... הפסוק וקבעו שמונת ימי חנוכה אלו להודות ולהלל. רבי נחמן לוקח את המושג של הודאה, וקושר אותו לשעשוע עולם הבא, וטוען שעיקר שעשוע העולם הבא הוא לדעת את
הבורא . בשלב זה, אליעד מציין סוג של מניפולציה שרבי נחמן עושה, כאשר הוא מחבר בין ... את ההבדל, שכן ניתן להודות בלי לדעת לעומק, ואפשר לדעת בלי להודות. לדוגמה, ניתן להגיד לאלוהים אני מודה לך, גם אם לא מבינים אותו כלל, ולהפך - להכיר את
הבורא לעומק ולא להודות כלל. אבל רבי נחמן מנסה להראות שככל שאדם מכיר את
הבורא טוב יותר, הוא קרוב אליו יותר. הידיעה וההכרה הופכות את האדם לסמוך על
הבורא, שכן האדם באופן טבעי סומך על מי שהוא מכיר. כיצד קשורה ההודאה לידיעת
הבורא בעולם הבא? אליעד מרחיב שרבי נחמן בעצם קושר בין מושג ההודאה של חג חנוכה לעולם הבא, וטוען כי בעולם הבא כולם יודו כי אז יידעו שהכל טוב. הדגש שרבי נחמן שם כאן הוא על לדעת - כי מי שיודע את
הבורא, מבין שהכל לטובה, ולכן הוא מודה. אך אליעד מציין שההודאה היא דווקא עדות ...