אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דימויים ✔איך למכור נכון? באיזה מילים למכור? איך להצליח למכור? שימוש במילים של הלקוח, טעויות של אנשי מכירות, דימויים של הלקוח, איך לשכנע לקוחות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:48איך למכור נכון? באיזה מילים למכור? איך להצליח למכור? שימוש במילים של הלקוח, טעויות של אנשי מכירות, דימויים של הלקוח, איך לשכנע לקוחות? איך למכור ללקוחות? שיקוף של הלקוח, איך יוצרים ראפור?
למה כדאי להשתמש במילים של הלקוח בתהליך המכירה?

בתהליך מכירה נכון, חשוב מאוד לגרום ללקוח להרגיש שהמוצר או השירות עונים בצורה מדויקת על הצרכים והחסרונות שהוא מרגיש. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להשתמש במילים שהלקוח בעצמו משתמש בהן. אליעד כהן מסביר, שהמטרה היא לגרום ללקוח להרגיש טוב לא באמצעות עצם המכירה, אלא על ידי תחושה שהחסרונות שהוא חווה מתמלאים על ידי המוצר שהוא קונה. לדוגמה, כאשר לקוח מגיע לסוכנות מכירת רכבים ואומר "אני רוצה לקבל מידע על האוטו הזה", המוכר החכם יגיד לו "אני אתן לך פרטים על האוטו", ולא "רכב", למרות שלכאורה מדובר באותו דבר בדיוק. זאת מפני שהלקוח בחר להשתמש במילה "אוטו", ולכן השימוש במילה אחרת עלול להרחיק אותו מהתחושה הסובייקטיבית שהמוצר הוא בדיוק מה שהוא מחפש.

דוגמה נוספת היא כאשר לקוח אומר "אני מחפש רכב לנסיעה לטיול". במקרה כזה המוכר צריך להשתמש בדיוק באותן המילים, "רכב לנסיעה לטיול", ולא להחליף את המילים למשהו כמו "רכב כיפי לטייל". ההבדל כאן הוא שבשימוש במילים אחרות, הלקוח צריך לבצע פעולה נוספת של מחשבה, לשאול את עצמו האם המוצר שהוצג אכן עונה על מה שהוא מחפש. הפעולה הזו מיותרת, ולכן שימוש מדויק במילים של הלקוח מייעל את תהליך המכירה.

מתי לא מומלץ להשתמש במילים של הלקוח?

למרות היתרונות הברורים בשימוש במילים של הלקוח, ישנם מקרים בהם זה עלול להזיק לתהליך המכירה. לדוגמה, אם הלקוח אומר "אני מעוניין לקנות", יכול להיות שעדיף שהמוכר לא יחזור על המילה "מעוניין", אלא דווקא ישתמש במילים חזקות יותר כמו "צריך" או "חייב", כדי להגביר את תחושת הדחיפות והצורך לקנות.

עוד דוגמה לכך היא כאשר הלקוח משתמש במונחים שעשויים להקטין או להמעיט מערך המוצר. אם הלקוח אומר "אני מחפש משהו סביר במחיר סביר", והמוצר שנמכר הוא ברמה גבוהה משמעותית, עדיף שהמוכר לא יחזור על המילה "סביר", אלא יציג את המוצר במילים שמביעות איכותו הגבוהה כמו "מוצר הרבה יותר טוב ממה שחשבת".

מה קורה כאשר הלקוח מתאר מוצר בצורה שלילית או לא מדויקת?

אליעד כהן מציין מצב נפוץ שבו הלקוח מתאר את מה שהוא מחפש בצורה לא אידיאלית או שלילית, כמו למשל "אני מחפש משהו שיעבוד רוב הזמן", בעוד שהמוצר עובד באופן מושלם כל הזמן. במקרה זה, חשוב לא לחזור על התיאור שהלקוח השתמש בו, כי זה יכול לפגוע בתדמית המוצר. במקום זאת, יש לומר ללקוח "המוצר הזה עובד כל הזמן", ולהראות לו בכך את הערך המוסף שלו.

עם זאת, לפעמים אפילו שימוש בחלק מהמילים שהלקוח בחר יכול להיות בעייתי, מכיוון שהוא עלול ליצור אצל הלקוח אסוציאציה למילים השליליות שבהן הוא השתמש. לדוגמה, אם לקוח אומר שהוא מחפש "רכב שלא יעשה כאבי גב", עדיף לשנות את התיאור לחיובי יותר כמו "רכב נוח במיוחד".

מה עושים כשהלקוח לא סגור על עצמו?

לעיתים הלקוח אינו בטוח שהוא רוצה את מה שהוא עצמו תיאר, למרות שהשתמש במילים מסוימות. אליעד כהן מסביר שהלקוח יכול לומר שהוא רוצה מוצר מסוים (א'), אבל בתוך תוכו הוא בעצם רוצה משהו טוב יותר (ג'). במקרה כזה, שימוש מדויק במילים שלו עלול דווקא להניא אותו מרכישה. לכן, במצבים כאלו מומלץ להציג את המוצר מעט אחרת, להשתמש במונחים אחרים שמבליטים יתרונות וחוזקות שהלקוח אולי לא ידע לתאר בעצמו.

אם הלקוח עדיין מהסס לאחר שהמוצר הוצג לו מחדש בצורה מחמיאה יותר, אפשר אפילו להציג את המוצר כולו כאילו מדובר במשהו חדש לגמרי, ובכך לגרום ללקוח להרגיש שמדובר במוצר שונה וטוב יותר מזה שהוא תיאר בתחילה.

מה המסקנה על השימוש במילים של הלקוח בתהליך המכירה?

המסקנה החשובה של אליעד כהן היא שהכל תלוי בהקשר הספציפי של המכירה. באופן כללי, שימוש במילים של הלקוח עדיף כי הוא מייצר ראפור והזדהות. אך צריך להיות מודעים למילים בעייתיות או למצב בו הלקוח אינו בטוח בעצמו. במקרה כזה, עדיף לשכתב את תיאור המוצר כדי להציג אותו בצורה הטובה ביותר ולהגביר את הסיכוי שהלקוח ישתכנע לקנות.

אליעד כהן ממליץ לקונים עצמם להיות ערניים ולהיזהר ממוכרים שמציגים את המוצר בדיוק במילים שבהן הם השתמשו, כי לא תמיד זה אומר שהמוצר באמת מתאים להם. כלומר, שימוש במילים של הלקוח יכול להיות טריק שמטרתו לגרום לקונה להרגיש שהמוצר בדיוק תואם את הצרכים שלו, אף שזה לא תמיד נכון.
איך למכור נכון? שימוש במילים של הלקוח בתהליך המכירה

המטרה של מכירה היא לגרום ללקוח להרגיש טוב, כלומר, למלא את החסרונות שהוא מרגיש שיש לו, ולכן כשמוכרים לו מוצר או שירות, חשוב להקפיד להשתמש בשפה שהוא מבין ומתחבר אליה. תהליך המכירה צריך להיעשות בצורה שבה הלקוח מרגיש שהמוצר שממולא את הצרכים שלו. הלקוח, בסופו של דבר, לא מחפש את המוצר עצמו אלא את מה שהמוצר מספק לו - פתרון לחסרונותיו.

כיצד להשתמש במילים של הלקוח?

למשל, אם הלקוח מגיע למקום מכירת רכבים ואומר שהוא מעוניין ב"אוטו", ולא ב"רכב", יש להקפיד להשתמש במילה "אוטו" ולא "רכב". אפילו אם מדובר באותו דבר, המילים עשויות לשדר תחושות שונות אצל הלקוח. אם הלקוח מבקש רכב "לטיול", על המוכר להימנע מלומר "רכב כייפי לטיולים" ולהשתמש במילים שהוא בחר - "רכב שמתאים לנסיעה לטיול".

החשיבות בשימוש במילים של הלקוח היא בהפחתת הצורך של הלקוח לבצע חישוב עצמי ולהבין אם המוצר מתאים לו. אם הוא אומר "אני רוצה רכב לנסיעה לטיול", על המוכר לא להכביד על המחשבה של הלקוח ולהגיד "הנה הרכב שמספק את הצורך שלך לנסיעה לטיול".

מה לעשות אם הלקוח משתמש במילים לא מתאימות?

