אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ראוי ✔הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ
מהן הסכנות שבמורים ומטפלים שמלמדים אחרים?

אליעד כהן עוסק בהסכנות שיכולות להיגרם לאנשים שעוסקים בהדרכה, טיפול או ייעוץ, במיוחד כאשר הם נתקלים בפחדים ובחרדות הנוגעות לנכונות העצות שהם נותנים. הרבה פעמים, אנשים שמעוניינים לעזור לאחרים או להדריך אותם חוששים מטעויות - כלומר, שהם יאמרו משהו שיתברר כלא נכון בעתיד. אליעד מציין כי אם אדם חושב לעומק על הדברים שהוא אומר, הוא עלול לחוות חרדה וחשש מהטעות, במיוחד אם הוא מדבר על נושא שיכול להתגלות כלא נכון לאחר זמן.

מה מסוכן יותר מלומר דבר לא נכון?

הסכנה האמיתית היא לא בהכרח לומר דבר לא נכון, אלא להאמין שכל מה שנאמר הוא נכון, במיוחד אם התגובה מהקהל היא חיובית מאוד, כמו מחיאות כפיים או הודעות תודה על כך שהמציאות השתנתה בעקבות העצה שניתנה. הבעיה מתחילה כאשר אדם מתחיל להאמין שהדבר שהוא אומר הוא האמת המוחלטת. הסכנה בכך היא שמה שאדם אומר הוא תמיד יחסית ויכול להיות נכון רק במסגרת הזמן וההקשר שבו נאמר. שום דבר לא נכון באופן מוחלט, ולכן כשאנשים מקבלים את העצות או הלימודים של מורה או מטפל כעובדה מוחלטת, הם עשויים לפתח אשליה של שלמות ורוגע בעוד שמדובר בסך הכל בשחקן במשחק החיים.

כיצד משחק החיים קשור לתפיסת הטוב והרע?

אליעד כהן מדבר על כך שלעיתים יש תפיסה בעולם שבה כל אחד מאיתנו משחק תפקיד במציאות שנראית אמיתית. לדוגמה, כאשר אנו רואים את עצמנו במצב של פחד או תסכול, יש נטייה לחשוב שזה מצב שלילי שיש לשנות. אולם, כל הדבר הזה עשוי להיות שקרי. העולם הוא למעשה "בית משוגעים" שבו אנחנו חיים, ושם יש לנו אשליה של טוב ורע. כל זה משחק, ואין באמת הבדל מוחלט בין תחושות חיוביות לשליליות. הצורך להימנע ממצבים של פחד או כאב יכול ליצור את האשליה שהמציאות לא מושלמת כפי שהיא, וזה מה שמזין את תחושת הפחד והצורך בהצלה.

האם הכל מושלם כפי שהוא?

אם אדם באמת מבין שהמציאות היא מושלמת כפי שהיא, הוא לא ירגיש צורך לתקן אותה. אם כל דבר בעיניו הוא מושלם, אז גם כאשר יש כאב או פחד, אין צורך לשנות או לתקן דבר. אלא אם כן יש תפיסה סובייקטיבית, שאומרת שהמציאות לא מושלמת, אז נוצר צורך להשתנות ולעזור לאחרים. לעומת זאת, אם אדם מאמין שהמציאות לא מושלמת, הוא עלול לחשוב שצריך לתקן את העולם או את עצמנו.

מתי ראוי לאדם ללמד ולהנהיג אחרים?

הצעד הראשון על מנת להיות מורה או מטפל שמוביל שינוי אמיתי הוא להבין שהמציאות עצמה מושלמת. רק אז הוא יוכל להעביר את העצות או ההדרכה מתוך בחירה חופשית ולא מתוך הצורך לתקן דבר. אליעד מסביר כי כל אדם שמרגיש צורך לשנות את העולם עלול למעשה לחזק את האמונה שהמציאות לא מושלמת, ולכן לא יהיה ראוי ללמד אחרים.

האם יש סיבה לבריאת העולם?

אליעד מבצע חקירה עמוקה לגבי משמעות בריאת העולם, ומסביר שבריאת העולם אינה הגיונית במונחים של שכל אנושי. אם הכל מושלם, למה ברא אלוהים את העולם? לפי אליעד, רק אלוהים עצמו יודע את הסיבה האמיתית לכך. כל מענה לשאלה זו הוא תיאוריה או רעיון, אך אין תשובה ברורה שמניחה את הדעת.

