אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסוף ✔שלמות השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע? ✔ מה המשמעות של שלמות השכל ואיך מגיעים אליה? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
21:55שלמות השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע?
מה המשמעות של שלמות השכל ואיך מגיעים אליה?

אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של "שלמות השכל", נקודת הסוף של כל השאלות והתשובות, ומציג כיצד להגיע למצב שבו אדם חווה שלמות אמיתית. תחילה הוא מדגיש שהמצב האידיאלי הוא לא מצב שבו אין יותר שאלות כלל, אלא מצב שבו האדם נמצא בו - זמנית במצב שיש לו אינסוף שאלות ואין לו אף שאלה כלל.

הוא מסביר שהדרגה הגבוהה ביותר של שלמות היא לא רק מצב של חוסר שאלות או מצב של תשובות בלבד, אלא שילוב של השניים. כדי להבין את זה, אליעד מסביר בהרחבה:
  • אם לאדם אין שאלות כלל, זה מצב בעייתי, כי האדם הופך לאדיש וחסר עניין. שאלות הן הכרחיות, כי הן אלה שמניעות את החיפוש והחקירה של האדם, את ההתפתחות ואת ההתעוררות הרוחנית.
  • לעומת זאת, מצב שבו לאדם יש תשובות לכל שאלה אינו השלמות האמיתית. מצב זה מצביע על כך שאדם עדיין נמצא בעולם של נפרדות, כי הוא עדיין מבחין בין שאלה לבין תשובה.
לכן, אליעד מציין שהדרגה העליונה ביותר של השלמות היא מצב שבו לאדם יש אינסוף שאלות ובמקביל אין לו שאלות כלל. הוא מדגים זאת באומרו שהאדם צריך להיות "הטיפש ביותר בעולם" עם אינסוף שאלות ובאותו זמן לחוות את "האין - שאלה", כלומר, להרגיש שאין הבדל בין האפשרויות השונות.

מה ההבדל בין מצב של "תשובות לשאלות" לבין מצב של "היעדר שאלות" מוחלט?

אליעד מסביר הבדל מהותי בין שני המצבים הללו:
  • מצב שבו לאדם יש תשובות לכל השאלות הוא מצב שבו הוא עדיין בתפיסת נפרדות, כי עדיין קיימות שאלות ותשובות ברורות. לדוגמה, אדם ששואל "מה התכלית?" ועונה לעצמו "אין תכלית" עדיין נמצא במסגרת שאלה - תשובה.
  • לעומת זאת, מצב של "היעדר שאלות" מוחלט, כפי שאליעד מתאר, הוא מצב של היעדר שכלי מוחלט, מצב שבו אין כלל יכולת להבחין בין אפשרויות שונות. האדם לא שואל האם יש בחירה חופשית או לא, כי מבחינתו היש והאין מאוחדים, אין הבדל בין הדברים השונים, והוא לא חווה נפרדות כלל.
רק במצב כזה, האדם מגיע באמת ל"שלמות השכל".

כיצד שאלות אינסופיות מובילות לשלמות שכל?

אליעד כהן מתאר את התהליך שבו אדם מגיע לשלמות על ידי שאלות. כדי להגיע לשלמות האמיתית, האדם חייב לשאול שאלות על כל דבר:
  • ככל שאדם שואל יותר שאלות, הוא מתקדם ומגיע לשאלת כל השאלות - השאלה הראשונה, שבה הוא מסוגל להוכיח כל דבר ואת ההיפך שלו בו - זמנית.
  • לדוגמה, אדם ששואל האם יש לו בחירה חופשית, כאשר יחקור לעומק יוכל להגיע להוכחות ברורות לכך שיש לו בחירה וגם שאין לו בחירה, כאשר שתי האפשרויות מוכחות לחלוטין. בשלב זה, השאלה עצמה הופכת לתשובה, והאדם חווה אחדות של ההפכים.
