אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תחושה ✔למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:28למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

אליעד כהן מציג בהרצאה הסבר מעמיק על השאלה החשובה בעולם המכירות: למי קל יותר למכור, ללקוח שנמצא במצב רוח טוב ושמח או ללקוח עצוב ומדוכא? אליעד מדגיש שהתשובה לשאלה הזאת אינה חד - משמעית, אלא מורכבת ותלויה באופן שבו הלקוח חווה את המציאות ואת עצמו באותו רגע נתון.

כיצד משפיעה עצבות של הלקוח על תהליך המכירה?

כאשר לקוח נמצא במצב של עצבות, משמעות הדבר היא שהוא חווה את המציאות כשלילית ורואה יותר חסרונות מיתרונות. במצב זה, קל לו מאוד לראות את החסרונות גם במוצר שמוצע לו. אפילו אם למוצר יש יתרונות רבים, האדם העצוב ייטה לחשוב שהיתרונות האלו לא באמת רלוונטיים עבורו או לא באמת יכולים לעזור לו. מעבר לכך, אליעד מסביר שדווקא מתוך תחושת התסכול שלו על החיים, הלקוח העצוב עלול לפרוק את הרגשות השליליים שלו על המוצר ולהגיד שהוא לא טוב, רק כדי להוציא את הכעס שלו על המציאות. זה מקשה מאוד על המכירה ללקוח עצוב, משום שהוא סגור בפני הצעות חדשות ומרוכז בשליליות שבה הוא נמצא.

באיזה מצב הלקוח העצוב דווקא יקנה בקלות?

עם זאת, אליעד מדגיש שישנם מקרים הפוכים. לפעמים דווקא אדם שנמצא במצב עצבות עמוקה יקנה יותר בקלות, כי הוא מחפש דרך להקל על הכאב הרגשי שלו. לדוגמה, הוא מביא את המקרה של אכילה רגשית: יש אנשים שבעצב הם מפסיקים לאכול ומאבדים את התיאבון כי הם לא מוצאים שום נחמה באוכל, ולעומת זאת, יש אנשים שהעצבות מובילה אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי לקנות מוצר מתוך אמונה או תקווה שהמוצר יעזור לו להרגיש טוב יותר. זהו מצב שבו האדם העצוב קונה באופן אימפולסיבי מתוך צורך רגשי חזק בנחמה או פתרון מיידי.

כיצד השמחה של הלקוח משפיעה על המכירה?

מצד שני, כשלקוח נמצא במצב רוח טוב ושמח, הוא רואה את העולם בצורה חיובית. הוא פתוח יותר להצעות חדשות, רואה יתרונות רבים במוצר וממעט לשים לב לחסרונות. כאשר אדם נמצא בשמחה, הוא נוטה יותר לאמץ את המוצר המוצע לו ולהתלהב ממנו, ולכן קל יותר למכור לו.

אך גם כאן קיימת אפשרות הפוכה. לפעמים דווקא בגלל שהלקוח מרגיש טוב ושלם עם עצמו, הוא פחות זקוק למוצר שימלא לו חסרונות כלשהם. אדם שמח עשוי להיות ביקורתי ואנליטי יותר, לבדוק את המוצר לעומק, ולהחליט שהוא לא באמת צריך את המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי המוצר.

למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר?

אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא לקנות מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - כי הלקוח בעצם אומר לעצמו שיש משהו שלא מתאים לו במציאות. לקוח שמח יכול להרשות לעצמו לחוות את החוויה הזאת, כי השמחה שלו מאפשרת לו להתמודד עם תחושת הפספוס. לעומת זאת, לקוח עצוב, שלא יכול להרשות לעצמו להתמודד עם תחושת כישלון נוספת, עלול להחליט לקנות את המוצר מתוך חוסר יכולת להתמודד עם תחושת אכזבה נוספת.

איך להימנע מרכישות מתוך דחף רגשי?

אליעד מדגיש כי על הקונה להיות מודע למצבו הרגשי ולהבין מתי החלטות הרכישה שלו מושפעות מרגש בלבד. לדבריו, אנשים רבים נמנעים מלקנות מוצר שמתאים להם באמת, רק בגלל שהם בדיכאון ומרגישים ששום דבר לא יכול לעזור להם. מצד שני, אנשים אחרים עשויים לרכוש מוצר שלא באמת מתאים להם מתוך ייאוש, כשהם מנסים להיאחז בתקווה כלשהי.

לכן, אליעד ממליץ לאנשים תמיד לבדוק את ההחלטות שלהם בצורה שכלית ורציונלית, כדי להימנע מטעויות שעלולות לנבוע מרגש חולף. הוא ממליץ לשאול באופן מפורש: "האם המוצר באמת מתאים לי? האם אני באמת צריך אותו?"

לסיכום, למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או עצוב?

אליעד מסכם שאין תשובה חד - משמעית לשאלה למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי במצב הנפשי של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע. לקוח עצוב עשוי לראות חסרונות ולהימנע מקנייה, אך אם הוא מחפש נחמה או פתרון רגשי, הוא דווקא יקנה בקלות רבה יותר. לעומת זאת, לקוח שמח יכול לראות את היתרונות ולקנות בקלות, אך אם הוא שלם עם עצמו ולא מרגיש צורך במוצר, הוא עלול דווקא לבחון את ההצעה באופן ביקורתי ולסרב.

הפתרון הטוב ביותר הוא לקבל החלטות מתוך שיקול דעת רציונלי, לא להתבסס רק על המצב הרגשי שבו נמצא הלקוח.
למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

השאלה המרכזית שנידונה היא למי יותר קל למכור - ללקוח שנמצא במצב רוח טוב, או ללקוח שנמצא במצב רוח רע? האם אנשים קונים יותר כשהם שמחים, או דווקא כשהם עצובים? התשובה היא שאין תשובה חד משמעית, משום שלפעמים קל יותר למכור ללקוח עצוב ולפעמים קל יותר למכור ללקוח שמח. הכל תלוי בנסיבות ובמצבו הנפשי של הלקוח. ההסבר לכך מבוסס על ההבנה שהאדם קונה מוצר כאשר הוא חושב שהמוצר יוכל למלא לו חיסרון כלשהו ולשפר את מצבו.

השפעת העצבות על תהליך הקנייה

כאשר אדם נמצא במצב של עצבות, המשמעות היא שהוא חווה את המציאות כיותר רעה מאשר טובה, כלומר, הוא רואה יותר חסרונות מאשר יתרונות. זה משפיע ישירות על הדרך שבה הוא שופט מוצרים והצעות רכישה. אדם עצוב נמצא ב"מוד" של שליליות - הוא ממוקד בחסרונות, וכך גם כאשר מציעים לו מוצר כלשהו, הוא עלול לראות רק את החסרונות שבו. אפילו אם המוצר הוא טוב ויש לו יתרונות משמעותיים, האדם העצוב ייטה לראות גם את היתרונות כחסרונות או יטען שהמוצר "לא באמת יכול לעזור לי" או "לא באמת טוב לי".

יתרה מכך, לקוח עצוב עלול להשליך את תחושותיו השליליות על המוצר. מכיוון שהוא מרגיש רע עם המציאות, הוא עשוי להוציא את התסכולים שלו דווקא על המוצר ולהגיד שהוא "לא טוב", גם אם אין בכך היגיון אובייקטיבי. כלומר, במקרים רבים, דווקא כשמנסים למכור מוצר לאדם עצוב, הוא יגיב בשלילה מתוך רצון לפרוק את הכעסים והעצבים שלו. זה מקשה על תהליך המכירה, משום שהאדם העצוב לא נוטה להיפתח להזדמנויות חדשות או להאמין במוצרים שיכולים לשפר את מצבו.

השפעת השמחה על תהליך הקנייה

לעומת זאת, כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, החשיבה שלו נוטה להיות חיובית יותר. הוא רואה יותר יתרונות ופחות חסרונות במציאות, ולכן גם כאשר מציעים לו מוצר, הוא ייטה לראות יותר את היתרונות שבו ופחות את החסרונות. זה מגדיל את הסיכוי שהמכירה תצליח, מכיוון שהאדם נמצא במצב של חשיבה חיובית, מתמקד בטוב, נוטה לאמץ גישות חדשות ולפתוח את עצמו לחוויות חדשות. גם אם המוצר אינו מושלם, הוא עשוי בכל זאת לרכוש אותו כי הוא מתמקד במה שטוב ולא במה שחסר.