האם יש אמת מוחלטת בעולם?

ההבנה האמיתית של המציאות היא להגיע למצב שבו לא קיימת הבחנה בין יש לאין, בין טוב לרע, ובין שלמות לחיסרון. זהו מצב תודעתי שבו ניתן להבין את הסיבה האמיתית לכל דבר, רק כאשר אנו חווים את העולם כפי שאלוהים חווה אותו.
מדוע קיים פחד לטעות?

אנשים רבים שמעוניינים להתחיל לעזור, לייעץ או ללמד אחרים חוששים שיאמרו דברים שיתבררו בעתיד כלא נכונים. מי שחושב לעומק ושואל את עצמו "איך אני יודע שמה שאני אומר כעת לא יתברר כשגוי בעוד שנה, שנתיים או עשר שנים?", חווה חרדה שמקורה באי - הוודאות לגבי נכונות התכנים שהוא מעביר. אדם שטחי עשוי להאמין שהכל אצלו נכון, אך אדם כן וערני חושש מטעויות אפשריות ונזהר יותר במה שהוא אומר.

מה עלול להיות מסוכן יותר מלומר דבר לא נכון?

הסכנה האמיתית היא לא עצם הטעות, אלא מצב שבו אדם מתחיל להאמין שכל מה שהוא אומר הוא באמת נכון. במיוחד אם יש "אספסוף של אנשים אהבלים" (כפי שהוגדר בטקסט המקורי) שמוחאים כפיים, נותנים לייקים או אומרים "הצלת לי את החיים" - נוצרת אשליה שהדובר מחזיק באמת מוחלטת. אלא שבמציאות שום דבר לא נכון באופן מוחלט. אפילו ההבדל בין יש לאין איננו בהכרח אמת מוחלטת.

מהי הסכנה האמיתית בלזכות להערכה ולמחמאות?

כשאנשים מהללים מישהו שהשיא להם עצות או לימד אותם להתמודד עם פחד, המורה עלול לשכוח שמדובר בפתרון יחסי בלבד. הוא עלול להתחיל להאמין שרע באמת לפחד, ובכך לחזק את הרעיון שיש הבדל מוחלט בין פחד ובין היעדר פחד. זה עלול לגרום לאותו מורה לשכוח שהכל משחק, ושבעצם גם לפחד עשויה להיות סיבה ותועלת, ואף שאולי במבט רחב יותר אין שום בעיה עם חוויית הפחד.

איך מתקשר נושא הטוב והרע למשחק החיים?

בטקסט הוסבר שהעולם הוא מעין "בית משוגעים אחד גדול", שבו כולם מעמידים פנים שיש טוב ורע, פחד וחוסר פחד, הצלחה וכישלון. כשאדם מגיע לטפל באחרים, הוא צריך לזכור שהוא עצמו משתתף במשחק. הוא "עוזר" לאנשים להימנע מפחד או מכאב, אבל תמיד עליו לזכור שאולי ההבדלה בין טוב לרע כלל לא מוחלטת. חשוב לשמור על מודעות לכך שהכל רק הצגה זמנית שבה המציאות האמיתית היא מעבר להבדלות האלו.

למה חשוב לזכור שהכל מושלם?

הטקסט טוען שאם אדם באמת הבין שהמציאות מושלמת ב - 100% כפי שהיא, בלי שום חיסרון, הרי שאין לו צורך להציל אף אחד. לכאורה, אין בעיה בעולם שדורשת תיקון. אלוהים, לדוגמה, היה יכול לשנות את המציאות כרצונו בכל רגע, ואם היה חושב שמשהו באמת לא בסדר, היה מתקן זאת מיד. לפיכך, אדם המאמין שהמציאות איננה מושלמת, ובא "להציל" אחרים, עלול בפועל רק לחזק בעצמו את האמונה שהמציאות דורשת תיקון או שיפור.

מתי ראוי לאדם ללמד או להנהיג אחרים?

