אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 2
תוספות - מתי נכון לשאול האם זו האמת ומתי נכון לשאול עד כמה זו האמת:

כאשר בודקים את אמיתותה של טענה כלשהי, עלינו לבדוק האם יש לטענה זו מספר פירושים אפשריים או שיש רק אפשרות אחת בלבד מוגדרת באופן ספציפי להבין את הטענה. ואז אם יש רק אפשרות אחת להבין את הטענה, נשאל, האם זו האמת. ולא נשאל, עד כמה זו האמת. כי או שזו האמת או שלא. אבל אם יש מספר אפשרויות לפרש את הטענה, נשאל, עד כמה זו האמת.

לדוגמה: טענה שאומרת, שבזמן מסוים ובמקום מסוים, יש משהו כלשהו. טענה כזו היא מוגדרת באופן ספציפי. ונוכל לשאול, האם היא נכונה או שלא. לעומת זאת, רוב הטענות יהיו טענות שניתן לפרש אותן בכל מיני צורות.

לדוגמה: היום חם. שהמושג חם ניתן לפרש אותו בצורות שונות. ולכן נשאל האם ועד כמה חם. או לדוגמה: הילד איחר לבית הספר. שהמושג איחר ניתן לפרש אותו בצורות שונות. ולכן נשאל, עד כמה הילד איחר. או לדוגמה, מישהו הוא אדם חכם. שהמושג חכם ניתן לפרש אותו בצורות שונות. אז נשאל, האם ועד כמה הוא חכם.


תוספות - איך לבדוק האם ועד כמה טענה נכונה?

ברמת העיקרון, בין השלב של הבנת 4 הטענות לבין השלב של בדיקת אמיתות הטענות האלו, יש שלב של הבנת הטענות השונות מהטענות שנטענו. לדוגמה: אני טוען שבגלל שנכשלתי אכשל בעתיד. הטענה הראשונה היא שנכשלתי בעבר. אז הבדיקה היא, האם באמת ועד כמה נכשלתי בעבר.

אבל בין השלבים האלו, יש שלב שבו אמורים לקחת את הטענה, ולהבין, מה ההפכים האפשריים שלה. דהיינו, איזה משפטים מנוגדים יש למשפט נכשלתי בעבר. כגון: אני כל הזמן נכשל בעבר / כולם נכשלו בעבר / כולם נכשלים תמיד / אף פעם לא נכשלתי / נכשלתי רק פעם אחת / נכשלתי ביחס למישהו מסוים. וכיו"ב, להכין רשימה של הפכים. וביחס אליהם אח"כ בודקים, האם ועד כמה הטענה נכונה, אולי המשפטים ההפוכים שלה, הם האמת. ואיך להכין את רשימת המשפטים ההופכיים של הטענה, גם זה התבאר במקום אחר...


תוספות - בדיקת סיבה ותוצאה אפשריות בלבד + בדיקת התוצאה שלא ביחס לסיבה:

כאשר אנחנו בודקים אמיתות של טענה, ננסה לבדוק את אמיתות התוצאה בלי קשר לסיבה. לדוגמה, הנייר עלה באש והוא נשרף. סיבה: הנייר עלה באש. תוצאה: הנייר נשרף. אז נבדוק, את אמיתות הסיבה: האם הנייר עלה באש. ונבדוק את אמיתות התוצאה: האם הנייר אכן שרוף. ונבדוק את כל אחת מהבדיקות האלו בפני עצמה. דהיינו, השאלה האם הנייר אכן שרוף, נשאל אותה, בלי קשר לשאלה אם הוא אכן עלה באש. או לדוגמה: הכביסה נרטבה בגשם שירד. נשאל, האם באמת ירד גשם והאם באמת הכביסה רטובה.

וכאן צריך לחדד, כי יש מצבים שהתוצאה, מתארת משהו שכבר קרה בעבר, ושניתן לבדוק אותו בפני עצמו. לדוגמה: האם הנייר אכן שרוף / האם הכביסה אכן רטובה וכיו"ב. שבמקרים האלו, בעצם אפשרי לבדוק את אמיתות התוצאה, כשאלה בפני עצמה, גם בלי קשר לאמיתות הסיבה.

יחד עם זאת, יש מצבים שבהם לכאורה נראה, שלא ניתן לבדוק את אמיתות התוצאה, בלי להתייחס לקשר שלה לסיבה. לדוגמה: טענה שאומרת, ירד הרבה גשם, וזה הולך לגרום לכך שיהיו שטפונות. סיבה: ירד הרבה גשם. תוצאה: יהיו שטפונות. אז לכאורה את הסיבה אפשרי לבדוק, האם באמת ירד הרבה גשם.

אבל איך נבדוק את התוצאה בפני עצמה? כי לכאורה הבדיקה היא, האם באמת ועד כמה יהיו שטפונות? אבל כדי להשיב לשאלה הזאת, צריך לקחת בחשבון את הגשם שירד. ולכאורה, אי אפשר לשאול עד כמה התוצאה נכונה, בלי להתייחס לסיבה. כי השאלה עד כמה יהיו שטפונות, לא עומדת בפני עצמה, אלא ביחס לסיבה כלשהי. אז איך בעצם ניתן לבדוק את אמיתות התוצאה בלי קשר לסיבה?!

או לדוגמה, התעוררתי מוקדם מידי ועכשיו אהיה עייף. אז אפשרי לבדוק האם באמת התעוררתי מוקדם. אבל איך נבדוק האם באמת אהיה עייף, בפני עצמו, בלי להתייחס לסיבות כלשהן?!

והתשובה לכך היא, שבכל פעם שאנחנו רוצים לבדוק משהו שהוא רק אפשרי ושהוא עדיין לא קרה בפועל במציאות, אז לבדוק אותו בפני עצמו, הכוונה היא, לבדוק האם יש אפשרות כזו באופן כללי, בלי קשר לשום דבר אחר. לדוגמה נשאל: האם באמת יש אפשרות שאהיה עייף? האם באמת יש אפשרות שיהיו שיטפונות באופן כללי, בלי קשר להאם ועד כמה ירד גשם?

כי כאשר אומרים שיקרה משהו, בעקבות משהו שקרה, בעצם מניחים 2 דברים. 1 - שיש אפשרות שהתוצאה תקרה באפן כללי. 2 - שהתוצאה תקרה בגלל הסיבה שהוזכרה. ולכן נבדוק באופן כללי, האם באמת בכלל יש אפשרות שהדבר יקרה באופן כללי.

לדוגמה: טענה שאומרת, ירד גשם ולכן השמש תשקע יותר מוקדם היום. אז נבדוק: האם באמת ירד גשם? ולגבי התוצאה נבדוק: האם באמת יש אפשרות שהשמש תשקע יותר מוקדם היום באופן כללי? והתשובה היא, שאין אפשרות שהשמש תשקע יותר מוקדם, כי הזמן שהשמש שוקעת לא משתנה ביחס למשהו שקורה או לא קורה. וממילא הטענה לא יכולה להיות נכונה. וזה עוד לפני בדיקת ההקשר הסיבתי שבין הסיבה לתוצאה.