  • זהו המנגנון שבו השכל מגיע לקצה גבול היכולת שלו ואז בעצם מנטרל את עצמו. ככל שהאדם חוקר יותר, בסופו של דבר הוא יגיע לנקודה של אין - שכל, למצב שבו כל השאלות מתמזגות לאחד.
אליעד מחדד שהמצב של "אין שאלה" לא נובע מכך שהאדם מצא תשובות אלא מכך שהוא הגיע לנקודה שבה אין יותר הבחנה בין שום דבר לשום דבר אחר. זו היא "שאלת כל השאלות", המהווה את התשובה האולטימטיבית.

איך משתמשים בשכל כדי להשתחרר מהשכל עצמו?

אליעד מסביר שכדי להיפטר מהשכל לחלוטין, אדם חייב להשתמש בשכל שלו באופן אינטנסיבי עד לקצה היכולת שלו:
  • אדם שחווה סבל, סובל כי יש לו שכל שמבחין בין טוב לרע, בין רצוי ללא רצוי. הדרך להפסיק את הסבל היא על ידי שימוש מוגבר בשכל עד שהוא מגיע לנקודת השיא ואז מנטרל את עצמו. ככל שהשאלות מורכבות יותר, השכל מגיע לקצה שלו ואז מתפרק מאליו.
  • הפרדוקס הוא שהחכמים ביותר לא מסוגלים להפסיק להשתמש בשכל שלהם, אלא אם הם משתמשים בשכל באופן אינטנסיבי עד שהוא מגיע לקצה ומשמיד את עצמו. בכך השכל מפסיק לתפקד, והשאלות והתשובות מתבטלות מאליהן.
מה המשמעות של "לחוות שאלות ותשובות בו - זמנית"?

אליעד מדגיש כי בסופו של התהליך, האדם חווה בו - זמנית גם שאלות אינסופיות וגם מצב שבו אין לו שום שאלה. כיצד זה ייתכן?
  • ככל שהאדם מתעמק בשאלות שלו, הוא מגיע להבנה עמוקה שכל התשובות והשאלות הן בעצם אותו דבר. כאשר הוא חווה שההפכים מתמזגים, הוא כבר יודע מראש את התשובה לכל שאלה שתעלה.
  • האדם חי בעולם שבו עדיין קיימות שאלות, אך הוא לא מוטרד מהן, כי הוא כבר יודע את האחדות שבבסיסן. זה המצב האידיאלי שבו הוא חי חיים שלמים, חווה הרמוניה ואיזון, ויכול להתמודד עם כל שאלה בלי להיות מוטרד כלל.
בסיכום התהליך, אליעד כהן מציג את הדרך המדויקת לשלמות השכל:
  1. שאל כל שאלה אפשרית.
  2. הגע לשאלת כל השאלות - החיבור של ההפכים.
  3. המשך לחקור עד שהשאלה עצמה תהפוך לתשובה.
  4. חווה שלמות של אין - שאלה לצד אינסוף שאלות בו - זמנית.
זוהי הדרך לשלמות מוחלטת, שבה האדם מגיע להבנה מלאה ועמוקה של המציאות, ויכול לחיות חיים טובים בהרמוניה מוחלטת.