לעיתים הלקוח עשוי להשתמש במילים שמתארות את המוצר בצורה לא מחמיאה או לא מדויקת, ולכן יש מקום לשקול לא להשתמש במילים שהוא בחר. אם, לדוגמה, הלקוח אומר שהוא "מעוניין" במוצר, כדאי לשדר לו תחושת דחיפות ולהשתמש במילים כמו "חייב" במקום "מעוניין". זה יכול לשדר לו את הצורך במוצר באופן יותר ברור ולהגביר את הסיכוי שהוא יחליט לרכוש.

כמו כן, אם הלקוח אומר שהוא "מחפש משהו סביר" ושם הדגש על המחיר, אבל המוצר שמוכרים לו הוא הרבה יותר טוב מכך, יש להימנע מלהשתמש במילה "סביר" ולהציע את המוצר במילים שיביעו את איכותו הגבוהה, לדוגמה: "המוצר הזה הרבה יותר טוב ממה שאתה חושב".

מתי לא להשתמש במילים של הלקוח?

לפעמים יש מקרים בהם השימוש במילים של הלקוח עשוי להחמיר את מצב המכירה. אם הלקוח אומר "אני מחפש משהו שיעבוד לי רוב הזמן" והחברה מוכרת מוצר שעובד כל הזמן, עדיף לשדר ללקוח את הייחודיות של המוצר ולהגיד לו שהמוצר עובד "כל הזמן" ולא רק "רוב הזמן".

הבעיה בשימוש במילים של הלקוח במקרה כזה היא שהתיאור של המוצר עשוי להיות בעייתי, ויכול להוביל את הלקוח לחשוב שהמוצר אינו טוב כפי שהוא רוצה.

האם תמיד כדאי להשתמש במילים של הלקוח?

ההמלצה הכללית היא להשתמש במילים של הלקוח, אך לעיתים יש לבחון את ההקשר ולוודא שהשימוש במילים שהלקוח בחר לא פוגע במוצר או בתהליך המכירה. אם הלקוח מציין ביטוי שיכולים להיות לו קונוטציות שליליות, כדאי לשקול לשכתב את המילים ולספק תיאור שמחמיא למוצר.

שיקוף והזדהות עם הלקוח

חשוב ליצור קשר עם הלקוח בצורה כנה ולשדר לו שאתם מבינים את הצרכים שלו. שימוש במילים שמתארות את המוצר בצורה שדומה למה שהלקוח ביקש יעזור לו להתחבר אל המוצר, אך יש לשים לב שהמילים שהלקוח השתמש בהן באמת מתארות את המוצר בצורה נכונה.

אם הלקוח לא סגור על מה שהוא רוצה או לא בטוח אם הוא מתאר את הצרכים שלו בצורה נכונה, השימוש במילים אחרות ומחמיאות יכול להוביל לתוצאה חיובית יותר.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של מכירות ללקוחות ושכנוע אנשים וההיבט הוא שימוש במילים של הלקוח, בתהליך המכירה כאשר באים למכור ללקוח את המוצר את השירות את מה שלא רוצים בעצם להשתמש במילים של הלקוח ואני אסביר גם למה זה טוב וגם למה זה לא טוב ומתי לא להשתמש דווקא במילים של הלקוח. אז קודם כל בגדול צריך לזכור שתהליך של מכירה בעצם המטרה שלו היא לגרום ללקוח להרגיש טוב, ומה גורם ללקוח להרגיש טוב? כשממלאים לו את החסרונות שלו. שימו לב מה שעושה טוב ללקוח זה לא שאנחנו מוכרים לו את המוצר שלנו מה שעושה טוב ללקוח זה בעצם שהחסרונות שהוא חושב שיש לו הם מתמלאים לו באמצעות המוצר שהוא קונה.

ולכן לצורך העניין זה אומר שעדיף תמיד להשתמש לכאורה לפי הפשט עדיף תמיד להשתמש דווקא במילים של הלקוח ואני אתן סתם דוגמה סטנדרטית בנאלית נגיד שלקוח בא למקום מרכז מכירות של כלי רכב והוא אומר "שלום רציתי לברר פרטים לגבי האוטו הזה" שימו לב לאוטו אפשר להגיד אוטו אפשר למכור לו רכב, נגיד לצורך העניין שהוא קרא לזה אוטו הוא לא קרא לזה רכב עכשיו אם המוכר הוא לא מקצועי אז המוכר יגיד לו "אוקי אני אתן לך פרטים על הרכב הזה", אם המוכר ממש מקצועי המוכר יגיד לו "אני אתן לך פרטים על האוטו הזה" למה? כי הלקוח רצה לקנות אוטו הוא לא רצה לקנות רכב. למרות שלכאורה זה אותו דבר אבל אף על פי כן בחוויה הסובייקטיבית של הלקוח הוא מחפש אוטו הוא לא מחפש רכב.

אותו דבר לדוגמה נגיד שיש מילה שיש לה שתי משמעויות נגיד שיש אפילו צורה לא נכונה לקרוא למוצר הזה והלקוח מבחינתו זה מה שיש לו בראש ברגע שמדברים איתו בשפה אחרת במילים אחרות זה יותר מתרחק אצלו החוויה של מילוי החיסרון שלו באמצעות המוצר שאותו רוצים למכור לו. ולכן בגדול בדרך כלל בברירת מחדל עדיף להשתמש במילים של הלקוח, אם הלקוח לדוגמה נגיד אומר "אני רוצה לקנות רכב לנסיעה לטיול" צריך להגיד לו "הרכב הזה יהיה לך טוב לנסיעה לטיול" לא להגיד לו לדוגמה לא להגיד ללקוח "הרכב הזה יהיה לך כייפי לטייל בו", "הרכב הזה יהיה לך כייף איתו לנסיעה לטיול", מה הוא אמר הוא אמר שהוא רוצה נסיעה לטיול או שהוא אמר לטייל? אמר נסיעה לטיול למה תגיד לו לטייל תגיד לו נסיעה לטיול.

תן ללקוח את מה שהוא ביקש להשתמש במילים של הלקוח, למה כי בחוויה הסובייקטיבית של הלקוח המוצר מתאים ללקוח יותר מאשר אם נציג אותו בדרך אחרת ולכן בברירת מחדל עדיף להשתמש בביטויים של הלקוח וזה גם בגלל שאז הלקוח כביכול מרגיש יותר הזדהות, הוא מרגיש בעצם שהוא עצמו רוצה את המוצר. מה זאת אומרת? אם נגיד הלקוח אמר "אני רוצה רכב לטייל בו" נניח ואז המוכר אומר לו "אוקי יש פה רכב שמאוד טוב לטיולים", לכאורה אין פה שום בעיה אבל מה הבעיה? שהלקוח אמר "אני רוצה רכב לטייל בו" ואז המוכר אמר "יש פה רכב שהוא טוב לטיולים" ואז המוח של הקונה צריך לעשות פעולה של חישוב להגיד "רגע אם הוא טוב לטיולים אז אני יכול לטייל בו".

יפה את הפעולה הזאת אנחנו מנסים לחסוך מהראש של הקונה ולכן אם הלקוח "אני רוצה רכב לטייל בו" אז אנחנו נגיד לו "יש פה רכב שיהיה לך נוח לטייל בו, הנה יש פה רכב שהוא טוב בשביל לטייל בו", לא להגיד "הנה רכב שטוב לטיולים" למה כי אז המוח של הלקוח צריך לעשות עוד פעולה ויש בזה נושא שלם. בין כך ובין כך מה שאני רוצה להוסיף עכשיו זה דווקא את ההפך של מה שאמרתי קודם, מה שאני רוצה להגיד שזה לא תמיד נכון זה לא כלל ברזל שצריך להשתמש במושגים של הלקוח ולמה כי יש מושגים שהם דווקא יכולים להיות מושגים בעיתיים לצורך המכירה.

נגיד שהלקוח אמר "אני מעוניין לקנות ככה וככה" הוא לא אמר "אני צריך לקנות", הוא לא אמר "אני חייב לקנות" אמר "מעוניין" אז אם לדוגמה אנחנו נגיד ללקוח נשתמש במילה הזאת "מעוניין" בתהליך המכירה "אוקי אז הרכב שאמרת שאתה מעוניין לקנות הוא 1.. 2.. 3" לדוגמה מהיבט מסוים זה טוב מהיבט אחר אנחנו רוצים למחוק בראש של הלקוח את המילה "מעוניין". אני סתם נתתי כדוגמה "מעוניין" אבל העיקרון היה שאנחנו נגיד נרצה לגרום ללקוח לחשוב שהוא חייב לקנות את הרכב לא שהוא רק מעוניין לקנות את הרכב. אוקי מה אני מנסה לומר? אני מנסה לומר שלפעמים בתהליך של מכירה הלקוח נגיד לדוגמה לא יודע להסביר מספיק טוב את מה שהוא רוצה ברמה שגם הלקוח עצמו מבין שהוא לא הסביר את זה מספיק טוב או נגיד שהלקוח משתמש בכל מיני מילים שהן מתארות את המוצר בצורה לא מחמיאה למוצר.

