🖨שתיקה - איך אפשר למצוא תשובות לשאלות על ידי שתיקה?לפעמים כאשר האדם נתקל בשאלות שאין לו עליהן תשובה, לפעמים על האדם לדעת לשתוק. וכאשר האדם שותק, על ידי זה הוא מקבל שכל חדש, ופתאום הוא מבין את התשובה. וגם כאשר קורים לאדם דברים שהוא לא מבין אותם, לפעמים על האדם לדעת לשתוק. ועל ידי זה שהוא שותק ונותן לדברים להסתדר מעצמם, על ידי זה הדברים מסתדרים מעצמם.
כי לפעמים יש לאדם שאלות מוצדקות, שעליהן אפשר למצוא תשובה. כי מאחר שהשאלה היא נכונה, לכן אפשר למצוא לה תשובה. אבל, ישנם מצבים שבהם האדם מגיע לשאלות שאין לו עליהן תשובה. וכמה שהאדם ינסה למצוא תשובה, הוא לא ימצא תשובה. והסיבה שהאדם לא מסוגל למצוא תשובות לשאלות האלו, היא משום שאין להן תשובה.
וכיצד זה יתכן שלשאלות האלו אין תשובה? ואם אין להן תשובה, אז מהו ההסבר לקיום הפרדוקס שיוצר אותן? אלא שלכל שאלה יש תשובה. אבל לפעמים יש שאלות שהם רק נראות כמו שאלות. ולפעמים יש לאדם שאלות, שהן כלל לא שאלות. וכל השאלה כולה, נובעת מכך שההסתכלות של האדם על המציאות היא לא נכונה. ומצד האמת אין בכלל שאלה. ואם אין שאלה, אז איך תהיה תשובה?!
כי תשובה אפשר למצוא, רק כאשר יש שאלה. אבל אם אין שאלה, אז איך נמצא תשובה?! ולפעמים האדם מגיע לשאלות כאלו, שאין עליהן תשובה. ולא משום שהמציאות שלנו לא מובנת, אלא משום שהאדם שואל שאלה שהיא בכלל לא שאלה. ובגלל שהשאלה בכלל לא קיימת, לכן אי אפשר למצוא תשובה לשאלה הזאת.
וכאשר האדם מגיע לשאלות שאין לו עליהן תשובה, לפעמים על האדם להבין שיכול להיות שבכלל אין כאן שאלה. וכל השאלה כולה היא דמיונית בלבד. ולכן אין עליה תשובה. אך בוודאי שיש הסבר כלשהו לעניין. הסבר כזה שהוא לא תשובה לשאלה, אלא שהוא גורם לכך שבכלל לא תהיה אפשרות לשאול את השאלה.
כי גם כאשר יש תשובה, עדיין יש גם שאלה. ואם התשובה מבוססת על מידע כלשהו, הרי שאם המידע הזה ישתנה, הרי שהשאלה יכול לחזור. והתשובה, היא ההשלמה של השאלה. וכאשר יש שאלה יש תשובה וכאשר יש תשובה יש שאלה.
אבל ישנם מצבים שבהם אין תשובה, כי אין שאלה. ועל האדם להבין, שאם אין תשובה, אז אין שאלה. והתשובה לשאלות שאין עליהן תשובה, היא ההבנה שאין כאן שאלה. ועצם זה שהאדם מבין שאין כאן שאלה, זה עצמו התשובה.
כי המציאות שלנו היא נפלאה ומופלאה. וכל דבר שיש בעולם, יש לו הסבר כלשהו. אבל, לא תמיד האדם מבין את ההסבר, בצורת המחשבה הרגילה שלו. ולפעמים האדם צריך לשנות קצת את צורת המחשבה שלו, כדי להסתכל על הכל מכיוון אחר, ואז הוא פתאום קולט שאין כאן בכלל מקום לשאלה כלשהי.
