אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עזרה בקבלת החלטה, האם להמשיך בלימודים? חוסר ריכוז בלימודים, הדבר הכי קשה, לא לפחד משעמום, לימודים אקדמיים, תואר ראשון, ללמוד או לעבוד - פרומו ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
עזרה בקבלת החלטה, האם להמשיך בלימודים? חוסר ריכוז בלימודים, הדבר הכי קשה, לא לפחד משעמום, לימודים אקדמיים, תואר ראשון, ללמוד או לעבוד
האם כדאי להמשיך בלימודים כשיש חוסר ריכוז ועניין?

אליעד כהן דן בהתלבטות הנפוצה של סטודנטים רבים: האם להמשיך בלימודים אקדמיים או להתחיל לעבוד, במיוחד כאשר יש תחושת חוסר ריכוז, חוסר עניין או קושי להתחבר לתכנים הנלמדים. לדבריו, כאשר אדם שוקל להמשיך בלימודים אקדמיים, ישנם כמה דברים שהוא צריך לקחת בחשבון. ראשית, חשוב להבין אם הלימודים באמת מקדמים את המטרות האישיות שלו, או שמא מדובר רק ב"העברת זמן". אליעד מתייחס לכך שאם אדם אינו מעוניין בתחום שבו הוא לומד או במקצוע שאליו מובילים הלימודים, הוא למעשה מבזבז את זמנו. כדוגמה, הוא מתאר מצב שבו אדם לומד תכנות והסתברות באוניברסיטה, אך אינו מעוניין לעבוד כמתכנת או להשתמש בידע הזה בשוק העבודה. במצב כזה, הלימודים למעשה לא מסייעים לו.

בנוסף, אליעד מציין סיכון נוסף בלימודים: החשש שהלימודים ימנעו מהאדם להתפתח מבחינה אישית ונפשית. הוא מסביר שכאשר אדם שקוע בתחום אחד בלבד, למשל תכנות או מתמטיקה, הוא עלול לאבד את ההזדמנות לעסוק בחקר עצמי ובהתפתחות נפשית משמעותית יותר. כלומר, ההתמקדות האינטנסיבית בתחום ספציפי אחד עשויה לפגוע באפשרות לחקור תחומים אחרים בחיים, ולכן לא תמיד הלימודים תורמים להתפתחות האישית.

איך להתמודד עם תחושת השעמום וחוסר הריכוז בלימודים?

אליעד מתייחס באריכות לחוסר ריכוז ולתחושת השעמום שחווים אנשים רבים במהלך לימודיהם. הוא מביא דוגמה אישית ואומר שישנם סטודנטים שקשה להם להתרכז משום שהחומר הלימודי פשוט לא מעניין אותם. לדוגמה, סטודנט שלומד תכנות עלול להרגיש משועמם או חסר עניין כשהוא נדרש לחשיבה מעמיקה, במיוחד אם אינו מתחבר לנושא. אליעד מדגיש כי הקושי בריכוז לא תמיד קשור לקושי של החומר הנלמד, אלא הרבה פעמים קשור לרמת העניין האישי בתחום. אם החומר דורש חשיבה עמוקה ואותו אדם אינו רואה בכך ערך או מטרה אישית ברורה, הוא יתקשה להתרכז וירגיש שהלימודים אינם מעניינים אותו.

הוא נותן דוגמה מעולם התכנות, שם יש צורך רב בחשיבה עמוקה ובהבנה מורכבת. הוא מספר כיצד סטודנטים מוצאים את עצמם יושבים שעות מול תרגילים, מתקשים להתרכז כי למעשה אין להם עניין ממשי בתוכן, אפילו אם הם מסוגלים להבין אותו. לטענתו, חוסר הריכוז הזה נובע בין השאר מחוסר המוטיבציה הפנימית להצליח או להתעניין בלמידה עצמה. לכן אליעד מציע להבהיר קודם כל אם הלימודים משמעותיים עבורך, כי אם הם אינם כאלה - כל ניסיון מלאכותי להתרכז עלול להיות קשה ומיותר.

מה עדיף - להמשיך ללמוד או להתחיל לעבוד?

בדיון האם עדיף להשקיע את הזמן בלימודים או דווקא להיכנס לשוק העבודה, אליעד מסביר שאין תשובה מוחלטת לשאלה הזאת. הוא מדגים באמצעות סטודנט שנמצא בהתלבטות ומתקשה להחליט אם להמשיך את התואר או לעזוב אותו ולהתחיל לעבוד כמתכנת. מצד אחד, עבודה בשוק התעסוקה מאפשרת צבירת ניסיון וכניסה מעשית לתחום. מצד שני, הלימודים האקדמיים יכולים להיות יתרון בשוק העבודה ואף לפתוח הזדמנויות חדשות בעתיד.

אליעד מדגיש את החשיבות של הבנת המוטיבציה האישית של כל אדם, ומסביר כי עבור חלק מהאנשים הלימודים מספקים ביטחון ותחושה של "להיות במסגרת", בעוד לאחרים דווקא הכניסה המהירה לשוק העבודה היא שמעניקה תחושה של משמעות. הוא מציין שיש אנשים שעבורם תואר ראשון הוא רק עוד שלב בדרך לקריירה מסוימת, בעוד שאחרים מרגישים שהלימודים מגבילים אותם ומעכבים את ההתקדמות המקצועית שלהם.

מדוע אנשים מפחדים לקבל החלטות חשובות בחיים?

אליעד מתייחס...
האם כדאי להמשיך בלימודים? חוסר ריכוז בלימודים והקשר בין לימודים ועבודה

במהלך השיחה, אליעד כהן עוסק בשאלה האם כדאי להמשיך בלימודים אקדמיים, במיוחד כאשר יש קושי בהתמקדות בלמידה ובחוסר עניין בחומר הנלמד. אליעד מציין את הקשיים הקיימים בחיים הסטודנטיאליים, ופותח דיון על השפעת הלימודים על ההתפתחות האישית והנפשית, על תחום העבודה, והקשר בין לימודים לבין עבודה.