נגיד שהלקוח אומר "אני מחפש איזה משהו סביר לבית, אתה יודע אני מחפש איזה משהו במחיר סביר" או משהו כזה נניח, עכשיו מה לעשות שהמוצר הזה הוא הרבה יותר טוב מאשר סביר ואז לדוגמה במקרה כזה עדיף דווקא לא להשתמש במושג של הלקוח ואת המילה שהוא ציין לגבי המוצר שלנו למחוק אותה. מה אני בעצם מנסה לומר? אני מנסה לומר שמהיבט מסוים יש את החוק שאומר עדיף להשתמש במושגים של הלקוח למה כי אז זה חוסך בראש של הלקוח את הפעולה שהוא צריך לשאול את עצמו "האם המוצר הזה מתאים לי", למה? כי מה אמרת שאתה רוצה יפה זה מה שזה עושה. אוקי זה מהיבט אחד אבל אף על פי כן זה לא תמיד נכון החוק הזה שאומר שעדיף להשתמש במילים של הלקוח הוא לא תמיד נכון, למה? אני חוזר ומסביר עוד פעם יש מילים שהן יכולות להיות בעיתיות שהלקוח עצמו מרגיש שהמילים שלו לא מדויקות לדוגמה ואז אם המוכר משתמש במילים של הלקוח, הלקוח עצמו לא מאמין במוצר בגלל שהוא חושב שעצמו לא תיאר מספיק טוב את מה שהוא רוצה לקנות.

לדוגמה או נניח נגיד שהלקוח עצמו הציג תיאור בעייתי כלשהו תיאור שמבטא נגיד חסרונות במוצר, נגיד הוא אומר "אני מחפש משהו שיעבוד לי רוב הזמן" אז לא להגיד לו "הנה יש לך פה מוצר שיעבוד לך רוב הזמן" כי המוצר הזה עובד כל הזמן למה להגיד לו רוב הזמן, אז להגיד לו "אדוני יש לך פה מוצר שעובד כל הזמן". עכשיו מהיבט מסוים זה חיסרון כי הוא אמר שהוא מחפש מוצר שיעבוד לו רוב הזמן ואז אם אנחנו נגיד לו כל הזמן אז המוח של הלקוח עושה חישוב אם זה עובד כל הזמן כל שכן שזה עובד רוב הזמן, אוקי אבל אף על פי כן אם אנחנו נגיד ללקוח רוב הזמן יכול להיות שהלקוח לעצמו יגיד "עזוב אני לא רוצה את המוצר הזה" למרות שהוא אמר שמספיק לו מוצר שיעבוד רוב הזמן אבל בתוך תוכו הוא לא שלם עם זה הוא דווקא מחפש מוצר שיעבוד כל הזמן לדוגמה.

ולכן אם אנחנו נגיד נשתמש בביטוי שהלקוח אמר "אני מחפש מוצר שיעבוד לי אפילו רוב הזמן, משהו שיחזיק x זמן" והמוצר הזה מחזיק פי מאה, נגיד והוא אומר "אני מספיק לי אחריות לשנה" אבל במוצר הזה יש אחריות לעשר שנים אז אנחנו נגיד לו "אדוני המוצר הזה יש לך עליו אחריות לעשר שנים לא לשנה" דווקא נשתמש במושגים אחרים. עכשיו בקיצור בשורה התחתונה יהיה צריך לשים לב שיש לפעמים ביטויים שהלקוח משתמש שאנחנו לא נרצה לתאר בהם את איך שהלקוח תיאר את המוצר את השירות את מה שזה לא יהיה אנחנו דווקא נרצה לשכתב לו את המילים הבעייתיות האלה במילים אחרות.

עכשיו מסקנה לכאורה שאפשר להסיק לכאורה, אז מה המסקנה הכי טובה שאפשר להסיק ממה שהסברתי עכשיו? שלכאורה הדבר האידיאלי הוא פשוט לבדוק איזה מילים הלקוח דיבר שטובות ופשוט להשתמש בהם, איזה מילים הלקוח דיבר שהראה לנו שהן לא טובות ולהחליף אותן בביטוים אחרים טרמינולוגיות אחרות או מה שזה לא יהיה, לכאורה זאת המסקנה שהיא כמובן נכונה אבל כמובן היא גם לא נכונה באופן מוחלט, ולמה? כי לפעמים יש מצבים שבהם אם אנחנו נשתמש אפילו בחלק מהמילים שבהן הלקוח השתמש אסוציאטיבית רגשית אנחנו נחבר אותו לשאר המילים שעלו לו בראש שאנחנו רוצים שהוא ישכח אותם.

זאת אומרת נגיד שהלקוח תיאר את המוצר הוא אמר "אני רוצה א.. ב.. ג.. ד.." אמר תיאור מסוים של המוצר אז אנחנו לכאורה הגרסה הראשונה אומרת אז תגיד לו "יש לי פה מוצר שיש בו א.. ב.. ג.. ד.." בדיוק מה שהוא אמר זה מה שיש במוצר בהנחה שיש את זה במוצר כמובן, התוספת שהוספתי אחר כך אומרת אבל תשים לב שה - ב' ו - ג' יש להם בעיה בצורת ניסוח כי הניסוח הזה הוא ניסוח שלישי דווקא המוצר שלנו יותר טוב מאיך שהלקוח הציג אותו או שאנחנו גם יכולים להציג את המוצר בצורה יותר טובה מאשר איך שהלקוח תיאר את מה שהוא מחפש ולכן לכאורה מה המסקנה המתבקשת שאת א' ו - ד' שהלקוח תיאר את זה טוב אנחנו נשתמש ב - א' ו - ד' אבל ב' ו - ג' שהלקוח תיאר את זה לא טוב בעינינו אז אנחנו בעצם נחליף את זה למונחים אחרים מונחים יותר טובים יותר מחמיאים למוצר.

אבל גם זה לפעמים בעייתי למה? כי אם אנחנו נשתמש ב - א' וב - ד' בשני התיאורים שהם כביכול מחמיאים למוצר עדיין מאחר שהשתמשנו בדיוק במילים שהלקוח השתמש בהן קודם אז חווייתית רגשית אנחנו חיברנו אותו גם למילים שהוא הזכיר ב - ב' ו - ג' ולכן לצורך העניין יש מצבים שאם לקוח מישהו רוצה לקנות איזה מוצר והוא תיאר את המוצר בצורה בעייתית, נגיד שהבן אדם הזה לא יודע שהטכנולוגיה השתנתה והוא בא לקנות משהו ישן אבל המוצר הזה טוב פי אלף ממה שהוא מחפש ואם אנחנו נגיד גם רוצים כפול כסף ממה שהוא חשב שהוא רצה לשלם מלכתחילה, למה כפול כסף? כי המוצר הזה גם הוא טוב פי אלף ממה שהוא רצה לקנות אבל אם אנחנו נשתמש בחלק אפילו, יכול להיות מצב שבו אם נשתמש אפילו בחלק מהמושגים שבהם השתמש הלקוח קודם אז חווייתית רגשית הוא בעצם מחובר למה שהוא קודם חשב על המוצר והוא בעצם לא מבין שמדובר בכלל במוצר בדבר אחר שהוא הרבה יותר טוב ממה שהוא רצה לקנות.

ולכן שימו לב אם בברירת מחדל עדיף להשתמש במילים שהלקוח השתמש בהן ואם הבנו שבעצם יש ביטויים שבהם הלקוח משתמש או תיאור או מה שזה לא יהיה שלפיהם עדיף לא להשתמש בו, למה כי זה בעייתי ועדיף לנו דווקא לשכתב את מה שהלקוח דיבר נגיד שהלקוח אומר סתם כדוגמה "אני מחפש רכב נוח" עדיף להגיד לו "יש פה רכב מאוד נוח" אנחנו משכתבים את מה שהוא אמר מהמילה "נוח" למילה "מאוד נוח", נניח אוקי או נגיד שהלקוח "אני מחפש רכב שאני לא אסבול בו, אני מחפש רכב שלא יעשה לי כאבי גב" נניח, עכשיו למה לא לדבר בצורה פוזיטיבית למה להגיד לו "הנה יש לך פה רכב שלא תסבול", מה זה "רכב שלא תסבול בו" שתהנה בו. אוקי אבל צריך לשים לב כי זה כאילו ניסוח בעייתי זה ניסוח שמקטין כי מה אנחנו נמכור לו מוצר כי אתה לא תסבול בו?

