אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רחמנות ✔הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ
מהן הסכנות שבמורים ומטפלים שמלמדים אחרים?

אליעד כהן עוסק בהסכנות שיכולות להיגרם לאנשים שעוסקים בהדרכה, טיפול או ייעוץ, במיוחד כאשר הם נתקלים בפחדים ובחרדות הנוגעות לנכונות העצות שהם נותנים. הרבה פעמים, אנשים שמעוניינים לעזור לאחרים או להדריך אותם חוששים מטעויות - כלומר, שהם יאמרו משהו שיתברר כלא נכון בעתיד. אליעד מציין כי אם אדם חושב לעומק על הדברים שהוא אומר, הוא עלול לחוות חרדה וחשש מהטעות, במיוחד אם הוא מדבר על נושא שיכול להתגלות כלא נכון לאחר זמן.

מה מסוכן יותר מלומר דבר לא נכון?

הסכנה האמיתית היא לא בהכרח לומר דבר לא נכון, אלא להאמין שכל מה שנאמר הוא נכון, במיוחד אם התגובה מהקהל היא חיובית מאוד, כמו מחיאות כפיים או הודעות תודה על כך שהמציאות השתנתה בעקבות העצה שניתנה. הבעיה מתחילה כאשר אדם מתחיל להאמין שהדבר שהוא אומר הוא האמת המוחלטת. הסכנה בכך היא שמה שאדם אומר הוא תמיד יחסית ויכול להיות נכון רק במסגרת הזמן וההקשר שבו נאמר. שום דבר לא נכון באופן מוחלט, ולכן כשאנשים מקבלים את העצות או הלימודים של מורה או מטפל כעובדה מוחלטת, הם עשויים לפתח אשליה של שלמות ורוגע בעוד שמדובר בסך הכל בשחקן במשחק החיים.

כיצד משחק החיים קשור לתפיסת הטוב והרע?

אליעד כהן מדבר על כך שלעיתים יש תפיסה בעולם שבה כל אחד מאיתנו משחק תפקיד במציאות שנראית אמיתית. לדוגמה, כאשר אנו רואים את עצמנו במצב של פחד או תסכול, יש נטייה לחשוב שזה מצב שלילי שיש לשנות. אולם, כל הדבר הזה עשוי להיות שקרי. העולם הוא למעשה "בית משוגעים" שבו אנחנו חיים, ושם יש לנו אשליה של טוב ורע. כל זה משחק, ואין באמת הבדל מוחלט בין תחושות חיוביות לשליליות. הצורך להימנע ממצבים של פחד או כאב יכול ליצור את האשליה שהמציאות לא מושלמת כפי שהיא, וזה מה שמזין את תחושת הפחד והצורך בהצלה.

האם הכל מושלם כפי שהוא?

אם אדם באמת מבין שהמציאות היא מושלמת כפי שהיא, הוא לא ירגיש צורך לתקן אותה. אם כל דבר בעיניו הוא מושלם, אז גם כאשר יש כאב או פחד, אין צורך לשנות או לתקן דבר. אלא אם כן יש תפיסה סובייקטיבית, שאומרת שהמציאות לא מושלמת, אז נוצר צורך להשתנות ולעזור לאחרים. לעומת זאת, אם אדם מאמין שהמציאות לא מושלמת, הוא עלול לחשוב שצריך לתקן את העולם או את עצמנו.

מתי ראוי לאדם ללמד ולהנהיג אחרים?

הצעד הראשון על מנת להיות מורה או מטפל שמוביל שינוי אמיתי הוא להבין שהמציאות עצמה מושלמת. רק אז הוא יוכל להעביר את העצות או ההדרכה מתוך בחירה חופשית ולא מתוך הצורך לתקן דבר. אליעד מסביר כי כל אדם שמרגיש צורך לשנות את העולם עלול למעשה לחזק את האמונה שהמציאות לא מושלמת, ולכן לא יהיה ראוי ללמד אחרים.

האם יש סיבה לבריאת העולם?

אליעד מבצע חקירה עמוקה לגבי משמעות בריאת העולם, ומסביר שבריאת העולם אינה הגיונית במונחים של שכל אנושי. אם הכל מושלם, למה ברא אלוהים את העולם? לפי אליעד, רק אלוהים עצמו יודע את הסיבה האמיתית לכך. כל מענה לשאלה זו הוא תיאוריה או רעיון, אך אין תשובה ברורה שמניחה את הדעת.

האם יש אמת מוחלטת בעולם?

ההבנה האמיתית של המציאות היא להגיע למצב שבו לא קיימת הבחנה בין יש לאין, בין טוב לרע, ובין שלמות לחיסרון. זהו מצב תודעתי שבו ניתן להבין את הסיבה האמיתית לכל דבר, רק כאשר אנו חווים את העולם כפי שאלוהים חווה אותו.
מדוע קיים פחד לטעות?

אנשים רבים שמעוניינים להתחיל לעזור, לייעץ או ללמד אחרים חוששים שיאמרו דברים שיתבררו בעתיד כלא נכונים. מי שחושב לעומק ושואל את עצמו "איך אני יודע שמה שאני אומר כעת לא יתברר כשגוי בעוד שנה, שנתיים או עשר שנים?", חווה חרדה שמקורה באי - הוודאות לגבי נכונות התכנים שהוא מעביר. אדם שטחי עשוי להאמין שהכל אצלו נכון, אך אדם כן וערני חושש מטעויות אפשריות ונזהר יותר במה שהוא אומר.

מה עלול להיות מסוכן יותר מלומר דבר לא נכון?

הסכנה האמיתית היא לא עצם הטעות, אלא מצב שבו אדם מתחיל להאמין שכל מה שהוא אומר הוא באמת נכון. במיוחד אם יש "אספסוף של אנשים אהבלים" (כפי שהוגדר בטקסט המקורי) שמוחאים כפיים, נותנים לייקים או אומרים "הצלת לי את החיים" - נוצרת אשליה שהדובר מחזיק באמת מוחלטת. אלא שבמציאות שום דבר לא נכון באופן מוחלט. אפילו ההבדל בין יש לאין איננו בהכרח אמת מוחלטת.

מהי הסכנה האמיתית בלזכות להערכה ולמחמאות?

כשאנשים מהללים מישהו שהשיא להם עצות או לימד אותם להתמודד עם פחד, המורה עלול לשכוח שמדובר בפתרון יחסי בלבד. הוא עלול להתחיל להאמין שרע באמת לפחד, ובכך לחזק את הרעיון שיש הבדל מוחלט בין פחד ובין היעדר פחד. זה עלול לגרום לאותו מורה לשכוח שהכל משחק, ושבעצם גם לפחד עשויה להיות סיבה ותועלת, ואף שאולי במבט רחב יותר אין שום בעיה עם חוויית הפחד.

איך מתקשר נושא הטוב והרע למשחק החיים?

בטקסט הוסבר שהעולם הוא מעין "בית משוגעים אחד גדול", שבו כולם מעמידים פנים שיש טוב ורע, פחד וחוסר פחד, הצלחה וכישלון. כשאדם מגיע לטפל באחרים, הוא צריך לזכור שהוא עצמו משתתף במשחק. הוא "עוזר" לאנשים להימנע מפחד או מכאב, אבל תמיד עליו לזכור שאולי ההבדלה בין טוב לרע כלל לא מוחלטת. חשוב לשמור על מודעות לכך שהכל רק הצגה זמנית שבה המציאות האמיתית היא מעבר להבדלות האלו.