במהלך השיחה הוא שואל את אחד מהמשתתפים איך הוא מרגיש לגבי הלימודים ומדבר על האתגרים האישיים שהוא נתקל בהם. אחת הדוגמאות הוא מביא היא חוויית חוסר ריכוז בזמן הלימודים, כאשר הוא מציין ש"החומר לא מעניין אותי", ושיש לו קושי להתרכז בשיעורים, במיוחד כשזה דורש הבנה מעמיקה.

לדבריו, הדבר קשה לו במיוחד כשיש חוסר עניין בעבודת החשיבה שנדרשת בלימודים אקדמיים. כמתכנת, הוא מרגיש שהשיעורים דורשים יותר עבודה כתיבה מאשר חשיבה. הדוגמה שהוא מביא היא מהלך הלימודים במתמטיקה, פיזיקה ומדעי המחשב, שם הוא מציין כי הוא לא תמיד מוצא את הקשר לחיים האמיתיים ושואל את עצמו "מה אני עושה עם זה?".

הוא מציין שכשיש את הצורך "לחשוב לעומק", הוא מוצא את זה לא מעניין, במיוחד כאשר החיים המהירים והלחצים מהמציאות לא מאפשרים לו להיכנס לעומק של כל חידה או בעיה שמופיעה במהלך הלימודים. לעיתים, הוא מרגיש שהסביבה הלימודית לא מתאימה לו, כשהוא מדבר על כך שלפעמים הוא מרגיש שזה כמו חידה פיזיקלית שאין לו עניין להתרכז בה, במיוחד אם יש לו תחושת לחץ כלפי דברים אחרים.

הנושא השני שהוא עוסק בו הוא הקשר בין לימודים לבין עבודה. אליעד שואל האם כדאי להשקיע את הזמן והמאמצים בלימודים או שמא עדיף להתחיל לעבוד ולהתנסות בשוק העבודה. הוא מציין את ההתלבטות האישית שיש לו לגבי המשך הלימודים, ומעלה את השאלה מה נכון יותר מבחינה אישית - ללמוד או לעבוד.

