... העולם שונא אותנו ולא את החמאס וכולי. אז איך זה יכול להיות? אז התשובה הפשוטה והלא נכונה לכך, היא שהעולם שונא יהודים, אנטישמיות, מקנאים בנו, אנחנו
הקורבן, כולם נגדנו לא משנה ומה ואיך, אנחנו העם הנבחר, אלוהים ... מפשע. ומאחר שההתנהגות שלנו, ככ לא הגיונית וככ לא טבעית, לכן נראה שאנחנו דווקא הרעים בסיפור. כי ההסבר שאנחנו הרעים בסיפור, יותר הגיוני מההסבר שאנחנו
הקורבן המוסרי בסיפור. כי ניקח לדוגמה בחורה שנאנסת, האם ועד ... שהנפגע חושב שהיא לא הוגנת, אז הנפגע מגיב בצורה לא מידתית ולא מוסרית בזה שפוגע בו. וניתן להביא עוד אין סוף דוגמאות לכך, שדווקא כאשר פושע בא לפגוע
בקורבן חף מפשע, אז הפושע הרבה פעמים מהסס ולא רוצה לפגוע יותר מידי
בקורבן. כי גם הפושע, הוא עדיין בן אנוש והוא גם מוסרי וכולי. ולכל כלל יש יוצא מן הכלל, אבל זהו הכלל. שטבע
הקורבן הצודק, להגן על עצמו, בלי להתחשב בפושע שפוגע בו. וטבע ... בסיפור. ושכל המוסריות שלנו, היא לא בגלל שאנחנו ככ טובים, אלא דווקא בגלל שאנחנו לא ככ רעים. דהיינו, האדם הממוצע יחשוב, שאנחנו מוסריים, לא בגלל שאנחנו
קורבנות מוסריים אלא דווקא בגלל שאנחנו פושעים עם ייסורי מצפון. כי בטבע האנושי, יש יותר פושעים מוסריים עם גבולות אדומים, מאשר
קורבנות מוסריים שמרחמים ומשתדלים שלא לפגוע במי שפוגע בהם ... באופן לא מידתי במי שפוגע בהם. מפה לשם ניתן להבין את המהות, שדווקא בגלל שאנחנו ככ מוסריים וכולי, לכן העולם שונא אותנו. ואם נתנהג בצורה טבעית כמו
שקורבנות רגילים מתנהגים, ואם לא ננסה להתחכם ולהיות יותר ... לא מפחדים מאיתנו כי אנחנו מרחמים עליהם, אלא אני אומר שהם שונאים אותנו בגלל שאנחנו מרחמים עליהם. כי לחמאס עצמם יש ספק אם הם צודקים או לא. ואם הם
הקורבן או התוקף באירוע הזה. וגם החמאס לא רוצים להיות התוקף אלא הם מעדיפים להרגיש שהם
הקורבן בסיפור. וברגע שאנחנו מוסריים כלפיהם, אנחנו בעצם מחזקים אצלם את המחשבה שהם
הקורבן. ובכך אנחנו מעודדים אותם עוד יותר להילחם בנו. כעונש על זה שהם
הקורבן ושאנחנו התוקף. ואיך הגענו עד הלום? איך העם היהודי שרד ... של דבר, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת? התשובה היא, ששונאים אותנו, בגלל שאנחנו ככ מוסריים ולא למרות שאנחנו מוסריים. ואם נתנהג בדרך טבעית רגילה, שבה
הקורבן מגן על עצמו בהתקפה ולא באין סוף הגנות כדי לא לפגוע באוייב, אז העולם ישנה את דעתו לגבינו ויבין שאנחנו כאן
הקורבן וכולי. והנמשל הפנימי של כל הנל הוא, שלפעמים, X לא ...