למה חשוב לזכור שהכל מושלם?

הטקסט טוען שאם אדם באמת הבין שהמציאות מושלמת ב - 100% כפי שהיא, בלי שום חיסרון, הרי שאין לו צורך להציל אף אחד. לכאורה, אין בעיה בעולם שדורשת תיקון. אלוהים, לדוגמה, היה יכול לשנות את המציאות כרצונו בכל רגע, ואם היה חושב שמשהו באמת לא בסדר, היה מתקן זאת מיד. לפיכך, אדם המאמין שהמציאות איננה מושלמת, ובא "להציל" אחרים, עלול בפועל רק לחזק בעצמו את האמונה שהמציאות דורשת תיקון או שיפור.

מתי ראוי לאדם ללמד או להנהיג אחרים?

נאמר שרק מי שמבין באמת ובתמים שהכל מושלם במאה אחוז יכול ללמד או להנהיג אחרים, כי אז הוא עושה זאת בלי שום צורך פנימי "לתקן" את מה שנראה לו חסר. הוא משחק את משחק "העזרה לזולת" מתוך בחירה חופשית לגמרי, כשברור לו שאין הבדל אמיתי בין הצלחה לכישלון, בין פחד לשלווה, ובין טוב לרע.

עם זאת, אם מישהו באמת חושב שהגיע למצב הזה, כדאי שישאל את עצמו: "אם הכל באמת מושלם, מדוע בכלל אני רוצה ללמד אחרים או לעזור להם? למה לשחק במשחק של לעזור?" כל תשובה שתינתן עלולה לרמוז שעדיין קיימת אבחנה מסוימת בין מצב 'טוב' למצב 'פחות טוב'. ולכן, מי שעדיין לא פתר לעצמו את הפרדוקס הזה, עדיין לא באמת הגיע אל השלמות, וממילא לא באמת ראוי ללמד אחרים.

מה הקשר בין הסיבה של בריאת העולם לבין מנהיגות?

כדי להגיע להבנה מוחלטת של המציאות, הכוללת את התשובה המלאה לשאלה "למה אלוהים ברא את העולם?", יש להיות במצב שבו לא קיימת שום הבחנה בין מושלם ללא - מושלם. לפי הטקסט, אלוהים עצמו אינו כפוף לסיבות, ואם הכל היה מושלם מלכתחילה, אזי בריאת העולם היא מעשה בלתי הגיוני לגמרי במונחים של שכל אנושי. רק מי שיודע באמת למה אלוהים עשה זאת, מבין את המצב לאשורו ויכול לפעול ללא שום היצמדות לרעיון שיש חסרונות במציאות.

איך אפשר לדעת את הסיבה האמיתית לבריאת העולם?