אבל מה שכן צריך לשים לב שאם משתמשים אפילו בחלק מהמילים שהלקוח השתמש קודם לפעמים עלול להיווצר מצב שבו הלקוח חווייתית עדיין יהיה מחובר למילים השליליות שהוא קודם תיאר בהן את המוצר ואז דווקא זה בסופו של דבר יכול לגרום לו לא לקנות את המוצר למרות שהוא אמר שזה מה שהוא מחפש, כי יכול להיות שהוא לא סגור על עצמו והוא לא באמת בטוח שהוא רוצה דווקא לקנות את המוצר הזה ולכן צריך לשים לב שאם נגיד לדוגמה משתמשים במילים של הלקוח והלקוח מהסס או בכל זאת לא רוצה לקנות את המוצר או לא בטוח שהוא רוצה לקנות את המוצר צריך לשים לב שלב ראשון אולי הלקוח הציג את המוצר בצורה לא מספיק מחמיאה אולי אנחנו יכולים להשתמש במילים אחרות שונות קצת, שימו לב שונות קצת שבהן אנחנו נציג את המוצר בצורה הרבה יותר מחמיאה ואז הלקוח כן ירצה לקנות את המוצר.

אם גם זה לא עובד אז צריך לשים לב אולי אפשר להציג את כל המוצר כולו בצורה שונה לגמרי כאילו מדובר פה על מוצר חדש ואז למכור את זה ללקוח, להגיד לו "תקשיב מה שאתה מחפש אין לנו בחנות" למרות שיש לנו את זה בחנות "ואנחנו בעצם נמכור לך מוצר חדש", כאילו חווייתית לשדר לו שזה בעצם מדובר על מוצר אחר מאשר מה שהוא רצה לקנות. ולמה מה מהות העניין? מהות העניין היא כי לכאורה אם הלקוח אמר "אני רוצה לקנות א.. ב.. ג.. ד.." תגיד לו "הנה א.. ב.. ג.. ד.." והוא קנה מה אכפת לנו איך הוא התנסח אבל העניין הוא פשוט אם היינו בטוחים במאה אחוז שהלקוח שאמר "אני רוצה לקנות א.. ב.. ג.. ד.." אם הוא יחשוב שיש מולו "א.. ב.. ג.. ד.." הוא יקנה את זה תגיד לו "אדוני יש פה א.. ב.. ג.. ד.. קח תקנה" הוא קנה שלום לישראל, מה הבעיה? הבעיה היא שיכול להיות שהלקוח אומר "אני רוצה א.. ב.. ג.. ד.." זה מה שהוא אמר שהוא רוצה אבל בתוך תוכו הוא לא בטוח שהוא רוצה את זה, למה? כי יש בזה חסרונות והחסרונות האלה לפעמים באים לידי ביטוי בצורה שבה הלקוח תיאר את המוצר.

ולכן לדוגמה אם אנחנו דווקא נשתמש נזדהה נגיד ללקוח "תקשיב מה חיפשת? הנה זה פה" דווקא יכול להיות שזה יגרום לו לא לרצות לקנות את המוצר הזה, למה זה יגרום לו לרצות לא לקנות את המוצר הזה? לכאורה אמרנו לו "מה חיפשת א'? הנה א' " אבל לא כשהוא אמר שהוא רוצה לקנות א' הוא התכוון להגיד בתוך תוכו הוא רצה משהו יותר טוב מ - א' רק הוא לא ידע איך להסביר את עצמו או שהוא מסיבה כזו או אחרת אמר "אני רוצה א' " והוא בכלל לא בטוח שהוא רוצה את א' הוא רוצה ג' בכלל. ולכן אם הפשט אומר, אם התפיסה הבסיסית אומרת "תקשיב אם הוא אמר שהוא רוצה א' מה אתה אומר לו יש פה ג'? תגיד לו יש א' אל תנסה להתחכם" אבל זה רק אם אנחנו בטוחים שהוא באמת רוצה לקנות את א' שאנחנו באמת בטוחים שבראש שלו אם הוא חושב שיש פה א' הוא קונה אותו.