הוא...
הזמן והמקום צורך החלטות לא נכונות מטרת הלימוד תעדוף להשקיע לעזוב הרצון סיכון ווינרים סטודנט אקדמאי אקדמאים אקדמיה האם להמשיך האם להמשיך בלימודים הדבר הכי קשה החלטה החלטות החלטיות הכי קשה חוסר ריכוז חוסר ריכוז בלימודים לא לפחד לא לפחד משעמום להחליט להמשיך להמשיך בלימודים לימוד לימודים לימודים אקדמיים ללמוד ללמוד או לעבוד למידה לעבוד לעבוד או ללמוד לפחד לקבל החלטה לקבל החלטות עזרה עזרה בקבלת החלטה פחד פחד משעמום פחדים קבלת החלטה קבלת החלטות קושי קשיים ריכוז שעמום תואר אקדמי תואר ראשון
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?
ריכוז הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז? ובו יתבאר, מהו ריכוז? ואיך להתמודד עם חוסר ריכוז הפרעת קשב וריכוז? ועוד. וריכוז, הוא כאשר המחשבה של האדם חושבת רק על נושא אחד מוגדר, שאז אפשר לומר שהאדם מתרכז באותו הנושא. ולפעמים נתקל האדם במצבים של קושי להתרכז באיזה דבר. והשאלה היא מה עושים עם חוסר הריכוז, ואיך מצליחים להתרכז ולחשוב על מה שרוצים? ומי שיתבונן בעניין הזה יראה, כי באמת, גם כאשר נדמה לאדם שהוא סובל מקשיי ריכוז, הרי שבאמת המצב הוא, שהוא כן מרוכז, אבל לא במה שהוא רוצה להיות מרוכז. כאשר האדם רוצה לחשוב על דבר אחד, אך חושב על דבר אחר, מה שבעצם קורה זה, שהאדם מרוכז בדבר כלשהו, במקום לחשוב על מה שהוא רוצה לחשוב. דהיינו, האדם כן מרוכז וכן מצליח להתרכז, אבל לא במה שהוא רוצה. וכאשר האדם מנסה לחשוב על משהו אחד, והמחשבה שלו כל הזמן חושבת על משהו אחר, כגון לדוגמה כאשר האדם מנסה לקרוא ספר, אך הוא חושב על הזבוב שמציק לו, הרי שהוא בעצם כן מרוכז במה שמפריע לו, אך לא מצליח להתרכז במה שהוא כן רוצה להתרכז. וגם אם המחשבה של האדם מתפזרת לכל מיני נושאים שונים, במקום להתרכז בדבר אחד, הרי שבעצם האדם כן מרוכז, בכך שהוא לא רוצה לחשוב על הנושא המסוים. ולא משנה מה האדם יעשה, תת המודע של האדם תמיד מרוכז בכך, שהוא לא רוצה לחשוב על הנושא המסוים, אלא על כל דבר אחר. כך שבכל מקרה, האדם תמיד מרוכז במשהו, אלא, שלא תמיד זה בדבר הרצוי. והמצב הזה קורה, כאשר יש לאדם סוג של התנגשות בין הרצונות השונים שלו. כאשר האדם מצד אחד רוצה לחשוב על איזה דבר, אך מצד שני רוצה יותר לחשוב על דבר אחר, הדבר הזה יוצר אצל האדם בעיות ריכוז. או לדוגמה, כאשר האדם רוצה לחשוב על איזה עניין, אך מצד שני לא ממש בא לו לחשוב על העניין הזה, גם זה יוצר אצל האדם בעיות ריכוז. וגם אם האדם לא ממש מבין מדוע קשה לו להתרכז, וגם אם נדמה לאדם שאין לו יכולת ריכוז, הרי שבוודאי שהמחשבה של האדם תמיד חושבת על איזה משהו. וכאשר האדם לא מסוגל להתרכז באיזה עניין, הרי שבוודאי שבאותו הזמן הוא כן חושב על איזה דבר אחר. וגם אם האדם לא יודע, מהו בדיוק הדבר האחר שעליו הוא חושב, הרי ...
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
ריכוז הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז. מה עושים כאשר מנסים להתרכז במשהו ולא מצליחים? ריכוז = האדם חושב על מה שהוא רוצה לחשוב. חוסר ריכוז = האדם לא מצליח לחשוב על מה שהוא רוצה לחשוב. כאשר הרצון של האדם הוא לחשוב על X, והאדם אינו מצליח לחשוב על X = לאדם קשה להתרכז ב X. ממה נובע חוסר ריכוז? תשובה: חוסר ריכוז נובע מכך שבתוך האדם משהו מושך אותו לחשוב על דבר אחר ולא על הנושא הרצוי. חוסר שקט נפשי חוסר רוגע = מחשבות מציקות = חוסר ריכוז. כאשר משהו מציק לאדם בתוכו, הדבר הזה יוצר אצלו חוסר ריכוז מחשבתי. מה עושים? הדרך היחידה להצליח לשלוט במחשבות, היא על ידי זה שחוקרים את השורש שלהן. פירוש: כל מחשבה שאדם חושב אותה, יש סיבה מדוע הוא חושב אותה. על האדם לנסות ... הדבר שמפריע לו להתרכז. זא אם האדם מנסה לחשוב על X ובמקום זה כל הזמן Y קופץ לו לראש, על האדם לנסות להבין מדוע Y כל הזמן קופץ לו במחשבה. על האדם לאתר את השורש ואת הסיבה שבגללה הוא חושב על Y. ... האדם אינו מצליח להתרכז ב X, משום שהוא אינו רוצה לחשוב על X. לדוגמה: ילד בשיעור בבית ספר. הילד אינו מצליח להתרכז בשיעור, משום חוסר העניין שלו במה שהוא לומד בשיעור = שעמום. זא כאן מדובר על חוסר יכולת להתרכז, משום חוסר רצון להתרכז. במקרה כזה, על האדם לנסות לאתר את השורש ואת הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה לחשוב על X. אם האדם אינו מצליח להתרכז ב X, משום שאינו רוצה בשלמות לחשוב על X, עליו לחקור ולגלות את הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה לחשוב על X. כאשר מגלים את הסיבה, הבעיה נעלמת. ואם האדם יודע את הסיבה ועדיין זה לא ... הרי שעדיין חוסר הריכוז יכול להפריע לו. על האדם לגלות את השורש של המחשבות שלו, ולהבין מדוע בדיוק הוא חושב את מה שהוא חושב. כאשר האדם מבין את הסיבה האמיתית, ממילא הדברים מסתדרים מעצמם. ...
מיקוד הרצון - ריכוז מחשבתי - איך להתמקד?
מיקוד הרצון - ריכוז מחשבתי - איך להתמקד?