הדרך לדעת זאת, לפי הטקסט, היא להיות אלוהים עצמו. המשמעות היא הגעה למצב תודעתי שבו האדם חווה את האחדות המוחלטת ללא כל הבדל בין יש לאין, טוב לרע, שלמות לחיסרון. רק אז אפשר להבין איך וא בריאת העולם התרחשה בכלל. עד אז, אפשר רק לדבר על כך ברמה רעיונית, אבל לא לתפוס באמת את התשובה השלמה.
אין ויש הבנה אמיתית מתוך בחירה חופשית מקום זמן שקרים להגיע להבנה האם יש אמת מוחלטת זמן מקום חוסר ודאות טוב ורע מנהיג איך לחלק עצות לאחרים אימון אימונים גורו האם להיות מורה רוחני הסכנה שבללמד אחרים הסכנה שבלעזור לאחרים העולם חרדה חרדה לטפל חרדות חרדת מטפלים טיפול טיפולים יועץ יועצים יכול לחלק עצות יכולת יעוץ להיות יועץ להיות מאמן להיות מורה להיות מורה רוחני להיות מטפל להיות מנהיג להנהיג להתאמן לחלק עצות לחלק עצות לאחרים לטפל לטפל באחרים ללמד ללמד אחרים למידה לעזור לעזור לאחרים מאמן מאמן אישי מאמנים מורה רוחני מורים רוחניים מטופל מטופלים מטפל מטפלים מי יכול לחלק עצות מי יכול לחלק עצות לאחרים מי מתאים להיות מי מתאים להיות מנהיג מי ראוי להנהיג מנהיג מנהיגות מפחד לטפל מתאים להיות מתאים להיות מנהיג סכנה עולם עצות עצות לאחרים פחד פחד לטפל באחרים פחדים ראוי ראוי להנהיג רוחני רוחניות רחמים רחמנות רחמנות על העולם
חרבות ברזל - רחמנות או אכזריות, האם רחמנות יכולה לנצח אכזריות? האם לרחם או להתאכזר? מהי רחמנות? מהי אכזריות? איך לנצח את הטרור? המלחמה בטרור? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה
... ברזל - רחמנות או אכזריות, האם רחמנות יכולה לנצח אכזריות? האם לרחם או להתאכזר? מהי רחמנות? מהי אכזריות? איך לנצח את הטרור? המלחמה בטרור? ... בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה אז במידה והחמאס משתמש כנגדנו באכזריות, האם אנחנו יכולים לנצח אותו ברחמנות? האם אפשרי עם רחמנות של מוסריות צהל לנצח את האכזריות של הטרור? האם צריך להיות אכזרי כדי לנצח אכזריות? האם אדם צריך להיות אכזרי בנפשו כדי לנצח מישהו שמתנהג כלפי באכזריות? מהי בעצם אכזריות? מהי רחמנות? וכולי אז קודם כל התשובה היא ש - כן, יש אפשרות עם רחמנות לנצח אכזריות. ולא חייב להיות אכזרי כדי לנצח אכזריות כפי שאסביר להלן. ואני אחדד, יש כאן מספר שאלות שונות, שאינן בהכרח קשורות אחת לשניה. שאלה 1 - מה צריך לעשות טכנית כדי לנצח את החמאס, בלי קשר לרחמנות אכזריות וכיוב? שאלה 2 - האם מה שאנחנו חושבים ... להתפרש כאכזריות פגיעה בחפים מפשע? תשובה: כן. ועכשיו נשאל את שאלה 3 - האם אני צריך להיות אכזרי, כדי להוציא להורג את בני המשפחה של ראשי הטרור? תשובה: תלוי בהגדרה של רחמנות אכזריות, כפי שאני אסביר להלן. שאלה 4 - האם אני ... לדוגמה פגיעה בחפים מפשע. ומהות המסר היא, שהאדם לא חייב להיות אכזרי בנפשו, כדי לנצח אכזריות של האויב ותכף אחדד יותר טוב את הנושא. אז מהי בעצם אכזריות ומהי בעצם רחמנות? אז אמר רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן חב - תורה ז, שמנהיג אמיתי חייב להיות רחמן. ורק מי שהוא רחמן, יכול להיות מנהיג אמיתי. אבל חובה על המנהיג לדעת איך להתנהג עם הרחמנות שלו בצורה נכונה. כי כל רחמנות, היא גם אכזריות וכל אכזריות היא גם רחמנות. וצריכים לדעת איך להשתמש בצורה נכונה בתכונת הרחמנות. לדוגמה נניח שרופא ירחם על החולה ולא ירצה לתת לו טיפול שעשוי להכאיב לחולה? האם זו רחמנות או אכזריות? או לדוגמה אמא שתאכיל את התינוק הרעב שלה בבשר, האם זו רחמנות או אכזריות? או לדוגמה אם נציל את הכבשה מפיו של הזאב, האם זו רחמנות או אכזריות על הכבשה או על הזאב? או לדוגמה בן אדם שמרחם על עצמו ואוכל מאכלים לא בריאים בגלל הרחמנות העצמית שלו, האם הוא באמת מרחם על עצמו? או שהוא מתאכזר לעצמו כי הוא גורם לעצמו נזקים בריאותיים? ואם נכבה את השריפה עם מים, האם אנחנו מרחמים על האש או על המים? והכוונה היא להראות, שכל פעולה שהיא נגד כוח כלשהו, היא בעד הכוח הנגדי שלו. ואם מרחמים על משהו, בהכרח שמתאכזרים לכח שסובל מהרחמנות על הכוח שעליו רוצים לרחם. דהיינו, הרחמנות על הטרור, היא בהכרח אכזריות על קורבנות הטרור. והרחמנות על קורבנות הטרור, היא עשויה להיות לפעמים רק על ידי התאכזרות לטרור עצמו. או במילים אחרות, כל פעולה, היא תמיד גם רחמנות וגם אכזריות כלפי כל אחד מהכוחות השונים של ... לעצמו, הוא גם מתאכזר לעצמו. ואם בן אדם מתאכזר לעצמו ולדוגמה מפסיק לעשן למרות שהוא רוצה לעשן, הרי שהוא בעצם מרחם על הבריאות שלו. בסיכומו של דבר, כל פעולה היא גם רחמנות וגם אכזריות בו זמנית. ולכן צריך לשאול מה צריך לעשות כדי לנצח את הטרור, בלי קשר לשאלה האם זו רחמנות או אכזריות. כי בכל מקרה, כל פעולה שנראית כרחמנות, היא גם בהכרח פעולה אכזרית כלפי מישהו אחר. ...
להיזהר מהצבועים, התחסדות, רחמנות יתר, אסור לרחם על אכזרים, מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים? רחמנות על בעלי חיים, טבעונות, צמחונות, הקצנה, צביעות, הזהרו מן הצבועים, אהבת חינם, שנאת חינם, טוב מכדי להיות אמיתי
להיזהר מהצבועים, התחסדות, רחמנות יתר, אסור לרחם על אכזרים, מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים? רחמנות על בעלי חיים, טבעונות, צמחונות, הקצנה, צביעות, הזהרו מן הצבועים, אהבת חינם, שנאת חינם, טוב מכדי להיות אמיתי
