אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להנהיג ✔הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ
מהן הסכנות שבמורים ומטפלים שמלמדים אחרים?

אליעד כהן עוסק בהסכנות שיכולות להיגרם לאנשים שעוסקים בהדרכה, טיפול או ייעוץ, במיוחד כאשר הם נתקלים בפחדים ובחרדות הנוגעות לנכונות העצות שהם נותנים. הרבה פעמים, אנשים שמעוניינים לעזור לאחרים או להדריך אותם חוששים מטעויות - כלומר, שהם יאמרו משהו שיתברר כלא נכון בעתיד. אליעד מציין כי אם אדם חושב לעומק על הדברים שהוא אומר, הוא עלול לחוות חרדה וחשש מהטעות, במיוחד אם הוא מדבר על נושא שיכול להתגלות כלא נכון לאחר זמן.

מה מסוכן יותר מלומר דבר לא נכון?

הסכנה האמיתית היא לא בהכרח לומר דבר לא נכון, אלא להאמין שכל מה שנאמר הוא נכון, במיוחד אם התגובה מהקהל היא חיובית מאוד, כמו מחיאות כפיים או הודעות תודה על כך שהמציאות השתנתה בעקבות העצה שניתנה. הבעיה מתחילה כאשר אדם מתחיל להאמין שהדבר שהוא אומר הוא האמת המוחלטת. הסכנה בכך היא שמה שאדם אומר הוא תמיד יחסית ויכול להיות נכון רק במסגרת הזמן וההקשר שבו נאמר. שום דבר לא נכון באופן מוחלט, ולכן כשאנשים מקבלים את העצות או הלימודים של מורה או מטפל כעובדה מוחלטת, הם עשויים לפתח אשליה של שלמות ורוגע בעוד שמדובר בסך הכל בשחקן במשחק החיים.

כיצד משחק החיים קשור לתפיסת הטוב והרע?

אליעד כהן מדבר על כך שלעיתים יש תפיסה בעולם שבה כל אחד מאיתנו משחק תפקיד במציאות שנראית אמיתית. לדוגמה, כאשר אנו רואים את עצמנו במצב של פחד או תסכול, יש נטייה לחשוב שזה מצב שלילי שיש לשנות. אולם, כל הדבר הזה עשוי להיות שקרי. העולם הוא למעשה "בית משוגעים" שבו אנחנו חיים, ושם יש לנו אשליה של טוב ורע. כל זה משחק, ואין באמת הבדל מוחלט בין תחושות חיוביות לשליליות. הצורך להימנע ממצבים של פחד או כאב יכול ליצור את האשליה שהמציאות לא מושלמת כפי שהיא, וזה מה שמזין את תחושת הפחד והצורך בהצלה.

האם הכל מושלם כפי שהוא?

אם אדם באמת מבין שהמציאות היא מושלמת כפי שהיא, הוא לא ירגיש צורך לתקן אותה. אם כל דבר בעיניו הוא מושלם, אז גם כאשר יש כאב או פחד, אין צורך לשנות או לתקן דבר. אלא אם כן יש תפיסה סובייקטיבית, שאומרת שהמציאות לא מושלמת, אז נוצר צורך להשתנות ולעזור לאחרים. לעומת זאת, אם אדם מאמין שהמציאות לא מושלמת, הוא עלול לחשוב שצריך לתקן את העולם או את עצמנו.

מתי ראוי לאדם ללמד ולהנהיג אחרים?

הצעד הראשון על מנת להיות מורה או מטפל שמוביל שינוי אמיתי הוא להבין שהמציאות עצמה מושלמת. רק אז הוא יוכל להעביר את העצות או ההדרכה מתוך בחירה חופשית ולא מתוך הצורך לתקן דבר. אליעד מסביר כי כל אדם שמרגיש צורך לשנות את העולם עלול למעשה לחזק את האמונה שהמציאות לא מושלמת, ולכן לא יהיה ראוי ללמד אחרים.

