אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דמות ✔לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר? ✔ האם האדם הוא דמות בסרט מצויר או הצייר עצמו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:05לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
האם האדם הוא דמות בסרט מצויר או הצייר עצמו?

אדם שחוקר את עצמו לעומק, לעיתים מגיע להבנה שהוא למעשה דמות בסרט מצויר, כלומר, שהוא בעצם חסר בחירה חופשית, ורצונותיו אינם שייכים לו אלא מתגלים דרכו כישות אחרת. אדם כזה, יכול למצוא עצמו במצב שהוא כבר לא רוצה שום דבר, כי הוא מבין שהרצונות אינם שלו, אבל מצד שני הוא עדיין לא נהנה מהחיים. הוא בעצם חווה את המציאות כאילו הוא רק דמות מצוירת בתוך סרט שאינו יכול לשלוט בו.

מה הקשר בין העדר בחירה חופשית לבין סבל ואושר?

אליעד כהן מסביר שהבנת חוסר הבחירה לכשעצמה לא אמורה לגרום לאדם ליהנות מהחיים. למעשה, אי אפשר באמת להבין את העדר הבחירה החופשית ועדיין להישאר בסבל או בחוסר הנאה. אם אדם באמת התבונן לעומק והבין בצורה מלאה שהוא חסר בחירה, הוא אמור לעבור לשלב הבא של ההבנה, שבו הוא יראה שגם התודעה שלו, לא רק הרצונות, היא ביטוי של ישות אחרת, משהו שנמצא מעבר לקיום הנפרד שלו.

מהו התהליך שמוביל את האדם לאושר אמיתי?

אליעד מתאר שלושה שלבים עיקריים שהאדם עובר בתהליך ההתבוננות הפנימית:
  • שלב ראשון: האדם חושב שיש לו רצונות משלו והוא ישות עצמאית. זה מצב הבסיסי שבו נמצאים רוב האנשים, שמאמינים שיש להם שליטה מלאה על חייהם.
  • שלב שני: האדם מתחיל להבין שהרצונות שלו אינם באמת שלו, אלא שיש ישות אחרת שמחליטה עבורו מה ירצה. בשלב זה האדם כבר מזהה שאין לו בחירה חופשית.
  • שלב שלישי: האדם מבין שגם הישות שלו, התודעה והקיום שלו, הם לא דבר נפרד בפני עצמם, אלא גם הם מתהווים כל הזמן מתוך ישות אחרת גדולה יותר.
כאשר האדם מגיע להבנה הזו לעומקה, הוא הופך למעשה ל"כלום", למצב של אין מוחלט, אינסוף, מה שנמצא לפני הזמן ולפני המקום. במילים אחרות, הוא מגלה שהוא בעצמו אלוהים, הוא הישות האינסופית שבתוכה נוצרת כל המציאות.

איך ההבנה שהאדם הוא גם דמות וגם צייר, מסלקת את הסבל?

אליעד כהן מסביר שבנקודה הגבוהה ביותר, האדם מבין שהוא לא רק דמות בסרט מצויר, אלא גם הצייר של הסרט עצמו. הוא מגלה שהמציאות כולה היא בעצם החלום שלו, והוא עצמו גם החולם וגם הדמות בתוך החלום. במצב כזה, האדם חי במציאות בלי פיצול אישיות, כלומר, הוא מבין בצורה מלאה שמה שנראה כאני ומה שנראה כמציאות הם לא באמת נפרדים זה מזה.

אנשים רגילים שחושבים שהם נפרדים מהמציאות, נמצאים למעשה במצב של פיצול אישיות. אבל כאשר האדם מבין שכל מה שקיים במציאות, כולל הרצונות שלו והתודעה שלו, הוא חלק מאותה ישות אחת אינסופית, אז הוא מרפא את עצמו מהפיצול הזה.

מה קורה כאשר מבינים שגם הצייר הוא דמות בסרט מצויר גדול יותר?

אליעד מחדד שההבנה יכולה להגיע רחוק יותר, כאשר האדם מגלה שגם הצייר עצמו (הישות האלוהית, הבורא), הוא בעצם דמות בתוך סרט מצויר גדול יותר. זאת אומרת, שישנה ישות גדולה אף יותר מהאלוהים, וההבנה הגבוהה ביותר היא שהצייר, הציור והדמויות שבתוך הציור הם כולם למעשה ישות אחת. מנקודת המבט הזו, אין באמת הבדל בין "יש בחירה" או "אין בחירה", כי הכל הוא ישות אחת שמתגלמת בצורות שונות, פעם אחת כצייר ופעם אחת כדמות מצוירת.

כאשר האדם מבין זאת, הוא חי את החיים מנקודת מבט שלמה ושלווה לחלוטין, כי הוא כבר לא נמצא בקונפליקט עם המציאות או עם עצמו. הוא מבין שהוא גם הדמות המצוירת, גם הצייר, וגם הדבר הגדול יותר שיצר את הצייר.

איך אפשר לחוות אושר אמיתי מתוך ההבנה הזו?

האושר האמיתי שאליעד מתאר מגיע כאשר האדם מצליח לתפוס באופן חווייתי בו - זמנית את שתי הפרספקטיבות: הוא גם מבין את עצמו כישות בתוך הסרט, וגם מזהה שהוא הצייר שיוצר את כל מה שמתרחש. כשאדם מבין שאין באמת הבדל מהותי בין להיות בתוך הסרט או להיות הצייר של הסרט, נעלם הסבל, נעלמות השאלות והספקות על בחירה חופשית או על חוסר בחירה, והאדם חי חיים טובים באמת.

האדם שימשיך לחקור לעומק, יגיע בסופו של דבר להבנה שהוא הוא הכול: גם הצייר, גם הדמות, וגם כל מה שנמצא סביבו. הוא יגלה שכל הפיצולים שהיו קיימים בתודעה שלו אינם אמיתיים, ושהמציאות כולה היא ישות אחת שלמה ואינסופית.
הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, ובן אדם אומר דבר כזה, התבוננתי פנימה וחקרתי

חקרתי את הרצונות שלי ואת הדברים, והגעתי למסקנה שאני דמות בסרט מצויר, מה שזה גרם לו שכביכול הוא לא רוצה שום דבר, אבל הוא לא נהנה מהחיים.

והשאלה מה היא האמת?

הוא חקר לתוכו, גילה שכל הרצונות שלו הם של ישות אחרת, דהיינו, גילה שאין לו בחירה חופשית

ועכשיו הוא אומר, אבל איך בעצם ההבנה הזאת, גורמת לי ליהנות מהחיים?

התשובה היא די פשוטה, ההבנה הזו, לא אמורה לגרום לך ליהנות מהחיים.

כאשר אתה לא מבין בשלמות את ההבנה הזו, לא יתכן שתהנה מהחיים.