... מהצבועים, התחסדות, רחמנות יתר, אסור לרחם על אכזרים, מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים? רחמנות על בעלי חיים, טבעונות, צמחונות, הקצנה, צביעות, הזהרו מן הצבועים, אהבת חינם, שנאת חינם, טוב מכדי להיות אמיתי למה חשוב להיזהר מאנשים שנראים ... כמו גם אנשים שמפגינים רחמנות יתר כלפי בעלי חיים או בני אדם, לא בהכרח מתוך טוב לב, אלא מתוך מניע סמוי. כהן גם נותן דוגמה לעסק שבו מניה שעולה באופן מוגזם, דבר שמעורר חשד, ... כהן מסביר כי לפעמים הרחמנות או הטוב המוגזם הם תוצאה של אכזריות פנימית או רגשות אשם. אדם שנמצא במצב של קונפליקט פנימי עקב התנהגות אכזרית בעבר, יכול לפתח רצון לכפר על כך ... הוא טוען כי אדם שמפגין רחמנות או טוב לב מוגזם עשוי בעצם לנסות לאזן את כעסיו או את השנאה שהוא נושא בתוכו. מה אפשר ללמוד מכל זה על התנהגות אנושית? כפי שמסביר כהן, התנהגות ... שבה אנשים עם נטייה לרחמנות מוגזמת עלולים למצוא את עצמם מתנהגים בצורה אכזרית כלפי אחרים, דווקא בגלל הרצון לפצות על רגשות פנימיים של שנאה או כעס. לדבריו, אדם טוב מדי לא ... להימנע מאנשים שמפגינים רחמנות או טוב לב קיצוניים. הם עשויים להסתיר רגשות שליליים בתוכם, ואם הם לא מסוגלים לאזן את עצמם, בסופו של דבר זה עשוי להתפרץ בצורת אכזריות או רוע כלפי מי שצריך את הרחמים האמיתיים. כהן מסיים בהמלצה להסתמך על אנשים בעלי התנהגות מאוזנת, שנמצאים בתוך האזורים הנורמליים של טוב ורע, שכן הם מהימנים הרבה יותר. רחמנות אכזריות אהבת חינם שנאת חינם איך לקרוא אנשים למה חשוב להיזהר מאנשים שנראים טובים מדי? יש מקרים שבהם אדם עלול להיזהר ממי שנתפס כרע, כמו רוצח ... צפוי. יש גם אנשים שמרחמים יותר מדי, למשל על מחבלים או על כל גורם שלמעשה גורם נזק לאחרים, והם עושים זאת באופן קיצוני שאינו מאוזן. איך קיצוניות בטוב עלולה להסתיר אכזריות פנימית? יש אנשים שמפתחים רחמנות יתר מתוך מניע סמוי של ניסיון לכפר על רגשי אשם עמוקים. ייתכן שהם עשו מעשה אכזרי בעבר או חוששים מאוד מרוע הקיים בתוכם, ולכן הם מגזימים בצד השני ... כך, מי שמתחסד ומראה רחמנות מוגזמת כלפי נמלה או אפילו כלפי אנשים שפועלים ברוע, עלול בעצם להיות עמוס בכעס או שנאה פנימיים, ולחפש דרך לאזן זאת. הקונפליקט הפנימי יכול ... כדאי לבדוק האם הרחמנות הקיצונית נובעת מפחד אישי, מצורך לכפר על משהו או מאיזשהו קונפליקט רגשי פנימי. בנוסף, יש חשיבות לשמור על איזון גם בעשיית הטוב ולהבחין מתי רחמנות יוצאת מפרופורציה ועלולה להסוות בעיות עמוקות יותר. רחמנות אכזריות אהבת חינם שנאת חינם איך לקרוא אנשים ...
הדרכת מחנכים, הדרכת מטפלים, רחמנות ומנהיגות, נפגעי אונס, טראומת אונס, מי שהוא רחמן הוא יכול להיות מנהיג? סוגים של רחמנות, האם לספר למישהו שבוגדים בו? לגלות את הבגידה, סם אונס, איך נוצרת טראומה? טיפול זוגי מוטה לצד אחד
הדרכת מחנכים, הדרכת מטפלים, רחמנות ומנהיגות, נפגעי אונס, טראומת אונס, מי שהוא רחמן הוא יכול להיות מנהיג? סוגים של רחמנות, האם לספר למישהו שבוגדים בו? לגלות את הבגידה, סם אונס, איך נוצרת טראומה? טיפול זוגי מוטה לצד אחד
... מחנכים, הדרכת מטפלים, רחמנות ומנהיגות, נפגעי אונס, טראומת אונס, מי שהוא רחמן הוא יכול להיות מנהיג? סוגים של רחמנות, האם לספר למישהו שבוגדים בו? לגלות את הבגידה, סם אונס, איך נוצרת טראומה? ... שהמנהיגות האמיתית אינה רק רחמנות כללית ושטחית על אנשים שסובלים, אלא היא היכולת לדעת על מי לרחם, מתי לרחם, ... בוכה מרעב, הוא עשוי מתוך רחמנות לתת לו אוכל של מבוגרים - בשר או מאכלים קשים - אך זו אינה רחמנות אמיתית. הרחמנות האמיתית היא להבין שתינוק כזה זקוק אך ורק לחלב. באותה מידה, כל אדם זקוק לרחמנות אחרת שמתאימה למצבו, ויש לדעת במדויק כיצד להנהיג את הרחמנות הזו כלפי כל אחד. אליעד כהן ממשיך ומדגים שמנהיג אמיתי, כמו משה רבנו, הוא מי שיש לו רחמנות אמתית ושלמה, כזו שנובעת מתוך הבנה מוחלטת של צרכי האנשים. הוא מציין שמשה רבנו ... בעלי דעת והכרה אמיתית. מהי הרחמנות הגדולה ביותר לפי רבי נחמן? אליעד מציין את דבריו של רבי נחמן שמגדיר את הרחמנות הגדולה ביותר דווקא על המצב הרוחני של האדם. לפי רבי נחמן, רחמנות גדולה יותר מלרחם על האדם שסובל פיזית, היא לרחם על מי שסובל נפשית ורוחנית, על ... חמורה - כמו אדם שנשרף באש. הרחמנות האמיתית לא תהיה על כך שהוא נשרף פיזית, אלא על כך שהוא במצב תודעתי שגורם לו ... מדגיש שהכנסת דעת לאדם היא הרחמנות העליונה והעמוקה ביותר. האם מנהיגים רוחניים באמת מרחמים או מחפשים כבוד? אליעד מסביר נקודה קריטית נוספת בדברי רבי נחמן: לפעמים אנשים חושבים שהם מרחמים, אבל למעשה הם מחפשים כבוד והערכה. אדם שמספר כמה הוא רחמן וכמה הוא רוצה לעזור ... ולרחם באמת על אחרים, כיוון שרחמנות כזו אינה אמיתית אלא מונעת מתוך רצון לספק את עצמו. כיצד נוצרת טראומה אצל ... שיוכל להשתנות ולצמוח. האם רחמנות היא תכונה של מנהיג? כיצד נוצרת טראומת אונס? האם לספר למישהו שבוגדים בו? למה ... אחריות מלאה על המציאות? מהי רחמנות אמיתית לפי רבי נחמן? מה ההבדל בין אונס אמיתי לאונס חברתי? איך לבחור מטפל זוגי ...
רחמנות אמיתית - על מה ולמה צריך האדם לרחם על עצמו?
רחמנות אמיתית - על מה ולמה צריך האדם לרחם על עצמו?
רחמנות אמיתית - על מה ולמה צריך האדם לרחם על עצמו? מהי רחמנות אמיתית ועל מה צריך האדם לרחם על עצמו? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את המשמעות האמיתית של רחמנות ומדגיש שהרחמנות האמיתית היא אינה על הדברים החיצוניים אלא דווקא על הפנימיות של האדם עצמו. הוא מסביר שישנם שני סוגים עיקריים של רחמנות: רחמנות חיצונית ורחמנות פנימית. רוב בני האדם, לפי אליעד, מתמקדים ברחמנות חיצונית. למשל, כאשר מישהו רעב, אנשים מרחמים עליו מפני שהוא רעב, אך אליעד מדגיש כי הרחמנות האמיתית צריכה להיות לא על עצם הרעב, אלא על הסבל והתחושה הרעה שיש לאותו אדם בשל הרעב. כלומר, הרחמנות הפנימית היא על כך שהאדם לא מצליח להרגיש שמח באותה מידה כשהוא רעב כפי שהוא יכול להיות כשהוא שבע. לדוגמה נוספת, אדם שחולה. הרחמנות החיצונית תהיה על כך שהוא חולה, אבל הרחמנות הפנימית היא הרחמנות על כך שהוא לא מסוגל להרגיש טוב ומאושר כשהוא חולה בדיוק כפי שהוא מרגיש כשהוא בריא. אליעד מסביר