והדבר דומה לאדם שרואה רק צד אחד של המטבע, ואח"כ הוא רואה את הצד השני. ויש לו שאלה רצינית. כיצד זה יכול להיות שפעם אחת המטבע הוא נראה כך ובפעם השנייה הוא נראה אחרת. ואם האדם רק ישנה מעט את צורת המחשבה שלו, ויבין ששני הצדדים הם צדדים שונים של אותו המטבע, הרי שממילא הוא יבין שאין כאן שום שאלה כלל.
ולפעמים יש לאדם שאלות קשות, כאשר השאלה לא קיימת כלל. ורק האדם שלא מסתכל על הדברים מנקודת מבט נכונה, על ידי זה יש לו שאלות שנראות קשות ביותר. למרות שבאמת השאלה כלל לא קיימת. והתשובה לשאלות האלו שאין עליהן תשובה, היא פשוט להבין שיש צורת מחשבה אחרת, שבה השאלה עצמה כלל לא קיימת.
וכאשר האדם מגיע לקצה גבול היכולת השכלית שלו, אז הוא צריך לדעת לשתוק. דהיינו, על האדם לנסות להכיל...
ישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייהישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייהישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה מה המשמעות של להיות חיריק? להיות חיריק, לפי אליעד כהן, הוא ביטוי למצב ... שבו האדם נמצא בניקוד גבוה, כמו קמץ, המייצג רצון לשליטה וביטוי עצמי חזק. מדוע אליעד מדגיש את החשיבות של שתיקה? אליעד כהן מדגיש את חשיבות השתיקה לא רק במובן המילולי אלא גם במובן הפנימי והמחשבתי. הוא מסביר שרבי נחמן מברסלב המליץ על שתיקה מוחלטת, אפילו במחשבות. לדעתו, אדם שרוצה להגיע לעולם המחשבה הגבוה, חייב להפסיק לדבר אפילו עם עצמו. אליעד טוען כי ... בשיחה חיצונית ובין אם מדובר בדיבור פנימי, הוא בעצם ניסיון של האדם לשלוט במציאות ולכוון אותה לפי רצונותיו. לדבריו, השתיקה הנכונה מגיעה לבד, היא תוצאה טבעית של הבנת המציאות לעומקה, ולא פעולה מלאכותית שמטרתה להשיג תוצאה מסוימת. מהי עשייה ... עצמו. אולם לדבריו, תגובה זו יוצרת דיבור פנימי שגורם לכאב גדול יותר. במקום זאת, האדם צריך להגיע למצב של שתיקה אמיתית, בו הוא אינו מגיב, לא חיצונית ולא פנימית. במצב הזה, הביזיון מאבד את משמעותו. מדוע אליעד טוען שהשתיקה לא יכולה להיות פעולה אקטיבית? אליעד כהן טוען שהשתיקה לא יכולה להיות פעולה יזומה או מכוונת באופן אקטיבי, כיוון שכל ניסיון לשתוק בצורה אקטיבית הוא בעצם סוג של דיבור. אם אדם מנסה באופן אקטיבי להשתיק את עצמו, הוא עדיין פועל מתוך מחשבה ורצון לשלוט במצב, ולכן זו לא שתיקה אמיתית. לדבריו, השתיקה הנכונה מתרחשת מעצמה, ללא מאמץ, ברגע שהאדם מגיע להבנה שאין הבדל בין מצבים שונים. מה הדרך שאליעד ממליץ עליה כדי להגיע לשתיקה אמיתית? כדי להגיע לשתיקה אמיתית, אליעד ממליץ לבדוק באופן פנימי כל מחשבה ורצון. הוא מציע לשאול שאלות כגון: האם זה משנה?, מדוע זה ... או רצון ברור. כשהאדם מגיע למצב שבו הוא מבין שאין משמעות אמיתית לדבר מסוים על פני דבר אחר, מתרחשת שתיקה פנימית טבעית. מה המשמעות