... למצב זה באמצעות תקשורת פתוחה ומבוססת על הבנת הילד. אם הילד כבר מצוי במצב כזה, אליעד ממליץ לא להגיב בצורה קיצונית ולהפוך את הטלפון
לאויב, אלא להבין את נקודת המבט של הילד ולנהל שיחה רגועה. למשל, אם הילד מאיים על חייו כשנלקח ממנו הטלפון, אליעד ... המרכזיים אותם אליעד מציע להורים בנוגע לניהול בעיות משמעת עם ילדים, במיוחד כאשר מדובר בשימוש יתר במסכים, הם: לא להפוך את הטלפון
לאויב ולא להילחם בו. להתמקד בפעולות המבוקשות ולא במכשירים עצמם. לראות את הילד לא רק כילד שצריך להפסיק לעשות ... שהבעיה האמיתית איננה הטלפון עצמו, אלא היחס שההורים נותנים לטלפון כמכשול. הגישה של אליעד אומרת שאסור להורים להתייחס לטלפון כאל
אויב. הטלפון אינו הבעיה אלא סימפטום, ולכן הפתרון אינו לקחת את הטלפון או להילחם עם הילד עליו. במקום זאת, על ... בפעולה הנדרשת ולא בטלפון. אליעד מדגיש שברגע שההורה אומר לילד תעזוב כבר את הטלפון, או אתה כל היום בטלפון, ההורה הופך את הטלפון
לאויב ויוצר מאבק סביבו. הילד מתחיל לראות בהורה
אויב משום שהוא רוצה לקחת לו את הדבר שהכי חשוב לו ושהוא הכי נהנה ממנו. במקום זאת, אם ההורה ישוחח עם הילד על מה ... לדבריו, אם הילד הגיע למצב שבו הוא מאיים לפגוע בעצמו, הטעות הגדולה ביותר של ההורים היא להגיב בצורה קיצונית ולהפוך את הטלפון
לאויב הראשי. אליעד מסביר כי ילד שמאיים בהתאבדות בגלל טלפון זו סיטואציה נדירה, וגם כאשר זה קורה, התגובה צריכה ... להיות אמפתית ומכילה, כשהמטרה היא שהילד לא יחווה את המשימה כעונש או כאיום. אליעד מסכם שהעקרונות החשובים הם: לא להפוך את הטלפון
לאויב ולא להיכנס למאבקי כוח עליו. להתמקד בפעולות הנדרשות ולא במכשיר עצמו. להראות לילד שאנו מבינים את התחביבים ...