אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 2
תוספות - מתי נכון לשאול האם זו האמת ומתי נכון לשאול עד כמה זו האמת:

כאשר בודקים את אמיתותה של טענה כלשהי, עלינו לבדוק האם יש לטענה זו מספר פירושים אפשריים או שיש רק אפשרות אחת בלבד מוגדרת באופן ספציפי להבין את הטענה. ואז אם יש רק אפשרות אחת להבין את הטענה, נשאל, האם זו האמת. ולא נשאל, עד כמה זו האמת. כי או שזו האמת או שלא. אבל אם יש מספר אפשרויות לפרש את הטענה, נשאל, עד כמה זו האמת.

לדוגמה: טענה שאומרת, שבזמן מסוים ובמקום מסוים, יש משהו כלשהו. טענה כזו היא מוגדרת באופן ספציפי. ונוכל לשאול, האם היא נכונה או שלא. לעומת זאת, רוב הטענות יהיו טענות שניתן לפרש אותן בכל מיני צורות.

לדוגמה: היום חם. שהמושג חם ניתן לפרש אותו בצורות שונות. ולכן נשאל האם ועד כמה חם. או לדוגמה: הילד איחר לבית הספר. שהמושג איחר ניתן לפרש אותו בצורות שונות. ולכן נשאל, עד כמה הילד איחר. או לדוגמה, מישהו הוא אדם חכם. שהמושג חכם ניתן לפרש אותו בצורות שונות. אז נשאל, האם ועד כמה הוא חכם.


תוספות - איך לבדוק האם ועד כמה טענה נכונה?

ברמת העיקרון, בין השלב של הבנת 4 הטענות לבין השלב של בדיקת אמיתות הטענות האלו, יש שלב של הבנת הטענות השונות מהטענות שנטענו. לדוגמה: אני טוען שבגלל שנכשלתי אכשל בעתיד. הטענה הראשונה היא שנכשלתי בעבר. אז הבדיקה היא, האם באמת ועד כמה נכשלתי בעבר.

אבל בין השלבים האלו, יש שלב שבו אמורים לקחת את הטענה, ולהבין, מה ההפכים האפשריים שלה. דהיינו, איזה משפטים מנוגדים יש למשפט נכשלתי בעבר. כגון: אני כל הזמן נכשל בעבר / כולם נכשלו בעבר / כולם נכשלים תמיד / אף פעם לא נכשלתי / נכשלתי רק פעם אחת / נכשלתי ביחס למישהו מסוים. וכיו"ב, להכין רשימה של הפכים. וביחס אליהם אח"כ בודקים, האם ועד כמה הטענה נכונה, אולי המשפטים ההפוכים שלה, הם האמת. ואיך להכין את רשימת המשפטים ההופכיים של הטענה, גם זה התבאר במקום אחר...


תוספות - בדיקת סיבה ותוצאה אפשריות בלבד + בדיקת התוצאה שלא ביחס לסיבה:

כאשר אנחנו בודקים אמיתות של טענה, ננסה לבדוק את אמיתות התוצאה בלי קשר לסיבה. לדוגמה, הנייר עלה באש והוא נשרף. סיבה: הנייר עלה באש. תוצאה: הנייר נשרף. אז נבדוק, את אמיתות הסיבה: האם הנייר עלה באש. ונבדוק את אמיתות התוצאה: האם הנייר אכן שרוף. ונבדוק את כל אחת מהבדיקות האלו בפני עצמה. דהיינו, השאלה האם הנייר אכן שרוף, נשאל אותה, בלי קשר לשאלה אם הוא אכן עלה באש. או לדוגמה: הכביסה נרטבה בגשם שירד. נשאל, האם באמת ירד גשם והאם באמת הכביסה רטובה.

וכאן צריך לחדד, כי יש מצבים שהתוצאה, מתארת משהו שכבר קרה בעבר, ושניתן לבדוק אותו בפני עצמו. לדוגמה: האם הנייר אכן שרוף / האם הכביסה אכן רטובה וכיו"ב. שבמקרים האלו, בעצם אפשרי לבדוק את אמיתות התוצאה, כשאלה בפני עצמה, גם בלי קשר לאמיתות הסיבה.

יחד עם זאת, יש מצבים שבהם לכאורה נראה, שלא ניתן לבדוק את אמיתות התוצאה, בלי להתייחס לקשר שלה לסיבה. לדוגמה: טענה שאומרת, ירד הרבה גשם, וזה הולך לגרום לכך שיהיו שטפונות. סיבה: ירד הרבה גשם. תוצאה: יהיו שטפונות. אז לכאורה את הסיבה אפשרי לבדוק, האם באמת ירד הרבה גשם.

אבל איך נבדוק את התוצאה בפני עצמה? כי לכאורה הבדיקה היא, האם באמת ועד כמה יהיו שטפונות? אבל כדי להשיב לשאלה הזאת, צריך לקחת בחשבון את הגשם שירד. ולכאורה, אי אפשר לשאול עד כמה התוצאה נכונה, בלי להתייחס לסיבה. כי השאלה עד כמה יהיו שטפונות, לא עומדת בפני עצמה, אלא ביחס לסיבה כלשהי. אז איך בעצם ניתן לבדוק את אמיתות התוצאה בלי קשר לסיבה?!

או לדוגמה, התעוררתי מוקדם מידי ועכשיו אהיה עייף. אז אפשרי לבדוק האם באמת התעוררתי מוקדם. אבל איך נבדוק האם באמת אהיה עייף, בפני עצמו, בלי להתייחס לסיבות כלשהן?!

והתשובה לכך היא, שבכל פעם שאנחנו רוצים לבדוק משהו שהוא רק אפשרי ושהוא עדיין לא קרה בפועל במציאות, אז לבדוק אותו בפני עצמו, הכוונה היא, לבדוק האם יש אפשרות כזו באופן כללי, בלי קשר לשום דבר אחר. לדוגמה נשאל: האם באמת יש אפשרות שאהיה עייף? האם באמת יש אפשרות שיהיו שיטפונות באופן כללי, בלי קשר להאם ועד כמה ירד גשם?

כי כאשר אומרים שיקרה משהו, בעקבות משהו שקרה, בעצם מניחים 2 דברים. 1 - שיש אפשרות שהתוצאה תקרה באפן כללי. 2 - שהתוצאה תקרה בגלל הסיבה שהוזכרה. ולכן נבדוק באופן כללי, האם באמת בכלל יש אפשרות שהדבר יקרה באופן כללי.

לדוגמה: טענה שאומרת, ירד גשם ולכן השמש תשקע יותר מוקדם היום. אז נבדוק: האם באמת ירד גשם? ולגבי התוצאה נבדוק: האם באמת יש אפשרות שהשמש תשקע יותר מוקדם היום באופן כללי? והתשובה היא, שאין אפשרות שהשמש תשקע יותר מוקדם, כי הזמן שהשמש שוקעת לא משתנה ביחס למשהו שקורה או לא קורה. וממילא הטענה לא יכולה להיות נכונה. וזה עוד לפני בדיקת ההקשר הסיבתי שבין הסיבה לתוצאה.

