טעויות של אנשי מכירות, יצירת קרבה עם
לקוח, בניית אמון, שיחת חולין עם
לקוח, להתיידד עם
הלקוח , ניגוד אינטרסים
במכירה, ניגוד עניינים
במכירה, לקוח חשדן, לבנות אמון עם
לקוח, ליצור אמון מדוע
אנשי מכירות טועים כשהם מנסים להתיידד עם
הלקוח? אחת הטעויות הנפוצות בקרב
אנשי מכירות היא הניסיון להתיידד עם
הלקוח ולהפוך לשותף שלו לשיחת חולין, במטרה לבנות אמון ולהוריד את החשדנות הטבעית של
הלקוח. אנשי מכירות רבים מאמינים שאם
הלקוח ירגיש שהם חברים שלו, הוא לא יחשוד בהם שהם מנסים לרמות אותו. למשל, אם חבר מציע ... שכוונתו טובה והמוצר באמת טוב עבורנו. על בסיס התפיסה הזו, מלמדים
אנשי מכירות לדבר עם הלקוח, להתיידד איתו, ולהציג את עצמם כמי שרוצים לעזור ולא רק
למכור. מה הטעות בגישה של התיידדות יתר עם
הלקוח? למרות שהרעיון נשמע הגיוני, הגישה של התיידדות עם
הלקוח לא תמיד עובדת ואף עלולה לגרום לתוצאה הפוכה.
לקוחות רבים הם אינטליגנטים ויודעים בדיוק שהם נמצאים באינטראקציה עם
איש מכירות, ולכן
כשאיש המכירות מנסה להיות יותר מדי חבר שלהם, הדבר מעורר בהם חשדנות מוגברת.
הלקוח שואל את עצמו שאלות כמו: מדוע הוא מתאמץ כל כך להיות חבר שלי? האם הוא מנסה להסתיר ... אם המוצר באמת כל כך טוב, מדוע הוא לא פשוט מציג לי אותו בצורה ישירה?
לקוחות כאלו יעדיפו
שהמוכר יפנה אליהם בצורה עניינית, ברורה, ויציג להם בדיוק את היתרונות של המוצר ללא מניפולציות מיותרות. הם עשויים להרגיש
שהמוכר מנסה לקנות אותם באמצעות חברות מדומה במקום להציג מוצר איכותי בצורה ישירה וכנה. ... יכולה להיות אפקטיבית? קיימים מקרים מסוימים בהם יצירת קשר אישי עם
הלקוח אכן יכולה להיות יעילה, במיוחד כאשר מדובר
בלקוחות בודדים או כאלו הזקוקים לתשומת לב מיוחדת. לדוגמה, אדם שחווה תחושת בדידות, שנכנס לחנות
והמוכר מתייחס אליו באדיבות, מחייך אליו ומציע לו תשומת לב ויחס אישי, עשוי להרגיש שיש לו ...