נאמר שרק מי שמבין באמת ובתמים שהכל מושלם במאה אחוז יכול ללמד או להנהיג אחרים, כי אז הוא עושה זאת בלי שום צורך פנימי "לתקן" את מה שנראה לו חסר. הוא משחק את משחק "העזרה לזולת" מתוך בחירה חופשית לגמרי, כשברור לו שאין הבדל אמיתי בין הצלחה לכישלון, בין פחד לשלווה, ובין טוב לרע.

עם זאת, אם מישהו באמת חושב שהגיע למצב הזה, כדאי שישאל את עצמו: "אם הכל באמת מושלם, מדוע בכלל אני רוצה ללמד אחרים או לעזור להם? למה לשחק במשחק של לעזור?" כל תשובה שתינתן עלולה לרמוז שעדיין קיימת אבחנה מסוימת בין מצב 'טוב' למצב 'פחות טוב'. ולכן, מי שעדיין לא פתר לעצמו את הפרדוקס הזה, עדיין לא באמת הגיע אל השלמות, וממילא לא באמת ראוי ללמד אחרים.

מה הקשר בין הסיבה של בריאת העולם לבין מנהיגות?

כדי להגיע להבנה מוחלטת של המציאות, הכוללת את התשובה המלאה לשאלה "למה אלוהים ברא את העולם?", יש להיות במצב שבו לא קיימת שום הבחנה בין מושלם ללא - מושלם. לפי הטקסט, אלוהים עצמו אינו כפוף לסיבות, ואם הכל היה מושלם מלכתחילה, אזי בריאת העולם היא מעשה בלתי הגיוני לגמרי במונחים של שכל אנושי. רק מי שיודע באמת למה אלוהים עשה זאת, מבין את המצב לאשורו ויכול לפעול ללא שום היצמדות לרעיון שיש חסרונות במציאות.

איך אפשר לדעת את הסיבה האמיתית לבריאת העולם?