או לדוגמה: טענה שאומרת, בגלל שהבורסה נפלה אני אאבד את כל מה שיש לי. ונשאל, האם הבורסה נפלה. ונשאל, האם יש אפשרות שתאבד את כל מה שיש לך. ואח"כ נשאל על ההקשר הסיבתי, שבין נפילת הבורסה לבין זה שתאבד את כל מה שיש לך. האם נפילת הבורסה מחייבת את זה שתאבד את כל מה שיש לך. והאם זה מתחייב רק בגלל שהבורסה נפלה.

ובכל מקרה המסר הוא, שתמיד צריך לבדוק את אמיתות הסיבה והתוצאה בפני עצמן, גם בלי קשר לרכיב סיבתיות כלשהו. ואם התוצאה היא רק אפשרית שהיא עדיין לא קרתה בפועל ושלא ניתן לבדוק האם היא קרתה או לא, אז נבדוק, באופן עקרוני, האם יש אפשרות שתוצאה כזו תקרה.

ואחרי שהבנו את זה, עכשיו אוסיף, כי לפעמים גם הסיבה עוד לא קרתה. וגם אז נשאל, האם הסיבה יכולה לקרות באופן עקרוני. לדוגמה: אם הילד שלי יהיה עצבני, הוא יתאבד. שאז נשאל: אמיתות סיבה: האם יש אפשרות שהילד שלך יהיה עצבני. אמיתות תוצאה: האם יש אפשרות שהילד שלך יתאבד. אמיתות הקשר סיבה ותוצאה: האם זה שהילד שלך יהיה עצבני, מחייב את זה שהוא יתאבד. האם זה שהוא יתאבד, יכול לקרות רק בגלל שהוא יהיה עצבני.

ובקיצור, אם הסיבה או התוצאה עוד לא קרו בפועל, אז צריך לבדוק את הנחת היסוד שאומרת שהם יכולים לקרות באופן עקרוני. ובממוצע, יש יותר טענות שבהן התוצאה עוד לא קרתה ושהסיבה כבר קרתה, מאשר שגם הסיבה וגם התוצאה לא קרו. ולכן ההתייחסות הראשונית הייתה, למקרה שהסיבה כבר קרתה ושהתוצאה עוד לא קרתה.


תוספות - בדיקת תוצאה עתידית אפשרית:

כאשר בודקים אמיתות תוצאה, יש 2 אפשרויות. 1 שהתוצאה כבר קרתה, 2 שהתוצאה לא קרתה. לדוגמה: האש שרפה את הנייר זה כבר קרה. האש תשרוף את הנייר, זה עוד לא קרה. אז כאשר בודקים אמיתות תוצאה שכבר קרתה, נבדוק, האם הנייר באמת שרוף. שזו התוצאה. אבל כאשר נבדוק תוצאה עתידית, נבדוק את האפשרות העקרונית שהתוצאה תקרה. לדוגמה, את האפשרות שהנייר יהיה שרוף.

לדוגמה: אני מפחד שאכשל ואז יפטרו אותי. סיבה: שאכשל. תוצאה: יפטרו אותי. בדיקת אמיתות תוצאה >> האם קיימת אפשרות כזאת שיפטרו אותי?

דוגמה נוספת: אם אכשל, זה מגדיל את הסיכוי שיפטרו אותי. בדיקת תוצאה עתידית >> האם קיימת אפשרות שיפטרו אותי? האם קיימת אפשרות להגדלת הסיכוי שיפטרו אותי בגלל סיבה כלשהי? או שמא אם יפטרו אותי זה לא תלוי בסיבה משתנה כלשהי? לדוגמה: זריחת השמש, אפשרית, אך אין משהו שמגדיל או מקטין את הסיכוי שהיא תקרה.

עוד דוגמה:

סיבה: אכלתי. תוצאה: אני שבע. >> הסיבה והתוצאה כבר קרו בעבר, ניתן לבדוק אותן בפני עצמן.

סיבה: אכלתי. תוצאה: אהיה שבע עוד מעט בגלל שאכלתי קודם. >> הסיבה כבר קרתה בעבר. התוצאה עתידית ביחס לסיבה שכבר קרתה. ולכן את התוצאה נבדוק בפני עצמה, האם קיימת אפשרות שאהיה שבע באופן עקרוני, בלי קשר לסיבה כלשהי. ורק אח"כ נבדוק, האם הסיבה שאכלתי מחייבת את זה שאהיה שבע. דהיינו, בדיקת התוצאה ביחס לעצמה ורק אח"כ ביחס לסיבה.

סיבה: אני אלך לאכול. תוצאה: אני אהיה שבע, בגלל שאלך לאכול. הסיבה והתוצאה עתידיות. ונשאל עליהן באופן עקרוני. האם קיימת אפשרות שאלך לאכול? האם קיימת אפשרות שאהיה שבע, בלי קשר לסיבה כלשהי? ורק אח"כ נשאל, האם זה שאלך לאכול, מחייב את זה שאהיה שבע.


תוספות - איך לבדוק אולי ההפך הוא הנכון?:

אז הדרך הפשוטה לבדוק אולי ההפך הוא הנכון, היא ב 3 שלבים:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היום חם.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היום לא חם.

שלב 3 - תשאל, אולי ההפך הוא הנכון. לדוגמה: אולי היום לא חם.

עוד דוגמה (כן / לא):

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: אני לא מוצלח.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: אני כן מוצלח.

שלב 3 - תשאל, אולי ההפך הוא הנכון. לדוגמה: אולי אני כן מוצלח.

עוד דוגמה (יש / אין):

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: יש כאן פיל.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: אין כאן פיל.

שלב 3 - תשאל, אולי ההפך הוא הנכון. לדוגמה: אולי אין כאן פיל.

כאשר המהות היא, שלקחנו את ההפך של הטענה שנטענה ואז בדקנו אולי הוא נכון.

והגרסה היותר מתקדמת היא ב 4 שלבים:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היום חם.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היום לא חם.

שלב 3 - הקצן את ההפך של הטענה, באופן מוחלט. לדוגמה: היום הכי קר שאי פעם יוכל להיות.

שלב 4 - תשאל, אולי ההפך המוחלט הוא הנכון. לדוגמה: אולי היום הכי קר שאי פעם יוכל להיות.

כאשר המהות היא, שלקחנו את ההפך של הטענה שנטענה

הקצנו אותו באופן מוחלט

ואז בדקנו אולי הוא נכון.

והגרסה העוד יותר מתקדמת היא ב 5 שלבים:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היום חם.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היום לא חם.

שלב 3 - הקצן את ההפך של הטענה, באופן מוחלט. לדוגמה: היום הכי קר שאי פעם יוכל להיות.

שלב 4 - זהה את ההפך המוחלט של ההקצנה המוחלטת של הטענה. לדוגמה: היום הכי

חם

שאי פעם יוכל להיות.