אבל לפעמים הוא אומר "אני רוצה לקנות א' " הוא לא באמת רוצה את ה - א' הזה הוא רוצה שיגידו לו "אדוני א' אין יש ג' " הוא רוצה משהו יותר טוב מ - א'. אוקי ולכן בשורה התחתונה התשובה לשאלה האם עדיף להשתמש במילים של הלקוח היא שלפעמים עדיף ולפעמים לא עדיף והכל תלוי בהקשר ובעניין. ומהצד של השומע הצד של הלקוח אם הוא רוצה שלא ירמו אותו הוא צריך לשים לב לטריק הזה שעושים אנשי מכירות, הרבה פעמים בן אדם בא לקנות מוצר והוא אומר "אני רוצה א.. ב.. ג.. ד.." ואומרים לו "הנה יש פה א.. ב.. ג.. ד" בדיוק אפילו באותם מילים והוא אומר "בדיוק מה ששאלתי הוא אמר שיש" אבל אדוני הוא אמר שיש כי הוא השתמש במילים שלך זה שהוא השתמש במילים שלך זה עדיין לא אומר שזה מה שאתה מחפש, יכול להיות שזה מוצר אחר יכול להיות שהמוצר לא בדיוק תואם את מה שאתה מחפש אבל פשוט בגלל שהצגת את זה בצורה מסוימת לכן אותו מוכר מציג לך את זה באותה צורה שאתה כלקוח הצעת שאתה רוצה לקנות את זה אבל עדיין זה לא אומר שזה באמת מתאים לך. אז שלא יעבדו עליכם.
איך יוצרים ראפור להוריד ביטחון עצמי יש מיש מקצוע הרגשה סובייקטיבית שלמות חסר ביטחון עצמי שכחה הגדלת הביטחון העצמי להחזיר את הביטחון העצמי זמן בלי מקום איזה מילים איך יוצרים איך יוצרים ראפור איך לגרום ללקוח איך להצליח איך להצליח למכור איך למכור איך למכור ללקוח איך למכור ללקוחות איך למכור נכון איך לשכנע איך לשכנע לקוח איך לשכנע לקוחות איש מכירות אנשי מכירות באיזה מילים למכור דימוי דימויים דימויים של הלקוח דימויים של לקוח הלקוח הלקוח שלך הצלחה טעויות טעויות של אנשי מכירות טעות לגרום ללקוחות להצליח להצליח למכור לטעות למכור למכור ללקוח למכור ללקוחות למכור נכון לקוח לקוחות לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוחות מילים מכירות מנהל מכירות מנהלי מכירות ראפור שימוש במילים של הלקוח שיקוף שיקוף של הלקוח שכנוע
דימויים, אסוציאציות, איך עובד המוח האנושי? איך המוח חושב? כוח המדמה, הרצון הראשון, המחשבה הראשונה, הבחירה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה? איך נוצרים רצונות? איך נוצרות מחשבות?
דימויים, אסוציאציות, איך עובד המוח האנושי? איך המוח חושב? כוח המדמה, הרצון הראשון, המחשבה הראשונה, הבחירה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה? איך נוצרים רצונות? איך נוצרות מחשבות?
דימויים, אסוציאציות, איך עובד המוח האנושי? איך המוח חושב? כוח המדמה, הרצון הראשון, המחשבה הראשונה, הבחירה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה? איך נוצרים רצונות? איך נוצרות מחשבות? מהו הדימוי הראשון וכיצד הוא משפיע על המחשבות והרצונות שלנו? ההתחלה של הרצאה זו מתמקדת בשאלה כיצד הדימויים הראשונים משפיעים על הדרך שבה אנחנו תופסים את העולם, מה שאנחנו רוצים, ואיך אנחנו חושבים. אליעד כהן מציין שהדימוי הראשון, כמו גם המחשבות הראשונות, מעצבים את כל התהליכים המנטליים שלנו. כל דימוי שצץ בתודעתנו, מתפקד כיסוד למחשבות והחלטות עתידיות. כיצד הדימויים והאסוציאציות משפיעים על תפיסת המציאות שלנו? הדימוי הראשון שצץ בראשנו לא בהכרח משדר את המשמעות האמיתית של הדבר. למשל, כשאנחנו רואים שולחן, הדימוי הראשון שלנו הוא לא בהכרח השולחן כפי שהוא במציאות, אלא ייתכן שהוא יכלול את כל מה שקשור אליו - החפצים שעליו, המקום שבו הוא נמצא, או הזיכרון של מה שהיה עליו. אליעד מציין שחשוב להבין את העומק של הדימויים כדי להבין את התהליכים המנטליים של איך אנחנו חושבים ומה אנחנו רוצים. מהן האסוציאציות שמנחות את הרצון שלנו? כאשר אנחנו רוצים משהו, זה לא תמיד מבוסס ... מוצא משהו יפה, הוא לא תמיד יכול להסביר מדוע הוא יפה, אלא זה נובע ממערכת אסוציאטיבית אישית. אליעד מסביר שמה שאנחנו אוהבים או רוצים לעיתים קרובות קשור לדימויים ישנים שנשארו בתודעתנו, או לתחושות חווייתיות שמחוברות למה שראינו או חווינו בעבר. האם יש קשר בין הדימויים למושגי טוב ורע? נראה שהדימויים הראשונים שלנו משחקים תפקיד מרכזי בהבנה של מה טוב ומה רע. לדימוי הראשון יש השפעה על איך אנחנו מבחינים בין טוב לרע, ואני לא אני. אליעד מציין שברגע שיש לנו דימוי ראשוני, אנחנו יכולים להבין את כל ההבחנות שיבואו אחריו. אך, הוא גם שואל איך ניתן להסביר את ההבחנה בין הדברים אם היא לא ממש מבוססת על סיבה אלא נראית כמתקיימת מעצמה. האם כל המחשבות והרצונות מבוססות על כלום? אליעד מציג שאלה פילוסופית עמוקה - אם כל מחשבה ורצון מבוססים על דימויים ואסוציאציות פנימיות, והם לא בהכרח מבוססים על סיבות ברורות, אז איך אפשר להסביר את הביטחון שלנו במה שאנחנו חושבים ובמה שאנחנו רוצים? למה אנחנו כל כך ... כיצד נוצרת כל מחשבה, ומהם התהליכים שמובילים אליהם. כל התהליכים האלה, הוא מסביר, מבוססים על מנגנון פנימי מאוד בסיסי, שבו כל דבר מתחיל מאיזשהו רעיון או דימוי ראשוני. האם הכל מתחיל מתוך כלום? השאלה הגדולה שעולה בסוף הרצאה זו היא אם הכל מתחיל מתוך כלום. אליעד מציין שהמחשבות והרצונות שלנו עשויים להיות מבוססים על כלום - כלומר, על דימויים או תחושות שאין להן מקור הגיוני או סיבה ישירה. אם אנחנו חוקרים את עצמנו עד הסוף, ייתכן שנגלה שכמה מהמחשבות והרצונות שלנו אינם מבוססים על סיבות ברורות, אלא על מנגנונים פנימיים שנוצרו מתוך תהליכים שלא תמיד ניתן להסביר אותם. מהו הדימוי הראשון? כיצד דימויים משפיעים על הרצון והמחשבה? מהם אסוציאציות במוח האנושי? איך נוצרות מחשבות ורצונות? האם כל מה שאנחנו רוצים מבוסס על כלום? איך לחקור את הדרך בה נוצרות ...
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
... מכן הבת נעלמת. המלך מצטער מאוד על כך, מתחיל לחפש אותה, אך אינו מוצא. לפי הסברו של אליעד כהן, המלך הוא דימוי לכוח פנימי באדם שאינו הולך בעצמו לחפש את ... בדרך שאף אדם לא הלך בה לפניו. מה המסר הכללי של הסיפור מעשה מאבדת בת מלך? אליעד מסביר שהסיפור כולו הוא דימוי למסע הרוחני שהאדם עובר בחייו כדי למצוא את ... של מרגליות, המקום שבו נמצאת התכלית והאושר המוחלט. סיפורי מעשיות של רבי נחמן המשמעות של חיפוש רוחני דימויים ומשלים בעבודת הנפש ההתמודדות עם פיתויים ... הוא רואה מרחוק מבצר מוקף חיילים. הוא חושש שלא ייתנו לו להיכנס, אך מחליט לנסות ומשאיר את הסוס בחוץ (דימוי לכך שעל האדם לזנוח את החומריות או הרדיפה ... את המשרת מאחור ויוצא לבדו למצוא את המקום הבלתי אפשרי הזה, הר של זהב ומבצר של מרגליות. אליעד מסביר שזה דימוי למצב הכי מושלם ויקר ערך שאדם אינו מסוגל ... כלומר, המקום המושלם והנסתר שחורג מהדמיון השגרתי. סיפורי מעשיות של רבי נחמן המשמעות של חיפוש רוחני דימויים ומשלים בעבודת הנפש ההתמודדות עם פיתויים ... לו איזו מפה התחיל לחפש - אמר בוא נחפש... ובמדבריות ובשדות וביערות והיה מבקשה זמן רב מאד. מה זה אומר בדימוי? שהוא לא חיפש אותה רק בעיר, חיפש אותה במדבריות, בשדות, ביערות, מה זה אומר בדימוי? מה לך זה אומר? אם אומרים לך מישהו הלך לחפש את בת המלך במדבריות, בשדות, ביערות, מה