לא יתכן שאדם יגיד התבוננתי התבוננתי, הבנתי בשלמות, ואני לא נהנה וחווה שאין לי בחירה חופשית, אין דבר כזה, ולמה? אם האדם התבונן בתוכו והגיע להבנה של העדר בחירה חופשית

מה זה העדר בחירה חופשית, העדר בחירה חופשית פירושו, שאתה מבין שהרצון שלך הוא לא שלך, שהוא בעצם התגלות של ישות אחרת של משהו אחר.

וכאשר האדם יתבונן בזה עוד ועוד, הוא יבין שגם התודעה שלו היא ביטוי של משהו אחר.

לא רק שהרצון שלו הוא ביטוי של משהו אחר שזה נקרא חוסר בחירה, אלא גם התודעה שלו היא ביטוי של משהו אחר, וכאשר האדם חווה שגם התודעה שלו היא ביטוי של משהו אחר

מה בעצם קורה? הוא מבין שהתודעה שלו היא לא מי שהוא חשב שהוא, אלא שהתודעה שלו היא אותה ישות ראשונה, שהיא בעצם מהווה את התודעה המצומצמת שלו.

מה זאת אומרת? אדם חווה שיש לו רצון, שלב ראשון הוא חווה את הרצון כישות נפרדת בזכות עצמו, ושהוא שולט ברצון שלו ויש לו בחירה, זה מה שהטיפשים חושבים.

אחר כך מתבונן, ומבין, רגע, הרצון שלי בכלל לא בשליטתי, יש בכלל ישות אחרת, שמחליטה לי מה אני ירצה.

בשלב הבא הוא מבין שגם הישות שלו היא גם ביטוי של משהו אחר, זה לא שיש לך ישות בפני עצמך ומישהו מלביש עליך רצונות, לא, גם הישות שלך עם הרצונות שלה, גם הם מתהווים כל הזמן

וכאשר האדם מבין את זה הוא הופך להיות כלום, מה זאת אומרת כלום? הוא הופך להיות האין!

האינסוף, מה שלפני הזמן ולפני המקום.

דהיינו, הוא מגלה שהוא אלוהים בעצם!! וחוה את האלוהים.

1. האדם מבין קודם כל שהרצון לא שלו.

2. אחר כך הוא מבין שהתודעה לא שלו.

3. אחר כך הוא מגיע לקצה, ומבין שכל המציאות זה הוא, וכל הרצונות של המציאות זה הוא, ואז הוא

בעצם, חווה בחירה חופשית.

וזה שהבין שהוא בסרט מצויר, נכון שאתה בסרט מצויר, אבל... בקצה אתה מבין שאתה גם הצייר.

אתה בתוך חלום של עצמך, גם אתה החולם, וגם אתה בתוך החלום.

וברגע שהאדם חווה את המציאות הזו בו זמנית, ואין לו פיצול אישיות, דהיינו, הוא לא מפצל את עצמו, כי אנשים רגילים בטוחים, שהם זה הם, והמציאות זה ישות אחרת, והם לא מבינים מה הקשר בין זה לזה, זה נקרא שהאדם סובל מפיצול אישיות.

אבל על ידי שהאדם מחפש את האמת, משתמש בשכל לחפש, מה זה אומר? דהיינו, מחבר את שתי הישויות האלו לישות אחת, מחבר את הכוח הראשון הסיבה הראשונה שמניעה את כל התהליכים

ויש גם את הישות הסופית שזה האדם עצמו עם הלבוש שלו הגשמי בתודעה המצומצמת.

וכאשר האדם מבין את זה, אז הוא גם חווה את זה, ואז הוא נהנה מהמציאות!!

כי אז יש לו את הפרספקטיבה שהוא בתוך הסרט, וגם, את הפרספקטיבה שהוא הצייר.

ואחדד יותר מזה, שמי שהולך יותר רחוק מזה, הוא מגלה שגם הצייר עצמו, הוא בתוך סרט מצויר.

גם אלוהים הוא דמות של ישות גדולה יותר, בשכל הגדול יותר הוא ההבנה שהצייר והציור והישויות שבתוך הציור, הן ישות אחת.

ואז אין את השאלה של יש בחירה, אין בחירה, וכו'.