שלב 5 - תשאל, היכן האמת בין 2 ההפכים המוחלטים. לדוגמה: אולי היום

הכי קר

שאי פעם יוכל להיות + אולי היום

הכי חם

שאי פעם יוכל להיות + אולי איפשהו באמצע.

עוד דוגמה:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היא לא אוהבת אותי.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היא אוהבת אותי.

שלב 3 - הקצן את ההפך של הטענה, באופן מוחלט. לדוגמה: היא הכי אוהבת אותי שאי פעם אפשרי לאהוב.

שלב 4 - זהה את ההפך המוחלט של ההקצנה המוחלטת של הטענה. לדוגמה: היא הכי שונאת אותי שאי פעם אפשרי לשנוא.

שלב 5 - תשאל, היכן האמת בין 2 ההפכים המוחלטים. לדוגמה: היא הכי אוהבת אותי שאי פעם אפשרי לאהוב + היא הכי שונאת אותי שאי פעם אפשרי לשנוא + אולי איפשהו באמצע.

כאשר המהות היא, שלקחנו את ההפך של הטענה שנטענה

הקצנו אותו באופן מוחלט

+ הצגנו גם את ההפך המוחלט של ההקצנה המוחלטת של הטענה ואז בדקנו היכן האמת בכל הטווח האפשרי.


תוספות - האם הסיבה אמורה לגרום לתוצאה?:

כאשר בודקים האם ועד כמה הסיבה מחייבת את התוצאה לקרות, צריך לשים לב לשאול את השאלה בניסוח הבא: האם ועד כמה הסיבה אמורה בהכרח לגרום לתוצאה. ולא לשאול: האם הסיבה גורמת לתוצאה. כי על הניסוח השני, בד"כ התשובה תהיה כן. לעומת זאת על הניסוח של "האם הסיבה אמורה בהכרח לגרום לתוצאה", התשובה לא תמיד תהיה כן.

ואסביר: נניח שרואים נייר שנשרף במדורה. נאמר שהאש גורמת לנייר להישרף. אם נשאל איך אנחנו יודעים שהאש שרפה את הנייר, אולי משהו אחר שהיה במדורה הוא זה ששרף את הנייר? התשובה תהיה, שאנחנו יודעים שהאש שרפה את הנייר, כי אנחנו יודעים שהאש אמורה לשרוף את הנייר. דהיינו, מאחורי טענה שאומרת שסיבה גורמת לתוצאה, יושב משפט שאומר שאנחנו חושבים שהסיבה אמורה לגרום לתוצאה. ולכן השאלה תהיה, האם ועד כמה הסיבה מחייבת את התוצאה שתקרה? האם יש אפשרות שהסיבה לא תגרום לתוצאה?

לדוגמה: יש לי כאבים שעושים לי רע. אם נשאל, האם הכאבים עושים לי רע, התשובה תהיה כן. אבל אם נשאל, האם הכאבים אמורים בהכרח לעשות לי רע / האם הכאבים חייבים לעשות לי רע / האם יש אפשרות שכאבים לא יעשו לי רע, הרי שהתשובה יכולה להיות שונה.