האם יש סיבה לבריאת העולם?

אליעד מבצע חקירה עמוקה לגבי משמעות בריאת העולם, ומסביר שבריאת העולם אינה הגיונית במונחים של שכל אנושי. אם הכל מושלם, למה ברא אלוהים את העולם? לפי אליעד, רק אלוהים עצמו יודע את הסיבה האמיתית לכך. כל מענה לשאלה זו הוא תיאוריה או רעיון, אך אין תשובה ברורה שמניחה את הדעת.

האם יש אמת מוחלטת בעולם?

ההבנה האמיתית של המציאות היא להגיע למצב שבו לא קיימת הבחנה בין יש לאין, בין טוב לרע, ובין שלמות לחיסרון. זהו מצב תודעתי שבו ניתן להבין את הסיבה האמיתית לכל דבר, רק כאשר אנו חווים את העולם כפי שאלוהים חווה אותו.
מדוע קיים פחד לטעות?

אנשים רבים שמעוניינים להתחיל לעזור, לייעץ או ללמד אחרים חוששים שיאמרו דברים שיתבררו בעתיד כלא נכונים. מי שחושב לעומק ושואל את עצמו "איך אני יודע שמה שאני אומר כעת לא יתברר כשגוי בעוד שנה, שנתיים או עשר שנים?", חווה חרדה שמקורה באי - הוודאות לגבי נכונות התכנים שהוא מעביר. אדם שטחי עשוי להאמין שהכל אצלו נכון, אך אדם כן וערני חושש מטעויות אפשריות ונזהר יותר במה שהוא אומר.

מה עלול להיות מסוכן יותר מלומר דבר לא נכון?

הסכנה האמיתית היא לא עצם הטעות, אלא מצב שבו אדם מתחיל להאמין שכל מה שהוא אומר הוא באמת נכון. במיוחד אם יש "אספסוף של אנשים אהבלים" (כפי שהוגדר בטקסט המקורי) שמוחאים כפיים, נותנים לייקים או אומרים "הצלת לי את החיים" - נוצרת אשליה שהדובר מחזיק באמת מוחלטת. אלא שבמציאות שום דבר לא נכון באופן מוחלט. אפילו ההבדל בין יש לאין איננו בהכרח אמת מוחלטת.

מהי הסכנה האמיתית בלזכות להערכה ולמחמאות?

כשאנשים מהללים מישהו שהשיא להם עצות או לימד אותם להתמודד עם פחד, המורה עלול לשכוח שמדובר בפתרון יחסי בלבד. הוא עלול להתחיל להאמין שרע באמת לפחד, ובכך לחזק את הרעיון שיש הבדל מוחלט בין פחד ובין היעדר פחד. זה עלול לגרום לאותו מורה לשכוח שהכל משחק, ושבעצם גם לפחד עשויה להיות סיבה ותועלת, ואף שאולי במבט רחב יותר אין שום בעיה עם חוויית הפחד.

איך מתקשר נושא הטוב והרע למשחק החיים?

בטקסט הוסבר שהעולם הוא מעין "בית משוגעים אחד גדול", שבו כולם מעמידים פנים שיש טוב ורע, פחד וחוסר פחד, הצלחה וכישלון. כשאדם מגיע לטפל באחרים, הוא צריך לזכור שהוא עצמו משתתף במשחק. הוא "עוזר" לאנשים להימנע מפחד או מכאב, אבל תמיד עליו לזכור שאולי ההבדלה בין טוב לרע כלל לא מוחלטת. חשוב לשמור על מודעות לכך שהכל רק הצגה זמנית שבה המציאות האמיתית היא מעבר להבדלות האלו.

למה חשוב לזכור שהכל מושלם?

