...
למכור נכון? באיזה מילים
למכור? איך להצליח
למכור? שימוש במילים של
הלקוח, טעויות של אנשי מכירות, דימויים של
הלקוח, איך לשכנע
לקוחות? איך
למכור ללקוחות? שיקוף של
הלקוח, איך יוצרים ראפור? למה כדאי להשתמש במילים של
הלקוח בתהליך המכירה? בתהליך מכירה נכון, חשוב מאוד לגרום
ללקוח להרגיש שהמוצר או השירות עונים בצורה מדויקת על הצרכים והחסרונות שהוא מרגיש. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להשתמש במילים
שהלקוח בעצמו משתמש בהן. אליעד כהן מסביר, שהמטרה היא לגרום
ללקוח להרגיש טוב לא באמצעות עצם
המכירה, אלא על ידי תחושה שהחסרונות שהוא חווה מתמלאים על ידי המוצר שהוא קונה. לדוגמה, כאשר
לקוח מגיע לסוכנות מכירת רכבים ואומר אני רוצה לקבל מידע על האוטו הזה,
המוכר החכם יגיד לו אני אתן לך פרטים על האוטו, ולא רכב, למרות שלכאורה מדובר באותו דבר בדיוק. זאת מפני
שהלקוח בחר להשתמש במילה אוטו, ולכן השימוש במילה אחרת עלול להרחיק אותו מהתחושה הסובייקטיבית שהמוצר הוא בדיוק מה שהוא מחפש. דוגמה נוספת היא כאשר
לקוח אומר אני מחפש רכב לנסיעה לטיול. במקרה כזה
המוכר צריך להשתמש בדיוק באותן המילים, רכב לנסיעה לטיול, ולא להחליף את המילים למשהו כמו רכב כיפי לטייל. ההבדל כאן הוא שבשימוש במילים אחרות,
הלקוח צריך לבצע פעולה נוספת של מחשבה, לשאול את עצמו האם המוצר שהוצג אכן עונה על מה שהוא מחפש. הפעולה הזו מיותרת, ולכן שימוש מדויק במילים של
הלקוח מייעל את
תהליך המכירה. מתי לא מומלץ להשתמש במילים של
הלקוח? למרות היתרונות הברורים בשימוש במילים של
הלקוח, ישנם מקרים בהם זה עלול להזיק
לתהליך המכירה. לדוגמה, אם
הלקוח אומר אני מעוניין לקנות, יכול להיות שעדיף
שהמוכר לא יחזור על המילה מעוניין, אלא דווקא ישתמש במילים חזקות יותר כמו צריך או חייב, כדי להגביר את תחושת הדחיפות והצורך לקנות. עוד דוגמה לכך היא כאשר
הלקוח משתמש במונחים שעשויים להקטין או להמעיט מערך המוצר. אם
הלקוח אומר אני מחפש משהו סביר במחיר סביר, והמוצר שנמכר הוא ברמה גבוהה משמעותית, עדיף
שהמוכר לא יחזור על המילה סביר, אלא יציג את המוצר במילים שמביעות איכותו הגבוהה כמו מוצר הרבה יותר טוב ממה שחשבת. מה קורה ...