והדגש הוא, אל תשאל האם זה כך. כן תשאל, האם זה חייב להיות כך. אל תשאל האם הסיבה גורמת לתוצאה. תשאל, האם הסיבה אמורה בהכרח לגרום לתוצאה הזאת? אולי אפשרי שהיא לא תגרום לתוצאה הזאת? כי המחשבה שאומרת שהסיבה גורמת לתוצאה, נשענת על המחשבה שאומרת, שככה זה אמור להיות.
איך לטפל באנשים לפטר טענה משפטים לנתח ספק מטפל הנייר נשרף עייף פיטורים להיכשל אטיולוגיה איך לברר איך לברר מה האמת איך לדעת איך לדעת מה איך לדעת מה לשאול איך להבין איך להבין כל דבר איך להטיל איך להטיל ספק איך להיות איך להיות הכי איך להיות הכי חכם איך להיות הכי חכם בעולם איך לחקור איך לחקור דברים איך לטפל איך לטפל באנשים איך לנתח איך לנתח כל דבר איך לפתור איך לפתור כל בעיה אמת בעיה בעיות הדרכת הדרכת מטפלים הטלת ספק הכי חכם הכי חכם בעולם חוסר ודאות חוסר וודאות חכם חקירות טיול טיפול טיפולים יחסי סיבה ומסובב יחסי סיבה ותוצאה כיצד לנתח לברר לברר מה האמת להבין להבין כל דבר להטיל להטיל ספק להיות הכי חכם להיות הכי חכם בעולם לוגיקה לחקור לחקור דברים לטפל לטפל באנשים לנתח לנתח כל דבר לפתור לפתור בעיות לפתור כל בעיה לשאול לשאול איך לשאול שאלות מה האמת מה לשאול מטופל מטופלים מטפל מטפלים ניתוח סיבתיות סיבה סיבה ומסובב סיבה ותוצאה סיבות סיבתיות ספק ספקות ספקנות פתירת בעיות פתרון בעיות קשר לוגי קשרי סיבה ותוצאה שאלה שאלות תוצאות
חלק 1
... בהמשך: למה טוב להבין איך לנתח סיבתיות? להלן מספר תועלות לדוגמה: 1 - אם ברצונך להבין איך הדברים באמת עובדים, הרי שיעזור לך לנתח את הסיבתיות של האירועים השונים. 2 - אם ברצונך להבין את החוקים ואת החוקיות של התהליכים השונים שקורים בחיים, כדאי שתדע לנתח סיבתיות. 3 - אם במקרה קורה במציאות משהו ...
מוטיבציה למצוינות, שאיפה למצויינות אישית, איך להצליח בכל תחום בחיים? איך להיות הכי טוב שיש? איך לקבל את ההחלטות הטובות ביותר? איך לקבל החלטות מצוינות? איך להיות הכי יעיל? שיפור עצמי, התפתחות אישית
מוטיבציה למצוינות, שאיפה למצויינות אישית, איך להצליח בכל תחום בחיים? איך להיות הכי טוב שיש? איך לקבל את ההחלטות הטובות ביותר? איך לקבל החלטות מצוינות? איך להיות הכי יעיל? שיפור עצמי, התפתחות אישית
... למצוינות, שאיפה למצויינות אישית, איך להצליח בכל תחום בחיים? איך להיות הכי טוב שיש? איך לקבל את ההחלטות הטובות ביותר? איך לקבל החלטות מצוינות? איך להיות הכי יעיל? שיפור עצמי, התפתחות אישית איך לקבל החלטות מצוינות ולהיות הכי טוב במה שאתה עושה? כל אדם במהלך חייו ניצב בפני דילמות ... טובה יותר?, אתה מגיע למצוינות אמיתית בכל תחום בחיים. איך לקבל החלטות מצוינות? איך להיות הכי טוב בתחום שלי? מוטיבציה למצוינות אישית שיפור עצמי בקבלת החלטות כיצד לבחור את האפשרות האידיאלית? איך לחשוב מחוץ לקופסה? ...
נוסחה איך להיות יותר חכם, איך לפתח את השכל? אולי זה כן משנה? להיות הכי טוב בכל תחום, להפוך את הלא משנה לכן משנה, אפקט הפרפר, איך להיות הכי יעיל שיש? איך להיות הכי מקצועי? איך להצליח בכל תחום? מוטיבציה להתייעלות
נוסחה איך להיות יותר חכם, איך לפתח את השכל? אולי זה כן משנה? להיות הכי טוב בכל תחום, להפוך את הלא משנה לכן משנה, אפקט הפרפר, איך להיות הכי יעיל שיש? איך להיות הכי מקצועי? איך להצליח בכל תחום? מוטיבציה להתייעלות
... איך להיות יותר חכם, איך לפתח את השכל? אולי זה כן משנה? להיות הכי טוב בכל תחום, להפוך את הלא משנה לכן משנה, אפקט הפרפר, איך להיות הכי יעיל שיש? איך להיות הכי מקצועי? איך להצליח בכל תחום? מוטיבציה להתייעלות איך להיות יותר חכם, יעיל ומקצועי בכל תחום בחיים? אליעד כהן מסביר את הנוסחה הברורה והפשוטה להפוך לאדם חכם, יעיל ומצליח יותר בכל תחום: להפסיק לומר זה לא משנה, ולהתחיל ... פועל מתוך אוטומט ואומר לעצמו: מה זה משנה?. הבעיה היא שברגע שהאדם אומר זה לא משנה, הוא מפסיק לחקור את האפשרויות ולא חושב באופן מודע ועמוק. הוא בעצם מתרגל לחשיבה ... רגיל יותר לומר זה לא משנה, הוא הופך להיות פחות חכם ופחות מצליח, כי הוא מפסיק לחשוב באופן מודע ועמוק. אליעד נותן ... בטוחה? הכי מהירה?, הוא יתחיל להפעיל את השכל ולחקור את האפשרויות. עצם החקירה הזו מחדדת את המוח שלו והופכת אותו ליותר חכם ויעיל בכל פעולה אחרת שהוא יעשה. לכן, אליעד מדגיש שדרך החשיבה ... כאשר האדם עושה זאת באופן קבוע, הוא מתרגל חקירה מעמיקה של אפשרויות ומפתח את ההיגיון, היצירתיות והיכולת האנליטית ... אבל ברוב המקרים כן יש הבדל משמעותי, וכדאי לחקור ולמצוא אותו. לסיכום, הדרך להפוך לאדם חכם ויעיל יותר היא להפסיק לומר זה לא משנה, ולהתחיל להפעיל את השכל ... ככל שאדם מתרגל חשיבה כזו, הוא הופך להיות חכם, מודע, מקצועי ויעיל הרבה יותר. איך לפתח את השכל? מוטיבציה ... להפוך לטוב ביותר? למה אסור לומר זה לא משנה? איך להיות יעיל וחכם? כיצד להפוך לחכם יותר: האם אני בטוח שזה לא משנה? רבים רוצים להיות חכמים יותר מתוך הבנה שהחיים שלהם ישתפרו אם יפתחו את השכל. אחת ... של חוסר תשומת לב ופעולה מתוך הרגל ולא מתוך חקירה מודעת. כלומר, האדם פועל מתוך דפוסים אוטומטיים מבלי לבדוק האם ... דברים. למה אמירת זה לא משנה הופכת אדם לפחות חכם? אם בכל פעולה אדם ממהר לומר לא משנה מבלי לבדוק אם זה באמת נכון, ... זאת, הוא למעשה מחמיץ הזדמנות להיות יעיל יותר, חכם יותר ומודע יותר לפעולותיו. איך לפתח חוכמה? חקירה מתמדת של האפשרויות במקום למהר ולקבוע שדבר ... נהיגה? כל פעולה מורכבת ממספר אפשרויות, ואם לא חוקרים את כולן, לא ניתן לדעת איזו מהן הכי טובה. מי שמחפש תמיד את הדרך ... לבצע דברים, מפעיל את שכלו באופן קבוע ומתרגל חקירה מעמיקה. מה קורה כאשר מתרגלים חקירה מתמדת? כאשר אדם שואל את עצמו שוב ושוב מה הדרך הטובה ביותר?, הוא ... פעולותיו, כך הוא מחדד את המוח שלו והופך לחכם יותר. המשמעות של זה משנה מול זה לא משנה כאשר אומרים לא משנה, ... כן יש הבדל. אם יש דרך טובה יותר לבצע משהו, החוכמה היא לזהות אותה ולפעול בהתאם. חשוב לשים לב: במידה ובאמת אין הבדל ...