הטקסט טוען שאם אדם באמת הבין שהמציאות מושלמת ב - 100% כפי שהיא, בלי שום חיסרון, הרי שאין לו צורך להציל אף אחד. לכאורה, אין בעיה בעולם שדורשת תיקון. אלוהים, לדוגמה, היה יכול לשנות את המציאות כרצונו בכל רגע, ואם היה חושב שמשהו באמת לא בסדר, היה מתקן זאת מיד. לפיכך, אדם המאמין שהמציאות איננה מושלמת, ובא "להציל" אחרים, עלול בפועל רק לחזק בעצמו את האמונה שהמציאות דורשת תיקון או שיפור.

מתי ראוי לאדם ללמד או להנהיג אחרים?

נאמר שרק מי שמבין באמת ובתמים שהכל מושלם במאה אחוז יכול ללמד או להנהיג אחרים, כי אז הוא עושה זאת בלי שום צורך פנימי "לתקן" את מה שנראה לו חסר. הוא משחק את משחק "העזרה לזולת" מתוך בחירה חופשית לגמרי, כשברור לו שאין הבדל אמיתי בין הצלחה לכישלון, בין פחד לשלווה, ובין טוב לרע.

עם זאת, אם מישהו באמת חושב שהגיע למצב הזה, כדאי שישאל את עצמו: "אם הכל באמת מושלם, מדוע בכלל אני רוצה ללמד אחרים או לעזור להם? למה לשחק במשחק של לעזור?" כל תשובה שתינתן עלולה לרמוז שעדיין קיימת אבחנה מסוימת בין מצב 'טוב' למצב 'פחות טוב'. ולכן, מי שעדיין לא פתר לעצמו את הפרדוקס הזה, עדיין לא באמת הגיע אל השלמות, וממילא לא באמת ראוי ללמד אחרים.

מה הקשר בין הסיבה של בריאת העולם לבין מנהיגות?

כדי להגיע להבנה מוחלטת של המציאות, הכוללת את התשובה המלאה לשאלה "למה אלוהים ברא את העולם?", יש להיות במצב שבו לא קיימת שום הבחנה בין מושלם ללא - מושלם. לפי הטקסט, אלוהים עצמו אינו כפוף לסיבות, ואם הכל היה מושלם מלכתחילה, אזי בריאת העולם היא מעשה בלתי הגיוני לגמרי במונחים של שכל אנושי. רק מי שיודע באמת למה אלוהים עשה זאת, מבין את המצב לאשורו ויכול לפעול ללא שום היצמדות לרעיון שיש חסרונות במציאות.

איך אפשר לדעת את הסיבה האמיתית לבריאת העולם?