כיצד עצבות יכולה דווקא להוביל לרכישה?

עם זאת, לעיתים המצב עשוי להיות הפוך. ישנם מקרים שבהם דווקא לקוח עצוב יקנה יותר, כי הוא מחפש משהו להיאחז בו שייתן לו נחמה ויקל על סבלו. ניתן לראות זאת בדפוסי אכילה שונים של אנשים עצובים: ישנם אנשים שכאשר הם עצובים הם מאבדים את התיאבון, ואילו אחרים דווקא אוכלים יותר מתוך ניסיון למצוא נחמה באוכל. באופן דומה, יש אנשים שכאשר הם עצובים הם נמנעים מרכישות כי הם חווים כל דבר כשלילי, אך יש כאלה שמרוב עצבות מחפשים פתרונות מהירים ואחיזות כלשהן שיגרמו להם להרגיש טוב יותר, ולכן דווקא יקנו יותר.

אדם עצוב שמרגיש צורך לברוח מהעצבות עשוי לקנות מוצר רק מתוך תקווה שהוא ישפר את הרגשתו, גם אם אין בכך היגיון רציונלי. הוא עלול לומר לעצמו: "כן, המוצר הזה בטח יעזור לי, אני חייב משהו שיגרום לי להרגיש טוב יותר" - וכך לקנות את המוצר גם אם הוא לא באמת זקוק לו. זו יכולה להיות הזדמנות טובה עבור המוכר, אך גם סכנה עבור הקונה, משום שהוא עלול לבצע רכישה אימפולסיבית מתוך צורך רגשי ולא מתוך החלטה רציונלית.

כיצד שמחה יכולה דווקא להקשות על מכירה?

מנגד, דווקא כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, הוא עשוי להיות פחות נלהב לקנות. מדוע? משום שכשהוא מרגיש שלם עם עצמו, הוא לא בהכרח מרגיש צורך במוצר חדש. הוא עשוי להפעיל יותר שיקול דעת, להיות ביקורתי יותר ולהטיל ספק בהצעה. אדם שמח לא בהכרח מרגיש צורך "לתקן" משהו בחייו, ולכן ייתכן שיגיד: "רגע, האם אני באמת צריך את זה? האם זה באמת משתלם לי?" ויבחן את המוצר בצורה מחושבת יותר.

כשהאדם מרגיש טוב, הוא יכול להרשות לעצמו לבחון את המוצר בצורה ביקורתית בלי לחשוש שהחלטתו תשפיע לרעה על מצב רוחו. לעומת זאת, אדם שנמצא במצוקה נפשית גדולה עשוי לחשוש מהרע שיבוא אם יגלה שהמוצר אינו מתאים לו, ולכן יעדיף לשכנע את עצמו שהוא דווקא כן צריך אותו.

המסקנה: הכל תלוי בגישה של הלקוח

בסופו של דבר, אין תשובה חד משמעית לשאלה האם קל יותר למכור ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי בגישה של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע.

אם הלקוח נמצא במצב של עצבות עמוקה, מרגיש חסר תקווה ולא רוצה לשנות דבר - יהיה קשה מאוד למכור לו, כי הוא לא מחפש פתרונות אלא מתבצר בעצב שלו. מצד שני, אם הוא עצוב אבל מחפש דרך להיאחז במשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר - יהיה קל יותר למכור לו מוצר, כי הוא רוצה למצוא פתרון שיקל על מצוקתו, גם אם מדובר בפתרון זמני או לא בהכרח רציונלי.

אם הלקוח נמצא במצב רוח טוב, הוא פתוח לרעיונות חדשים, ולכן קל יותר למכור לו כי הוא רואה את היתרונות שבמוצר. עם זאת, אם הוא מרגיש מסופק ושלם עם עצמו, הוא עשוי להיות ביקורתי יותר ולבחון את המוצר בצורה אנליטית, מה שעלול דווקא להקשות על המכירה.

איך להימנע מהחלטות רכישה רגשיות?

כדי להימנע מהחלטות רכישה המושפעות מעצב או משמחה בלבד, חשוב שהקונים יבדקו באופן אובייקטיבי האם המוצר באמת מתאים להם, במקום לקנות מתוך דחף רגשי. לעיתים אדם לא קונה מוצר שמתאים לו בגלל שהוא נמצא בדיכאון ואינו מאמין שמשהו יכול לעזור לו, ולעיתים אדם כן קונה מוצר שאינו מתאים לו בגלל שהוא נואש למשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר. כדי להימנע ממצבים כאלה, חשוב שכל רכישה תהיה מבוססת על שיקול דעת רציונלי ולא על רגש בלבד.

לסיכום

האפשרות למכור ללקוח תלויה במצבו הרגשי ובאופן שבו הוא מגיב להצעה. אדם עצוב עשוי לראות חסרונות במוצר ולסרב לקנות, אך אם הוא מחפש דרך להרגיש טוב יותר, הוא דווקא יקנה בקלות. אדם שמח עשוי להיות חיובי ופתוח לרכישה, אך אם הוא מסופק, הוא עלול להיות ביקורתי ולסרב. לכן, אין תשובה אחת מוחלטת - הכל תלוי באופי הלקוח ובנסיבות שבהן הוא נמצא.
שלום לכולם הפעם אני רוצה להשיב על השאלה הבאה למי יותר קל למכור, לאיזה סוג של לקוח יותר קל לגרום לו לקנות האם ללקוח עצוב או לקוח שמח, מתי יותק קל למכור לאנשים כשהם עצובים או כשהם שמחים? וכל אחד עכשיו שיחשוב בראש שלו מה הוא חושב האם יותר קל לשכנע לקנות לקוח עצוב או לקוח שמח ועכשיו אני אגיד מה אני חושב. אז התשובה היא כדלקמן לפעמים יותר קל לשכנע למכור ללקוח עצוב ולפעמים יותר קל למכור ללקוח שמח ואני אסביר במה זה תלוי ואיך זה עובד. אז התשובה היא פשוטה בשביל שלקוח יקנה את המוצר הוא צריך לחשוב שהמוצר יותר טוב מרע עבורו, שהמוצר יכול למלא לו את החסרונות שלו.

עכשיו ככה לפעמים מה שקורה אצל בן אדם כשהוא עצוב זה שברגע שהוא עצוב, מה זה אומר עצוב? שהוא חושב שהחיים יותר רעים מאשר טובים עבורו ברגע הנתון שהוא עצוב הוא בעצם רואה במציאות יותר חסרונות מאשר יתרונות ואז מה שקורה הבן אדם בעצם נמצא ב - mode, במצב שבו הוא רואה המון חסרונות ואז ברגע שאנחנו נמכור לו את המוצר אז מאוד יכול להיות שברגע שננסה למכור לו את המוצר אז הוא בעצם יראה את החסרונות שבמוצר ואפילו היתרונות שיש במוצר הוא יראה אותם כחסרונות ויגיד "זה לא יכול לעזור לי, זה לא באמת טוב לי". והעוד יותר גרוע ממה שיכול להיות זה בגלל שרע לו, בגלל שהוא לקוח עצוב הוא בעצבות אז ברגע שננסה למכור לו את המוצר אז את העצבים שלו על המציאות הוא יוציא על המוצר שלנו.

זאת אומרת גם אם המוצר שלנו טוב הוא יגיד שהמוצר לא טוב בשביל לכעוס, בשביל להוציא את הכעס שלו לבטא את הכעס שלו שיש לו על המציאות ולכן דווקא מההיבט הזה יותר קשה למכור מוצר ללקוח כשהוא עצוב משום שהלקוח העצוב נמצא במצב שבו הוא רואה הרבה חסרונות ואז הוא גם יראה את החסרונות במוצר שלנו והוא לא ירצה את המוצר והוא יאשים את המוצר, והוא יוציא את העצבים על המוצר וכו'. אבל לעומת זאת לקוח כשהוא שמח אז הראש שלו מכוונן לראות את הדברים הטובים שיש בחיים לראות יותר יתרונות מחסרונות, לראות את הטוב שיש בכל דבר וכו' כי הרי לכן הוא שמח ואז ממילא יש יותר סיכוי שהוא יקנה את המוצר כי גם אם המוצר לא כל כך טוב עדיין באופן יחסי אותו לקוח נמצא ב - mode במצב שבו הוא רואה יתרונות יותר מחסרונות או שהוא רואה את הטוב וחושב חיובי מה שזה לא יהיה ולכן יש יותר סיכוי שנמכור מוצר ושנסגור עסקה דווקא עם לקוח כשהוא שמח.

