי הוא בחירה, בחירה שמתחילה בהבנה של האמיתות הפנימיות של האדם, אלו שמוליכות אותו לפתח את היכולת לבחור מחדש את דרכו בחיים.

מהם חסמים פנימיים שמונעים חופש אמיתי?

במהלך השיחה, אליעד מציין כי חסמים פנימיים יכולים להתבטא בתלות רגשית, פחד מכישלון, ובחירות שהן לא באמת שלנו אלא משפעות מגורמים חיצוניים כמו החברה, המשפחה או הסביבה. הוא מדבר על כך שלעיתים אנו עושים דברים מתוך תחושת "חובה" ולא מתוך רצון אמיתי, מה שיוצר תחושת כלא פנימי. דוגמה לכך היא אנשים שבוחרים במקצועות או במערכות יחסים מתוך פחד או כי זה מה שמצופה מהם, ולא כי זו הבחירה האישית שלהם.

הקשר בין "דמות" לבין חיים חופשיים

נושא נוסף שעלה בהרצאה הוא איך נבנית הדמות של האדם והאם אנו באמת חופשיים לבחור את הדמות שלנו. אליעד מציין כי כל אדם בונה דמות מסוימת שתואמת את הערכים וההעדפות שלו, אך לעיתים הדמות הזו הופכת לכלא אם היא נבנית מתוך חובות ומחויבויות חברתיות. למשל, אדם שמרגיש שהוא חייב להיות מוצלח או שמוצא את עצמו מנסה להוכיח לאחרים משהו, יכול להרגיש כי הוא לא באמת חופשי....
תחושת חובה האני טיפול בהערכה עצמית הוכחות לחיות חיים חופש אתגרים מתוך פחד תעדוף בצורה מודעת שמח איך אפשר איך להיות איך להיות חופשי איך להתמודד איך להתמודד עם רגשות איך לשחק את משחק החיים אפשר לחיות דמות הזדהות הזדהות יתר החיים כמשחק הרגשה הרצון התמודדות התמודדות עם רגשות חופש חיים חשק לא מוכן להתפשר לאבד להזדהות להיות דמות להיות חופשי להפוך להרגיש להרגיש חופש להרגיש חופשי להשתמש להתמודד להתמודד עם רגשות להתמודד עם תחושות להתפשר לחיות לפרק לשחק את משחק החיים מנגנון מנגנון הרצון משחק משחק החיים משחקים משמעות משמעותיות סבל פנימיות קונפליקט קונפליקט פנימי קונפליקטים רגש רגשות רצון רצון להיות תחושה תחושות תלות תלות רגשית תלותיות
הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
... להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי מה המשמעות של להיות בדמות וכיצד היא משפיעה על החיים? המושג להיות בדמות, כפי שמסביר אליעד כהן, מתאר מצב שבו האדם אינו מתנהג לפי האמת הפנימית שלו, אלא מגלם איזושהי תדמית או מסכה חיצונית. האדם מאמץ דמות כדי להרשים אחרים, להתאים את עצמו לסביבה החברתית או כדי להרגיש ביטחון. למעשה, אליעד מציין שבאופן טבעי, אדם תמיד נמצא בדמות כלשהי: לבוש, שפת גוף, סגנון דיבור - כולם חלק מדמות חברתית שהאדם מציג, ולכן, אי אפשר להימנע באופן מוחלט מהיות בדמות. למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? משתתף בשיחה משתף בקושי גדול שהוא חווה בגלל הדמות שהוא מרגיש מחויב לה. הוא מתאר קונפליקט ... עם הדמות? אליעד כהן מזהה שלושה תהליכים מרכזיים המתרחשים בראשו של אדם בקונפליקט עם הדמות: האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו לסיטואציה, אך אינו שלם איתה. קול פנימי ... לדבר עם אנשים, ואפילו בקשרים זוגיים הוא מתאר את התחושה שהצד השני לא באמת הכיר אותו, כי הוא תמיד שיחק דמות מסוימת. הוא מציין שהקלה מגיעה רק כשהוא מצליח להשתחרר מהדמות, אבל הקונפליקט נמשך, והוא לא מצליח לשמור על אותנטיות לאורך זמן. האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? אליעד מסביר שלא ניתן להפסיק באופן מוחלט להיות בדמות, מכיוון שכל פעולה חברתית היא למעשה סוג של העמדת פנים. גם האדם שחושב שהוא אותנטי, בעצם נכנס לדמות של מישהו שמתאמץ להיות אותנטי. לכן, הפתרון אינו לנסות לא להיות בדמות, אלא ללמוד לנהל את הדמות באופן מודע, מתוך בחירה ומתוך התאמה לסיטואציה. מה ההבדל בין דמות טבעית לדמות מוגזמת? אליעד מדגיש כי יש הבדל משמעותי בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת. כאשר אדם מנסה להיכנס לדמות רחוקה מדי ממצבו הפנימי האמיתי, הוא יחווה דיסוננס פנימי ומתח נפשי קשה. לדוגמה, אדם חסר ביטחון שינסה לשחק גבר גבר באופן מוגזם, ירגיש חוסר נוחות וחרדה. לעומת זאת, דמות טבעית, המתאימה למצבו הפנימי הנוכחי של האדם, תאפשר לו לפעול בצורה נוחה יותר. איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? המפתח הוא המודעות. אליעד ממליץ להכיר בכך שאתה תמיד בדמות מסוימת, אך לבחור את סוג הדמות, מידת ההתאמה שלה ועוצמתה בצורה מודעת. הוא מדגיש שאין צורך ... מוחלט של הקונפליקט לפני הפעולה, אלא להכיר בכך שיש קונפליקט ולפעול למרות הספקות. כך ניתן להשתמש בדמות ככלי יעיל במקום להפוך לעבד שלה. כיצד דמויות מסוימות משפיעות על הדימוי העצמי? אליעד מביא דוגמה מאנשים שלמדו טכניקות של אמנות הפיתוי, שהופכים לדמות בטוחה מאוד אך לא אותנטית. אנשים אלה מתארים תחושות קשות של בלבול, כי הם מרגישים שמשקרים לעצמם. אליעד מדגיש שמי שלומד אצלו לא יכול עוד להזדהות עם שקרים עצמיים, ולכן צריך לפתח דמות מדויקת וגמישה, שתאפשר לו לפעול מתוך מודעות אמיתית. איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר ...
