... אישי, למכור בצורה אישית, ניתוח קמפיין פוליטי, סודות השכנוע של
ביבי נתניהו מול בני גנץ, למה הביביסטים מצביעים לביבי? האינטרס של הלקוח, לדבר על התועלת של הלקוח, לגרום למישהו לבחור בך, איך לגרום למישהו להצביע לך? מה אפשר ללמוד ממערכת הבחירות של
נתניהו וגנץ על שיווק ומכירות? הקמפיינים הפוליטיים של בני גנץ
ובנימין נתניהו מציעים שיעור חשוב על השפעה ושכנוע במכירות ובשיווק. כאשר מנתחים את ההבדלים בין שני הקמפיינים, ניתן להבחין בגישות שונות לחלוטין: גישתו של גנץ לעומת גישתו של
נתניהו. כל אחד מהם בחר להתרכז בנושאים שונים ובדרכים שונות לשכנע את הציבור, והשפעתם על המצביעים מלמדת אותנו הרבה על מה שחשוב בשיווק ... המרכזיים של בני גנץ? הקמפיין של בני גנץ התבסס בעיקר על מתקפה ישירה כלפי
נתניהו. המסרים המרכזיים היו:
נתניהו מושחת, גנב, רמאי ושקרן.
נתניהו מסכן את ביטחון המדינה.
נתניהו דואג רק לעצמו ולא לציבור.
נתניהו יוביל את המדינה לדיקטטורה. השוואת
נתניהו למנהיגים אוטוריטריים כמו ארדואן. כפי שנראה, המסרים הללו מתמקדים אך ורק בהתקפה על
נתניהו. הם לא מציעים למצביעים שום תועלת אישית אם הם יצביעו עבור גנץ. למעשה, זהו קמפיין אנטי -
נתניהו, ולא קמפיין שבונה תחושת מחויבות אישית או קשר רגשי עם המצביעים. מה היו המסרים המרכזיים של
בנימין נתניהו? בניגוד לקמפיין של גנץ, המסרים של
נתניהו כללו תקיפה על גנץ, אך הם התמקדו בעיקר בהזדהות אישית של המצביעים: השמאל בז לכם, שונא אתכם ולא סופר אתכם. התקשורת נגדכם, האליטות ... רק אני מייצג אתכם, ואם אני לא אהיה בשלטון - זה פוגע בכם אישית. הקמפיין של
נתניהו שדר את המסר שהבחירות אינן רק עניין פוליטי, אלא מאבק אישי של המצביעים. הוא הצליח ליצור תחושת הזדהות רגשית אצל תומכיו, שבאמת הרגישו ... ההבדל הקריטי - האם הקמפיין אישי? ההבדל המרכזי בין קמפיין גנץ לקמפיין
נתניהו היה שהקמפיין של
נתניהו גרם לבוחריו להרגיש שהבחירות הן מאבק אישי. המצביעים של
נתניהו הרגישו שההצבעה היא לא רק בשביל המדינה, אלא עבור עצמם. זה יצר תחושת מחויבות אישית גבוהה יותר וגרם להם להרגיש שזה לא רק על העתיד של ... כל תהליך לממוקד בתועלת האישית של הלקוח? הקמפיין של בני גנץ מול הקמפיין של
בנימין נתניהו - שיעור במכירות ושכנוע כאשר אנו מנתחים את הקמפיינים של בני גנץ
ובנימין נתניהו, ניתן לראות הבדל מהותי בגישה השיווקית והשכנועית שלהם. ההבדל הזה יכול להוות שיעור חשוב לכל מי שעוסק במכירות, שיווק, שכנוע ... אישית ללא פנייה אישית הקמפיין של בני גנץ התבסס בעיקר על מתקפה ישירה כלפי
בנימין נתניהו. המסרים המרכזיים שלו כללו טענות כמו:
נתניהו מושחת, גנב, רמאי ושקרן.
נתניהו מסכן את ביטחון המדינה.
נתניהו דואג רק לעצמו ולא לציבור.
נתניהו יוביל את המדינה לדיקטטורה. השוואת
נתניהו לארדואן ולמנהיגים אוטוריטריים אחרים. אם נבחן את המסרים הללו, נראה שהם מתמקדים
בנתניהו עצמו - במה שהוא כביכול עשה או יעשה - ולא במה שהבוחרים של גנץ יקבלו אם יצביעו עבורו. כלומר, המסרים של גנץ הם אנטי -
נתניהו, אך הם אינם יוצרים תחושת מחויבות אישית אצל המצביעים. המסרים של
נתניהו - יצירת קשר אישי עם הבוחר
בנימין נתניהו, לעומת זאת, העביר מסרים שונים לחלוטין. חלק מהמסרים שלו עסקו גם בהתקפה על גנץ, אך המסר המרכזי והחשוב ביותר היה אנחנו נגד הם. ...