אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
בחירת דרך בחיים, באיזו דרך עלי ללכת, לא משנה מה אתה עושה, משנה מה אתה מבין, כל שמעשיו מרובים מחכמתו, חכמתו מרובה ממעשיו, אין חכמתו מתקיימת, לא המדרש עיקר אלא המעשה, דרך חדשה בחיים
בחירת דרך בחיים, באיזו דרך עלי ללכת, לא משנה מה אתה עושה, משנה מה אתה מבין, כל שמעשיו מרובים מחכמתו, חכמתו מרובה ממעשיו, אין חכמתו מתקיימת, לא המדרש עיקר אלא המעשה, דרך חדשה בחיים
... מתקיימת, לא המדרש עיקר אלא המעשה, דרך חדשה בחיים האם באמת משנה באיזו דרך תבחר ללכת בחיים? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא, שהשאלה באיזו דרך עלי ללכת? אינה החשובה ביותר. לדבריו, לא חשוב מה האדם עושה בפועל, אלא ... עושה. הגישה המקובלת אומרת שחשוב לבחור את הדרך הנכונה, משום שהמעשים שלנו משפיעים על ההצלחה ועל האושר שלנו. אבל אליעד מדגיש נקודה אחרת לגמרי: המעשים עצמם אינם חשובים כלל, אלא התפיסה וההבנה שעומדת מאחוריהם. אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמאות והסברים ברורים הממחישים היטב את התפיסה הייחודית שלו. האם הדרך בה אתה בוחר חשובה באמת? אליעד מסביר תחילה את ההיגיון מאחורי הגישה שמדגישה את המעשים. הוא מתייחס לביטוי המפורסם לא המדרש עיקר אלא המעשה, וכן ... חשוב, אבל בכל זאת הוא כל הזמן אוסף כסף, הוא כביכול מתרחק מהחכמה שלו, והיא לא מתקיימת. עם זאת, אליעד אומר שכל התפיסה הזו נכונה רק באופן יחסי, רק עבור אנשים שחושבים שיש אמת מסוימת שצריך להגיע אליה. אם יש יעד מוחלט שאליו האדם צריך להגיע, אז יש צורך שהמעשים יהיו תואמים בדיוק להבנה. אבל אליעד מלמד משהו שונה לחלוטין: הוא מלמד את האדם להבין שבאופן מוחלט, אין הבדל בין פעולה אחת לפעולה אחרת, בין ... ולכן כל פעולה יכולה להיות מתאימה לכל שכל, לכל חכמה, לכל הבנה. מהי המשמעות האמיתית של המעשה הוא העיקר? אליעד נותן דוגמה מפורטת כדי להמחיש זאת. אם מישהו מאמין באלוהים, אז לכאורה הוא צריך לעשות פעולות המבטאות את האמונה ... אדם אחר מאמין שאסור להאמין באלוהים, הרי שאם הוא מתפלל או עושה מעשים דתיים, הוא מתרחק מההבנה שלו. אבל אליעד טוען שבעולם המוחלט, שתי הפעולות - להאמין באלוהים ולא להאמין באלוהים - אינן באמת מנוגדות זו לזו, ולכן שתיהן ... שתוסיף שקל לחשבון שלך אתה מתרחק מהמטרה, וכל פעם שתזרוק שקל לפח אתה מתקרב. אבל זו רק דוגמה יחסית. אליעד מסביר שאין באמת מטרה ספציפית ומוגדרת להגיע אליה. במקום זה, הוא מלמד אותך להבין מדוע בכלל אתה רוצה כסף ... זורק כסף - כי אתה מבין שזה בכלל לא משנה מה אתה עושה. איך ניתן להתקדם באמת להבנה מוחלטת? אליעד מבהיר, שכל עוד האדם חושב שיש פעולה שמקדמת אותו ופעולה שמרחיקה אותו מההבנה שלו, סימן שההבנה שלו היא עדיין ... כל בחירה שאתה עושה, צריכה להפוך עבורך כלי להבנת המניעים הפנימיים שלך. ההבנה הזאת היא מהות כל המסע הרוחני שאליעד מדבר עליו. לא הפעולה חשובה, אלא השאלה למה אתה עושה אותה. ברגע שאתה מגיע להבנה המוחלטת של הסיבה מאחורי הפעולות שלך, כל פעולה תהיה נכונה עבורך, כי אתה מבין שאין הבדל אמיתי ביניהן. אליעד מסיים בכך שההבנה הזו היא העיקר. הוא לא ממליץ על פעולה מסוימת, אלא רק להתמקד ולהבין את הסיבות האמיתיות ... הדרך בה יש לבחור בחיים ומהי משמעותה של בחירה זו? הרצאה זו עוסקת בשאלה המרכזית באיזו דרך עלי ללכת? אליעד כהן מציע גישה חדשה וביקורתית לבחירת הדרך בחיים, תוך שמירה על הבחנה בין מהות המעשה לבין הבנתו של האדם ... של אדם חשובים פחות מההבנה של מה הוא עושה ולמה הוא עושה זאת. מהו הקשר בין מעשה להבנה ולחכמה? אליעד מדגיש שלא משנה מה אתה עושה, משנה מה אתה מבין. הוא מסביר כי כל פעולה שאנחנו עושים בעולם לא ... מציין את חשיבות ההבנה מאחורי כל פעולה, ולא את הפעולה עצמה. מהו המבחן להצלחתה של חכמה אמיתית? לאחר מכן, אליעד מציין את הרעיון כי כל חכמה שאדם מחזיק בה לא תקיים את עצמה אם הוא לא מיישם את ההבנה ... עצמה. כאן, הכוונה היא שהבנת דבר מסוים חייבת להתגלם במעשים כדי שהחכמה תוכל להתקיים. האם המעשיים באמת חשובים? לסיום, אליעד מתאר את השוני בין חכמה מוחלטת לבין חכמה יחסית. כל פעולה עשויה להיות תואמת להבנה מסוימת, אך ברגע שמבינים ... או לא - מה שחשוב זה ההבנה שמאחורי הפעולה. בחכמה מוחלטת, כל פעולה היא חלק מהבנת הדבר באופן מלא, ואליעד מבקש להביא את המאזין למצב שבו אין הבחנה בין טוב לרע, בין נכון ללא נכון. הוא מציין שכשאתה מבין ... עצמה אלא במה שאתה מבין על העולם ועל עצמך. מהו הקשר בין המעשה וההבנה במסע הפנימי של האדם? לסיום, אליעד טוען כי כל אדם צריך להתמקד בהבנתו את עצמו ואת מעשיו, ולא בכמות הפעולות שהוא עושה או במה שהוא ...
