... רק אדם שהגיע להארה שלמה יכול לפתור כל בעיה לוגית ורוחנית, ולראות מיד את מהות הדברים מבלי להסתמך על זיכרון או על מושגים שלמד מאחרים. כל מבחן אחר או תחושה סובייקטיבית אינם מדד מספק להארה אמיתית. איך לזהות הארה ...
... אפשרות שהתוכן אינו מדויק או חסר? רק בדרך הזו, האדם מבטיח שהוא לא מסתמך על הבנה חלקית או על זיכרון לא מדויק. האם להסביר למישהו אחר יעזור לך להבין טוב יותר? הרבה אנשים מאמינים שכאשר הם מסבירים למישהו אחר, ... דוגמה לכך שאם שמעת הרצאה או קראת טקסט, אתה צריך להיות מסוגל לאחר מכן לשחזר את התוכן כמעט לחלוטין מהזיכרון - כולל משפטים, רעיונות, ואפילו האינטונציה שבה הדברים נאמרו. אם הצלחת לעשות זאת, זה מעיד שהבנת לעומק את המשמעות ...
... מצליח לשכוח למה מתגעגעים לאקס למרות שהקשר היה רע? תחושת הגעגוע לאקס או לאקסית קיימת בדרך כלל משום שיש בזיכרון משהו טוב או לפחות אפשרות לפוטנציאל לטוב שיכול היה להיווצר בתוך הקשר, גם אם הוא מעולם לא מומש בפועל. ... ואת הקושי שנוצרו בגלל חוסר השינוי. איך להתמודד עם התחושה לא רוצה לחזור אבל מתגעגע? כאשר יש התנגשות בין זיכרון שלילי מהקשר לבין תחושת געגוע, חשוב להדגיש לעצמך את הסיבות האמיתיות לכך שהחלטת להיפרד: הזכר לעצמך את הרע שהיה ... שינוי מהותי. איך להתמודד עם התחושה לא רוצה לחזור אליו, אבל כן מתגעגע/ת? מצב זה מתרחש כשיש התנגשות בין הזיכרון הרע (הסבל בקשר) לבין רצון מסוים (לחזור לתקופה שבה הרגשת שיש לך מישהו). כדי ליישב את הקונפליקט הזה, אפשר: ...
... לכך שיכולות להיות מערכות הגנה שיביאו אותו להרגיש בטוח גם אם הוא כבר נפגע בעבר. האם אפשר למחוק את הזיכרון מהעבר ולהתאהב שוב? השאלה האחרונה שנידונה הייתה אם אפשר למחוק את הזיכרון מהעבר ולהתאהב מחדש. אליעד טוען שייתכן וזה אפשרי אם נבין את התנאים שבהם הכישלון קרה. אם למשל, אדם חשב ... מחדש באותה עוצמה, או אפילו חזק יותר מאשר פעם ראשונה. במהלך השיחה, הובהר כי לא ניתן למחוק לחלוטין את זיכרון הכישלון, אך יש אפשרות לתת צאנס למערכת זוגית חדשה, תוך כדי שמירה על פיקוח ומודעות למה שקרה בעבר. לסיכום, ... הרביעית או החמישית להיות כמו באהבה הראשונה. ש: כן בטח שיכול. אליעד: כן בטח. ש: אם מוחקים לו את הזיכרון הוא יכול. אליעד: לא בהנחה שלא מוחקים לו את הזיכרון. ש: צריך לראות מה הגורמים מה התנאים שהיו לו באהבה הראשונה ולנסות לראות האם זה יכול לקרות בעתיד. אליעד: ... במקום סוכר ועכשיו מה יקרה בעוד שנה אפילו כשהיא תגיד לך זה הכי טעים האם יש אפשרות למחוק את הזיכרון של רגע אבל גם פעם היא אמרה לי שזה הכי טעים ולא היה טעים בסוף עכשיו אני כבר פחות ...
... אפשרי בהחלט שהמספר 1 ייצא אינסוף פעמים רצופות, אך ההסתברות לכך נמוכה במיוחד, משום שמבחינה סטטיסטית - לא מתוך זיכרון אלא מתוך ההיגיון והסטטיסטיקה - אנחנו מצפים לקבל התפלגות אחידה לאורך זמן. מה הקשר בין קבלת המציאות להבנת האקראיות ...
... אצלה במוח התניה לפיה האהבה שלהם לא באמת עוזרת לי. במצב כזה, בפעם הבאה שתביעו כלפיה אהבה או תמיכה, הזיכרון השלילי הזה עלול לפגוע באפקטיביות של הנתינה שלכם. אליעד מחדד את הרעיון באמצעות דוגמה נוספת: אדם חולה שנמצא במצב ... התניה שגם פעם הבאה כשתגיד לה נגיד אנחנו תומכים בך אוהבים אותך מה שזה לא יהיה יש לה כבר זיכרון שהמשפט הזה אין לו משמעות שהמשפט הזה לא נותן לה משהו. אתה הבנת את זה מה הבנת ולכן זה ...
