... של האדם, שבגשמיות, הוא מחפש רופאים גשמיים, אבל על נפשו הוא לא מספיק חס. כי כאשר האדם חולה
בגופו, הוא הולך לרופא שירפא את
גופו. והגוף הזה, הוא סוג של מכונה, שכל כמה שעות היא צריכה אכילה ושתייה, ובקלות היא ... ואת כל רכושו, ועוזב את כל חבריו ומשפחתו, והולך ומחפש בכל העולם רופא שירפא אותו. כדי שבמקום
שהגוף שלו ימות בעוד כמה חודשים או שנים,
שהגוף שלו ימות, בעוד כמה עשרות שנים. והאדם יודע מראש,
שהגוף הולך לכיליון. והאדם משקיע כמעט את כל משאביו, כדי לתחזק את
הגוף הזה, שבו הוא נמצא. והאדם שומר על
הגוף הזה, כעל חייו ממש. למרות שהאדם יודע את האמת, שבסוף התהליך במוקדם או במאוחר, עליו לנטוש את
גופו ולהמשיך הלאה וכולי. ומי שיש לו שכר ישר, הוא מבין מיד, שכל הבעיות שיש לאדם בחיים בכל תחום שהוא, כולל בעיות בריאותיות
בגופו, הן בעצם בעיות שקיימות בראשו ובנשמתו. כי
הגוף עצמו, לא סובל בכלל לעולם. כי הוא לא יותר מאשר חתיכת בשר, שמבשלים ואוכלים אותה לארוחת צהריים. וכאשר
הגוף נשרף וכיוב, מי שסובל, זאת התודעה של האדם, שהיא חווה את מה שקורה
לגוף. וכאשר האדם הולך לרופא וכיוב, זה לא עבור
גופו, אלא עבור נשמתו. כי הבעיה, היא לעולם אינה בעיה חיצונית, אלא היא תמיד ... צורה של המציאות, שהאדם לא רוצה אותה, בלי להבין, למה באמת הוא לא רוצה אותה?! וכאשר כואב לאדם
בגופו, רע לו, רק בגלל שבנשמתו הוא לא רוצה את הכאב הזה. וזה, תוך כדי זה שהוא עצמו כאלוהים, יוצר את
גופו ואת הכאב, וגם את רצונו שלא ירצה את הכאב. כך שכל הבעיות שיש לאדם בכל תחום שהוא, ואפילו בעיות בריאות
הגוף, הן בעצם בעיות נפשיות שיש לאדם, שהוא לא רוצה צורות מסוימות של המציאות. ... לו לעולם. (ובחיצוניות של הנפרדות, גם החכם האמיתי הולך אל הרופא ואוכל ושותה, כדי לדאוג לבריאות
גופו. אך בפנימיות מחשבתו, אצלו הכל אחד ממש, ואין שום שינוי כלשהו כלל. ולמה ... הבעיות הנפשיות שלו, לפחות כמו שהטועים מתייחסים, אל בעיות הבריאות שלהם. שהם ככ דואגים לבריאות
גופם, שמסב להם אושר ככ עילאי, ושבכל מקרה הם יודעים שהם רק זמניים בו. ובפועל ... רופא הנפשות הטוב ביותר בעולם, שיירפא גם אותו. ועל האדם להתבונן היטב, על הטועים שדואגים לבריאות
גופם הכלה, ועל כמות המשאבים שהאדם משקיע, לטובת בריאות
גופו הפיזי. ועל האדם להבין, שעליו להיות מוכן להשקיע, כמות אין סופית של ... התודעה שלו, את כל המשאבים שבעולם. פי אין סוף, ממה שהאדם משקיע בבריאות בגדיו הזמניים, שזה בעצם
גופו של האדם. וכאשר הנפש בריאה, אז גם
הגוף בריא תמיד. כי כאשר טוב לאדם באמת, אז שום חולי ושום מחלה לא פוגעים בבריאות נפשו. וגם אם
גופו סובל ברמה החיצונית, הרי שבפועל בפנימיות שלו, טוב לו באמת תמיד. ...