יחד עם זאת אותו דבר יכול להיות הפוך ולמה הפוך אני אסביר בצורה מאוד פשוטה יש מצבים שבהם לקוח עצוב ודווקא בגלל שהוא עצוב הוא מחפש בכל כוחו משהו להיאחז בו, הוא מחפש משהו שיוציא אותו מהעצבות. לפעמים בן אדם נמצא, יש שני סוגים של אנשים יש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל ויש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם אוכלים עוד ועוד ואז הם עולים במשקל, מה ההבדל? ההבדל הוא שאנשים שעצובים שלא אוכלים זה אנשים שהם רואים את החיסרון שיש בכל דבר ואז כשהמוח שלהם אומר להם "לכו תאכלו" הם אומרים "עזוב זה יש בזה חיסרון לא רוצה לאכול מה יצא לי לאכול, לא בא לי לאכול אין לי חשק לאכול זה לא ייתן שום דבר לאכול" ואז הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל.

לעומת זאת יש אנשים עצובים שהעצבות מובילה אותם להפך שמרוב שרע להם הם מחפשים משהו להיאחז בו כדי לצאת מהעצבות שלהם ואז הם מנסים למצוא נחמה באוכל ואז הם אומרים "האוכל כן האוכל יעזור לי כן, האוכל יעשה לי טוב" ואז הם אוכלים ואוכלים כדי לצאת מהעצבות שלהם ולמרות שהאוכל לא יכול להוציא אותם מהעצבות אף על פי כן הם אוכלים בשביל לצאת מהעצבות. אותו דבר גם פה יש לקוח שמרוב שהוא עצוב או בגלל שהוא עצוב, או הדרך שלו להתמודד עם העצבות היא באמצעות זה שהוא מחפש משהו להיאחז בו משהו שיעשה לו טוב ולכן דווקא יש יותר סיכוי למכור לו את המוצר בגלל שיותר קל לשכנע אותו "אתה יודע המוצר הזה יעשה לך, " מה יעשה לי טוב? יאללה תביא אותו".

ואז הלקוח פחות בודק אם המוצר הזה באמת טוב או לא למה כי הוא כל כך רוצה להרגיש טוב עד כדי כך שגם אם נמכור לו משהו שהוא לא באמת צריך אותו או שהוא לא באמת טוב הוא רוצה לשכנע את עצמו שהוא קונה משהו טוב כי הוא מחפש משהו להיאחז בו כדי להיות מאושר ולכן הוא דווקא כן יקנה את המוצר. ולעומת זאת אם נגיד בן אדם שמח ונבוא למכור לו מוצר דווקא בגלל שהוא שמח והוא מרגיש יותר שלם עם עצמו לכן הוא דווקא יכול להיות שהוא יעביר יותר ביקורת על המוצר ויגיד "רגע אבל המוצר הזה לא מספיק טוב לי המוצר הזה לא מספיק איכותי, המוצר הזה לא מספיק אני צריך אותו או כדאי לי לקנות אותו", ולמה זה? בגלל שכשבן אדם מעביר ביקורת על מוצר הוא בעצם מרגיש רע. אני אסביר את הסיפור, בן אדם בא לקנות מוצר מה הוא רוצה להרגיש טוב הוא רוצה להרגיש טוב באמצעות המוצר, עכשיו אומרים לו "אתה יודע המוצר הזה מתאים לך", מה המהות של "המוצר הזה מתאים לך"? "המוצר הזה מתאים לך" זה בעצם להגיד יש במציאות משהו שיכול לעשות לך טוב.

מרגע שהלקוח אומר לעצמו "לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי אני לא רוצה לקנות את המוצר הזה" בעצם באותו רגע הלקוח מרגיש רע, למה הוא מרגיש רע גם רע? אפשר להגיד שהוא מרגיש גם טוב כי הוא בעצם אומר "אני יכול להסתדר בלי המוצר הזה, אני לא חייב לקנות את המוצר הזה" אבל כרגע אני לא מתמקד בהיבט הזה, אני כרגע מתמקד בהיבט של ברגע שהלקוח אומר "המוצר הזה לא טוב לי המוצר הזה לא מתאים לי" בעצם הוא מרגיש רע" הלקוח בתת מודע שלו, למה? כי הוא בעצם אומר "יש במציאות הזאת משהו שהוא לא טוב לי משהו שלא ממלא לי את החסרונות שלי". ומה שקורה זה שבן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו, זה תהליכים שקורים בתת מודע של הלקוח בן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו להעביר ביקורת על המוצר בלי להרגיש רע, "כן המוצר הזה לא טוב לי לא מתאים לי, לא רוצה את המוצר" והרע שהוא מרגיש מכך שהוא אומר שהמוצר הזה לא מתאים לו לא משפיע עליו כי הוא מרגיש טוב.

לעומת זאת בן אדם שהוא מרגיש רע ואומרים לו "אתה יודע יש פה משהו שיכול לעזור לך, יש פה מוצר שיכול לעשות לך טוב" ואז ברמת האנרגיה בתחושה של הלקוח אין לא כוח להגיד "לא זה לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי" הוא פשוט מנסה בלית ברירה להגיד "כן המוצר הזה מתאים לי" למרות שהמוצר הזה לא בהכרח מתאים לו, אוקי למה? כי אין לו יכולת רגשית לשאת להגיד "מה גם זה לא מתאים לי אז מה המצב עוד יותר גרוע מאשר קודם, לא רק שרע לי אלא עכשיו גם המוצר הזה לא מתאים עכשיו עוד יותר רע לי?" לא בן אדם לא רוצה את המחשבה הזאת ולכן הוא יש יותר סיכוי שהוא יגיד "כן המוצר הזה מתאים לי". ולכן בשורה התחתונה למי יותר קל למכור מוצר ללקוח שהוא עצוב או ללקוח שהוא שמח? אז זה תלוי בלקוח מה הוא רוצה באותו רגע, אם הוא עצוב והוא במצב שהוא מאשים את כולם והוא לא רוצה שום דבר, והוא רוצה להתחפר בסבל שלו ובעצב שלו ולספר כמה רע לו אי אפשר למכור לו כי הוא עכשיו רוצה להזדהות יותר עם הרע שבתוכו.

לעומת זאת בן אדם שמח הוא עכשיו בקטע טוב הוא רוצה לפרגן לעצמו, הוא החליט לשקר את עצמו או לא לשקר את עצמו ולראות רק את הטוב "בוא נמכור לו מוצר הוא יקנה הכל יפה אתה שמח תעשה טוב לעצמך". לעומת זאת יש גם את המצב ההפוך שדווקא הבן אדם העצוב מרוב שהוא רוצה להיאחז במשהו הוא עלול לקנות גם מוצר שלא מתאים לו, למה? כי הוא רוצה להיאחז במשהו שייתן לו תקווה, לעומת זאת הבן אדם השמח אי אפשר לעבוד עליו. ולעומת כל אלה יש בן אדם שהוא נצמד לאמת וכשהוא נצמד לאמת אז אי אפשר לקמבן אותו כי אתם כקונים מה שצריך לעשות הקונה כקונה צריך לבדוק "האם באמת המוצר הזה טוב לי כן או לא?" זה הכל ולשים לב, אם רוצים ניתן לשים לב שהעסקה היא לא החלטה רגשית אלא החלטה שכלית החלטה הגיונית.