דתות לעשות פעולות מפורסם תהליכים אמת מוחלטת אמת האמת האובייקטיבית האמת האבסולוטית
סוד האושר, סוד הרצון, במי תלוי האושר, איך להיות מאושר? הרצון להיות מאושר, שעבוד לרצון העצמי, למה יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר
סוד האושר, סוד הרצון, במי תלוי האושר, איך להיות מאושר? הרצון להיות מאושר, שעבוד לרצון העצמי, למה יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר
... יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר מהו סוד האושר לפי אליעד כהן? הנושא שאליעד כהן עוסק בו הוא סוד האושר, כיצד להיות מאושרים באמת, והבנת המהות האמיתית של הרצון האנושי. לפי אליעד, האושר אינו תלוי במציאות החיצונית, אלא תלוי באופן מוחלט ברצון שלנו. האושר אינו תלוי במה שקורה לנו, אלא בדרך ... אולם במציאות, ברגע שהוא משיג את מבוקשו הוא שוב מרגיש חסר וממשיך לרדוף אחרי רצון אחר. לכן, הפתרון לפי אליעד הוא לא להשיג את הרצון, אלא להבין אותו לעומק. האם ניתן לשלוט על הרצון? אליעד מסביר לעומק כי ניתן לשלוט על הרצון, אך לא בדרך של דיכוי או התכחשות לו, אלא בדרך של הבנתו. הרצון הוא למעשה הסיבה האמיתית לכל תחושת סבל או אושר שאנו חווים. אליעד נותן דוגמה של אדם שסובל מכאב פיזי. כאשר אדם מרגיש כאב פיזי, בדרך כלל הוא חושב שהכאב הוא הגורם ... מתנגד לכאב, שהוא לא רוצה את הכאב. אם האדם היה רוצה את הכאב באמת, לא היה סובל ממנו כלל. אליעד נותן דוגמה נוספת לכך שאדם יכול להיות חולה פיזית ובמצב קשה מאוד, ובכל זאת להרגיש טוב, כי הוא רוצה ... שהיא. לעומת זאת, אדם אחר, אפילו שהוא בריא לחלוטין, יכול לסבול מאוד אם המציאות לא מתאימה לרצונות שלו. לכן אליעד מדגיש שהסיבה לסבל אינה המצב עצמו, אלא הרצון של האדם ביחס למצב. מדוע חשוב להבין את הרצון ולא לשנות את המציאות? אליעד מדגיש שהבעיה המרכזית של האדם היא חוסר ההבנה שהאושר והסבל תלויים אך ורק ברצון, ולא במציאות החיצונית. האדם בדרך כלל חושב שכדי להרגיש טוב עליו לשנות משהו חיצוני: הוא רוצה יותר כסף, יותר בריאות, יותר הצלחות. אליעד נותן דוגמה של אדם שיש לו מספר עסקים: אותו אדם בודק מדי חודש אילו עסקים מביאים לו רווחים ואילו ... הוא יוכל להפסיק לרוץ אחרי האשליה שהמציאות החיצונית היא שתביא לו אושר. מה הקשר בין רצון, דעת ואושר לפי אליעד? אליעד משתמש בציטוט מפורסם מרבי נחמן מברסלב: דעת קנית, מה חסרת? דעת חסרת, מה קנית?. משמעות הדבר היא שכשיש לאדם ... אמיתית, הוא מבין שבעצם לא חסר לו כלום, כי הוא יכול לרצות את המציאות בדיוק כפי שהיא. דעת, לפי אליעד, היא ידיעה פנימית עמוקה שהאדם והמציאות אחד הם, ולכן כל החסרונות שאדם חווה הם תוצאה של תפיסת חיסרון שגויה. ... מעצמם, כי הוא יודע שכל מה שקורה הוא בדיוק מה שהוא רוצה באמת. מדוע האדם מרגיש כאב וסבל לפי אליעד? אליעד מסביר לעומק את הקשר בין כאב פיזי לבין סבל נפשי. הוא אומר שכאשר אדם חולה, הוא לרוב כועס ומתוסכל, ... יכול להיות בריא לגמרי ולהרגיש רע כי הוא מתנגד למשהו במציאות שלו. איך אפשר באמת להבין את הרצון לעומק? אליעד מדגיש שהשאלה המרכזית שאדם צריך לשאול את עצמו היא לא איך לשנות את המציאות, אלא למה אני בכלל רוצה ... עצמו מדוע הוא רוצה לשנות אותה מלכתחילה. אדם שלא מתאמץ להבין למה הוא רוצה דברים, ימשיך לרדוף אחרי אשליות. אליעד נותן דוגמה על אדם שהולך למסעדה ובוחר מנה מסוימת. אם ישאל את עצמו למה בחר דווקא במנה הזאת ולא ... להגיע לנקודה שבה אין הבדל, ואז הרצון לא יגרום לו סבל. האם ניתן להפסיק את המרדף אחרי הרצונות? לפי אליעד, בהחלט ניתן להגיע למצב בו האדם מפסיק את המרדף אחרי הרצון. המצב הזה מגיע כאשר האדם מבין את האמת: שכל ההבדל בין טוב לרע הוא אשליה הנוצרת מתפיסת הרצון. אליעד ממליץ לנסות לדמיין מצב שבו האדם השיג את כל מה שרצה, ואז יגלה שבכל זאת הוא לא מסופק. לכן, ... תלות חיצונית, ואז הוא באמת חופשי ומאושר. לסיכום, איך ניתן להגיע לאושר אמיתי? בסופו של דבר, סוד האושר לפי אליעד כהן הוא ההבנה המלאה של הרצון, הבנת הסיבה מדוע אנחנו רוצים דברים, ולמה אנחנו בוחרים לרדוף אחרי מציאות שונה ... הרצון? מה הקשר בין רצון וסבל? למה אנשים סובלים מכאב? מהו סוד האושר ואיך הוא קשור לרצון? בהרצאה של אליעד, נדונה השאלה כיצד להגיע לאושר, מהו הרצון, וכיצד הרצון משפיע על תחושותינו והחלטותינו. אליעד מציין כי כל תחום של האושר והסבל קשור לרצון שלנו, וכיצד אנחנו מבינים אותו ומגיבים אליו. כאשר אדם מרגיש ... לנסות לשנות את המציאות, לשנות את עצמנו ולהבין את הרצון שלנו. מהו הרצון? איך הוא משפיע עלינו? הרצון, לפי אליעד, הוא לא רק תחושה של חיסרון, אלא הוא מקור להרגשות שלנו. הרצון מתחיל להרגיש חיסרון משום שאנו חושבים שיש ... טמון בהרגשה של חסר, ובמה שאדם רוצה או לא רוצה. מהו המרדף אחרי הרצון? מדוע זה לא מביא לאושר? אליעד מדבר על המרדף האינסופי אחרי הרצון, אשר הוא בעצם מרדף אחרי האשליה שהשגת הרצון תביא לאושר. הוא מציין כי ... את עצמו אחר כך רוצה משהו אחר. הוא משתמש בדימוי של המרדף אחרי האופק - כל הזמן יש לך יעד חדש, ובסופו של דבר אתה רודף אחרי משהו ששוב יהפוך לדימוי של חיסרון. מהו סוד האושר? הסוד טמון בהבנת הרצון עצמו. אם נבין את הרצון, נוכל להשתחרר מהשעבוד אליו. אליעד מציע שבעצם לא תמיד אנחנו צריכים לשנות את המציאות כדי להרגיש טוב - מה שצריך לעשות הוא לשנות את ... לא תמיד בהכרח הגיונית או מציאותית, הוא יכול להתחיל לשחרר את עצמו מהמרדף אחרי הרצון. איך לשלוט על הרצון? אליעד מסביר ששליטה על הרצון אינה תלויה בשינוי המציאות, אלא בשינוי היחס שלנו כלפי מה שמתרחש. עלינו להבין שמה שמתרחש ... אלא בהבנה של מה הוא רוצה ולמה. האם האושר תלוי ברצון? תשובה זו היא מרכזית בהרצאה - האושר, בעיני אליעד, תלוי ברצון שלנו. כאשר אדם לומד להבין את רצונו בצורה עמוקה, הוא יכול למצוא את הדרך לאושר ולהפסיק להימנע ממה שלא מספק אותו. כמו כן, אליעד מציין כי כל עוד לא נתפוס את הרצון כמשהו שאין לנו שליטה עליו, לא נוכל לשנות את תחושת האושר ... הרצון? הדרך להשגת האושר האמיתי טמונה בהבנה מדויקת של מהו הרצון, איך הוא נוצר, וכיצד הוא משפיע על חיינו. אליעד מציע שבסופו של דבר כל תחושות האושר והסבל נובעות מהתפיסה שלנו את הרצון. אם אנחנו יודעים איך לא לקחת ...