או לדוגמה: טענה שאומרת, בגלל שהבורסה נפלה אני אאבד את כל מה שיש לי. ונשאל, האם הבורסה נפלה. ונשאל, האם יש אפשרות שתאבד את כל מה שיש לך. ואח"כ נשאל על ההקשר הסיבתי, שבין נפילת הבורסה לבין זה שתאבד את כל מה שיש לך. האם נפילת הבורסה מחייבת את זה שתאבד את כל מה שיש לך. והאם זה מתחייב רק בגלל שהבורסה נפלה.

ובכל מקרה המסר הוא, שתמיד צריך לבדוק את אמיתות הסיבה והתוצאה בפני עצמן, גם בלי קשר לרכיב סיבתיות כלשהו. ואם התוצאה היא רק אפשרית שהיא עדיין לא קרתה בפועל ושלא ניתן לבדוק האם היא קרתה או לא, אז נבדוק, באופן עקרוני, האם יש אפשרות שתוצאה כזו תקרה.

ואחרי שהבנו את זה, עכשיו אוסיף, כי לפעמים גם הסיבה עוד לא קרתה. וגם אז נשאל, האם הסיבה יכולה לקרות באופן עקרוני. לדוגמה: אם הילד שלי יהיה עצבני, הוא יתאבד. שאז נשאל: אמיתות סיבה: האם יש אפשרות שהילד שלך יהיה עצבני. אמיתות תוצאה: האם יש אפשרות שהילד שלך יתאבד. אמיתות הקשר סיבה ותוצאה: האם זה שהילד שלך יהיה עצבני, מחייב את זה שהוא יתאבד. האם זה שהוא יתאבד, יכול לקרות רק בגלל שהוא יהיה עצבני.

ובקיצור, אם הסיבה או התוצאה עוד לא קרו בפועל, אז צריך לבדוק את הנחת היסוד שאומרת שהם יכולים לקרות באופן עקרוני. ובממוצע, יש יותר טענות שבהן התוצאה עוד לא קרתה ושהסיבה כבר קרתה, מאשר שגם הסיבה וגם התוצאה לא קרו. ולכן ההתייחסות הראשונית הייתה, למקרה שהסיבה כבר קרתה ושהתוצאה עוד לא קרתה.


תוספות - בדיקת תוצאה עתידית אפשרית:

כאשר בודקים אמיתות תוצאה, יש 2 אפשרויות. 1 שהתוצאה כבר קרתה, 2 שהתוצאה לא קרתה. לדוגמה: האש שרפה את הנייר זה כבר קרה. האש תשרוף את הנייר, זה עוד לא קרה. אז כאשר בודקים אמיתות תוצאה שכבר קרתה, נבדוק, האם הנייר באמת שרוף. שזו התוצאה. אבל כאשר נבדוק תוצאה עתידית, נבדוק את האפשרות העקרונית שהתוצאה תקרה. לדוגמה, את האפשרות שהנייר יהיה שרוף.

לדוגמה: אני מפחד שאכשל ואז יפטרו אותי. סיבה: שאכשל. תוצאה: יפטרו אותי. בדיקת אמיתות תוצאה >> האם קיימת אפשרות כזאת שיפטרו אותי?

דוגמה נוספת: אם אכשל, זה מגדיל את הסיכוי שיפטרו אותי. בדיקת תוצאה עתידית >> האם קיימת אפשרות שיפטרו אותי? האם קיימת אפשרות להגדלת הסיכוי שיפטרו אותי בגלל סיבה כלשהי? או שמא אם יפטרו אותי זה לא תלוי בסיבה משתנה כלשהי? לדוגמה: זריחת השמש, אפשרית, אך אין משהו שמגדיל או מקטין את הסיכוי שהיא תקרה.

עוד דוגמה:

סיבה: אכלתי. תוצאה: אני שבע. >> הסיבה והתוצאה כבר קרו בעבר, ניתן לבדוק אותן בפני עצמן.

סיבה: אכלתי. תוצאה: אהיה שבע עוד מעט בגלל שאכלתי קודם. >> הסיבה כבר קרתה בעבר. התוצאה עתידית ביחס לסיבה שכבר קרתה. ולכן את התוצאה נבדוק בפני עצמה, האם קיימת אפשרות שאהיה שבע באופן עקרוני, בלי קשר לסיבה כלשהי. ורק אח"כ נבדוק, האם הסיבה שאכלתי מחייבת את זה שאהיה שבע. דהיינו, בדיקת התוצאה ביחס לעצמה ורק אח"כ ביחס לסיבה.

סיבה: אני אלך לאכול. תוצאה: אני אהיה שבע, בגלל שאלך לאכול. הסיבה והתוצאה עתידיות. ונשאל עליהן באופן עקרוני. האם קיימת אפשרות שאלך לאכול? האם קיימת אפשרות שאהיה שבע, בלי קשר לסיבה כלשהי? ורק אח"כ נשאל, האם זה שאלך לאכול, מחייב את זה שאהיה שבע.


תוספות - איך לבדוק אולי ההפך הוא הנכון?:

אז הדרך הפשוטה לבדוק אולי ההפך הוא הנכון, היא ב 3 שלבים:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היום חם.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היום לא חם.

שלב 3 - תשאל, אולי ההפך הוא הנכון. לדוגמה: אולי היום לא חם.

עוד דוגמה (כן / לא):

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: אני לא מוצלח.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: אני כן מוצלח.

שלב 3 - תשאל, אולי ההפך הוא הנכון. לדוגמה: אולי אני כן מוצלח.

עוד דוגמה (יש / אין):

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: יש כאן פיל.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: אין כאן פיל.

שלב 3 - תשאל, אולי ההפך הוא הנכון. לדוגמה: אולי אין כאן פיל.

כאשר המהות היא, שלקחנו את ההפך של הטענה שנטענה ואז בדקנו אולי הוא נכון.

והגרסה היותר מתקדמת היא ב 4 שלבים:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היום חם.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היום לא חם.

שלב 3 - הקצן את ההפך של הטענה, באופן מוחלט. לדוגמה: היום הכי קר שאי פעם יוכל להיות.

שלב 4 - תשאל, אולי ההפך המוחלט הוא הנכון. לדוגמה: אולי היום הכי קר שאי פעם יוכל להיות.

כאשר המהות היא, שלקחנו את ההפך של הטענה שנטענה

הקצנו אותו באופן מוחלט

ואז בדקנו אולי הוא נכון.

והגרסה העוד יותר מתקדמת היא ב 5 שלבים:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היום חם.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היום לא חם.

שלב 3 - הקצן את ההפך של הטענה, באופן מוחלט. לדוגמה: היום הכי קר שאי פעם יוכל להיות.

שלב 4 - זהה את ההפך המוחלט של ההקצנה המוחלטת של הטענה. לדוגמה: היום הכי

חם

שאי פעם יוכל להיות.

שלב 5 - תשאל, היכן האמת בין 2 ההפכים המוחלטים. לדוגמה: אולי היום

הכי קר

שאי פעם יוכל להיות + אולי היום

הכי חם

שאי פעם יוכל להיות + אולי איפשהו באמצע.

עוד דוגמה:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היא לא אוהבת אותי.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היא אוהבת אותי.

שלב 3 - הקצן את ההפך של הטענה, באופן מוחלט. לדוגמה: היא הכי אוהבת אותי שאי פעם אפשרי לאהוב.

שלב 4 - זהה את ההפך המוחלט של ההקצנה המוחלטת של הטענה. לדוגמה: היא הכי שונאת אותי שאי פעם אפשרי לשנוא.