... הרצון - ריכוז מחשבתי - איך להתמקד? איך להתמקד ולרכז את הרצון באופן מלא? אליעד כהן מתייחס לשאלה חשובה לגבי התמקדות וריכוז עצמי - איך להצליח למקד את הרצון שלנו, ... במהרה המחשבות שלו מתפזרות והוא עובר מנושא לנושא, ואינו מצליח להתרכז באמת בדבר אחד לאורך זמן. בעיה זו נפוצה ... לגבי מטרותיו העמוקות והאמיתיות. מדוע האדם מתקשה להתמקד ולהתרכז לאורך זמן? כאשר אדם אינו מסוגל להתרכז, הדבר מעיד שהוא לא באמת רוצה לעשות את מה שהוא עושה. למשל, אנשים מתחילים לעבוד על משהו, כמו בדיקת אימיילים, ותוך כדי כך ... מיקוד הרצון לבין המילה אמת? לפי אליעד כהן, הפתרון לבעיית חוסר הריכוז הוא להיות אמיתי עם עצמנו ולברר לעומק מה ... צריך לשאול את עצמו שוב ושוב למה הוא רוצה את הדבר שהוא רוצה, ולהמשיך לשאול למה באופן מתמשך. למשל, אדם אומר ... לעומק, יהיה ברור לו מה באמת הוא רוצה. אז הוא יוכל להתמקד ולהתרכז באופן טבעי וללא מאמץ, כי הוא יעשה את מה שהוא באמת רוצה לעשות. לסיכום, הדרך למיקוד ולריכוז עצמי יעילים היא בירור פנימי מתמיד של ... לא להתפזר במשימות? הפעם אני רוצה, להשיב על שאלה בנושא מיקוד וריכוז עצמי, איך עושים את זה? ואנשים רוצים לעשות משהו, ורוצים להתמקד בו ולהתרכז בו, אך מתפזרים לכל עבר ולא מצליחים ...
נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול / ריכוז - מהי המשמעות הרוחנית של העניין?
... תחת השפעת סמים ואלכוהול ריכוז - מהי המשמעות הרוחנית של העניין? אם נתבונן על עניין הנהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, נראה שיש כאן משהו מעניין. והוא, כי מצד אחד ברור לחלוטין שכאשר האדם נמצא תחת השפעת סמים כלשהי ובכלל זה תחת השפעת אלכוהול, הרי שרמת הריכוז שלו כנהג יורדת. וכאשר רמת הריכוז של הנהג יורדת, ממילא רמת הסיכוי שאותו הנהג יעשה תאונה, עולה. וכפי שאכן מוכיחה בבירור הסטטיסטיקה. ויחד עם זאת, ישנם בני אדם שהם טוענים, שכאשר הם באופן אישי נוהגים תחת השפעת סמים כלשהם, הרי שמבחינתם הם מרגישים שהם נוהגים בצורה הרבה יותר מרוכזת ובטוחה. והם טוענים עוד, שלקיחת הסמים שלהם, עוזרת להם להירגע. ועל ידי זה שהם רגועים, על ידי זה קל להם להתרכז יותר בנסיעה. והם מניסיון אישי של עצמם, שוללים לכאורה את המחקרים השונים שמראים את ההפך. ופשר העניין הוא, כי כאשר האדם נוסע בכביש והוא לדוגמה קצת עייף ולא מספיק מרוכז, הרי שבמקרה כזה האדם מודע לכך ומרגיש שהוא לא מספיק מרוכז. ואז הוא עוצר בצד הדרך כדי לנוח, ומשתדל לנהוג בצורה יותר זהירה. וגם כאשר משהו מטריד את מחשבתו של האדם בזמן הנהיגה, גם אז האדם בדכ מודע לכך שהוא לא מרוכז מספיק בנהיגה, ואז הוא עושה פעולות שונות כדי להירגע. אבל, כאשר האדם נמצא תחת השפעת סמים ואלכוהול וכיוב, הרי שהדבר הזה גורם לאדם לפעמים להיות ככ לא מחובר לעצמו, עד שהוא בכלל לא מודע לכך שהוא לא מרוכז בנהיגה. כי הסמים גורמים לאדם תחושה של ניתוק מהמציאות שבה הוא נמצא. ועל ידי זה האדם אומנם אין לו מחשבות שמטרידות אותו, ואז הוא מרגיש יותר רוגע וריכוז, אבל זה משום שהוא בכלל לא מחובר לנהיגה שלו. כי כאשר האדם נוסע על הכביש, הוא צריך להיות דרוך כל הזמן וערני כל הזמן לסכנות שאורבות בדרך. אבל כאשר האדם נמצא תחת השפעת סמים כלשהם, אז אם הוא עדיין מחובר לעצמו, אז הוא מודע לכך שהוא לא מספיק מרוכז בנהיגה שלו. אבל, אם האדם נמצא תחת השפעת סמים חזקה מידי, הרי שכושר השיפוט שלו נחלש לגמרי, והוא בכלל לא שם לב לכך שהוא שיכור ושהוא לא מרוכז בנהיגה. והוא ככ לא מרוכז בנהיגה, והוא ככ מרחף לו בכל מיני מקומות שונים, עד שהוא בכלל לא שם לב לכך שהוא לא מרוכז בנהיגה שלו. ולכן נדמה לו שהוא יותר מרוכז. אבל אין אפשר להילחם עם האמת, והאמת היא שלמרות שנדמה לאדם שהוא מרוכז, הרי שבפועל הוא כלל לא מרוכז בנהיגה. ולכן בפועל אם אדם נמצא תחת השפעת סמים ואלכוהול, הרי שבפועל הוא מעורב ביותר תאונות, גם אם הוא ממשיך לטעון שהוא חושב שהוא יותר מרוכז. והמשמעות הרוחנית של העניין היא, שלפעמים האדם טועה בחיים שלו. ולפעמים האדם קולט שהוא הולך בדרך שגויה והוא שומר על עירנות ועל ... ואף על פי שהשקר גדול וחזק, אף על פי כן האמת והמציאות חזקות עוד יותר. כי אותו אדם שנמצא תחת השפעת סמים, הוא יכול לטעון עד מחר שהוא מרגיש שהוא יותר מרוכז. אבל כאשר הוא יעשה תאונה, אז המציאות והאמת יטפחו על פניו, ויראו לו שהוא כלל לא מרוכז. והתאונה תגרום לו להתעורר ולחזור למציאות, ולהבין את הטעות שלו. וכך גם לגבי אדם שחי בשקר גדול, שהוא יכול לשקר את עצמו כמה שבא ... לא מרגיש את הגוף שלו ואת החושים שלו. ואדם כזה רק אש שורפת ממש, רק היא יכולה אולי לגרום לחושים שלו לחוש את הכאב. ולא בטוח שהוא יוכל להיות מסוגל להתרכז ולברוח מהאש, אבל רק משהו ממש חזק, רק הוא יכול לגרום לאותו האדם להרגיש את הגוף שלו שוב פעם. וכך גם אדם שחי בשקר גדול, גם הוא ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6 וכאשר המורה רוצה ללמד את התלמיד איזה דבר, שלב ראשון על ... מלמד את