13:24ישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייהישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה מה המשמעות של להיות חיריק? להיות חיריק, לפי ... לדעתו, אדם שרוצה להגיע לעולם המחשבה הגבוה, חייב להפסיק לדבר אפילו עם עצמו. אליעד טוען כי כל סוג של דיבור, בין אם מדובר בשיחה חיצונית ובין אם מדובר בדיבור פנימי, הוא בעצם ניסיון של האדם לשלוט במציאות ולכוון אותה לפי רצונותיו. לדבריו, השתיקה הנכונה מגיעה לבד, היא תוצאה ... הסברו, כשמישהו מרגיש שהוא מושפל, התגובה המיידית היא לדבר, אפילו אם רק עם עצמו. אולם לדבריו, תגובה זו יוצרת דיבור פנימי שגורם לכאב גדול יותר. במקום זאת, האדם צריך להגיע למצב של שתיקה אמיתית, בו הוא אינו מגיב, לא ... לא יכולה להיות פעולה יזומה או מכוונת באופן אקטיבי, כיוון שכל ניסיון לשתוק בצורה אקטיבית הוא בעצם סוג של דיבור. אם אדם מנסה באופן אקטיבי להשתיק את עצמו, הוא עדיין פועל מתוך מחשבה ורצון לשלוט במצב, ולכן זו לא ... מסוים על פני דבר אחר, מתרחשת שתיקה פנימית טבעית. מה המשמעות של לדבר מתוך שתיקה? אליעד מתייחס לרעיון של דיבור מתוך שתיקה, ומסביר שכאשר האדם מגיע למצב של שתיקה אמיתית, הוא יכול לדבר בלי שהדיבור יהיה מתוך רצון לשנות את המציאות. הדיבור מתוך שתיקה הוא דיבור טבעי, ספונטני וחופשי מרצונות סותרים. לדבר מתוך שתיקה פירושו לפעול בעולם בצורה חופשית, בלי תחושת מאבק או רצון לשלוט. הדיבור במקרה זה אינו מנוגד לשתיקה, אלא מבטא את השתיקה הפנימית בצורה פעילה בעולם. למה אליעד טוען שכל דבר הוא סוג של דיבור? אליעד מסביר שכל פעולה, מחשבה או רצון, הם בעצם צורה של דיבור, משום שכל פעולה או מחשבה הם ביטוי לרצון לשנות את המצב הקיים. הוא מביא דוגמה פשוטה של סידור שמיכה: אם אדם מוטרד מהצורה בה השמיכה מסודרת, זהו דיבור פנימי שאומר אני רוצה שזה יהיה אחרת. לעומת זאת, אם הוא כלל לא מוטרד מכך, המשמעות היא שאין דיבור פנימי המביע רצון לשנות. כך הוא ממחיש שכל דבר בחיים, אפילו הפעולה הזעירה ביותר, הוא ביטוי של דיבור פנימי או חיצוני. כיצד אליעד כהן מציע להתמודד עם המאבק בין שתיקה לדיבור בחיי היום - יום? אליעד מציע גישה מעשית: לא להתאמץ לשתוק באופן מלאכותי, אלא להמשיך ולחקור כל מחשבה ורצון ...