... המציאות, שהופך למחויב המציאות - להפוך את
האפשרי למחויב ואת המחויב לאפשרי כי יש את אפשרי המציאות ויש גם את מחויב המציאות. ואפשרי המציאות, פירושו, כל דבר שקיומו הוא רק אפשרי, מאחר שקיימת האפשרות שהוא לא ... שאינו כלום. ואכ שום דבר ממש לא מחויב וכולי. וכאשר האדם הופך את
האפשרי למחויב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. שהיא גם טובה מאוד, אך גם רעה מאוד. והעניין הוא, כי שום דבר, אינו מחויב כלל. וכל דבר בעולם, ... נכון, אך לא מחויב שהוא אכן כך, על ידי זה האדם מאמין, והופך את
האפשרי למחויב . שהאדם חושב, שהפירוש וההבנה שלו, שהיא רק אפשרית להיות נכונה, היא נדמית לו, כאילו היא אכן מחויבת להיות נכונה. ובכל פעם ופעם, ... היה נכון בצורה אובייקטיבית, הרי שזו אמונה, שבה האדם הופך את
האפשרי למחויב. וכאשר האדם הופך את
האפשרי למחויב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. כי כאשר האדם לא מזדהה עם שום דבר שקיומו הוא רק אפשרי בלבד, על ידי זה אין שום קיום לשום צורה ... וגם כאשר הוא חולה, בדיוק באופן שווה. אך, כאשר האדם הופך את
האפשרי למחויב, דהיינו, כאשר האדם מתייחס אל המצב הבריאותי שלו, שהוא רק אפשרי, כאל דבר שהוא מחויב. דהיינו, כאשר האדם חושב לעצמו, שמחויב המציאות ... שהוא יהיה בריא, כדי שהוא יהיה מאושר, שאז בעצם האדם הופך את
האפשרי למחויב. כי לא מחויב שהוא יהיה בריא, וגם לא מחויב שהאדם יהיה בריא, כדי שהוא יהיה מאושר. וכאשר האדם מחייב את האפשרי, שהאדם חושב שמוכרח ... בשום דבר, על ידי זה אין שום טוב ורע כלל. אך כאשר האדם הופך את
האפשרי למחויב, דהיינו, כאשר האדם מתייחס אל דבר שקיומו הוא אפשרי, כאילו קיומו הוא מחויב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. כי אז רצונו של האדם ... כי אין שום דבר שנפרד ממנו. ואעפכ גם וכולי. וכדי להפוך את
האפשרי למחויב, לשם כך צריך לשקר ולהאמין, שהאפשרי, הוא מחויב. כי באמת, הוא לא מחויב, אך צריך לשקר ולהאמין שהוא מחויב. וכדי להפוך את המחויב ... אז אין שום נפרדות, ואין טוב ורע כלל. ורק כאשר האדם הופך את
האפשרי למחויב, רק אז האדם יכול להרגיש טוב ורע. שמנקודת מבט מסוימת, זה מיותר ורע, כי אין שום רע, כאשר הכל אחד בלי טוב ורע. אבל מנקודת מבט אחרת, ...