חוכמה והתייעלות, פיתוח השכל באמצעות התייעלות, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לעשות דברים הכי טוב? איך להיות הכי יעיל? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להיות הכי טוב, איך להתייעל? איך להיות יותר חכם? איך להיות גאון? יכולות חשיבה
חוכמה והתייעלות, פיתוח השכל באמצעות התייעלות, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לעשות דברים הכי טוב? איך להיות הכי יעיל? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להיות הכי טוב, איך להתייעל? איך להיות יותר חכם? איך להיות גאון? יכולות חשיבה
חוכמה והתייעלות, פיתוח השכל באמצעות התייעלות, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לעשות דברים הכי טוב? איך להיות הכי יעיל? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להיות הכי טוב, איך להתייעל? איך להיות יותר חכם? איך להיות גאון? יכולות חשיבה מדוע כדאי לפתח את השכל ולשאוף לשלמות בכל פעולה? אנשים רבים שואלים את עצמם למה בכלל כדאי לפתח את השכל או לשאוף להיות יותר חכם ויעיל. לפי אליעד כהן, הסיבה העיקרית היא שככל שיש לך יותר שכל, כך קל לך יותר להשיג את כל מה שאתה רוצה. אם תפתח את החשיבה שלך ותהיה חכם יותר, כל מטרה שתהיה לך בחיים תושג מהר יותר, ביעילות גדולה יותר ובפחות סבל. בנוסף, כשיהיה לך שכל מפותח, אם תגלה שיש מטרה שאי ... שבה אתה ניגש אליה. אם תיגש לכל פעולה מתוך מחשבה מודעת, ותחפש כיצד אפשר לעשות אותה טוב יותר, חכם יותר, מהיר יותר או ביעילות רבה יותר, השכל שלך יתפתח במהירות ובצורה משמעותית. איך פעולה פשוטה כמו הכנת חביתה יכולה לפתח את השכל? ... כל חזרה לאט, מדויק, עם שליטה מלאה. בדיוק אותו הדבר בפיתוח השכל: אם תתמקד בחשיבה עצמה, תגיע לתוצאות טובות יותר בהרבה מאשר מי שרק רוצה להשיג מטרות בלי לחשוב. מהן הבשורות הרעה והטובה בשיטה הזו? אליעד אומר שיש בשורה רעה ובשורה ... במקום במהירות הביצוע. הבשורה הטובה היא שאם באמת תתמקד בלפתח את השכל שלך, לטווח הארוך אתה תהיה חכם יותר משמעותית, ותוכל להשיג את כל המטרות שלך מהר יותר, בצורה יותר מדויקת ואפילו להגיע לרמה שבה אתה ממלא את רצונך ב - 100% וללא ... הוא ממליץ לקחת כל פעולה, לפרק אותה לתת - פעולות, ולבחון איך אפשר לעשות כל חלק יותר טוב, יותר חכם ויותר יעיל. האם יש גבול לבדיקה הזו של הדרך הכי טובה? לפי אליעד, השכל מתפתח דווקא כשאתה לא מפסיק לבדוק דרכים חדשות. גם אם מצאת ... שלא חייבים להישאר תקועים על אותו נושא כל הזמן. אם מיצית תחום מסוים, פשוט תעבור לנושא אחר ותחקור אותו באותה צורה. לסיכום, לפי אליעד כהן, הדרך להיות גאון, לפתח את השכל, ולחיות חיים טובים ויעילים יותר, היא להשתמש בכל פעולה ... את זה טוב יותר? זו הדרך לפיתוח יכולות חשיבה, שכל מפותח, והצלחה בכל התחומים. איך לפתח את החשיבה? איך להיות יותר יעיל? איך לעשות דברים בצורה הכי טובה? שאיפה לשלמות איך להשיג מטרות מהר יותר? ניתוח תהליכים איך להפוך לגאון? מהי הסיבה לרצות יותר שכל בראש? בן אדם עשוי לשאול מדוע בכלל הוא רוצה יותר שכל בראש. אם יהיה לו יותר שכל בראש, כל מה שהוא ירצה, במידה שיש ... בידיעה שהוא יכול לבצע את הפעולה בהצלחה, אלא בוחן האם אפשר לצמצם מאמץ, לקצר זמנים, לשפר את התוצאה או את איכות הביצוע. כל בחינה כזו מחדדת את המחשבה ומעודדת פיתוח שכל. מדוע לבדוק אם זו הדרך הטובה ביותר? אדם יכול לרצות רק לסיים ... כל שלב נוסף מתפרק בתורו לעוד תת - פעולות, וכך כל שלב הופך למטרה קטנה שעומדת בפני עצמה. כל זמן שחוקרים כל שלב לעומק ושואלים כיצד לבצע אותו טוב יותר, כך מחדדים יותר את השכל. איך להתייחס לכל פעולה פשוטה כהזדמנות לפתח שכל? צריך ... אופטימלי יותר. ברגע שמוכנים לעצור ולשאול האם אני יכול לשפר את הפעולה הזו ולהפוך אותה ליעילה או מתוחכמת יותר?, מיד משתמשים במוח ומפתחים את יכולת החשיבה. האם עלינו להיות ממוקדי מטרה או ממוקדי מאמץ? מי שממוקד רק בהשגת המטרה, ינסה ... נכונה ומלאה. הם לא מתמקדים בלהיפטר מהתרגיל אלא בלעבוד את השריר כמו שצריך. בסוף הם מגיעים לתוצאות טובות בהרבה. כך גם בפיתוח השכל: כשמפנים את הפוקוס לאיך עושים את הדברים בדרך הנכונה והמעמיקה ביותר, במקום רק להשיג תוצאה חיצונית, משיגים התפתחות פנימית הרבה יותר גדולה. מהן הבשורות הרעה והטובה? הבשורה הרעה בפעולה הזו היא שאם בכל משימה אדם יתעכב לחקור ולדקדק במהי הדרך הטובה ביותר, הפעולות ייקחו לו זמן רב יותר. הוא לא יסיים במהירות, כי הוא לא מתכוון לסמן וי ולגמור עם זה, אלא לחקור, לשפר, אולי אפילו לשנות את הסדר פעם אחר פעם. הבשורה הטובה היא שאם האדם אכן יעשה זאת, המוח שלו יתפתח, הוא ירכוש יותר ויותר שכל, ... אם משתמשים בכל משימה כדי לפתח את השכל, אז למרות שבטווח הקצר זה יכול לעכב, בטווח הארוך האדם הופך חכם יותר, וכל פעולה אחר כך מתבצעת מהר הרבה יותר. יש אפילו הטוענים שאם תשאל האם יש דרך טובה יותר? עד הסוף, בסופו של דבר תגיע למצב שתוכל לפתור לעצמך כל בעיה. ההקצנה העליונה של זה היא הרעיון שתוכל להרגיש טוב במאה אחוז או להיות אלוהים שמסוגל להשיג כל רצון שלו, כי כל כך פיתחת את המוח ... להיצמד לנושא אחד עד אינסוף. אם מרגישים שכרגע כיסיתם את כל האפשרויות, אפשר לעבור למטרה אחרת ולחקור אותה באותה שיטת חשיבה. כך בכל פעם מתפתחים עוד קצת, וכתוצאה מזה משיגים גם מטרות רגילות בקצב מהיר יותר בעתיד. כדאי גם לחפש מידע נוסף על איך לפתח את החשיבה, איך לנתח תהליכים ואיך לשאול את השאלות הנכונות כדי למקסם את היכולות שלכם. איך לפתח את החשיבה איך לשאול שאלות ניתוח תהליכים איך לעשות ...
