... ועניין? אליעד כהן דן בהתלבטות הנפוצה של סטודנטים רבים: האם להמשיך בלימודים אקדמיים או להתחיל לעבוד,
במיוחד כאשר יש תחושת חוסר ריכוז, חוסר עניין או קושי להתחבר לתכנים הנלמדים. לדבריו, כאשר אדם שוקל להמשיך בלימודים אקדמיים, ישנם כמה דברים שהוא צריך לקחת בחשבון. ראשית, חשוב ... לא מעניין אותם. לדוגמה, סטודנט שלומד תכנות עלול להרגיש משועמם או חסר עניין כשהוא נדרש לחשיבה מעמיקה,
במיוחד אם אינו מתחבר לנושא. אליעד מדגיש כי הקושי בריכוז לא תמיד קשור לקושי של החומר הנלמד, אלא הרבה פעמים קשור לרמת העניין האישי בתחום. אם החומר דורש חשיבה עמוקה ואותו אדם אינו ... בלימודים והקשר בין לימודים ועבודה במהלך השיחה, אליעד כהן עוסק בשאלה האם כדאי להמשיך בלימודים אקדמיים,
במיוחד כאשר יש קושי בהתמקדות בלמידה ובחוסר עניין בחומר הנלמד. אליעד מציין את הקשיים הקיימים בחיים הסטודנטיאליים, ופותח דיון על השפעת הלימודים על ההתפתחות האישית והנפשית, על ... היא חוויית חוסר ריכוז בזמן הלימודים, כאשר הוא מציין שהחומר לא מעניין אותי, ושיש לו קושי להתרכז בשיעורים,
במיוחד כשזה דורש הבנה מעמיקה. לדבריו, הדבר קשה לו
במיוחד כשיש חוסר עניין בעבודת החשיבה שנדרשת בלימודים אקדמיים. כמתכנת, הוא מרגיש שהשיעורים דורשים יותר עבודה כתיבה מאשר חשיבה. הדוגמה שהוא מביא היא מהלך הלימודים במתמטיקה, ... ושואל את עצמו מה אני עושה עם זה?. הוא מציין שכשיש את הצורך לחשוב לעומק, הוא מוצא את זה לא מעניין,
במיוחד כאשר החיים המהירים והלחצים מהמציאות לא מאפשרים לו להיכנס לעומק של כל חידה או בעיה שמופיעה במהלך הלימודים. לעיתים, הוא מרגיש שהסביבה הלימודית לא מתאימה לו, כשהוא מדבר על כך שלפעמים הוא מרגיש שזה כמו חידה פיזיקלית שאין לו עניין להתרכז בה,
במיוחד אם יש לו תחושת לחץ כלפי דברים אחרים. הנושא השני שהוא עוסק בו הוא הקשר בין לימודים לבין עבודה. אליעד שואל האם כדאי להשקיע את הזמן והמאמצים בלימודים או שמא עדיף להתחיל ...