הדרך לדעת זאת, לפי הטקסט, היא להיות אלוהים עצמו. המשמעות היא הגעה למצב תודעתי שבו האדם חווה את האחדות המוחלטת ללא כל הבדל בין יש לאין, טוב לרע, שלמות לחיסרון. רק אז אפשר להבין איך וא בריאת העולם התרחשה בכלל. עד אז, אפשר רק לדבר על כך ברמה רעיונית, אבל לא לתפוס באמת את התשובה השלמה.
מקום וזמן שינוי בעיות בעולם במאה אחוז לגלות מה הסיבה אנושיות אין ויש יכולות שלמות עומק חשוב לזכור איך לחלק עצות לאחרים אימון אימונים גורו האם להיות מורה רוחני הסכנה שבללמד אחרים הסכנה שבלעזור לאחרים העולם חרדה חרדה לטפל חרדות חרדת מטפלים טיפול טיפולים יועץ יועצים יכולת יעוץ להיות יועץ להיות מאמן להיות מורה להיות מורה רוחני להיות מטפל להיות מנהיג להנהיג להתאמן לחלק עצות לחלק עצות לאחרים לטפל לטפל באחרים ללמד ללמד אחרים למידה לעזור לעזור לאחרים מאמן מאמן אישי מאמנים מורה רוחני מורים רוחניים מטופל מטופלים מטפל מטפלים מי יכול לחלק עצות מי יכול לחלק עצות לאחרים מי מתאים להיות מנהיג מי ראוי להנהיג מנהיג מנהיגות מפחד לטפל מתאים להיות מנהיג סכנה עולם עצות עצות לאחרים פחד פחד לטפל באחרים פחדים ראוי ראוי להנהיג רוחני רוחניות רחמים רחמנות רחמנות על העולם
התנהגות לא ראויה של מורה רוחני, ראוי או לא ראוי, קושיות על אלוהים, מהי התנהגות ראויה? מוסכמות חברתיות, מחיקת תגובות בפייסבוק, להשלים עם המציאות, קושיות על מורה רוחני
התנהגות לא ראויה של מורה רוחני, ראוי או לא ראוי, קושיות על אלוהים, מהי התנהגות ראויה? מוסכמות חברתיות, מחיקת תגובות בפייסבוק, להשלים עם המציאות, קושיות על מורה רוחני
... לא ראויה של מורה רוחני, ראוי או לא ראוי, קושיות על אלוהים, מהי התנהגות ראויה? מוסכמות חברתיות, מחיקת תגובות בפייסבוק, להשלים עם המציאות, קושיות על מורה רוחני מהי התנהגות ראויה ומיהו מורה רוחני ראוי? בקטע הזה אליעד עוסק בהגדרה של ראוי בהקשר של התנהגות, תוך שימוש בשאלות רטוריות שמובילות את המאזין להרהר על משמעות המונח. הוא שואל את השאלה: מה זה ראוי? ומעורר את הצורך לבחון את המוסכמות החברתיות שמובילות אותנו להחליט מה ראוי ומה לא. אליעד שואל את המאזין מדוע הוא שואל על הראוי ומה זה משנה אם משהו נחשב לראוי או לא, במיוחד כשהמציאות היא כמות שהיא. הוא נותן דוגמה, שבה אם אדם היה רואה מישהו שמתרפא חולים, תורם כסף, עוזר לזולת, הוא היה מחשיב אותו לאדם ראוי. מאידך, אם אותו אדם היה עוסק בשוד או חטיפה, האם היינו רואים אותו כראוי? מכאן אליעד עובר לשאלה רטורית נוספת: אם אלוהים היה מגיע ומציע לאדם ללמוד את כל מה ... ידי אלוהים. הוא מדבר על סיטואציה שבה אלוהים מחליט לקחת חיים, האם זה מוצדק? האם כל פעולה של אלוהים נחשבת לראויה רק משום שהיא אלוהית? אליעד מציין כי לא תמיד ניתן להבין את ההתנהגות של אלוהים, ... נכון יכול לעיתים להיות מטושטש, כי כל אחד רואה את הדברים באופן שונה. האם מחיקת תגובות בפייסבוק היא פעולה ראויה? בתוך כל השיח על מוסכמות חברתיות, אליעד מתייחס גם למחיקת תגובות בפייסבוק - פעולה ... את הערך של הדברים שנאמרו. ההתנהגות הזו נובעת מהמוסכמות החברתיות שמכתיבות איך אנשים צריכים להתנהג ומה ראוי או לא ראוי לחשוף ברבים. האם כל דבר בעולם ראוי במידה מסוימת? לסיום, אליעד מדגיש את הרעיון שכל דבר בעולם יש בו יתרונות וחסרונות. כל דבר, כולל מחיקת תגובות או בחירה להתנהג בדרך מסוימת, יכול להיות ראוי ובלתי ראוי במקביל, תלוי איך מסתכלים על זה. כל פעולה נובעת מתוך תועלת או חוסר תועלת, ולעיתים יש צורך להבחין בין פעולות שמתקבלות על פי מוסכמות לבין האמת האישית של כל אחד. מהי התנהגות ראויה? מהו מורה רוחני ראוי? מהם קושיות על אלוהים? מהן המוסכמות החברתיות? האם ניתן להטיל ספק בהתנהגות אלוהים? האם מחיקת תגובות בפייסבוק היא פעולה ראויה?