למה? כי הרבה פעמים בן אדם קונה את המוצר או לא קונה את המוצר לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו לפעמים בן אדם חושב שהמוצר לא מתאים לו למרות שהמוצר כן מתאים לו והסיבה שהוא חושב שהמוצר לא מתאים לו זה לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו אלא זה בגלל שהוא פשוט בדיכאון הוא אומר "עזוב זה לא מתאים לי", "אבל זה מתאים לך זה יציל את חייך" אבל הוא בדיכאון בדעה שהוא לא רוצה לקנות את המוצר. לעומת זאת יש מצבים שבן אדם חושב שהמוצר כן מתאים לו למרות שהמוצר לא מתאים לו והוא חושב שהמוצר כן מתאים לו מרוב ייאוש ומרוב דיכאון הוא אומר "עזוב המוצר הזה מתאים לי" כי הוא לא רוצה לראות את האמת שגם המוצר הזה לא מתאים לו. אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה.
שכנוע עצמי מה הוא חושב תהליכים להגדיל את הסיכוי אמת למכור בצורה חכמה מצוקה נפשית ביקורתיות להזדהות לרכוש אימפולסיביות אוכל אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה דיאטה דיכאון דיכאונות הלקוח הלקוח שלך הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרגשה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה יאוש ייאוש ירידה במשקל לגרום ללקוח עצוב לגרום ללקוח שמח לגרום ללקוחות למי יותר קל למכור למכור למכור ללקוח למכור ללקוח עצוב למכור ללקוח שמח למכור ללקוחות לקוח לקוח עצוב לקוח שמח לקוחות לרדת במשקל לרזות לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוח עצוב לשכנע לקוח שמח לשכנע לקוחות מצב הרוח של הלקוח מצב רוח סוגים סוגים של לקוחות עודף משקל עצב עצבות עצבות של לקוח עצוב רגש רגשות שכנוע שמח שמחה שמחה של לקוח תחושה תחושות
איך לשחזר תחושה עילאית? איך לשחזר הרגשה? איך לשחזר תחושה? איך לשחזר התנוצצות רוחנית? איך לחזור לעבר? איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? איך לשחזר הארה רוחנית? נוסטלגיה, איך להפסיק להתגעגע לעבר? איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? שחזור תחושה
... לשחזר תחושה עילאית? איך לשחזר הרגשה? איך לשחזר תחושה? איך לשחזר התנוצצות רוחנית? איך לחזור לעבר? איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? איך לשחזר הארה רוחנית? נוסטלגיה, איך להפסיק להתגעגע לעבר? איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? שחזור תחושה איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? אליעד כהן מסביר שכדי לשחזר תחושה טובה שהייתה בעבר ונעלמה, צריך קודם כל להבין מה בדיוק הרגשנו באותו רגע מיוחד. אנשים רבים חווים לעיתים תחושות עילאיות, רגעים של הארה רוחנית, תחושת אהבה עמוקה, או חוויות רגשיות אחרות שנחרטו בזיכרונם. תחושות אלו עשויות להופיע בעקבות מפגשים מיוחדים עם אנשים, אינטראקציות אישיות, רגעים רוחניים ואפילו בעקבות מערכות יחסים, כמו למשל רגעים מיוחדים עם האקס או האקסית. בשלב מסוים התחושות האלו נעלמות, ואנשים מרגישים צורך עז לחזור ולחוות אותן שוב. כדי להצליח לשחזר את אותה תחושה טובה, אליעד מסביר שצריך לקחת דף ולכתוב בצורה מפורטת ומדויקת מה בדיוק הרגשנו באותו רגע שבו התחושה הייתה הכי חזקה. לדוגמה, נניח שברגע המיוחד ההוא הרגשת שאתה מושלם בדיוק כמו שאתה, או שהרגשת שהכל אהבה, או שהכל מושלם בחיים. אחרי שהדבר נכתב, מוסיפים לכל משפט שאלה אחת פשוטה: האם זאת באמת האמת? כלומר, אם רשמת הרגשתי שאני מושלם כמו שאני, השאלה שצריכה להיכתב לצד זה היא: האם באמת אני מושלם כמו שאני?. מדוע חשוב לבדוק אם מה שהרגשנו הוא אמת? אליעד כהן מדגיש שכדי שהתחושה הטובה תישאר לאורך זמן ולא תיעלם שוב, התחושה חייבת להיות מבוססת על אמת מוחלטת ולא על אשליה רגעית. אם הבדיקה העצמית הזאת תוביל להבנה שהתחושה שחווינו היא באמת נכונה ואמיתית, אז היא תהפוך לקבועה ולא תיעלם לעולם, כי כשאדם מגיע לתובנה מוחלטת, התובנה נשארת לתמיד. לעומת זאת, אם הבדיקה תגלה שהתחושה הטובה שחווינו הייתה אשליה או שקר, אליעד מסביר שהרצון לחזור אליה יפחת משמעותית, כיוון שברגע שמבינים שהתחושה הייתה שקרית, אין טעם להתגעגע או לנסות לשחזר אותה. למעשה, התובנה שה
איך להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין ארוחות חינם, אין טוב בחינם
איך להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין ארוחות חינם, אין טוב בחינם
... להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין ארוחות חינם, אין טוב בחינם איך להתמודד עם תחושות רעות ולמה הן קיימות? הדרך שאליעד כהן מציע להתמודד עם תחושות רעות היא באמצעות הבנה מעמיקה ופשוטה: תחושה רעה היא למעשה סוג של תשלום שאדם משלם עבור תחושות טובות שחווה בעבר, חווה כעת או יחווה בעתיד. כלומר, כל תחושה שלילית או חוויה לא נעימה יכולה להיתפס כתמורה הכרחית לטוב שמגיע עמה. בדיוק כפי שאנשים מוכנים לשלם כסף עבור מוצרים או שירותים, כך גם מבחינה רגשית ונפשית, כל הרע שנחווה הוא למעשה מחיר בלתי נמנע לטוב בחיינו. למה אנשים משלימים עם תחושות שליליות מסוימות? כדי להמחיש כיצד בני אדם מתמודדים עם רע מתוך הבנה שהוא תשלום עבור טוב, אליעד נותן דוגמאות מחיי היום - יום שכולנו חווים: כאשר אדם הולך לעבודה, הוא לא תמיד נהנה מזה. רוב האנשים, אילו היה להם מספיק כסף, לא היו ... על כך שהם משלמים כסף? כי ברור להם שבתמורה לכסף הם מקבלים משהו בעל ערך גבוה - המזון שהם צריכים ורוצים. איך ליישם את העיקרון הזה על תחושות רעות בחיים? כשאדם חווה תחושה רעה כלשהי, בין אם זה עצב, בדידות, תסכול או כאב נפשי כלשהו, הוא יכול להקל על עצמו על ידי הבנה שהתשלום שהוא משלם כעת (התחושה הרעה) קשור ישירות לטוב שחווה או יחווה בעתיד. התחושה הרעה היא למעשה התשלום שמגיע בעקבות הרצון או השאיפה לחוות תחושה טובה. אליעד נותן דוגמאות ברורות: אם אדם מרגיש רע בגלל בדידות, זוהי תחושה שמתעוררת משום שהוא מעריך ומכיר בטוב שבחברה ובקשר אנושי. הבדידות היא מחיר על כך שבעבר הוא חווה חברות נעימה, או שהיא תשלום על כך שבעתיד הוא ישיג חברה ויהיה לו טוב. כך הבדידות אינה סתם תחושה שלילית - אלא תוצאה של רצון חיובי לחברה. אם מישהו חש עצב כי אינו אהוב, הסבל נובע מכך שיש לו רצון שיאהבו אותו. אילו הוא לא היה