שהאדם נמצא בגן עדן של ממש, אך עקב בעיה במוח או חוסר הבנה הוא אינו מצליח לתפוס שהכל טוב בדיוק כפי שהוא. מכאן שהרחמנות הפנימית היא הרחמנות האמיתית. מדוע האדם לא נהנה באמת מהחיים? אליעד כהן מדגיש שאחת הרחמנויות הגדולות ביותר היא על כך שהאדם לא יודע בכלל למה הוא חי. האדם רץ כל חייו אחרי דברים ... שהאדם משיג רק גורם לו לרצות עוד משהו אחר, והדבר הזה הוא התעללות מתמדת באדם על ידי הרצונות שלו. כיצד רחמנות פנימית מובילה לאושר אמיתי? אליעד מסביר שהרחמנות האמיתית והפנימית שהאדם צריך לפתח היא לא על החסרונות החיצוניים, אלא על כך שהוא לא מסוגל להפיק הנאה וסיפוק מלאים ממצבו הקיים, כולל מכך שרע לו. האדם צריך ... הוא פנימי בלבד ונובע מהעובדה שהוא נותן לדברים החיצוניים להשפיע על האושר שלו. כשהאדם מרחם על עצמו ברחמנות פנימית אמיתית על כך שהוא לא טוב לו מבפנים, הוא מתחיל לחפש תרופות. התרופה האמיתית לכך היא לחקור את האמת על המציאות, להבין באמת למה הוא חי ומה מטרת החיים, ... לסיכום, מהי הדרך להפסיק את הסבל ולהגיע לאושר אמיתי? אליעד כהן מסביר שהדרך להגיע לאושר אמיתי היא לפתח רחמנות פנימית אמיתית כלפי עצמך. על האדם לשאול שאלות אמיתיות ולחקור פנימה, מדוע הוא לא נהנה באופן מלא מהחיים, ומדוע הוא כל הזמן מרגיש רע או לא מסופק. כשהאדם ... חוסר ההנאה הפנימית שלו, הוא יוכל בסופו של דבר לחוות אושר אמיתי ושלם, בלתי תלוי בדברים חיצוניים. מהי רחמנות פנימית? איך להפסיק לסבול באמת? למה האדם תמיד לא מרוצה? מה הקשר בין רחמנות ואושר? למה בני אדם רצים אחרי מטרות חיצוניות? כיצד לחוות אושר אמיתי? מהו מקור הסבל האנושי? רחמנות אמיתית למה צריך האדם לרחם על עצמו? הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של רחמנות, ואם נתבונן נראה שיש בעולם הרבה סוגים של רחמנות, ולא רק מה שהאדם מרחם על הזולת, אלא מה שהאדם מרחם על עצמו ובעיקר יש שני סוגי רחמנויות, רחמנות פנימית, ורחמנות חיצונית. וחשוב להבין, שבכלל מצד האמת, אין בכלל את העניין של רחמנות חיצונית או פנימית כי הכל טוב במציאות כפי מה שהיא. לדוגמה אדם מנסה להשיג משהו ולא מצליח, הוא חווה סוג של רחמנות כלפי עצמו וזו רחמנות חיצונית. ורחמנות פנימית, היא ה
סבל מחויב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר
סבל מחויב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר
... מחויב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר האם באמת אפשר ... בסוף יהיה גדול יותר. באותה דרך, אדם יודע שכאשר הוא נהנה מאוד, הוא עלול לשלם על כך בסבל בעתיד, ולכן אינו מסוגל ליהנות באופן מוחלט וחופשי. מה הקשר בין אכזריות לרחמנות, וכיצד זה קשור לסבל? אליעד מסביר רעיון מורכב שבו האכזריות הופכת לרחמנות ולהיפך. הוא מתאר מצב שבו אדם חווה כאב, והמחשבה עולה בו: החיים שלי רעים. האדם נדרש להיות אכזרי כלפי המחשבה הזו ולהגיד לה: לא נכון, החיים שלי לא רעים, אני לא סובל, ככה אני רוצה. זו אכזריות כלפי הסבל, אך בפועל זו גם רחמנות , מכיוון שהאדם מונע מהמחשבה להשמיד את עצמו. לכן, אכזריות מוחלטת כלפי הסבל היא גם רחמנות מוחלטת כלפי האדם עצמו. מנגד, אדם שמרחם על עצמו ועל הסבל שלו, למעשה מתאכזר ... המשחק של החיים באופן מלא, מתוך מקום של הבנה וקבלה מלאה של כל המצבים האפשריים, ובכך להשיג חופש פנימי מוחלט. איך להשתחרר מסבל? מה הקשר בין אושר וסבל? אכזריות שהיא רחמנות האם אפשר להפסיק לסבול לגמרי? מה המשמעות של אחדות? למה אושר גורם לסבל? ...
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1
... מוהרן חב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ... אליעד כהן בנוגע להעבר ביקורת ותוכחה, ובמיוחד בהקשר לליקוטי מוהרן, ספרו של רבי נחמן מברסלב. נושא מרכזי בהרצאה הוא איך יש להעביר ביקורת בדרך נכונה, מהי המשמעות של רחמנות ואכזריות בהקשר הזה, והאם כל אחד ראוי להעביר תוכחה. אליעד מדגיש את הצורך להפריד בין תוכחה שנעשית ממקום של רחמנות וביקורת שנעשית ממקום של אכזריות. לא כל אדם ראוי להוכיח, ויש להבין את המקום ממנו באה התוכחה - אם היא נעשית מתוך רחמנות אמיתית או מתוך שיפוטיות קשה ובלתי מבוססת. רבי נחמן עצמו מדבר על ... מהו המבחן האמיתי לתוכחה נכונה? אליעד מציין שההבדל בין תוכחה נכונה לבין ביקורת הורסת הוא עד כמה האדם שמבצע את התוכחה מבין את הצד השני באמת. אם אדם מגיע עם תחושת רחמנות אמיתית ויכולת להבין את מניעי הזולת, אז תוכחתו עשויה להיות בונה ... את המעשה של מישהו בצורה נחרצת, כדאי לחשוב אם יש מקום להבין אותו ולהפנים את המניע שמאחוריו. שיפוטיות יכולה להוביל לפסילה מוחלטת של הצד השני, בעוד שתוכחה מתוך רחמנות מובילה להבנה ולשיפור. מהי הרחמנות האמיתית? אליעד כהן גם עוסק במושג הרחמנות ומסביר שהרחמנות האמיתית איננה באה ממקום של חמלה רגשית בלבד, אלא היא למעשה צריכה להנחות אותנו לנסות להבין את מצב הזולת ולהפוך אותו למקום טוב יותר. במילים אחרות, רחמנות אינה בהכרח חנינה או הסכמה לפשעים, אלא היא מתמקדת בהבנת המצב הפנימי של האדם ובחיפוש אחרי הפוטנציאל הטוב שבו. בהתאם לכך, תוכחה מתוך רחמנות אינה רק שיפוט על המעשה, אלא התמקדות בתיקון ובחיפוש אחרי מהות יותר ... מותרת לכל אחד. כל אדם, על פי הגישה של רבי נחמן, לא בהכרח מסוגל להוציא את התוכחה מתוך מקום של הבנה אמיתית. לפעמים, במקום להעביר תוכחה, יש להנחות את האדם באור של רחמנות, או לחכות לרגע שבו יוכל להשפיע מתוך הבנה נכונה. ההרצאה כוללת גם ... או תחושות שיפוטיות מוקדמות, עשוי להביא לעיוותי מחשבה ולהרס אישי. במקום זאת, התהליך הנכון כולל את היכולת להבין את הסיבות מאחורי מעשהו של הזולת ולהגיב ממקום של רחמנות אמיתית. בסיום, אליעד מסביר את החשיבות של הקול והדיבור האמיתי, ככוח ... כאשר אתה מכה על אדם