ואז יחיה חים טובים באמת.
צורות שונות אין לי בחירה חופשית פרספקטיבות הרצון שלי הופך להיות שאלות הרצון שלך לחוות אושר לדעת את האמת אין בחירה חופשית השאלה אושר אין או יש אין בחירה אין בחירה חופשית בחירה בחירה חופשית דמות דמות מצוירת חופש חופשית יש או אין לחיות מהו סוד האושר מצוייר סוד סוד האושר סודות
איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"? להיות חופשי בתוך הדמות
... לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות דמות נחשקת? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על בערך? להיות חופשי בתוך הדמות מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? בשיחה מעמיקה מסביר אליעד כהן שכל אדם חי בתוך דמות, כלומר, בתבנית פנימית שהוא מאמץ לעצמו - תדמית או סיפור מסוים על עצמו ועל איך הוא רוצה שהעולם יראה אותו. הדמות הזו היא למעשה ... פשוטה, כמו הכנת קפה, סידור הבית או בחירת לבוש, נעשית מתוך דמות מסוימת, שכן כל התנהגות שלנו נובעת מתוך התפקיד שאנחנו לוקחים לעצמנו. מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? אליעד מבהיר שהבעיה ... כך שהוא מאמין שהיא הזהות האמיתית שלו. כשהאדם מחויב יתר על המידה לדמות של המוצלח, הנחמד, האהוב, או כל דמות אחרת, הוא חש פגיע מאוד כשהמציאות לא תואמת את הציפיות שלו. לדוגמה, אדם שרואה את עצמו כמוצלח עם נשים, וכל ערכו העצמי תלוי בזה, ... של הדמות, וכל איום עליה נחווה כהשפלה עצמית קשה. איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? הפתרון שאליעד מציע אינו להימנע להיות בדמות כלל, אלא להבין שהדמות היא כלי או משחק שאפשר להשתמש בו באופן מודע. במקום להזדהות עם הדמות לחלוטין, האדם יכול לבחור להיכנס ... מודעת, מבלי לחוש שהזהות שלו תלויה בכך. ברגע שהאדם מסוגל לראות בדמות כלי ולא מחויבות מוחלטת, הוא חווה חופש פנימי אמיתי. הוא יכול להיכנס ולצאת מהדמויות ללא מאבק פנימי וללא פחד מהתוצאות, כי הוא ... אינה הזהות האמיתית שלו אלא משחק מודע. מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? הקונפליקט המרכזי שאליעד מתאר הוא של אנשים שלא מוכנים לחיות חיי כאילו או בערך. אנשים אלו דורשים לחיות באמת, בלי לשקר לעצמם. מצד אחד, הם מבינים שאי אפשר לחיות בלי דמות, כי כל פעולה בעולם נעשית מתוך סיפור או דמות מסוימת. מצד שני, הם לא מוכנים להרגיש שהם משקרים לעצמם או משחקים תפקיד שהוא לא אמיתי. הפתרון לקונפליקט הזה הוא להבין שהבחירה בדמות לא חייבת להיות ממקום של פחד או חולשה, אלא ממקום של מודעות ועוצמה. כשאדם בוחר לשחק דמות מתוך חופש, הוא לא חש מושפל כשהמציאות אינה תואמת בדיוק את הדמות, והוא יכול להמשיך לפעול בעולם בצורה משוחררת ואותנטית. איך לפרק את מנגנון הרצון להיות דמות נחשקת? כדי לשחרר את עצמנו מהכלא של הדמות, אליעד ממליץ לפרק את כל ההנחות והרצונות שעומדים מאחוריה. לדוגמה, אדם רוצה שבת זוגו ... והבחירה בהן נעשית מתוך מודעות מוחלטת. אדם שמבין שהוא תמיד נמצא בדמות כלשהי, אבל לא מזדהה איתה באופן מוחלט, יכול ליהנות גם מהרגעים של כאב, כי הוא מבין שהוא זה שבוחר לשחק את הדמות. ככל שאדם חווה ... אליעד מבהיר שתלות רגשית נובעת גם היא מדמות שאנו רוצים לגלם, דמות של אדם אהוב ונחשק. הדרך להשתחרר היא לבדוק האם באמת חייבים את האהבה של האחר כדי להרגיש בעלי ערך. ברגע שהאדם מבין שהצורך באהבה ... יכול לבחור להשתחרר מהתלות הזו. האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? אליעד מסביר שכל רגע האדם הוא בעצם דמות מסוימת, אבל כשאנו מודעים לכך שזה משחק, אנחנו יכולים לבחור לשחק אותו ללא פחד. המשמעות האמיתית של חופש היא לחיות מתוך הבנה מלאה ... ומתוך בחירה חופשית ולא מתוך חובה או פחד. מה זה אומר להיות בתוך דמות? איך להשתחרר מתלות בדמות פנימית? איך אפשר לחיות בלי להזדהות עם הדמות שלי? האם אפשר להיות חופשי בתוך דמות? איך הדמות שלי גורמת לי לסבול? איך להתמודד עם הרצון להיות נחשק? מה הקשר בין דמות לחופש פנימי? למה אדם צריך להבין את המהות של דמות כדי להשתחרר מהשפלה פנימית? הדיון המעמיק עם אליעד כהן עוסק בשאלה הבסיסית: למה אנחנו חיים בתוך דמות? מהי בכלל
הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
... להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי מה המשמעות של להיות בדמות וכיצד היא משפיעה על החיים? המושג להיות בדמות, כפי שמסביר אליעד כהן, מתאר מצב שבו האדם אינו מתנהג לפי האמת הפנימית שלו, אלא מגלם איזושהי תדמית או מסכה חיצונית. האדם מאמץ דמות כדי להרשים אחרים, להתאים את עצמו לסביבה החברתית או כדי להרגיש ביטחון. למעשה, אליעד מציין שבאופן טבעי, אדם תמיד נמצא בדמות כלשהי: לבוש, שפת גוף, סגנון דיבור - כולם חלק מדמות חברתית שהאדם מציג, ולכן, אי אפשר להימנע באופן מוחלט מהיות בדמות. למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? משתתף בשיחה משתף בקושי גדול שהוא חווה בגלל הדמות שהוא מרגיש מחויב לה. הוא מתאר קונפליקט פנימי מתמשך בין הרצון שלו להיות אותנטי, לבין המשיכה הבלתי נשלטת להיכנס לדמויות. ... מרכזיים המתרחשים בראשו של אדם בקונפליקט עם הדמות: האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו לסיטואציה, אך אינו שלם איתה. קול פנימי מבקר אותו בחריפות, ומאשים אותו שהוא שקרן, לא אותנטי, ולא הוא עצמו. הקול הזה ... מתאר את התחושה שהצד השני לא באמת הכיר אותו, כי הוא תמיד