זה אומר? איזו חוויה רגשית קופצת לראש כשהוא שומע את הדימוי הזה? איזו חוויה קופצת לך? מה מייצג? ש: ... כמו אני אומר לך לכי תחפשי ביערות בגונגלים, בגונגלים תעברי אבן אבן תבדקי. והיה הולך במדבר. עכשיו בדימוי מה זה מדבר? תכף גם נראה פה בסיפור שבמדבר ... פתאום שהוא בתוך המדבר הלך בשביל הלך הלך ופתאום הגיע לאיזה מבצר, מבצר לא פתוח שיש סביבו שומרים, אנשים. בדימוי, מה בדימוי? מה זה החיילים והשומרים. אתה כאילו רואה ... שומרים, חיילים. והמבצר היה נאה ומתוקן ומסודר מאד עם החיילות. זאת אומרת זה היה מבצר כזה משהו מה זה אומר בדימוי? שבן אדם יש בתוכו תהליכים שהם מסודרים, ... ולא עכבוהו כלל. לא רק שלא עיקבו אותו, אלא נתנו לו להכנס? למה? כי הוא החליט שהוא הולך להכנס. שימו לב לדימוי מעניין שרבי נחמן אמר: והשאיר הסוס. מה ... משהו ומתוך ההבנה הזו אתה מבין עוד משהו ועוד משהו, כאילו מחדר לחדר. ש: רק שאלה, כל סיפורי המעשיות זה הכל דימויים? אליעד: כן. אנחנו דילגנו על ההקדמה, אם היינו קוראים את ההקדמה היינו קוראים שכל הסיפורים האלה הם רק דימויים. הכל זה דימויים ומשל ונמשל. ובבוא היום את תביני שכל העולם הזה הוא רק דימויים. לא רק הסיפורים הללו, גם כשאת קוראת עיתון זה רק דימויים. זה אל באמת. זה רק דימויים. אוקי. כמו שדיברנו על חומת מגן הזו, זה רק דימויים. דימוי כזה ודימוי כזה.. אוקי. ובא לפלטין אחד. בא לארמון וראה ... עם האינטרס שלהם, הוא לקח מהם משהו. מה שלמדנו (... מדין מן עיו). לקח מהם משהו, אכל, נהנה, אבל שימו לב לדימוי, הלך ושכב בזווית לראות מה נעשה שם. מה זאת ... של הזה שמו לב הלך ושכב בזווית לראות מה נעשה שם. הוא כאילו שכב בצד ואמר בא נראה מה קורה פה. מה זה אומר בדימוי, כאילו יצא החוצה, כאילו שאתה חי את החיים, ... זהב, ומעדנים וחיילים, לכאורה הכל טוב. אחר כך הציצה המלכה וראתה אחד ששוכב בזווית והכירה אותו. מהזה אומר בדימוי? מי זו המלכה הזו? בת המלך שפה היא המלכה ... מי אני? והשיב לה: הן. אמר לה כן, אני מכיר אותך, כן אני מכיר אותך. את ההיא הבת מלך שנאבדה. זה כאילו בדימוי האדם אומר: כן, אני יודע אני מחפש אותך. ... שכלפי חוץ זה היה נראה שזה טוב, משרתים וכו וכו אמרה לו כאן המקום הזה הוא לא טוב. עכשיו מה רבי נחמן אומר בדימוי? אומר שכלפי חוץ באת המלך, מי זה בת המלך? ... היא אומרת לו - המקום הזה הוא לא טוב. כאילו, נכון שאני נראית אצל מלך אבל בעצם אני נמצאת אצל השטן. זה בדימוי שיש שתי פלטין, שתי ארמונות, שבאחד יש מלך ... ישן זמן מרובה מאד זה כמה שנים, ואני הייתי מתפרנס מהפירות, אמר לו אני אכלתי ככה ממה שיש. מה זה נקרא בדימוי שהתת מודע אומר לך, אתה יודע, אני לא באמת ... כאן מרכבה ושהיתה בת המלך באה אליו והיתה צועקת... בתוך כך הציץ וראה שהמטפחת מונחת אצלו. מה זה אומר בדימוי, שלפעמים בן אדם בחיים שלו יש כמו את המטפחת ...
ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
... וכיצד הוא משפיע על תפיסת המציאות? לפי אליעד כהן, כוח המדמה הוא היכולת של האדם להפיק תמונות או דימויים בראשו שאינם בהכרח משקפים את המציאות האמיתית. כוח זה לא ... אלא גם משפיע על איך אנו מייחסים משמעות לדברים. לפעמים, מה שאנו תופסים כמציאות, הוא למעשה דימוי שמצייר המוח שלנו, ולעיתים הוא אפילו יכול להיות שגוי או מנותק מהמציאות. דימויים אלו יכולים לגרום לנו לראות את המציאות בצורה מעוותת, ... המידע שברשותנו ללא מדויק או שגוי. למשל, כשאנחנו שומעים על אדם או מצב, יכולים להיווצר בראשנו דימויים אוטומטיים שנראים לנו כמציאות, אך הם עשויים להיות רק ... אנחנו מבטאים אותה. דיבור על נושא מסוים, במיוחד אם מדובר בלשון הרע או דיבה, יכול להעצים את הדימוי שיצרנו בראשנו ולהפוך אותו למציאות בלתי נכונה. כאשר אנו ... על אחרים, הוא בעצם מבטל את המהות האמיתית של אותו אדם ומחליף אותה בתמונה שקרית שנוצרה על ידי הדימוי המדמיין. מהו חידוש וכיצד הוא קשור לכוח המדמה? חידוש הוא ... יש לנו הוכחות או סמכות מאחוריו. פעמים רבות, חידושים אלו אינם בהכרח נכונים, אלא הם תוצאה של דימוי של המוח שלנו, שאולי לא משקף את המציאות כפי שהיא. כיצד ... יותר. עלינו לשאול את עצמנו כל הזמן מהו הדבר האמיתי?, ולוודא שההבנה שלנו אינה נתפסת על ידי דימויים או חידושים שגויים. דרך נוספת להתמודד עם כוח המדמה היא להיות מודעים למחשבות ולהבין איך כל מחשבה, אפילו אם היא נראית נכונה, יכולה להיות רק דימוי. כיצד כוח המדמה קשור לחוויות החיים והפרנסה? כוח המדמה לא ... רק על תפיסתנו את המציאות, אלא גם על חוויותינו בחיים. לדוגמה, אם אדם ממציא לעצמו חידושים או דימויים לגבי הדרך בה הוא מפרנס את עצמו, הוא עלול להתעכב או להיתקל בקשיים, כי הדימויים הללו לא בהכרח תואמים את המציאות. אליעד כהן מציין שכשיש יותר מדי חידושים ודימויים שגויים, הדבר יכול להוביל לבעיות פרנסה, שכן אדם עשוי להיאבק בחיים המקצועיים אם הוא לא מבסס את פעולתו על הבנת המציאות. מהו הקשר בין דימויים לבין התפילה והבקשות? כאשר אדם תפילה או מבקש משהו מהמציאות, הוא חייב להיות מחובר למהות האמיתית של הדברים. כל עוד יש לו דימויים שגויים, התפילה לא תוכל להתממש בצורה נכונה. אליעד מסביר שהחיבור בין האדם לבין מה שהוא מבקש תלוי בהבנה האמיתית של המהות, ולא בדימויים שהאדם יוצר סביב אותה מהות. אם הוא מתמקד בצורות ... ובצורה נכונה. רק כשכל החלקים מתחברים יחד, יש לאדם את היכולת להבין את המציאות בצורה שלמה ובלי דימויים מעוותים. כוח המדמה ליקוטי מוהרן חידוש בתפיסת המציאות דימויים ושגיאות תפיסתית כוח המדמה בפרנסה הבנת המציאות האמיתית ...
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים?
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים?
... פוסלים את הטענה מיידית, הדבר מוביל לסתימת פיות ומונע אפשרות לחקור לעומק את מה שעומד מאחורי הטענה. כיצד להבין את הדימוי של יש לי חורים בראש? במקום לומר אתה מדמיין, צריך להיכנס לעולם המושגים של האדם, לקחת ברצינות את דבריו, ולהתחיל לשאול שאלות מנחות כמו: מה זה אומר עבורך שיש לך חורים בראש?, מתי ... היכולת לבצע את הפעולה, או שהוא יסביר פחדים וחששות נוספים שעדיין לא ביטא. מדוע אנשים מבטאים מצוקות רגשיות באמצעות דימויים קיצוניים? אנשים משתמשים בדימויים דרמטיים, כי לעיתים קשה להם לבטא במילים רגילות את החרדות או המצוקות הפנימיות שלהם. לדוגמה, אדם שאומר אני שקוף יכול להתכוון לכך שהוא מרגיש חסר פרטיות או שהוא מפחד שיגלו עליו דברים מסוימים. הדימוי של השקיפות מבטא פחד פנימי או חרדה אישית באופן סמלי, אך מי ששומע את הדימוי באופן שטחי יכול להתבלבל ולא להבין את המשמעות האמיתית. איך מטפלים באדם שטוען שהוא רואה דינוזאורים? כאשר אדם טוען טענה כמו אני רואה דינוזאורים, יש לשאול אותו שאלות מכוונות כגון ... רגשית או מחשבתית. ייתכן שבאמצעות החקירה הוא יגלה שבעצם מדובר בתחושה או פחד פנימי שמובע בצורה מוחשית. האם תמיד הדימויים האלה מסתירים מציאות אחרת? לפי אליעד