NLP / שכנוע - רצון לקבל / רצון לתת - איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך לגרום למישהו לבקש עזרה ממך? איך להתמודד עם מישהו שמתבייש לבקש עזרה? איך לחזק את הביטחון העצמי של השומע?... הדבר שאותו הוא רוצה לקבל, וגם ביחס לאותו האדם שממנו הוא מבקש לקבל את הדבר. וברגע שהאדם מבקש ממך עזרה, הוא בעצם מודה מול עצמו, שיש לו חיסרון כלשהו, ושהוא לא מאושר ולא שמח בחלקו. כי הרי הוא מבקש ממישהו משהו. וכאשר האדם נמצא במצב של רצון לקבל, הוא מרגיש סבל וחוסר אושר, מכך שהוא כאילו משפיל את עצמו ומודה בחיסרון שלו מול עצמו, והוא ... את עצמך ביחס אליו, ועל ידי זה שאתה יוצר את הרושם, שהוא יעשה לך טובה גדולה, אם הוא יבקש ממך עזרה. ואת זה אתה עושה לדוגמה, על ידי זה שאתה אומר לאותו אדם, לדוגמה: אני אשמח מאוד לעזור לך אני מאוד רוצה לסייע לך ( + המרת המילה לעזור במילה לסייע) אני מאוד אשמח אם אוכל להסביר לך על המוצרים שלנו אני מאוד אשמח שתאפשר לי להראות לך את המבחר של המוצרים שלנו אני אשמח מאוד אם תסכים שאני אשתתף איתך בביצוע ה... וכיוב דוגמאות שונות של משפטים, שבעצם הם משדרים לתת המודע של השומע, שיש לו כוח, ושזה אתה זקוק לו ולא הוא זקוק לך. ושהוא ... חינוך ילדים) על ילד שברצונך לעזור לו לעשות שיעורי בית ולעזור לו ללמוד למבחן. אז בעצם העזרה היא, בכך שאתה עושה איתו שיעורי בית ולומד איתו למבחן. ואז במקום לומר לילד אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך בשעורי בית, במקום זה יש לומר אני אשמח שתאפשר לי לעשות איתך את שעורי הבית ביחד. דהיינו, מסירים מהמשפט המקורי את המילה בקשה (תבקש) ואת המילה עזרה (לעזור), ובמקומם מדברים על הפעולה עצמה. דהיינו, שאתה מציג את הדברים, כאילו אתה עצמך רוצה שהדבר עצמו יקרה, בלי להזכיר את זה, שמדובר כאן על בקשת עזרה. ואסביר יותר: המשפט שאומר אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך בשעורי בית, מצד אחד אומנם הוא מציג את הדברים בצורה כזו שאומרת, שאם הילד יבקש עזרה בשעורי הבית, הרי שבכך בעצם הוא נמצא בחוויה של נתינה כלפי ההורה שלו, שאמר שהוא מאוד רוצה ומאוד שמח לעזור לילד בשעורי הבית. אבל מצד שני, עדיין הדברים מוצגים בצורה כזו, שאתה מאוד תשמח, כאשר האדם השני יבקש ממך עזרה יבקש שתעזור לו. דהיינו, מהצד של השומע, אומנם הוא מבין שהוא בעצם נותן לך משהו, כאשר הוא מבקש ממך עזרה. אבל עדיין הוא נמצא בחוויה של ... עזרה וסיוע, במקום זה רצוי להציג את הדברים בצורה כזו שישתמע, שהוא נותן מרשה מאפשר לך לעשות בפועל את הדבר שבעצם הוא היה צריך לבקש ממך כעזרה. דהיינו, במקום לומר ללקוח אני אשמח לעזור לך לבחור את המוצר הטוב ביותר עבורך, במקום זה רצוי לומר ללקוח אני אשמח להסביר לך על המוצרים שלנו, כדי שתוכל ליהנות מהמוצר הטוב