... הזוג או לא אהבה אותו מספיק. תפיסות דתיות או חינוכיות: האישה עשויה לראות את בן הזוג שלה
כצדיק, כמו שמאמין אדם דתי שהאל תמיד צודק, בעוד שהיא רואה את עצמה כאחראית לסבל שלה. היא מאמינה שהיא סובלת בגלל חטאים שלה. הפחד מעימות עם ... מבלי להיות תלוי באחרים. האם כל קורבן אלימות הוא אשם במצבו? הטקסט מבקש להבהיר שאין כוונה
להצדיק את התוקף. כל תוקף הוא אשם במעשה האלימות, ואין שום הצדקה לשימוש באלימות. אולם, ברמה הפסיכולוגית, יש לקורבן חלק מסוים בלקיחת אחריות ... כאשר לאדם קורית צרה, הוא מיד מאשים את עצמו (החטאים שלי גרמו לי לסבול), ואלוהים נותר תמיד
צדיק . כך גם האישה רואה את בן זוגה כצודק ומוצאת סיבות אישיות לכך שהיא ראויה למכות. הסבר רביעי: הצורך להימנע מעימות עם הפחד העמוק שהיא לא ... להישאר לבד?. כשאדם דתי מפסיק להאשים את עצמו, זה אומר שעליו לשקול אפשרות שאלוהים לא לגמרי
צדיק - וזה מערער את כל הבסיס האמוני שלו. לכן, קל יותר להאשים את עצמי ולדבוק במערכת היחסים האלימה, מאשר להתמודד עם אפשרות שאולי הצד השני ... לעשות עוד מאמץ כדי לשפר את המצב. ההבדל בין הסבר לאחריות עוד הודגש בטקסט שאין כאן כוונה
להצדיק את התוקף. אין בשום אופן הצדקה לאלימות או הבנה מוסרית של התנהגות אלימה. התוקף טועה, אסור לו להרים יד או לנקוט אלימות מכל סוג, וזה לא ... עם זאת, בו - בזמן, על הקורבן לקחת אחריות במקום שהוא יכול - כלפי עצמו. לא אחריות במובן
שמצדיקים את התוקף, אלא אחריות לצאת מהמצב, להפסיק לנציח את התלות, לבדוק היכן מראש נוצרה הדינמיקה שהובילה לקשר האלים. דוגמאות לקורבנות שלא ... המילים. היא אולי משדרת לו שהיא מזלזלת בו או לא מעריכה אותו דיו. כמובן, שום דבר מזה לא
מצדיק אלימות מצד הגבר, אך ההסבר הוא שבמקרים רבים יש דינמיקה הדדית מורכבת יותר מאשר רק הוא פתאום החליט סתם להרביץ. השאלה הגדולה - איך לצאת ... ללא הצדקה מוסרית בטקסט חוזר שוב ושוב שהעובדה שיש אחריות כלשהי של הקורבן כלפי מצבו לא
מצדיקה בשום אופן את התוקף. חשוב להדגיש: אין לגיטימציה לאלימות. אבל אם הקורבן רוצה לצאת מזה, עליו להסתכל גם על החלק שלו. במישור החוקי ... איך לא להיות אישה מוכה? איך לטפל באישה מוכה? למה זה מגיע לי? למה מגיע לי שרע לי?
צדיק ורע לו רשע וטוב לו, אלוהים תמיד טוב, הכל לטובה, נסתרות דרכי האל, חרדה דתית, מערכת יחסים עם אלוהים, פחד מאלוהים, חרדות של דתיים, חרדה ...