שלב 5 - תשאל, היכן האמת בין 2 ההפכים המוחלטים. לדוגמה: היא הכי אוהבת אותי שאי פעם אפשרי לאהוב + היא הכי שונאת אותי שאי פעם אפשרי לשנוא + אולי איפשהו באמצע.

כאשר המהות היא, שלקחנו את ההפך של הטענה שנטענה

הקצנו אותו באופן מוחלט

+ הצגנו גם את ההפך המוחלט של ההקצנה המוחלטת של הטענה ואז בדקנו היכן האמת בכל הטווח האפשרי.


תוספות - האם הסיבה אמורה לגרום לתוצאה?:

כאשר בודקים האם ועד כמה הסיבה מחייבת את התוצאה לקרות, צריך לשים לב לשאול את השאלה בניסוח הבא: האם ועד כמה הסיבה אמורה בהכרח לגרום לתוצאה. ולא לשאול: האם הסיבה גורמת לתוצאה. כי על הניסוח השני, בד"כ התשובה תהיה כן. לעומת זאת על הניסוח של "האם הסיבה אמורה בהכרח לגרום לתוצאה", התשובה לא תמיד תהיה כן.

ואסביר: נניח שרואים נייר שנשרף במדורה. נאמר שהאש גורמת לנייר להישרף. אם נשאל איך אנחנו יודעים שהאש שרפה את הנייר, אולי משהו אחר שהיה במדורה הוא זה ששרף את הנייר? התשובה תהיה, שאנחנו יודעים שהאש שרפה את הנייר, כי אנחנו יודעים שהאש אמורה לשרוף את הנייר. דהיינו, מאחורי טענה שאומרת שסיבה גורמת לתוצאה, יושב משפט שאומר שאנחנו חושבים שהסיבה אמורה לגרום לתוצאה. ולכן השאלה תהיה, האם ועד כמה הסיבה מחייבת את התוצאה שתקרה? האם יש אפשרות שהסיבה לא תגרום לתוצאה?

לדוגמה: יש לי כאבים שעושים לי רע. אם נשאל, האם הכאבים עושים לי רע, התשובה תהיה כן. אבל אם נשאל, האם הכאבים אמורים בהכרח לעשות לי רע / האם הכאבים חייבים לעשות לי רע / האם יש אפשרות שכאבים לא יעשו לי רע, הרי שהתשובה יכולה להיות שונה.