להיות ראוי להיות מאושר, להיות ראוי להגיע לשלמות, למה דווקא אתה? למה שאלוהים יעזור לך? במה אתה יותר טוב מאחרים, איך אלוהים חושב? האושר שלך מנקודת המבט של אלוהים, למה שתהיה מאושר?
להיות ראוי להיות מאושר, להיות ראוי להגיע לשלמות, למה דווקא אתה? למה שאלוהים יעזור לך? במה אתה יותר טוב מאחרים, איך אלוהים חושב? האושר שלך מנקודת המבט של אלוהים, למה שתהיה מאושר?
... ראוי להיות מאושר, להיות ראוי להגיע לשלמות, למה דווקא אתה? למה שאלוהים יעזור לך? במה אתה יותר טוב מאחרים, איך אלוהים חושב? האושר שלך מנקודת המבט של אלוהים, למה שתהיה מאושר? למה דווקא אתה ראוי לקבל את האושר שאליו אתה שואף? אחת השאלות שאליעד כהן דן בהן בהרצאה היא מדוע דווקא אתה ראוי לקבל את האושר שאליו אתה שואף. כדי להמחיש את הנושא, אליעד כהן מציע ... אופנים אפשריים לקבל החלטה כזאת: אפשרות אחת היא בצורה אקראית לגמרי, ללא שום קריטריון מיוחד. האפשרות השנייה, והיא הסבירה יותר, שאלוהים יבחר להעניק את הטוב למי שהכי ראוי לכך, כלומר, לאדם שעשה משהו מיוחד, יוצא דופן או התאמץ יותר מאחרים. ... אושר ושלמות, אך עצם העובדה שמישהו רוצה משהו מאוד חזק אינה סיבה מספקת להעניק לו זאת. אנשים רבים רוצים דברים, והם מתפללים ומבקשים, אך הרצון בלבד אינו הופך אותם לראויים יותר מאחרים לקבל את מה שהם רוצים. איך אתה הופך את עצמך לראוי לאושר אמיתי? אליעד מסביר שהמפתח לכך הוא להיות ראוי, לא רק לרצות. כלומר, לא מספיק רק לומר אני רוצה אושר או אני רוצה שלמות. כדי לקבל משהו אלוהי ומושלם באמת, עליך להיות אדם שהפך עצמו לראוי לכך. למשל, אדם שמבקש חיי נצח, שלמות מוחלטת או אושר מוחלט, צריך להוכיח במעשיו ובהתנהלותו שהוא ראוי לקבל את אותם דברים גדולים, נדירים ומיוחדים. הדוגמה שאליעד מציג היא ... לכל האחרים, למשל: כמה הוא באמת התאמץ, כמה הוא העריך את הטוב שניתן לו, וכמה הוא היה מוכן להשקיע ולהתמיד בדרך להשגת המטרה. מדוע לפעמים דווקא מי שלא מבקש דבר, הוא הראוי ביותר לקבל הכל? אליעד נותן דוגמה מעניינת נוספת: לפעמים דווקא מי שלא ... בעצם כך שאינו מבקש דבר, מצביע על איכות פנימית יוצאת דופן של הסתפקות עצמית, רצינות ואולי אפילו הכרה עמוקה במהות החיים. דווקא האדם הזה יכול להיראות בעיני אלוהים כראוי יותר לקבל את השפע האלוהי, משום שהוא אינו מתחנן או מתפלל כמו כולם. ... לאושר אמיתי. אליעד מדגיש שמה שחשוב זה השוני המהותי שלך מאחרים: כמה אתה באמת רוצה, כמה אתה מתאמץ וכמה אתה מוכן להקדיש ולתת מעצמך. רק כשאתה מביא את עצמך להיות באמת ראוי , אז אתה יכול לזכות במשהו אלוהי ואמיתי. איך אלוהים בוחר למי לתת אושר? למה מגיע לך להיות מאושר? מה הופך אדם לראוי לשלמות? איך אלוהים חושב? האם הרצון מספיק לקבלת אושר? מי ראוי לקבל את המתנה האלוהית? ...
מנהיגות / מדריך רוחני - מיהו מנהיג אמיתי? מי ראוי להנהיג ולהיות מורה דרך רוחני?