התלמידים, מעבר לידע ולמידע הטכני עצמו. ואחרי שהמורה מבין את מה שהוא מלמד, דהיינו, אחרי שהמורה מבין, שהוא לא מעביר כאן ידע יבש ומשעמם, אלא הוא עושה כאן משהו אחר לגמרי. שהוא, להקנות לילדים שכל כלשהו, שבאמצעותו הם יהיו ... יותר, את הסיבה שבגללה הכלל המתמטי הזה, הוא כפי מה שהוא, כיצד זה ישפר את צורת המחשבה שלהם, ואת החיים האישיים שלהם. וכיוב לדוגמה, לגבי לימודי ההיסטוריה. שעל המורה, בשלב הראשון לנסות להבין, את המוסר השכל שאפשר ללמוד מהאירוע ההיסטורי. ולאחר מכן, על המורה לנסות להבין, מהי בעצם מהות התהליך החברתי, שהתרחש באותו אירוע ההיסטורי. ועל המורה, לנסות למצוא דוגמה, לאירוע בחיי התלמידים, שהתלמידים יכולים ללמוד מהאירוע ההיסטורי, לחיים האישיים שלהם. וכיוב, בכל שאר התחומים. שהדגש המרכזי הוא, שעל המורה לנסות להבין, כיצד הלימוד של התלמידים, את החומר שהוא רוצה ללמד אותם, כיצד זה יכול בצורה כלשהי, לעזור להם ... מבין, כיצד גם התלמידים יכולים בחיים האישיים שלהם, להיתרם מכך שהם לומדים את המקצוע שאותו הוא מלמד. מכאן, הדרך לגרום לתלמיד לאהוב את הלימודים, היא די קצרה. כי עכשיו, על המורה לנסות ללמד את התלמידים, כיצד לשפר את החיים שלהם, באמצעות חומר הלימודים, שאותו הוא ילמד אותם. ואם התלמיד יבין בצורה פשוטה, כיצד באמת הדבר שאותו הוא לומד, כיצד זה מביא לו תועלת מעשית בחיים שלו, הרי שממילא, הילד שהוא מאוד אוהב ללמוד מטבעו, ממילא, הוא יתעניין בלימודים. ונוסיף: ידוע הדבר, שכל הנל, זה לא קל לביצוע. כי השינוי המרכזי, הוא בצד של המורים, ולא בצד של התלמידים. כי התלמידים, הם בסדר גמור. וכאשר יש לילד הפרעות קשב וריכוז בעיות התנהגות בלימודים וכיוב, ואומרים שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, הרי שמה שזה באמת אומר, זה: שהמורה סובל, מכך שהוא עצמו כמורה, משועמם ממה שהוא עצמו מלמד. והוא מקרין את זה כלפי חוץ, גם אם זה באופן בלתי מודע. וממילא, ... דורש מהמורה עצמו, להיות יותר בעל מודעות עצמית אישית. כי המורה עצמו, צריך להתבונן על המידע שאותו הוא מלמד. והמורה עצמו, לא מספיק שהוא יחליט שהוא מפסיק להתייחס לעצמו, כאל מישהו שמעביר מידע טכני. אלא, הוא באמת צריך להתחבר ... הדברים האלו, לא מעניינים, אפילו לא אותו עצמו. ועל המורה לעבור שינוי פנימי עם עצמו, ולנסות להבין, מה בעצם הוא מלמד? ואיזה תועלת אמיתית, הלימודים האלו נותנים לחיים של האדם? והתועלת היא, לא זה שנדמה למורה, שזה חשוב שהתלמיד ... בחיים האישיים שלו. ועל ידי זה, יכול המורה ליצור עניין, גם אצל התלמיד, מהחומר שאותו הוא מלמד. והדרך לגלות, מה מעניין בכל תחום ותחום של לימודים, היא על ידי זה שחוקרים את הסיבה של כל דבר. כי המורה מלמד מידע. והמידע הזה, ... צורת המחשבה הזאת, היא שימושית בהרבה תחומים נוספים, וגם עבור הילדים עצמם. ונסכם: כולם רוצים ליהנות, וטוב שכך. והילד, יתעניין יותר בלימודים, אם הלימודים ייצרו עבורו הנאה כלשהי, מעצם זה שהם יתנו לו משהו לחיים האישיים שלו. ועל ... שיכולים לעזור להם בכל תחום. ועל ידי שינוי הגישה של המורה, אל החומר שאותו הוא מלמד, על ידי זה, גם התלמידים יגלו עניין בכל מקצועות הלימוד, וממילא הם גם יצליחו בלימודים. ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5 וכאשר אנחנו אומרים, שהמורה צריך לנסות להבין, איזו תועלת מביאים הלימודים לו עצמו, הכוונה היא, כיצד הלימודים האלו, משפרים את איכות החיים של המורה באופן כללי ובחיים באופן כללי. כי לדוגמה, לומר שלימודי ההיסטוריה משפרים את חיי המורה, בכך שהוא יודע מה קרה בעבר, זו לדוגמה לא תועלת אמיתית. כי אפשר גם, לא לדעת מה קרה בעבר, ... טוב יותר, את דפוסי ההתנהגות של בני האדם. ובוודאות, בכל פעם שהמורה נתקל כאדם בסיטואציה חברתית כלשהי, הרי שבוודאות שבדרך כלשהי, הידע שלו בהיסטוריה, משפיע על קבלת ההחלטות שלו בהווה, בכל אחד ואחד מתחומי החיים. ואם המורה להיסטוריה היה מתייחס ללימודים שאותם הוא מלמד, לא כאל דרך להעביר מידע, אלא כאל דרך ללמוד חוכמת חיים מעשית ועכשווית, באמצעות האירועים ההיסטוריים, הרי שהדבר הזה היה גורם גם למורה עצמו, להתעניין בכל פעם מחדש, בדברים ... הוא מלמד, כיצד הוא השפיע ומשפיע על החיים שלו, בצורה כלשהי. ובעיקר לנסות להבין, איזה תובנות החומר שאותו הוא מלמד, הביאו לחיים האישיים שלו. ואם זה לדוגמה לימודי היסטוריה, אז המורה יכול למצוא אלפי תובנות שהוא למד לחייו האישיים, מהאירועים שקרו לפני אלפי שנים. ואם לדוגמה מדובר על לימודי המתמטיקה, הרי שגם הם מביאים לאדם תועלת מעשית לחייו. ואיך? על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו לחשוב בצורה מאוד מסוימת. כי המתמטיקה, למרות שנדמה שהיא עוסקת במספרים, ושמשום כך היא נקראת תורת המספרים, הרי שמצד האמת, המתמטיקה היא עוסקת, בדרך לתרגל פתרון בעיות, בעולם האמיתי. כי את לימודי המתמטיקה, ניתן לחלק לשני חלקים. יש את החלק של הידע שאותו האדם רוכש. כגון לדוגמה את לוח