איך להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח / גבר מושך / איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים מהדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים?
... להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח גבר מושך איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים מהדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? ניתוח מחשבה של בן אדם, שמרגיש שהוא כל הזמן מתאמץ להיות דמות מסוימת, לשחק דמות מסוימת. לדוגמה הוא כל הזמן מנסה להרגיש גבר מוצלח גבר מושך איש עסקים וכיוב. מכך נוצרת תחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת. בהנחה שהאדם רוצה להשתחרר מהרצון הזה להיות הדמות הזאת, הוא צריך לעשות 2 דברים מרכזיים. 1 - לנתח את הדמות, להבין למה אני רוצה להיות X? איך זה משפיע עלי בפעולות ספציפיות? מה ההיגיון ברצון להיות הדמות הזאת? לעשות רציונליזציה לדמות הזאת. איך היא מתבטאת בכל פעולה ביום יום. המטרה של הניתוח, היא להפסיק לפעול בצורה אוטומטית, כדי שיהיה ניתן לשלוט בדמות הזאת שרצה בצורה אוטומטית ומתוך הרגל. 2 - לנסות להבין מה הטוב שיוצא להיות הדמות הזאת ולמה אני לא באמת רק רוצה להשתחרר מהדמות הזאת. לדוגמה, הדמות הזאת, מספקת ... במהות, לחפש את העוגנים שהמוח לא רוצה להשתחרר מהדמות. כדי שתהיה אפשרות לבחור לשחרר אותם או לקבל אותם בצורה מודעת. מדוע אנשים מרגישים שהם משחקים דמות מסוימת בחיים? אנשים רבים מרגישים שהם משחקים דמות מסוימת, כגון הגבר המוצלח, האישה האטרקטיבית, איש העסקים המצליח, וכו. תחושה זו יוצרת מצב שבו האדם נמצא כל הזמן בשעבוד פנימי לרצון להיות דמות ספציפית, מה שגורם לו סבל מתמשך. אליעד כהן מסביר שכדי להשתחרר מהשעבוד הזה, יש צורך בשני תהליכים מרכזיים: מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? התהליך הראשון הוא ניתוח רציונלי ומדויק של הדמות שאנו מנסים להיות: למה אני רוצה להיות הדמות הזאת? איך הרצון הזה משפיע על הפעולות שלי ביומיום? מה ההיגיון בכך ... ערך עצמי. היא מאפשרת לנו להגשים פנטזיות או חלומות. היא נותנת תחושה שאנחנו מיוחדים או שונים מאחרים. בשיחה מפורטת בין אליעד לאדם שמרגיש שעבוד לדמות מסוימת, האדם מסביר שהוא תמיד מנסה לשחק דמות מוצלחת, אבל מצד שני הוא כבר לא רוצה את זה כי הוא מבין שזה משעבד אותו וגורם לו סבל. אליעד שואל אותו: אתה באמת רוצה להשתחרר מזה או שאתה עדיין נהנה מהריגוש ... עליך בכל פעולה, אתה תוכל לבחור בצורה מודעת אם לפעול ממנה או לא. ברגע שאתה מודע לזה, כבר לא מדובר באוטומט. האדם מתאר איך כשהוא לא מנסה להיות בדמות, הוא פתאום רואה את העולם אחרת: פתאום אני רואה את הצבעים, אני מרגיש חי, אני נהנה מהרגע. החיים נהיים הרבה יותר טבעיים ופשוטים. מה קורה כשמשתחררים מהדמות? אליעד ... בצורה טבעית, להכין לעצמו ארוחה פשוטה, לשבת בשמש, להסתכל על חתולים או ציפורים. אליעד אומר שזו דרך טובה להבין איך באמת היינו חיים בלי הלחץ להיות