רוצה שיאהבו אותו, הוא לא היה מרגיש רע כשאינו נאהב, אבל הוא גם לא היה מסוגל ליהנות כאשר יאהבו אותו בעתיד. הרצון שיאהבו אותו הוא זה שמאפשר את ההנאה העתידית מאהבה. תחושה רעה עקב מחסור בכסף נובעת מהערך שמיוחס לכסף. אם אדם לא היה מייחס משמעות לכסף, הוא לא היה חווה סבל כשחסר לו, אך מצד שני, הוא גם לא היה חווה סיפוק כאשר היה לו שפע של כסף. כלומר, תמיד כשאדם חש תחושה שלילית, הוא צריך לבדוק מהו הרצון הפנימי שהוביל לסבל, ולהכיר בכך שאותו רצון גם מאפשר לו תחושה חיובית כשהוא מתממש. מה לעשות אם לא מוצאים תועלת ישירה בתוך הקושי? ייתכן מצב בו האדם לא מצליח לזהות באופן ברור כיצד הרצון שלו מביא לתועלת ישירה או ספציפית. במצב כזה אליעד מציע פתרון כללי יותר: להבין שבאופן עקרוני ועמוק, כל תחושה טובה בעולם קיימת רק בגלל שקיימת אפשרות לתחושה רעה. כלומר: אם לא היו קיימות תחושות שליליות, גם תחושות חיוביות לא היו יכולות להתקיים כלל. לדוגמה, ללא
התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת
התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת
... שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת למה תובנות ותחושות נעלמות עם הזמן? אנשים רבים חווים לעיתים תובנה חזקה או תחושה עמוקה שמגיעה בעקבות למידה, חקירה או התנסות, אך לאחר פרק זמן מסוים התחושה והתובנה נחלשות ולפעמים אף נעלמות לחלוטין. אליעד כהן ... הייתה זאת אמת שלמה ומלאה, התובנה לא הייתה נעלמת, אלא הייתה נשארת יציבה וקבועה. לדוגמה, אם אדם הגיע לתובנה שהוא חייב לאהוב את עצמו לא משנה מה, ייתכן שבהתחלה הוא מרגיש שמחה ואושר רב מההבנה הזו, אך לאחר שבוע, חודש או שנה, ההבנה ... הזמן, שכן המוח ממשיך להתפתח ולהרחיב את נקודת המבט. ככל שאדם מתקדם ומקבל שכל חדש, כך הוא מתחיל להבחין שההבנה שהייתה לו קודם לא הייתה שלמה. איך ניתן לשחזר תובנות ותחושות שנעלמו? אליעד כהן מסביר שישנן כמה דרכים אפשריות לשחזר תובנות או תחושות שנעלמו, אך הוא מדגיש שישנה דרך אחת שעובדת תמיד באופן ... אמר שזה נכון?, אולי זה לא נכון? וכן הלאה. כאשר מתבצעת בדיקה יסודית כזו של האמת, ישנן שתי אפשרויות. אם התובנה המקורית היא באמת נכונה ושלמה, היא תחזור בוודאות, והתחושה תחזור גם היא במלואה. אם התובנה הייתה חלקית או לא ... שהשכל והמוח האנושי מתפתח באופן מתמיד. כל עוד האדם ממשיך לשאול שאלות, לחקור ולהתקדם, התובנות החלקיות ייחשפו כחלקיות וייעלמו. כאשר אדם מגיע לתובנה חדשה, הוא מרגיש תחושת הארה או שמחה משום שהוא מגלה חלק מהאמת שהוא לא ראה קודם. אבל כיוון שזו אינה כל האמת, אלא רק חלק קטן ממנה, היא לא יכולה להחזיק מעמד לנצח. ככל שהמוח ימשיך לעבוד, התחושה תדעך בהכרח, ותידרש בדיקה מחודשת ויסודית של אמיתות ... המקורית הייתה חלקית. הוא מוסיף שזה דווקא סימן חיובי, כי זה מאפשר לאדם להתקדם ולהגיע למסקנות עמוקות יותר, אשר יוכלו להישאר איתו בצורה יציבה יותר. לסיכום, איך לשמר תחושה או תובנה לאורך זמן? לפי אליעד כהן, הדרך היחידה לשמר באמת תחושה או תובנה לאורך זמן היא להגיע לתובנה שלמה ואמיתית לחלוטין, ללא שום פשרות או חלקיות. כל תובנה חלקית תיעלם בהכרח עם הזמן, מכיוון שהאדם ממשיך להתפתח. הדרך לשמר ולשחזר תחושות או הבנות היא הטלת ספק עמוקה ושיטתית באמיתות שלהן, תהליך שיכול להוביל או לחיזוק מלא של התובנה, או לשחרור ממנה, מה שיאפשר צמיחה לתובנות חדשות ועמוקות יותר. איך לשחזר תחושות ותובנות? איך לשמור על הארה? למה הבנה נעלמת עם הזמן? ... היכלי התמורות, רצוא ושוב, איך לא לשכוח משהו? תובנה שנעלמת, הבנה שנעלמת, הבנה חד פעמית, תובנה חד פעמית, איך לא לשכוח תובנה? איך לא לשכוח הבנה? איך לשמור על הרגש? איך לשמור על ההארה? ...
איך לא להרגיש רע הכי מהר בעולם? איך לא להרגיש רע בלי לעשות כלום? איך להרגיש אושר בלי לעשות כלום? איך נוצרת תחושה רעה? איך לנטרל תחושה רעה בפחות משניה? איך להפסיק סבל? איך להפסיק תחושה רעה? איך להפסיק לסבול? להיות מאושר
איך לא להרגיש רע הכי מהר בעולם? איך לא להרגיש רע בלי לעשות כלום? איך להרגיש אושר בלי לעשות כלום? איך נוצרת תחושה רעה? איך לנטרל תחושה רעה בפחות משניה? איך להפסיק סבל? איך להפסיק תחושה רעה? איך להפסיק לסבול? להיות מאושר
... לא להרגיש רע הכי מהר בעולם? איך לא להרגיש רע בלי לעשות כלום? איך להרגיש אושר בלי לעשות כלום? איך נוצרת תחושה רעה? איך לנטרל תחושה רעה בפחות משניה? איך להפסיק סבל? איך להפסיק תחושה רעה? איך להפסיק לסבול? להיות מאושר איך לא להרגיש רע הכי מהר בעולם? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד לא להרגיש רע בדרך המהירה ביותר, ומסביר את עקרונות הגישה הזו שמבוססת על אי עשייה. הוא מציין שבמקרים רבים, אנשים לא בהכרח מחפשים להיות מאושרים, אלא רק לא להרגיש רע. כאשר אדם נמצא במצב של סבל, הוא ינסה לעשות כמעט כל דבר כדי להפסיק את הסבל במהירות האפשרית. השאלה היא, איך אפשר להפסיק להרגיש רע בדרך המהירה ביותר, תוך השקעת מינימום מאמץ? ההשפעה של המאמץ על מהירות הפתרון אליעד מציין שככל שהפעולה הנדרשת כדי להפסיק להרגיש רע דורשת יותר מאמץ, כך ייקח יותר זמן לעבור מהמצב הרע למצב טוב ... אין שלב ביניים שדורש זמן או משאבים. עם זאת, השאלה היא אם לא לעשות כלום אכן יכול להפסיק את תחושת הרע. האם מספיק פשוט לשבת ולא להגיב כשמרגישים רע? אם אדם מרגיש רע, לדוגמה בגלל כאב פיזי או נפשי, ומחליט להישאר פסיבי, ייתכן שבמבט ראשון הוא ימשיך להרגיש רע. עם זאת, אם הוא באמת לא עושה שום דבר בראשו, כלומר, לא מנסה לשנות את המצב ולא נלחם בכאב או בתחושת הרע, הוא לא ישדר שום התנגדות פנימית, ולא יצריך להשקיע במאמץ נוסף. לעיתים, אי עשייה מוחלטת עשויה להפחית את עוצמת הסבל. האם הרצון לא להרגיש רע מגביר את הרגשת הרע? הרצון להפסיק להרגיש רע הוא הגורם המרכזי שמחמיר את תחושת הרע. כאשר אדם לא רוצה להרגיש רע, הוא משקיע מחשבה ואנרגיה במאבק נגד תחושת הרע, דבר שמוביל לסבל נוסף. אליעד מסביר כי אם אדם לא היה כל כך אכפת לו להרגיש רע, הוא היה פשוט מקבל את המצב ולא היה סובל. כלומר, הרגשת הרע נובעת מהמחשבה אני לא רוצה להרגיש רע ולא מהמצב עצמו. כיצד ניתן ליישם את לא לעשות כלום בפועל? על מנת ליישם את הגישה של אי עשייה בזמן שמרגישים רע, חשוב להכין את הקרקע מראש. אליעד ממליץ לעסוק בחקירה עצמית, בה שואל אדם את עצמו מדוע הוא כל כך רוצה להרגיש טוב ומדוע הוא כל כך לא רוצה להרגיש רע. ככל שהאדם ישאל את עצמו את השאלות האלה לעומק, כך הוא יבין את מקור הרצון להימנע מתחושת הרע, וכאשר ירגיש רע, יוכל פשוט להתעלם מה
