... איך לפתור את בעיית הקורונה בשורשה? מה שורש בעיית הקורונה? האם לפטר את
המנהל? קבלת החלטות בארגון, איך לקבל החלטה נכונה? איזה שינוי לעשות? למה הדג מסריח מהראש ממשלה? איך לפתור בעיה בשורשה? מה הקשר בין הקורונה
לניהול וקבלת החלטות? אליעד כהן מציג את משבר הקורונה כדוגמה לאופן שבו בעיות צריכות להיפתר מהשורש, תוך התמקדות בהיבטים של קבלת החלטות ופתרון בעיות ... יש לפרמט את המכשיר או אפילו להחליפו בחדש. מתי לפטר עובדים ומתי לפטר את
המנהל? אליעד מסביר שכאשר עסק מתמודד עם בעיה, צריך לבדוק האם הבעיה נמצאת אצל העובדים או אצל
המנהל. אם עובד לא מתפקד היטב, ניתן להזהיר אותו, ואם זה לא עוזר, לפטרו. אם כמה עובדים אינם מתפקדים, גם אותם צריך להחליף. אך כאשר המצב בעסק מידרדר עוד יותר ומתברר שכל העובדים אינם עובדים כמו שצריך, המשמעות היא
שהמנהל הוא הבעיה, ולכן צריך לפטר את
המנהל עצמו. זוהי האחריות
הניהולית הבסיסית, לפי אליעד כהן, והיא עיקרון הנובע מהמשפט הדג מסריח מהראש. האם תמיד החלפת
מנהל תפתור את הבעיה? אליעד מסביר שלפעמים הבעיה עמוקה יותר. אם אחרי שמחליפים את
המנהל הבעיות ממשיכות, ואחרי שגם החלפת עובדים
ומנהלים לא עזרה, המסקנה ההכרחית היא שהבעיה היא באדם עצמו, ביכולתו
לנהל או לקבל החלטות נכונות. ייתכן שהוא לא מתאים לתפקיד או
לניהול העסק כלל, ואז עליו להכיר בכך ולבחור בדרך אחרת, למשל להיות שכיר או אפילו לצאת לפנסיה. אליעד משתמש בדוגמה של רכב, שגם אם מחליפים אותו שוב ... נקודתי. כאשר הבעיות חוזרות ונשנות, חייבים לפנות לראש של המערכת - בין אם זה
מנהל, ראש ממשלה, או אפילו החשיבה של האדם עצמו - ולערוך שינוי מהותי. ככל שהמצב חמור יותר, כך השינוי שצריך לעשות עמוק יותר, עד לשינוי מוחלט בתפיסה וברצון. איך לפתור בעיות בשורשן? האם לפטר את העובד או
המנהל? הדג מסריח מהראש ממשלה
ניהול וקבלת החלטות בארגון מה מקור כל הבעיות בחיים? איך להתמודד עם בעיית הקורונה? מתי להחליף ומתי לתקן? האם לפטר את העובד או את
המנהל? האם לתקן או לקנות חדש? האם לקנות חדש או לתקן? האם להחליף או לתקן? אחריות
ניהולית בארגון, אחריות
המנהל בארגון, למה רק לא ביבי? לנה להחליף את ראש הממשלה ...