... של ההפרעה יכול לפתור אותה? אליעד מביא דוגמה של אדם המפחד מסירנות. נניח שאדם כזה מקשר את הפחד מסירנות לזיכרון מהעבר שבו הסירנה הזכירה לו אירוע טראומטי. אליעד מסביר שההיגיון אומר שאם תזכור את האירוע המקורי שבו נוצר הפחד, ... שנגע פעם באש וקיבל כוויה ימשיך לפחד מאש, גם אם הוא זוכר בדיוק את הרגע שבו קיבל את הכוויה. הזיכרון עצמו לא יבטל את הפחד, כי הפחד מבוסס על החשש מפני פגיעה עתידית ולא על זיכרון העבר. מדוע הזיכרון של טראומה לא מבטל את הפחד? אליעד ממשיך ומסביר שהסיבה שהזיכרון של אירוע טראומטי לא מבטל את הפחד, היא מכיוון שהפחד הוא לא בגלל העבר, אלא בגלל שהאדם עדיין מאמין ... סכנה ממשית, עשוי להפסיק לפחד אם יבין שבהווה הסכנה כבר לא קיימת. אך הסיבה להפחתת הפחד במקרה כזה אינה הזיכרון עצמו, אלא ההבנה שהתנאים הנוכחיים השתנו. מה הבעיה בגישה שמאשימה את ההורים או הילדות? אליעד מתייחס גם לגישה הטיפולית ...
... בעבר. כלומר, עליו להפריד בין העבר להווה ולהכיר בכך שהמצב הנוכחי הוא שונה לגמרי. ברגע שהוא מבין שהבעיה היא זיכרון עבר בלבד, חלק משמעותי מהבעיה כבר נפתר. דרך שנייה: לטפל ישירות בטראומה עצמה. כלומר, לא לברוח מהעבר אלא לחזור אליו ולטפל בו, כך שהאדם יהיה מסוגל להתמודד גם עם הזיכרונות הטראומטיים, ועדיין לא להרגיש רע גם כשהוא נזכר באירועי עבר אלו. הפתרון השני הוא עמוק יותר מכיוון שהוא עוסק ... קשר ישיר לסיטואציה של ההווה ואין בה סכנה אמיתית, עליו להפריד את האירועים באופן ברור ולהבין שהפחד שלו נובע מהזיכרון בלבד, ולא מהסיטואציה הנוכחית. אם האדם אינו בטוח לגבי ההבדל בין הסיטואציות, זה כבר נושא לדיון אחר והוא לא ... שתואר קודם. מהות הדיון הנוכחי היא המצב שבו ברור לאדם שאין בעיה במציאות עצמה, אלא שהבעיה נובעת אך ורק מזיכרונות העבר. האם חשוב לפתור טראומות מהעבר או שאפשר להתעלם? אליעד מדגיש שכל עוד טראומה מהעבר לא טופלה באופן מלא, ... יצופו מחדש. לכן, כדי לפתור דחיינות וטראומות רגשיות, אליעד ממליץ לא להתעלם מהעבר, אלא להתמודד איתו בצורה מודעת, כדי שהזיכרון לא ישלוט בחיי האדם בצורה שלילית ולא יגרום לו לדחות דברים חשובים או לברוח מתחושות או חוויות. איך לטפל ... לא יהיה לך רע כאילו גם ברמה שאתה תגיד אוקי גם אם זה יקרה שוב לא אכפת לי או הזיכרון שיש לך מהעבר לא יפחיד אותך כל כך ואז ממילא גם דברים שמזכירים לך את זה לא יפחידו אותך. ... את זה ועכשיו. ש: זה מה שקרה לי בבוקר. אליעד: בסדר ועכשיו סיפורים וסיפורים ועכשיו איך שהטראומה נדלקה כל הזיכרונות והתחושות והפירושים והעניינים סיפורים על גבי סיפורים ומה האמת האמת היא שזה בגלל שלא טיפלו בטראומה הטראומה לא הייתה ... ברגע שאתה מבין את זה פתרנו את הבעיה כי אתה אומר אוקי אז הבנתי הבעיה לא בה הבעיה היא בזיכרון שלי אז אני יכול להמשיך להיות איתה ואני אהיה איתה עד שאני אשכח את זה זאת אפשרות אחת עצם ... זה כבר פתרנו חצי מהבעיה כי אתה אומר אוקי זה לא באמת האמת זאת לא הבעיה הבעיה היא זה הזיכרון שלי מהעבר וכבר פתרנו חצי בעיה. אז מה השאלה? ש: יפה אז פתרנו חצי בעיה שלפחות יודעים שיש פה ...
... ומשמעותי יותר עבורה. כאשר משהו מוחשי, האדם זוכר אותו טוב יותר כי המידע נתפס כמשמעותי יותר עבורו. אליעד מדגיש שהזיכרון האנושי בנוי כך שאנו זוכרים את מה שמשפיע עלינו ונתפס אצלנו כמשמעותי. מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך ... לזכור. כאשר היא חווה את האות בצורה פיזית, כמו דרך מגע, תנועה, או טעם, היא מתקרבת לאות דרך חושיה והזיכרון שלה מתבסס על החוויה המוחשית הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את ... לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי ...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: זיכרון, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: זיכרון, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, טיפול אישי מומלץ, מאמן אישי לימודים בנושאי זיכרון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331