דמות מסוימת. מהי אהבה טבעית לעומת אהבה נפולה? בהמשך השיחה, אליעד נוגע גם בנושא האהבה ומסביר שאהבה טבעית היא אהבה שאינה תלויה בדבר, אהבה שהיא תחושה טבעית של האדם כלפי כל העולם. כאשר האהבה נופלת ומתמקדת רק באדם מסוים או בדמות מסוימת, היא הופכת לתלותית ויוצרת סבל. אליעד אומר לאדם: פעם אהבת את כל העולם, היום כל האהבה שלך נפלה על בחורה מסוימת. זו אהבה נפולה, ולכן אתה סובל. איך ליישם ... מה מאבדים כשמשתחררים ממנה. כאשר אדם עובר את שני התהליכים הללו, הוא יכול להתחיל לבחור בחופשיות כיצד הוא רוצה לפעול בכל רגע. הוא כבר לא משועבד לדמות אלא חי מתוך בחירה מודעת. איך להשתחרר מתחושת שעבוד לדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? איך להיות מודע לפעולות שלי? איך להיפרד מדמות שאני משחק? מדוע אני רוצה להיות דמות מסוימת? מדוע אני כל הזמן מרגיש שאני משחק דמות מסוימת? הדיאלוג הבא מתאר שיחה מפורטת וארוכה בין אדם שמרגיש שהוא כל הזמן משחק דמות לבין אליעד כהן. השיחה ממחישה שלב אחר שלב את תהליך ההבנה, החקירה והפרידה מהשעבוד לדמות . האדם: אני מרגיש שאני כל הזמן חייב לשחק דמות. אני כל הזמן מנסה להיות משהו מיוחד, מישהו מוצלח, מושך או חכם. זה ממש מתיש אותי. אליעד: בוא נעצור ונבדוק. איזו דמות אתה מנסה להיות הכי הרבה? האדם: בעיקר הגבר המוצלח או איש העסקים, מישהו שאנשים יעריכו ויגידו וואו, איזה גבר מצליח. אליעד: אוקיי. עכשיו בוא נשאל שאלה: למה אתה ... הערך שלי בכלל? מי יאהב אותי? מי ירצה אותי? אני אהיה סתם עוד אחד. אליעד: האם אתה מבין שהמחשבה הזו היא בדיוק השורש של הסבל שלך? כל עוד אתה תלוי בדמות כדי לא להרגיש סתם אדם רגיל, אתה בשעבוד תמידי. מהי החשיבות של זיהוי האוטומט? האדם: אז איך יוצאים מהשעבוד הזה? אליעד: קודם כל, תתחיל בלראות איך הדמות משפיעה על ... מאוד. אני מרגיש פתאום שאני חי, שהכל פשוט ויפה. אין לחץ, אין מתח, אין צורך להרשים. אליעד: עכשיו אתה מתחיל להבין מה היתרון האמיתי של חיים ללא דמות. מהו תהליך הפרידה הרגשית מהדמות? האדם: אבל אני עדיין מרגיש שאני לא יכול לשחרר את זה לגמרי. כאילו קשה לי לוותר על הריגושים שזה נותן. אליעד: כאן אתה צריך להיכנס ... האדם: אני מבין. לפעמים אני כבר מצליח להרגיש את זה. אני מסתכל על העולם ופתאום אני רואה צבעים, פתאום מרגיש חי. אליעד: זו בדיוק החוויה. החיים ללא דמות הם חיים של זרימה, ללא לחץ. אתה חי את הרגע באופן טבעי, בלי הצורך להיות מישהו ספציפי. האדם: אבל עדיין יש לי פחד לפעמים שאני חוזר לדמות. אליעד: זה בסדר. תהליך הפרידה מהדמות הוא תהליך מתמשך. בכל פעם שתשים לב שאתה חוזר אליה, פשוט תבדוק מחדש: האם באמת כדאי לי לשחק אותה עכשיו? מה יוצא לי מזה? ... טבעיים ומודעים. השחרור האמיתי הוא האפשרות לבחור, בלי להיות משועבד לצורך להיות מישהו ספציפי. למה אני תמיד מנסה להיות מישהו? איך להפסיק לשחק דמות? מה זה לחיות בצורה טבעית ופשוטה? איך להשתחרר מהצורך להרשים אנשים? מדוע מפחיד אותי להיות אדם רגיל? ...