הדרך לדעת זאת, לפי הטקסט, היא להיות אלוהים עצמו. המשמעות היא הגעה למצב תודעתי שבו האדם חווה את האחדות המוחלטת ללא כל הבדל בין יש לאין, טוב לרע, שלמות לחיסרון. רק אז אפשר להבין איך וא בריאת העולם התרחשה בכלל. עד אז, אפשר רק לדבר על כך ברמה רעיונית, אבל לא לתפוס באמת את התשובה השלמה.
תחושה של פחד ראוי להנהיג וודאות להבנה לשכנע אותו לשקר רצון האמת המוחלטת חווית פחד הרגשת פחד תועלת אימון אימונים גורו הסכנה שבללמד אחרים הסכנה שבלעזור לאחרים העולם חרדה חרדה לטפל חרדות חרדת חרדת מטפלים טיפול טיפולים יועץ יועצים יכול לחלק עצות יכול לחלק עצות לאחרים יכולת יעוץ להיות יועץ להיות מאמן להיות מורה להיות מורה רוחני להיות מטפל להיות מנהיג להנהיג להתאמן לחלק עצות לחלק עצות לאחרים לטפל לטפל באחרים ללמד ללמד אחרים למידה לעזור לעזור לאחרים מאמן מאמן אישי מאמנים מורה רוחני מורים רוחניים מטופל מטופלים מטפל מטפלים מי יכול לחלק עצות מי יכול לחלק עצות לאחרים מי מתאים להיות מי מתאים להיות מנהיג מי ראוי להנהיג מנהיג מנהיגות מפחד לטפל מתאים להיות מתאים להיות מנהיג סכנה עולם עצות עצות לאחרים פחד פחד לטפל באחרים פחדים ראוי ראוי להנהיג רוחני רוחניות רחמים רחמנות רחמנות על העולם
מנהיגות / מדריך רוחני - מיהו מנהיג אמיתי? מי ראוי להנהיג ולהיות מורה דרך רוחני?
... מדריך רוחני - מיהו מנהיג אמיתי? מי ראוי להנהיג ולהיות מורה דרך רוחני? מי שיתבונן בעניין יראה, כי כל אדם הוא מנהיג. יש מי שמנהיג אנשים רבים, יש ... את העם, הרי שעל כל פנים הוא מנהיג את עצמו. כך שכל אחד הוא סוג של מנהיג. וגם מי שלא ראוי להיות מנהיג, הרי שאין לו ברירה אלא להמשיך להנהיג לפחות את עצמו, כדי להביא את עצמו אל השלמות האישית של עצמו. ואף על פי שכל אחד הוא סוג של מנהיג, אפ על פי כן נשאלת השאלה, מי ראוי להנהיג? ובשאלה מי ראוי להנהיג, נכללת גם השאלה, לאיזה מנהיג אמור האדם להתקרב? כי הרי ראוי להתקרב אל מנהיג שיודע להנהיג. וכל עניין המנהיגות, ולאיזה מנהיג ראוי להתקרב, הדבר הזה נכון גם כלפי האדם עצמו ביחס לעצמו. כי השאלה לאיזה מנהיג ראוי להתקרב, משמעותה היא כיצד ראוי לאדם להנהיג את עצמו, ואיך ידע האדם האם הוא מנהיג את עצמו בצורה נכונה. כי כל מה שנכון לגבי הנהגת אחרים, נכון גם לגבי הנהגת האדם את עצמו. ועל האדם לדעת לאיזה מנהיג הוא צריך להתקרב, ולהבין מכך איך הוא צריך להנהיג את עצמו. ומיהו מנהיג אמיתי שראוי להתקרב אליו? או במילים אחרות, כיצד ידע האדם האם הוא מנהיג את עצמו בצורה נכונה? והתשובה היא, שמנהיג אמיתי שיכול להנהיג אחרים, הוא רק זה שיודע להנהיג את עצמו ושהנהיג את עצמו עד לשלמות האישית של עצמו. וכל זמן שהאדם לא הגיע אל השלמות האישית של עצמו, בשלמות שאין שלמות גדולה ממנה, הרי שעדיין יש לו להיכן להתקדם, והרי שהוא עדיין לא באמת יודע להנהיג אחרים. וכמובן שאנחנו לא מדברים כאן על מנהיג טכני, כגון מנהיג טיולים שיודע את הדרך טוב יותר מאשר ... כאן על מנהיג רוחני, שמנהיג