... המקובל. במצב התחלתי זה, הילד אוהב את עצמו ואת סביבתו ללא סיבה מיוחדת. כאשר האדם המבוגר יאמץ לעצמו את התפיסה הזו, הוא יצליח לאהוב את עצמו ואת האחרים ללא תלות בנסיבות חיצוניות. מה המבוגר יכול ללמוד מהילד כדי
להיות מאושר? אליעד מציין כי יש יתרונות לתפיסה הילדותית, שטרם התקלקלה על ידי מוסכמות חברתיות או ... אליהם את הפרספקטיבה התמימה והבלתי מותנית של הילד. הוא מדגיש את האבסורד שבו ההורה מנסה להפוך את הילד שלו למאושר, כאשר למעשה הילד כבר מאושר מטבעו. לעומת זאת, המבוגר, שהוא עצמו איננו מאושר, מנסה ללמד את הילד איך
להיות מאושר - מה שמוביל לכך שהילד מאבד את האושר הטבעי שלו. הדרך הנכונה, אומר אליעד, היא שהמבוגר יסתכל על הילד וילמד ממנו כיצד
להיות מאושר, איך לאהוב את עצמו ללא תנאי וכיצד לא לחיות בשיפוטיות אינסופית. איך מתמודדים בפועל עם ... ועל המבוגר להתבונן בילד כדי ללמוד ממנו. והעולם הזה הוא עולם טיפשי, ולמה טיפשי? כי המבוגר רוצה שהילד שלו יהיה מאושר והילד שלו ממילא מאושר כבר, וההורה בעצמו לא מאושר, והוא עכשיו במקום להתבונן בילד שלו איך
להיות מאושר, הוא אומר, אני יעשה עכשיו את הילד שלי מאושר ואז הוא מאמלל את הילד שלו. ועל האדם ...