איך להיות גרוע ולהצליח? איך להצליח בלי להיות הכי טוב? איך להצליח בלי להיות מיוחד? איך להצליח בלי להיות שונה? איך להצליח בלי להיות יותר טוב מאחרים? איך להיות הכי גרוע ולהצליח? למה שאני אצליח? איך אני יכול להצליח? האם גם אני יכול להצליח? האם אני יכול להצליח? אני לא יותר טוב מאחרים, אני לא שונה מאחרים, אני פחות טוב מאחרים, איך למכור את המוצר הכי גרוע? למה שאני אקנה דווקא ממך? למה לקנות דווקא ממך? שיווק בשוק תחרותי, להצליח בעסקים, אני לא מספיק טוב
איך להיות גרוע ולהצליח? איך להצליח בלי להיות הכי טוב? איך להצליח בלי להיות מיוחד? איך להצליח בלי להיות שונה? איך להצליח בלי להיות יותר טוב מאחרים? איך להיות הכי גרוע ולהצליח? למה שאני אצליח? איך אני יכול להצליח? האם גם אני יכול להצליח? האם אני יכול להצליח? אני לא יותר טוב מאחרים, אני לא שונה מאחרים, אני פחות טוב מאחרים, ... אם אתה לא יותר טוב מאחרים? ואם אתה לא יותר טוב מאחרים, למה שלקוחות יבואו דווקא אליך? אז מה האמת, האם באמת אתה צריך להיות יותר טוב מאחרים כדי להצליח? והתשובה היא, שזה תלוי במה אתה מגדיר הצלחה. דהיינו, אם אתה רוצה להצליח בענק, להצליח להיות יותר עשיר מכולם, להצליח ... לך להצליח יותר מאחרים. או שמספיק לך להצליח כפי צרכך. וכמו בסיפור של רבי נחמן מברסלב, על החכם והתם, שגם התם שהיה הכי פחות חכם, עדיין הוא היה מצליח להתפרנס והוא היה מאושר, כי מבחינתו הוא השיג את המטרות שלו, ביחס למה שהוא רצה וזה למרות שהוא היה הסנדלר הכי גרוע שיש. וכמו שמסופר שם: התם הנל למד ... אקנה דווקא ממך, יתכן שבאמת לא תהיה לך שום תשובה טובה לתת לו. ויתכן שהתשובה תהיה, אכן אין סיבה שתקנה דווקא ממני, אבל אני מספיק טוב, כדי שתוכל לקנות גם ממני. ואתה לא חייב לקנות ממישהו, כי הוא הכי טוב. אלא מספיק שהוא יהיה מספיק טוב עבורך, כדי שתקנה ממנו. לסיכום: כדי ...
להיות דתי או להיות חילוני, לאהוב את הדתיים, לשנוא את הדתיים, הספר להיות אלוהים, להטיל ספק, לאהוב כל דבר, להבין כל דבר, אליעד כהן דתי, אליעד כהן חילוני, להאמין באלוהים, לכפור באלוהים
... דתי או להיות חילוני, לאהוב את הדתיים, לשנוא את הדתיים, הספר להיות אלוהים, להטיל ספק, לאהוב כל דבר, להבין כל דבר, אליעד כהן דתי, אליעד כהן ... אלא רק תפיסה יחסית של הדברים. למה הפגישות עם אליעד כהן חשובות מעבר לספר? אליעד מסביר שהמפגשים מאפשרים לאדם להטיל ספק במה שהבין ... ומגלה שלא הבין כלום. זהו מצב חיוני כי הוא מאפשר לאדם להגיע לפרספקטיבה חדשה לגמרי. מהי החשיבות של הטלת ספק על פי אליעד כהן? אליעד מסביר שהמהות של הספר ושל כל מה שהוא מלמד היא היכולת להטיל ספק. לא מדובר בספק חלקי אלא בספק מוחלט בכל דבר ודבר. להטיל ספק פירושו לראות את ... מסוגל להאמין באותה מידה גם שאלוהים הוא רע, או אפילו שאלוהים הוא הסטן הכי גדול. רק כאשר אדם מגיע לרמה כזו של ספק מוחלט, הוא באמת מתקרב להבנה ... לדעת בוודאות מוחלטת מהי האמת. אדם שמגיע למצב זה הופך לאלוהים, כיוון שהוא משתחרר מכל התפיסות והמגבלות. להטיל ספק באמונה הספר ...
סיבתיות, אקראיות, יש אלוהים, אין אלוהים, הסיבה של כל דבר, למה דברים קורים? לחקור את המציאות, להבין כל דבר, טוב ורע, לרצות במאה אחוז, רוחניות, מודעות עצמית, אין הבדל בין יש לאין
סיבתיות, אקראיות, יש אלוהים, אין אלוהים, הסיבה של כל דבר, למה דברים קורים? לחקור את המציאות, להבין כל דבר, טוב ורע, לרצות במאה אחוז, רוחניות, מודעות עצמית, אין הבדל בין יש לאין
סיבתיות, אקראיות, יש אלוהים, אין אלוהים, הסיבה של כל דבר, למה דברים קורים? לחקור את המציאות, להבין כל דבר, טוב ורע, לרצות במאה אחוז, רוחניות, מודעות עצמית, אין הבדל בין יש לאין האם יש סיבה או שהכל אקראי? אליעד כהן מסביר שכשאדם בוחן ... באופן שבו הם קורים? מדוע השמש נמצאת במיקום מסוים ולא במקום אחר? שאלות אלו מביאות לחקירה עמוקה של מושגי הסיבתיות והאקראיות. האם הרצון האמיתי יכול ... באמת ובשלמות, כל תשומת ליבו היתה מופנית לשם באופן מוחלט. האם אפשר להיות בטוח שיש סיבה לכל דבר? כאשר אדם שואל מדוע השמש נמצאת דווקא במקום מסוים, הוא מנסה להבין אם יש סיבה לכך, או שאולי הכל מתרחש באופן אקראי לחלוטין. אליעד מציג נקודה חשובה: אם המוח מתרגל לחשוב באופן סתמי ללא סיבה ברורה (לדוגמה, אדם שאוכל בלי מטרה מוגדרת), הוא מתרגל להסתכל על המציאות באופן לא תכליתי, וכך מתקשה להבין את התכלית והסיבתיות של דברים בעולם. לעומת זאת, אם האדם ... את המטרה בכל פעולה (לדוגמה, אכילה מדויקת ומודעת), השכל מתרגל להבין את התכלית ואת הסיבתיות של דברים, מה שמאפשר הבנה מעמיקה יותר של המציאות. מה הקשר בין סיבתיות לקיומו של אלוהים? אליעד מתייחס לטענה של אנשי דת, לפיה המציאות חייבת להיות סיבתית ולכן יש אלוהים כבורא העולם. הוא מסביר שהדתיים טועים בכך שהם עוצרים בשאלה זו, מבלי לחקור את הסיבה לעומק . במקום לחקור באמת מהי הסיבה לכך שהמציאות היא דווקא כזו ולא אחרת, הם