את האדם אל השלמות האישית של עצמו. וכל זמן שהאדם עצמו לא הגיע אל השלמות, הרי הוא לא באמת יודע איך להנהיג. כי אילו הוא ידע איך להנהיג, הרי שהוא היה מנהיג את עצמו אל השלמות. ואם האדם לא יודע להנהיג את עצמו, כיצד הוא ינהיג אחרים?! ואם המנהיג חושב בטעות או אומר בטעות שאין דבר כזה שלמות, הרי שאז ... את עצמו בשלמות, הרי שהוא לא מבין שום דבר בשלמות, וממילא הוא לא יכול לדעת שום דבר על האדם השלמות קיימת או לא. וכל שכן שהוא לא יכול להנהיג אחרים אל השלמות שלהם. וכל זמן שהאדם יכול לשפר את השלמות שלו בדבר כלשהו, וכל זמן שהאדם יכול להבין ...
ידיעה שלמה, מה הסיכוי שתשתנה את דעתך? מה הסיכוי שתגלה שאתה טועה? מה הסיכוי שתחשוב הפוך? מי ראוי להנהיג? שלמות שאין שלמות אחריה, האם אתה בטוח שלא תשנה את דעתך? מהי ידיעה שלמה? מורים רוחניים, ללמד אחרים, מנטורים, גורואים
ידיעה שלמה, מה הסיכוי שתשתנה את דעתך? מה הסיכוי שתגלה שאתה טועה? מה הסיכוי שתחשוב הפוך? מי ראוי להנהיג? שלמות שאין שלמות אחריה, האם אתה בטוח שלא תשנה את דעתך? מהי ידיעה שלמה? מורים רוחניים, ללמד אחרים, מנטורים, גורואים
... מה הסיכוי שתשתנה את דעתך? מה הסיכוי שתגלה שאתה טועה? מה הסיכוי שתחשוב הפוך? מי ראוי להנהיג? שלמות שאין שלמות אחריה, האם אתה בטוח שלא תשנה את דעתך? מהי ידיעה שלמה? מורים רוחניים, ללמד אחרים, מנטורים, גורואים האם תוכל ... לא הגעת לשלמות הסופית. המשמעות היא שכל עוד אתה יודע שקיים סיכוי כזה, אתה עדיין לא ראוי להנהיג אחרים, כי כדי להנהיג באמת נדרש להגיע למצב בו אין יותר שום שלב נוסף להתקדם אליו - שלמות מוחלטת ללא כל אפשרות לשינוי עתידי. הקשר בין שלמות לידיעה והנהגה כדי להיות ראוי להנהיג, לפי אליעד כהן, חייבים להגיע להבנה מוחלטת וסופית, שלמות מוחלטת שאין אחריה עוד שלמות. אם יש לך תחום ידע שאתה עדיין מגלה בו דברים חדשים, זה אומר שיש סיכוי משמעותי שתשנה את דעתך, ולכן אתה עדיין לא ראוי להנהיג אחרים. מנהיג אמיתי חייב להגיע לנקודה שבה אין אפשרות שיום אחד הוא יחשוב אחרת או יהפוך את דעותיו. לסיכום, אדם שמלמד נושא כלשהו ... שהגיעה לסוף, שאין יותר מה לחדש או להבין מעבר אליה, היא ידיעה מוחלטת ויציבה מספיק כדי להנהיג אחרים. איך לדעת אם אשנה את דעתי? מהי ידיעה מוחלטת? מתי אפשר להנהיג אחרים? האם יש שלמות סופית? למה אנשים משנים דעות? מהי אמונה בשלמות שאין שלמות אחריה? מורים רוחניים ומנטורים ...
מנהיגות / ניהול / שכנוע / קבלת החלטות - מהי מנהיגות? איך להיות מנהיג משכנע? מהן תכונות של מנהיגות? כיצד להיות מנהיג? מיהו מנהיג? מה ההבדלים בין מנהיג למנהל? מנהל מול מנהיג, איך לפתח כישורי מנהיגות? ועוד