של לדבר מתוך שתיקה? אליעד מתייחס לרעיון של דיבור מתוך שתיקה, ומסביר שכאשר האדם מגיע למצב של שתיקה אמיתית, הוא יכול לדבר בלי שהדיבור יהיה מתוך רצון לשנות את המציאות. הדיבור מתוך שתיקה הוא דיבור טבעי, ספונטני וחופשי מרצונות סותרים. לדבר מתוך שתיקה פירושו לפעול בעולם בצורה חופשית, בלי תחושת מאבק או רצון לשלוט. הדיבור במקרה זה אינו מנוגד לשתיקה, אלא מבטא את השתיקה הפנימית בצורה פעילה בעולם. למה אליעד טוען שכל דבר הוא סוג של דיבור? אליעד מסביר שכל פעולה, מחשבה או ... אפילו הפעולה הזעירה ביותר, הוא ביטוי של דיבור פנימי או חיצוני. כיצד אליעד כהן מציע להתמודד עם המאבק בין שתיקה לדיבור בחיי היום - יום? אליעד מציע גישה מעשית: לא להתאמץ לשתוק באופן מלאכותי, אלא להמשיך ולחקור כל מחשבה ורצון עד הסוף. הוא אומר שככל שאדם ייכנס עמוק יותר לתוך עצמו ... בכל מחשבה או רצון שעולים בו, כך תקטן ההתנגדות הפנימית שלו. במצב זה, האדם יוכל לפעול מתוך מקום של שתיקה פנימית, בלי מאמץ ובלי תחושת מאבק, גם כאשר הוא מדבר או פועל בעולם. מה זה להיות חיריק? מהי שתיקה מחשבתית? איך אפשר לדבר מתוך שתיקה? מה זה עשייה באי - עשייה? מה פירוש הביטוי ישמע בזיונו ידום וישתוק? איך להשתיק את המחשבה?
שתיקה / דיבור - שלמות השתיקה והדיבור - דיבור מתוך שתיקהשתיקה / דיבור - שלמות השתיקה והדיבור - דיבור מתוך שתיקה שתיקה ודיבור. מי שיתבונן בעניין יראה, כי מהותה של השתיקה הפוכה ממהותו של הדיבור. מהותה של השתיקה היא חוסר הגדרה. ומהותו של הדיבור היא הגדרה. כדי לדבר על משהו, לשם כך צריך להגדיר אותו. כל מילה ... להגדיר אותו. וכל מהותו של הדיבור, הוא להגדיר דברים. והדיבור מבטא את השונות ואת הנפרדות שיש בין הדברים השונים. והשתיקה לעומת זאת, היא מבטאת חוסר הגדרה. כאשר לא יודעים משהו, אז שותקים. אי אפשר לדבר על מה שלא יודעים אותו. כאשר הכל אחד, ואי אפשר להגדיר שום דבר, במקרה כזה אי אפשר לדבר ואפשר רק לשתוק. כמו כן, השתיקה מבטאת הכלה. האדם מכיל בתוכו את הדברים כפי מה שהם ולא מגדיר שום הגדרה. הסבל נוצר כאשר יש הגדרות. כאשר האדם מגדיר שהוא רוצה דבר אחד יותר מאשר דבר אחר, על ידי זה נוצר הסבל (וגם האושר). השתיקה פירושו, שהאדם לא מגדיר שום דבר, אלא הוא נמצא בהרמוניה מוחלטת עם המציאות ועם הדברים כפי מה שהם. ומי שיתבונן בעניין יראה, שהשלמות היא החיבור של הדיבור ושל השתיקה. כי במציאות שלנו, יש גם דיבור וגם שתיקה. ואם הייתה במציאות רק שתיקה, הרי שכל הדברים היו דוממים. וכאשר הכל דומם ושותק, הרי שזה סוג של מוות. המוות הוא סוג של שתיקה. האדם חדל ושותק מלהמשיך לבטא את עצמו כאן בעולם הזה בגוף שלו. ואם בעולם שלנו הייתה רק שתיקה, הרי שלא הייתה תקשורת בין הדברים השונים שבעולם. ומצד האמת, שתיקה שלמה, פירושו חידלון מוחלט וחוסר הגדרה