ביותר עבורך. או לדוגמה אני אשמח אם תאפשר לי תרשה לי להסביר לך על המוצרים שלנו. וכיוב ניסוחים שונים, שהם גם יוצרים סוג של בקשה אצל השומע ומגדירים את הסיטואציה כרצון לתת במקום רצון לקבל. אבל ... לעשות את הדבר שאותו אתה רוצה שהוא יבקש ממך לעשות. ועוד דוגמה: אדם מבוגר שמתבייש לבקש ממך עזרה להרים עבורו את סלי הקניות שלו וכיוב. באפשרות להציג את הדברים בצורה של אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך להרים את סלי הקניות. ואפשר לומר בצורה יותר עדינה, אני אשמח SSשתבקש ממניSSS לעזור לך להרים את סלי הקניות כאשר יש השמטה של שתבקש ממני. ואפשר לומר בצורה עוד יותר עדינה אני אשמח SSשתבקש ממני לעזור לךSSS להרים את סלי הקניות, עם השמטה גם של לעזור לך. ואם רוצים להיות עוד יותר מתוחכמים ולעשות את הדברים בצורה עוד יותר מקצועית, אז צריך בעצם ... של פעולה שהיא לא קשורה לאדם שאתה עוזר לו. לדוגמה: אדם מבוגר שאתה רוצה לעזור לו לסדר את החדר שלו, והוא מתבייש לבקש עזרה למרות שקשה לו וכיוב. אז כפי שאמרתי, אפשר לומר לו אשמח לסדר את החדר שלך או אשמח שתרשה לי לסדר את החדר שלך. אבל הניסוח הזה, עדיין הוא בעייתי, בגלל המילה שלך שנמצאת בתוך הטקסט. כי המילה שלך, יוצרת שייכות ומזכירה לשומע, שבעצם מדובר על זה שאתה מסדר את החדר שלו שזה בעצם עבורו. ולעומת זאת, אם תאמר אשמח שתרשה לי לסדר את החדר או לסדר את החדר הזה וכיוב, זה בעצם נשמע כאילו מדובר על דבר שלא קשור לאדם עצמו שמבקש ממך את העזרה, אלא זאת כאילו פעולה נייטרלית לגמרי. או לדוגמה במקום לומר לאדם המבוגר, אני אשמח להרים את הסלים SSשלך עבורךSSS, במקום זה יש לומר אני אשמח להרים את הסלים האלו עד למקום שבו אתה גר. דהיינו, יש כאן השמטה של המילה עבורך שהיא יוצרת אצל השומע תחושה של רצון לקבל עזרה. ויש גם השמטה של המילה שלך מהסלים שלך, ... ריחוק רגשי בין השומע, לבין הסלים שלו. ואז הוא מרגיש, שזה כבר לא שאתה מרים את הסלים שלו, אלא אתה סתם מרים סלים כלשהם. או לדוגמה לעזור לילד בשעורי בית, לא בצורה של אני אשמח שנעשה ביחד את שעורי הבית SSשלךSSS, אלא בצורה של אני אשמח שנלמד ביחד את מה שכתוב בספר ההיסטוריה וכיוב. זא שיוצרים סוג של ניתוק רגשי אצל השומע, בין המימוש בפועל של העזרה שאתה עוזר לו, לבינו. כדי שהוא ירגיש כאילו שהפעולה עצמה, לא נעשית במיוחד עבורו ושהיא כאילו בכלל לא קשורה אליו. כי ברגע שהוא זוכר שהיא קשורה אליו, הוא מיד מרגיש רצון לקבל עזרה, ואז הוא מרגיש חלש וכולי. ובמקום לומר אני אשמח לשבת ללמוד SSאיתךSSS ביחד את החומר במתמטיקה, במקום זה אפשר לומר אני אשמח שנלמד ביחד את החומר במתמטיקה. שגם כאן משמיטים את המילה איתך, שהיא יוצרת סוג של הזדהות אישית אצל הילד, בין שעורי הבית במתמטיקה לבינו, ומשתמשים במילה ביחד, שפירושה ...