... מנהיג? ומהי התכונה החשובה ביותר של מי שרוצה להנהיג ולהיות מנהיג? ואבאר מה מאפיין ... וכאשר מנסים להבין ולדעת איך להיות מנהיג ואיך להנהיג, וכאשר רוצים לדעת איך לזהות ... אבל לא יודע מה להחליט, שניהם לא יכולים להנהיג . ובאופן יחסי, בסופו של דבר, ... ללכת בדרך כלשהי. והנל בעצם אומר, שמי שרוצה להנהיג, עליו ללמוד ולדעת איך להחליט ... אחרים. כי הרי אפילו את עצמו הוא לא יודע איך להנהיג ואיך להוביל את החיים שלו עצמו. ... החלטות בחיים האישיים שלו. כי מי שלא יודע איך להנהיג את עצמו, כיצד הוא ידע איך להנהיג אחרים?! והדבר השני שצריך להבהיר ... דהיינו, כאשר הוא מנסה לשכנע אותם לבחור בו להנהיג אותם, ברגע הזה הטעות הגדולה ... ושגם הוא עצמו לא יודע באיזו דרך ללכת ואיך להנהיג. שזה אומר, שכאשר המנהיג מציג את ... השומעים שלו, שמדובר באדם שבטוח בעצמו ושיודע להנהיג אותם. ואתן כאן דוגמה, לביטויים שאסורים בשימוש של מנהיג שרוצה להנהיג. לדוגמה: אני חושב ש... לדעתי... ... פחות סיכוי להיבחר בבחירות, ומי קשה לו מאוד להנהיג ולשכנע, צריך להקשיב לנאומים ... דיבור בצורה סובייקטיבית, מעיד על חוסר יכולת להנהיג, שנובע מהספקות שיש למנהיג, לגבי ... לרצות שהוא ינהיג אותם, כאשר הם לא יודעים איך להנהיג את עצמם כאשר הם צריכים לבחור ...
עמידה מול קהל, פחד קהל, מנהיגות, איך להנהיג אנשים? איך להשפיע על אנשים? יעוץ פוליטי, איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לנצח בויכוח? איך לגרום לאנשים להאמין בך? איך ליצור אמון אצל אנשים? איך לשנות דעת קהל? איך לשנות דעה של מישהו? איך להשפיע על מישהו? רטוריקה, דיבייטינג
... מול קהל, פחד קהל, מנהיגות, איך להנהיג אנשים? איך להשפיע על אנשים? יעוץ פוליטי, איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לנצח בויכוח? איך לגרום לאנשים להאמין בך? איך ליצור אמון אצל ...
מנהיגות / אפשר לדעת או אי אפשר לדעת - זאת השאלה!
... שהוא חכם מהם, ושהוא יכול להוביל אותם אל האושר ואל השלמות האישית שלהם. והנה, כאשר המנהיג לא ראוי להנהיג, על ידי זה הוא מפחד לאבד את שלטונו. ואז הוא מגן על עצמו עם כל מיני שקרים שונים ומטעה את בני האדם. כי מי שראוי להנהיג, הוא זה שכן מבין את כל המציאות בשלמות. וכל זמן שהאדם לא מבין את הכל בשלמות, הרי שהוא לא באמת ראוי להנהיג, משום שאת עצמו הוא לא יודע להנהיג אל השלמות, אז כיצד הוא ינהיג ... הוא עצמו עוד לא הבין בשלמות, את כל הדברים שהוא יודע, שכן אפשר להבין אותם. וכאשר המנהיג שאינו ראוי להנהיג, מפחד מכך שישאלו אותו שאלות ... ומנסה למכור למאמיניו את הרעיון ואת המחשבה, שלא לכל שאלה יש תשובה. כדי שהם לא יגלו שהוא לא באמת ראוי להנהיג אותם. ומי שהוא מחפש אמת, ומי שהאמת חשובה לו יותר מאשר הרצון שלו להנהיג אחרים, הרי שהוא יודה על האמת ... מה שהוא כן יכול להבין ולדעת. עד שבסופו של דבר הוא יגיע לשלמות הידיעה ולידיעה שלמה, ואז הוא יהיה ראוי להנהיג באמת וכולי... ונסכם: אלו ...
מנהיגות / מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג / גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת?