והדגש הוא, אל תשאל האם זה כך. כן תשאל, האם זה חייב להיות כך. אל תשאל האם הסיבה גורמת לתוצאה. תשאל, האם הסיבה אמורה בהכרח לגרום לתוצאה הזאת? אולי אפשרי שהיא לא תגרום לתוצאה הזאת? כי המחשבה שאומרת שהסיבה גורמת לתוצאה, נשענת על המחשבה שאומרת, שככה זה אמור להיות.
טיפול בהתאבדות האין והיש איך לפתור כל בעיה להבין כל דבר איך לברר מה האמת לטפל בהתאבדות הילד שלי שוק ההון איך להטיל סיבה גורמת לתוצאה ההפך הוא הנכון אטיולוגיה איך לברר איך לברר מה האמת איך לדעת איך לדעת מה לשאול איך להבין איך להבין כל דבר איך להטיל איך להטיל ספק איך להיות הכי איך להיות הכי חכם איך להיות הכי חכם בעולם איך לחקור איך לחקור דברים איך לטפל איך לטפל באנשים איך לנתח איך לנתח כל דבר איך לפתור איך לפתור כל בעיה אמת בעיה בעיות הדרכת הדרכת מטפלים הטלת ספק הכי חכם חוסר ודאות חוסר וודאות חכם חקירות טיול טיפול טיפולים יחסי סיבה ומסובב יחסי סיבה ותוצאה כיצד לנתח לברר לברר מה האמת להבין להבין כל דבר להטיל להטיל ספק להיות הכי חכם להיות הכי חכם בעולם לוגיקה לחקור לחקור דברים לטפל לטפל באנשים לנתח לנתח כל דבר לפתור לפתור בעיות לפתור כל בעיה לשאול לשאול שאלות מה האמת מה לשאול מטופל מטופלים מטפל מטפלים ניתוח סיבתיות סיבה סיבה ומסובב סיבה ותוצאה סיבות סיבתיות ספק ספקות ספקנות פתירת בעיות פתרון בעיות קשר לוגי קשרי סיבה ותוצאה שאלה שאלות תוצאות
חלק 1
...לסיבתיות בחיי היום יום: אני כועס כי אני מאחר לעבודה. (סיבה: אני מאחר לעבודה. תוצאה: אני כועס). אני עצוב כי אין לי כסף. (סיבה: אין לי כסף. תוצאה: אני עצוב). אני עצבני כי חם לי. (סיבה: חם לי. תוצאה: אני עצבני). נכשלתי במבחן ולכן אני שונא את עצמי. (סיבה: נכשלתי במבחן. תוצאה: אני שונא את עצמי). הילדים צועקים וזה מעצבן אותי. (סיבה: הילדים צועקים. תוצאה: זה מעצבן אותי). אני כועס על אשתי כי היא לא אוהבת אותי. (סיבה: אשתי לא אוהבת אותי. תוצאה: אני כועס על...
איך להרגיש בחירה חופשית? איך להרגיש שהכל כרצונך? איך להרגיש שהכל טוב? איך להרגיש מאושר? איך לרצות את המציאות? איך לפתור כל בעיה? איך לאהוב את המציאות? איך לאהוב את החיים?
איך להרגיש בחירה חופשית? איך להרגיש שהכל כרצונך? איך להרגיש שהכל טוב? איך להרגיש מאושר? איך לרצות את המציאות? איך לפתור כל בעיה? איך לאהוב את המציאות? איך לאהוב את החיים?
... כרצונך? איך להרגיש שהכל טוב? איך להרגיש מאושר? איך לרצות את המציאות? איך לפתור כל בעיה? איך לאהוב את המציאות? איך לאהוב את החיים? איך אפשר לגרום לעצמך לרצות את המציאות כפי שהיא? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד אפשר לגרום לעצמך לרצות את ... המאושר ביותר. אם אדם חווה שמשהו במציאות לא תואם לרצונו, הוא סובל. הפתרון, לדבריו, הוא להבין לעומק שיש לאדם יכולת לשנות את המציאות כרצונו, אך הוא בוחר במציאות כפי שהיא מסיבות שונות. כאשר אדם מבין שהוא עצמו בוחר במצב הקיים, אפילו באופן לא מודע, תחושת הבחירה הופכת להיות חזקה, והחוויה הופכת להיות חיובית. איך להמחיש את הרעיון באמצעות דוגמת ... הזו. האדם יודע בוודאות שברגע שירצה, הוא יכול לשתות, ולכן אין לו בעיה עם המצב הנוכחי. תחושת הבחירה החופשית מבטלת את התסכול מכך שהוא לא שותה. באותה צורה, כל בעיה בחיים יכולה להיפתר כאשר האדם מרגיש בלב שלם שהוא בוחר במציאות כפי שהיא. מה הקשר בין יכולת בחירה לבין תחושת האושר? אליעד מסביר כי תחושת האושר תלויה בידיעה הפנימית של ... את תחושת הבחירה? אליעד נותן דוגמה נוספת: נניח שמגרדת לך הרגל, אך מסיבה מסוימת אתה לא מגרד אותה. אם אתה יודע בוודאות שאתה יכול לגרד את הרגל ברגע שתחליט, אתה לא סובל מכך שאתה לא מגרד אותה, כי אתה בוחר בכך מרצונך. כלומר, עצם הידיעה שיש לך ... אמיתית לשנות את המצב, תחווה סבל וחוסר שביעות רצון. למה אנשים לא פותרים בעיות למרות שיש להם את היכולת? אליעד מסביר שיש מצבים בהם אנשים יודעים שיש להם יכולת לפתור את הבעיה, אך הם בוחרים לא לפתור אותה, משום שהפתרון עצמו נתפס בעיניהם כבעל חסרונות. הם מרגישים שעדיף להם להשאיר את המצב כפי שהוא, וכך לא מצליחים להרגיש שהם בחרו בו מרצונם. אליעד מציע דרך לפתור זאת: לשאול את עצמך איך הייתי פותר את הבעיה? גם אם לא תממש את הפתרון בפועל, עצם הבנת האפשרות לשנות מחזירה לך את תחושת השליטה והבחירה. מהו הפתרון המלא והשלם להרגשת שליטה ואושר במציאות? לפי אליעד, הפתרון האולטימטיבי לתחושת האושר הוא להגיע למצב של הבנה מוחלטת שכל מציאות שקיימת היא בדיוק כרצונך, וכי יש לך יכולת מלאה לשנותה, גם אם בחרת שלא לשנות אותה. הבנה עמוקה זו, ... הפנימית, הוא לא רק מפסיק לסבול, אלא גם מרגיש אושר אמיתי. כיצד ניתן לפתור כל בעיה בחיים לפי אליעד כהן? אליעד כהן אומר שכל בעיה ניתנת לפתרון כאשר האדם מבין שהוא יכול לשנות את המציאות כרצונו, ובוחר מרצונו במצב הנוכחי. לדבריו, אם האדם לא יודע איך לפתור את הבעיה, עליו לשבת ולשאול את עצמו: איך הייתי פותר אותה?, לדמיין פתרון מלא ולראות שאין באמת מחסום לכך מלבד בחירתו שלו. עצם ההבנה שהוא בוחר את המצב הנוכחי, ולא שהוא כפוי עליו, מסייעת לאדם לפתור את תחושת התסכול ולחוות אושר ושלווה בחייו. איך להרגיש שהכל טוב? איך להרגיש מאושר? איך לאהוב את המציאות? איך לפתור כל בעיה? מהי בחירה חופשית? איך לרצות את החיים? איך לקבל את המציאות כפי שהיא? ...
מועקה מוחלטת, מועקה יחסית, מה לעשות כשאין פתרון? איך להתמודד עם מועקה? מה לעשות עם תחושה רעה? איך לפתור כל בעיה? תחושות רעות, תחושות טובות, התמודדות עם מועקה
מועקה מוחלטת, מועקה יחסית, מה לעשות כשאין פתרון? איך להתמודד עם מועקה? מה לעשות עם תחושה רעה? איך לפתור כל בעיה? תחושות רעות, תחושות טובות, התמודדות עם מועקה