איך לשנות את הרגש איך לשלוט ברצון תלוי בדברים השקעות לדעת את האמת מחשבות להיות שונה לקבל
רצונות, לדעת מה אתה רוצה מעצמך, מה אני רוצה? מהו רצון? איך נוצר רצון? מה הרצון הפנימי ביותר? מה באמת אתה רוצה? למה יש רצונות? לא יודע מה אני רוצה מעצמי, המרדף אחרי הרצון, מודעות עצמית
רצונות, לדעת מה אתה רוצה מעצמך, מה אני רוצה? מהו רצון? איך נוצר רצון? מה הרצון הפנימי ביותר? מה באמת אתה רוצה? למה יש רצונות? לא יודע מה אני רוצה מעצמי, המרדף אחרי הרצון, מודעות עצמית
... רוצה מעצמי, המרדף אחרי הרצון, מודעות עצמית איך לדעת מה אתה באמת רוצה מעצמך? השאלה המרכזית שעלתה בשיחה עם אליעד כהן היא כיצד אפשר לדעת מה באמת רוצים. רוב האנשים מתמודדים עם מצב שבו הם לא יודעים מה הם רוצים באופן מוחלט, ולכן נעים כל הזמן בין רצונות שונים, לעיתים סותרים, ומתלבטים כיצד לפעול. לפי אליעד, הבעיה המרכזית היא שאנשים לא מסוגלים להגדיר בצורה ברורה ומדויקת את הרצון העמוק ביותר שלהם. לדוגמה, אדם שקם בבוקר ... אותי, אני רוצה לשתות, או אני רוצה להתלבש יפה. כל הרצונות האלו מסתירים למעשה רצון עמוק יותר ושלם יותר. אליעד מסביר שהדרך להיכנס עמוק יותר ולהגיע לרצון הפנימי ביותר שלך היא דווקא באמצעות הרצון העליון - הרצון לשלמות עצמית. ... יכול להיכנס לעומק ולהבין את כל הסיפורים הקטנים והגדולים שמסתתרים מאחוריו. מדוע חשוב לזכור תמיד מהו הרצון הראשי שלך? אליעד מסביר שאדם חייב להיות מחויב לזכור כל הזמן מה הוא באמת רוצה. אם למשל הרצון הראשי שלך הוא להיות ... הקטנים. כאשר אדם לא מצליח לזכור או להתמקד במה שהוא באמת רוצה, נוצר מצב של בלבול, חרדה וחוסר סיפוק. אליעד נתן דוגמה לאדם שנכנס לסופרמרקט שיש בו הכל, אבל האדם לא יודע מה הוא מחפש. הוא מסתובב בין המדפים, ... לוקח החלטות ומנסה דברים בלי לדעת בוודאות שזה מה שהוא מחפש. האם אפשר לחיות בלי לדעת בדיוק מה רוצים? אליעד מסביר שכשאין לך מטרה מוגדרת וברורה בחיים, זה גורם למצב שבו אתה נע באופן תמידי בין רצונות שונים. הוא ... יהיו לו ספקות, והוא לא יוכל להיות באמת שלם עם הבחירה שלו. האם רצון לשלמות יכול לפתור את הבלבול? אליעד אומר שיש מאחורי כל הרצונות דבר אחד בסיסי, והוא הרצון לשלמות. הוא מסביר שהרצון להיות שלם זה לא בהכרח ... ייקח דברים חדשים לבדיקה, ינסה, יוותר וימשיך לחפש, בלי להגיע לשום מקום ברור. האם יש אפשרות להפסיק לרצות? לפי אליעד, יש שני סוגים של אחדות: האחדות השקרית והאחדות האמיתית. האחדות השקרית היא מצב שבו אין לך שום רצון בכלל. ... מה קורה אם אין מטרה מוגדרת? אחד הדברים שגורמים לתסכול הוא שאדם חושב שחייבת להיות לו מטרה מוגדרת וברורה. אליעד מדגים מצב שבו אדם לא בטוח אם יש לו מטרה ספציפית. אם הוא היה בטוח שאין לו שום מטרה, ... נמצא במצב שבו הוא גם רוצה וגם לא רוצה, גם מחפש משהו ולא יודע מה, הוא חווה בלגן נפשי. אליעד מסביר שהפתרון הוא להיות מודע למצב הזה, להכיר בכך שאתה נמצא במצב של חיפוש ללא יעד מוגדר. כך אולי תצליח להפחית את הסבל והמתח. איך להגיע למצב של שלווה פנימית? אליעד מצטט את רבי נחמן שאמר שהוא לא יודע מה צריך לעשות כדי להשקיט את השמרים שבמוח. הוא אומר שלפעמים צריך פשוט להמשיך להתאמץ לחפש את השקט, אבל לפעמים צריך גם פשוט להרפות. לדעתו של אליעד, כנראה צריך גם וגם: גם להתאמץ וגם לשחרר, עד שמגיעים למצב פנימי שבו אין יותר הבדל בין הדברים, ואין ...
יעדים שלמות עצמית האחדות האמיתית איך נוצר רצון לזכור להיות מודע בלבולים להמשיך
בחירת מקצוע, בחירת קריירה, החלטה בלב שלם, קבלת החלטות, להיות שלם עם החלטה, יעוד בחיים, מטרה בחיים, יעוץ תעסוקתי, תמיד יש חיסרון, יתרון וחיסרון בכל דבר, תמיד יש יתרון, איך לקבל החלטה?
בחירת מקצוע, בחירת קריירה, החלטה בלב שלם, קבלת החלטות, להיות שלם עם החלטה, יעוד בחיים, מטרה בחיים, יעוץ תעסוקתי, תמיד יש חיסרון, יתרון וחיסרון בכל דבר, תמיד יש יתרון, איך לקבל החלטה?
... איך לקבל החלטה? מהם הצעדים שצריך לנקוט כדי לבחור את הקריירה הנכונה? ההרצאה עוסקת בקבלת החלטות קריירה ובחירת מקצוע. אליעד מציע לחשוב על הדרך בה אנחנו מקבלים החלטות וכולל הסברים מעמיקים על הקונפליקטים האישיים בין הרצון להתעקש על מטרות ... ספציפי, כמו לדוגמה, להיות רקדנים מפורסמים, ולפעמים הם לא מודעים לכך שהרצון האמיתי שלהם אולי לא קשור בכלל לאותו יעד. אליעד מדבר על הדרך בה ניתן לבדוק אם אנחנו בוחרים במטרה מתוך רצון פנימי עמוק או מתוך שיפוט חיצוני. הוא ... שבו אנחנו לא מרוצים בסופו של דבר, גם אם הצלחנו להשיג את המטרה. מהם החסרונות והיתרונות שבחירות מקצועיות שונות? אליעד מציין שלכל בחירה יש יתרונות אך גם חסרונות. אפילו כשאנחנו בוחרים מסלול מקצועי שנראה אידיאלי, תמיד עשויים להתגלות חסרונות ... להתברר, כמו התשישות הגופנית והסיכון להימנע מפיתוח קריירה יציבה לאורך זמן. מה עלינו לקחת בחשבון בבחירת קריירה? בהמשך לכך, אליעד מציין את הקושי בלקבל החלטות כשיש הרבה יתרונות מצד אחד, אך מצד שני חסרונות שגם אותם יש לקחת בחשבון. ... שנעשית? ההבנה החשובה שצריך לקחת מהמחשבה הזאת היא שלא משנה איזו החלטה נבחר, תמיד יהיו גם יתרונות וגם חסרונות. אליעד מסביר שהמפתח הוא להכיר בכך שזו הדרך לקבל החלטה בצורה שלמה, להבין את היתרונות והחסרונות בצורה ברורה, ולא להתפתות ... האפשריים ולראות איך כל אלטרנטיבה מתמודדת עם השיקולים האמיתיים ביותר של האדם. האם יש אפשרות לקבל את ההחלטה המושלמת? אליעד מציין שגם כשהאדם מבצע את הבחירה שהוא חושב שהיא נכונה, הוא עלול להתקל במחשבות נוספות שמערערות אותו על הבחירה. ...