שיחק דמות מסוימת. הוא מציין שהקלה מגיעה רק כשהוא מצליח להשתחרר מהדמות, אבל הקונפליקט נמשך, והוא לא מצליח לשמור על אותנטיות לאורך זמן. האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? אליעד מסביר שלא ניתן להפסיק באופן מוחלט להיות בדמות, מכיוון שכל פעולה חברתית היא למעשה סוג של העמדת פנים. גם האדם שחושב שהוא אותנטי, בעצם נכנס לדמות של מישהו שמתאמץ להיות אותנטי. לכן, הפתרון אינו לנסות לא להיות בדמות, אלא ללמוד לנהל את הדמות באופן מודע, מתוך בחירה ומתוך התאמה לסיטואציה. מה ההבדל בין דמות טבעית לדמות מוגזמת? אליעד מדגיש כי יש הבדל משמעותי בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת. כאשר אדם מנסה להיכנס לדמות רחוקה מדי ממצבו הפנימי האמיתי, הוא יחווה דיסוננס פנימי ומתח נפשי קשה. לדוגמה, אדם חסר ביטחון שינסה לשחק גבר גבר באופן מוגזם, ירגיש חוסר נוחות וחרדה. לעומת זאת, דמות טבעית, המתאימה למצבו הפנימי הנוכחי של האדם, תאפשר לו לפעול בצורה נוחה יותר. איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? המפתח הוא המודעות. אליעד ממליץ להכיר בכך שאתה תמיד בדמות מסוימת, אך לבחור את סוג הדמות, מידת ההתאמה שלה ועוצמתה בצורה מודעת. הוא מדגיש שאין צורך לחכות לפתרון מוחלט של הקונפליקט לפני הפעולה, אלא להכיר בכך שיש קונפליקט ולפעול למרות הספקות. כך ניתן להשתמש בדמות ככלי יעיל במקום להפוך לעבד שלה. כיצד דמויות מסוימות משפיעות על הדימוי העצמי? אליעד מביא דוגמה מאנשים שלמדו טכניקות של אמנות הפיתוי, שהופכים לדמות בטוחה מאוד אך לא אותנטית. אנשים אלה מתארים תחושות קשות של בלבול, כי הם מרגישים שמשקרים לעצמם. אליעד מדגיש שמי שלומד אצלו לא יכול עוד להזדהות עם שקרים עצמיים, ולכן צריך לפתח דמות מדויקת וגמישה, שתאפשר לו לפעול מתוך מודעות אמיתית. איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אליעד מסביר שהפחד מכישלון הוא טבעי, אך הוא אינו צריך לנהל אותך. חשוב להבין ...
איך להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח / גבר מושך / איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים מהדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים?
... להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח גבר מושך איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים מהדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? ניתוח מחשבה של בן אדם, שמרגיש שהוא כל הזמן מתאמץ להיות דמות מסוימת, לשחק דמות מסוימת. לדוגמה הוא כל הזמן מנסה להרגיש גבר מוצלח גבר מושך איש עסקים וכיוב. מכך נוצרת תחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת. בהנחה שהאדם רוצה להשתחרר מהרצון הזה להיות הדמות הזאת, הוא צריך לעשות 2 דברים מרכזיים. 1 - לנתח את הדמות, להבין למה אני רוצה להיות X? איך זה משפיע עלי בפעולות ספציפיות? מה ההיגיון ברצון להיות הדמות הזאת? לעשות רציונליזציה לדמות הזאת. איך היא מתבטאת בכל פעולה ביום יום. המטרה של הניתוח, היא להפסיק לפעול בצורה אוטומטית, כדי שיהיה ניתן לשלוט בדמות הזאת שרצה בצורה אוטומטית ומתוך הרגל. 2 - לנסות להבין מה הטוב שיוצא להיות הדמות הזאת ולמה אני לא באמת רק רוצה להשתחרר מהדמות הזאת. לדוגמה, ... להיות אדם רגיל. במהות, לחפש את העוגנים שהמוח לא רוצה להשתחרר מהדמות. כדי שתהיה אפשרות לבחור לשחרר אותם או לקבל אותם בצורה מודעת. מדוע אנשים מרגישים שהם משחקים דמות מסוימת בחיים? אנשים רבים מרגישים שהם משחקים דמות מסוימת, כגון הגבר המוצלח, האישה האטרקטיבית, איש העסקים המצליח, וכו. תחושה זו יוצרת מצב שבו האדם נמצא כל הזמן בשעבוד פנימי לרצון להיות דמות ספציפית, מה שגורם לו סבל מתמשך. אליעד כהן מסביר שכדי להשתחרר מהשעבוד הזה, יש צורך בשני תהליכים מרכזיים: מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? התהליך הראשון הוא ניתוח רציונלי ומדויק של הדמות שאנו מנסים להיות: למה אני רוצה להיות הדמות הזאת? איך הרצון הזה משפיע על הפעולות שלי ... משמעות, תחושת ערך עצמי. היא מאפשרת לנו להגשים פנטזיות או חלומות. היא נותנת תחושה שאנחנו מיוחדים או שונים מאחרים. בשיחה מפורטת בין אליעד לאדם שמרגיש שעבוד לדמות מסוימת, האדם מסביר שהוא תמיד מנסה לשחק דמות מוצלחת, אבל מצד שני הוא כבר לא רוצה את זה כי הוא מבין שזה משעבד אותו וגורם לו סבל. אליעד שואל אותו: אתה באמת רוצה להשתחרר מזה או שאתה עדיין ... הדמות הזאת משפיעה עליך בכל פעולה, אתה תוכל לבחור בצורה מודעת אם לפעול ממנה או לא. ברגע שאתה מודע לזה, כבר לא מדובר באוטומט. האדם מתאר איך כשהוא לא מנסה להיות בדמות, הוא פתאום רואה את העולם אחרת: פתאום אני רואה את הצבעים, אני מרגיש חי, אני נהנה מהרגע. החיים נהיים הרבה יותר טבעיים ופשוטים. מה קורה ... ברחוב, להתאמן בצורה טבעית, להכין לעצמו ארוחה פשוטה, לשבת בשמש, להסתכל על חתולים או ציפורים. אליעד אומר שזו דרך טובה להבין איך באמת היינו חיים בלי הלחץ להיות דמות מסוימת. מהי אהבה טבעית לעומת אהבה נפולה? בהמשך השיחה, אליעד נוגע גם בנושא האהבה ומסביר שאהבה טבעית היא אהבה שאינה תלויה בדבר, אהבה שהיא תחושה טבעית של האדם כלפי כל העולם. כאשר האהבה נופלת ומתמקדת רק באדם מסוים או בדמות מסוימת, היא הופכת לתלותית ויוצרת סבל. אליעד אומר לאדם: פעם אהבת את כל העולם, היום כל האהבה שלך נפלה על בחורה מסוימת. זו אהבה נפולה, ולכן אתה ... מהדמות ולהבין לעומק מה מאבדים כשמשתחררים ממנה. כאשר אדם עובר את שני התהליכים הללו, הוא יכול להתחיל לבחור בחופשיות כיצד הוא רוצה לפעול בכל רגע. הוא כבר לא משועבד לדמות אלא חי מתוך בחירה מודעת. איך להשתחרר מתחושת שעבוד לדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? איך להיות מודע לפעולות שלי? איך להיפרד מדמות שאני משחק? מדוע אני רוצה להיות דמות מסוימת? מדוע אני כל הזמן מרגיש שאני משחק דמות מסוימת? הדיאלוג הבא מתאר שיחה מפורטת וארוכה בין אדם שמרגיש שהוא כל הזמן משחק דמות לבין אליעד כהן. השיחה ממחישה שלב אחר שלב את תהליך ההבנה, החקירה והפרידה מהשעבוד לדמות. האדם: אני מרגיש שאני כל הזמן חייב לשחק דמות. אני כל הזמן מנסה להיות משהו מיוחד, מישהו מוצלח, מושך או חכם. זה ממש מתיש אותי. אליעד: בוא נעצור ונבדוק. איזו דמות אתה מנסה להיות הכי הרבה? האדם: בעיקר הגבר המוצלח או איש העסקים, מישהו שאנשים יעריכו ויגידו וואו, איזה גבר מצליח. אליעד: אוקיי. עכשיו בוא ... אם אני רגיל, מה הערך שלי בכלל? מי יאהב אותי? מי ירצה אותי? אני אהיה סתם עוד אחד. אליעד: האם אתה מבין שהמחשבה הזו היא בדיוק השורש של הסבל שלך? כל עוד אתה תלוי בדמות כדי לא להרגיש סתם אדם רגיל, אתה בשעבוד תמידי. מהי החשיבות של זיהוי האוטומט? האדם: אז איך יוצאים מהשעבוד הזה? אליעד: קודם כל, תתחיל בלראות ... את זה? האדם: מרגיע מאוד. אני מרגיש פתאום שאני חי, שהכל פשוט ויפה. אין לחץ, אין מתח, אין צורך להרשים. אליעד: עכשיו אתה מתחיל להבין מה היתרון האמיתי של חיים ללא דמות. מהו תהליך הפרידה הרגשית מהדמות? האדם: אבל אני עדיין מרגיש שאני לא יכול לשחרר את זה לגמרי. כאילו קשה לי לוותר על הריגושים שזה נותן. אליעד: ... כשנפרדים מהדמות? האדם: אני מבין. לפעמים אני כבר מצליח להרגיש את זה. אני מסתכל על העולם ופתאום אני רואה צבעים, פתאום מרגיש חי. אליעד: זו בדיוק החוויה. החיים ללא דמות הם חיים של זרימה, ללא לחץ. אתה חי את הרגע באופן טבעי, בלי הצורך להיות מישהו ספציפי. האדם: אבל עדיין יש לי פחד לפעמים שאני חוזר לדמות . אליעד: זה בסדר. תהליך הפרידה מהדמות הוא תהליך מתמשך. בכל פעם שתשים לב שאתה חוזר אליה, פשוט תבדוק מחדש: האם באמת כדאי לי לשחק אותה עכשיו? מה ... או לחיות חיים פשוטים, טבעיים ומודעים. השחרור האמיתי הוא האפשרות לבחור, בלי להיות משועבד לצורך להיות מישהו ספציפי. למה אני תמיד מנסה להיות מישהו? איך להפסיק לשחק דמות? מה זה לחיות בצורה טבעית ופשוטה? איך להשתחרר מהצורך להרשים אנשים? מדוע מפחיד אותי להיות אדם רגיל? ...
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
... השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till ... היא משפיעה על תפיסת הזהות שלך? הפרעת השחקן היא מצב שבו אדם נכנס לתוך דמות בצורה כל כך חזקה, עד שהוא מתחיל לאבד קשר עם הזהות האמיתית שלו. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם משחק דמות באופן קבוע ובמיוחד כשעושה זאת בצורה מוצלחת, הוא יכול לשכוח האם הרגשות, המחשבות, והתגובות שלו אמיתיים, או שזו רק דמות שהוא אימץ. ככל שהאדם שחקן טוב יותר, כך גדל הסיכון שהוא יזדהה עם הדמות ויאמין שהיא מייצגת את מי שהוא באמת. לדוגמה, כאשר אדם כועס במסגרת משחק דמות, בהתחלה הוא יודע שהכעס הוא חלק מהמשחק. אך ככל שהוא שחקן טוב יותר, הוא עלול להתחיל להאמין שהכעס ... הייתה אותנטית או רק משחק. לדוגמה, כשאדם מגיע לראיון עבודה, הוא משחק דמות של מישהו שמתעניין בתפקיד ובחברה. בשלב מסוים, הוא עלול להאמין באמת שהוא מעוניין בתפקיד, אף שבתחילת ... ולהאמין שהדמות ששיחקת היא הזהות האמיתית שלך. מדוע קשה להיות מודע לדמות ולאמת הפנימית בו זמנית? אליעד כהן מסביר שקשה מאוד לשמור על מודעות כפולה: להיות בדמות ובאותו הזמן להיות מודע לזה שאתה רק משחק דמות. למשל, כשאתה מדבר עם מישהו, קשה לומר דבר אחד ולחשוב דבר אחר בו זמנית. אם אתה שחקן לא טוב מספיק, לא תוכל להחזיק את שני המצבים בו זמנית, כלומר, גם לשחק דמות וגם לזכור כל הזמן את האמת האמיתית שלך. עם זאת, אליעד מציג דוגמה של אלוהים כשחקן מושלם - אלוהים יכול לשחק דמות באופן מושלם ובו זמנית להישאר מודע לחלוטין לאמת. כלומר, לפי אליעד, שחקן מושלם יכול לפעול בדמות באופן מלא ועדיין לשמור על מודעות לכך שזוהי רק דמות ולא זהותו האמיתית. איך המשל מעשה מהתבואה המשוגעת קשור להפרעת השחקן? אליעד כהן מציג את הסיפור של מעשה ... האמיתית. המשל הזה קשור להפרעת השחקן בכך שהוא מדגים כיצד אדם יכול לשחק דמות - במקרה זה, את דמות המשוגע - ולשכוח לחלוטין שהוא משחק. כדי להימנע מכך, צריך אדם לזכור שהוא משחק דמות, אך האתגר הוא שהאדם בדרך כלל שוכח לשים את הסימן על המצח ולהזכיר לעצמו את האמת. האם אפשר למנוע את ... או צורת חשיבה אחרת. אליעד מציין שאפשר לשמור על מודעות לכך שאתה משחק דמות, אך מסביר שזה דורש מאמץ ומודעות גבוהה, שלא תמיד זמינה לאדם, במיוחד כשהוא נכנס למשחק בצורה חזקה. ... מבלי לאבד לחלוטין את עצמך. מהי הפרעת השחקן? איך לזהות הזדהות יתר עם דמות? מה זה מעשה מהתבואה המשוגעת? איך להימנע מלהזדהות עם דמות שאני משחק? מה הקשר בין משחק דמות לאובדן זהות? איך לשמור על אותנטיות בזמן משחק דמות? החיצוני משפיע על הפנימי, לא יודע מי אני באמת, למה לא להאמין לעצמי? איך להיות שחקן יותר טוב? ...
למה לא להרגיש טוב יותר מידי? העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט
למה לא להרגיש טוב יותר מידי? העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט
... הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט למה לא כדאי להרגיש טוב מדי? אליעד כהן מסביר בהרצאה למה אסור ... סיבה משמעותית לאהבה. מה הסיכון בלהעמיד פנים בזוגיות ובדייטים? אליעד כהן מסביר את הסכנה בהעמדת פנים ובבניית דמות לא אמיתית, במיוחד בדייטים ובזוגיות. כאשר אדם מציג בפני בן או בת הזוג דמות שהיא לא הוא עצמו באמת, הוא נכנס למעגל מסוכן שבו הוא צריך לתחזק את אותה דמות. הוא מביא דוגמה של אדם שמתחזה למישהו עשיר, ואז בת הזוג מתאהבת בדמות העשירה שהוא מציג, ואף מוסיפה סיפורים נוספים משלה לאותה דמות. האדם הזה מתחיל ליהנות מההערצה שהוא מקבל על בסיס הדמות המדומה ...
מה המשמעות של "להפוך מישהו לאלוהים שלך"? כיצד ניתן להשתחרר מתלות הרגשית? כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים? מה הקשר בין רצונות לזהות עצמית? האם צריך להפסיק לרצות לגמרי?
... לאלוהים שלך? כיצד ניתן להשתחרר מתלות הרגשית? כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים? מה הקשר בין רצונות לזהות עצמית? האם צריך להפסיק לרצות לגמרי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? ... הנקודות המרכזיות שאליעד כהן עוסק בהן היא שאלת התלות הרגשית של אדם בדמויות אחרות, וההשפעה שיש לכך על תחושת הערך העצמי שלו. לדבריו, כאשר אדם רוצה להיות דמות מסוימת - לדוגמה, גבר מושך, מצליח או נחשק - הוא למעשה מזדהה עם דמות שאינה באמת הוא עצמו. ההזדהות הזו יוצרת מצב שבו הערך העצמי שלו תלוי באישור חיצוני, כגון אישור מאישה שהוא רוצה שתאהב אותו. במצב כזה, אותה אישה הופכת עבורו לאלוהים, כלומר, לדמות היחידה שיכולה להעניק לו את תחושת הערך העצמי שלו. לדוגמה, אם אישה שהוא מעוניין בה מגיבה אליו בצורה חיובית, הוא מרגיש בעל ערך, ואם היא מגיבה אליו בצורה שלילית, הוא מרגיש חסר ערך. בכך הוא הופך אותה למרכז חייו, והופך עצמו לתלוי רגשית במשהו חיצוני שאין לו עליו שליטה אמיתית. למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? אליעד מסביר ששורש התלות הזו נובע מהזדהות עמוקה עם דמות אידיאלית שהאדם רוצה להיות. האדם מחליט מראש שהוא חייב להיות משהו מסוים כדי להרגיש טוב עם עצמו. כאשר הוא לא מצליח לעמוד בציפייה הפנימית הזו, הוא מתחיל ... של אחרים, ובעיקר - למה הוא מרגיש שהוא חייב להיות משהו מסוים. השאלה העמוקה למה אני חייב להיות הדמות הזאת? מאפשרת לאדם לפרק את האמונה שהוא חייב להיות דמות מסוימת. ככל שאדם מטיל ספק ומבין לעומק את הרצון שלו, כך הוא משתחרר מההזדהות ומהתלות באישור חיצוני. מהו חופש פנימי לפי אליעד כהן? לפי אליעד, חופש פנימי ... חופשי באמת. חופש פנימי אמיתי איך לא להיות תלוי באחרים? מהי הטלת ספק? איך להשתחרר מתלות רגשית? למה חשוב לי שאחרים יאהבו אותי? איך להפסיק להזדהות עם דמות מסוימת? מה גורם לשיפוט עצמי שלילי? איך הרצון להיות דמות מסוימת יוצר תחושת תלות וסבל? אליעד כהן מסביר שהרצון של האדם להיות מישהו מסוים הוא שורש הסבל. אדם מרגיש רע כשהוא מזדהה עם דמות מסוימת שהוא רוצה להיות - גבר מצליח, מושך, נחשק או חכם - ואינו עומד בציפיות של הדמות הזאת. הרצון הזה גורם לו להרגיש תלות באנשים אחרים - לדוגמה, אישה שהוא ... את עצמו? הוא ממליץ לפעול בדרך של הטלת ספק - להטיל ספק בשורש התחושה הזו. לא לשאול רק למה אני רוצה שהיא תאהב אותי, אלא גם למה אני בכלל מרגיש צורך להיות דמות מסוימת כדי לאהוב את עצמי. כיצד הטלת ספק פותרת את הבעיה מהשורש? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית היא לא הבחורה עצמה או מה שהיא חושבת - אלא זה שהאדם רוצה שיאהבו ... תחושת חוסר. מה המשמעות של אני חי בשביל עצמי? לפי אליעד, אמירה כזאת יכולה להישמע חכמה אך גם להיות ריקה. אדם שחי בשביל עצמו, באמת, לא צריך לספק לעצמו דמות מסוימת כדי להרגיש טוב. כלומר, גם אם הוא מדבר עם בחורה או פועל בעולם, הוא לא עושה את זה כדי להוכיח משהו לעצמו או למישהו אחר - אלא מתוך חופש פנימי אמיתי. ...
מנסה למצוא חן בעיני אחרים, רוצה להיות עצמי, רוצה להיות מי שאני, רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות
מנסה למצוא חן בעיני אחרים, רוצה להיות עצמי, רוצה להיות מי שאני, רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות
... אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות למה אנשים מנסים למצוא חן ... עם תופעה שבה הם חשים שהם לא באמת עצמם, אלא משחקים דמות מסוימת כשהם נמצאים בחברת ... כאשר הוא מדבר עם אנשים אחרים, אבל מרגיש שהוא משחק דמות נחמדה במקום להיות פשוט מי ... מסוימים שהוא חושב שישדרו נחמדות. מדוע אדם שמשחק דמות לא מרגיש מחובר לעצמו? כאשר אדם משחק דמות מסוימת, הוא מרגיש פער בין איך ... חושב שהוא צריך להיות, ובכך להשתחרר מהצורך לשחק דמות. אליעד כהן מדגיש שלפני שהאדם ... לחלוטין, הוא לא היה צריך להפעיל שום מאמץ או לשחק דמות כלשהי. הפתרון לתחושת חוסר החיבור לעצמו הוא להפסיק לנסות לשדר דמות כלשהי ולנסות להבין לעומק מדוע ... משחק התפקיד? איך לצאת מהלופ של לרצות אחרים ולשחק דמות? אליעד כהן מציע לאדם שנתקע ... שהוא מחובר לעצמו, ולא יצטרך יותר להרגיש שהוא משחק דמות או מנסה להרשים אחרים. איך להפסיק לרצות אחרים? מהי מודעות עצמית? למה אני משחק דמות? איך להיות מי שאני באמת? איך ...