אליעד כהן עומק פרדוקס כמה שאלות בו זמנית יש ואין מה התכלית הוכחה שאלות להגיע לשלמות אמיתית כיצד לחוות אפשרי איך להגיע הסוף השכל להגיע לשאול לשאול שאלות שאלה שאלות שכל שלמות שלמות השכל תשובות
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
... עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף מה המשמעות של להשתמש בשכל עד הסוף לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את הרעיון המרכזי של שימוש בשכל עד הסוף, ואת המשמעות של ללכת עם ההבנה או החשיבה עד לנקודה הכי עמוקה ואמיתית שלה. כאשר אליעד אומר ללכת עד הסוף, הוא מתכוון לכך שיש שני צדדים בכל אדם: הצד שמשתמש ... בצד השני, כאשר האדם כן מתעניין בסיבה ומנסה להבין למה זרקו עליו את האבן, כאן אליעד מדגיש שצריך ללכת עד הסוף . הכוונה היא לא לעצור באמצע הדרך, אלא להמשיך ולברר עד הסוף, עד שנמצאת תשובה מלאה, שלמה ומספקת. כלומר, אם כבר ... רע או רוצה להרגיש טוב יותר. במצב כזה, אם האדם בוחר להפעיל את שכלו, אליעד מציין שהוא חייב ללכת עם זה עד הסוף, ולא לעצור באמצע הדרך. למשל, אם האדם אומר לעצמו רע לי, אני לא מבין משהו, אני רוצה שיהיה לי יותר טוב, אז אליעד מדגיש שעליו להשתמש בשכל עד הסוף, ולברר לעומק מה מקור התחושה ומהי התשובה השלמה לשאלות ... בשכל כלל, אך אם הוא כבר התחיל לחקור או לחשוב, עליו לעשות זאת בצורה שלמה ויסודית. איך להשתמש בשכל עד הסוף? האם חייבים לשאול שאלות בחיים? מה הכוונה בשכל קטן? ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זה אומר ללכת עד הסוף? אליעד כהן מסביר את הרעיון ללכת עד הסוף באמצעות ההבנה שהשלמות נמצאת בקצוות. המשמעות היא שכדי להשיג שלמות ואושר, האדם צריך לבחור באופן מוחלט בין שני קצוות, בלי ... את האדם להבנה כללית של כל הדברים האחרים. דווקא ההעמקה בתחום אחד עד הסוף היא זו שתביא לשלמות מלאה, שתשפיע ותקרין על כל שאר תחומי החיים. לדוגמה, הוא מציע לאדם לחקור באופן מוחלט את השאלה למה אני ... אסור להתפזר, כי ההתפזרות מונעת מהאדם להגיע לקצה. הוא מדגיש שגם כאשר הסוף נראה רחוק מאוד, כל שעל האדם לעשות זה פשוט להתחיל ללכת, וכל פעם להתקדם עוד צעד אחד קטן. האדם צריך תמיד לשאול את עצמו איך הוא ... של אליעד בהרצאה? המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא החשיבות של הליכה עד הסוף על ידי התמקדות מוחלטת בדבר אחד בלבד. הוא מדגיש שהדרך לשלמות היא פשוטה הרבה יותר משנדמה, ברגע שהאדם מפסיק להתפזר ולוקח נושא ... בהרבה מכפי שנדמה, אך רק למי שמחליט באופן ברור ומוחלט להתמקד, ולהגיע עד הסוף עם אמת אחת ברורה. הוא מסכם באיחול למאזינים יום של שלמות אמיתית ומוחלטת עד הסוף. איך להגיע לשלמות אמיתית? למה חשוב להתמקד בתחום אחד? איך ללכת עם האמת עד הסוף? איך אפשר להגיע לקצה? מה ההבדל בין ידע להבנה? למה הקצה נראה רחוק? מה זה אומר להיות אמיתי עם עצמי? ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, לגבי איך ללכת עם האמת עד הסוף או בכלל איך ללכת עם הדברים עד הסוף? וכפי שכבר אמרתי שהשלמות נמצאת בשלמות, תמיד בקצה זה טוב. אם תרצה ממש להיות מאושר יהיה לך טוב, אם תחליט עד הסוף שאתה לא רוצה לחפש יותר אושר, גם כן ממילא תהיה מאושר. והאדם חושב שהקצה כל כך רחוק, ואיך אפשר בכלל להגיע לקצה, ואנשים מתאמצים ... ההעמקה, יש סוף לכמה האדם יכול להעמיק. לדוגמה: אדם יכול לשאול ולהבין עד הסוף, עד גבול ההבנה, למה הוא רוצה את הרצונות שלו ויהיה סוף בהבנה של השכל הרגיל. העניין שלא צריך לקחת מלא נושאים ולהיות מושלם בכל התחומים, מספיק לקחת תחום אחד בחיים וללכת איתו עד הסוף בהבנה הפנימית שלו. אם האדם יגיע לאמת מוחלטת אפילו בנושא אחד להבין אותו בשלמות שאין עוד אחריה הבנה, ואז ההתמקדות הזו, תביא ... האמת הנוכחית של האדם, משם להתחיל ללכת עם הבנה אחת מסוימת ואיתה ללכת עד הסוף בלי לוותר, וכך ימצא האדם את סוף החקירה המהותית, משם אפשר לגלות דברים נוספים, ואפשר להמשיך ולהעמיק, אך יש את ידיעת השלם, ... וידיעה ברורה. ושיהיה לכולם המשך יום של שלמות אמיתית, באופן מוחלט, עד הסוף.