להצליח יתרונות להיות מפורסם איך לקבל החלטות אפשרי מטרת החיים איך עושים כסף התמודדות עם חסרונות
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
... אומר חשוב? ההתחלה של השיחה מתחילה בשאלה איך לגרום לאנשים להקשיב לנו ולחשוב שמה שאנחנו אומרים חשוב. בשלב הראשון, אליעד שואל את השואל מה בדיוק הוא רוצה להבין, האם הוא מתעניין בזה בגלל שהוא רוצה שיקשיבו לו או שמא ... מה חשוב לנו באופן אישי, אלא גם כחלק מהתהליך שבו אנחנו בקשר עם אחרים. ההבנה לגבי המשחק החברתי בהמשך, אליעד מתאר את החיים כמשחק שבו אנחנו בקשר עם אחרים, וכחלק מהמשחק הזה יש צורך לדעת איך לתקשר בצורה שמאפשרת לאנשים להקשיב לנו. אליעד מסביר ששיחה או תקשורת עם אחרים לא בהכרח נובעת מתוך רצון להיות מאושר או למצוא את האמת, אלא מתוך הצורך להיות בתוך משחק חברתי עם אחרים ולהשפיע עליהם. בשלב הזה, אליעד מציין שההבנה של התקשורת עם אחרים אינה נובעת רק ממקום של רצון אישי, אלא גם מתוך תפיסת המציאות שלנו ... להבין את המניעים הפנימיים של עצמנו. הקול הפנימי והשפעתו כאשר השואל מתחיל להבין את ההשפעה של התקשורת הפנימית שלו, אליעד עובר לדבר על הדיאלוג הפנימי. הוא מסביר שהשאלה איך לגרום לאדם אחר להקשיב לנו היא למעשה שאלה שמתחילה בתוך ... כל אחד מאיתנו. כלומר, כל אדם שואל את עצמו איך לגרום לכל הרצונות הפנימיים שלו להקשיב לרצון הדומיננטי ביותר. אליעד מסביר שכאשר אדם מציב לעצמו יעד או משימה, הוא צריך להבין איך להפעיל את כל הרצונות הפנימיים שלו כך שכל הרצונות יזוזו לכיוון אחד. בכך, ... מהי הדרך לגרום למישהו להקשיב לך? כאשר השואל חוזר לשאול איך לגרום לאדם אחר להקשיב לו בנוגע לנושא מסוים, אליעד מתחיל לפרט על איך בדיוק ניתן לעשות זאת. הוא מבהיר שברגע שאנחנו רוצים להפעיל שכנוע או תשומת לב, יש ... את הדברים שאנחנו אומרים לדברים שהוא רואה כטובים בעיניו. מה קורה אם הנושא לא מעניין את האדם השני? בהמשך, אליעד שואל איך לגרום למישהו להקשיב לנו כשמה שאנחנו מדברים על אינו מעניין אותו. כאן השואל מציין שהוא יצטרך לחבר את הנושא הרצוי לרצון האישי של האדם השני. אליעד מסביר שצריך להבין איך הנושא שאנחנו מציעים יכול להשפיע על האדם, לא בהכרח ישירות אלא באופן עקיף. הוא מוסיף ... זה קשור אליהם, יש סיכוי גבוה שהם יתחילו להקשיב. ההבנה של המניעים הפנימיים של אנשים השלב הבא בהסבר של אליעד הוא הבנת המניעים הפנימיים של אנשים והקשרם לתקשורת. הוא מסביר שחשוב לדעת לא רק מה מעניין את האדם השני, ... הרצונות הפנימיים שלו. בכך, הוא משווה את התקשורת החיצונית לדיאלוג פנימי שבו אדם שואל את עצמו מה רצונו האמיתי. אליעד מדגיש שיש לזה משמעות גם כאשר אנו מנסים להשפיע על אחרים, כיוון שבסופו של דבר השאלה היא איך אנחנו יכולים לגרום לאדם להרגיש שזה שווה לו להקשיב לנו. מהות התועלת והנזק בהמשך, אליעד עובר להסביר את המהות של התועלת והנזק בשכנוע. הוא מציין שבסופו של דבר, אם אנחנו רוצים לגרום למישהו להקשיב ... כלומר, כל פעולה שמישהו עושה, בין אם זה להקשיב לנו או לבצע משימה כלשהי, נובעת מתוך תחושת תועלת אישית. אליעד מסביר שכל אחד יבחר לפעול בצורה שמביאה לו תועלת, ואפילו אם זה לא מעניין אותו, אם הוא חושב שזה ... יתרונות, הוא יהיה מוכן להקשיב. ההשלכות של ההתמקדות בתועלת כשהשואל מעלה שאלה נוספת על איך לגרום למישהו להקשיב לנו, אליעד מפרט את הדרך שבה אנחנו יכולים להשתמש בתועלת כדי לשכנע את האדם. הוא מסביר שעלינו להבין את סולם הערכים ... הפעולה שאנו רוצים שהוא יעשה ככזו שתשפר את מצבו או תביא לו תועלת. שיטות לשכנוע באמצעות סיפור בהמשך השיחה, אליעד מציע לשאול את עצמנו איך הסיפור או הנושא שאנחנו רוצים לשתף יכול להשפיע על האדם. אליעד מדגיש שלא מדובר בהכרח בתוצאה הישירה של המעשה, אלא בהשפעה שהאדם יחשוב שיתקבל ממנו אם הוא יקשיב לנו. אם ... לגרום לו להאמין שההקשבה תביא לו תועלת, אז יש סיכוי גבוה שהוא אכן יקשיב. היתרונות של המקל והגזר בהמשך, אליעד פונה למחשבה כיצד יש למנף את הידע הזה בעבודה מול אחרים. הוא מציין את היתרונות והחסרונות של גישות שונות ... יכול להתרחש גם דרך הצגת חסרונות שיכולים להתרחש אם הם לא יקשיבו לנו. הקשר בין פחד לבחירה חופשית לבסוף, אליעד עוסק בשאלה האם אנשים מעדיפים לפעול מתוך פחד או מתוך תחושת בחירה חופשית. הוא מסביר שמדובר בשאלה של תחושת ... איך אני גורם לאנשים כשאני מדבר על משהו שהם ירצו להקשיב לי ולחשוב שמה שאני אומר זה מאוד חשוב. אליעד: אוקי עכשיו אמרת שני דברים שונים, מה את רצית להגיד? ש: אני רק רציתי להגיד משהו כאילו לפני מה שהוא אמר למה אני צריכה להגיע למצב שאני ארצה שיקשיבו לי. אליעד: עכשיו לדוגמה למה עשית ככה שאני אקשיב לך? ש: לא כי אני באמת רוצה להבין את זה. אליעד: יפה אז זה אותו דבר את רואה שיש מצבים שאת רוצה שיקשיבו לך. ש: נכון. אליעד: תסבירי את השאלה בכל זאת למה שתרצי כאילו מה אכפת לך מה הם חושבים, תשובה אם היית חייה בגונגל ... אנשים בקשר. ש: כן אבל זה כאילו נובע מנקודה שאני מודדת את הערך שלי על פי האינטראקציה עם אנשים. אליעד: הוא לא אמר את זה זה קשור לזה אבל הוא לא אמר את זה. ש: יש בזה משהו שקשור קצת. אליעד: נכון מהיבט מסוים הוא תלוי במה שאנשים יתייחסו למה שהוא אומר כי אחרת לא אכפת לו מה אנשים חושבים נכון? ש: נכון אני כאילו אומרת את זה בגלל, שאני לא תופסת לך את הזה עכשיו. אליעד: לא אל תדאגי. ש: זה אחד מהדברים שהכי מפריע לי. אליעד: אוקי. ש: וזהו בעצם. אליעד: לא אז מה את אומרת? ש: זה נושא שהוא מאוד. אליעד: את שואלת למה שזה בכלל יהיה חשוב מה שהוא אומר אז אני אגיד לך מה פספסת בתקופה שלא היית ... מסביר לך מה גורם לך להתייחס לאחרים ברצינות. יותר מזה דבר נוסף, את הבנת את התשובה השנייה? ש: כן. אליעד: מה הייתה התשובה השנייה? ש: שאתה תסביר לו את השכל שבדבר מה הרעיון. אליעד: נכון את החוקיות, עכשיו דבר נוסף שאני רוצה להגיד לך כשהוא שואל אותי איך לגרום למישהו להקשיב לו יש ... יש בתוכי קול אחד שמוביל ויש בתוכי רצון אחד שרוצה שכל הרצונות יקשיבו לו ואני רוצה להבין את זה. אליעד: יפה, עכשיו באופן יחסי זה קשה להסביר לבן אדם על עצמו על עצמו כבר הסברנו אלף אלפי פעמים אז ... מדברים אני והאחר איך אני גורם לאחר להקשיב לי ושהוא יחשוב שמה שאני אומר זה מאוד חשוב מאוד מעניין. אליעד: מאוד חשוב או מאוד חשוב לו? ש: מאוד חשוב לו. אליעד: יפה, עכשיו בא נתקדם מה עושים איך הוא יכול לגרום לבן אדם שכשהוא מדבר עם מישהו לקבל את תשומת ... מה עומד מאחורה? ש: הוא מנסה אולי לדבר על דברים שהוא יודע מראש שהם נושאים משותפים שהוא מתעניין בהם. אליעד: של מי שהשני מתעניין בהם? ש: של מישהו מהצד השני שהוא מדבר איתו. אליעד: תראי אם הוא היה שואל איך לפתח דו שיח עם מישהו הייתי אומר לו תדבר איתו על נושאים שמעניינים ... ש: שמתי לב שבשאלה שלי יש הנחה שהוא יקשיב לי רק אם מה שאני אומר זה מאוד חשוב לו. אליעד: נכון בסדר שהיא לא בהכרח לא נכונה, מה את אומרת אז איך לגרום למישהו, את רוצה לדבר עם מישהו על משהו שלא מעניין אותו איך את גורמת לו להתרכז במה שאת אומרת? ש: שאלה מצוינת. אליעד: מה התשובה? ש: לא יודעת כאילו אם אני יודעת שזה מראש לא מעניין אותו. אליעד: אז את נכנעת. ש: זה הרבה פעמים קורה כן. אליעד: אוקי אז איך בכל זאת גורמים לו להקשיב, מה אתה אומר לו? ש: להראות לו שזה קשור אליו איכשהו. אליעד: כי אתה מדבר על משהו שנמצא בכדור הארץ וגם הוא בכדור הארץ. ש: לא להראות לו כמה שזה מאד ...
