... הבסיס של אותו רעיון. לדוגמה: מאחורי הרעיון של לעשות
דיאטה, מאחוריו מסתתרים רעיונות שונים שמהווים את הבסיס שלו. שהם לדוגמה הרעיונות שאומרים, שכדאי להיות
רזה, ושלא טוב אחוזי שומן גבוהים בגוף, ושצריך להיראות טוב, ושחשוב לשמור על
תזונה בריאה וכיוב עוד רעיונות שונים, שהם מובילים את האדם למסקנה של לעשות
דיאטה . וכאשר רוצים לדוגמה לשכנע מישהו לעשות
דיאטה, אז יש את השכנוע הישיר, שבו בצורה ישירה באים לאדם ומדברים איתו על הנושא של
הדיאטה. ומנסים להסביר לו כמה זה חשוב לעשות
דיאטה וכולי. אבל יש גם את השכנוע העקיף. שבו, במקום לדבר עם האדם על כמה חשוב לעשות
דיאטה, לא מזכירים לו אפילו בחצי משפט את העניין של
הדיאטה. אבל כן מדברים איתו בצורה ישירה עקיפה, על הנושאים שבצורה עקיפה אמורים לגרום לו לרצות יותר לעשות
דיאטה. לדוגמה: מדברים איתו על כמה חשוב שהגוף יהיה בריא, ועל השפעות אחוזי השומן בגוף על בריאות הגוף, ומדברים איתו על זה שאנשים שנראים יותר ... האלו, אז ממילא הוא הרבה פחות יסכים, שכדאי לו לעשות
דיאטה, כדי להיראות טוב, כדי לפתח קשרים חברתיים. וכאשר באים לשכנע מישהו בשכנוע ישיר, אז לפעמים שוכחים שיכול להיות שכל השכנוע ייפול ולא ...