הכפל. שהאדם לומד את כל הכפולות של המספרים. וברמה הזאת וכיוב, האדם אכן באמת משתמש במידע הזה, גם כילד וגם כאדם בוגר. אבל עיקר לימודי המתמטיקה וגם לימודי הגיאומטריה וכיוב, מה שהאדם באמת לומד, זה לא איך לחשב שטח של משולש. כי האדם, בשום שלב בחייו, לא יזדקק לחשב של שטח של משולש. ... משולש. כי בחיים האמיתיים, כמעט ואף אחד בעולם, לא מחשב את שטחם של משולשים. ואם האדם כאדם בוגר יעבוד בדבר כלשהו, שיצריך אותו לחשב את שטח המשולש, אז הוא יוכל ללמוד איך לחשב את שטח המשולש. אבל למה שאדם נורמאלי ורגיל, יתעניין באיך מחשבים שטח של משולש? איך בדיוק זה מקרב אותו אל האושר האישי ... לחשב את שטחו של העיגול. וכל דבר ודבר, יש סיבה, מדוע הוא כך ולא אחרת. וכאשר המורה חושב שהוא מלמד את הילדים את הנוסחה, איך לחשב את שטח המעגל, הרי שזה אכן באמת משעמם. כי זה לא באמת מעניין אף אחד, המידע של: איך לחשב שטח של מעגל. אבל, אם המורה הוא חכם אמיתי, אז כאשר הוא מלמד את הילדים איך לחשב שטח של מעגל, אז במקום להתייחס לעצמו, כאל מישהו שמעביר מידע משעמם, לילדים חפים מפשע, הרי שהמורה יכול במקום זה, לנסות ללמד את עצמו ואת התלמידים, את התהליך המחשבתי, שהביא לכך שנוצרה הנוסחה של: איך מחשבים שטח של מעגל או משולש וכיוב. ואם המורה מציב לעצמו ולתלמיד כמטרה, לדעת את הנוסחה. הרי שאוטומטית, זה הופך את המקצוע למשעמם עבור התלמיד. כי אכן, הנוסחה לא באמת מעניינת אף אחד. וכיוב, אם המורה להיסטוריה מתייחס לעצמו כאל ספר מדבר, שמעביר מידע עתיק ... עצמה ובכלל הדקדוק עצמו, אלא במשמעות שלו. כי לנוסחה במתמטיקה, יש משמעות. ולכל דבר, יש משמעות כלשהי, שיכולה לעזור לאדם, בדרך כלשהי. ואם נסתכל לרגע אחד על לימודי האלגברה, לימודי המשוואות, ולימודי הגיאומטריה וכיוב, הרי שבאמת, הלימודים האלו ברובם, הם לא כדי להעביר לתלמיד ידע שימושי, שנמצא לדוגמה בלוח הכפל וכללי החיבור והחיסור וכולי, אלא הם כדי לפתח ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4 והתשובה היא, כי כדי להבין, כיצד כל לימוד כלשהו, כיצד הוא יוצר הנאה אצל הילד, לפני כן, על ההורה לנסות להבין מול עצמו, כיצד החומר הנלמד, כיצד הוא יוצר הנאה כלשהי ותועלת כלשהי בעולם האמיתי. וניקח לדוגמה, את לימודי ההיסטוריה. ילד, לא אוהב ללמוד היסטוריה. כדי לגרום לו לאהוב את לימודי ההיסטוריה, לשם כך צריך לגרום לו, להתעניין בלימודי ההיסטוריה. וכדי שזה יקרה, לשם כך, הילד צריך להבין בצורה כלשהי, כיצד לימודי ההיסטוריה, עוזרים לו בחיים האישיים שלו כילד. וכדי שזה יקרה, ההורה, צריך למצוא את התשובה לשאלה הזאת. וכדי שזה יקרה, לשם כך, על ההורה, לנסות להבין מול עצמו, כיצד באמת לימודי ההיסטוריה, מביאים לאדם כלשהו, תועלת כלשהי. ובשלב הראשון, על ההורה והמורה, לשכוח לרגע אחד את הילד. ועל המורה לנסות להתבונן היטב ולשאול את עצמו את השאלה הבאה: מה באמת, נותנים הלימודים האלו לאדם? איזו תועלת מביאים לימודי ההיסטוריה לאדם? כיצד הידע שאותו אני כבר יודע כמורה, כיצד הוא מביא לי תועלת בחיים? האם בעצם אני מנסה ללמד ... מלמד את התלמידים, האם אני מנסה ללמד אותם ידע? או שאני באמת מבין, כיצד הלימודים האלו יעזרו להם בחיים, ואני באמת מנסה לגרום להם לחיות טוב יותר? והשאלה המרכזית וההתמקדות המרכזית ... אמור לשפר את איכות החיים שלו בעתיד? ונדגיש ונאמר, כי כל ידע בעולם, וכל לימוד שיש בעולם, הכל משרת את האדם בצורה כלשהי. וגם אם האדם לא מבין, איך הידע שלו בהיסטוריה משרת אותו וגורם לו ... שאותו הוא מלמד, כיצד באמת הוא משפר את איכות חייו. ולצורך הדוגמה, ניקח את לימודי ההיסטוריה. ולכאורה כלפי חוץ, לימודי ההיסטוריה, הם אחד הדברים הכי מיותרים שיש בעולם. כי העולם מתקדם ומשתנה כל הזמן. והאדם כל הזמן צריך לחשוב על ... מאותו המידע שהתרחש לפני כמה אלפי שנה. כי מכל דבר שקרה בהיסטוריה, אפשר ללמוד ממנו מוסר השכל כלשהו. וכל תהליך חברתי ומדיני וכיוב שהתרחש בעבר, כמו גם כל תהליך מדיני וחברתי שמתרחש בהווה, מכל דבר ודבר, אפשר ללמוד מוסר השכל כלשהו. וכאשר האדם לומד מה קרה בעבר, למרות שכלפי חוץ זה נראה שהוא לומד עובדות יבשות חסרות כל ... בעצם, לומד להכיר טוב יותר, את העולם שבו הוא חי. ונחדד ונאמר, כי באמצעות לימודי ההיסטוריה, האדם מפתח את הכישורים החברתיים שלו בהווה. כי כל התהליכים שהתרחשו, בכל מקום בעולם בכל זמן שהוא ... האדם צריך להתנהג בחיים שלו, כדי להצליח טוב יותר מבחינה חברתית וכיוב. וכל הלימודים שהאדם לומד, למרות שנדמה לאדם שהוא רוכש ידע, הרי שבעצם הוא לומד מתוכם כל מיני תובנות, גם אם הוא לא ... שהאדם לומד מכל מקצוע שאותו הוא לומד, הרי שבנוסף על כך, האדם, תוך כדי הלימודים שלו בכל תחום, תוך כדי זה הוא משפר את היכולות האישיות שלו, גם בכל שאר התחומים. כי כדי להצליח בכל ... הדברים שאותם הוא מלמד, איזו תועלת הם נותנים לו. ואם ניקח לדוגמה את לימודי הדקדוק, הרי שלכאורה יכול להיות נדמה למורה, שהתועלת שידיעת הדקדוק נותנת