בולימיה אנשי מכירות אהבה לבחור בן זוג להיות איש מכירות מנהל שלילי לגרום לאחרים
יחסי הורים וילדים, למצוא חן בעיני ההורים, למצוא חן בעיני הילדים, מה ההורים חושבים עליך? מה הילדים חושבים עליך? רוצה שיאהבו אותי, רוצה להרגיש אהבה, דימוי משפחתי, דימוי עצמי, דימוי סביבתי
יחסי הורים וילדים, למצוא חן בעיני ההורים, למצוא חן בעיני הילדים, מה ההורים חושבים עליך? מה הילדים חושבים עליך? רוצה שיאהבו אותי, רוצה להרגיש אהבה, דימוי משפחתי, דימוי עצמי, דימוי סביבתי
... לאהוב את עצמנו ולהרגיש אהובים על ידי אחרים. מה המשמעות של להיות אהוב בעיני אחרים והאם זו צריכה להוות יעד? אליעד מסביר על הדינמיקה שבין רצון לאהוב לבין הרצון להיות נאהב. החלק החשוב בהרצאה הוא ההבנה העמוקה של כיצד רבים ... בהרצאה מוזכרת הדילמה שבין הרצון להיות נאהב לבין התחושה שלא תמיד אנחנו מצליחים להגשים את הציפיות של החברה והסביבה. אליעד נותן דוגמאות של אנשים שמרגישים שהם לא מצליחים להיות אהובים כפי שהם רוצים, מה שגורם להם לעיתים להרגיש נחותים. ... בצורה מסוימת כדי להיות מקובל, הוא עשוי לחוות תחושת חיסרון כל הזמן, עד שיתחיל לפעול בצורה שגויה ולפגוע בעצמו. אליעד מבקש להדגיש שתחושת חיסרון היא לעיתים תוצאה של האמונה שלפיה עלינו להיות מישהו אחר כדי שיאהבו אותנו. מה הקשר ... מניפולציות רגשיות מצד בני משפחה או חברה - יכולות להוביל אותנו למקומות שבהם אנחנו מאבדים את תחושת הערך העצמי. אליעד מדגיש את הצורך להבחין בין אהבה אמיתית לבין מניפולציות רגשיות שיכולות לגרום לנו להרגיש שאנחנו לא מספיק טובים או שאנו חייבים לרצות אחרים כל הזמן. לסיכום, איך נוכל לבנות דימוי עצמי בריא וחיובי? אליעד מציין שבניית דימוי עצמי בריא היא תהליך מתמשך, שבו עלינו ללמוד לקבל את עצמנו כפי שאנחנו, תוך שמירה על ...
מנהל לאהוב את עצמי בלי תנאים להוביל לחנך ילדים מה חושבים עליך מספיק טוב הוויה הסביבה
השפעת הסביבה על האדם, לעשות מה שטוב לך, מה יעשה לך טוב? מה הלב שלך רוצה? השפעות הסביבה, מה האמת שלך? מה באמת אתה רוצה? ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה?
השפעת הסביבה על האדם, לעשות מה שטוב לך, מה יעשה לך טוב? מה הלב שלך רוצה? השפעות הסביבה, מה האמת שלך? מה באמת אתה רוצה? ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה?
... ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה? איך להימנע מהשפעות הסביבה וללכת אחרי האמת שלך? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד להיות מי שאנחנו באמת, מבלי להיות מושפעים מהסביבה. הוא מציין שלפעמים אנו לא פועלים לפי ... שמבוססות על מה שחשוב או מקובל חברתית. החלק הראשון של ההרצאה עוסק בעניין של איך לא להיות מושפע מהסביבה. אליעד נותן דוגמה של אדם שעובד עם מטופלים ומרגיש שהוא לא עושה את מה שהוא באמת רוצה בעבודה. הוא לא באמת מתחבר לתהליך שהוא עובר עם המטופלים. כשאליעד נשאל איך אפשר להימנע מהשפעות חיצוניות ולהיות באמת מחובר למה שאנחנו רוצים, הוא מסביר שהבעיה טמונה בכך שאין לנו בהירות מוחלטת על מה שאנחנו באמת רוצים. בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר מצב שבו אדם לא יכול להימנע מהשפעות הסביבה. לדוגמה, הוא מתאר סיטואציה בה אדם אומר שהוא לא רוצה לשקר לעצמו, אך אפילו כשהוא אומר את זה, הוא משקר. אליעד מציין שכל אדם שבא ומביע רצון (כגון אני רוצה לעשות משהו טוב), בעצם מתמודד עם המחשבות והתחושות המורכבות של ... את מה שציפו ממנו או מה שנראה לו יותר נכון. בעצם, הוא לא עשה את מה שהוא באמת רצה. אליעד מסביר שכשיש לנו מחשבות שמושפעות מהסביבה, אנחנו לא באמת פועלים מתוך רצון עצמאי, אלא מתוך אינרציה חברתית. בהרצאה, אליעד שואל את השאלה מה בעצם אנחנו באמת רוצים? האם אנחנו באמת רוצים את מה שאנחנו חושבים שאנחנו רוצים, או ... יודע את התשובה. אם ננסה להימנע מהשפעות חיצוניות ונתמקד בעצמנו, נמצא שאנחנו לא תמיד יודעים מה באמת טוב לנו. אליעד מציין שהרבה פעמים אנחנו חושבים שאנחנו רוצים משהו, אך למעשה אין לנו רצון אמיתי. כל הדברים שאנחנו רוצים, הם ... ברורה. אם אתה שואל את עצמך מה אתה באמת רוצה, אתה עשוי למצוא את עצמך חסר תשובה ברורה. הכיוון שאליעד מציין הוא להכיר בכך שלפעמים אנו משקרים לעצמנו ושהרצון שלנו לא תמיד ברור או אמיתי. הוא מסביר, כי אם אנו בודקים את עצמנו בצורה כנה, נגלה שאין לנו רצון אמיתי, אלא רצון שמגיע מתוך השפעות חיצוניות. אליעד מסביר גם את השפעת השכל וההיגיון על הרצונות שלנו. הוא טוען שהשכל שלנו, כמו כל דבר אחר, לא תמיד ... מהסביבה. אנחנו מבוססים על מה שלמדנו, על מה שלימדו אותנו, ולכן גם השכל שלנו נשלט על ידי הסביבה. לסיום, אליעד מסכם את רעיונותיו בכך שאנחנו צריכים להבין שהרצון שלנו לא תמיד מגיע מתוך עצמנו, אלא מתוך השפעות חיצוניות. ברגע ... נוכל לדעת מה באמת טוב לנו? ההרצאה עוסקת בשאלות של זהות אישית, רצון עצמי וההשפעות של הסביבה על האדם. אליעד מציע כי יש לחשוב על מה באמת טוב לנו ולפעול על פי רצוננו האמיתי, אך מציין כי הדרך לכך ... מאחר ולעיתים אנו חושבים שאנחנו רוצים דברים מסוימים, אך אלו למעשה השפעות חיצוניות. כיצד הסביבה משפיעה על הרצונות שלנו? אליעד מתחיל בהסבר על דינמיקות חיצוניות שמשפיעות על הרצונות שלנו. הוא מציין כי פעמים רבות אנחנו משכנעים את עצמנו שאנחנו רוצים משהו, בעוד שבפועל אנחנו פועלים מתוך השפעות חיצוניות. לדוגמה, אדם עשוי לחשוב שהוא רוצה להשיג יעד מסוים בחיים, אך למעשה הוא רק מגיב לציפיות של הסביבה. הרגשות והתחושות שאנחנו חווים לא תמיד שייכות לנו, אלא נובעות מהתנאיות סביבתיות. האם אנחנו באמת יודעים מה אנחנו רוצים? בהמשך, אליעד מציין כי ברוב המקרים אין לנו זהות עצמית ברורה, משום שאנחנו לא באמת יודעים מה אנחנו רוצים. אם תשאל ... לפעמים, אנחנו מצייתים לדברים כי כך לימדו