אהבה מהי? לאהוב, להתאהב - מהי אהבה? ההגדרה של אהבה? רגש של אהבה, תחושה של אהבה
... מהי? לאהוב, להתאהב - מהי אהבה? ההגדרה של אהבה? רגש של אהבה, תחושה של אהבה ובו יתבאר, מהי אהבה? ונחדד: כי רבים וטובים דנו ... לא עונות על השאלה מהי אהבה, אלא עונות על שאלות אחרות שקשורות לאהבה. כגון, כיצד מתבטאת אהבה? ואיך תדע שאתה אוהב? והאם רגש כלשהו הוא נחשב לאהבה? וכיוב. וכאשר רוצים להבין מהי אהבה, צריך ... ביותר של אהבה, בלי להתעסק בסימפטומים של האהבה. וכאן נשיב לשאלה, מהי אהבה, בלי להתעסק באיך אהבה מתבטאת? וכמה טובה או רעה תחושת האהבה וכיוב. אלא רק נגדיר מהי אהבה בלבד. ובפשיטות נאמר, כי אהבה, היא מילה, שמבטאת מצב רגשי כלשהו. כי במציאות שלנו יש טווח של רגשות כאלו ואחרים. והאדם בכל רגע ורגע, חווה שילוב אחר של רגשות כאלו ואחרים. ויש רגש מסוים, שהאדם קורא לרגש הזה, אהבה. דהיינו, אהבה היא סוג של תחושה ושל הרגשה שיש לאדם. והשאלה הנשאלת היא, מהו השורש של רגש האהבה, וכיצד ניתן להגדיר טוב יותר, את סוג הרגש של האהבה? ומי שיתבונן בעניין המנגנון הרגשי של האדם, יראה, כי כל טווח הרגשות של האדם, מושתת ומבוסס על שני רגשות מנוגדים מאוד בסיסיים, שעל בסיסם נוצרים כל שאר הרגשות הקיימים. ושני הרגשות הבסיסיים ביותר, הם כמובן טוב ורע. כי בתודעה של האדם, יש מודעות לתחושה של טוב ויש מודעות לתחושה של רע. דהיינו, יש דברים כלשהם, שגורמים לאדם להרגיש טוב, ויש דברים שגורמים לאדם להרגיש רע. וכל הרגשות שבעולם, ניתן לחלק אותם ולהגדיר אותם, לפי קנה מידה של טוב או רע. ובנוסף, בתודעה של האדם יש מחשבה חזקה מאוד, שאומרת לו שהוא רוצה להרגיש טוב. וכמה שיותר טוב, טוב יותר. והאדם לעולם לא מרגיש טוב בשלמות, אלא תמיד האדם מרגיש, גם טוב וגם רע בעוצמות כלשהן. והאדם חווה שהוא תמיד רוצה להרגיש כמה שיותר טוב. והתחושות של הטוב והרע, הן עצמן נובעות ותלויות בתחושה של שלמות או של חיסרון. כי כאשר האדם חווה שהוא רוצה דבר כלשהו, והוא חווה שהדבר הזה חסר לו, אז הוא מרגיש רע. וכאשר האדם חווה שהוא רוצה דבר כלשהו, והוא חווה שהדבר הזה לא ...
איך לא להרגיש רע באמצעות הטלת ספק? איך נוצרת תחושה רעה? למה ידיעה יוצרת תחושה רעה? מה זה טוב? מה זה רע? למה רע לי? איך לא להרגיש רע? האם זה באמת קורה? האם אני באמת רוצה את זה? מה אני באמת רוצה? מה באמת קורה?
איך לא להרגיש רע באמצעות הטלת ספק? איך נוצרת תחושה רעה? למה ידיעה יוצרת תחושה רעה? מה זה טוב? מה זה רע? למה רע לי? איך לא להרגיש רע? האם זה באמת קורה? האם אני באמת רוצה את זה? מה אני באמת רוצה? מה באמת קורה?
... לא להרגיש רע באמצעות הטלת ספק? איך נוצרת תחושה רעה? למה ידיעה יוצרת תחושה רעה? מה זה טוב? מה זה רע? למה רע לי? איך לא להרגיש רע? האם זה באמת קורה? האם אני באמת רוצה את זה? מה אני באמת רוצה? מה באמת קורה? למה הידיעה יוצרת תחושה רעה? אליעד כהן מסביר שכל הבעיות והתחושות הרעות של בני האדם נובעות מכך שהם יודעים בוודאות מה מתרחש סביבם, ושהם יודעים שהם לא רוצים את מה שקורה. לפי הגישה הזאת, אם לאדם יש תחושה שלילית או רעה, הסיבה לכך היא שהוא משוכנע שיש מציאות מסוימת, ושהוא יודע שהוא לא רוצה את המציאות הזאת. הוא נותן דוגמה ברורה לכך: אם אדם רעב, הוא לא מרגיש רע רק בגלל עצם הרעב, אלא בעיקר מפני שהוא מודע לכך שהוא רעב וגם יודע שהוא לא רוצה להיות רעב. כלומר, הידיעה שיש פער בין הרצוי למצוי היא זאת שיוצרת את התחושה הרעה . אם אותו אדם לא היה יודע ... לא היה יודע שהוא לא רוצה להיות רעב, לא היה נוצר אצלו הסבל הזה. כלומר, עצם הידיעה שהוא נמצא במצב לא רצוי, יוצרת אצלו תחושת סבל או רע. מה הקשר בין ידיעה לתחושה טובה? חשוב להבין שאליעד כהן לא מציג את הידיעה רק כגורם ליצירת תחושה שלילית, אלא גם כגורם ליצירת תחושה חיובית. כלומר, העובדה שאתה יודע מה אתה רוצה ושהרצון שלך מתמלא בפועל, גורמת לך להרגיש טוב. לדוגמה, אם אתה רעב ואתה יודע שאתה רוצה לאכול ובסופו של דבר אתה אוכל, אתה תחווה תחושה טובה. לכן, הידיעה מהווה חרב פיפיות: מצד אחד היא מאפשרת לך להרגיש טוב כאשר המציאות תואמת את הרצון שלך, ומצד שני גורמת לך להרגיש רע כאשר המציאות לא תואמת את הרצון שלך. איך הטלת ספק יכולה לסייע בהתמודדות עם תחושות רעות? הדרך שמציע אליעד להתמודד עם תחושות רעות היא באמצעות הטלת ספק במה שאתה חושב שאתה יודע. אם התחושה הרעה נוצרת מידיעה וודאית, הדרך להחליש את התחושה הרעה היא להחליש את מידת הוודאות של הידיעה הזאת. אם תצליח לערער את תחושת הידיעה שלך לגבי המציאות, תוכל לערער גם את התחושה השלילית שנובעת ממנה. לדוגמה, אדם שמרגיש בודד מרגיש רע מכיוון שהוא בטוח שהוא לבד והוא בטוח ... לא משנה לי כמו שאני חושב שזה משנה לי? על ידי השאלות הללו, האדם מערער על האמונה שלו ועל מידת הוודאות שלו, ולכן מפחית את התחושה השלילית. כיצד להטיל ספק בצורה אפקטיבית כדי להפחית תחושות רעות? אליעד ממליץ על טכניקה פשוטה מאוד: בכל פעם שאתה חווה תחושה רעה, תעצור ותתחיל להטיל ספק. שאל את ... האם אני בטוח שאני רוצה משהו אחר? אולי גם המשהו האחר לא באמת טוב יותר? ככל שתמשיך להטיל ספק בידיעות שלך, תתחיל לראות שהתחושות השליליות הופכות לפחות אינטנסיביות ופחות מוחלטות. כלומר, ההטלה בספק שוברת את החיבור המוחלט בין מה שאתה חושב שקורה לבין ההרגשה שלך כלפיו. מהו המחיר של איבוד ...
מהו פרדוקס הרצון הטוב והרע? מה זה להרגיש רע? מה זה תחושה רעה? מה קדם למה הרצון או התחושה? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצר רגש? מה זה רגש? איך לצאת מהחלל הפנוי? איך נוצר רצון? מהו שורש הרצון?
מהו פרדוקס הרצון הטוב והרע? מה זה להרגיש רע? מה זה תחושה רעה? מה קדם למה הרצון או התחושה? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצר רגש? מה זה רגש? איך לצאת מהחלל הפנוי? איך נוצר רצון? מהו שורש הרצון?