לו, היא: שהוא מדבר בצורה יותר נכונה ... כולו, הוא יכול להיות מיותר מלכתחילה. ואם המורה לדקדוק, ינסה לגרום לתלמיד ללמוד דקדוק, כדי לא לדבר בצורה צורמת. הרי שזה הדבר האחרון שמעניין את הילד. כי הילד, לא צורם לו שום דבר באוזן. ... זמן שכל אחד מבין את השני. וממילא, המורה לעולם לא יצליח לגרום לילד להבין שלימודי הדקדוק יביאו לו תועלת אמיתית. אאכ המורה יעשה שטיפת מוח לתלמיד, כמה זה חשוב לדבר נכון דקדוקית. שאז הוא יוצר ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3 והתשובה לשאלה היא, כי כדי לגרום לילד להתעניין בלימודים, לשם כך צריך בצורה כלשהי, לגרום ללימודים, לתת לילד הנאה כלשהי. וההנאה, לא צריכה להיות כתגמול על הלימודים, אלא כתוצאה מהלימודים עצמם. כי הילד מטבעו, מאוד רוצה ללמוד, כל דבר שיצור אצלו הנאה. והילד לומד את כל הלימוד שלו, תוך כדי זה שהוא מנסה ליצור אצלו הנאה. כך, שכדי לגרום לילד לאהוב את הלימודים, להשקיע בהם, וממילא להצליח בהם ובמבחנים וכיוב, לשם כך צריך לגרום בצורה כלשהי לילד, ליהנות מהלימודים עצמם . וזה, על ידי זה, שהילד עצמו יבין, כיצד ובאיזו דרך, הלימודים המשעממים של בית הספר, כיצד הם יכולים ליצור אצלו הנאה. אלא, שאם ההורה עצמו, חושב שהלימודים האלו, לא ברי שימוש בעולם האמיתי, אז כיצד הוא יכול לשכנע את הילד ליהנות מהלימודים?! כי הילד רוצה, הנאה מיידית. והילד רוצה לדעת, שבאופן מיידי, הלימודים שלו יביאו לו הנאה כלשהי, מעצם הידע שהוא רכש. ואם ההורים והמורים עצמם חושבים, שרוב הלימודים הם מיותרים לגמרי, עבור העולם האמיתי, אז כיצד ניצור הנאה אצל הילד?! ונחדד: גם כאשר ההורה והמורה, כן מבינים שהלימודים מביאים לילד תועלת בעולם האמיתי, גם אז, זה לא תמיד מעניין את הילד. כי הילד, רוצה הנאה ותוצאה מיידית וטוב שכך. כי אדם ... ממשית, גם לא כאדם בוגר. כגון לדוגמה לימודי ההיסטוריה (כפי מה שהם נלמדים בדכ). שהם, לא מביאים לאדם שום תועלת ממשית. מלבד זה, שאולי הוא יזכה באמצעותם באיזה חידון טריוויה ... פי כן, יש דרך לגרום לילד להתעניין בלימודים. והיא, על ידי זה שהילד יבין, כיצד הלימודים האלו מביאים לו תועלת ממשית ומיידית, בחיים האמיתיים שלו כילד. ואיך להסביר את זה לילד? אז כדי להסביר למישהו משהו, לשם כך ... להבין, שהוא יכול להפיק תועלת ממשית מלימודי ההיסטוריה לדוגמה, הרי שקודם לכן, עליו כהורה להבין, כיצד באמת הלימודים המשמימים האלו, כיצד הם מביאים לאדם תועלת ממשית כלשהי. ואם באמת יצליח המורה עצמו שמלמד את התלמידים, אם הוא יצליח להבין, כיצד הלימודים שלו יכולים לייצר הנאה מיידית עבור התלמידים, הרי שהוא יצליח לגרום גם להם להתעניין בלימודים. ומצד האמת, אם המורה היה יודע, כיצד המקצוע שאותו הוא מלמד, כיצד הוא יכול להועיל לתלמידים ליהנות בחיים, הרי שגם הוא היה ... טוב יותר בחיים. ומצד האמת, כל הלימודים שהאדם לומד בבית הספר, כל הלימודים עוזרים לאדם בחיים. לא באופן ישיר באמצעות השימוש במה שהאדם למד, אלא באמצעות זה שהאדם בחייו הבוגרים, יש לו יכולות חשיבה ... הנאה מיידית וברורה, הרי שהידע, הוא משעמם. וגם המורה עצמו, נראה לו שהוא מלמד ידע. ומאחר שהמורה כבר יודע את מה שהוא מלמד, ממילא זה לא מעניין אותו, מה שהוא מלמד. כי הוא, ... סוג של מוות, כאשר הם מלמדים. כי הלימודים ומה שהם מלמדים, זה משעמם אותם בצורה מאוד רצינית, והם ממש עובדים על אוטומט לכל דבר, כמו רובוט לכל דבר. והפתרון לכל הבעיות האלו, הוא על ידי זה, שההורים והמורים ינסו להבין, כיצד הלימודים שאותם לומד הילד, כיצד הם עוזרים לו בחיים האישיים שלו כילד. והדרך לעשות את זה, היא על ידי זה, שבמקום להתייחס ל
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם לדוגמה, ילדים לא מתעניינים בלימודי היסטוריה וכיוב. משום, שלימודי ההיסטוריה, הם לימודים על אירועים שכבר התרחשו בעבר. והילד לא מצליח להבין בשום דרך, כיצד הלימודים האלו ייצרו לו הנאות חדשות. וכיוב, גם לימודי המתמטיקה. שגם אותם, רוב הילדים, לא אוהבים. משום, שהלימודים האלו הם מופשטים מידי, ולא מייצרים שום תועלת ממשית ומיידית. ומצד האמת, הילדים, מאוד רוצים ללמוד דברים חדשים. והילדים, כל הזמן לומדים דברים חדשים. כי הילדים, לומדים לדוגמה איך לשחק במשחקי ... להבין את התכנים שמעניינים אותם. והילדים, מומחים בללמוד. וכל הזמן, הם מתעסקים בללמוד. אבל מבחינתם של הילדים, הלימוד, הוא רק אמצעי להשגת הנאה. וכאשר המקצועות של בית הספר, לא מביאים לילד שום תועלת כילד, הרי ... בעולם, שהאדם יעשה משהו שיוצר אצלו סבל. והאדם בהחלט, כן מוכן להתאמץ, עבור משהו שהוא חושב שיביא לו תועלת ויגרום לו להנאה. והילד, בהחלט לומד כל הזמן דברים חדשים. ובהחלט, הילד מוכן להתאמץ ללמוד כל דבר ולעשות כל דבר, למרות שהוא לא נהנה ממנו. וזה בתנאי, שהוא חושב, שהדבר הזה יביא לו הנאה. ומאחר שהלימודים בבית הספר, הם לא מביאים לילד כמעט שום הנאה, הרי שכל ילד שהוא בריא בנפשו, ממילא הוא לא אמור להשקיע