פשוט קופצים למסקנה שיש אלוהים וזהו. אך הגישה הנכונה היא לחקור ללא סוף, להבין את הסיבות לדברים, גם אם המסקנה תהיה שאין שום סיבה ושהכל אקראי. לדעת אליעד, הסיבה האמיתית היא האין - סיבה, כלומר, המקור של כל הסיבות הוא מצב ללא סיבה. בסופו של דבר, לדבריו, השורש של המציאות הוא ההיעדר המוחלט של סיבה כלשהי. האם הכל יכול להיות אחרת ממה שהוא? ... טלפון סלולרי ומסביר שאם אדם יביט על טלפון, הוא יבין שכל פרט בעיצובו של הטלפון הוא סיבתי ולא מקרי. הוא מניח שמישהו עיצב את הטלפון במחשבה מכוונת. באופן דומה, אדם יכול לשאול את עצמו האם גם הטבע מתוכנן בצורה סיבתית ומודעת, או שאולי הוא מקרי לחלוטין. כשאדם ... באופן שבו היא אקראית? במילים אחרות, גם אם מחליטים שהכל מקרי, עדיין נשאלת השאלה מה הסיבה לכך שהמקריות היא דווקא כזו. איך מושגים ... מנוגדים לחלוטין, כי האחד הוא בדיוק ההפך המוחלט של השני. מה הקשר בין תפיסת טוב ורע לסיבתיות ואקראיות? אליעד מסביר שמושגי הטוב והרע תלויים באופן ישיר בתפיסת הסיבתיות. אדם חש תחושת טוב כאשר הוא מאמין שהדבר ... ולכן נותן לו תועלת כלשהי. מצד שני, הוא סובל כשדברים קורים באופן שנתפס בעיניו כחסר סיבה או תכלית. אם אדם מתרגל לראות את הכל כאקראי ...
מי הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם?
מי הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם?
... הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם? איך אפשר לדעת מי הכי חכם בעולם? אליעד כהן מציג דיון מעמיק בשאלה האם ניתן באמת לדעת מי הכי חכם בעולם, ומציע פרספקטיבה חדשה על החוכמה, הדירוג שלה וההבנה של מושג החוכמה באופן כללי. הוא מתחיל בשאלה פשוטה לכאורה: האם כאשר אדם טוען שמישהו אחר הוא חכם מאוד, הוא בעצם מצהיר על עצמו שהוא גם חכם באותו מידה? אליעד מביא דוגמה שבה אדם אומר אתה מאוד - מאוד חכם או הוא חכם יותר ממך, ושואל האם זה בהכרח אומר שהאדם המדבר חושב שהוא עצמו חכם. כלומר, האם הצהרה כזו על חוכמה בהכרח אומרת משהו על האדם המביע אותה? אליעד מסביר שיש הבדל מהותי בין דירוג חוכמה לבין דירוג תכונות מדידות. למשל, כשאדם אומר אתה גבוה ממני או אתה יותר עשיר ממני, יש לכך בסיס אובייקטיבי: מדידות כמו גובה או כמות כסף. אולם, כשמדובר בחוכמה, אין קונצנזוס ברור על מה זו חוכמה או כיצד מודדים אותה. במקרה כזה, אין אפשרות ברורה להעריך את החוכמה בצורה מוחלטת, מה שמוביל לשאלה מה בעצם מודדים כשאומרים שמישהו חכם יותר מאחר. האם אדם חייב להיות הכי חכם כדי להגדיר מי חכם? אליעד מעלה את השאלה האם אדם שמדרג אחרים על פי חוכמתם חייב להיות בעצמו החכם ביותר. האם אם אתה טוען שמישהו אחר חכם ממך, אתה בעצם מניח שיש לך את הכלים להעריך את החוכמה של אחרים? הוא מסביר ששיפוט על חוכמה דורש מהמדורג להניח שיש לו את הכלים לקבוע מהי חוכמה בכלל, ושכדי לקבוע מי חכם יותר, צריך להיות לו ידע ברור ומהותי על חוכמה. אליעד משווה את זה למשל לאדם שאינו יודע שפה זרה ומדבר על מישהו שהוא מדבר מצוין בשפה הזו, מבלי שהוא באמת יודע אם האדם ...
פיזור מחשבתי, לא מצליח להתמקד, לא מצליח להתרכז, לא מצליח לחקור דבר עד הסוף, איך להתמקד? לברר את האמת לגבי כל דבר, לבדוק מה האמת בכל תחום, במה לבדוק מה האמת, איך לבדוק מה האמת? לא יודע למה רע לי
פיזור מחשבתי, לא מצליח להתמקד, לא מצליח להתרכז, לא מצליח לחקור דבר עד הסוף, איך להתמקד? לברר את האמת לגבי כל דבר, לבדוק מה האמת בכל תחום, במה לבדוק מה האמת, איך לבדוק מה האמת? לא יודע למה רע לי
... מחשבתי, לא מצליח להתמקד, לא מצליח להתרכז, לא מצליח לחקור דבר עד הסוף, איך להתמקד? לברר את האמת לגבי כל דבר, לבדוק מה האמת בכל תחום, במה לבדוק מה האמת, איך לבדוק מה האמת? לא יודע למה רע לי איך להתמקד ולמנוע פיזור מחשבתי? פיזור מחשבתי מתרחש כאשר אדם מנסה להבין דבר מסוים ולא מצליח להתמקד בנושא עד הסוף. אליעד כהן מסביר כיצד אנשים רבים מתקשים להתרכז כאשר הם מנסים לחקור שאלה מסוימת לעומק, והראש שלהם מתחיל לברוח לנושאים אחרים, אפילו רחוקים מאוד. לדוגמה, אדם שואל את עצמו מדוע רע לו כשהוא לבד, ומתחיל לחשוב שזה קשור ... אותו לבד בגן. מכאן המוח קופץ לגן, משם עובר לגננת, לאוניברסיטה, וכך הלאה עד שהוא מאבד לחלוטין את הנושא המקורי שלו. מה באמת חשוב כשחוקרים נושא מסוים לעומק? לדברי אליעד כהן, הדרך למנוע את הפיזור המחשבתי אינה להתעקש להישאר על הנושא הראשוני, אלא לוודא שהמחשבות שעולות הן נכונות. כאשר ... האוניברסיטה, גם אותן צריך לבדוק באופן זהה: האם הן באמת נכונות? האם באמת מה שקרה שם הוא שגרם לתחושת הרע כיום? למה המוח מתפזר בזמן חקירה עצמית? אליעד מסביר שהמוח מתפזר כי האדם לא בודק מיד את האמת של כל מחשבה. כאשר לא בודקים מיד את נכונות המחשבות, הראש ממשיך לנדוד ולברוח לנושאים שונים, וכך האדם לעולם אינו מגיע לתשובה או לפתרון. כדי למנוע זאת, צריך לוודא שהמחשבות נכונות, ורק לאחר שבודקים כל מחשבה האם היא אמת, אפשר להתקדם הלאה. כאשר האדם בודק אם מחשבותיו הן אמת, נוצר מצב שבו המוח פחות מתפזר. אם האדם מתחיל כל פעם מחדש לבדוק את אמיתות המחשבה הראשונית, הוא יגלה שפחות ופחות מחשבות זרות ופיזורים עולים במהלך החקירה. הסיבה לכך היא שבדיקה מתמדת של האמת יוצרת מבנה חשיבתי יציב יותר, המוח מתרגל להתמקד בשאלה החשובה באמת, ולא לברוח למחוזות דמיוניים ולא מבוססים. מדוע לא חשוב ... אלא רק לוודא שהמחשבה הנוכחית נכונה. לדוגמה, אפילו אם פתאום אדם נזכר במדינה כמו סין, או בכל נושא אחר שלכאורה אינו קשור