מחלקת מכירות, שיפור תהליכי המכירה, שיפור מחלקת מכירות, ניהול המכירות והשיווק בארגון, שיפור תהליכי השיווק, הטמעת מידע המכירות במחלקת המכירות, הכנת מידע על המוצר, ארגון המידע השיווקי, ארגון המידע המכירתי, איך להכין חומרי שיווק? איסוף חומרים לצורך הכנת חומרי שיווק, ארגון המידע של מחלקת המכירות, תיעוד המידע של מחלקת המכירות, השמה לאנשי מכירות, גיוס אנשי מכירות... חומרי שיווק? איסוף חומרים לצורך הכנת חומרי שיווק, ארגון המידע של מחלקת המכירות, תיעוד המידע של מחלקת המכירות, השמה לאנשי מכירות, גיוס אנשי מכירות וכאן נסביר לגבי תהליכים מקבילים שיש עבור הכנת חומרי שיווק ועבור שיפור תהליכי המכירה בארגון. ונסביר איך לשפר את תהליכי המכירה בארגון, איך שיפור ספציפי עבור תהליכי המכירה, הוא חלק מתהליך הכנת חומרי השיווק לארגון, נסביר איך לעזור לאנשי המכירות, איך לעשות השמה לאנשי מכירות בארגון בצורה יותר יעילה? מה היתרונות שיש לאנשי מכירות אחד על השני? מי יכול להתנגד לתהליך שיפור תהליכי המכירה? ועוד. חומרי השיווק ועזרי המכירה הם יכולים או להיות ... עבור מנהל השיווק להכין ממנו חומרי שיווק וכולי. כי כנל, יש מוצר, על המוצר יש מידע. את המידע צריך מנהל המכירות ואנשי המכירות. ובמקביל, את אותו המידע ממש, בהמשך, ישתמשו בו גם מחלקת השיווק ומנהל השיווק להכנת חומרי השיווק. כאשר מהות חומרי ... לגבי המוצר, אז קל יותר לשפר את התהליכים של מחלקת המכירות, בלי קשר למחלקת השיווק כנל. קל יותר ללמד אנשי מכירות למכור, קל יותר לגייס אנשי מכירות חדשים ולהעביר להם את המידע בצורה מסודרת, קל יותר להטמיע את כל המידע לגבי המוצר, בתוך מחלקת המכירות עצמה כדי לשפר את תהליכי המכירות עצמם. וצריכים לקחת בחשבון, שלתהליך כזה שמשפר את איכות אנשי המכירות ובהמשך גם את התהליך השיווקי, יש כמובן עלויות של זמן וכסף וכולי. אבל יש גם עוד עלות נוספת, והיא שיכול להיות שיהיו אנשי מכירות שיתנגדו לשתף פעולה עם התהליך. בגלל שברגע שכל המידע שיש לארגון על המוצר, כל המידע הזה הוא נחלת כלל אנשי המכירות, הרי שבמובן מסוים יותר קל להחליף את איש המכירות. כי איש מכירות טוב, יכול להיות יותר טוב מאיש מכירות אחר, או בגלל שיש לו יותר מידע מאיש המכירות האחר, או בגלל הכישורים האישיים של אותו איש מכירות, שאינם קשורים למידע שיש לאנשי המכירות. ובמובן הזה, ברגע שכל המידע של מחלקת המכירות גלוי לכולם, הרי שלאנשי המכירות כבר יש פחות יתרון אחד על השני בכמות המידע שיש להם, אלא היתרון שלהם חייב להיות אחר, ביכולת להעביר את המידע וכולי. ולכן יכול להיות שבארגון יהיה קשה לאסוף את כל המידע מהשטח, מאנשי המכירות, כי אנשי המכירות וכולי, אולי הם יעדיפו שלא לשתף את כל המידע, כדי לגרום לכך שהם לא יאבדו את היתרון שהם חושבים שיש להם על פני אנשי מכירות אחרים. ואיך להתמודד עם זה, זה כמובן עניין אחר וכולי...