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
... השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it מהי הפרעת השחקן, וכיצד היא משפיעה על תפיסת הזהות שלך? הפרעת השחקן היא מצב שבו אדם נכנס לתוך דמות בצורה כל כך חזקה, עד שהוא מתחיל לאבד קשר עם הזהות האמיתית שלו. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם משחק דמות באופן קבוע ובמיוחד כשעושה זאת בצורה מוצלחת, הוא יכול לשכוח האם הרגשות, המחשבות, והתגובות שלו אמיתיים, או שזו רק דמות שהוא אימץ. ככל שהאדם שחקן טוב יותר, כך גדל הסיכון שהוא יזדהה עם הדמות ויאמין שהיא מייצגת את מי שהוא באמת. לדוגמה, כאשר אדם כועס במסגרת משחק דמות , בהתחלה הוא יודע שהכעס הוא חלק מהמשחק. אך ככל שהוא שחקן טוב יותר, הוא עלול להתחיל להאמין שהכעס אמיתי, ... באופן מסוים במסגרת תפקיד שהוא משחק, ואחר כך לא בטוח האם ההתנהגות הזאת הייתה אותנטית או רק משחק. לדוגמה, כשאדם מגיע לראיון עבודה, הוא משחק דמות של מישהו שמתעניין בתפקיד ובחברה. בשלב מסוים, הוא עלול להאמין באמת שהוא מעוניין בתפקיד, אף שבתחילת הדרך ... כבר לא בטוח מה האמת שלך. אתה עלול לשכוח למה בכלל התחלת את המשחק מלכתחילה, ולהאמין שהדמות ששיחקת היא הזהות האמיתית שלך. מדוע קשה להיות מודע לדמות ולאמת הפנימית בו זמנית? אליעד כהן מסביר שקשה מאוד לשמור על מודעות כפולה: להיות בדמות ובאותו הזמן להיות מודע לזה שאתה רק משחק דמות. למשל, כשאתה מדבר עם מישהו, קשה לומר דבר אחד ולחשוב דבר אחר בו זמנית. אם אתה שחקן לא טוב מספיק, לא תוכל להחזיק את שני המצבים בו זמנית, כלומר, גם לשחק דמות וגם לזכור כל הזמן את האמת האמיתית שלך. עם זאת, אליעד מציג דוגמה של אלוהים כשחקן מושלם - אלוהים יכול לשחק דמות באופן מושלם ובו זמנית להישאר מודע לחלוטין לאמת. כלומר, לפי אליעד, שחקן מושלם יכול לפעול בדמות באופן מלא ועדיין לשמור על מודעות לכך שזוהי רק דמות ולא זהותו האמיתית. איך המשל מעשה מהתבואה המשוגעת קשור להפרעת השחקן? אליעד כהן מציג את הסיפור של מעשה ... לזכור שהמציאות שבה הם חיים היא בעצם סוג של שיגעון, וזוהי לא המציאות האמיתית. המשל הזה קשור להפרעת השחקן בכך שהוא מדגים כיצד אדם יכול לשחק דמות - במקרה זה, את דמות המשוגע - ולשכוח לחלוטין שהוא משחק. כדי להימנע מכך, צריך אדם לזכור שהוא משחק דמות, אך האתגר הוא שהאדם בדרך כלל שוכח לשים את הסימן על המצח ולהזכיר לעצמו את האמת. האם אפשר למנוע את ... למנוע מראש את ההזדהות עם הדמות ולמנוע את ההפרעה הזו בעזרת תודעה אחרת או צורת חשיבה אחרת. אליעד מציין שאפשר לשמור על מודעות לכך שאתה משחק דמות, אך מסביר שזה דורש מאמץ ומודעות גבוהה, שלא תמיד זמינה לאדם, במיוחד כשהוא נכנס למשחק בצורה חזקה. למעשה, ... סימן, שיהווה עוגן למציאות האמיתית שלך, וכך תוכל להמשיך לשחק את הדמות מבלי לאבד לחלוטין את עצמך. מהי הפרעת השחקן? איך לזהות הזדהות יתר עם דמות? מה זה מעשה מהתבואה המשוגעת? איך להימנע מלהזדהות עם דמות שאני משחק? מה הקשר בין משחק דמות לאובדן זהות? איך לשמור על אותנטיות בזמן משחק דמות? החיצוני משפיע על הפנימי, לא יודע מי אני באמת, למה לא להאמין לעצמי? איך להיות שחקן יותר טוב? ...
למה לא להרגיש טוב יותר מידי? העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט
למה לא להרגיש טוב יותר מידי? העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט
... העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט למה לא כדאי להרגיש טוב מדי? אליעד כהן מסביר בהרצאה למה אסור ... עיניים, הוא כבר מאבד מהייחודיות שלו ולא מהווה סיבה משמעותית לאהבה. מה הסיכון בלהעמיד פנים בזוגיות ובדייטים? אליעד כהן מסביר את הסכנה בהעמדת פנים ובבניית דמות לא אמיתית, במיוחד בדייטים ובזוגיות. כאשר אדם מציג בפני בן או בת הזוג דמות שהיא לא הוא עצמו באמת, הוא נכנס למעגל מסוכן שבו הוא צריך לתחזק את אותה דמות . הוא מביא דוגמה של אדם שמתחזה למישהו עשיר, ואז בת הזוג מתאהבת בדמות העשירה שהוא מציג, ואף מוסיפה סיפורים נוספים משלה לאותה דמות. האדם הזה מתחיל ליהנות מההערצה שהוא מקבל על בסיס הדמות המדומה ...