אותנו, ולא מתוך רצון אמיתי. מהי הדרך לזהות את הרצון האמיתי שלנו? אליעד מציע שדרך אחת להבין את הרצון האמיתי היא לשאול את עצמך אם אתה עושה משהו מתוך תחושה פנימית של ... הרצון שלנו נובע מהסביבה? ההרצאה מציעה כי הרבה מהמעשים וההחלטות שלנו לא באמת נובעים מרצון אישי, אלא השפעות חיצוניות. אליעד מבצע דימוי של אדם שרוצה לקלל מישהו, אך במקום זאת בוחר לברך אותו כי לא נעים לו. הוא מסביר ... למעשה, זהו רצון שמוכתב על ידי מה שמקובל או מצופה ממנו חברתית. כיצד להתמודד עם הציפיות של הסביבה? בהרצאה אליעד מדגיש את הצורך לפתח מודעות פנימית על מנת להבין את עצמנו טוב יותר, ולהימנע מהשפעות חיצוניות שמובילות אותנו לפעול ... האמיתי שלנו. הוא מציע שאם נוכל להתחבר לאמת הפנימית שלנו, נדע מה טוב לנו ונוכל לפעול בהתאם. עם זאת, אליעד מזהיר כי תהליך זה אינו פשוט, משום שהרבה פעמים אנחנו לא יכולים לדעת בוודאות אם אנחנו פועלים מתוך רצון אמיתי או אם השפעות חיצוניות משפיעות עלינו. האם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? בהמשך, אליעד מציין את ההתנגשות בין הרצון הפנימי לבין הכוחות החיצוניים שמניעים אותנו. הוא טוען כי, לעיתים, איננו יודעים אם אנו ... האם אני באמת רוצה לקפוץ למים או האם אני עושה זאת כי מישהו אמר לי שאני צריך לעשות זאת? אליעד מציע ששאלות כאלו מדגישות את המורכבות שבידיעה אם הרצון שלנו נובע מהפנימיות שלנו או מהשפעה חיצונית. האם יכול להיות שאנחנו בכלל לא קיימים? בסיום ההרצאה, אליעד מציין רעיון מטריד אך מעורר מחשבה: יש אפשרות שמה שאנחנו תופסים כאנחנו אינו אלא אשליה. הוא מבצע דימוי שבו ... לדעת מה באמת טוב לנו, כי כל מה שאנחנו חושבים שאנחנו רוצים עשוי להיות מבוסס על תחושות חיצוניות בלבד. אליעד מציין כי בתהליך החיפוש אחרי הרצון האמיתי, יכול להיות שהאדם יגיע למסקנה שהוא בעצם לא קיים במובן המוחלט של ...
השפעה חיצונית השפעת מה הוא רוצה הבדלים שכנוע להכיר תוצאות להסביר
השגת מטרות ויעדים, אושר בדרך אל המטרה, לשנוא את הדרך, לאהוב את הדרך, לשנוא כסף, מאמץ בדרך למטרה, הדרך אל האושר, הצבת מטרות, להציב מטרות, להגיע למטרה, הדרך אל המטרה
השגת מטרות ויעדים, אושר בדרך אל המטרה, לשנוא את הדרך, לאהוב את הדרך, לשנוא כסף, מאמץ בדרך למטרה, הדרך אל האושר, הצבת מטרות, להציב מטרות, להגיע למטרה, הדרך אל המטרה
השגת מטרות ויעדים, אושר בדרך אל המטרה, לשנוא את הדרך, לאהוב את הדרך, לשנוא כסף, מאמץ בדרך למטרה, הדרך אל האושר, הצבת מטרות, להציב מטרות, להגיע למטרה, הדרך אל המטרה האם להשיג את המטרה מיד או ליהנות מהדרך אליה? אליעד כהן מסביר שאם יש לך מטרה ברורה ואתה יכול להשיג אותה באופן מידי, אז באופן הגיוני, עדיף שתשיג אותה ... המטרה לבין המטרה עצמה. האם הדרך והמטרה הן שתי ישויות נפרדות, או שהדרך עצמה יכולה להיות חלק אינטגרלי מהמטרה? אליעד מעלה את השאלה האם הדרך למטרה צריכה להיות מהנה או אולי אפילו מטרה בפני עצמה, או שאולי יש לראות אותה רק כאמצעי הכרחי ולא כמשהו בעל ערך עצמי. כדי להבהיר את הדיון, אליעד מביא דוגמה ברורה על כסף. יש אמירה נפוצה שאומרת שכדי להיות מאושר, האדם חייב לדעת ליהנות מהדרך אל המטרה, ... גם מציג תפיסה הפוכה שאומרת כי על האדם דווקא לשנוא את הדרך. מדוע צריך לשנוא את הדרך אל המטרה? אליעד מסביר זאת באמצעות הדוגמה של רבי נחמן מברסלב, שאמר כי אם האדם רוצה להגיע לדבר מסוים באופן מוחלט, הוא חייב לשנוא את ההפך המוחלט שלו. אליעד נותן דוגמה של כסף: אם אדם שואף להשיג כסף, הוא צריך לשנוא את חוסר הכסף עד הסוף. לדבריו, כאשר ... הוא רואה אדם עם כסף, הוא מרגיש שנאה עזה כלפיו, מתוך ההכרה שכסף הוא רק אמצעי. באופן זה, לפי אליעד, האדם ימקד את מאמציו בהשגת המטרה האמיתית ולא יתבלבל באמצעים בדרך. כדי להגיע אל המוחלט, האדם חייב לשנוא כל דבר שהוא יחסי. מה ההבדל בין מטרות יחסיות למטרות מוחלטות? אליעד מציג את ההבדל בין מטרות יחסיות למטרות מוחלטות באמצעות הדוגמה של שתיית מים. כאשר לאדם יש מטרה פשוטה כמו ... ולכן ראוי לשנאה, אם האדם רוצה להאיץ את הגעתו למטרה המוחלטת. האם המאמץ להשגת המטרה הוא חלק מהמטרה עצמה? אליעד משתמש בדוגמה של אדם שמתאמן כדי להרים משקל. אם המטרה היא להרים את המשקל עצמו, עדיף לעשות זאת מיד ... לחלק מהמטרה עצמה. במקרה זה, המטרה עצמה היא להתאמץ בדרך, ולכן הדרך אינה רק אמצעי, אלא היא חלק מהמטרה. אליעד גם נותן את הדוגמה של טיול למקום יפה: אם מטרת האדם היא להגיע אל היעד הסופי, אז הדרך היא רק אמצעי, ולכן כדאי לו להגיע לשם במהירות האפשרית. אך אם מטרתו של האדם היא ... והוא יעשה דרך אינסופית כי הוא רוצה ליהנות כל הזמן. כיצד אדם יכול ליהנות מהדרך ובכל זאת להגיע למטרה? אליעד מחדד כי במקרים רבים, כדי שאדם יצליח ליהנות מהדרך אל המטרה, הוא חייב ליצור לעצמו מטרה מדומה כלשהי. כך, הוא משקר לעצמו כדי שתהיה לו סיבה לנוע קדימה ולהתקדם, למרות שהמטרה האמיתית היא ליהנות מהדרך עצמה. לפי אליעד, אדם שלא ממציא לעצמו מטרה יחסית ימצא עצמו בדרך אינסופית ללא יעד מוגדר, ולכן ההנאה מהדרך לעיתים דורשת מטרת ביניים מומצאת, כדי לאפשר תחושת סיפוק והנעה להמשיך בדרך. מה קורה כשאדם משיג את המטרה שלו? אליעד מסביר שישנם אנשים שבאופן לא מודע לא רוצים להגיע למטרה שהציבו, כי הם חוששים שברגע שישיגו את המטרה, ייעלם ... מייחל שלא להשיג את המטרה כדי לא לאבד את תחושת האושר שנובעת מהציפייה והדרך אליה. הסיכום המלא והמקיף של אליעד כהן מדגיש כי היחס בין המטרה והדרך להשגתה תלוי בעיקר במהות המטרה ובאופן שבו האדם מגדיר את היחס בין השתיים. ההבדל המרכזי הוא האם המטרה היא מוחלטת או יחסית, והאם הדרך עצמה מוגדרת כחלק מהמטרה או כאמצעי בלבד. אליעד מדגים כיצד שנאת הדרך יכולה להועיל בהשגת מטרות מוחלטות וכיצד ההנאה מהדרך עצמה יכולה להתאים למטרות ביניים, אשר מהוות ...