... מה לעשות כשאין פתרון? איך להתמודד עם מועקה? מה לעשות עם תחושה רעה? איך לפתור כל בעיה? תחושות רעות, תחושות טובות, התמודדות עם מועקה מה עושים כשמרגישים מועקה ואין לה פתרון? כאשר יש תחושה של מועקה או תחושה רעה, והאדם לא מצליח למצוא פתרון או להבין את מקור התחושה, אליעד כהן מסביר מהי הגישה שיש לנקוט. במצב כזה, האדם חייב לבדוק קודם כל האם הוא באמת בטוח שיש לו מועקה. לאחר מכן עליו לברר אם הוא באמת ובאופן חד - משמעי לא רוצה את המועקה. התשובות לשאלות אלה הן חיוניות, משום שייתכן שהאדם לא באמת סובל, או שהוא סובל אבל לא באמת ... האם אתה בטוח שאין פתרון למועקה שלך? אליעד מדגיש כי כשאדם נמצא במצב של מועקה והוא לא מוצא פתרון, עליו לבדוק היטב אם הוא באמת מאמין שאין פתרון. אם האדם באמת חושב שאין פתרון, אליעד מציע לו לבדוק שוב ושוב, שלוש פעמים לפחות, האם הוא באמת בטוח שאין פתרון. אם התשובה היא שעדיין יש ספק, האדם צריך להמשיך ולנסות לחפש פתרון, כי אולי הוא עדיין לא בדק את כל האפשרויות שעומדות בפניו. לעומת זאת, אם האדם בטוח לחלוטין שאין פתרון, הוא יכול להגיע למצב שבו המועקה כבר לא מפריעה לו, כי הוא יודע בוודאות שאין מה לעשות. מה ההבדל בין מועקה מוחלטת למועקה יחסית? אליעד מסביר ... ולכן הוא ממשיך לחפש פתרונות. מה לעשות כאשר אי אפשר לדעת את מקור המועקה? כאשר אדם לא יכול לדעת את מקור המועקה שלו, אליעד ממליץ לו לבדוק קודם כל אם יש לו בכלל אפשרות ... לשאלה הבאה: האם אפשר לפתור את המועקה בלי לדעת את מקורה?. אם כן, האדם צריך לפעול לפתרון התחושה הרעה. אם לא, על האדם לבדוק שוב לעומק האם באמת אין פתרון. מה לעשות כשאין פתרון למועקה? אליעד מסביר כי אדם יכול להגיע למסקנה שאין פתרון למועקה שלו, רק אם בדק לעומק את כל הפתרונות האפשריים. אם האדם לא ניסה את כל הפתרונות, אסור לו להגיד שאין פתרון. יחד עם זאת, הוא מבהיר שגם אם אדם לא ניסה את כל האפשרויות באופן פיזי, הוא יכול לדעת שאין פתרון אם הוא מבין את המהות האמיתית של הבעיה. למשל, אם אדם מרגיש חוסר פנימי בסיסי, אז גם אם יציעו לו פתרונות חיצוניים כמו לאכול מאכל מסוים או לבצע פעולה חיצונית, זה לא יפתור את הבעיה הפנימית. אליעד ממליץ לאנשים להיות כנים עם עצמם ולבדוק לעומק מה באמת יפתור את הבעיה. הוא מבהיר שאם האדם מבין לעומק את הבעיה, הוא יכול לדעת מראש אילו פתרונות עשויים לעזור ואילו פתרונות לא יהיו יעילים בכלל. האם תמיד קיים
שיטה לשליטה ברגשות, יעוץ למטפלים, שחרור מרגשות, טיפול בפחד, טיפול בכעס, איך לטפל באנשים? איך לשנות רגשות? יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ להורים, יעוץ למורים, לבדוק הנחות יסוד, ללמוד אימון אישי
שיטה לשליטה ברגשות, יעוץ למטפלים, שחרור מרגשות, טיפול בפחד, טיפול בכעס, איך לטפל באנשים? איך לשנות רגשות? יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ להורים, יעוץ למורים, לבדוק הנחות יסוד, ללמוד אימון אישי
... לשליטה ברגשות, יעוץ למטפלים, שחרור מרגשות, טיפול בפחד, טיפול בכעס, איך לטפל באנשים? איך לשנות רגשות? יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ להורים, יעוץ למורים, לבדוק הנחות יסוד, ללמוד אימון אישי איך להיפטר מתחושה רעה בשיטה פשוטה? כאשר אדם מרגיש תחושה רעה ורוצה להשתחרר ממנה, אליעד כהן מסביר שיש שיטה ברורה ומפורטת שניתן לפעול לפיה. לפי השיטה, בכל פעם שמרגישים רע ממשהו, צריך לעבור תהליך לוגי מדויק המורכב ממספר שלבים מוגדרים וברורים. להלן פירוט מדויק של השיטה כולל כל ההסברים והדוגמאות. מה הם השלבים המדויקים לשינוי תחושה רעה? השיטה לשליטה ברגשות בנויה מהשלבים הבאים: זיהוי מדויק של התחושה הרעה ושל הסיבה לה. לא מדובר רק בניסיון להבין, אלא להבין בוודאות מה בדיוק גורם לך להרגיש רע. לדוגמה, אם אדם כועס בגלל שפיטרו אותו, הוא חייב להגדיר במדויק את הסיבות לכך שהוא כועס. זיהוי הנחות היסוד שעומדות מאחורי התחושה הרעה. תמיד קיימות מספר הנחות יסוד שביחד יוצרות את התחושה השלילית. למשל, במקרה של פיטורים מעבודה, ההנחות הן: פיטרו ... הרשימה. למשל, יכול להיות שאדם בטוח ב - 100% שפיטרו אותו, אך פחות בטוח בכך שלא יוכל למצוא מקור פרנסה אחר או שהערך העצמי שלו תלוי דווקא בעבודה הנוכחית. הטלת ספק בהנחות היסוד הכי פחות בטוחות. אחרי סידור ההנחות, מתחילים לתקוף ולהטיל ספק בהנחה הפחות בטוחה. לדוגמה, ההנחה שאומרת בלי עבודה לא יהיה לי מקור פרנסה יכולה להיות פחות בטוחה, ולכן אפשר לשאול: האם באמת אי אפשר למצוא מקור פרנסה אחר? האם ... לי אפשרות להתפרנס בצורה אחרת? האם אני בטוח שאי אפשר להסתדר כלכלית בלי העבודה הנוכחית? אם האדם יגלה שההנחה אינה מחויבת, התחושה הרעה תיחלש או תיעלם. המשך הטלת ספק בהנחות יסוד אחרות. אם הנחה אחת עדיין מחויבת לדעתו, עוברים להנחה הבאה. ממשיכים להטיל ספק עד שהאדם מגלה שהנחות היסוד שיצרו את התחושה הרעה אינן מחויבות, וכך הוא יכול להשתחרר ממנה. איך להתמודד אם עדיין מרגישים רע אחרי התהליך? אליעד מסביר שאם אחרי בדיקת כל ההנחות והטלת ספק בהן, האדם עדיין מרגיש רע, זה אומר שהוא פספס הנחת יסוד נוספת או שהוא לא בדק לעומק. במקרה כזה צריך לחזור על התהליך שוב, להעמיק ולחפש עוד הנחות שלא זוהו קודם. לדוגמה, אדם ... ערך רק מהעבודה הזאת? האם באמת אי אפשר להשיג ערך עצמי בלי העבודה? האם בכלל הוא חייב ערך עצמי? אם הוא מגלה שגם ההנחות האלה אינן מחויבות, הרגש השלילי ייחלש. כיצד מטפלים ברגש שלילי מוחלט? אם אדם מגיע לנקודה שהוא בטוח לחלוטין בהנחה מסוימת ולא מצליח להטיל בה ספק, אליעד אומר שיש שתי אפשרויות: או שהאדם משקר לעצמו או לא מתאמץ מספיק לבדוק את ההנחות לעומק. או שהוא בטוח לחלוטין והדבר באמת מחויב מבחינתו, ובמצב כזה הוא צריך לקבל את הרגש השלילי כחלק בלתי נמנע, ולחיות איתו בהשלמה מלאה. לדוגמה, אם אדם בטוח לחלוטין שהוא ימות בעתיד ואין לו אפשרות לשנות זאת, הוא יכול רק להטיל ספק ברצון שלו לחיות לנצח. אם גם הרצון הזה מחויב לחלוטין בעיניו, הוא יצטרך לקבל את הפחד כעובדה שאין אפשרות לשנות. מה עושים כאשר לא בטוחים האם ניתן לשנות את הרגש? ... לשאול: האם אני בטוח שאני לא יכול לשנות את הרצון שלי? האם אני בטוח שאין אפשרות להרגיש אחרת? האם ייתכן שאני טועה לגבי התחושה הזו? בעזרת שאלות אלו, האדם יכול להטיל ספק עמוק יותר בתחושות ולהקל על עצמו. סיכום השיטה לשליטה ברגשות: השיטה של אליעד לשליטה ברגשות, טיפול בכעס, טיפול בפחד, ושחרור מרגשות שליליים, מבוססת על זיהוי ברור של הנחות יסוד והטלת ספק שיטתית בהן. התהליך דורש דיוק, סבלנות, כנות ופתיחות מחשבתית, ובסופו ניתן להגיע למצב שבו הרגש השלילי נחלש או נעלם לגמרי. איך להיפטר מתחושה רעה? מהן הנחות יסוד? איך לטפל בפחד ובכעס? מה לעשות אם אי אפשר להטיל ספק ברגש? איך לשנות רגשות שליליים? יעוץ למטפלים ומאמנים אישיים ...