... מדריך רוחני - מיהו מנהיג אמיתי? מי ראוי להנהיג ולהיות מורה דרך רוחני? מי שיתבונן בעניין יראה, כי כל אדם הוא מנהיג. יש מי ... ויש מי שמנהיג רק את עצמו. כל אחד מנהיג מישהו. ואם האדם לא מנהיג את העם, הרי שעל כל פנים הוא מנהיג את עצמו. כך שכל אחד הוא סוג של מנהיג. וגם מי שלא ראוי להיות מנהיג, הרי שאין לו ברירה אלא להמשיך להנהיג לפחות את עצמו, כדי להביא את עצמו אל השלמות האישית של עצמו. ואף על פי שכל אחד הוא סוג של מנהיג, אפ על פי כן נשאלת השאלה, מי ראוי להנהיג? ובשאלה מי ראוי להנהיג, נכללת גם השאלה, לאיזה מנהיג אמור האדם להתקרב? כי הרי ראוי להתקרב אל מנהיג שיודע להנהיג. וכל עניין המנהיגות, ולאיזה מנהיג ראוי להתקרב, הדבר הזה נכון גם כלפי האדם עצמו ביחס לעצמו. כי השאלה לאיזה מנהיג ראוי להתקרב, משמעותה היא כיצד ראוי לאדם להנהיג את עצמו, ואיך ידע האדם האם הוא מנהיג את עצמו בצורה נכונה. כי כל מה ... הנהגת אחרים, נכון גם לגבי הנהגת האדם את עצמו. ועל האדם לדעת לאיזה מנהיג הוא צריך להתקרב, ולהבין מכך איך הוא צריך להנהיג את עצמו. ומיהו מנהיג אמיתי שראוי להתקרב אליו? או במילים אחרות, כיצד ידע האדם האם הוא מנהיג את עצמו בצורה נכונה? ...
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן ח"א כ, חלק 1
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן ח"א כ, חלק 1
... מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן חא כ, חלק 1 מהי המשמעות של מעשה מסוחר ועני בסיפורי רבי נחמן? אליעד כהן מסביר על סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב ... האמת והאושר המוחלט שהוא מחפש. בסיפור, ישנה בת מלך יפהפייה שמייצגת את האושר והשלמות, ורבים מאוד רוצים להתחתן איתה. כולם בטוחים שהם ראויים לכך בשל מאמציהם הרבים והישגיהם, אך בת המלך דוחה אותם שוב ושוב בטענה מסתורית: לא עברו עליך המימות. מה משמעות הביטוי לא עברו עליך המימות? אליעד מפרט את משמעות הביטוי לא ... אישי ואמיתי, התשובה שלו איננה שווה דבר בעיני בת המלך. רק מי שבאמת חווה את המסע, את המימות, את האתגרים הפנימיים והחיצוניים, הוא זה שבאמת ראוי להשיג את השלמות. למה כתב היד המקורי חשוב להשגת השלמות? אליעד כהן משתמש בדימוי של כתב יד מקורי להמחיש את חשיבות האותנטיות והחוויה האישית בהגעה אל האושר המוחלט. בסיפור, ... מסביר שבת המלך בסיפור היא מטאפורה לשלמות, לאמת, לאושר המוחלט, למטרה שכל בני האדם מחפשים אחריה. כולם רוצים את בת המלך, כולם משוכנעים שהם ראויים לה, אך רק אדם שעבר מסע פנימי אותנטי ואמיתי יוכל באמת לזכות בה. בעומק הדברים, אליעד מסביר שבת המלך מחפשת נקודה עמוקה ואמיתית בתוך האדם עצמו. בתוך כל אדם קיימים חלקים ... השלמות. הוא חייב לעבור בעצמו את כל התהליך, את כל החוויות, להתנסות בכל השלבים באופן אישי. רק אז, כאשר החוויה היא שלו באמת, רק אז הוא באמת ראוי לה. איך מתבטא הזיוף בדרך להשגת האושר המוחלט? אליעד מתאר איך אנשים מנסים לרמות, לפעמים אפילו בלי לדעת, כשהם טוענים שהם עברו את המסע. חלקם מקבלים מידע ממישהו אחר שכבר עשה ... בסיפור זה, דמויות הסוחר והעני הן מטאפורות לאנשים שונים שמנסים להשיג את השלמות. כל אדם מגיע עם תירוצים וסיפורים שונים למה דווקא הוא ראוי להשיג את האושר המוחלט. הסוחר מביא איתו עשירות והצלחה חומרית, והעני מציג את ההיפך - צניעות וחוסר אמצעים. אך בעיני בת המלך, לא העושר ולא העניות חשובים, אלא האם האדם עבר באופן אישי ואמיתי את התהליך של המימות. איך האדם יכול לדעת אם הוא באמת ראוי לשלמות? אליעד מסביר שאדם יכול לדעת אם הוא