להבדיל הרמה לא נכונה של חפצים כבדים ליצור לאהוב את הדרך פיתוח רוצה ליהנות נפרדות חלום
שכנוע עובדים, ניהול עובדים, לנהל עובדים, ליצור מוטיבציה אצל עובדים, להשפיע על עובדים, אינטרס של עובדים, לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי
שכנוע עובדים, ניהול עובדים, לנהל עובדים, ליצור מוטיבציה אצל עובדים, להשפיע על עובדים, אינטרס של עובדים, לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי
... לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי איך לשפר את יעילות העובדים ולהעלות את המוטיבציה שלהם? הסוגיה המרכזית שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד ניתן לשפר את היעילות של עובדים בעסק או בארגון. הכוונה ביעילות היא להשיג את מטרות החברה בצורה המיטבית, כלומר, להשיג את המקסימום מהזמן שהעובדים משקיעים ביחס לתפוקה שהם מביאים. אליעד מסביר שישנן שתי גישות נפוצות בעניין זה: הגישה הראשונה היא מדידה, כלומר, למדוד את הזמן שהעובדים משקיעים, לבדוק את ... לשפר אותן. הגישה השנייה היא ליצור מוטיבציה, כלומר, לתת לעובדים תחושה של אנרגיה והתלהבות כך שירצו מעצמם להשיג יותר. אליעד מציין שלמעשה, הדרך הנכונה ביותר כוללת את שני ההיבטים גם יחד. הוא מסביר שהבסיס לשיפור ביצועים הוא להבין באופן ... בשני דברים עיקריים: לגרום לעובד לרצות לעשות את העבודה. לתת לו את הידע והכלים לבצע אותה בפועל. מבין השניים, אליעד מדגיש שהמוטיבציה (הרצון) חשובה יותר מהידע. זאת מכיוון שברגע שהאדם רוצה לבצע משהו, הוא כבר ימצא דרך להשיג את ... זאת, אם לעובד יש ידע אך אין לו רצון, הוא לא יפעל. כיצד מדידה עלולה לפגוע במוטיבציה של העובדים? אליעד מסביר שלמרות החשיבות של מדידה ונתונים, יש להיזהר משימוש לא נכון בהם. התמקדות יתר במדדים עלולה לגרום לעובדים להרגיש ... עצמו, וזה נותן לו מוטיבציה פנימית גבוהה יותר. מה המשמעות של לתת סמכות לעובד ואיך זה משפיע על הביצועים? אליעד מסביר שלתת סמכות לעובד זה למעשה לשחק משחק שבו המנהל באמת נמצא מעליו בהיררכיה, אבל נותן לעובד להרגיש שהוא ... שהוא אחראי ובעל יכולת לבחור ולממש את עצמו. זו תחושה שמחזקת את הרצון שלו לעבוד ולהצליח. יחד עם זאת, אליעד מדגיש שזה לא תמיד הפתרון. יש מצבים הפוכים, שבהם עובד חושב שהוא יכול לעשות מה שבא לו ומתחיל לזלזל ... לו באופן ברור מה נדרש ממנו. מדוע איזון בין חופש לבין גבולות חשוב כל כך בניהול עובדים? ההסבר המרכזי שאליעד נותן הוא שהעובד לא בא לעבודה רק כדי לעבוד. הוא עובד כדי להשיג תחושת חופש - שיהיה לו כסף ... זה יוצר אצל העובד מוטיבציה מתמשכת ואמיתית. איך להתמודד עם תירוצים של עובדים על חוסר זמן או חשיבות המשימה? אליעד מציע שיטה יעילה להתמודדות עם תירוצים נפוצים של עובדים כמו אין לי זמן או זה לא הדבר הכי חשוב ... למה אתה חושב שזה לא חשוב? כך נוצרת שיחה אמיתית והעובד צריך להתמודד עם ההיגיון של עצמו. דרך נוספת שאליעד מציע היא לזרוק את האחריות חזרה לעובד: להגיד לו אנחנו רוצים להשיג מטרה מסוימת, מה אתה מציע? אם ההצעה ... אותו. איך עובד יכול להתמודד עם תחושת צמצום כתוצאה מייעול בעבודה? כאשר עובד עצמו מרגיש מצומצם בגלל דרישה להתייעלות, אליעד מציע לו להסתכל על התועלת שתצמח לו מכך. אם אין לעובד תועלת אישית, עליו לברר בצורה מכובדת מה יוצא ... לא שאלה שלילית אלא בירור כנה לגבי האינטרס האישי, דבר שנותן לגיטימציה לתהליך ומונע תחושת כפייה. בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש שהדרך האפקטיבית ביותר היא ליצור שיתוף פעולה עם העובד, להעניק לו תחושת ערך וסמכות, ובו זמנית להבהיר לו ... את הבעיה יש לי קבוצת עובדים אני רוצה לשפר את היעילות שלהם, מה זה יעילות זה אומר שבן אדם. אליעד: שישיגו את המטרות של החברה בצורה הטובה ביותר. ש: כן אבל אני מבדיל בין העניין של העבודה זמן העבודה שהם משקיעים. אליעד: ביחס לכמות התפוקה שהם מביאים בזמן הזה. ש: זהו בקיצור אז זה זה, אז יש לי שיטה שאומרת תמדוד ... הבעיות לאי היעילות ותשפר מדידה. שיטה שניה אומרת משמע תן להם מוטיבציה תן להם אנרגיות הם כבר ירוצו משם. אליעד: מה השיטה השלישית? ש: לא לעשות שום דבר. אליעד: מה הרביעית? ש: גם זה וגם זה איזשהו מינון חצי מזה חצי מזה שלושת רבעי מזה רבע מזה, איכשהו באמצע. אליעד: טוב בפשיטות מה אתה שואל מהתחלה תמקד את השאלה. ש: מה כדאי יותר האם ללכת בצורה מדעית. אליעד: לך למהות של השאלה, אתה זוכר מה דברנו יש שאלה לך למהות של השאלה. ש: כן אבל הנושא איך ... מוטיבציה לעשות תפוקה גדולה יותר, אני צריך לגרום להם שהם ישיגו את הרצונות שלהם וגם את הרצונות של החברה. אליעד: קודם כל כולם הבינו את השאלה הוא אומר יש לו עובדים הוא אומר מה עדיף, עדיף להתחיל למדוד אותם ... כל תבין איך לקחנו את השאלה ולך למהות של השאלה. ש: אוקי אם אתה רוצה לגרום למישהו לעשות משהו. אליעד: לא רגע אני רק רוצה להסביר לך איך עברתי בין השאלה למהות של השאלה כי זה חשוב שתבין את ... את זה כדי שהוא יעשה את זה ואז אם הוא ירצה לעשות את זה ולרכוש את הידע איך לעשות. אליעד: לא רגע אני מנסה להסביר לך משהו אחר כשאתה שואל את עצמך איך אני גורם להם לעשות משהו לעובדים ... 