כהן, התשובה היא כן. תמיד יש איזושהי אמת פנימית או חרדה עמוקה מאחורי דימויים כאלה. האדם פשוט אינו יודע כיצד לבטא את האמת הפנימית שלו באופן ישיר ולכן משתמש בדימויים מוזרים או קיצוניים. המטרה היא לעזור לאדם לגלות בעצמו את המשמעות האמיתית והעמוקה של תחושותיו. מה עושים אחרי שמגלים את הסיבה האמיתית לבעיה? אחרי שמגיעים לשורש הפחד או החרדה ... שמאפשרות לאדם לבטא בבירור את המצוקות העמוקות שלו, ללא כפיית פרשנויות חיצוניות. איך לנהל שיחות עומק עם אנשים בעלי דימויים חריגים? גישות לתחקור מחשבות ודימויים יוצאי דופן כיצד להפוך שיחה על בעיות רגשיות לשיחה מעשית? פחדים, חרדות והלבשתם בדימויים סמליים איך להבין משוגעים? יעוץ לפסיכולוגים ופסיכיאטרים לטיפול בחרדות איך לא לפסול אנשים שמביעים מחשבות מוזרות? למה חשוב לא לבטל מיידית את דברי האדם שטוען יש לי חורים בראש? ... שיחה מעמיקה. במקום זאת, כדאי להתייחס בכובד ראש לטענות ולנסות להבין מה מסתתר מאחוריהן. איך חוקרים את המשמעות של הדימוי יש לי חורים בראש? תחילה מתייחסים לדבריו של האדם כאילו הם נכונים, ושואלים אותו שאלות כמו מה זה אומר שיש לך חורים בראש?, איך זה משפיע על התחושה היומיומית שלך? או מאז מתי התחושה ... ולשאול למה זה מפריע לך לעבוד?, איך בדיוק החורים האלה משפיעים עליך?. לפעמים דרך השאלות הללו האדם בעצמו יבין שהדימוי לא מחייב אותו בפועל להימנע מפעולה מסוימת, או שהוא יפרט פחדים נוספים. למה הטענות יכולות לשקף בעיה רגשית עמוקה יותר? אנשים משתמשים לעתים בדימויים מוגזמים כדי לבטא מצוקה רגשית או חרדה פנימית. לדוגמה, אדם שאומר אני שקוף עשוי להתכוון לכך שהוא מרגיש שאין לו פרטיות ושכל המחשבות שלו חשופות לעיני אחרים. לעתים הוא אינו יודע לבטא במילים ישירות את החשש הזה, ולכן הוא בוחר בדימוי קיצוני. איך מתייחסים לדוגמה של אני רואה דינוזאורים? כאשר מישהו אומר אני רואה דינוזאורים, אפשר לברר באיזה מובן אתה רואה אותם?, מה הכוונה שלך במילה רואה?, ולנסות להבין אם מדובר ... מציאות פיזית לבין מטאפורה רגשית. האם זה תמיד לבוש של מחשבה פנימית אחרת? כן. לרוב יש גרעין של אמת אישית מאחורי הדימויים הדרמטיים. האדם רוצה לבטא פחד, בלבול או חרדה, והדימויים הם הדרך שבה הוא מתאר זאת. כשחוקרים יחד איתו את שורש האמירה, מגלים את המניע הפנימי העמוק יותר. מה עושים כשמגלים את הבעיה האמיתית? לאחר שאוספים פרטים ומגלים את הסיבה הרגשית או ... המשלבת הקשבה אמפתית עם יכולת לנסח שאלות שיעזרו לאדם לבטא את המצוקה האמיתית שלו. איך לנהל שיחות עומק עם אנשים בעלי דימויים חריגים גישות לתחקור מחשבות ודימויים יוצאי דופן כיצד להפוך שיחה על בעיות רגשיות לשיחה מעשית פחדים, חרדות והלבשתם בדימויים סמליים ש: השאלה כזאת מה השכל שבדבר כשמישהו שהוא נראה חושבים שהוא משוגע לגמרי אומר אני מרגיש שיש לי פה חורים אני מרגיש שהמוח שלי קטוע, אני מרגיש שאני שקוף ואני לא יודע מה ... מנסה לומר בזה, מה היא מבטאת המחשבה הזאת ואז חוקרים ומוצאים את נקודת האמת במה שהוא אמר ותמיד יש איזו נקודת אמת זה דימויים. כמישהו נגיד אומר היה לנו פה פעם מישהו נגיד שאומר נגיד עוקבים אחרי יש לי סימנים אז זה אומר שיש בתוכו איזה חרדה מזה שמנסים לעשות לו רע והוא מלביש את זה ב - עוקבים אחרי או כאלה זהו. ש: זה תמיד לבוש? אליעד: תמיד זה לבוש יש איזה משהו של אמת כחוט השערה וזה דימוי על דימוי, מה שקורה לפעמים שהבן אדם מרוב דימויים הוא כבר שכח שזה דימויים והוא כבר חושב שזה באמת ככה אבל אם מתחילים לעשות איתו רגע זה באמת ככה איפה החור, אוקי אתה רואה פה חור אני יכול להכניס דרכו אצבע אני יכול גם אצלך להכניס אצבע? לא, אז זה לא חור ...
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
... קדימה, הוא יגלה שאין אני מוגדר באותו רגע. האני הוא תמיד דימוי שנוצר כאשר התודעה מוסיפה לרגע הנוכחי מחשבה על עבר או עתיד. כיצד מתגבשת תחושת האני? אליעד מדגים שתפיסת האני נוצרת ... למשהו אחר - לעבר או לעתיד. הוא מסביר שלמעשה העבר הוא דימוי, משהו שכבר חלף, שאיננו מתקיים עוד, ואילו העתיד הוא ציפייה או דמיון, שאינו קיים ברגע הזה. מכאן עולה שתפיסת האני כמשהו ... קבוע היא אשליה שנוצרת בתוך התודעה. מדוע העבר והעתיד הם דימויים בלבד? אליעד מסביר שהעבר והעתיד קיימים רק כתמונות או דימויים במוחו של האדם. לדוגמה, הזיכרונות שלנו מהעבר הם תמונות ומחשבות שנוצרות בהווה, ולכן העבר הוא בעצם רק מחשבה על העבר, ... שהוא חושב שהוא, הוא לא האני של הרגע הזה, אלא אוסף של דימויים וזיכרונות. ברגע שהאדם מבין שהאני שלו ברגע הזה אינו אותו אני שהיה בעבר, וגם לא זה שיהיה בעתיד, נוצרת הבנה עמוקה ... מדגיש שוב ושוב שכל מה שאנו תופסים כעבר או עתיד הוא דימוי בלבד, ובעצם המציאות היחידה שקיימת היא הרגע הזה, שאין בו עבר ועתיד. לפיכך, כל תחושת הזמן והאני שנוצרת בתודעתנו מבוססת ... מסביר שבעצם כל הזמן הוא רק אשליה, גם העבר וגם העתיד הם דימויים. כל מחשבה על העבר או על העתיד לא בהכרח שייכת לנו בהיבט של האני. האני כפי שאנחנו תופסים אותו הוא לא אלא זיכרון או ... אנחנו בעצם יוצרים את התפיסה של הזמן, ומה שעובר הוא רק הדימוי שלנו את הזמן. לדבריו, האני האמיתי הוא זה שבולם את הזמן, כלומר, כל הרגעים - כל אותם רגעים שמרכיבים את הזמן - הם למעשה ... את הרגע שבו הכל מתהווה. לדעתו, כל רגע הוא רק אשליה, רק דימוי של זמן. האני שלנו, אם כן, משתנה כל הזמן, ואין אפשרות לדבוק בו לאורך זמן. אם נצליח להתבונן בעין ראה את כל הרגעים הללו ... דווקא דרך הרגע הנוכחי. כל מה שקרה, כל מה שיקרה, זה רק הדימוי שלנו. אין זמן, אין אני קבוע. האני הוא פשוט תחושת זיכרון או ציפייה - כל אחד מהם מבוסס על מימדים שנראים לנו רק דרך ...
תודעה, להיעלם, קיום ואי קיום, כולם טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות
תודעה, להיעלם, קיום ואי קיום, כולם טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות
... אם נשרוף שולחן, הוא לא ייעלם, אלא ישנה את צורתו. הוא משתמש בדימוי של גוף האדם, המדגים כיצד אדם נוצר מחיבור של חלקים קטנים (כמו אטומים ותאים) המתחברים יחד לכדי צורה מורכבת, בדומה לבניית רובוט מחלקים קטנים. לכן, דבר לא נוצר באמת יש מאין, ... אני. למשל שואלים אדם מי אתה, ואז האדם מתחיל לספק תשובות שהם דימויים, לכן ככול שיש לך יותר דימויים, כך יש לך יותר אפשרויות חשיבה לפתור את השאלה מי אני. לכן כל התהליכים שאתה לומד בעולם עוזרים לך. בתיאוריה אתה צריך לדעת הכל כדי להבין מה שאני אומר. עכשיו ככול שאתה יודע ...
גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
... צורת דבר מסוים, כמו דימוי או מבנה חיצוני, והצורה הזו הופכת למחויבת עבורו. הוא ... את ההסבר באמצעות דימויים כמו רומן עם עגבנייה או עם חוויות אחרות כדי להדגים ... לו. הוא מביא את הדימוי של כסף, נשים ואוכל ומסביר כי כל אדם בוחר מה ... דבר מסוים - כמו דימוי או מבנה חיצוני - עד שהצורה הזו הופכת למחויבת עבורו. ... ההסבר הזה באמצעות דימויים כמו רומן עם עגבנייה או עם חוויות אחרות כדי להראות ...
