... לפי תוצאות בלבד, תשלום על תוצאות בלבד, בקשות של
לקוח חצוף,
לקוח מבקש הנחה מוגזמת, בקשה לא הגיונית של
לקוח, לקוח מתנגד להצעת מחיר, לשלם רק על תוצאה,
לקוח לא רוצה לשלם מראש,
לקוח רוצה קודם כל לראות תוצאות, תשלום רק לפי תוצאה, אם לא תהיה מרוצה כספך יוחזר, תשלום רק על תוצאות בלבד, החזר כספי
ללקוח, להחזיר כסף
ללקוח לא מרוצה, למכור שירותי יעוץ, להתחייב על תוצאות בלבד, חוצפה של
לקוחות, בקשה חצופה של
לקוח, התנגדויות מכירה קשות, למה לעשות שיווק? וכאן נדבר על כל העניין של התחייבות לתוצאות, בתהליך של עסקה. לדוגמא
לקוח שמבקש שהמוכר יתחייב לו על תוצאות. או מישהו שמתחייב על תוצאות. או מישהו שאומר, תשלם לי רק על תוצאות בלבד, או מישהו שאומר, אם לא יהיו תוצאות, כספך יוחזר וכיוב. ונסביר, מה הלוגיקה ומה המהות של העניין? מה עומד מאחורי הנושא של תשלום רק לפי תוצאות בלבד? ומה לעשות אם
לקוח מפחד שלא יהיו תוצאות? ולמה לפעמים
לקוח רוצה התחייבות על תוצאות? ועוד. ולצורך העניין, נתחיל ונדבר על המקרה הבא: נניח שאתה בא למכור למישהו מוצר ואתה נותן לו הצעת מחיר כלשהי.
והלקוח יוצא עליך ואומר לך, שאין לו בעיה לשלם לך, אפילו יותר ממה שאתה מבקש. אבל הוא מוכן לשלם לך רק על תוצאות. קודם תראה לי תוצאות ואז אני אשלם לך, אפילו כפול. והשאלה היא, איך הגיוני להתייחס לסיטואציה הזאת? וברמת העיקרון, צריך להבין כי זכותו של
הלקוח, לבקש ממך מה שבא לו, ואפילו לבקש ממך לרקוד עבורו כדי שהוא יסכים לשלם לך. וזכותו של
הלקוח גם לבקש לך שאתה תשלם לו כדי שהוא יסכים להשתמש במוצר שלך, הכל אפשרי והכל לגיטימי במסגרת המשא ומתן. וזכותו של
הלקוח, לתת הצעת מחיר נגדית לבקשת הצעת המחיר שלך. ואנחנו מדינה חופשית ושוק חופשי והכל זה עניין של היצע וביקוש וזכותו של
הלקוח לבקש ממך איזו הנחה שבא לו או לבקש לשלם לך בתנאים שלו וגם זכותו לבקש ממך למכור לו במחיר הפסד עבורך. בקיצור, זכותו של
הלקוח לבקש מה שבא לו וזכותך למכור או שלא למכור לו בתנאים שלך. זכותך גם לדוגמא לומר
ללקוח, שבגלל שהוא ביקש הנחה מוגזמת, אז בא לך למכור לו בכפול, כי ככה בא לך ומי שלא טוב לו, יום טוב לו וכולי. אלא מה, שמהי בעצם מהות העניין? ואיך הגיוני שאתה תגיב לבקשה כזאת של
לקוח? אז קודם כל נסביר שמהות הבקשה של
הלקוח, היא להגדיל את עלות הייצור שלך ולהקטין את אחוז הרווח שלך. ואני אסביר. ברמת העיקרון, נניח שאתה מוכר
ללקוח שירותי יעוץ כלשהם
והלקוח מוכן לשלם רק אם הוא יראה תוצאות. הרי שבעצם אתה רוצה לקבל תשלום
מהלקוח, בתמורה לזמן שלך. דהיינו, אתה מוכר את הזמן שלך, בתמורה ל X כסף. אתה רוצה לקבל X כסף, בתמורה להשקעה של X זמן מצדך.
הלקוח לעומת זאת אומר לך, שהזמן שלך לא מעניין אותו, כי יכול להיות שאתה לא תביא לו את התוצאה שהוא רוצה מסיבות שונות כאלו ואחרות. ולכן הוא מוכן לשלם לך, אולי אפילו יותר, אבל רק לפי תוצאה. במילים אחרות,
הלקוח טוען, שבעצם מבחינתו, לשלם לך על הזמן שלך, זה בעצם לשלם לך על המאמץ שלך ולא על התוצאה שלו. במילים אחרות
הלקוח אומר לך, שהמאמץ שלך לא מביא לו מספיק תועלת, כדי שהוא ישלם לך את מה שאתה מבקש. כי אם לדוגמא היית מבקש 1 שח על המאמץ ואת השאר רק על התוצאה, אז ... שלך עבורו, ולא בטוח שתביא תוצאות ולכן הוא ישלם רק על תוצאות, כי הוא לא מעריך מספיק את התועלת שהוא יקבל מעצם המאמץ שלך עבורו. וגם אם לצורך העניין אתה מוכר
ללקוח מוצר שאמור לספק לו תוצאה, אבל לא וודאי שהמוצר יביא את התוצאה, הרי שבעצם מבחינת
הלקוח, המוצר שלך, הוא חלק מהמאמץ שלך לעזור לו. אבל לא בטוח שהמוצר שלך יביא לו תוצאה. ומבחינת
הלקוח, אולי בכלל הוא לוקח סיכון שהוא מקבל ממך יעוץ ומקשיב לעצות שלך ומשתמש במוצר הניסיוני שלך מבחינתו עבורו וכולי. ולכן במהות ה