... הנוכחי ההתייחסות השתנתה לרעה. אליעד מציע מראש להפוך את הטענה
לסובייקטיבית : אני שמח שראית שמתייחסים אליך טוב, מה שמעביר בעדינות את האחריות לצד השני - שאולי הוא זה שמפרש את המציאות בצורה שלילית. למה חשוב לומר בעיניך לפני שהצד השני מסיים ... בלי להעליב אותו או ליצור תחושת ניכור. האם להפוך תלונה של לקוח
לסובייקטיבית זה מספיק? לפי אליעד, התגובה שהופכת תלונה
לסובייקטיבית (בעיניך המוצר לא טוב) לא פותרת בהכרח את הבעיה עצמה, אך היא מפחיתה את חומרתה בעיני הלקוח. בשלב הבא ניתן לבדוק ביחד איתו מדוע לדעתו המוצר לא טוב, ואולי אפילו לשכנע אותו שבעצם המוצר כן מתאים לו. המטרה העיקרית בהפיכת התלונה
לסובייקטיבית היא להפחית את עוצמת ההתנגדות ולהעביר את המשקל חזרה אל המתלונן. מדוע עדיף להגיד מראש שמישהו טועה ולא להמתין? אם רוצים לתקוף אמירה של מישהו או למנוע מצב שבו נאלצים להסכים לדבר לא נכון, עדיף להגיד מראש שיש כאן בעיה או
סובייקטיביות (בעיניך זה ככה). אם מחכים עד שאותו אדם יסיים את כל המשפטים שלו, ולאחר מכן תוקפים אותו, זה נשמע פחות אמין ויותר כמו התגוננות. לעומת זאת, אם תוקפים מיד בתחילת ... רטוריקה בשכנוע? איך לזהות מניפולציות בשיחה? כיצד להפוך תלונה
לסובייקטיבית? מהן שאלות פרדוקסליות? ש: יש איזו נקודה שאני רוצה לחדד קצת לבדוק אותה, קראתי את הספר להיות אלוהים כמה פעמים וכל פעם שאני קורא אותו בנפרד בפעם הראשונה זה נותן לי ... למה ההפך של זה זה ככה אז אני מראש אומר לו תקשיב ההנחת יסוד היא
סובייקטיבית. הבנתם את המבנה, מה הבנת אתה? ש: הבנתי שאיך שהוא התחיל את השאלה הוא התחיל אותה בהנחת יסוד הנחת יסוד שלו הייתה. אליעד: בפעם הראשונה. ש: כשהוא אמר את המילה בפעם ... אתה אומר אני שמח שראית שמתייחסים אליך טוב ואז בעצם הפכת את זה
לסובייקטיבי כי זה בעצם להגיד לו אולי זה שאחר כך חשבת שלא מתייחסים אליך טוב כי אתה לא רואה את זה נגיד. אתה מבין אבל מראש אתה כבר צריך לשמוע ברגע שהוא אומר לך תקשיב אני שמח ... עם המשמעות הנוספת שאחר כך פחות טוב לכן כבר מראש תהפוך את זה
לסובייקטיבי. אתה הבנת את זה? ש: להמשיך? אליעד: לא, תעצור מה הבנת? ש: הבנתי ברגע שאני אומר שבפעם הראשונה שקראתי הספר נתן לי boost אז מבחינת השומע זה שאני עומד להגיד אבל כאילו ...