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים?
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים?
... בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים? למה לא לבטל מיד דברי אדם שטוען יש לי חורים בראש? כאשר אדם אומר אמירה מוזרה או בלתי מובנת כמו יש לי ... באופן פתוח ומקבל. אם פוסלים את הטענה מיידית, הדבר מוביל לסתימת פיות ומונע אפשרות לחקור לעומק את מה שעומד מאחורי הטענה. כיצד להבין את הדימוי של יש לי חורים בראש? במקום לומר אתה מדמיין, צריך להיכנס לעולם המושגים של האדם, לקחת ברצינות את דבריו, ולהתחיל לשאול שאלות ... שהוא מרגיש חשוף וגלוי לסביבה או למחשבותיהם של אחרים. מה עושים כאשר האדם אומר שהבעיה מפריעה לו בפועל? אם האדם מציין שהחורים בראש מפריעים לו לתפקד, כמו למשל ללכת לעבוד, אליעד כהן ממליץ לשאול שאלות ספציפיות ומעשיות, כמו ... אך מי ששומע את הדימוי באופן שטחי יכול להתבלבל ולא להבין את המשמעות האמיתית. איך מטפלים באדם שטוען שהוא רואה דינוזאורים? כאשר אדם טוען טענה כמו אני רואה דינוזאורים, יש לשאול אותו שאלות מכוונות כגון באיזה מובן אתה רואה ... אלו יסייעו לו להבחין בין מציאות פיזית למציאות רגשית או מחשבתית. ייתכן שבאמצעות החקירה הוא יגלה שבעצם מדובר בתחושה או פחד פנימי שמובע בצורה מוחשית. האם תמיד הדימויים האלה מסתירים מציאות אחרת? לפי אליעד כהן, התשובה היא ... לאדם לגלות בעצמו את המשמעות האמיתית והעמוקה של תחושותיו. מה עושים אחרי שמגלים את הסיבה האמיתית לבעיה? אחרי שמגיעים לשורש הפחד או החרדה האמיתית, ניתן לעבור לשלב הפרקטי: להבין איך ניתן להתמודד עם הרגשות האלה. אם למשל האדם חש שאין לו ... לעיתים הוא בעצם מנסה להעביר מסר על תחושת חוסר הערכה או צורך בתנאים משופרים. על ידי חקירת הטענה לעומק, ניתן להגיע למניע האמיתי שמאחורי התלונה ולמצוא פתרונות מתאימים יותר. מדוע לא מספיק להגיד לאדם אתה משוגע? אם נוהגים בצורה שטחית ואומרים לאדם אתה משוגע, בעצם מפסיקים את השיחה ולא מאפשרים ... שואלים שאלות כמו למה אתה מרגיש כך? ואיך התחושות האלו משפיעות עליך?, ניתן לגלות את הסיבה האמיתית לבעיה ולמצוא פתרונות מעשיים וטובים יותר. למה שאלות מכוונות הן מיומנות חשובה? היכולת לשאול שאלות מכוונות מאפשרת לאדם להבין בעצמו את המציאות הפנימית שלו. ... כפיית פרשנויות חיצוניות. איך לנהל שיחות עומק עם אנשים בעלי דימויים חריגים? גישות לתחקור מחשבות ודימויים יוצאי דופן כיצד להפוך שיחה על בעיות רגשיות לשיחה מעשית? פחדים, חרדות והלבשתם בדימויים סמליים איך להבין משוגעים? יעוץ לפסיכולוגים ופסיכיאטרים לטיפול בחרדות איך לא לפסול אנשים שמביעים מחשבות מוזרות? למה חשוב לא לבטל מיידית את דברי האדם ... במקום זאת, כדאי להתייחס בכובד ראש לטענות ולנסות להבין מה מסתתר מאחוריהן. איך חוקרים את המשמעות של הדימוי יש לי חורים בראש? תחילה מתייחסים לדבריו של האדם כאילו הם נכונים, ושואלים אותו שאלות כמו מה זה אומר שיש לך חורים ... שהוא מתכוון לכך שהוא מרגיש חשוף מדי, שאין לו פרטיות או שאנשים חודרים למחשבותיו. כיצד לברר את ההיבט המעשי של הטענות? אם האדם אומר החורים בראש מונעים ממני ללכת לעבוד, אפשר להמשיך ולשאול למה זה מפריע לך לעבוד?, איך בדיוק החורים ... אותו בפועל להימנע מפעולה מסוימת, או שהוא יפרט פחדים נוספים. למה הטענות יכולות לשקף בעיה רגשית עמוקה יותר? אנשים משתמשים לעתים בדימויים מוגזמים כדי לבטא מצוקה רגשית או חרדה פנימית. לדוגמה, אדם שאומר אני שקוף עשוי להתכוון ... מתייחסים לדוגמה של אני רואה דינוזאורים? כאשר מישהו אומר אני רואה דינוזאורים, אפשר לברר באיזה מובן אתה רואה אותם?, מה הכוונה שלך במילה רואה?, ולנסות להבין אם מדובר בתחושה רגשית מסוימת, זיכרון כלשהו או ביטוי למחשבות ... הדרמטיים. האדם רוצה לבטא פחד, בלבול או חרדה, והדימויים הם הדרך שבה הוא מתאר זאת. כשחוקרים יחד איתו את שורש האמירה, מגלים את המניע הפנימי העמוק יותר. מה עושים כשמגלים את הבעיה האמיתית? לאחר שאוספים פרטים ומגלים את הסיבה הרגשית או הרעיונית שמאחורי הטענה, אפשר להמשיך ולשאול כיצד הדבר משפיע על חייו, אילו פתרונות מעשיים קיימים, ומה דרוש כדי להרגיש טוב יותר. ככל שמתמקדים בהיבט המעשי וברגשות המוסתרים, קל יותר למצוא פתרונות שמדברים לאדם. איך הדיון הזה חל גם על מצבים אחרים? העיקרון הזה שימושי בכל מקום שבו אדם משמיע תלונה קיצונית או בלתי מובנת, למשל עובד ... מציקים לי פה או אני רוצה לעזוב כאשר ייתכן שבפועל הוא רק מבקש תנאים משופרים. דרך חקירה סבלנית של הטענות, אפשר לגלות שייתכן שהוא מבטא קושי אחר לגמרי, כמו תחושת חוסר הערכה או חוסר ביטחון. מדוע חשוב לא להסתפק בתגובת אתה משוגע? אם ממהרים לפסול את דברי האדם, השיחה מסתיימת, והבעיה האמיתית לעולם לא צפה. באמצעות שאילת שאלות ממוקדות כמו באיזה אופן אתה חושב שזה קורה? ואיך זה גורם לך להרגיש?, אפשר למצוא את נקודת האמת ולהעמיק בה כדי להגיע לשורש הבעיה הרגשית או המחשבתית. כיצד השיח יכול להתפתח לפתרון מעשי? כאשר מזהים את שורש הפחד או החרדה, ניתן לבנות גשר בין המצוקה הספציפית ל
גישות טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול
גישות טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול
... טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול מהי הדרך היעילה ביותר לשינוי התנהגותי וטיפול בבעיות נפשיות? אליעד כהן מסביר בצורה מקיפה ויסודית על גישות טיפוליות, וכיצד ניתן לשנות התנהגות בעייתית ולטפל בהפרעות נפשיות שונות. הוא פותח את הנושא דרך דוגמה של אדם עם הפרעת התנהגות, ומחדד את המשמעות של המונח הפרעת התנהגות - התנהגות שנתפסת ... מוזרה וחסרת הסבר רציונלי ברור. האם קל יותר לשנות התנהגות או רגשות שליליים עמוקים? אליעד מציג מצב שבו לאדם יש שתי בעיות עיקריות: התנהגות בלתי הגיונית חיצונית (כגון גניבה) ובעיה פנימית עמוקה יותר של ערך עצמי נמוך, חוסר ביטחון, דיכאון או טראומה רגשית. הוא שואל מה יותר קל לטיפול - הבעיה החיצונית או הבעיה הפנימית? ומבהיר שבאופן כללי קל יותר לטפל בהתנהגות החיצונית מאשר בשורש הפנימי שלה, וזאת מהסיבות הבאות: ההתנהגות החיצונית היא משהו מוחשי וגלוי לעין, שאפשר לנתח אותו באופן לוגי ולהראות לאדם מדוע הוא אינו הגיוני. הבעיה הפנימית כמו חוסר ביטחון או תחושת ערך נמוכה, היא יותר שורשית ועמוקה במערכת הפסיכולוגית של האדם, ולכן הטיפול בה מורכב וממושך יותר. ... וכך גם בפסיכולוגיה. הוא מסביר שכאשר האדם מבין שיש היגיון מסוים לפעולותיו, אפילו אם הוא איננו מודע לו, יהיה קל יותר לפתור את ההתנהגות החיצונית. האם קיימת התנהגות בלי סיבה אמיתית? אליעד מתמקד בשאלה האם ישנה אפשרות שאדם עושה משהו סתם, ללא סיבה כלשהי. הוא מסביר שבהתחלה יש לנסות לשכנע את האדם שיש סיבה להתנהגות, ולו קטנה, מכיוון שאם הוא יאמין שהפעולה היא באמת חסרת סיבה לחלוטין, הוא ייאלץ לראות בעצמו משוגע והוא ירגיש תקוע וחסר אונים. אליעד מסביר לעומק שכל רצון וכל פעולה של האדם מורכבים משילוב של אקראיות וסיבתיות: כל דבר שאנחנו רוצים או עושים כולל בתוכו גם אלמנט אקראי (סתם) וגם סיבה רציונלית (היגיון). האדם אינו מסוגל לתפוס שמשהו קורה אך ורק באופן אקראי, ולכן הוא תמיד מחפש סיבות. אפילו כשאדם אומר אני רוצה משהו סתם כי אני רוצה אותו, הוא עדיין מחפש היגיון וסיבה, כי המוח האנושי אינו יכול לקבל חוויה אקראית מוחלטת. איך אפשר לעזור לאדם שמסרב לקבל שיש סיבה להתנהגותו? כאשר האדם מתעקש שאין סיבה להתנהגות, אליעד מציע להמחיש לו כי לכל פעולה יש סיבה באמצעות שאלות כגון: אילו תחושות רעות נעלמו לאחר שעשית את הפעולה? אילו תחושות חיוביות התווספו לאחר שעשית אותה? כך אפשר להוביל את האדם ... האנשים נלחצים מהתנהגות מוזרה או בלתי רציונלית כי היא מאיימת על תחושת ההיגיון שהם מנסים לשמר אצל עצמם. לטענתו, דווקא החכם בסיפור היה מסוגל להזדהות עם המשוגע, ובכך אפשר לו להתקרב אליו, לשוחח איתו בגובה העיניים, ובהמשך לעזור לו. אליעד מוסיף כי כאשר האדם ... לחשוב שאתה תרנגול), קל יותר לעזור לו להשתנות ולחזור לנורמליות או להתנהגות הגיונית. איך לתפקד מתוך ההבנה שהכל הוא גם סיבתי וגם אקראי? אליעד מבהיר שברמה העמוקה יותר, האדם עושה כל פעולה גם מסיבה וגם באופן אקראי לגמרי. הוא מסביר שהאדם לא יכול לתפוס את המושג צורה מחייה את עצמה - כלומר, משהו שקורה מעצמו בלי שום סיבה חיצונית - ולכן הוא תמיד מחפש היגיון או סיבה לפעולותיו. אך מצד האמת העמוקה, הכל קורה סתם וגם לא סתם, והיכולת להבין זאת מאפשרת לאדם לא להיאחז באופן קיצוני ברצונותיו או ...
גישות טיפוליות, בחירה חופשית בתהליך טיפולי, טיפול עם בחירה חופשית, טיפול בלי בחירה חופשית, איך לטפל באנשים? ללמוד לטפל באנשים, ללמוד אימון אישי, להיות מאמן אישי, אימון למטפלים, יעוץ למטפלים
גישות טיפוליות, בחירה חופשית בתהליך טיפולי, טיפול עם בחירה חופשית, טיפול בלי בחירה חופשית, איך לטפל באנשים? ללמוד לטפל באנשים, ללמוד אימון אישי, להיות מאמן אישי, אימון למטפלים, יעוץ למטפלים
... טיפוליות, בחירה חופשית בתהליך טיפולי, טיפול עם בחירה חופשית, טיפול בלי בחירה חופשית, איך לטפל באנשים? ללמוד לטפל באנשים, ללמוד אימון אישי, להיות מאמן אישי, אימון למטפלים, יעוץ למטפלים מה המשמעות של בחירה חופשית בטיפול? איך זה משפיע על הדרך בה אנו מטפלים באנשים? בהרצאה זו, אליעד כהן ... באור חיובי יותר, או להפסיק להאשים את עצמו. בסופו של דבר, האדם עשוי להבין שהרגשות הללו הם תוצאה של הבחירות שהוא עשה בעבר. ... הדרך בה ניתן להציג למטופל שאין לו בחירה חופשית יכולה להיות דרך שאלות שמובילות אותו להרהר על סיבות ומניעים. לדוגמה, אם מטופל מרגיש ... בעבר, ויתאפשר לו להבין שבסופו של דבר יש לו את הבחירה כיצד להרגיש ולהגיב. האם ישנם מצבים שבהם מטפל לא מציין את הבחירה החופשית? אליעד מדגיש שאין מצבים שבהם המטפל יציין באופן חד משמעי שאין לבן ... רעיונות חד משמעיים וגורפת. גישות טיפוליות בחירה חופשית בתהליך טיפולי הפסיכולוגיה של הבחירה כיצד לטפל באנשים? ללמוד אימון אישי ...
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית איך לפתור כל בעיה באמצעות ארבע שאלות בלבד? אליעד כהן מסביר שיש נוסחה פשוטה ומדויקת שבעזרתה ניתן לנתח ולפתור כל בעיה או מצב בחיים. השיטה מבוססת על ניתוח סיבתיות, ומתמקדת בארבע שאלות בסיסיות, שבעזרתן אפשר לפרק כל בעיה לגורמים ולמצוא לה פתרונות שונים ומגוונים. מהן ארבע השאלות של הנוסחה לפתירת בעיות? אליעד כהן מציג ארבע שאלות מרכזיות שנועדו לחקור כל בעיה או אירוע בחיים בצורה מעמיקה ויסודית: האם התוצאה באמת מתרחשת? האם הסיבה באמת מתרחשת ומחייבת את התוצאה? האם התוצאה מתרחשת רק בגלל הסיבה הזו, או שיש סיבות נוספות? האם חייבת להיות הסיבה הזאת דווקא, או שאפשר לבטל או לשנות אותה? בעזרת השאלות הללו, ניתן לפענח ולבדוק את מידת נכונותן של סיבות ותוצאות, וכך למצוא מגוון פתרונות לכל בעיה קיימת. איך עובד ניתוח סיבתיות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שכל מצב או אירוע הוא שרשרת של סיבות ותוצאות. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא עצבני כי השכן עושה מנגל, נפרק זאת באמצעות השאלות: האם אתה באמת עצבני? האם באמת השכן עושה מנגל? האם זה שהשכן עושה מנגל מחייב אותך להיות עצבני? האם אתה עצבני רק בגלל המנגל או שיש סיבות נוספות? האם השכן חייב לעשות מנגל או שאולי אפשר למנוע זאת? כך ניתן למצוא
