... מורים רוחניים? חלק 2 ונחדד ונבהיר: כי כאשר האדם רואה מולו איזה בודהה רגוע, וכאשר נראה לאדם שהבודהה הזה מצא את האושר או קרוב מאוד אל האושר, על האדם להבין
שהסיבה שנדמה לו שהבודהה הזה מאושר, היא רק משום שהוא עצמו לא יודע ליהנות מהמשחק. אך אילו ידע האדם ליהנות מהמשחק, ... שיש בעולם, הרי שעדיין זה לא מספיק. כי האדם צריך גם להסכים עם חוקי המשחק. דהיינו, להבין את היופי ואת השכל ואת החוכמה שיש בהם. דהיינו, על האדם להבין גם את
הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. ולא מספיק שהאדם מבין את כל החוקים שלפיהם פועלים כל הדברים בעולם, אלא על האדם להבין גם מדוע החוקים הם כפי מה שהם. וכדי שהאדם יבין את
הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם, עד לרמה כזאת שהוא עצמו יסכים עם כל חוקי המשחק, לשם כך על האדם להבין את מטרת המשחק. כי את החוקים של המשחק, קובעים בצורה הטובה ביותר שתשיג את מטרת המשחק. וכל החוקיות שלפיה פועלת המציאות שלנו, היא ביטוי של
הסיבה שבגללה בכלל המשחק קיים. דהיינו, כדי שהאדם ייהנה מהמשחק, על ידי זה שהוא יבין בשלמות את חוקי המשחק, לשם כך על האדם להבין את
הסיבה שבגללה המשחק קיים, דהיינו, להבין את המטרה ואת התכלית שלשמה העולם קיים ושלשמה המשחק שלנו מתקיים. אך מי יכול לומר שהוא מבין את
הסיבה שבגללה העולם שלנו קיים, ושבגללה המציאות שלנו פועלת כפי מה שהיא. כי יש כאלו שיש להם הסברים שונים מדוע העולם קיים. אך אף אחד לא יודע, כיצד
הסיבה הראשונה של כל הסיבות, כיצד היא באה לידי ביטוי בכל הסיבות. כי לא מספיק להעלות השערות מדוע המציאות שלנו קיימת, אלא צריך גם להבין כיצד
הסיבה שבגללה המציאות קיימת, כיצד היא באה לידי ביטוי בחוקי המשחק. ואם לדוגמה האדם חושב שתכלית המציאות היא כדי ... הזאת, באה לידי ביטוי בכל מה שקורה בעולם. דהיינו, כאשר לדוגמה קורה אירוע רע, בין אם זה אירוע קטן ובין אם זה אירוע גדול כמו השואה, על האדם לראות את התגלמות
סיבת המשחק, בכל האירועים שיש במשחק. אך וכי האדם באמת מבין כיצד המטרה של לעשות טוב, כיצד היא באה לידי ביטוי ... ביטוי של המטרה הראשונה שלשמה נוצר המשחק. ובנוסף על כל אלו, יש כאן בעיה אחרת גדולה עוד יותר. והיא, שמצד האמת אף אחד לא יכול באמת להבין את מטרת המשחק. משום שכל
סיבה שהאדם ייתן מדוע המשחק קיים, הוא תמיד יצטרך להסביר מדוע המטרה עצמה קיימת? כי נניח לדוגמה שמטרת המשחק היא כדי לעשות טוב. אז נשאל, ומהי המטרה שלשמה נוצר בכלל הרצון לעשות טוב? כי
הסיבה יוצרת תוצאה. וכמו
שהסיבה יצרה את התוצאה, כך אילו
הסיבה לא הייתה קיימת, לא הייתה התוצאה. וכאשר האדם מנסה להבין מהי
הסיבה שבגלל העולם קיים, עליו להסביר גם מהי
הסיבה הקודמת לכך
שהסיבה עצמה קיימת. כי בריאת העולם ויצירת העולם, לא התרחשה ברגע הבריאה. אלא בריאת העולם התרחשה ברגע יצירת
הסיבה והרצון לבריאת העולם. כי העולם הראשון הוא
הסיבה והרצון שבגללם נוצר העולם. וכאשר האדם מנסה למצוא תשובה לשאלה של מדוע נוצר העולם, הרי שבעצם על האדם להסביר גם מהי
הסיבה שבגללה בכלל נוצרה
סיבה כלשהי ושבגללה בכלל נוצר רצון כלשהו. וכל
סיבה שאותה ייתן האדם, היא לעולם לא תוכל להסביר את
הסיבה לקיומה שלה עצמה. כי אם אנחנו אומרים שיש
סיבה שבגללה העולם קיים. הרי שבכך אנחנו אומרים שקיים במציאות שלנו מצב שבו
הסיבה הזאת לא קיימת והעולם עצמו לא קיים קיים בצורה שונה. וזה אומר שצריך למצוא הסבר, מדוע בכלל
הסיבה עצמה נוצרה. וכאשר המדע מנסה להסביר לדוגמה איך התרחש המפץ הגדול ואיך נוצר העולם, המדע לא באמת מסביר איך נוצרה ההתרחשות שיצרה את המפץ הגדול. ואם הוא ימצא הסבר כלשהו, עדיין הוא לא יוכל להסביר את מה שקדם לכך קודם לכן, דהיינו, את
הסיבה הראשונה. כי
לכל סיבה יש מסובב אחר שקודם לה, עד אין סוף.
והסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא רחוקה מהשכל של האדם במרחק אין סופי. וכמה שהאדם ינסה להבין אותה, הוא לא יגיע עד אליה. ולכן האדם לא יכול להבין את מטרת המשחק, שהיא
הסיבה הראשונה. וממילא האדם לא יכול להבין בשלמות את החוקיות של המשחק, שהיא ביטוי של