... אינו מודע לשום חיסרון. להגיע למצב שבו האדם לא מגדיר את הדברים
כטוב או רע, ולכן אין לו שום מוטיבציה להבין. הוא מציע תרגול מעשי: במהלך היום, כל פעם שהאדם נתקל ברצון להבין דבר כלשהו, עליו לשאול את עצמו למה אני בכלל רוצה להבין את זה?. במקום לחפש ... במצב זה הוא אינו יודע יותר אם הוא רוצה משהו או לא, אם משהו
טוב או רע. במצב כזה, גם אם יקרה לו הדבר הגרוע ביותר, לא יהיה לו אכפת לשנות את זה, משום שהוא אינו מגדיר זאת כרע. למה חשוב להטיל ספק באמונות ולא רק למצוא תשובות לשאלות? לדברי אליעד, ... תמיד יהיה לו רע. לא לדעת כלל מה הוא רוצה, לא לדעת אם הוא קיים,
טוב או רע, ולכן אין לו סיבה לשנות כלום. אליעד מסביר שהדרך לחופש מוחלט אינה נמצאת בתשובה חיצונית, אלא ביכולת של האדם לחקור את המקור הפנימי של השאלות והאמונות שלו. למה האדם רוצה להבין? ... לא יודע מה אני רוצה, ולא יודע אם אני קיים, ובכלל לא יודע אם זה
טוב או רע, ובכלל לא יודע שום דבר. אז אם אני לא יודע שום דבר, אז למה שאני אשנה? זה או שאני יודע שהכל טוב, או שאני יודע שהכל רע, ואז למה שאחליף הרי בכל מקרה זה נגד רצוני, או שאני לא יודע אם זה
טוב או רע, ואז למה שאחליף, הרי אני לא יודע אם זה
טוב או רע בכלל. ומתי האדם רוצה לשנות, כאשר אתה חכם במרכאות, ויודע שזה רע. לסיכום, כאשר קורים לך דברים, תשאלי, האם אני רוצה להבין את הדבר הזה? כאשר את רוצה להבין, תשאלי, למה אני רוצה ... או שהכל היה לך טוב, או שהכל היה רע, או שלא היית יודעת אם זה
טוב או רע , אז מדוע שאני אבדוק אם הדלת סגורה או לא סגורה, או מה זה מפריע לי בכלל. אם תתרגלי מה שאני מסביר, אולי תסגרי את הדלת, אבל זה לא ישנה לך אם את סוגרת או לא סוגרת. היום את סוגרת ...