מנסה למצוא חן בעיני אחרים, רוצה להיות עצמי, רוצה להיות מי שאני, רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות
מנסה למצוא חן בעיני אחרים, רוצה להיות עצמי, רוצה להיות מי שאני, רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות
... אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות למה אנשים מנסים למצוא חן בעיני אחרים ולא מצליחים להיות עצמם? אנשים רבים מתמודדים עם תופעה שבה הם חשים שהם לא באמת עצמם, אלא משחקים דמות מסוימת כשהם נמצאים בחברת אנשים אחרים. למשל, אדם סיפר שהוא רוצה להיות נחמד כאשר הוא מדבר עם אנשים אחרים, אבל מרגיש שהוא משחק דמות נחמדה במקום להיות פשוט מי שהוא באמת. אליעד כהן מציין שלמעשה, האדם לא באמת בטוח עד הסוף שהוא אכן נחמד, ... או לומר דברים מסוימים שהוא חושב שישדרו נחמדות. מדוע אדם שמשחק דמות לא מרגיש מחובר לעצמו? כאשר אדם משחק דמות מסוימת, הוא מרגיש פער בין איך שהוא רוצה להיתפס ובין איך שהוא באמת מרגיש בפנים. לדוגמה, אליעד כהן מתאר ... ההפך ממה שהוא חושב שהוא צריך להיות, ובכך להשתחרר מהצורך לשחק דמות. אליעד כהן מדגיש שלפני שהאדם בוחר באיזו מהאפשרויות לנקוט, עליו להבין לעומק מה המטרה האמיתית שלשמה הוא ... שהוא נחמד לחלוטין, הוא לא היה צריך להפעיל שום מאמץ או לשחק דמות כלשהי. הפתרון לתחושת חוסר החיבור לעצמו הוא להפסיק לנסות לשדר דמות כלשהי ולנסות להבין לעומק מדוע הוא מרגיש שהוא חייב להיות מישהו אחר. האדם צריך לברר מה המחיר שהוא משלם אם ... מהלחץ של משחק התפקיד? איך לצאת מהלופ של לרצות אחרים ולשחק דמות? אליעד כהן מציע לאדם שנתקע בלופ הזה לשאול את עצמו כמה שאלות יסוד: האם אני באמת רוצה להיות הדמות הזו ... באמת להרגיש שהוא מחובר לעצמו, ולא יצטרך יותר להרגיש שהוא משחק דמות או מנסה להרשים אחרים. איך להפסיק לרצות אחרים? מהי מודעות עצמית? למה אני משחק דמות? איך להיות מי שאני באמת? איך להתחבר לעצמי? למה קשה לי להיות עצמי? ...
מה המשמעות של "להפוך מישהו לאלוהים שלך"? כיצד ניתן להשתחרר מתלות הרגשית? כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים? מה הקשר בין רצונות לזהות עצמית? האם צריך להפסיק לרצות לגמרי?
... לאלוהים שלך? כיצד ניתן להשתחרר מתלות הרגשית? כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים? מה הקשר בין רצונות לזהות עצמית? האם צריך להפסיק לרצות לגמרי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי ... הנקודות המרכזיות שאליעד כהן עוסק בהן היא שאלת התלות הרגשית של אדם בדמויות אחרות, וההשפעה שיש לכך על תחושת הערך העצמי שלו. לדבריו, כאשר אדם רוצה להיות דמות מסוימת - לדוגמה, גבר מושך, מצליח או נחשק - הוא למעשה מזדהה עם דמות שאינה באמת הוא עצמו. ההזדהות הזו יוצרת מצב שבו הערך העצמי שלו תלוי באישור חיצוני, כגון אישור מאישה שהוא רוצה שתאהב אותו. במצב כזה, אותה אישה הופכת עבורו לאלוהים, כלומר, לדמות היחידה שיכולה להעניק לו את תחושת הערך העצמי שלו. לדוגמה, אם אישה שהוא מעוניין בה מגיבה אליו בצורה חיובית, הוא מרגיש בעל ערך, ואם היא מגיבה אליו ... שלילית, הוא מרגיש חסר ערך. בכך הוא הופך אותה למרכז חייו, והופך עצמו לתלוי רגשית במשהו חיצוני שאין לו עליו שליטה אמיתית. למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? אליעד מסביר ששורש התלות הזו נובע מהזדהות עמוקה עם דמות אידיאלית שהאדם רוצה להיות. האדם מחליט מראש שהוא חייב להיות משהו מסוים כדי להרגיש טוב עם עצמו. כאשר הוא לא מצליח לעמוד בציפייה הפנימית הזו, הוא מתחיל ... של אחרים, ובעיקר - למה הוא מרגיש שהוא חייב להיות משהו מסוים. השאלה העמוקה למה אני חייב להיות הדמות הזאת? מאפשרת לאדם לפרק את האמונה שהוא חייב להיות דמות מסוימת. ככל שאדם מטיל ספק ומבין לעומק את הרצון שלו, כך הוא משתחרר מההזדהות ומהתלות באישור חיצוני. מהו חופש פנימי לפי אליעד כהן? לפי אליעד, חופש ... להיות חופשי באמת. חופש פנימי אמיתי איך לא להיות תלוי באחרים? מהי הטלת ספק? איך להשתחרר מתלות רגשית? למה חשוב לי שאחרים יאהבו אותי? איך להפסיק להזדהות עם דמות מסוימת? מה גורם לשיפוט עצמי שלילי? איך הרצון להיות דמות מסוימת יוצר תחושת תלות וסבל? אליעד כהן מסביר שהרצון של האדם להיות מישהו מסוים הוא שורש הסבל. אדם מרגיש רע כשהוא מזדהה עם דמות מסוימת שהוא רוצה להיות - גבר מצליח, מושך, נחשק או חכם - ואינו עומד בציפיות של הדמות הזאת. הרצון הזה גורם לו להרגיש תלות באנשים אחרים - לדוגמה, אישה ... את עצמו? הוא ממליץ לפעול בדרך של הטלת ספק - להטיל ספק בשורש התחושה הזו. לא לשאול רק למה אני רוצה שהיא תאהב אותי, אלא גם למה אני בכלל מרגיש צורך להיות דמות מסוימת כדי לאהוב את עצמי. כיצד הטלת ספק פותרת את הבעיה מהשורש? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית היא לא הבחורה עצמה או מה שהיא חושבת - אלא זה שהאדם רוצה ... מתוך תחושת חוסר. מה המשמעות של אני חי בשביל עצמי? לפי אליעד, אמירה כזאת יכולה להישמע חכמה אך גם להיות ריקה. אדם שחי בשביל עצמו, באמת, לא צריך לספק לעצמו דמות מסוימת כדי להרגיש טוב. כלומר, גם אם הוא מדבר עם בחורה או פועל בעולם, הוא לא עושה את זה כדי להוכיח משהו לעצמו או למישהו אחר - אלא מתוך חופש פנימי ...