... מומלץ ללכת? ואיך יכול האדם לדעת האם הוא הולך אחרי מנהיג שהוא ראוי להנהיג, או שהוא הולך אחרי מנהיג שאפילו את עצמו לא יודע להנהיג? כי לפעמים האדם הולך כעיוור באפילה, אחרי עיוור אחר שהולך באפילה. והעיוור הראשון שמוביל את האנשים העיוורים שאחריו, הוא יש לו את החוצפה טיפשות תמימות, לחשוב שהוא ... שונות שלא נכנס אליהן כאן, מסיבות שונות, הם כן חושבים שהם ראויים להנהיג. ובני אדם טועים והולכים אחריהם כעיוורים שהולכים אחרי אדם עיוור משוגע, שהוא חושב שהוא רואה. ובמקום שהוא יבין שהוא לא יודע את דרכו, הוא מוביל אחריו אחרים. ולפעמים ... לדעת את האמת, אחרי איזה מנהיג ללכת ואיך אפשר לדעת איזה מנהיג ראוי להנהיג וללכת אחריו, הרי שהאמת היא, שהאדם לא יכול לדעת, כל זמן שהוא עצמו לא מושלם. ולמרות שכאן נסביר איך אפשר להגיע אל האמת, למרות כל הבלבול שיש בעניין, הרי שמצד האמת על ... דבר. והוא יודע לזהות את המנהיגים הראויים ואת המנהיגים שאינם ראויים להנהיג. על ידי זה שהוא רואה ומבין עד כמה המנהיג רחוק או קרוב אל שורש האמת והטוב של המציאות. אבל, כל זמן שהאדם עצמו עוד לא יודע מה יש בסוף הדרך, וכל זמן שהאדם עדיין לא ... לדעת מיהו מנהיג אמיתי ומי לא. ומצד האמת, כל זמן שהאדם עוד לא יכול להנהיג את עצמו בשלמות, דהיינו, כל זמן שהאדם עצמו לא הצליח להוביל את עצמו אל השלמות, אז כיצד ומדוע נדמה לאדם שהוא יכול לזהות מיהו מנהיג אמיתי, ומי ראוי להנהיג, ומה ראוי לעשות?! כי לפעמים נדמה לאדם שהם בדרך לגן עדן, אבל הוא בדרך אל הגהנום. וכפי שנאמר, הדרך אל הגהנום רצופה בכוונות טובות. ולפעמים נדמה לאדם שהוא מתקרב, אבל ...
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 2
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 2
... למעשה עובדים אלילים כלשהם, גם אם אנו בטוחים שזו רחמנות על הזולת או עזרה לעולם. כל עוד אין אמונה או הבנה מוחלטת (שהוא קורא לה שלמות שאין שלמות אחריה), האדם לא יכול להנהיג לא את עצמו ולא אחרים. מהי עבודת אלילים לפי הדברים האלו? עבודת אלילים מוגדרת כאן כהתייחסות לכוח חיצוני כלשהו ... מבוססת על ההנחה רע להם. והוא עצמו, בגלל שהוא רואה רע, מתייסר. לפי רבי נחמן, רק אדם שיש לו אמונה בשלמות כזאת שאין שלמות מעליה (או הבנה שאין הבנה מעליה), יכול באמת להנהיג או לעזור. כל האחרים, כולל מי שחושב שהוא עושה מעשים טובים למען הזולת, עלולים לגלות שהדחף למעשים נובע מצורך אישי ... ומרגיש רחמן יכול להיות רחוק מהאמת, אם הוא באמת רואה הבדל בינו לבין האחר ומחפש כבוד נסתר לעצמו. לכן הוא אומר שאם אין לאדם אמונה בשלמות שאין שלמות אחריה, הוא לא יכול להנהיג אף אחד. ורק כשתגיע לאמת המוחלטת (כלומר, כשתבין שאתה אלוהים ותבין את המציאות מבפנים), תראה שהעולם עצמו מוכיח ... מאחדות מוחלטת שאין בה כל הגדרה. כך האדם נעשה גם אלוהים גדול וגם קטן, גם מוגדר וגם לפני כל הגדרה, ויכול להבין לעומק למה רבי נחמן אמר שרק מי שהגיע לשלמות הזאת יכול להנהיג אחרים או לדעת באמת את המציאות. אחדות ונפרדות בחיי היומיום מהי עבודת אלילים ברובד פנימי בריאת העולם והתהוות היש ... מה זה אומר? כל