... לאחר האבחון. אם למשל ילד אובחן כאוטיסט
ומטפלים בו נכון, הוא יגיע לשיפור מקסימלי, כך שהקטלוג לא ישנה את התוצאה. אך ברוב המקרים, הקטלוג מוביל להתייחסות שגויה שגורמת לאדם להישאר במצבו ולא להשתפר. ... לפיו מדובר במחלה ללא מרפא, ולכן האדם יקבל
טיפול שמטרתו רק להקל על המצב ולא לפתור אותו לגמרי. איך השפעת היחס על הילד דומה להשפעת הקטלוג הפסיכיאטרי? כהשוואה, אליעד כהן מציג דוגמה של התנהגות הורים כלפי ... לדברי אליעד כהן, לא קיימת שיטה שונה
לטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות בהשוואה לאנשים רגילים. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן וחושש מהרעילות של הוריו אינו שונה מאדם רגיל שמפחד מהרעלה - ההבדל הוא רק ... ההבדל הוא במינונים ובעוצמות, אך לא במהות
הטיפולית. האם קשה יותר לאכוף את
הטיפול על אדם עם הפרעה נפשית? נאמר שאולי קשה יותר לאכוף
טיפול על אדם עם הפרעה נפשית קשה, אבל זו בעיקר בעיה של חוסר מיומנות של המטפל ולא הבדל מהותי. אליעד מדגים זאת בהרמת משקולות: הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת ... אמיתי. האם אבחון פסיכיאטרי מזיק? כיצד
לטפל בילדים עם אוטיזם? האם סכיזופרניה ניתנת לריפוי? איך לגדל ילדים בצורה נכונה? האם הקלות בלימודים מזיקות לילדים? מהי הדרך הנכונה לחינוך ילדים? כיצד להתייחס ... את העובדה שהוא חולה - אלא שטרם נמצא לו
טיפול מתאים. מנגד, קיימת הטענה שהקטלוג עצמו יוצר גישה
טיפולית לא נכונה, שמובילה לכך שהבעיה ממשיכה ואינה נפתרת. המשמעות האמיתית של הקטלוג הטענה המרכזית היא שלא הקטלוג עצמו משנה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם לאחר שאובחן. כלומר, אם ילד מאובחן כאוטיסט אבל
מטפלים בו כראוי, הוא ישתפר ויגיע למקסימום הפוטנציאל שלו. הבעיה היא שבמקרים רבים, הקטלוג גורם לכך שמתייחסים אליו בצורה לא נכונה. למשל, ילד שאובחן כאוטיסט ... תפקוד. כך, אדם שסובל מהפרעה כלשהי לא מקבל
טיפול שמטרתו לפתור את הבעיה, אלא רק לנהל אותה, מה שמנציח את מצבו. השוואה ליחס לילדים ולתהליך ההתבגרות ניתן להשוות את זה לגישה של הורים לילדים. ילד נשאר ילד ... האדם עצמו. במקום לומר יש לך בעיה ואנחנו
נטפל בה, אומרים אתה סכיזופרן ולכן אין מה לעשות. כלומר, הקטלוג משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות, והוא נותן לגיטימציה לאנשים לא לנסות
לטפל בבעיה בצורה יסודית. אותן נוסחאות חלות על כולם בדיוק כפי שיש חוקים ברורים לפתרון בעיות מתמטיות, כך גם יש חוקים ברורים להתמודדות עם בעיות נפשיות והתנהגותיות. ... הפתרון אינו צריך להיות שונה בתכלית
מהטיפול בפחדים רגילים, אלא רק בעוצמה ובמינון של השיטה. הקושי באכיפת
הטיפול ישנה טענה שאדם עם הפרעה נפשית קשה יותר לאכוף עליו
טיפול ולגרום לו לשינוי, וזה נכון במידה מסוימת. עם זאת, זה לא שונה מהותית מהאופן שבו מתמודדים עם כל אתגר אחר. לדוגמה, הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת משקולת של ... בפועל הוא משמש לעיתים קרובות כתירוץ לאי -
טיפול נכון. הדרך הנכונה להתמודד עם בעיות נפשיות או חינוכיות היא להתייחס לאדם באופן שווה, בהתאם ליכולותיו האמיתיות, וליישם את אותם חוקים ואותן שיטות על כולם. ... איך אתה מקטלג אותו מה שמשנה זה איך אתה
מטפל בו זאת אומרת אם נגיד יש ילד אוטיסט ואתה תקטלג תאבחן אותו כאוטיסט ואתה
תטפל בו בצורה נכונה אז הוא לא יהיה אוטיסט לצורך העניין או אתה
תטפל בו במקסימום שאפשר לשפר אותו אוקי אבל זה לא משנה בכלל איך אתה מקטלג אותו, עכשיו אלא מה שבמאה אחוז או ב - 99.99% אחוז מהמקרים כשאתה מקטלג אותו אתה כנראה גם
מטפל בו לא נכון זה הכל זאת אומרת האמת היא שמה שמשנה זה איך בסוף
תטפל בו לא איך תקטלג אותו אבל בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו כמשהו מסוים אתה גם מתחיל להתייחס אליו בצורה שונה ואז רוב הסיכויים שהוא גם נשאר ככה. ש: יש גם כאילו ... לך לקטלג אותו אני לדוגמה נגיד כשבא מישהו
לטיפול והוא בא לספר לי שיש לו תעודת משוגע הוא אומר הנפיקו לי תעודת משוגע זה לא משנה איזו תעודה אני אומר לו זה תרמה אותם אותי אל תרמה אתה רוצה לשחק אותה משוגע ... הוא מפחד ממחבל פי מיליון זה הכל כמו
שמטפלים במישהו שאומר שלום אני מפחד ממשהו נגיד שמישהו מדמיין שההורים שלו רוצים להרעיל אותו אז יגידו יש לו סכיזופרניה פרנואידית קלינית נגיד אוקי אבל מה האמת ... בשם זה הכל. אליעד: כי הרופאים לא יודעים
לטפל אז הם אומרים מה אנחנו באמת לא יודעים
לטפל לא הוא סכיזופרן זה לא שאנחנו לא יודעים
לטפל זה שהוא סכיזופרן. עכשיו בא נגיד נדבר נגיד ילד אוטיסט מה זה ילד אוטיסט נגיד לדוגמה הוא מה הוא עושה צועק באמצע הרחוב משתגע נניח סתם דוגמה, עכשיו מה האמת ... ויגיד כן אבל קטלגו אותו והתייחסו ושיטת
טיפול מיוחדת וזה עבד אבל זאת לא באמת כל האמת כי זאת לא השיטה האידיאלית וזה לא באמת עובד על כולם וזה לא באמת פותר את זה מספיק טוב זאת לא באמת האמת האמת האמיתית ...