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זאת אומרת ללכת עם דברים עד הסוף? הרעיון המרכזי שאליעד כהן ... הוא כל כך רחוק? אליעד מסביר שבעיה מרכזית שמתעוררת כשאדם רוצה ללכת עד הסוף, היא שהקצה נראה מאוד רחוק, ... להתפזר על תחומים רבים, אלא עליו להתמקד בנושא אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף באופן מוחלט. מספיק שהאדם יהיה ... ניתן לחשוב את ההפך שלו - הוא כבר יגיע לשלמות אמיתית. כיצד ללכת עד הסוף בצורה פרקטית? אליעד נותן ... לעומק אמיתי. במקום זה, עליהם להתמקד בדבר אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף. לדוגמה, שאלות כמו מה התכלית ... או למה אני רוצה להיות מאושר? הן שאלות שאפשר וצריך לחקור לעומק - עד הסוף, עד שייצא עשן מהאוזניים. ... אמיתית, לא צריך לדעת הכל, אלא פשוט להיות אמיתי וממוקד, ולחקור עד הסוף כל דבר שבו אתה מתמקד. זהו ... אמיתי עם עצמי? איך לדעת אם אני קרוב לשלמות? מה זאת אומרת ללכת עד הסוף? האושר והשלמות בקצוות, לדוגמה ... מרגיש רחוק או להיפך לפעמים אדם קרוב וחושב שרחוק. עד שאדם לא מגיע עד הסוף אבל הוא לא יכול לדעת את ... הידיעות ויחד עם זאת זה לא להתפזר אלא להתמקד שמישהו שרוצה ללכת עד הסוף לא צריך להתפזר על הרבה דברים ... באופן שאין אפשרות לחשוב את הההיפך שלו, לקחת דבר אחד ובו להתמקד עד הסוף, אם הוא מתפזר שיצמצם את עצמו להבנה אחת וילך איתו עד הסוף, לחקור אותו עד הסוף לדוגמה מה תכלית הדברים? למה ... שיש לי רצון עד שיצא עשן מהאוזניים. התשובה לשאלה מה לעשות איך ללכת עד הסוף אם תתמקד אפילו הסוף נמצא פה ועכשיו. תשובה נוספת כאשר הסוף רחוק מתחילים לצעוד אליו, אי ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות? אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות הן טכניקות שונות ... הסופית דומה: להגיע למקום של אין שכל או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה. אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של אי - ידיעה, מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו. האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה או המנטרה? אליעד כהן מציין כי אף על ... מסוים בדרך להבנה עמוקה. ההבנה העמוקה ביותר מתרחשת דווקא כשהשכל נכבה לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין. הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק חצי - אמיתית או חלקית. איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה? כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו הוא מאבד לחלוטין את תחושת הקיום העצמי. ... כעס. לדבריו, פתרונות כאלה הם זמניים בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל. בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת. הבנת השכל ומדיטציה מנטרות וויפאסנה חוויות פנימיות בשתיקה איך להשתחרר מהשכל? מה זה מדיטציית ... היא זיוף או שמא היא מאפשרת להגיע לאמת פנימית. אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות. מה המהות של חוויות מדיטטיביות? ההבנה ... בין השניים הוא בתהליך: ויפאסנה מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של אין דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ואי ידיעה. האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה? אליעד טוען כי השכל, אפילו כשנראה שהוא נעלם במהלך ... את מהות השכל? ש: מה היתרון של שכל גדול בתהליך זה? אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום. האם ניתן לברוח לשם? בסופו של דבר, אם נמשיך לברוח ... משהו בדיוק אמיתי אבל אם אתה מסתכל על האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה. אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה אומר אם אני משנן מנטרה אני סתם דופק לעצמי את ... עצמך כי כל השאלות זה שקר, כל השאלות והתשובות שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע. ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה. אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה. ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה. אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית האם אפשר לצאת החוצה מהלופ, לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה אוו קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות אוו עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז אתה תוכל להמשיך לחיות פה ואתה עדיין בהבנה שזה אחד. ש: סתם לחזק את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף. אליעד: נניח. ש: לא המהות היא שזה אמת. אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר? ש: אני רוצה להגיד לגבי זה כאילו יש ערך ...
פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה
... ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה ובו יתבאר, הפחד של האדם ללכת עד הסוף עם המטרות שלו, הפחד של האדם להיות נאמן לעצמו עד הסוף, הפחד של האדם להתמסר לרעיונות שלו, הפחד של האדם ללכת עד לקצה האחרון של השאיפות שלו, והפחד ... ומאודו. אבל מי שיתנגד ב 100% בשלמות, מול המחשבה של הרע, הרע לא יפגע בו בכלל. וכדי שהאדם יהיה מסוגל להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף, לשם כך הוא צריך לעשות את הדבר הפשוט ביותר. שהוא, לרצות להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף. כי בעולם שלנו יש אין סוף אפשרויות. וקיימת גם האפשרות להשיג את כל המטרות בשלמות שאין ... ולמה האדם לא מבקש מהמציאות להיות איתה בשלום תמיד? ולמה האדם לא מוכן להגדיר לעצמו כמטרה אחת ויחידה, שהוא הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם האושר שלו, והולך להיות נאמן לעצמו עד הסוף, ולנסות להשיג אושר פנימי שאינו תלוי בשום דבר, עד הסוף ועד הקצה האחרון? זה משום, שהאדם מפחד להתאכזב. כי יש לאדם פחד מפני אכזבה, שהאדם מפחד לרצות ... שהאדם רוצה את הדבר, אבל לא רוצה אותו כל כולו באמת, אז האדם גם לא יכול להתאכזב באמת, מכך שהוא לא קיבל את הדבר. אבל כאשר האדם הולך עד הסוף, דהיינו, שהוא כל כולו רוצה דבר אחד ויחיד, אז הוא כאילו מהמר על כל האושר שלו, ושם את כל ... חיסרון לנצח וסבל נצחי. אז מה הפתרון? ומי שאין לו מה להפסיד, דהיינו, מי שתמיד רע לו בכל מקרה, הוא כבר הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם הרצונות שלו, ולא מפחד להתאכזב. כי הוא בכל מקרה כבר מרגיש ככ רע, עד שהוא כבר לא מפחד להרגיש רע עד הסוף לגמרי. וזה קורה, כאשר האדם הולך עם הרצון הפנימי שלו כמעט עד הסוף, שאז הוא מרגיש מאוד רע, ואז הוא כבר נשאב אל תוך הרצון שלו עד הסוף, ומתמסר לרצון שלו עד הסוף, ואז כמובן שהוא גם מקבל את הרצון שלו בשלמות וכולי. אבל, להרגיש רע עד הסוף, זאת הדרך הפחות טובה והיותר קשה. ולכן, יש גם פתרון קל וטוב יותר, והוא, ללכת עד הסוף של ההבנה, כפי כמה שאתה יכול, ובלי להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, שעל האדם להתמקד בהבנה של המציאות, כפי כמה שהוא יכול, בכל כוחו עד הסוף. אבל לא צריך להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, האדם לא צריך להגדיר שהוא רוצה דבר מסוים, שיקרה דווקא כך או אחרת. ובו זמנית, האדם צריך לנסות להבין את המציאות כמה שיותר עד הסוף. ולהבין את המציאות, פירושו, להבין את עצמך. דהיינו, להבין את המנגנון הפנימי של הרצונות, מחשבות, רגשות, רצונות וכיוב. ולא צריך לרצות להיות מאושר תמיד וכיוב. אבל כן צריך לנסות להבין עד הסוף, את משמעות האושר, את הסיבה שבגללה יש לאדם רצונות שונים לשנות את המציאות וכיוב. וההתמקדות, לא צריכה להיות בלהשיג אושר בשלמות, או שביעות רצון בשלמות וכיוב. אבל כן צריך להתמקד בלהבין את המציאות הפנימית עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מתעמק בתוכו, ומנסה להבין את המציאות עד הסוף, וכפי שכבר הסברתי את כל הדברים האלו במקומות אחרים, על ידי זה האדם זוכה בסופו של דבר, להרגיש שלמות תמידית בכל מצב שהוא ובלי להיות תלוי בשום דבר. ולסיכום: האדם מפחד ללכת עד הסוף, כדי לא להתאכזב עד הסוף. והפתרון הקל הוא, לא להגדיר רצון מוגדר להשיג דבר כזה או אחר, אבל כן לנסות להבין את עצמך כמה שיותר, והשאר מסתדר מעצמו. ונבהיר: כי גם להבין את עצמך עד הסוף, גם זו מטרה מוגדרת ורצון מוגדר. ואעפכ זה הרע במיעוטו, וזאת הדרך הקצרה ביותר. וגם כאן, לא ...
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים עד הסוף פירושו לנסות להבין דבר מסוים באופן הכי מלא ... ספציפי, כדי שהחקירה תהיה קונקרטית ואמיתית יותר. מה המשמעות של לחקור עד הסוף לפי אליעד? החקירה עד הסוף לפי אליעד, פירושה לשאול שאלות על כל דבר ... במצב כזה האדם יגיע להבנה שאין יותר אפשרות לספק תשובות. אליעד מדגיש כי הסוף אינו נקבע מראש, אלא זהו מצב שבו פשוט אי ... את זה, הוא ממשיך לחקור: למה הוא רוצה את התחושה הזו? ואם ימשיך לשאול עד הסוף, הוא יגיע לנקודה שבה אין יותר אפשרות לדעת ... בסופו של דבר להבנה רוחנית מוחלטת, אם האדם באמת ייקח את החקירה עד הסוף ולא יעצור באמצע. איך נראית ההבנה המוחלטת ... מכנה אמת מוחלטת. בסופו של דבר, הוא מסכם ואומר שכשאתה באמת חוקר משהו עד הסוף, לא משנה מה תהיה השאלה, תגיע למצב של אמת ... אם האדם באמת מחפש תשובה מוחלטת. איך לחפש את האמת? מה זה לחקור עד הסוף? איך להגיע להארה רוחנית? מה המשמעות של ...
אמת - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן?
... - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן? כי האדם, צריך ללכת אחרי האמת האישית והסובייקטיבית של עצמו. והאדם צריך להיות נאמן לעצמו, עד הסוף, ובשלמות שאין שלמות אחריה. כי אסור לאדם להתפשר, על האמת שלו. ועל האדם להשיג את המטרות האמיתיות שלו, עד הסוף ובשלמות. ולמרות שהאמת האישית של האדם, היא אמת סובייקטיבית ואישית בלבד, אעפכ על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף שלה ועד הקצה האחרון שלה. כי האמת המוחלטת, היא נמצאת, אחרי הקצה האחרון של האמת האישית של האדם. ומי שרוצה להבין את המציאות בצורה אמיתית ומוחלטת, עליו להבין את המציאות, לפי האמת האישית שלו, אבל ללכת עם זה עד הסוף. כי האדם הולך אחרי האמת שלו עצמו, אבל לא הולך אחרי האמת שלו עצמו עד הסוף. כגון לדוגמה, שהאדם מתייחס למציאות, בצורה שאינה מדויקת, עפ קנה המידה של האדם עצמו. כגון לדוגמה שהאדם כועס על איזה דבר, יותר או פחות ממה שהוא חושב, שראוי לכעוס ... של היחסי. ומי שהולך אחרי האמת שלו, ב 100% בשלמות שאין שלמות אחריה, הוא רואה את האמת המוחלטת של המציאות. ועל האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף. דהיינו, שתהיה התאמה מלאה בשלמות מלאה, בין הרגש לבין השכל של האדם. שלא יהיה מצב, שהרגשות של האדם אומרים לו דבר אחד, ושהשכל של האדם, אומר לו דבר אחר. כי זה סימן, ... הוא חטא הגאווה. שהאדם מעמיד פנים, כאילו הוא בטוח בעצמו באופן מוחלט, למרות שהוא לא באמת בטוח בעצמו באופן מוחלט. וההוכחה לכך שהאדם לא בטוח באמת שלו עד הסוף, היא שהאדם, לא באמת נצמד לאמת שלו עד הסוף בשלמות. ומי שלפעמים חושב בצורה שגויה ולא אמיתית לפי קנה המידה שלו עצמו, הרי שהאמת שלו עצמו, לא ממלאת אותו עד הסוף, כי הוא לא בטוח בה עד הסוף, ולכן הוא רחוק מהאמת שלו עצמו. ומי שמשקר שהוא בטוח באמת שלו עד הסוף, הוא הכי לא נאמן לעצמו. כי הוא מתכחש לנקודה הפנימית ביותר של האדם, שהיא המקום שבו האדם יכול להתחבר לאמת האובייקטיבית שאינה תלויה בדבר כלשהו. כי יש בתוך האדם ... בלבד, הוא מונע מעצמו, להתחבר לנקודת המבט הפנימית ביותר שבתוכו, שאין בה שום הסתכלות אישית כלל. אלא היא כולה אובייקטיבית לגמרי. ולהיות נאמן לעצמך עד הסוף, פירושו, לא להתכחש לשום רגש פנימי שיש בתוכך. ולא להתכחש לשום ספק פנימי שיש בתוכך. אלא ללכת עד הסוף, ולהביא מתת המודע, אל המודע, את כל הרגשות הפנימיים המודחקים והנסתרים, ולהביא מתת המודע, אל השכל המודע, את כל הספקות והחששות והפחדים, שנמצאים בתוך האדם, ולשים את הכל על השולחן, ולבדוק את הכל עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מוציא את הכל החוצה. דהיינו, לא מתכחש לספקות שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום היבט רגשי שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום צורת מחשבה שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום ... האדם. כי שורש המחשבה של האדם, היא האמת האובייקטיבית. וברגע שהאדם רחוק ממנה, הוא משתמש באמת האישית שלו בלבד. וכאשר האדם הולך אחרי האמת האישית שלו עד הסוף, אז הוא חוזר לאמת האובייקטיבית, שנמצאת בתוך תוכו בפנימיות הנשמה שלו. כי על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, אבל בו זמנית, על האדם לבדוק את האמת האישית שלו כל הזמן. עד שתהיה התאמה, בין האמת האישית של האדם, לבין האמת המוחלטת של המציאות. ועיקר הבדיקה ... האם אכן זו אמת מוחלטת, ללא כל ספק, וללא כל אפשרות להיות אחרת. ואם קיימת האפשרות להיות אחרת, הרי שזו לא אמת מוחלטת. כי מי שלא הולך אחרי האמת שלו עד הסוף, הוא גם לא בודק את האמת שלו עד הסוף, ולא מגיע לאמת המוחלטת. אבל כאשר האדם נצמד לאמת האישית שלו עד הסוף, זה דוחף אותו לבדוק את האמת האישית שלו עד הסוף, ואז בסופו של דבר, האדם מגיע לנקודת מבט אובייקטיבית על המציאות, ואז האדם משתחרר לגמרי מכל קיבעון מחשבתי, וזוכה לראות את הדברים, כפי מה שהם, וחי עם כל המציאות ...