למה אני רוצה להרגיש שווה? להרגיש שאני שווה - מהו המקור האמיתי לרצון שלנו להרגיש "שווה"? איך הרצון להיות שווה הופך אותנו ל"שחקני דמויות"? איך הרצון להיות שווה משפיע על מערכות יחסים? מה ההבדל בין בחירה מודעת לבין תכנות אוטומטי? איך משתחררים מהמנגנון האוטומטי של "להיות שווה"? איך הרצון להרגיש "שווה" גורם לדיכאון ולחרדה? איך משתחררים מהצורך להרגיש שווה?
... אם במודע ובין אם לא. הוא נותן דוגמאות מאינטראקציות יומיומיות: כשאדם מדבר עם המוכר במכולת הוא משחק דמות של לקוח נחמד, וכשהוא מדבר עם השכנים הוא לובש דמות אחרת בהתאם למצב. זה תהליך טבעי, אך הבעיה מתרחשת כאשר האדם שוכח שהוא רק משחק דמות ומתחיל להאמין שהוא אכן הדמות ... מערכות יחסים? אליעד כהן מביא דוגמה מעשית של גבר המנסה להרשים אישה: כדי להיראות שווה בעיניה הוא נכנס לדמות מסוימת, מאבד את הטבעיות שלו ... של ויתור על תחושת הכנות הפנימית שלו. איך הרצון להיות שווה הופך אותנו לשחקני דמויות? כל אדם משחק דמות מסוימת בחייו, בין אם במודע ובין אם לאו. אליעד מדגים זאת באמצעות אינטראקציות יומיומיות, כמו השיחה עם המוכר במכולת, שבה אדם משחק דמות של לקוח נחמד, או במפגש עם שכנים, שבה הוא לובש דמות אחרת בהתאם לסיטואציה. זהו תהליך טבעי ולרוב בלתי נמנע, אך הבעיה האמיתית מתחילה כשהאדם מאבד מודעות לכך שמדובר בדמות בלבד ומתחיל להאמין שהוא הדמות הזו באמת. הסכנה הגדולה היא בכך שהאדם שוכח את עצמו האמיתי ונסחף לתוך דמות מלאכותית, מה שיוצר פער בין מי ... שווה על מערכות יחסים? אליעד כהן מציג דוגמה מעשית שבה אדם שמנסה להרשים אישה, נכנס למצב של שחקן דמות ומאבד את הכנות והטבעיות. הוא ... ולעולם שהוא שווה, והוא נכנס לדמויות שונות כדי להשיג את ההכרה הזו. מה הקשר בין להיות שווה לבין שחקן דמות? אליעד מסביר שכל אדם, במודע או שלא במודע, משחק דמות. לדוגמה, כשאדם מדבר עם המוכר במכולת - הוא משחק דמות של לקוח נחמד. כשאדם מדבר עם השכנים - הוא משחק דמות אחרת, וכך בכל אינטראקציה. אליעד ... להאמין שהוא הדמות עצמה. המטרה, לפי אליעד, היא לא להפסיק לשחק דמויות - אלא להיות מודע לכך שמדובר בדמות. לדעת שהוא בוחר בדמות מסוימת לצורך תפקוד מסוים, ולא ... בין תחושת השוויון לבין ההתנהלות החברתית. לדוגמה, כשאדם מדבר עם אישה, הוא עלול להרגיש שהוא חייב לשחק דמות של שווה כדי לזכות באהדתה. במקום ... אומר להיות שווה? איך משתחררים מהצורך להרגיש שווה? למה אנחנו נכנסים לדמויות? איך לזהות מתי אתה משחק דמות? מה הקשר בין שוויון עצמי לבין ... או שניתן להתנהל אחרת? מה הקשר בין דמויות לבין התחושות האישיות שלנו? אליעד כהן מדבר על הבחירה להיות בדמות מסוימת שנראית על פי הכללים החברתיים כנכונה, או בחירה אחרת, שהיא אולי פחות מקובלת אך אותנטית יותר. לעיתים קרובות, אנו בוחרים דמות כדי להרגיש שאנחנו שווים בעיני אחרים, אבל זו דמות שנכפתה עלינו. השאלה היא אם אנחנו יכולים להפסיק את המשחק הזה של לשחק דמות ולחיות את החיים מתוך כנות פנימית. המחשבה שמנחה את השיחה היא ההבנה שאדם לא צריך להיות כל הזמן בדמות, אלא הוא יכול להרגיש שווה גם כאשר הוא לא מיישם את הציפיות החברתיות עליו. הבחירה אם להיות בדמות או לא היא בחירה אישית. איך ... כדי להיות שלם עם עצמו. מה המשמעות של להיות אמיתי? אליעד כהן מדגיש שהדרך האמיתית היא לא לנסות לשחק דמות מסוימת כדי למצוא חן בעיני ...
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
... ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית ... האב, אפשר להחליף את דמות האב בדמות אחרת - דמות אב רוחנית או דמות משפחתית אחרת שתיתן לילד את התמיכה הרגשית שהוא צריך. האם דמות אב היא הכרחית לגידול ילדים? אליעד דן בשאלה של הצורך בדמות אב. הוא מסביר שדמות האב היא למעשה צורך רגשי של האישה עצמה, ... האובססיה כלפי הצורך בדמות אב, ולהבין שזה רק נתיב אפשרי אחד מתוך רבים לגידול ילד מאושר. ... חד הורית? האם צריך דמות אב לילדים? אימהות ובחירה חופשית איך להתמודד עם אובססיה להיות ...
מה מסתתר מאחורי הרצון להיות שווה? מה הכוונה להיות בדמות פנימית? למה אני רוצה להרגיש שווה? מה ההבדל בין להבין לבין להאמין? האם באמת חייבים להרגיש טוב? איך אפשר להשתחרר מדמות פנימית וממעגל הזיוף? איך אפשר לחיות באופן חופשי באמת? למה חשוב להפעיל את השכל ולחקור סיבתית? איך להתמודד עם תחושת זיוף או תקיעות? מדוע חשוב לא לפחד להרגיש רע? מדוע אנחנו נאחזים בדמויות שאנחנו לא? איך משתחררים מהאמונה שחייבים להרגיש טוב?
... מסתתר מאחורי הרצון להיות שווה? מה הכוונה להיות בדמות פנימית? למה אני רוצה להרגיש שווה? מה ההבדל בין להבין לבין להאמין? האם באמת חייבים להרגיש טוב? איך אפשר להשתחרר מדמות פנימית וממעגל הזיוף? איך ... נאחזים בדמויות שאנחנו לא? איך משתחררים מהאמונה שחייבים להרגיש טוב? למה אנחנו מנסים לשחק דמות פנימית? אליעד כהן פותח את השיחה בדיון מעמיק סביב הנושא של להיות בדמות פנימית. הוא מסביר שדמות פנימית היא מצב שבו האדם מתנהג בצורה לא אותנטית, מתוך ניסיון להתאים את עצמו לתדמית מסוימת שהוא חושב שתביא לו קבלה חברתית, הערכה ואהבה. האדם משחק דמות פנימית כי הוא פוחד להיראות כפי שהוא באמת, מתוך חשש להיתפס כחלש או בלתי רצוי. אליעד מדגים את הנושא באמצעות דוגמה פשוטה ויומיומית: כאשר אדם אוכל קורנפלקס והוא מדמיין שהוא כוכב קולנוע או דמות מצליחה, הוא נמצא בתוך דמות פנימית. הסיבה היא לא ההנאה מהפעולה עצמה, אלא