... הרצון הטוב והרע? מה זה להרגיש רע? מה זה תחושה רעה? מה קדם למה הרצון או התחושה? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצר רגש? מה זה רגש? איך לצאת מהחלל הפנוי? איך נוצר רצון? מהו שורש הרצון? מה זה פרדוקס הרצון הטוב והרע? אליעד כהן מציג בהרצאה את המושג פרדוקס ... - מה קדם למה, האם הרצון קדם לתחושה רעה או שהתחושה הרעה היא שיצרה את הרצון? על פי אליעד, השאלה הזו היא מאוד משמעותית ומכילה עומק פילוסופי רב. אליעד מדגיש את החשיבות ... הרצון לפתור בעיה מגיע בעקבות תחושה של רע או שהתחושה הרעה נוצרת מכך שהאדם חושב שקיים מצב טוב יותר. האם התחושה הרעה יוצרת את הרצון? אליעד כהן נותן דוגמה ספציפית לשאלה: אדם רוצה להיות בזוגיות עם מישהי כי הוא חושב שזה מצב טוב ... השאלה היא, האם קודם הייתה לו תחושה של בדידות ורק לאחר מכן הוא חשב שזוגיות היא טובה יותר, או להפך - הוא חשב שזוגיות טובה ולכן הרגיש רע מכך שאין לו אותה? אליעד מציין שאם לא הייתה לאדם מחשבה שזוגיות היא טובה, לא הייתה נוצרת תחושת בדידות. לכן עולה השאלה, מה קדם למה? אליעד אומר כי למעשה אין תשובה מוחלטת לשאלה הזו, והיא מובילה לפרדוקס בלתי פתיר. ... את ההנחות שעומדות מאחורי התחושות שלנו, לדוגמה, האם התחושה של רע בהכרח נובעת מזה שאנחנו לא רוצים את המצב הנוכחי? או שאולי הרצון והתחושה הרעה מגיעים יחד, בו זמנית, ואין קשר של סיבה ותוצאה ביניהם? אליעד מסביר שאין באמת תשובה מוחלטת לכך, כי אולי הרצון והתחושה הרעה מגיעים כיחידה אחת. הוא נותן דוגמה: אדם שחושב שכסף יפתור את התחושה הרעה שלו. האם הוא באמת קודם מרגיש רע ואז חושב שכסף יעזור לו, או שההרגשה הרעה והאמונה שכסף יפתור את זה מגיעות ביחד? גם אם נדמה לנו שזה בא ביחד, זה לא אומר שיש קשר של סיבה ותוצאה. לדברי אליעד, ... האם אפשר להבין באמת מה זה להרגיש רע? אליעד כהן מציין שהשאלה היותר פנימית היא מה זה להרגיש רע? ולא למה אני מרגיש רע?. למה זו שאלה שחוזרת אחורה בזמן ומחפשת סיבה, אך מה זה להרגיש רע? זו שאלה שחודרת לעצם החוויה. אליעד מדגיש כי התחושה הרעה נוצרת רק מתוך השוואה למצב אחר שאנחנו תופסים כטוב. הוא טוען שאם לא הייתה השוואה בין טוב לרע, לא הייתה נוצרת תחושה רעה כלל. למשל, אליעד מסביר שאם האדם רוצה כסף, אז הוא מניח שמצב שבו יש לו כסף טוב יותר מהמצב הנוכחי שלו. אך השאלה ... היא להבין מדוע בכלל נוצרת תחושה של רע, מה זה להרגיש בכלל? הוא מציע לא להסתפק בלמה רע לי אלא לחקור מה זה לה
טוב בלי רע, איך אפשרי שיהיה לך טוב בלי רע? האם אפשרי ליהנות בלי לסבול? האם אפשרי להרגיש טוב בלי להרגיש רע? למה אין טוב בלי רע? למה אין רע בלי טוב? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? לא לקנא באחרים, לא לרחם על אחרים
טוב בלי רע, איך אפשרי שיהיה לך טוב בלי רע? האם אפשרי ליהנות בלי לסבול? האם אפשרי להרגיש טוב בלי להרגיש רע? למה אין טוב בלי רע? למה אין רע בלי טוב? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? לא לקנא באחרים, לא לרחם על אחרים
... בלי רע, איך אפשרי שיהיה לך טוב בלי רע? האם אפשרי ליהנות בלי לסבול? האם אפשרי להרגיש טוב בלי להרגיש רע? למה אין טוב בלי רע? למה אין רע בלי טוב? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? לא לקנא באחרים, לא לרחם על אחרים האם אפשר לחיות חיים טובים בלי להרגיש רע בכלל? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את השאלה: האם אפשרי שיהיו לאדם חיים טובים ללא תחושות רעות בכלל? לכאורה, נדמה שהתשובה חיובית, הרי מה יכול למנוע מאדם שיש לו כל מה שהוא רוצה להיות מאושר לחלוטין? אך אליעד מבהיר שהתשובה מורכבת יותר: כן, אפשר שיהיו לאדם חיים טובים בלי שהוא ירגיש רע, אך אי אפשר שאותו אדם גם ייהנה מזה באופן מלא. כדי להסביר זאת, אליעד משתמש בדוגמאות מפורטות מאוד. למה זכייה בלוטו לא תמיד מביאה רק אושר? כדי להמחיש את המנגנון הפסיכולוגי שיוצר תחושות טובות ורעות, אליעד נותן את הדוגמה של אדם שזוכה בלוטו. לכאורה, זכייה בלוטו אמורה להביא רק אושר, אך בפועל נוצרים שלושה סוגי בעיות מיד לאחר הזכייה: בעיה מהעבר - האדם מתמלא בצער או בתחושת החמצה: למה לא זכיתי קודם? או איזה חבל שלא היו לי הכסף והאפשרויות האלו כשעוד הייתי צעיר יותר. בעיה בהווה - לאחר הזכייה, האדם מתחיל לקנות ולבזבז, ואז הוא חש שהכסף ... מה יקרה אם יקחו ממני את הכסף? מכך מסיק אליעד, שאדם יכול לחיות חיים טובים ללא רע מהעבר, ההווה או העתיד, אבל הוא לעולם לא יוכל להרגיש הנאה אמיתית ושלמה, בלי להרגיש גם רע. ההנאה תמיד תלויה בתחושה של מילוי חיסרון. מדוע אנחנו לא נהנים מדברים שיש לנו באופן קבוע? כדי להסביר מדוע הנאה תלויה בחיסרון קודם, אליעד משתמש בדוגמה של ראייה ושמיעה. אנשים שרואים ושומעים ... או מפחד לאבד אותה - הוא היה חש הנאה גדולה מהיכולת לראות. מכאן, אליעד מסביר שהנאה מתרחשת רק כאשר רצון כלשהו מתמלא. איך נוצרת תחושת רע ואיך נוצרת תחושת טוב? תחושת רע נוצרת כאשר יש לאדם רצון שאינו מתממש. אדם הסובל ממחלה מרגיש רע כי הוא משווה את מצבו הנוכחי למצב אחר שבו הוא היה בריא יותר. מנגד, תחושת טוב נוצרת כאשר ישנו חיסרון שמתמלא. לדוגמה, אדם רעב נהנה מאוכל כי הוא קודם חווה תחושת רעב - כלומר, חיסרון. אם הוא היה שבע מלכתחילה, לא היה נהנה מהאוכל. האם אפשר ליהנות בלי לסבול בכלל? אליעד מדגיש שהנאה אינה אפשרית בלי לסבול או לחוות רע קודם לכן. הטוב ... או שהוא אינו נהנה בכלל, מכיוון שהתרגל לטוב שיש לו, כמו אדם מת שאינו נהנה מכלום. או שהוא אכן נהנה, אך כדי ליהנות הוא חייב גם להרגיש חיסרון או פחד לאבד את מה שיש לו, ולכן גם הוא חווה רע כלשהו. אותו עיקרון נכון גם לגבי רחמים על אחרים - אדם שסובל, סובל רק משום שהוא מדמיין מצב טוב יותר. אם לא היה לו דימוי כזה בראש, לא היה יכול לסבול כלל. איך בכל זאת אפשר להרגיש טוב בלי להרגיש רע? מבחינה לוגית, אליעד מדגיש שאי אפשר להרגיש טוב בלי רע, כי הטוב תמיד תלוי בחיסרון שמתמלא. אבל הוא מציין שישנה אפשרות להגיע למצב תודעתי שבו האדם משתחרר לחלוטין מהמנגנון הזה של רצון וחיסרון. במצב כזה האדם לא מרגיש טוב וגם לא רע - הוא פשוט מתקיים באופן נייטרלי, ללא חוויות של קיצוניות רגשית. האם אפשר להרגיש רע מוחלט בלי שום טוב? אליעד מסביר שגם רע מוחלט לא יכול להתקיים בלי איזושהי תחושת טוב. לדוגמה, אדם שסובל מאוד מכאב או ממחלה, סובל רק כי הוא זוכר מצבים טובים יותר או מדמיין שיכולים להיות לו כאלה. אם לא היה לו מושג על משהו טוב יותר, הוא לא היה סובל כלל, גם במצבים קשים ביותר. סיכום הרעיון המרכזי הרעיון המרכזי שאליעד מעביר הוא שבאופן מוחלט לא ניתן להרגיש טוב בלי להרגיש רע. ההנאה תמיד תלויה במילוי של רצון או חיסרון קודם. אם האדם רוצה ליהנות, עליו לדעת שהוא ייאלץ גם לסבול. אולם, אם הוא רוצה להפסיק לסבול לגמרי, הוא יצטרך לוותר גם על ההנאה ולהגיע למצב של נייטרליות מוחלטת. האם אפשר ליהנות בלי לסבול? למה אין טוב בלי רע? איך נוצרת תחושה של הנאה? איך להפסיק לקנא באחרים? איך להשתחרר מ