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
... הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף מהי תכלית הידיעה שלא נדע? אליעד כהן מסביר שהנושא של תכלית הידיעה שלא נדע עוסק בשאלה איך האדם יכול להגיע להבנה עמוקה ... שהיא למעשה ידיעת הכל. אליעד מדגיש שהמטרה אינה לדעת פחות אלא ללכת עם השכל עד הסוף, עד לנקודה שבה האדם מגלה שכל הידיעות וההבנות שלו אינן מוחלטות, ושאינו באמת יודע דבר. מדוע אנשים קופצים מוקדם מדי ... בעיה נפוצה היא שאנשים ממהרים להגיד אני לא יודע במקום לנסות לברר את הדברים עד הסוף. הוא נותן דוגמה לאדם השואל את עצמו למה אני מעדיף דבר אחד על פני אחר?, וכאשר האדם לא מוצא תשובה מיידית, הוא מהר מאוד ... ודאות, אבל לא מבוססת על ידיעה אמיתית. אליעד מדגיש שהאדם חייב ללכת עם השכל עד הסוף ולא להסתמך על אמונה, גם אם היא נראית הגיונית. רק לאחר שהאדם בדק את כל האפשרויות בצורה שכלית ומוחלטת, הוא יגיע לידיעה ... רק אם יגיע לחוסר ידיעה אמיתי ומוחלט, השאלה תיעלם לתמיד. כיצד להשתמש בשכל עד הסוף? השיטה שאליעד מתאר לשימוש בשכל עד הסוף היא לשאול שאלות, לא להסתפק בתשובות שטחיות או חלקיות, אלא לבדוק כל דבר עד סופו. אם האדם מגיע ללא יודע, עליו לנסות בכוח ... ההבנה שאין דבר באמת מחויב חוץ מעצם הקיום של הרגע הנוכחי. מה הסיכון בללכת עד הסוף עם שאלות? אליעד מתייחס גם לסכנה שיש בתהליך כזה, כי אם האדם לא יציב מבחינה נפשית הוא עלול להיכנס לאובססיות, לספקנות ... מה ההבדל בין אמונה לידיעה? כיצד להגיע לידיעה מוחלטת? איך לבדוק תשובות עד הסוף?
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
... בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון למה הלחצים בעבודה הולכים ומתגברים עם הזמן? אנשים רבים חווים לחץ בעבודה ומרגישים שזה הולך ... בכלל. הבעיה של רוב האנשים, כפי שמדגים אליעד, היא שהם נמצאים בדיוק באמצע: לא נכנעים עד הסוף ולא משתחררים עד הסוף, ולכן הם סובלים. אליעד מדמה את המצב הזה לאדם שנמצא בקרב - הוא מתחיל להילחם, מתעייף, ואז רוצה לנוח. כשהוא נח, הוא מתחרט על כך ... גם אם הוא עדיין פועל במסגרת של צמצום או הגבלה. כיצד להחליט בין כניעה מוחלטת לבין מאבק עד הסוף? ההחלטה בין כניעה מוחלטת לבין מאבק מוחלט תלויה לחלוטין במה שהאדם באמת רוצה. אליעד מסביר שהדרך להגיע להחלטה כזו באופן טבעי היא ...
לקבל את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית
... את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית איך מתמודדים עם תחושת חוסר נוחות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שלמות השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסוף, דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסוף, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי מומלץ, מאמן קריירה, אימון אישי לקשב וריכוז בתחום הסוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.9414 שניות - עכשיו 18_06_2025 השעה 15:26:08 - wesi1