מוחלט. כי אפילו הדומם לא שותק. כאשר האבן נופלת על האדמה, היא משמיעה ... וגם הרוח משמיעה קול. רק בגלל שהוא לא מוגדר והאדם לא מבין אותו, לכן הוא לא נחשב לדיבור, אלא לשתיקה. וכל שינוי שיש בעולם, הוא סוג של דיבור. וכאשר המים מכבים את האש, הרי שזה סוג של דיבור. כי ... הוא סוג של דיבור. וכל רגעי הזמן, הם נפרדים זה מזה, והם סוג של דיבור. ואילו הייתה בעולם רק שתיקה, הרי שהיקום כולו לא היה קיים כלל. כי המהות של העולם שלנו, הוא השינויים שבתוכו. ואם הכל היה חסר הגדרה והייתה שתיקה מוחלטת, הרי שרגעי הזמן השונים לא היו קיימים, והרי שכל המקומות השונים שיש במרחב המקום היו אחד, וממילא לא ... הזמן ומרחב המקום היו מתחברים, ואז לא היה קיום לשום דבר. והדיבור הכרחי לצורך קיום העולם. ומצד שני, גם השתיקה הכרחית לצורך קיום העולם. כי אם הכל ישתנה כל הזמן, הרי שגם אז לא תהיה משמעות לעולם. וכאשר הבית עומד במקומו ולא זז, הרי שזה סוג של שתיקה. וכאשר השמש זורחת בכל בוקר באותה צורה, הרי שזה סוג של שתיקה. כך שגם הדיבור וגם השתיקה הכרחיים לצורך קיום העולם. והשלמות של כל הדברים, הוא החיבור של ההפכים. ושלמות השתיקה, היא הדיבור שיוצא ממנה. ושלמות הדיבור, הוא כאשר הוא יוצא מתוך שתיקה. ושלמות הדיבור, הוא כאשר הוא מבטא שתיקה וכאשר הוא כולו שתיקה. והפירוש הוא, שהיופי של השתיקה, היא כאשר היא ככ חזקה, עד שאפשר לדבר, ואף על פי כן יישאר השקט של השתיקה. והאחדות של המציאות היא כל כך גדולה, עד שיכולים להתקיים דברים נפרדים, ואף על פי כן, הכל נשאר אחד ... אמיתית, היא כאשר הדבר מכיל את ההפך שלו. שאז הוא שלם באמת. ושלמות הדיבור, הוא כאשר הוא נובע מתוך שתיקה. לדוגמה: כאשר האדם שמח בחלקו שזה סוג של שתיקה, ותוך כדי זה הוא רוצה להתקדם בחיים שזה סוג של דיבור, הרי שזו שלמות השתיקה והדיבור. כי כאשר האדם שמח בחלקו ומתוך זה הוא רוצה להתקדם בחיים, כדרך לבטא את זה שהוא שמח בחלקו, ... כדי זה הוא מכיל בתוכו גם את הרגש השני של להיות שמח בחלקו, הרי שזה סוג של אחדות הדיבור והשתיקה. והחכם האמיתי, הוא תמיד שותק. וכל הדיבורים שלו, הם שתיקה. כי השורש של כל הדברים, היא השתיקה. כי כל הדברים בשורשם הם אחד. וכאשר הכל אחד, אין שום הגדרה לשום דבר, וממילא יש רק שתיקה. והחכם האמיתי הוא יודע את השתיקה הזאת ומבין את מהותה, והוא גם יודע כיצד מהשתיקה הזאת נוצרו הדברים השונים שיש בעולם. והוא גם רואה בכל דבר נפרד, את האחדות ואת השתיקה שיש בו. וכאשר החכם מדבר ועושה את מעשיו שגם זה סוג של דיבור, הרי שהוא תמיד מדבר על השתיקה. דהיינו, כי כל הרעיונות שהוא אומר, וכל הדיבורים שהוא מדבר, כולם מובילים אל הנקודה של השתיקה. ובכל דיבור שלו, יש את השכל של השתיקה. כי מי שלא יודע שהכל אחד, אז הדיבור שלו הוא כולו נפרדות. כי כל דיבור של מי שאינו יודע ...