דימוי עצמי נמוך, דימוי עצמי שלילי, חוסר הערכה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, דימוי עצמי חיובי, דימוי עצמי גבוה, אהבה עצמית, קבלה עצמית, הערכה עצמית גבוהה, הערכה עצמית נמוכה, לחזק ביטחון עצמי
דימוי עצמי נמוך, דימוי עצמי שלילי, חוסר הערכה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, דימוי עצמי חיובי, דימוי עצמי גבוה, אהבה עצמית, קבלה עצמית, הערכה עצמית גבוהה, הערכה עצמית נמוכה, לחזק ביטחון עצמי
דימוי עצמי נמוך, דימוי עצמי שלילי, חוסר הערכה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, דימוי עצמי חיובי, דימוי עצמי גבוה, אהבה עצמית, קבלה עצמית, הערכה עצמית גבוהה, הערכה עצמית נמוכה, לחזק ביטחון עצמי האם כל הרגש שלנו כלפי אחרים הוא רק השלכה של עצמנו? אנשים רבים שואלים את עצמם האם הרגשות שהם חווים כלפי אנשים אחרים - כמו רחמים, שמחה או עצב - הם בעצם רק השלכות של מצבם האישי או דימויים פנימיים שלהם. אליעד כהן מתייחס לשאלה זו לעומק ומסביר באמצעות דוגמאות מוחשיות את הדרך שבה האדם תופס את עצמו ואת סביבתו, ואת הקשר ההכרחי בין השניים. ... ההסבר של אליעד, אנשים פעמים רבות מעדיפים לחשוב שניתן להתייחס למצב מסוים באופן אובייקטיבי כדי להימנע מהתמודדות ישירה עם רגשות או דימויים שליליים שיש להם על עצמם. האם אפשר להסתכל על אחרים בלי להשוות לעצמי? אליעד מדגיש כי כאשר אדם חווה רגש כלפי אחרים, הוא בעצם חווה את הרגש הזה ביחס לעצמו. ... משווה את עצמו לאחרים. אותו עיקרון נכון גם לרגשות אחרים כגון עשיר ועני, רוחני ולא רוחני, מושחת ולא מושחת. האדם תמיד מתמודד עם הדימוי הפנימי שלו דרך ההשוואה לאחרים, ולכן אינו יכול באמת להתייחס לאחרים בלי לעבור קודם כל דרך עצמו. הדוגמה של אדם החושב לעצמו האם אני טיפש או חכם? ממחישה את ... עם הרגש. אליעד מסביר כי האדם נוטה לשאול שאלות עקיפות כדי לברוח ממצבים שבהם הוא חושב על עצמו בצורה שלילית. מהי הדרך להתמודד עם דימוי עצמי שלילי? אליעד מסביר כי הפתרון לבעיה של דימוי עצמי נמוך או שלילי, חוסר ביטחון עצמי, או הערכה עצמית נמוכה, הוא לא לנסות לחשוב שיש לאדם יותר יתרונות מחסרונות, אלא דווקא להבין ולקבל שהוא כולל את כל ... רע ומאפשרת לו פשוט לקבל את עצמו בצורה מוחלטת ושלמה. איך להגיע לקבלה עצמית מלאה? אליעד מסכם ואומר שהאדם צריך לבחון בצורה כנה את הדימויים שלו, בלי לנסות להתחמק מהתמודדות איתם. האדם אמור לכתוב רשימה של כל התכונות הטובות והגרועות שלו ולהכיר בכך שכל התכונות קיימות בו במאה אחוז. רק מתוך הבנה וקבלה מלאה של החסרונות והיתרונות הוא יכול להפסיק להפריד ביניהם, ובכך להגיע לדימוי עצמי חיובי באמת, קבלה עצמית ואהבה עצמית מוחלטת. איך לחזק ביטחון עצמי? מה גורם לדימוי עצמי נמוך? האם אפשר לאהוב את עצמי לגמרי? איך לקבל את עצמי כמו שאני? מה ההבדל בין חכם לטיפש? איך לשפר הערכה עצמית? ...
מפחד להשתגע, מפחד לאבד שליטה, מפחד לפגוע במישהו, מפחד להרוג מישהו, מפחד לפגוע בילדים, מפחד מפעולה לא הגיונית, מפחד מאובדן שליטה, מפחד להתאבד, מפחד לפגוע בעצמי, מפחד לפגוע באחרים, מחשבה טורדנית
מפחד להשתגע, מפחד לאבד שליטה, מפחד לפגוע במישהו, מפחד להרוג מישהו, מפחד לפגוע בילדים, מפחד מפעולה לא הגיונית, מפחד מאובדן שליטה, מפחד להתאבד, מפחד לפגוע בעצמי, מפחד לפגוע באחרים, מחשבה טורדנית
... מראות של גן עדן וגיהנום לפי האסלאם, נוצרים ראו דמויות כמו ישו, וכך הלאה. הסיבה לכך היא שכל אדם סוחב בתוכו דימויים, פחדים, ואמונות מודחקות, ובמצבי לחץ קיצוניים - כגון לפני המוות או במצבים של כמעט מוות - דימויים אלו פורצים לתודעה שלו. אותו דבר קורה גם עם פחדים של אנשים מפני איבוד שליטה: הפחד הוא מפני משהו ... לכלול ראיית גיהנום, עוגיפלצת, או חוויות דתיות שונות לפי אמונתם הדתית. אליעד מציין שמדובר בהשפעות של פחדים ודימויים שנמצאים במוח של האדם, שנכנסים לתמונה כשיש שינוי קיצוני במצבו, כמו לפני מוות או כמעט מוות. ...
אהבה לא הגיונית, למה אני אוהב אותה? למה אני אוהבת אותו? האם להילחם על הקשר הזה? האם ללכת לטיפול זוגי? התאהבות לא הגיונית, איך נוצרת התאהבות? קשר זוגי, למה אני מאוהב בה? למה היא אוהבת אותי? מה זו אהבה?
אהבה לא הגיונית, למה אני אוהב אותה? למה אני אוהבת אותו? האם להילחם על הקשר הזה? האם ללכת לטיפול זוגי? התאהבות לא הגיונית, איך נוצרת התאהבות? קשר זוגי, למה אני מאוהב בה? למה היא אוהבת אותי? מה זו אהבה?
... דמות דמיונית ומושלמת שהוא מפנטז עליה. האם אנו אוהבים את האדם או את הדימוי שלו? לפי אליעד כהן, לעיתים קרובות האהבה שלנו אינה מופנית כלפי האדם שאיתו אנחנו נמצאים, אלא כלפי דמות דמיונית שאנו יוצרים בראשנו. למשל, אדם שמאוהב בשחקנית ... אותנו באהבה? הסיבה לכך שאנשים נאחזים בקשרים רעים היא שהם מאוהבים בדימוי או באידיאל שהם מדמיינים, ולא באדם האמיתי. האידיאל הזה נותן להם תחושה טובה, ולכן הם ממשיכים להיאחז בו ולהילחם עבורו, גם כאשר הוא גורם לסבל. אליעד מסביר כי אם ... רוצים בחיים ובמערכות היחסים שלנו. מהו הקשר בין אהבה לאידיאלים? איך דימויים דמיוניים משפיעים על מערכות יחסים? האם כדאי להילחם על מערכת זוגית? איך להבין את המניעים האמיתיים של האהבה? למה אנחנו אוהבים מי שעושה לנו רע? מהו הקשר בין ... מה שאנחנו חושבים שהיא? למעשה, אהבה לא תמיד מכוונת לאדם עצמו אלא לדימוי שאנחנו יוצרים. לדוגמה, אדם שמתאהב בשחקנית קולנוע לא אוהב את השחקנית עצמה, אלא את הפנטזיה שהוא יצר עליה, את הדימוי שהיא מייצגת עבורו. כך גם עם בני זוג - אנחנו עשויים לאהוב את הדימוי של מה שהיינו רוצים שהם יהיו, ולא אותם כפי שהם בפועל. למה אנשים לפעמים נלחמים על משהו שלא טוב להם? כשאנשים נלחמים על קשר זוגי למרות שהוא לא טוב להם, זה לא בהכרח בגלל שהם אוהבים את האדם שמולם, אלא כי הם מאוהבים בדימוי שהם יוצרים עליו. הם מדמיינים שאם רק יצליחו לשנות אותו או את מערכת היחסים, הם יגיעו למקום טוב יותר, וזו הסיבה שהם ממשיכים להילחם על הקשר. מהו הקשר בין אהבה לאידיאלים? איך דימויים דמיוניים משפיעים על מערכות יחסים? האם כדאי להילחם על מערכת זוגית? איך להבין את המניעים האמיתיים של האהבה? עכשיו יש תיאוריה שאומרת שבן אדם אוהב את? ש: מי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך למכור נכון? באיזה מילים למכור? איך להצליח למכור? שימוש במילים של הלקוח, טעויות של אנשי מכירות, דימויים של הלקוח, איך לשכנע לקוחות? איך למכור ללקוחות? שיקוף של הלקוח, איך יוצרים ראפור?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: דימויים, האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דימויים, איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, אימון אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי לחיים בנושא דימויים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 14:25:07 - wesi1