כלל לנושא החקירה, גם אז עליו לבדוק אם המחשבה שלו על סין נכונה. האדם צריך להטיל ספק בכל מחשבה שעולה בו, גם אם נראית לו לא רלוונטית או רחוקה מהבעיה המרכזית שלו. בדרך זו, האדם מפתח הרגל לוודא שכל מחשבה היא אמת, דבר שמונע מראש את הפיזור המחשבתי. איך לבדוק אם המחשבות נכונות? אליעד מדגים שאם עולה ... האם באמת התחושה שיש לו כיום נובעת מאותו אירוע? האם הוא יכול להיות בטוח שמה שהוא זוכר הוא אמת מוחלטת ולא דמיון או פרשנות מוגזמת? יש לחקור את הזיכרון והפרשנות לעומק, לשאול שאלות ולהטיל ספק, כדי להגיע לאמת המדויקת. הנקודה החשובה של אליעד היא שכל מחשבה שהאדם מאמין בה מבלי לבדוק אם היא אמת מוחלטת, יוצרת בעיה. אם הוא לא בטוח באופן מוחלט בקיומה של סין, למשל, או בכל דבר אחר שהוא חושב, הוא חייב לבדוק זאת. אין להסתפק באמונה ללא בדיקה, כי הדבר גורם לחוסר יציבות מחשבתית ונפשית. למה חשוב לבדוק אמיתות של דברים שלא קשורים לכאורה? אליעד מציין שצריך לבדוק אפילו מחשבות שנראות לא קשורות כלל לבעיה המקורית של האדם. הסיבה לכך היא שהמוח שלנו מורגל להאמין בדברים רבים מבלי לבדוק אותם. כשאנו מתרגלים לבדוק כל מחשבה, אנו יוצרים מצב של סדר מחשבתי ויציבות נפשית. באופן הזה, המוח מתרגל לחשוב באופן ברור, ענייני ויציב, והפיזור המחשבתי מצטמצם מאוד או נעלם. מה התוצאה של בדיקת כל המחשבות עד הסוף? כאשר האדם מתרגל לבדוק את אמיתות המחשבות שלו, התוצאה היא שהמחשבות פחות מתפזרות והוא מתחיל להגיע לפתרונות עמוקים יותר. במקום לשקוע בפיזור מחשבתי אינסופי, הוא מצליח להתמקד בשאלות החשובות באמת ולהגיע לתשובות ברורות. כך גם התחושות הקשות שלו כמו דיכאון, ... ולחץ יכולות להשתפר, כי הוא לא מתבסס יותר על מחשבות דמיוניות או מוטעות, אלא רק על מחשבות אמיתיות. בסופו של דבר, אליעד מסביר שהמפתח לפתרון כל בעיה נפשית הוא לבדוק האם כל מחשבה היא אמת מוחלטת. אם האדם מוודא שהמחשבות שלו נכונות, גם אם הן לא נראות קשורות לבעיה הראשונית, הוא מצליח למנוע פיזור מחשבתי ולהגיע להבנה אמיתית של עצמו ושל המציאות. איך למנוע פיזור מחשבתי? איך לבדוק אם המחשבה שלי נכונה? מדוע קשה לי להתמקד בשאלה אחת? למה המחשבות שלי מתפזרות? כיצד לברר מהי האמת בכל דבר? איך להפסיק מחשבות טורדניות? האם כל המחשבות שלי אמיתיות? ...
להגיע לסוף, מה זה להגיע לסוף? איך תדע מי הגיע לסוף? המבחן של המורה הרוחני, האם הגעת להארה רוחנית? מי יותר חכם ממי? מי הכי חכם בעולם? איך לזהות חכם? איך לדעת מי חכם? שלמות שאין שלמות אחריה, התפתחות רוחנית
להגיע לסוף, מה זה להגיע לסוף? איך תדע מי הגיע לסוף? המבחן של המורה הרוחני, האם הגעת להארה רוחנית? מי יותר חכם ממי? מי הכי חכם בעולם? איך לזהות חכם? איך לדעת מי חכם? שלמות שאין שלמות אחריה, התפתחות רוחנית
... לסוף, מה זה להגיע לסוף? איך תדע מי הגיע לסוף? המבחן של המורה הרוחני, האם הגעת להארה רוחנית? מי יותר חכם ממי? מי הכי חכם בעולם? איך לזהות חכם? איך לדעת מי חכם? שלמות שאין שלמות אחריה, התפתחות רוחנית מה זה אומר להגיע לסוף? להגיע לסוף, לפי אליעד כהן, ... - אז זה לא באמת היה סוף מוחלט. זו שלמות זמנית בלבד, ולכן לא שלמות מוחלטת. איך ניתן לדעת אם מישהו הגיע לסוף באופן ודאי? אליעד טוען שזוהי בעיה משמעותית מאוד. כשמנסים לבדוק אם אדם הגיע לסוף, יש קושי אמיתי לדעת זאת בוודאות. למשל, אם מישהו טוען שהוא יודע את כל העתידות, אפשר לבחון אותו בשאלות ספציפיות. אם הוא יודע הכל, לכאורה יענה על כל השאלות. אבל עדיין קיימת הבעיה - אולי יש שאלה שלא נשאלה ואותה הוא לא יודע. תמיד קיימת אפשרות תאורטית שהוא ייכשל, ולכן אי אפשר ... בתוך המבוך, אתה לא באמת יכול לדעת אם אתה בדרך הנכונה, כי אולי אתה מתקרב אבל תיתקל בקיר בלתי עביר ברגע האחרון. לכן, אפילו אם אדם נראה לך חכם, מתקדם ומתקרב - אי אפשר לדעת אם הוא באמת בכיוון הנכון כל עוד לא הגיע לסוף האמיתי בעצמו. איך בן ... מזהיר שהשאלה איך אני יודע שהגעתי לסוף? היא בעייתית. אם אדם עדיין שואל את עצמו האם הגעתי לסוף? זה מעיד שהוא בעצם לא נמצא בסוף, כי עצם הספק מראה שהוא לא שלם. להגיע לסוף זה לדעת בוודאות מוחלטת שאין אפשרות לטעות, לא להרגיש או להאמין, אלא ... אחרת. אליעד מדגים את זה שוב באמצעות דוגמת ירושלים: אם אדם נמצא בירושלים הוא לא שואל אם הוא בירושלים. הוא יודע בוודאות שהוא שם. עצם הספק מעיד על כך שאתה עדיין לא שם. לכן, להגיע לסוף פירושו לדעת בלי ספקות בכלל שהגעת, שאין שאלות נוספות שצריך לשאול. האם אפשר לבדוק אדם אחר אם הוא הגיע לסוף? אליעד ... ההיגיון שלך. אבל אם אתה בעצמך לא הגעת לסוף, אז איך אפשר לסמוך על השיפוט שלך? הרי יכול להיות שההיגיון שלך שגוי, שאתה בעצמך חצי טיפש וחצי חכם, ואז איך תוכל להעריך מי חכם באמת? כל השוואה כזו היא בלתי אפשרית בוודאות. הוא נותן דוגמה של אשליה אופטית: שני אנשים בגבהים ... יחסיות. ללא הבנה אמיתית ומוחלטת של הסוף, לא ניתן לדעת או להוכיח בוודאות אם אתה או מישהו אחר נמצא בו, בדרך אליו, או בכלל מתרחק ממנו. איך לדעת מי חכם באמת? האם אפשר להגיע לשלמות מוחלטת? האם יש סוף להתפתחות רוחנית? מה זה אומר שלמות מוחלטת? איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוקיות של תהליך, איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוקיות של תהליך, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מנטלי, מאמן אישי, אימון אישי טלפוני בנושא חוקיות של תהליך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 15:05:15 - wesi1