שתיקה / גן עדן / גיהנום - מהו גן עדן ומהו גיהנום? איך להגיע לגן עדן על ידי שתיקה?שתיקה / גן עדן / גיהנום - מהו גן עדן ומהו גיהנום? איך להגיע לגן עדן על ידי שתיקה? כפי שכבר ביארתי, גן עדן וגיהנום נמצאים בתוך ליבו של האדם. כי כאשר טוב לאדם, הרי שהוא בגן עדן, ... כאשר האדם מגיע למחשבה הזאת, עליו ליצור לעצמו כלי קיבול להכיל את המחשבה הזאת בשלום. וכלי הקיבול הזה, הוא השתיקה. כי השתיקה היא מכילה בתוכה את הכל. כי כאשר האדם שותק, הוא בעצם אומר את הכל. והשתיקה שהאדם שותק, היא מאפשרת לו להכיל בתוכו גם את השכל הגדול ביותר בעולם ולעבור אותו בשלום. ושתיקה פירושו, שכאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא לא מסוגל להכיל את המחשבות שלו, עליו לנסות לשתוק. דהיינו, לא להתעקש לנסות למצוא תירוץ לקושיות שלו, דווקא באופן מיידי ודווקא בצורת המחשבה הקיימת שלו, אלא על האדם פשוט לשתוק. דהיינו, על האדם לעצור את הרצון שלו למצוא תשובות עפ צורת המחשבה הקיימת שלו, ועל האדם במקום לנסות למצוא תשובות, פשוט לנסות להתבונן בשאלה מתוך שתיקה. ולהתבונן בשאלה מתוך שתיקה, פירושו לנסות להבין את השאלה, בלי לנסות למצוא עליה תשובה. ועל ידי זה שהאדם שותק, על ידי זה הוא פתאום מקבל שכל חדש, ובשכל החדש הזה הוא מגלה את התשובה לכל השאלות שלו. והתשובה היא לא בהכרח התשובה שהאדם חשב שהוא יקבל, והיא לא בהכרח תשובה בסגנון התשובות שהאדם מכיר, אבל השתיקה של האדם עוזרת לו לקבל את התשובה לכל השאלות. ומי שרוצה להכין את כלי הקיבול שלו לקבל שכל, עליו להתרגל לשתוק. ולשתוק פירושו לחזק אצל עצמו את יכולת השתיקה. ושתיקה פירושו סבלנות וארך רוח. כי מי שלא מסוגל לשתוק, ומי שלא מסוגל לוותר ולהמתין בסבלנות, הוא מונע מעצמו טובה גדולה של הבנת המציאות. כי כדי לקבל שכל חדש ולהבין את המציאות, לשם כך צריך לדעת לשתוק. ומי שרוצה לחיות טוב באמת על ידי הבנת המציאות, עליו להתבונן היטב על עצמו, ולנסות ללמד את עצמו לשתוק. כי כאשר קורה לאדם דבר נגד רצונו, אם הוא לא מסוגל לשתוק, אלא הוא מיד פועל ומגיב, על ידי זה האדם מתרחק מיכולת ההכלה והשתיקה. ומי שרוצה להגדיל את יכולת ההכלה שלו, אז כאשר קורה לו דבר נגד רצונו, וכאשר הוא שומע את בזיונו, עליו לידום (מלשון דממה) ולשתוק. ולשתוק פירושו, לשתוק גם בפה אך בעיקר בלב. ובכל פעם שקורה לאדם דבר נגד רצונו, באפשרותו לתרגל באמצעות זה את מידת הסבלנות שלו, ולתרגל את זה שהוא שותק ומכיל בתוכו את המצב. ועל ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו לשתוק, על ידי זה הוא מתרגל את היכולת שלו לשתוק, כאשר הוא יגיע לשכל הגדול ביותר, שכדי להבין אותו, לשם כך צריך לשתוק. וכאשר ספינה טובעת בלב ים, וכאשר האדם נמצא על הספינה הזאת שטובעת בלב ים, הרי שהאדם טובע ביחד עם הספינה הזאת כידוע. ומי שרוצה לשרוד את זה שהספינה שלו שוקעת אל לב הים, עליו ללמוד לשתוק, דהיינו, עליו להיות