אחד בעולם הוא מורה דרך רוחני, אם הוא לא מורה דרך לאחרים הוא מורה דרך לעצמו. ומה רבי נחמן אומר, שלפעמים האדם חושב שיש לו רחמנות על העולם, ורוצה להנהיג את העולם, ואומר זה לא בשבילי זה בשבילם, אני לא רוצה כבוד זה בשבילם, למרות שזה לא רע כבוד, אבל אם אתה רוצה את ... בשלמות כפי יכולתי, אבל רבי נחמן אומר שלמות, שאי אפשר שתהיה יותר שלמות ממנה, כל זמן שאין לך שלמות כזאת אינך יכול להיות מנהיג, ואני מוסיף שעליו לדעת שהוא לא יודע איך להנהיג את עצמו. ולכן עליך לחפש שכל שנמצא בגוף או בספר, שנראה לך שהוא הכי קרוב לאמונה של שלמות שאין שלמות אחריו, וממנו ...
מנהיגות / אל יתהלל חוגר כמפתח - מה המשמעות?
... האישית שלו. כי יש אנשים שונים שמנהיגים אנשים אחרים. ולמרות שהם עצמם לא יודעים איך להנהיג את עצמם, הם מורי דרך ומנהיגים אנשים אחרים. והדבר דומה לאדם שלא מסוגל למצוא ... שבפועל עם העצות השונות שיש בעולם, הוא שכאשר יש לאדם איזו בעיה, אז המנהיג שאינו ראוי להנהיג, הוא נותן לאדם עצה ללכת בדרך אחרת כלשהי, והדרך הזאת היא לא יותר טובה מהדרך שבה ... ומי שהוא מנהיג אמיתי, דהיינו, מי שהוא כן הגיע אל השלמות האישית שלו, הוא כן יודע להנהיג. והוא מוביל את האדם בכל דרך ודרך שבה האדם הולך. כאשר הוא מאיר לאדם את דרכו, כדי ... תלויה בצורה הפנימית שבה האדם תופש את המציאות וחווה את המציאות. ומי שהוא מנהיג שראוי להנהיג, הוא מלמד את האדם כיצד להסתכל בצורה שונה ופנימית יותר על הדרך שבה הוא הולך. כי ... בשלמות, על ידי זה האדם מגיע אל השלמות האישית שלו באמת, ועל ידי זה הוא ראוי ויכול להנהיג את כל מי שרוצה, אל השלמות האישית של כל אחד ואחד. ...
מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת!
... יש תשובות. כדי להרגיש טוב עם עצמו, שהוא מנהיג אחרים למרות שהוא לא באמת ראוי להנהיג וכולי. וכך הוא הדבר לגבי עניין ההנאה. כי המציאות היא טובה. וגן עדן זה כאן. ובכל דבר ודבר בעולם, יש בו משהו טוב שאפשר ליהנות ממנו. ומי שבאמת מבין את המציאות, הוא מתחבר ... שיש בכל דבר, ולא כל אחד חייב לראות ולהבין את הטוב שיש בכל דבר. אבל, מי שרוצה להנהיג אחרים, הוא כן חייב להגיע אל השלמות האישית של עצמו. ולהגיע אל השלמות, פירושו כאשר האדם מבין את המציאות בשלמות. כי האדם הוא חלק מהמציאות. וכדי להבין את הדבר, צריך לראות ... שלמות. ומי שרואה את השלמות שיש בכל דבר, הוא יודע ליהנות מכל דבר. ומי שרוצה להנהיג אחרים, הוא חייב קודם לכן להבין את עצמו ואת המציאות בשלמות, ורק לאחר מכן הוא באמת יכול להוביל גם אחרים אל האושר. כי האושר הוא כאשר האדם יודע לראות את הטוב שיש בכל דבר. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להנהיג, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להנהיג, איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להצלחה, מומחה, אימון עסקי בתחום להנהיג - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 20:41:05 - wesi1