יחסי מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך?
יחסי מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך?
יחסי מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך? איך לגרום למטופל להקשיב לך בצורה אפקטיבית? כאשר אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד לגרום למטופל להקשיב ... כימיה אישית, והבנת ההיגיון. תחילה הוא מפריך את הטענה כי סמכות לבדה יכולה להוות בסיס טוב לטיפול אפקטיבי. כאשר המטופל מקשיב למטפל מתוך סמכות, הוא למעשה מקשיב לו מתוך אמונה בלבד. הוא אינו מבין באמת את מהות העצות שהוא מקבל, אלא פשוט סומך על סמכותו של המטפל. לדוגמה, מטופל יכול לראות תעודות תלויות על קיר משרד המטפל, ולחשוב שהמטפל הוא דמות סמכותית בגלל התעודות האלה, ולהאמין לו בצורה עיוורת, מבלי להבין את ההיגיון מאחורי הדברים שנאמרים לו. לפי אליעד, מצב כזה הוא גרוע, כיוון שהמטופל לא באמת לומד, לא מתפתח, ורק נשען על אמונתו בסמכות של המטפל. בנוסף לכך, אליעד גם מבקר את הרעיון שכימיה אישית, חברות או אווירה נעימה מדי יכולות להוות בסיס איתן להקשבה אמיתית. הוא מסביר שאם המטופל מקשיב למטפל רק מפני שהוא מרגיש חבר שלו, או כי לא נעים לו לסרב או להתווכח עם המטפל, אז ההקשבה הזו אינה מועילה באמת. לדוגמה, אם מטפל מתנהג בצורה ידידותית מאוד ומנסה להתחבב על המטופל, המטופל עשוי לקבל את העצות כדי לא לפגוע ביחסים, אך לא בהכרח מתוך הבנה אמיתית ועמוקה של הייעוץ עצמו. גם במצב זה, המטופל לא מפנים ולא מבין לעומק את מה שנאמר לו. מדוע סמכות וכימיה אישית אינן פתרון מספיק? הסיבה לכך שסמכות או כימיה אינן מספיקות, לפי אליעד, היא פשוטה - בשני המקרים הללו המטופל לא באמת מבין את ההיגיון והסיבות שמאחורי הייעוץ. ההקשבה שלו נובעת מגורמים חיצוניים - אמונה בדמות סמכותית או רגש של חיבה וחברות - ולא מהבנה אמיתית של הבעיה, הפתרון, והסיבות לכך שהפתרון מתאים עבורו. לדוגמה, אם המטפל אומר למטופל תעשה כך או אחרת, והמטופל מציית כי הוא סומך על המטפל, אבל אינו מבין למה עליו לעשות זאת, ייתכן שהוא יעשה זאת לזמן קצר ואז יפסיק. המטופל לא יוכל להיות עקבי, משום שהוא לא מבין את ההיגיון של הפעולות שהוא נוקט בהן. אותו הדבר קורה כשהמטפל מנסה להשתמש בכימיה אישית - המטופל עשוי להקשיב, אך אם יחליט יום אחד שהיחסים לא חשובים לו מספיק, הוא יפסיק להקשיב. מהי הדרך האידיאלית לגרום למטופל להקשיב לך באמת? הפתרון שאליעד מציע הוא פשוט וברור: המטפל חייב לוודא שהמטופל מבין לעומק את ההיגיון והסיבות שמאחורי כל עצה. כאשר המטופל באמת מבין את הסיבה מדוע פעולה מסוימת טובה או רעה עבורו, הוא אינו זקוק יותר לאמונה עיוורת במטפל או לחברות עמו. הוא מקשיב למטפל כי הוא באמת מבין שהעצה מועילה ומשרתת את טובתו. לדוגמה, במקום שהמטפל יגיד למטופל אתה צריך לעשות ספורט, מבלי להסביר למה, הוא צריך להסביר בצורה ברורה: אם תעשה ספורט, זה יעזור לך לשפר את הבריאות, להרגיש טוב יותר, להפחית סטרס, ולהאריך את תוחלת החיים שלך. המטפל צריך לפרט ולהסביר מדוע פעולה מסוימת מועילה, כך שהמטופל יוכל לקבל החלטה מודעת, מושכלת ומבוססת על הבנה אמיתית ולא רק על אמונה
קורונה ומצבי קיצון, להיצמד לאמת במצבי קיצון, הפתרון הטוב ביותר במצבי קיצון, איך לדעת האם משהו באמת טוב? אמונה באלוהים, להאמין בעצמך, אמונות תפלות, איך לפתור כל בעיה? איך להתמודד עם כל משבר? מה זה להיצמד לאמת? בדיקת איכות
קורונה ומצבי קיצון, להיצמד לאמת במצבי קיצון, הפתרון הטוב ביותר במצבי קיצון, איך לדעת האם משהו באמת טוב? אמונה באלוהים, להאמין בעצמך, אמונות תפלות, איך לפתור כל בעיה? איך להתמודד עם כל משבר? מה זה להיצמד לאמת? בדיקת איכות
... ומצבי קיצון, להיצמד לאמת במצבי קיצון, הפתרון הטוב ביותר במצבי קיצון, איך לדעת האם משהו באמת טוב? אמונה באלוהים, להאמין בעצמך, אמונות תפלות, איך לפתור כל בעיה? איך להתמודד עם כל משבר? מה זה להיצמד לאמת? בדיקת ... חייבים להביא אותה לנקודת קיצון שבה היא עומדת להישבר. אם רוצים לבדוק כמה הרכב באמת בטוח, בודקים אותו בתנאי קיצון בתאונת דרכים מבוימת. כיצד לדעת אם תפיסות ואמונות יעילות במצבי קיצון? אליעד כהן מדגיש שהרבה אנשים חיים ... אם במצב הקיצון הקשה ביותר, זה עדיין יעבוד. אם מישהו אומר לך תראה את החיובי וזה יעבוד, תבדוק אם באמת תמיד, בכל מצב קיצון, זה נכון. מהו הפתרון הטוב ביותר למצבי קיצון לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שהדבר היחיד שבאמת עובד במצבי קיצון הוא להיצמד לאמת ולפתח את השכל. להיצמד לאמת פירושו להבין באופן מדויק את המציאות, ללא הטיות או אמונות שווא. כשיש בעיה, גדולה או קטנה, מורכבת או פשוטה, יש רק שתי אפשרויות אמיתיות: או שיש פתרון לבעיה . או שאין פתרון לבעיה. יכול להיות מצב שבו אתה חושב שיש פתרון, אך במציאות אין, ויכול להיות מצב הפוך. לכן, הפתרון היחיד והטוב ביותר הוא להסתכל על המציאות כפי שהיא באמת, כלומר, להיצמד ... הדבר היחיד שבאמת מועיל הוא להיצמד לאמת, להבין מה באמת קורה, מה באמת אפשרי ומה באמת בלתי אפשרי. כאשר אתה דבק באמת, אתה רואה בבירור אם יש פתרון או אין, ואתה לא משלה את עצמך. מדוע אמונות וקונספירציות לא עובדות במצבי ... קונספירציות או אמונות כגון הכל לטובה, להאמין בעצמך, להאמין באלוהים, הכל קורה כפי שצריך לקרות, כל אלו לא מועילות במצבי קיצון אמיתיים. הסיבה לכך היא שכל האמונות האלו הן לא בהכרח נאמנות למציאות, הן לא מבוססות על ... קורה, ולהיצמד לאמת בלבד, בלי לרמות את עצמך בשום צורה. איך להתמודד עם מצבי קיצון? מה המשמעות של להיצמד לאמת? אמונה באלוהים במצבי קיצון? איך לפתור כל בעיה? האם אמונות תפלות מועילות במצבים קשים? איך לדעת אם משהו באמת טוב? למה להיצמד לאמת ולפתח את השכל זה אותו הדבר? היצמדות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, מאמן אישי למציאת זוגיות, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.1091 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 00:53:27 - wesi1