... ממבט ראשון. האם באמת קיים הבדל בין יש לאין? ההסבר מתחיל מכך שאליעד מציין כי האדם רגיל לחשוב שיש דברים קיימים (היש) ודברים שאינם קיימים (האין). אך אם מנסים להגדיר
לעומק מהו באמת יש ומהו אין, נתקלים בקושי רב. אליעד מסביר, למשל, שהשולחן נראה כקיים רק משום שאנחנו תופסים אותו בתוך זמן ומקום מוגדרים. אבל, הוא ממשיך, אם ... שהאדם לא יכול שלא לחשוב עליו, הוא למעשה הדבר שהכי ישנו, והוא המהות. מדוע, לפי אליעד, היש איננו והאין ישנו? אליעד מציין שלמעשה ישנו פרדוקס גדול: מצד אחד, אם מסתכלים
לעומק, מגלים שהמציאות כולה עשויה מכלום (מאחר שכל צורה שמנסים להגדיר מתפרקת כשמחפשים את המהות האמיתית שלה). מצד שני, לא ייתכן שהמציאות באמת תהיה עשויה ... טוב לרע, או בין רצון לבין חוסר רצון. הוא נותן דוגמה מעשית: השולחן הוא יתרון כי אפשר להניח עליו דברים, והוא חיסרון כי אי אפשר להכניס אותו לכיס. אך ברגע שמבינים באמת
לעומק את האחדות, מגלים שאין הבדל אמיתי בין מה שנראה לנו כיתרון לבין מה שנראה כחיסרון - שניהם בעצם רק צורות שונות של אותו הדבר. מהי האחדות השקרית לעומת ... שאין כל שאלה, ספק או הבדל אמיתי בין הדברים. איך התפיסה הזו משנה את החוויה היומיומית? לבסוף, אליעד מתאר כיצד ההבנה הזאת משנה את חוויית המציאות היומיומית. מי שמבין
לעומק את הרעיון הזה מפסיק לראות הבדל משמעותי בין מצבים שונים בחיים, בין טוב לרע, או בין השגת רצונותיו לבין אי השגתם. הוא למעשה חווה שכל דבר הוא רק צורה ...