... להם לא. הם עשויים לנסות שוב להשיג את מבוקשם כדי לראות כיצד ההורה יגיב. אם ההורה מתנצל, מתגונן או מגלה
רחמים, הילד יקבל חיזוק לכך שהלא אינו דבר טבעי, ושיש מקום להיאבק בו. לעומת זאת, כאשר ההורה משדר יציבות ונחישות, הילד ... לא רק מבקש את הדבר שמהם הוא רוצה, אלא בודק את יציבות ההורה. חשוב שההורה לא יכנס למאבק ארוך או ישדר תחושות של
רחמים או אשם. אם ההורה משדר שהלא הוא נחרץ ומובן, הילד יבין שאין טעם להיאבק. המשמעות היא שההורה לא רק מציב גבולות, ... על כך, הוא למעשה מעביר לילד מסר כפול: מצד אחד לא, ומצד שני סליחה שאני אומר לך לא, אני מצטער. הילד קולט את
הרחמים והאמפתיה המוגזמת, ומבין שלמעשה ההורה מודה בכך שהלא הוא בעייתי. זה מעודד את הילד להתנגד ללא, במקום לקבל אותו ... לא, הילד לרוב ינסה שוב להשיג את מבוקשו. הוא בודק אם ההורה עומד בסירוב או מתחיל להתגונן, לבקש סליחה, להראות
רחמים או חוסר ביטחון. אם ההורה מתנצל או נראה לו חלש, הילד מקבל חיזוק לכך שהלא הוא אכן מצב שלילי, ושווה להילחם בו. ... את הנחישות והיציבות של ההורה. אם ההורה ישדר שאין שינוי בהחלטה, יעביר מסר שהוא שלם עם הלא וימנע מתגובות של
רחמים או התנצלות, הילד בסופו של דבר יבין שעמידה זו איתנה והוא לא צריך להילחם בה. למה חשוב שההורה יהיה שלם עם אמירת ... מול מציאות שלא תמיד מתאימה לציפיותיו, וללמוד לקבל זאת ברוגע. 3. בעת אמירת לא, להראות נינוחות, בלי התנצלות או
רחמים. 4. לזכור שהילד בוחר איך להגיב ללא, וכשההורה עצמו שלם עם זה, הילד יכול ללמוד שלא חייבים לסבול. איך להמשיך ...