במילים קשות מבלי להבין את סיבותיו העמוקות למעשיו, אתה לא רק שלא מועיל לו, אלא אף מזיק לו. אליעד מציין שמי שמבצע תוכחה חייב להיות בר מקום של רחמנות ואהבה, ולא מקום של אכזריות או זלזול. התוכחה צריכה להוביל לשיפור במצבו ... מדגיש שצריך להבין את המהות של הביקורת. האם הביקורת נועדה לשפוט את האדם או שהיא באה מתוך רצון אמיתי לעזור לו לשפר את עצמו? כל ביקורת שלא נמסרת ממקום של טוב לב ורחמנות, בסופו של דבר לא תועיל. הוא מספר על מושג השיפוט, שבו האדם לא יכול ... מדבר על כך ששיפוט זה לא רק על פי העובדות הגלויות, אלא יש להביא בחשבון את הנסיבות של האדם, להבין את התהליכים הפנימיים שהוא עבר ולהבין את הסיבות למעשיו. הקשר בין רחמנות לאכזריות בתהליך של תוכחה אליעד מפרט גם את הקשר בין רחמנות לאכזריות בהעברת תוכחה. רבי נחמן אומר שהרחמנות על אדם צריכה להיות אמיתית ולא פיקטיבית. כשאתה מוכיח את האדם, אתה בעצם צריך להרגיש רחמים כלפיו ולא להתרעם עליו על המעשה שביצע. אליעד מדבר על רעיון של תוכחה מתוך רחמים ולא מתוך כעס או אכזריות. הוא מסביר שכאשר מדובר באדם שנמצא במצב קשה, ... או שהיא רק מעבירה ביקורת מזיקה? לסיכום, אליעד מציין את החשיבות של הכוונה מאחורי התוכחה. הוא מסביר שביקורת יכולה להיות מועילה רק אם היא מועברת ממקום של טוב לב ורחמים. תוכחה שאינה מלווה בכוונה טובה עלולה לגרום לאדם להרגיש פחות ערך וליצור אכזבה ושנאה. אליעד מסביר ששימוש בתוכחה בצורה נכונה יכול להוביל להעצמה אישית ולשיפור המצב, וזו הדרך שמובילה להצלחה ולא להרס. רחמנות תוכחה ביקורת בונה ביקורת הורסת מנהיגות העברת ביקורת ליקוטי מוהרן ...
נתינה אובססיבית, רחמנות יתר, נתינת יתר, כעס יתר, ותרנות יתר, טיפול בטראומה, רחמנות עצמית, רחמים עצמיים, הענקת יתר, אהבת הורים לילדים, טיפול באובססיה, אכזריות יתר
נתינה אובססיבית, רחמנות יתר, נתינת יתר, כעס יתר, ותרנות יתר, טיפול בטראומה, רחמנות עצמית, רחמים עצמיים, הענקת יתר, אהבת הורים לילדים, טיפול באובססיה, אכזריות יתר
... אובססיבית, רחמנות יתר, נתינת יתר, כעס יתר, ותרנות יתר, טיפול בטראומה, רחמנות עצמית, רחמים עצמיים, הענקת יתר, אהבת הורים לילדים, טיפול באובססיה, אכזריות יתר מה גורם לאדם לנתינה אובססיבית ורחמנות יתר? נתינה אובססיבית, רחמנות יתר ונתינת יתר הן התנהגויות שאדם יכול לחוות כאשר הוא מנסה באופן בלתי מודע להתמודד עם טראומות או כאבים מעברו. אדם כזה פועל בנחמדות יתר וברחמנות קיצונית כלפי הסביבה, עד כדי מצב שבו הוא מוותר לחלוטין על צרכיו האישיים, חושב רק על האינטרסים של אחרים, ולא מסוגל לשים גבולות בריאים. אליעד כהן מתאר מציאות בה אדם מגיע למצב שהוא כל כך אובססיבי בנתינה וברחמנות, שאם הייתה תחרות מי האדם הכי נחמד בעולם, האדם הזה היה זוכה במקום הראשון. הוא ... כאן בנתינה טהורה, אלא במנגנון הגנה שמטרתו להפחית את הסבל שהאדם מרגיש כשהוא רואה באחרים את ההשתקפות של עצמו. עוד דוגמה לכך היא אנשים המרחמים מאוד על בעלי חיים. לפי אליעד, אנשים רבים המרחמים על בעלי חיים בצורה מוגזמת, עושים זאת מפני שהם מרחמים על עצמם ומזדהים עם הכאב של החיות באופן בלתי מודע, כי הכאב של החיות מזכיר להם את הכאב של עצמם. מה הסכנה ברחמנות יתר או בנתינה מופרזת? לפי אליעד כהן, רחמנות יתר ונתינה מופרזת יכולות ליצור תלות בלתי בריאה. אדם שנמצא כל הזמן בנתינה וברחמים כלפי אחרים, למעשה אינו מסוגל להתמודד עם הסבל הפנימי שלו. הוא בורח מהתמודדות עם ... לדיכאון, ואף לכעס פנימי מודחק שיכול להתפרץ בהמשך. יתרה מכך, כאשר אדם גדל בסביבה של נתינה יתרה, כמו הורים שמגוננים מדי על ילדיהם מתוך רחמים או פיצוי על ילדות קשה שלהם, הילדים עצמם יכולים להפוך לחסרי יכולת להתמודד עם ... להתנסות בחיים האמיתיים. הוא עלול להיבהל מדחייה, כי הוא התרגל שתמיד אומרים לו כן ומספקים את צרכיו. במקרה כזה, נתינה יתר של הורים, שנובעת מרחמנות עצמית בלתי מודעת, יכולה לפגוע קשות ביכולת של הילד להסתדר בעתיד. איך מטפלים בהתנהגות של נתינה אובססיבית ורחמנות יתר? אליעד כהן מדגיש שהדרך להתמודד עם נתינה אובססיבית היא קודם כל להבין את המקור העמוק שלה. האדם צריך לזהות ולהכיר בכך שהרחמנות היתרה שלו כלפי אחרים היא למעשה ביטוי של רחמים עצמיים בלתי פתורים. הטיפול נעשה על ידי לימוד האדם לקבל ולהכיל את הכאב שלו מבלי ... הוא יוכל להיות נדיב בצורה מאוזנת, ללא הצורך הפנימי הכפייתי שמקורו בטראומה אישית לא פתורה. איך כעס יתר ורגשות אחרים קשורים לאותו מנגנון של רחמים עצמיים? אליעד מסביר שגם רגשות אחרים, כגון כעס יתר או עצבנות לא מובנת, קשורים ... להימנע מהתמודדות ישירה עם בעיותיו הפנימיות, אך הוא למעשה פוגע בו ומעמיק את הסבל הרגשי לאורך זמן. מה הפתרון לסבל שנוצר מנתינה אובססיבית ורחמים עצמיים? הפתרון, לפי אליעד כהן, הוא לקבל את האמת לגבי עצמך. להכיר בכך שאתה מרחם ... ואת הכאב שלך, כך תהיה מסוגל לתת לאחרים מתוך בחירה ורצון אמיתי ולא מתוך כפייתיות בלתי נשלטת. איך מתמודדים עם נתינה אובססיבית? מה הסיבה לרחמנות יתר? כיצד לטפל בטראומה שגורמת לנתינת יתר? מדוע אני מרחם על אחרים? כיצד לעצור רחמים עצמיים? למה אני לא מסוגל לשים גבולות בנתינה? ...
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2
... ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2 מהם עקרונות הרחמנות והאכזריות לפי ליקוטי מוהרן? העקרונות של הרחמנות והאכזריות, כפי שמוסבר בליקוטי מוהרן, מתארים את מערכת היחסים בין האכזריות, הרחמים והאדם עצמו. אליעד כהן מציין כי הרחמנות מתחילה מעצמך, ואם אתה מרחם על עצמך, תוכל גם לרחם על אחרים. עיקר הרחמנות, לדעת רבי נחמן מברסלב, טמון בכך שבסופו של דבר אין חיסרון במציאות, וכשיש לך את הדעה ... הפנימי, הוא יוכל להימנע מההרגשה של אכזריות כלפי אחרים. במילים אחרות, הרחמנות האמיתית אינה מלווה באכזריות. כיצד יש להבין את האכזריות בעידן המודרני? בהשקפת רבי ... את תפיסת עולמו בצורה בהירה לפעמים קשה, ולהתמודד עם התנגדות בדרך של הרחמים וההבנה. מהם הקווים המנחים עבור ביקורת בונה? ביקורת בונה, לפי רבי נחמן, אינה נוגדת את הרחמים האמיתיים. מדובר בביקורת שמטרתה לעזור לאדם לראות את עצמו בצורה ברורה ולהבין את מקומו, ... דרך לשיפור אמיתי מתוך חיבור פנימי ואותנטי. מהו הצורך בתפילה כחלק מהרחמים האמיתיים? אליעד מדגיש את הצורך בתפילה כחלק מהבנת הרחמים האמיתיים. הוא מסביר כי תפילה אינה רק הזעקה או בקשה מאת ה, אלא היא דרך לתיקון פנימי ... לאמת. על ידי תפילה, האדם יכול לשפר את הדעת שלו ולהפוך את רגשותיו לרחמים אמיתיים. תפילה מאפשרת לאדם להבחין בין אכזריות לרחמנות אמיתית, ולהתקרב לאמת הפנימית של מציאותו. מהו הקשר בין רחמנות, אכזריות ומנהיגות? הקשר בין רחמנות , אכזריות ומנהיגות מתבטא בכך שאדם המרחם על עצמו ועל אחרים צריך להבין את ההבחנה בין רע ... שמגיעים מתוך פנימיות האדם. מה משמעות לאכול את הצורה ולמה זה קשור לרחמנות? אליעד מסביר את הרעיון של לאכול את הצורה בכך שאדם לא רק צריך להבין את מהות הדברים, ... לרחם על הצורה, למרות שהיא לא תמיד נראית מושלמת בעינינו, היא חלק מהרחמנות האמיתית. מהו הקשר בין התפילה לרחמנות ואכזריות? הקשר בין תפילה לרחמנות בא לידי ביטוי בכך שהתפילה היא הכלי שבו אדם יכול לתקן את מחשבותיו ולפנות את הלב ממחשבות של אכזריות לרחמים אמיתיים. תפילה מאפשרת לאדם להבין את כוונותיו האמיתיות ולהתפייס עם מציאותו, ובכך להגיע למקום של רחמים פנימיים. מהו המודל של המנהיגות ומה הקשר בין מנהיגות לתפילה? המודל של המנהיגות מציין ... ברורה שמובילה את הציבור בדרך של תיקון רוחני. איך עזות פנים קשורה לרחמנות? העזות פנים, כמצוין בהרצאה, היא למעשה גישה חיצונית של חוסר התחשבות במהות הדברים או במציאות. עזות פנים מבוססת על גאווה או חוסר הבנה, ולא על רחמנות אמיתית. כאשר אדם מציג את עזות פניו כלפי המציאות, הוא למעשה לא רואה את מהות הדברים כפי שהיא, אלא מתעקש על עמדותיו מתוך כוחניות שאינה מבוססת על רחמים. מהו התהליך של הכשרת הדעת והקשר לרחמנות? הכשרת הדעת היא הכנה פנימית שמובילה את האדם לרחמנות אמיתית. מדובר בתהליך רוחני שמאפשר לאדם להבין את המציאות בצורה ברורה, להבחין בין האמת לשקר, ולהגיע להבנה פנימית שמובילה אותו לרחמים אמיתיים. הדרך לתפיסת רחמנות אמיתית עוברת דרך תיקון פנימי של הדעת, שמאפשר לאדם לראות את העולם כפי שהוא, מבלי להיתפס בחסמים ובמחשבות שגויות. רחמנות אמיתית אכזריות בעידן המודרני מנהיגות רוחנית תפילה כחלק מרחמנות ביקורת בונה עזות פנים ו
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 2
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 2
... של אלוהים, וכל זמן שאדם לא הגיע לה, הוא לא מבין את אלוהים באמת. הוא מסביר שכולנו למעשה עובדים אלילים כלשהם, גם אם אנו בטוחים שזו רחמנות על הזולת או עזרה לעולם. כל עוד אין אמונה או הבנה מוחלטת (שהוא קורא לה שלמות שאין שלמות אחריה), האדם לא ... הבדל בין נפרדות לאחדות, כך שאפשר לומר שהשולחן הוא רק שולחן וגם רק אלוהים, בו זמנית. מהי המשמעות של שלמות שאין שלמות אחריה לצורך רחמנות אמיתית? כשאין לאדם את ההבנה הזו, הרחמנות שלו היא אכזריות מבחינה מסוימת, כי הוא מתנגד לצורה שהמציאות בחרה. אדם אומר חבל שהוא סובל, אבל בעצם אומר אני ... ורוצה אחרת. מצד שני, גם לא לרצות לשנות כלום זה סוג של אכזריות כלפי הרצון עצמו. המסקנה היא להבחין שמכל צד אפשר לקרוא לזה אכזריות או רחמנות. רק כשהאדם משיג את עומק האחדות, הוא מבין שכל הפרספקטיבות קיימות ביחד, והוא מאפשר גם התערבות וגם אי - ... נשימה להכיל את המקום שבו אין שום רצון או ישות נפרדת. אז מתבטלות הסתירות, כי כל ההגדרות קיימות בצורת גם וגם באופן מוחלט. מהי הרחמנות האמיתית על פי הדברים האלו? רבי נחמן מדבר על מצב שבו האדם מרחם על אלוהים שלא יודע שהוא אלוהים. כלומר, האדם מתבונן פנימה ורואה שבעצם הנפרדות היא חוויית צמצום אלוהית. אבל כל עוד האדם לא השיג את השלמות, הרחמנות שלו על אחרים מבוססת על ההנחה רע להם. והוא עצמו, בגלל שהוא רואה רע, מתייסר. לפי רבי נחמן, רק אדם שיש לו ... שאדם באמת חוקר, הוא נעשה התלמיד האמיתי שמתאחד עם הרב, כלומר, מגיע לחוויה של אחדות גמורה בלי להיתקע בהגדרות. מהו יחסו של רבי נחמן לרחמנות על פי השפה האנושית? בסופו של דבר, אין כאן קריאה להימנע מעזרה למי שסובל, אלא הבנה עמוקה יותר של המניעים. ... בוודאות טוב או רע. הוא פועל מתוך נקודת האמת הפנימית, ורק כשיש לו את המבט הכולל הזה, הוא באמת רחמן בשלמות. איך עניין האכזריות והרחמנות מתחבר למושג עבודת אלילים? רבי נחמן מלמד שלפעמים מי שחושב שהוא מרחם על עצמו או על האחר, עושה זאת מתוך הרגלי ... את השורש האחד, יכול להשתמש בכל אותם דברים ובאותן פעולות בלי להיתפס אליהם כאל מקור החיים באמת. מדוע הכל בו - זמנית אכזריות וגם רחמנות? מפני שכל צורה אפשר לפרש אותה כך או אחרת. למשל, לתת למישהו אוכל יכול להיות אכזריות אם מטרתך היא לברוח ... המציאות. אחדות ונפרדות בחיי היומיום מהי עבודת אלילים ברובד פנימי בריאת העולם והתהוות היש מהאין תכלית החיים לפי רבי נחמן הקשר בין רחמנות לאכזריות רבי נחמן אומר שאם תחזור בתשובה, כולם יחזרו איתך, מה הכוונה? אם תבין שאתה אלוהים אז תבין שכולם ... אומר? כל אחד בעולם הוא מורה דרך רוחני, אם הוא לא מורה דרך לאחרים הוא מורה דרך לעצמו. ומה רבי נחמן אומר, שלפעמים האדם חושב שיש לו רחמנות על העולם, ורוצה להנהיג את העולם, ואומר זה לא בשבילי זה בשבילם, אני לא רוצה כבוד זה בשבילם, למרות שזה לא רע כבוד, אבל אם אתה