ראוי להשיג את השלמות אם הוא מסוגל להציג את כתב היד המקורי שלו, כלומר, אם הוא מסוגל לתאר בדיוק את הדרך שעבר, בלי זיופים, טעויות או השמטות. אם הוא יודע את הדרך באופן כל כך ... ומדויק, זו ההוכחה לכך שהוא באמת היה שם. אדם שלא יכול לספק הוכחה כזאת, אדם שמהסס או לא מסוגל להסביר בדיוק איך הגיע לידיעתו - הוא לא ראוי לשלמות. מדוע הסיפור עוסק בבת המלך ולא במלך עצמו? אליעד מסביר שסיפורי רבי נחמן תמיד מתרכזים בבן המלך או בבת המלך ולא במלך עצמו, כי המלך מייצג את האלוהים עצמו, את המהות ... עצמה אין סיפור ואין דינמיקה, אך בעולם הצמצום שלנו מתקיימת הדינמיקה הזאת, ולכן הסיפור מתמקד בבת המלך. מה פירוש לא עברו עליך המימות? מי ראוי לאושר המוחלט? מה ההבדל בין הבנה לחוויה? למה בת המלך דוחה את כולם? מה משמעות כתב היד המקורי? ...
האם מגיע לך להיות מאושר? האם אתה ראוי להיות מלך? האם אתה מתאים לה? האם אתה רוצה רק אותה? אושר פנימי או אושר חיצוני, מעשה משבעת הקבצנים, מעשה מהיין ההונגרי, געגועים לאקסית, האם לאקסית יש תחליף?
האם מגיע לך להיות מאושר? האם אתה ראוי להיות מלך? האם אתה מתאים לה? האם אתה רוצה רק אותה? אושר פנימי או אושר חיצוני, מעשה משבעת הקבצנים, מעשה מהיין ההונגרי, געגועים לאקסית, האם לאקסית יש תחליף?
... מגיע לך להיות מאושר? האם אתה ראוי להיות מלך? האם אתה מתאים לה? האם אתה רוצה רק אותה? אושר פנימי או אושר חיצוני, מעשה משבעת הקבצנים, מעשה מהיין ההונגרי, געגועים לאקסית, האם לאקסית יש ... בשאלות פילוסופיות ומעשיות שמטרתן לעזור לאנשים להבין את משמעות האושר ואת הדרך להשגתו. אליעד מעלה את השאלה אם האדם באמת רוצה את מה שהוא חושב שהוא רוצה, ואם הוא ראוי למה שהוא שואף אליו. הנושא המרכזי הוא הרצון האמיתי - האם הרצון שלי אמיתי או שאני פשוט מתפשר על פחות? אליעד מציין שאם אדם לא מצליח להשיג את מה שהוא רוצה ... שמגיע מתוך תחושת ייחוד ושייכות למטרה הגדולה. הסיפור על המלך שמוסר את המלוכה לבנו גם מצביע על כך שכאשר אדם לא מצליח להחזיק בשמחה כשהוא לא בתפקידו, הוא לא באמת ראוי למלוכה. הכוונה היא שעל האדם למצוא שמחה פנימית שאינה תלויה במעמד חיצוני או בתנאים משתנים, אלא בשמחת חיים שמגיעה מתוך העצמה הפנימית של האדם. אליעד גם ... מי שטעם יין הונגרי? חיזור נצחי, רוצה אותה ורק אותה, רצון שלם בלב שלם, תחליפים למילוי הרצון, אין תחליף למילוי רצון אמיתי, מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו, האם אתה ראוי להיות מאושר? האם מגיע לך לקבל את השלמות? האם אתה ראוי לבחורה? ...
ידיעה שלמה, מה הסיכוי שתשתנה את דעתך? מה הסיכוי שתגלה שאתה טועה? מה הסיכוי שתחשוב הפוך? מי ראוי להנהיג? שלמות שאין שלמות אחריה, האם אתה בטוח שלא תשנה את דעתך? מהי ידיעה שלמה? מורים רוחניים, ללמד אחרים, מנטורים, גורואים
ידיעה שלמה, מה הסיכוי שתשתנה את דעתך? מה הסיכוי שתגלה שאתה טועה? מה הסיכוי שתחשוב הפוך? מי ראוי להנהיג? שלמות שאין שלמות אחריה, האם אתה בטוח שלא תשנה את דעתך? מהי ידיעה שלמה? מורים רוחניים, ללמד אחרים, מנטורים, גורואים
... טועה? מה הסיכוי שתחשוב הפוך? מי ראוי להנהיג? שלמות שאין שלמות אחריה, האם אתה בטוח שלא תשנה את דעתך? מהי ידיעה שלמה? ... שקיים סיכוי כזה, אתה עדיין לא ראוי להנהיג אחרים, כי כדי להנהיג באמת נדרש להגיע למצב בו אין יותר שום שלב נוסף להתקדם ... בין שלמות לידיעה והנהגה כדי להיות ראוי להנהיג, לפי אליעד כהן, חייבים להגיע להבנה מוחלטת וסופית, שלמות מוחלטת שאין אחריה ... שתשנה את דעתך, ולכן אתה עדיין לא ראוי להנהיג אחרים. מנהיג אמיתי חייב להגיע לנקודה שבה אין אפשרות שיום אחד הוא יחשוב אחרת ...