מסוגל לנשום עמוק, לקחת הרבה אוויר לריאות שלו, ולהיות מסוגל לא לנשום ולשתוק מתחת למים. ואחרי שהספינה שוקעת למצולות, אם האדם הצליח להחזיק את הנשימה שלו בלי לנסות לנשום אויר מתחת למים, ... האדם מציקות לו, הם מנסות להטביע את האדם ממש. ומי שרוצה להינצל מלטבוע עם המחשבות שמציקות לו, עליו ללמוד לשתוק. ולשתוק היינו, לא לנסות לנשום תוך כדי טביעה. דהיינו, לא לנסות למצוא תשובה, תוך כדי שיש שאלות. ועל האדם ללמוד ... על האדם ללמוד לחכות בסבלנות, בלי להתעקש למצוא תשובה דווקא עכשיו, ודווקא בצורה שהוא רוצה למצוא תשובה. ועל ידי השתיקה של האדם, על ידי זה בסופו של דבר הוא שורד, אחרי שהמחשבות הרעות כבר שקעו למצולות. כי המחשבות הרעות ...
יכולת הכלה, שתיקה, לא לעשות כלום - איך להגיע לשתיקה + הכלה מוחלטת?יכולת הכלה, שתיקה, לא לעשות כלום - איך להגיע לשתיקה + הכלה מוחלטת?יכולת הכלה, שתיקה, לא לעשות כלום - איך להגיע לשתיקה + הכלה מוחלטת? האם כל אדם יכול להגיע ליכולת הכלה מוחלטת? אליעד כהן מסביר בהרצאה שכל אדם יכול להגיע ... ברגע שהאדם מבין שהכל אחד, הפחדים האלה נעלמים והיכולת להכיל את המציאות גדלה משמעותית. מהו סוד ההתמודדות עם בדידות ושתיקה? אחד הקשיים הגדולים שאליעד מתייחס אליהם הוא הבדידות, המלווה בשקט פנימי שלא קל להתמודד איתו. אנשים רבים מתקשים להתמודד עם השקט הזה, אך לפי אליעד, השתיקה והיכולת להכיל אותה היא מפתח להכלה מוחלטת. כאשר אדם לבד, השקט גורם לו להתעמת עם רגשותיו ועם מצבו הפנימי. כדי להכיל את השקט הזה, האדם צריך להגיע לשתיקה פנימית, שתיקה רגשית, מצב שבו אין עוד התנגדות או קונפליקט עם הרגשות שבתוכו. מהי שתיקה רגשית וכיצד מגיעים אליה? שתיקה רגשית, לפי אליעד, היא המצב שבו האדם שותק פנימית, בלי מאמץ. זו אינה שתיקה מאולצת, אלא תוצאה של הבנה עמוקה של האחדות. כל עוד האדם מתאמץ לשתוק, הוא לא באמת שותק, אלא עדיין סובל מהמאמץ. השתיקה המוחלטת מגיעה רק כאשר האדם מבין שהכל הוא אחד, ואז השתיקה באה באופן טבעי וללא מאמץ. כל שיטה אחרת, כמו חשיבה חיובית, אמונה באלוהים או כל טכניקה אחרת הדורשת מאמץ, ... הוא להגיע לידיעה מוחלטת, לידיעה שמעבר לשכל, ידיעה שאינה דורשת מאמץ או שכנוע עצמי. רק ידיעה כזו יכולה להביא לשתיקה אמיתית ולהכלה מוחלטת של כל מצב ורגש. כיצד אפשר להגיע לידיעה מוחלטת ולשתיקה פנימית? אליעד מסביר שכדי להגיע לידיעה האמיתית הזאת, האדם צריך להגיע לקצה הגבול של השכל שלו. כאשר השכל מגיע אל גבולו המוחלט, אז הידיעה מופיעה ללא מאמץ, ואז האדם מגיע לשתיקה רגשית מוחלטת, שהיא המפתח להכלה המוחלטת של הכל. זו אינה ידיעה שכלית או פילוסופית אלא ידיעה שמעבר לכל ספק, ... באחד מהקצוות הללו, הוא מסוגל להכיל הכל, כי אין כבר קונפליקט פנימי עם שום דבר. איך להכיל פרידה? מהי שתיקה רגשית? כיצד להתמודד עם בדידות? איך להגיע לידיעה מוחלטת? מה הקשר בין שכל ורגש? האם חשיבה חיובית עוזרת?
