... מפרטים שונים, יש בוודאי
בורא יחיד שמרכיב ומסדר את העולם וכולי. הסבר: לכל דבר שמחובר ... ואכ נסיק: כי קיים
בורא לעולם שהרכיב את כל העולם. נחדד:
הבורא גם הרכיב את כל הרגעים שיש בציר הזמן +
הבורא הרכיב גם את כל המקומות השונים שיש במרחב המקום. נשאל: ומי הרכיב חיבר את
הבורא עצמו להיות מה שהוא? נשיב:
הבורא עצמו הוא יחיד אין סופי אינו מורכב אין לו שני וכיוב. הוא ... נשאל במה שונה הישות של
הבורא מהרצון שלו? אם נאמר שאין שום הבדל בין
הבורא לבין הרצון שלו, הרי שממילא לא שייך לומר
שלבורא יש רצון כאילו אלו 2 דברים שונים, משום שזו ישות אחת, וזה ... מאחר שהרצון עצמו
והבורא עצמו הם ישות אחת ממש. ואם נאמר כי קיים הבדל כלשהו בין
הבורא לבין הרצון שלו, גם אם נאמר כי הרצון של
הבורא עשוי ממהותו של
הבורא, הרי שבכל מקרה הפכנו בכך את אלוהים
בורא העולם לישות שמורכבת מישות עצמית + רצון שהוא אינו זהה ... זה שאנחנו אומרים רצון
הבורא, הרי שאנחנו מגדירים את אלוהים כישות שמורכבת מתודעה ... שום משמעות לביטוי רצון
הבורא אם באמת אין שום הבדל בין
הבורא לבין הרצון שלו. כך שבעצם ברגע שמייחסים
לבורא רצון לברוא את העולם, הרי שבעצם אומרים
שהבורא הוא עצמו ישות שמורכבת מדברים שונים, ואכ חוזרת השאלה מי הרכיב את
הבורא וכולי. ואכ נסיק שגם
לבורא יש
בורא אחר עד אין סוף, או שהכל נברא מעצמו, או שהכל קיים מאז ... הקודמת הסברנו כי רצון
הבורא פירושו ישות מורכבת, דהיינו, ישות בעלת רצון. זה כמובן ... כל יחוס תכונה אחרת
לבורא, כגון: מחשבה רגש וכיוב. וניתן דוגמה נוספת: נניח לרגע אחד
שלבורא אין רצון מחשבה וכולי, והוא אכן ישות אחת, ושהוא ברא את ... של בריאת העולם על ידי
בורא, בלי להתייחס למחשבה רצון של אלוהים וכולי. מי שיתבונן ... כי גם יחוס פעולה כלשהי
לבורא, גם זה עצמו הופך אותו לישות מורכבת שמצריכה מרכיב חיצוני ...