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
... בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר? האם האדם הוא דמות בסרט מצויר או הצייר עצמו? אדם שחוקר את עצמו לעומק, לעיתים מגיע להבנה שהוא למעשה דמות בסרט מצויר, כלומר, שהוא בעצם חסר ... שני הוא עדיין לא נהנה מהחיים. הוא בעצם חווה את המציאות כאילו הוא רק דמות מצוירת בתוך סרט שאינו יכול לשלוט ... הוא הישות האינסופית שבתוכה נוצרת כל המציאות. איך ההבנה שהאדם הוא גם דמות וגם צייר, מסלקת את הסבל? אליעד כהן מסביר שבנקודה הגבוהה ביותר, האדם מבין שהוא לא רק דמות בסרט מצויר, אלא גם הצייר של הסרט ... אז הוא מרפא את עצמו מהפיצול הזה. מה קורה כאשר מבינים שגם הצייר הוא דמות בסרט מצויר גדול יותר? אליעד מחדד ... כאשר האדם מגלה שגם הצייר עצמו (הישות האלוהית, הבורא), הוא בעצם דמות בתוך סרט מצויר גדול יותר. זאת ... פנימה וחקרתי חקרתי את הרצונות שלי ואת הדברים, והגעתי למסקנה שאני דמות בסרט מצויר, מה שזה גרם לו שכביכול ... מזה, הוא מגלה שגם הצייר עצמו, הוא בתוך סרט מצויר. גם אלוהים הוא דמות של ישות גדולה יותר, בשכל הגדול יותר ...
הפרעת זהות דיסוציאטיבית, פיצול אישיות, הנערה בעלת 30 הזהויות, סיפורה של תהילה, הפרעת ריבוי אישיות, טיפול בהפרעת אישיות מרובת פנים, הפרעת זהות מנותקת, הפרעת נתק מהעצמי, פסיכוסומטיה
... הפרעה זו מתבטאת בכך שלעתים קרובות האדם לא זוכר את ההתנהגות או ההתנסויות של חלק מהזהויות שהוא נמצא בהן, כאשר כל דמות מייצגת צדדים שונים של האישיות. לדוגמה, תהילה עשויה להפוך לדמות של ילדה קטנה, ולהתנהג בצורה שונה ... אליעד מציין שכשמטפל נפגש עם אדם הסובל מהפרעת זהות דיסוציאטיבית, הוא עשוי לחוות מקרים בהם האדם עובר פתאום לדמות אחרת. לדוגמה, נערה שתוך כדי שיחה עם המטפל עוברת לאישיות אחרת ואחר כך טוענת שהיא לא זוכרת את התנהגותה בזמן שהייתה בדמות השנייה. זהו ביטוי מובהק להפרעה. ... של עצמו. השלב הראשון בטיפול הוא שהמטפל ישוחח עם המטופל בשפה ובמונחים שהוא מבין, כדי להתחיל להבין את המהות של כל דמות ולמצוא את היתרון שכל אחת מייצגת ... יעזור למטופל לחבר בין הדמויות השונות ולזהות את מה שמניע כל אחת מהן, כדי לטפל במקור הרגשות והפחדים שמתעוררים בכל דמות. האם כל אדם סובל מפיצול אישיות? ... אדם הסובל מהפרעה לבין אדם רגיל הוא במידת ההקצנה של ההתנהגות וביכולת של האדם להבדיל בין הדמויות. לדוגמה, אם אדם נכנס לדמות של רוצח כאשר הוא כועס, הוא עשוי ... דיסוציאטיבית זוכר את מה שקרה בזמן שהיה בדמויות אחרות. הוא נותן דוגמה שבה מלמדים את האדם מידע חדש כאשר הוא נמצא בדמות מסוימת, ואז בודקים אם הוא זוכר את המידע כאשר הוא חוזר לדמות המקורית שלו. אם הוא זוכר את ... פיזיות מדמויות אחרות שלו? אליעד מסביר שלעיתים קרובות האדם יתחיל להרגיש