בלימודים. כי מי שהוא בריא בנפשו, הוא לא יעשה שום דבר, שלא מוביל אותו אל הנאה כלשהי. ורוב ... שהם לא מייצרים לילד, שום תועלת. והילד לומד את הלימודים שלו, רק כדי צרכו. דהיינו, הילד לומד, רק כדי שהוא לא יסבול מההורים שלו. ועבור הילד, העלות והרע שהוא סובל מהלימודים, היא קטנה יותר, מהרע שהוא יסבול מההורים שלו, אם הוא לא ילמד. ולכן הוא לומד את מה שלא ... של בחירה, ברע במיעוטו. או אם הוא ילד מחונן, שהלימודים באים לו בקלות, שאז הוא לומד בשביל התחושה הטובה, שההצלחה בלימודים נותנת לו, בקטע החברתי וכיוב. אך מצד האמת, הלימודים של בית הספר, ברובם, הם לא באמת מעניינים, אפילו לא את מי שכן לומד אותם. ולכן גם יש ... שהם לא מקובלים חברתית, בגלל שהם כן מצליחים בלימודים, אז הם באופן מכוון, מתחילים להיכשל בלימודים, כדי להיות יותר מקובלים חברתית. וזה בעצם אומר, שאותו הילד שהיה מוצלח בלימודים, הסיבה שבגללה הוא השקיע בלימודים, הייתה רק בגלל התועלת הרגשית שההצלחה בלימודים נתנה לו. וכאשר הילד הבין, שאם הוא לא יצליח בלימודים, הוא יהיה יותר מקובל חברתית, אז הלימודים לא משרתים אותו, ואז הוא מכשיל את עצמו. ומי שיתבונן עוד בעניין יראה, כי באמת מצד ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים בעיות התנהגות אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בחינוך ילדים, היא, כיצד לגרום לילד לאהוב את הלימודים? כי נראה, שילדים, לא ממש אוהבים ללמוד בבית הספר. ואף על פי כן, צריך ללמוד בבית הספר. והשאלה הנשאלת היא, למה בעצם ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך בעצם אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים, בבית הספר? ומי שיתבונן היטב בעניין יראה, כיצד מצד האמת, זו טעות לומר שילד לא אוהב ללמוד. כי ילדים, מאוד אוהבים ללמוד. וההוכחה הפשוטה לכך היא, שכל ילד, כל הזמן, אוהב לנסות לדברים חדשים, גם אם הם מסוכנים. והכל, זה כדי ללמוד. וכאשר הילד הוא צעיר, אז חוש הסקרנות שלו מפותח ביותר, ויכולת הלמידה שלו היא גדולה ביותר. והדבר העיקרי שילדים עושים כל יום כל היום, זה ללמוד. וילדים, לומדים כל הזמן. הם רוכשים שפה חדשה, שהיא שפת האם שלהם. הם לומדים את הסביבה, שבה הם חיים. הם לומדים, מה מותר ומה אסור. הם ... שילדים לומדים רוב הזמן, אלא, שחלק גדול משמחת החיים של הילדים, נובעת מכך שהם לומדים כל הזמן דברים חדשים. כי השמחה של האדם, תלויה בעד כמה הוא לומד דברים חדשים. שהלימוד של הדברים החדשים, הוא יוצר אצל האדם סוג של התחדשות פנימית. וילדים צעירים, הם מאושרים. גם בגלל שהם כל הזמן לומדים דברים חדשים. וכמו שאדם מבוגר נהנה לראות דברים חדשים, וכמו שאדם מבוגר נהנה לטייל בעולם, כך ילדים קטנים, נהנים ללמוד דברים חדשים. כי מבחינתם של ילדים קטנים, לימוד של דברים חדשים, הוא כמו לגלות את אמריקה, בכל פעם מחדש. וכאשר ילד לומד דברים חדשים, הוא חווה חוויה רוחנית מאוד חזקה של התחדשות. כי אצלו, הכל חדש לגמרי. וכאשר ילד לומד דברים חדשים, הוא מתלהב מכך, כאילו שהוא רואה מופע קסמים. כי הילד נמשך אחרי לימוד של דברים חדשים, ומתלהב מכל דבר חדש. ולכן ילדים מתלהבים מצעצועים שונים וכיוב. כי בשבילם, זה כמו מופע קסמים. כי אצל הילדים, הכל זה חדש לגמרי. והם ממש נולדו מחדש, ואצלם הכל חדש וכולי. ונמצא אם כן, כי הדבר המרכזי שמעסיק את הילד כאשר הוא מתבגר, זה עניין הלימוד. ואכ השאלה הנשאלת היא, מדוע בכל זאת ילדים לא אוהבים את הלימודים של בית הספר. ואם הילד ככ אוהב ללמוד ולימודים זה ככ כיף עבורו, אז מדוע בעצם, ילדים לא אוהבים את הלימודים של בית הספר? והתשובה שניתן כאן, לאיך לגרום לילד לאהוב את הלימודים, היא בעצם תשובה לעוד שאלה, ששייכת גם לעולמם של המבוגרים. כי גם המבוגרים, צריכים לפעמים ללמוד דברים חדשים. ולא תמיד מתחשק לאדם ללמוד דברים חדשים. והשיטה של איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים, היא טובה, גם כדי לגרום לאדם מבוגר, לאהוב ללמוד דברים חדשים? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל בני האדם בעולם, שואפים כל הזמן, להרגיש כמה שיותר טוב. כי האדם, רוצה להיות מאושר. והאדם ... לעשות, את מה שעושה לו טוב. והאדם מטבעו, מחפש כל הזמן, ליצור אצל עצמו הנאה. וגם הילד, כמו כל אדם אחר, גם הוא מחפש ליהנות. והסיבה האמיתית שבגללה הילד לא אוהב את הלימודים של בית הספר, היא משום, שהלימודים האלו, כמעט לא יוצרים אצלו שום הנאה. כי הלימודים שהילד לומד בחייו האישיים, הוא לומד אותם באופן טבעי, שלא נכפה עליו. והילד לומד את רוב
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עזרה בקבלת החלטה, האם להמשיך בלימודים? חוסר ריכוז בלימודים, הדבר הכי קשה, לא לפחד משעמום, לימודים אקדמיים, תואר ראשון, ללמוד או לעבוד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, מאמן אישי לירידה במשקל, מאמן שיווקי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 01:27:10 - wesi1