רוצה את זה, זה רע. אבל אדם זה רודף אחר כבוד, ותולה רדיפתו ברחמנות. למשל אתה רואה אדם גוסס, אתה תלך לעזור לו, האם לא תעזור לאדם במצוקה? אני רחמן, מרחם עליו, רבי נחמן אומר, ... ורע לו כאשר הוא רואה את ההוא סובל, ולכן הוא עוזר לו בכלל. הוא רוצה שיכבדו אותו, הוא רוצה שהמציאות תהיה כרצונו. ולמעשה הוא רחוק מהרחמנות. ולמעשה האדם לא באמת יכול לרחם על אחרים, כי אם אתה מרחם על אחרים זה סימן שרע לך, כי אתה חושב שרע להם, אז זה אומר שמשהו בעולם שלך לא מספיק טוב. אם אתה רוצה לעזור למישהו אז אתה לא יכול לעזור לו שאלה: האם אין מקום לרחמנות? אליעד: אין מקום לרחמנות שהיא רק רחמנות. שאלה: אין מצב שאתה רואה שלמישהו רע ותרצה לעזור לו? אליעד: אם הייתי עכשיו מרביץ לקיר האם היה לך רע? לא, אז ... שמרביצים לילד קטן האם לא תלך להפריד? אליעד: אני כן יפריד כמו שאני רואה שאת מרביצה לעצמך ועוזר לך, אבל זה משהו אחר, זה לא ממקום של רחמנות. אלוהים עכשיו רוצה שירביצו לו, מי אתה שתתערב? חשבתם על זה? שאלה: אבל אולי אלוהים רוצה שתפריד ביניהם? ... לא תאכל? עד שלא, תנסה להבין שאלה: תדע שאתה משוגע? אליעד: לא, תנסה להבין, לא אמרתי תדע שאתה משוגע, כי זה גם שקר. יש בתורה הסבר על רחמנות, כאשר אתה מרחם על אלוהים בגלל שהוא לא יודע שהוא אלוהים, וזוהי רחמנות אמיתית. ומה רבי נחמן אומר, כל זמן שאין לאדם אמונה בשלמות שאין שלמות אחריו, כמובן שהוא לא יכול לקבל את ... שכל שנמצא בגוף או בספר, שנראה לך שהוא הכי קרוב לאמונה של שלמות שאין שלמות אחריו, וממנו לבקש שינהיג אותך. כשאתה מבין שהכל אחד אז הרחמנות נתפסת אחרת. שאלה: אם אדם מרחם בחיי היום יום, בגשמיות. מה זה מעיד עליו? אליעד: זה לא מעיד, כי החיצוני לא ... להסיק מהלבוש החיצוני על הפנימי. שאלה: מה אתה עושה? אליעד: אני למשל מרחם על הגוף שלי ואוכל, אין בעיה בזה. שאלה: אבל כאשר אנשים מרחמים בשכל רגיל? אליעד: לזה קוראים רחמים אכזריים, הם אנשים אכזריים. שאלה: אז האם זה אומר שאין להם שלמות? אליעד: אתה לא יכול להניח לפי פעולות ... לו נזק, אבל איך אתה יכול להיות בטוח בזה? אני לא אומר שזאת התפיסה, אני רק רוצה להראות איך האנשים משקרים את עצמם. זה המתת חסד, זוהי רחמנות, איך אנחנו מחליטים? לכן חייבים לבדוק, ומה יעשה עד שידע, ימשיך לפעול לפי ההיגיון אבל שיבין שצריך לקבל הבנה. שאלה: גם בטבע יש רחמנות ויש גם אכזריות. אליעד: לדוגמה הייתה שריפה ביערות הכרמל וירד גשם, אפשר להגיד שזאת רחמנות, השמיים ראו שיש שריפה ולכן הורידו גשם לכבות את האש, לכל דבר אפשר לייחס רחמנות ולכל דבר אפשר לייחס אכזריות. מה זאת רחמנות? האריה טורף את הגורים שלו. אבל כל רחמנות היא סוג של אכזריות, כי מה זה רחמנות? פירושו להציל את הישות, להגדיל את הישות, להחיות את הישות, אבל רבי נחמן אומר שזאת אכזריות, למה? ככול שהישות יותר גדולה היא שורדת יותר ולכן סובלת יותר. למעשה על כל רחמנות אפשר להסתכל עליה כאכזריות, וגם על כל אכזריות אפשר להסתכל עליה כ
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
... בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם למה ישראל שנואה בעולם למרות שיש לה צבא מוסרי? אליעד כהן בהרצאתו מתמקד בנושא מורכב ... לה את הצבא המוסרי ביותר. הוא מתייחס לתפיסה המקובלת לפיה ישראל מנסה להימנע מפגיעה בחפים מפשע, וטוען כי עצם הרחמנות על חפים מפשע בצד האויב גוררת בהכרח אכזריות כלפי אזרחים וחיילים ישראלים. הוא מסביר שכל רחמנות מגיעה עם מחיר ועם הצד השני שלה, שהוא בהכרח אכזריות כלפי מישהו אחר. מדוע לא ניתן לאהוב מבלי לשנוא? אליעד מסביר רעיון עמוק ויסודי: אי אפשר באמת לאהוב ... ללא עצב. לפיכך, מי שטוען שהוא אוהב את כולם באופן שווה, למעשה לא יכול באמת לאהוב אף אחד באופן משמעותי. האם רחמנות היא תמיד מוסרית? אליעד כהן מתאר כיצד רחמנות, למרות היותה לכאורה מוסרית, תמיד מכילה בתוכה אכזריות סמויה. למשל, כאשר טייס ישראלי נמנע מלפגוע בבניין בגלל ילדים פלסטינים שנמצאים שם, הוא אולי מרחם ... מדגיש שמי שאומר בוא נרחם על חפים מפשע למעשה אומר בוא נגרום לפגיעה בצד השני. תמיד יש מי שמשלם את המחיר של הרחמנות הזו. איך התנך ממחיש אכזריות ורחמנות? אליעד מתייחס למורשת היהודית בתקופת התנך, ומציג אותה כדוגמה הפוכה לחלוטין לטענת הצבא המוסרי בעולם. הוא מביא דוגמאות רבות מהתנך, כמו הטבח שעשו שמעון ... לא הייתה כלל דילמה מוסרית, אלא הייתה גישה של מי שמאיים עלינו - נשמיד אותו לגמרי, גישה שאינה מותירה מקום כלל לרחמנות או היסוס מוסרי. מה מלמדת אותנו האבולוציה על מוסר ומלחמה? אליעד מסביר כיצד בטבע לא קיימים כלל מושגים כמו חפים מפשע או רחמנות. הוא נותן דוגמה לאריה שלא יחשוב פעמיים אם הוא רעב ורוצה לטרוף טרף, גם אם הטרף הזה הוא תמים או חסר ישע. הוא מסביר שהשרדות בטבע לא מכירה מושגים ... מוסרי באמת במלחמה? אליעד מסכם בכך שאין אפשרות להיות מוסרי באמת במלחמה, מכיוון שכל החלטה לשמור על מוסריות או רחמנות בהכרח גורמת לאכזריות או סבל בצד השני. כל פעולה של לא לפגוע בחפים מפשע גורמת לפגיעה בחפים מפשע אחרים, לרוב אלה בצד שלך. הוא אומר שאם ישראל רוצה באמת לנצח ולהגן על אזרחיה, עליה להבין שהרחמנות כלפי אויביה חייבת להיות מוגבלת, כי לכל רחמנות יש מחיר. למה שונאים את ישראל? האם ישראל היא באמת מוסרית? למה רחמנות גורמת לאכזריות? האם מוסריות היא חולשה במלחמה? האם חייבים לשנוא כדי לאהוב? מה הגישה של התנך למלחמה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רחמנות, איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רחמנות, איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, קואצ'ר אישי, מאמן אישי רוחני בתחום רחמנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 22:19:39 - wesi1