סימפטומים של מחלה או כישרון כאשר הוא מזדהה עם דמות מסוימת. אם לדוגמה אדם מזדהה עם דמות עיוורת שמנגנת בפסנתר, הוא עשוי ... חלקית למוזיקה או כישרון טבעי, אך אליעד מבהיר כי הדבר לא יוביל לשינויים פיזיים בלתי אפשריים. עם זאת, אם אדם מזדהה עם דמות בעלת מחלה, הוא עשוי להרגיש את ... לטיפול באדם עם הפרעת אישיות מרובת פנים? הפתרון לטיפול בהפרעת אישיות מרובת פנים, לפי אליעד, הוא להבין את המהות של כל דמות ולהבין מה היתרון שהאדם מוצא בה. כל דמות מייצגת צורך או פחד פנימי, והמטרה היא לספק לאדם את הפתרון שמייתר את הצורך להזדהות עם דמות מסוימת. לדוגמה, אם אדם מזדהה עם דמות של ילד קטן כי זה נותן לו תחושת ביטחון, ניתן לספק לו תחושת ביטחון בדרכים אחרות, ובכך להפחית את הצורך להזדהות עם דמות זו. מהי הפרעת זהות דיסוציאטיבית? ... הפרעה זו מתבטאת בכך שהאדם סובל מניתוק של זהותו, כשהוא עובר בין דמויות או אישיות שונות. לדוגמה, תהילה יכולה להיות בדמות של ילדה קטנה, ובמצב זה להתנהג באופן שונה לחלוטין ממי שהיא בדרך כלל, כאשר לעיתים היא כלל לא זוכרת מה קרה לה בזמן שהייתה בדמות האחרת. הפרעה זו, לטענת אליעד, ... הסובל מהפרעת אישיות מרובת פנים. הוא מתאר מצב בו הוא יושב עם נערה שסובלת מהפרעה זו, ובמהלך שיחה איתה, היא לפתע עוברת לדמות אחרת, ואז חוזרת וטוענת שהיא לא ... מתחיל בכך שהמטפל ידבר בשפה ובמונחים שהאדם מבין, ואז יעזור לו לקשר בין חלקי האישיות השונים שלו ולמצוא את היתרון שכל דמות מייצגת עבורו. האם כל אדם סובל ... (עבד), או אבוד (הומלס). ההבדל היחידי בין אדם רגיל למישהו שסובל מהפרעת אישיות דיסוציאטיבית הוא במידת ההקצנה של הכניסה לדמות וההתכחשות לכך. כל דמות שמופיעה מייצגת משהו שהאדם עצמו ... אישיות מרובת פנים זוכר למעשה את מה שקרה בזמן שהותו בדמויות אחרות. הוא מתאר דוגמה שבה מלמדים את האדם מידע חדש כשהוא בדמות מסוימת, כמו משה, ולאחר מכן, כאשר ... להתכחש לזיכרון. הוא נותן דוגמה קיצונית יותר להוכחת הזיכרון: אפשר ליצור התניה פיזית, למשל לגרום לכאב כאשר האדם נמצא בדמות מסוימת, ואז לבדוק אם הוא יזכור את ההתניה הזו כשהוא חוזר לדמות המקורית שלו. אם האדם זוכר, זו ... המדומה. האם אדם יכול לקבל יכולות או מחלות פיזיות מדמויות אחרות שלו? אליעד מתייחס לשאלה לגבי מקרים שבהם האדם מזדהה עם דמות בעלת כישורים מיוחדים או מחלות, ... נחשף אליו בעבר, גם אם באופן מינימלי, או שיש לו כישרון טבעי שאינו קשור ישירות להפרעת הזהות. אליעד מדגיש כי ההזדהות עם דמות מסוימת יכולה להשפיע גם באופן פיזי על האדם. לדוגמה, אדם שמזדהה עמוקות עם דמות בעלת מחלה מסוימת עשוי לפתח ... פיזיים בלתי אפשריים באמצעות הזדהות בלבד, אלא רק מצבים שהיו יכולים להתקיים גם ללא קשר להפרעה. לדוגמה, אם אדם מזדהה עם דמות שמדממת מפצע, אין זה אומר שבהכרח ...