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכלמדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכלמדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות? אליעד ... ועל המציאות. מה ההבדל בין ויפאסנה לבין שינון מנטרות? אליעד מפרט את ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרות. ויפאסנה מתמקדת בשתיקה מוחלטת ובהתבוננות בתחושות הפיזיות והנפשיות, בלי לתת לשכל מקום מרכזי בתהליך. לעומת זאת, בשינון מנטרות האדם חוזר שוב ושוב ... עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת. הבנת השכל ומדיטציה מנטרות וויפאסנה חוויות פנימיות בשתיקה איך להשתחרר מהשכל? מה זה מדיטציית מנטרה? איך להגיע לאי - ידיעה? מה היתרונות של מדיטציה, מנטרות וויפאסנה? היתרונות ... בסופו של דבר להבנה עמוקה יותר של קיומנו ושל המציאות. מה זה ויפאסנה? אליעד הסביר שויפאסנה הוא תהליך של שתיקה והתבוננות פנימית, שמטרתו להיות יותר מודע לתחושות הגוף והנפש. אם במהלך ויפאסנה לא חושבים על הגוף, אלא רק שותקים ומרגישים את התחושות השונות, אפשר להגיע להבנה פנימית שיכולה להוביל לשחרור מהשכל המגביל. מה ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרה? ש: האם ויפאסנה לא קשור למנטרה? אליעד: ויפאסנה הוא תהליך שתיקה שמפנים בו את תשומת הלב למתרחש בגוף, ואילו מנטרה היא חזרה על צלילים שמובילה אותנו להתרחק מהשכל. שני תהליכים ... או גדול - תגיע לאותו המקום. האם ניתן לברוח לשם? בסופו של דבר, אם נמשיך לברוח למקום שבו אנחנו שותקים או משננים מנטרה, נוכל להימנע מהשכל, אבל בסופו של דבר זה עשוי למאס ולהתפוגג. כדי להגיע להבנה של האין, עלינו להפסיק לברוח ולחוות את המקום הזה באופן טוטאלי. הבנת השכל ומדיטציה מנטרות וויפאסנה חוויות פנימיות בשתיקה תהליכים רוחניים שונים אני אענה לך כן מה השאלה דבר. ש: מדיטציה מה קורה עם העניין של זה, מה ... שאתה כאילו אתה מסתכל על הגוף שלך אתה יורד לנקודה. אליעד: אתה יודע מה זה ויפאסנה, ויפאסנה זה שאתה שותק יש ויפאסנה שאתה חושב על הגוף ויש ויפאסנה שאתה לא חושב על הגוף במקרה איפה שאתה ישבת אמרו לך אל תשתוק סתם, תשתוק ותחשוב על הגוף, לא אבל זה לא קשור לויפאסנה לא ויפאסנה זה לשתוק השאלה מה אתה עושה שם, אתה איפה שישבת אמרו לך תעשה ככה יש מישהו אחר שעושה ויפאסנה ועושה אחרת. ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?