... הוא לא מוצא עניין במעשיו או בסביבתו. אליעד מסביר כי השעמום יכול להיווצר כתוצאה מכך שהאדם מיצה את הדבר בו הוא עוסק ולא מוצא בו עוד תועלת או עניין. למשל, ילד
שמשחק במשחק במשך זמן מה, מגיע לנקודה בה הוא לא מוצא אותו ... המצב, תחושת האושר היא תמיד שלמה. מהו מיצוי ומה הקשר שלו לשעמום? ההרגשה של מיצוי מתארת את מצב שבו האדם כבר לא מקבל יותר תועלת מהדבר שהוא עוסק בו. לדוגמה, אם ילד
משחק במשחק במשך שעות והצליח להגיע להישגים, הוא עשוי להרגיש שהוא לא יכול להפיק עוד תועלת
מהמשחק ולכן הוא שוחק אותו. כלומר, הוא הגיע למצב שבו הוא כבר לא מרגיש שיש לו עניין נוסף בהמשך
המשחק. תחושת המיצוי היא אחד הגורמים לשעמום, מאחר שהיא קשורה לעובדה שהאדם לא מוצא ערך נוסף או אתגר בדבר שבו הוא עוסק. כיצד ניתן להתמודד עם שעמום אצל ילדים? שעמום אצל ילדים נוצר כאשר הם לא מוצאים אתגר או עניין
במשחקים או בפעילויות שבהן הם עוסקים. אליעד מציע דרך להתמודד עם שעמום זה, על ידי הצגת אתגרים חדשים ומעניינים לילדים. למשל, אם ילד שיחק
במשחק זמן מה והפסיק למצוא בו עניין, ניתן להציע לו לשחק בגרסה מורכבת יותר של אותו
משחק או לשנות את כללי
המשחק כך שהילד יוכל להרגיש אתגרים חדשים וימשיך להתעניין. מהו הקשר ... השעמום תמיד ימשיך להתרחש. מהם האתגרים שיכולים ליצור עניין אצל ילדים? כדי ליצור עניין אצל ילדים, עליהם להתמודד עם אתגרים שמתאימים לרמתם. השעמום יכול להיגרם כאשר
המשחק או הפעילות אינם מציבים אתגרים חדשים או רמות קושי הולמות. כאשר ילד חווה אתגרים גבוהים יותר, הוא עלול להתעניין יותר
במשחק. לדוגמה, ילד שיתמודד עם אתגרים שנראים לו קשים יותר או שיצטרך להשקיע יותר מחשבה
במשחק, ימצא את
המשחק מעניין יותר. כיצד ניתן לתגמל ילדים ומורים? התגמול לא חייב ... להם אתגרים, תחושת משמעות והנאה. ילדים לא תמיד צריכים להתמודד עם עונשים או גמול בכסף, אלא עם אתגרים שמרגישים להם משמעותיים ומספקים. למשל, אם ילד לא מוצא עניין
במשחקים שיש לו, חשוב להבין מדוע זה קורה, ומה הדרך בה אפשר להניע אותו לפתח עניין ומשמעות
במשחק או פעולה. מהו שעמום? מה גורם לשעמום? איך להתמודד עם שעמום אצל ...