הרצון להרגיש משהו מיוחד. מה מסתתר מאחורי הרצון להיות שווה? בהמשך השיחה, אליעד מסביר שהרצון להרגיש ... הטובה. איך אפשר להשתחרר מדמות פנימית וממעגל הזיוף? אליעד מציע לא להיבהל מכך שאתה נמצא בדמות, אלא להבין את השורש של התנהגותך. אם אדם רוצה בחורה כי היא נראית טוב, עליו לשאול את עצמו למה אני רוצה אותה? ולהמשיך להעמיק ולחקור עד שיגיע ... צורך לברוח מהתחושה הזו. במקום זאת, כדאי לעצור ולבדוק למה זה קורה לך. אם אתה מנסה להיכנס לדמות או נאחז ברעיון מסוים שאתה צריך להיות משהו, תחקור מדוע אתה מאמין בכך. ההעמקה הזו תוביל אותך לאמת שלך, ומשם החוויה הפנימית שלך תשתנה לטובה. מה ... באמת חייבים להרגיש טוב? איך לפרק אמונות שגורמות סבל? מה הקשר בין ניתוח סיבתיות לאושר? מהי דמות פנימית ולמה אנו מזייפים את עצמנו? אליעד כהן פותח את ההסבר בשאלה: מדוע האדם מרגיש צורך לשחק דמות כלשהי ולא להיות פשוט כפי שהוא באמת? לטענתו, האדם נמצא במצב של דמות פנימית, כאשר הוא מנסה להתאים את עצמו לתדמית מסוימת מתוך רצון להיות אהוב, מוערך או מקובל חברתית. דמות זו אינה מי שהאדם באמת, אלא תפקיד שהוא מרגיש שעליו לשחק כדי שיקבלו אותו. לדוגמה, אדם יכול להעמיד פנים שהוא מצליח, כריזמטי או בטוח בעצמו, גם אם ... מנסה להסתיר מהעולם. מדוע אנחנו נאחזים בדמויות שאנחנו לא? הסיבה המרכזית שבגללה האדם נאחז בדמות פנימית היא הפחד להיתפס כחלש או בלתי רצוי. האדם מאמין שאם יראה את הצד האמיתי שלו, הוא לא יתקבל בחברה או לא יזכה להערכה ואהבה. לכן הוא מנסה כל ... או ההנאה אלא מתוך תחושה של חובה, כאילו בלי זה הוא אינו שווה. אותו אדם יוצר הזדהות עם דמות פנימית שמעניקה לו תחושת ערך מדומה. מדוע אנו רוצים להרגיש שווים? הרצון להרגיש שווה נובע מתוך אמונה בסיסית שהאדם כפי שהוא לא מספיק טוב. זו הנחה ... הדרך לצאת ממעגל הזיוף והדמות היא לא להילחם בה, אלא להבין אותה לעומק. לא להיבהל מכך שאתה בדמות, אלא פשוט לבדוק למה אתה מתנהג כפי שאתה מתנהג. לדוגמה, אם אתה רוצה בחורה רק כי היא נראית טוב, אל תסתפק בכך, אלא שאל את עצמך למה זה חשוב לי? ... את שורשי הסבל ומגיע לאמת פנימית ויציבה יותר. איך להבין את האמת? האם יש אמת אחת מוחלטת? מהי דמות ומהו שקר? האם הסבל עוזר לנו להבין את עצמנו? הטלת ספק כדרך לחיים חופשיים מהו שקר בדמות ואיך הוא משפיע על האדם? השיחה מתחילה בניסיון להבין את התחושות האותנטיות של האדם כאשר הוא מנסה להתאים את עצמו לדמות מסוימת. אליעד כהן מדגיש שהניסיון להיכנס לדמות הוא בעצם שקר. כשאדם מנסה להיות משהו שהוא לא, הוא יוצר בתוכו דיסוננס. הוא רוצה להרגיש אמיתי, אבל ההתנהלות שלו יוצרת תחושת זיוף. הדמות נבנית ... מצליח, כריזמטי, מושך - אך הבין שזהו זיוף שמכסה על תחושת חוסר ערך פנימית. למה אנחנו נאחזים בדמות מזויפת? האדם לעיתים מרגיש שהוא מוכרח לשחק תפקיד כלשהו כדי להתקבל בחברה או כדי להרגיש בעל ערך. זה יכול לבוא לידי ביטוי בכל פעולה - אפילו כשאדם אוכל קורנפלקס ומרגיש כמו דמות של כוכב. עצם התחושה שהוא צריך להרגיש משהו מסוים כדי לפעול, מראה שהוא אינו חופשי אלא בדמות. אליעד מסביר שהבעיה היא לא בהכרח הפעולה החיצונית (כמו לאכול קורנפלקס), אלא בתחושת ההזדהות עם תדמית פנימית שמייצרת תלות רגשית. האדם לא אוכל כי הוא רעב, אלא כדי להרגיש חשוב, שווה או אהוב - וזה מהות השקר. איך אפשר לזהות דמות פנימית? כדי לזהות אם אתה בדמות, תשאל את עצמך: האם אתה עושה את מה שאתה עושה רק כדי להרגיש שווה או כדי להסתיר חולשה? האם אתה מדמיין תרחישים שבהם אתה נראה או נתפס בצורה מסוימת? ... יחסי - אתה לא יכול להפסיק לחשוב לגמרי, או להפסיק להרגיש. אבל אתה יכול לפתח מודעות לכך שאתה בדמות. אליעד מציע לא להיבהל מהעובדה שאתה פועל לפי תבניות, אלא לשאול את עצמך למה אתה פועל כך. לדוגמה, כשאתה מתלבש בצורה מסוימת או מדבר בצורה מסוימת, ... מרגיש תקוע או מזויף - אתה לא צריך לברוח מזה, אלא להבין למה זה קורה. אולי אתה מנסה להיכנס לדמות. אולי אתה נאחז ברעיון שאתה צריך להיות משהו. ברגע שאתה שואל למה? ומעמיק, אתה חוזר לאמת. איך אפשר להרגיש טוב בלי לנסות להרגיש טוב? ברגע שאתה לא ... מוכרח, אלא כי אתה בוחר. זה המקום שבו אתה זורם עם המציאות, אבל מתוך הבנה, לא מתוך בריחה או דמות מזויפת. למה לא לפחד לא להרגיש טוב? כי עצם הפחד להרגיש רע הוא זה שמייצר את רוב הסבל. כשאתה מפסיק לפחד להרגיש רע - אתה פתאום מגלה שאין בעיה. גם ... החיפוש אחרי האמת, תוך כדי שהוא מפרט לגבי התחושות והמחשבות שמלוות את האדם לאורך הדרך. מהי דמות ומהו שקר? אליעד מתחיל את השיחה בכך שהוא מתאר את התסבוך שנוצר אצל האדם, כאשר הוא מנסה להתאים את עצמו לדמות מסוימת שנראה שהיא מצופה ממנו. הוא טוען שהחיפוש אחרי הדמות הנכונה או המתאימה מובילה את האדם למקום של שקר, שבו הוא מרגיש שהוא מנסה להיות משהו ... שונים, תוך כדי חקירה והתבוננות פנימית. איך להבין את האמת? האם יש אמת אחת מוחלטת? מהי דמות ומהו שקר? האם הסבל עוזר לנו להבין את עצמנו? הטלת ספק כדרך לחיים חופשיים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: דמות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דמות, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, הכוונה אישית, ייעוץ אישי מומלץ בנושאי דמות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2734 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 09:39:45 - wesi1