איך למצוא את שורש התחושה הרעה? איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? איך לטפל ברגש רע מהשורש? מה השורש של הרגשות הרעים? מה הטוב שיוצר את הרע? תחושה רעה היא סימפטום של תחושה טובה, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע
איך למצוא את שורש התחושה הרעה? איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? איך לטפל ברגש רע מהשורש? מה השורש של הרגשות הרעים? מה הטוב שיוצר את הרע? תחושה רעה היא סימפטום של תחושה טובה, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע
... למצוא את שורש התחושה הרעה? איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? איך לטפל ברגש רע מהשורש? מה השורש של הרגשות הרעים? מה הטוב שיוצר את הרע? תחושה רעה היא סימפטום של תחושה טובה, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע איך למצוא את שורש התחושה הרעה? כאשר אדם חווה תחושה רעה, הוא נוטה לרוב לנסות להילחם בה ישירות, לדוגמה, אדם שמרגיש פחד ינסה להפסיק לפחד, ואדם שמרגיש בדידות ינסה להפסיק להרגיש בודד. אך בדרך כלל גישה זו יעילה רק עד שלב מסוים, ולעיתים אינה פותרת את הבעיה מהשורש. במקום להתמודד עם התחושה הרעה ישירות, על האדם להבין מהו הגורם שיוצר אותה. איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? במקום להילחם בצורה ישירה ברגש הרע, הדרך היעילה יותר היא להילחם בדבר שגורם לרגש הרע. זאת ניתן להבין בצורה של השוואה: אם מישהו מרביץ לך עם מקל, במקום להילחם במקל עצמו, תילחם במי שמחזיק בו. כלומר, במקום להילחם בתוצאה (התחושה הרעה), יש לטפל בגורם שמייצר אותה. מה הקשר בין רגש טוב לרגש רע? לרוב תחושות רעות נובעות מרגשות טובות שמקדימות אותן. לדוגמה, אדם שמפחד שהילדים שלו ימותו, הסיבה לפחד היא האהבה הרבה שהוא מרגיש כלפיהם. אם הוא לא היה אוהב אותם כל כך, לא היה מפחד לאבד אותם. כלומר, הרגש הרע (הפחד) נובע מתוך רגש טוב (אהבה). כך, הרגש הרע לא קיים לבד, אלא תוצאה של רגש טוב שמזין אותו. איך לזהות את השורש של הפחד, הדיכאון, הבדידות והחרדה? כדי להבין את השורש של רגשות רעות, על האדם לשאול את עצמו: מהו הדבר הטוב שמזין את הרגש הרע? לדוגמה: - פחד מפרידה: נובע מאהבה חזקה לבן הזוג. - חרדת נטישה: נובעת מהתלות הרגשית במישהו שעושה לך טוב. - בדידות: נובעת מהצורך בחברה שמעניקה תחושת ביטחון. איך להפחית את הרגשות הרעים? במקום לנסות להעלים את ה
מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו?
... המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו? מה הקשר בין דמויות שהאדם משחק לתחושות שהוא רוצה להרגיש? אליעד כהן פותח את השיחה בהסבר מרכזי: האדם לא חווה תחושות באופן מקרי, אלא מנסה כל הזמן לחוות תחושות ספציפיות. הדרך שבה האדם משיג את התחושות הללו היא באמצעות דמויות שהוא משחק במהלך חייו. לדוגמה, אדם הרוצה להרגיש שהוא מושך או יפה, יאמץ דמות של אדם מושך ויפה. מי שרוצה להרגיש חכם, ישחק את דמות החכם. הנקודה החשובה היא שהדמות איננה חשובה בפני עצמה, אלא היא אמצעי בלבד. האדם מחפש את התחושה מאחורי הדמות, כלומר, את ההרגשה שהדמות מאפשרת לו להרגיש. למה אנשים מתקשים להיות הדמות שהם בחרו? לעיתים קרובות אנשים חשים שהם לא באמת משחקים את הדמות מתוך בחירה אמיתית שלהם. הם חווים כאילו גורמים חיצוניים, כמו החברה, המשפחה או התרבות, כפו עליהם את הדמות שהם משחקים. מצב זה יוצר ניכור פנימי ותחושה של זיוף. אפילו אם האדם הוא זה שבחר בדמות, הוא עלול להרגיש כבול אליה, כאילו הוא חייב להיות הדמות הזו, ואז נוצרת תחושה של חוסר חופש פנימי. אליעד מדגיש את החשיבות של לחוות את הדמות מתוך תחושת חופש ולא מתוך מחויבות. ההבנה כי מדובר בבחירה מאפשרת שחרור מתחושת הכפייה והזיוף. האם ... אדם רוחני, להציל את העולם או להבין את מהות המציאות. עם זאת, כל האנשים משחקים, בין אם מדובר בפרופסור שרוצה להציל את כדור הארץ או בבחורה שרוצה להרגיש יפה - כולם נמצאים במשחק כלשהו. ... הבנה אמיתית של החיים כמשחק מובילה לתפיסת חיים אחרת. כאשר האדם מבין שכל מה שהוא עושה הוא סוג של משחק, הוא מתחיל לקחת פחות ברצינות את ההתרחשויות והתחושות שלו. הוא מבין שכל הדמויות, התפקידים והתחושות שהוא חווה הן פרי בחירתו, ומתחיל לראות שהכל מתרחש בתוך התודעה שלו. אליעד מדגיש כי מדובר בהבנה חווייתית ולא רק שכלית. אדם שמצליח לחוות בזמן אמת שהוא משחק, חווה חופש אמיתי ותחושת שליטה על חייו. מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? אליעד מציג רעיון עמוק, שבו האדם הוא כמו אלוהים שמשחק עם עצמו. כלומר, האדם בורא את הדמויות, בוחר את התחושות ומחליט על חוקי המשחק. אך ... אלוהים. עצם הבחירה הזאת, אפילו בדמות חלשה, היא ביטוי לשליטה עמוקה. למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? אליעד מסביר כי הפחד ממוות או מסבל נובע מכך שהאדם מרגיש שהוא חייב לחיות או להרגיש טוב. הוא חווה פחד משום שהוא מרגיש מחויבות פנימית להמשיך להתקיים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תחושה, למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תחושה, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול נפשי, קואצ'ר מומלץ, מאמן אישי לביטחון עצמי בתחום תחושה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 15:42:51 - wesi1