2. ידע לעשות, אם אתה רוצה ולא יודע לא יעבוד אתה יודע ולא רוצה לא יעבוד, אמת? ש: כן. אליעד: יפה עכשיו מה יותר חשוב רצון או ידע? ש: רצון. אליעד: רצון לא רצון יותר חשוב כי עם רצון אתה יכול להשיג ידע עם ידע אתה לא בהכרח יש לך ... וזה זה אמור לבוא מתוך מקום של בוא נשפר את הידע על העשייה. ש: זה תנאי ראשוני כדי שידעו. אליעד: לא זה תנאי שני. ש: לא, להגיד להם חברה זה הנתון עכשיו בא נראה איפה אנחנו שווים שהם ידעו. אליעד: נכון אבל מה שצריך לשים לב זה למשהו נוסף, לפעמים כשאתה מתמקד רק באיך לעשות זה דופק להם את ... לעבוד פחות טוב, למה כי ברמה הנפשית אתה פגעת בו. ש: אוקי אז מה זה סמכות כשאתה אומר סמכות? אליעד: סכמות זה משחק כשאתה משחק משחק כשאתה אומר לו אני מעליך אבל בוא עמיד פנים שאני לא מעליך. ש: מעליך? אליעד: מעליך אני מעליך אבל בוא נעמיד פנים שאני לא מעליך, אתה מבין? ש: לא עדיין לו, מה זה לתת לו סמכות אני רוצה. אליעד: מה זה לתת לו סמכות? ש: כן. אליעד: להסביר לו את התפקיד, אני אסביר לך להסביר לו תקשיב לתת לו תחושה שהוא יוזם שהוא יוצא, שהוא ממש ... לעשות. כל מיני כאלה אז הוא מרגיש שהוא לא סתם מזיז מX לY הוא עושה עוד דברים. ש: אוקי. אליעד: אתה מבין, מה הבנת מה הפרט השני שהבנת בעצם? ש: הפרט השני שלפעמים אם אני נכנס יותר מדי לנושא של המדידות והדיוקים אז אני פוגע בו. אליעד: עלול לפגוע בו. ש: כן עלול לפגוע בו ואז יהיה מצב שהוא אולי לא ירצה לעשות את הדבר וירים ... יכול להיות, מצד שני אם אני אומר לו מציג לו את המטרה ונותן לו את הסמכות ולהביא הוא הצעות. אליעד: זה לא מצד שני זה בנוסף, זה לא סותר זה לא מצב שני. ש: זה לא סותר אבל אתה אומר אתה מגדיש יותר לתת לו את הסמכות. אליעד: זה בנוסף על כך, לא כשאומרים משהו מצד שני זה כאילו סותר את הקודם זה היבט אחד אבל ההפך, ... אני נותן לו את הסמכות לפתור את הבעיה בעצמו, להציג לו מטרה ולהגיד לו שהוא יכול לעשות את זה. אליעד: אז בעצם יצרת לו עוד אינטרס חוץ מזה במשכורת שהוא מקבל גם יצרת לו אינטרס של תחושה של ערך ... הוא ימלא את זה הוא בעצם יוכיח שהוא יכול כל מיני דברים כאלה. ש: למרות שזה במסגרת התפקיד שלו. אליעד: אז מה אבל יש לו עוד אינטרס הוא לא רוצה רק כסף הוא רוצה גם כבוד ערך כל מיני ... מתבטא, ואז אתה צריך להסביר לו תקשיב אתה לא מנהל אתה עבד, אתה עובד פה ולהגדיר לו תקשיב יש יעד כזה וכזה ככה וככה. עכשיו צריך לדעת לשחק עם שניהם למה כי העבודה זה שני פרמטרים מצד אחד מה ... ולמה אתה עובד כדי שיהיה לך מספיק כסף שתוכל לא לעבוד נכון? ש: לא במצב שלי אבל לא משנה. אליעד: לא, ברמת העיקרון אתה גם עובד כדי להגיע למצב שלא תצטרך לעבוד, אז מה אתה רוצה יותר לעבוד או לא לעבוד? ש: לא לעבוד. אליעד: אתה מבין יפה אז עכשיו אז מצד אחד אם בן אדם יותר מדי ירצה את החופש אז הוא לא ... אני לא יודע אני לא טוב אני לא יודע איך לעשות את זה, אין לי את הזמן זה שטויות. אליעד: לא אז רגע כל אחד בפני עצמו מה זאת אומרת אין לי את הזמן את הזמן של מה, למה ... זמן? ש: במקום להתמקד בזה שזה יותר חשוב עכשיו אתה נותן לי לעשות תוכניות עבודה וגרפים וכל מיני דברים. אליעד: לא הבנתי אתה באמת נותן לו לעשות גרפים במקום לעבוד? ש: לא זה התירוץ שהוא יכול להגיד לי. אליעד: אבל קודם כל אתה הבאת רשימה של תירוצים בא נעבור אחד אחד, אוקי בא נעבור אחד אחד אתה רוצה ...
לשחק משחק תחושת כפייה התחלה בו זמנית רוצה רק כסף נפשית פנימיות להציב
יציאת מצרים רוחנית, כמה אתה קרוב לאושר? אחרי מי ללכת, ממי ללמוד? להגיע לארץ ישראל, לצאת ממצרים, יציאת מצרים אישית, יציאת מצרים פנימית, ממי לקבל עצה? אנלוגיה של תהליכים
11:03יציאת מצרים רוחנית, כמה אתה קרוב לאושר? אחרי מי ללכת, ממי ללמוד? להגיע לארץ ישראל, לצאת ממצרים, יציאת מצרים אישית, יציאת מצרים פנימית, ממי לקבל עצה? אנלוגיה של תהליכים
... עצה? אנלוגיה של תהליכים מהי יציאת מצרים רוחנית ומה הקשר שלה לאושר האמיתי? יציאת מצרים, כפי שמוסבר על ידי אליעד כהן, היא משל שמייצג תהליך רוחני פנימי שכל אדם עובר או יכול לעבור במהלך חייו. מצרים מסמלת מצב של ... חווה מסמלת שלב של התמודדות עם עצמו, ניסיון לשחרר את עצמו מהכבלים הפנימיים של הפחד והספק. אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן דן בהן היא כיצד ניתן לדעת היכן אתה נמצא בתהליך הזה. האם אפשר לדעת עד כמה אתה קרוב ... להעריך את האושר שלו, זה סימן שהוא עדיין מושפע מחוויות שליליות מהעבר, ויש סיכון גדול שבעתיד האושר הזה יתהפך. אליעד כהן מדגים זאת באמצעות דוגמה קיצונית של סיטואציה מתוך סרט על דאעש, שבה אדם מתחזה למת כדי לשרוד - ... להתהפך, וכל סבל שחוויית עלול להוביל לאושר גדול יותר בעתיד. איך ניתן להשתמש באנלוגיות של יציאת מצרים בתהליכים פנימיים? אליעד כהן מסביר גם את הסכנה שבהסתמכות על יועצים רוחניים או על סיפורים אנלוגיים כמו יציאת מצרים. הוא מתאר סיפור ... סיימת את התהליך, כל צעד שלך הוא תחת סימן שאלה. האם הסיפור של יציאת מצרים תמיד מתאים לך אישית? אליעד מזהיר מפני הנחת יסוד נוספת שאומרת שכל אדם יכול ללמוד מסיפור יציאת מצרים. הוא מסביר כי הסיפור מתאים רק אם האדם מניח את ההנחות הבסיסיות, כמו קיומו של יעד סופי מוחלט (ארץ ישראל), קיומו של שעבוד מוחלט (מצרים) וקיומו של אדם רוחני שמוביל אותך (משה). אם האדם אינו ... ההנחות האלה או שאינו בטוח בהן, ייתכן שהסיפור כלל לא רלוונטי עבורו, והוא לא יכול להפיק ממנו תועלת אמיתית. אליעד מדגיש שאולי עבור האדם מסוים, היציאה ממצרים או הכניסה לארץ ישראל היא רק מצב יחסי, ולא מצב אבסולוטי. כלומר, ... ייתכן שהוא בכלל לא מסוגל להגיע אליה במובן הרוחני המוחלט. מהן השאלות שנשאלות בשער הכניסה לארץ ישראל הפנימית? לבסוף, אליעד מתייחס לכך שבדרך אל האושר והשלמות ישנן שאלות רבות שהאדם שואל את עצמו. הוא מסביר שאפילו השאלות אינן ודאיות. ... מבין את עומק הבעיה, ולכן לא יכול לקבל עליהן תשובה אמיתית. לסיכום, המסע של יציאת מצרים הרוחנית על פי אליעד כהן הוא מסע מורכב, מלא ספקות וסיכונים, ואינו נותן לאדם ערובה מוחלטת לשום דבר עד הרגע שבו התהליך מסתיים ...
תשובה אמיתית יצרים ממי ללמוד ממי לקבל עצה לשחרר אושר ישראל ספק
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יעד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: יעד, האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יעד, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, פסיכותרפיסט, אימון אישי להרזייה בנושא יעד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 16_08_2025 השעה 23:28:05 - wesi1