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
... בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים איך אפשר להיות שחקן טוב ואמיתי בתיאטרון? אליעד כהן מסביר איך אפשר להיות שחקן טוב באמת, ומדגיש כי כדי להיכנס לדמות בצורה מוצלחת, השחקן חייב להיות מסוגל להבין לעומק את הדמות אותה הוא מגלם, ולא רק לחקות התנהגויות חיצוניות. היכולת להיכנס לדמות מתחלקת לכמה מיומנויות מרכזיות: להכיר את הדמות לעומקה: להבין כיצד היא מתנהגת באופן חיצוני, איך היא מדברת ומתנועעת. ... יוצרת אותנטיות ואמינות על הבמה. יכולת לצאת מעצמך: חלק מרכזי מהיכולת לשחק דמות אחרת תלוי ביכולת של השחקן לשחרר את הזהות שלו עצמו. אם השחקן תקוע בדימוי העצמי שלו, הוא יתקשה מאוד לגלם דמויות שונות ... אדם שהוא איש אמת אמיתי יוכל להיות שחקן מצוין. לכאורה שחקן משקר כשהוא משחק דמות אחרת, אך אליעד מסביר כי למעשה נדרשת אמת עמוקה אף יותר כדי להאמין באופן מלא במצב המדומיין. לדוגמה, אם שחקן מתבקש לבכות על דמות שמת, אף שהשחקן יודע שהדמות לא מתה באמת, שחקן אמיתי ואיכותי יהיה מסוגל להזדהות לחלוטין עם המציאות המדומיינת הזו, ... גם מתייחס לקונספט של אף אחד כדוגמה מעולם המשחק, ומביא דוגמה מתוך סיפור בו דמות המשחק אומרת אני אף אחד. אליעד מסביר שכאשר השחקן באמת מזדהה עם האמירה שהוא אף אחד, הוא מסוגל להיות כל אחד אחר. ככל ... לוותר על ההזדהות עם העצמי שלו, כך הוא יכול להיכנס באופן מלא יותר לכל דמות. רק כאשר השחקן באמת מסוגל לשחרר כל הזדהות קודמת, הוא יכול לשחק דמות באופן אותנטי באמת. איך לזהות את כל הדמויות שבתוכך? אליעד מדגיש כי בכל אדם קיימות דמויות שונות, והיכולת של השחקן לגלות ... יותר. לשחקן טוב יש היכולת לנוע בין דמויות שונות בקלות, בזכות ההבנה שכל דמות היא חלק מהמציאות הפנימית הרחבה שלו. מדוע שחקן חייב להיות מסוגל להתנתק מעצמו? אליעד מסביר שהאתגר הגדול של שחקנים רבים ... ולגלות בתוכו דמויות שונות ולנוע ביניהן באופן טבעי ומשכנע. איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק מהן התכונות של שחקן טוב? איך להיות אותנטי במשחק? למה חשוב להזדהות עם הדמות? איך להשתחרר מהזהות ...
למה אני רוצה להרגיש שווה? להרגיש שאני שווה - מהו המקור האמיתי לרצון שלנו להרגיש "שווה"? איך הרצון להיות שווה הופך אותנו ל"שחקני דמויות"? איך הרצון להיות שווה משפיע על מערכות יחסים? מה ההבדל בין בחירה מודעת לבין תכנות אוטומטי? איך משתחררים מהמנגנון האוטומטי של "להיות שווה"? איך הרצון להרגיש "שווה" גורם לדיכאון ולחרדה? איך משתחררים מהצורך להרגיש שווה?
... כשאדם מדבר עם המוכר במכולת הוא משחק דמות של לקוח נחמד, וכשהוא מדבר עם השכנים הוא לובש דמות אחרת בהתאם למצב. זה תהליך ... אך הבעיה מתרחשת כאשר האדם שוכח שהוא רק משחק דמות ומתחיל להאמין שהוא אכן הדמות ... אישה: כדי להיראות שווה בעיניה הוא נכנס לדמות מסוימת, מאבד את הטבעיות שלו ... שווה הופך אותנו לשחקני דמויות? כל אדם משחק דמות מסוימת בחייו, בין אם במודע ... כמו השיחה עם המוכר במכולת, שבה אדם משחק דמות של לקוח נחמד, או במפגש עם שכנים, שבה הוא לובש דמות אחרת בהתאם לסיטואציה. זהו ... האמיתית מתחילה כשהאדם מאבד מודעות לכך שמדובר בדמות בלבד ומתחיל להאמין שהוא הדמות ... היא בכך שהאדם שוכח את עצמו האמיתי ונסחף לתוך דמות מלאכותית, מה שיוצר פער בין מי ... שבה אדם שמנסה להרשים אישה, נכנס למצב של שחקן דמות ומאבד את הכנות והטבעיות. הוא ... ההכרה הזו. מה הקשר בין להיות שווה לבין שחקן דמות? אליעד מסביר שכל אדם, במודע או שלא במודע, משחק דמות. לדוגמה, כשאדם מדבר עם המוכר במכולת - הוא משחק דמות של לקוח נחמד. כשאדם מדבר עם השכנים - הוא משחק דמות אחרת, וכך בכל אינטראקציה. ... לשחק דמויות - אלא להיות מודע לכך שמדובר בדמות. לדעת שהוא בוחר בדמות מסוימת לצורך תפקוד מסוים, ולא ... מדבר עם אישה, הוא עלול להרגיש שהוא חייב לשחק דמות של שווה כדי לזכות באהדתה. ... אנחנו נכנסים לדמויות? איך לזהות מתי אתה משחק דמות? מה הקשר בין שוויון עצמי לבין ... האישיות שלנו? אליעד כהן מדבר על הבחירה להיות בדמות מסוימת שנראית על פי הכללים ... אך אותנטית יותר. לעיתים קרובות, אנו בוחרים דמות כדי להרגיש שאנחנו שווים בעיני אחרים, אבל זו דמות שנכפתה עלינו. השאלה היא אם אנחנו יכולים להפסיק את המשחק הזה של לשחק דמות ולחיות את החיים מתוך כנות ... השיחה היא ההבנה שאדם לא צריך להיות כל הזמן בדמות, אלא הוא יכול להרגיש שווה גם ... את הציפיות החברתיות עליו. הבחירה אם להיות בדמות או לא היא בחירה אישית. איך ... כהן מדגיש שהדרך האמיתית היא לא לנסות לשחק דמות מסוימת כדי למצוא חן בעיני ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"? להיות חופשי בתוך הדמות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: דמות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דמות, איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני מומלץ, ייעוץ אישי, מאמן אישי לזוגיות בתחום דמות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 01:17:17 - wesi1