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן ח"א כ, חלק 2
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן ח"א כ, חלק 2
... מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן חא כ, חלק 2 למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אליעד כהן מסביר מדוע משה רבנו לא נכנס לארץ ...
מנהיגות / אפשר לדעת או אי אפשר לדעת - זאת השאלה!
... ההערכה שלו כמנהיג, רק משום שבני אדם אחרים שהם פחות חכמים ממנו, הם חושבים שהוא חכם מהם, ושהוא יכול להוביל אותם אל האושר ואל השלמות האישית שלהם. והנה, כאשר המנהיג לא ראוי להנהיג, על ידי זה הוא מפחד לאבד את שלטונו. ואז הוא מגן על עצמו עם כל מיני שקרים שונים ומטעה את בני האדם. כי מי שראוי להנהיג, הוא זה שכן מבין את כל המציאות בשלמות. וכל זמן שהאדם לא מבין את הכל בשלמות, הרי שהוא לא באמת ראוי להנהיג, משום שאת עצמו הוא לא יודע להנהיג אל השלמות, אז כיצד הוא ינהיג ... חי בפחד מתמיד מכך שבני האדם שמאמינים בו, יגלו שהוא לא מבין את הכל, ועל ידי זה הם יעריכו אותו פחות והוא יאבד את ההערכה שהוא מקבל מהם. ואז, מה עושה אותו המנהיג שאינו ראוי, כדי להגן על עצמו? אז הוא ממציא בדעתו את המחשבה שאי אפשר להבין את הכל, ושלא ... צריך לומר את האמת, שהוא לא יודע האם יש תשובות לכל השאלות או לא. כי הרי הוא עצמו עוד לא הבין בשלמות, את כל הדברים שהוא יודע, שכן אפשר להבין אותם. וכאשר המנהיג שאינו ראוי להנהיג, מפחד מכך שישאלו אותו שאלות שלא תהיה לו עליהן תשובה, על ידי זה הוא מקדם ומנסה למכור למאמיניו את הרעיון ואת המחשבה, שלא לכל שאלה יש תשובה. כדי שהם לא יגלו שהוא לא באמת ראוי להנהיג אותם. ומי שהוא מחפש אמת, ומי שהאמת חשובה לו יותר מאשר הרצון שלו ... ומי שהוא איש אמת באמת, הוא יחפש את האמת עבור עצמו, ויגלה וילמד את כל מה שהוא כן יכול להבין ולדעת. עד שבסופו של דבר הוא יגיע לשלמות הידיעה ולידיעה שלמה, ואז הוא יהיה ראוי להנהיג באמת וכולי... ונסכם: אלו שאינם יודעים, ושהם מפחדים לאבד את השלטון ... הרי שלעומתם, זה שהוא כן מבין את הכל בשלמות, הוא דווקא יקדם את הרעיון של כן אפשר להבין את הכל, משום שהוא לא חושש לאבד את שלטונו וכולי. תוספת: ויחד עם זאת, לא כל אחד ראוי להבין כל דבר. ולא כל אחד יכול להבין כל דבר. ומי שרוצה להבין את הכל בשלמות, ... שהאדם שואף להגיע לשלמות בכל דבר רגיל ויום יומי, על ידי זה האדם יוצר לעצמו את האפשרות להכיל בתוכו, את ההבנה של המציאות השלמה וכולי. ועל האדם לדעת, כי ברגע שהוא יהיה ראוי להבין את הכל, הוא יבין את הכל, וההבנה הזאת תבוא אליו מעצמה. ועל האדם להתמקד בלנסות להבין טוב יותר את החיים הרגילים, וההבנה הגדולה של המציאות, כבר תפתיע את האדם בהמשך הדרך... ומי שהוא לא ראוי עדיין להבין את הכל, אין תועלת בכך שהוא ינסה להבין את הכל. משום שהדבר דומה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ראוי, למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ראוי, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מאמן אישי בתחום ראוי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 20:50:44 - wesi1