אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אסור ✔איך להבין את עצמי? למה אני רוצה משהו? איזה תשובות לא לענות? איזה תשובות אסור לענות? איך להשתחרר מרצון? איך להבין רצון? איך להגיע ללא יודע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:15איך להבין את עצמי? למה אני רוצה משהו? איזה תשובות לא לענות? איזה תשובות אסור לענות? איך להשתחרר מרצון? איך להבין רצון? איך להגיע ללא יודע? תשובה מעגלית, חקירה עצמית, מודעות עצמית, חלק 1
איך לנהל חקירה עצמית בצורה נכונה?

אליעד כהן מסביר כיצד לבצע חקירה עצמית נכונה וכיצד לשאול את עצמנו שאלות שמטרתן להבין למה אנחנו רוצים משהו. הוא מציג מספר כללים חשובים לגבי אילו תשובות אסור לנו לענות כאשר אנו מנסים להבין את עצמנו ואת הסיבות לרצונות שלנו.

מה הן התשובות שאסור לענות כשחוקרים רצון עצמי?

כאשר אדם מתחיל חקירה עצמית לגבי הרצון שלו, למשל "למה אני רוצה שיאהבו אותי?", אסור לו לתת כמה סוגי תשובות:
  • אסור להגיד "לא יודע". כאשר אתה עונה "לא יודע", אתה מתחמק מהחקירה. כל תשובה עדיפה על פני "לא יודע".
  • אסור לתת תשובות ללא סיבה. תשובות כמו "סתם", "ככה בא לי", או "בלי סיבה" אינן קבילות, כי הן עוצרות את החקירה.
  • אסור לתת תשובות נרדפות או מעגליות. לדוגמה, אם תשאל "למה אני רוצה לאכול?" ותענה "כי זה עושה לי טוב", ואז תשאל שוב "למה זה עושה לי טוב?" ותענה שוב "כי זה טוב לי", זו תשובה מעגלית שלא מתקדמת לשום מקום.
מה הבעיה בתשובות מעגליות בחקירה עצמית?

אליעד כהן מסביר שכאשר אנחנו נותנים תשובות מעגליות, אנחנו למעשה לא מתקדמים לשום תובנה חדשה. הוא נותן דוגמה נוספת: אדם אומר שהוא רוצה שיאהבו אותו, וכשנשאל למה, עונה "כי זה יגרום לי להרגיש טוב", ושוב "למה זה יגרום לך להרגיש טוב?", והתשובה חוזרת "כי זה יגרום לי להרגיש טוב". זוהי דוגמה לתשובה מעגלית שלא מאפשרת הבנה עמוקה יותר של הסיבה האמיתית.

איך להימנע מתשובות מעגליות בחקירה עצמית?

כדי להימנע מתשובות מעגליות, אליעד מציע תרגיל מחשבתי שמטרתו לבחון האם הסיבה היא באמת סיבת עומק או רק תירוץ שטחי. לדוגמה, אם האדם אומר שהוא לא רוצה שיקר לו כי הוא מפחד להיות חולה, הוא צריך לדמיין מצב בו הוא קר אבל בטוח שלא יהיה חולה. אם עדיין לא אכפת לו מהקור, סימן שהבעיה היא לא הקור עצמו אלא הפחד מהמחלה. אם האדם יאמר לעצמו שוב ושוב "קור כשלעצמו לא רע, לא מפריע לי", הוא יוכל לגלות את הסיבה העמוקה יותר.

איך להגיע למצב שבו באמת אינך יודע את הסיבה לרצונך?

אליעד כהן מבהיר שישנו מצב עמוק יותר שבו האדם באמת יגיע למסקנה שהוא אינו יודע את הסיבה לרצון שלו. הוא אומר שיש שתי אפשרויות:
  • או שהאדם יגיע להבנה שהוא באמת לא יודע למה הוא רוצה משהו, ואז הרצון עצמו יאבד מכוחו, כי האדם מבין שאין לכך סיבה ברורה.
  • או שהאדם יקבל את זה שהוא לא יודע מדוע הוא רוצה, ואז הוא יגיע לתובנה שאין לו שליטה על הרצון, ולכן הוא מפסיק להתנגד אליו או לנסות לשנותו.
לדוגמה, אדם שחולה וסובל, אילו היה מרגיש שהוא יכול לבחור ברצונו באופן מלא, אז הוא לא היה מתלונן על המצב, מכיוון שהיה מבין שזו בחירה שלו. לכן, אם אדם באמת מגיע להבנה עמוקה שאין סיבה אמיתית לרצון שלו, הוא מפסיק להיאבק בו.

למה להבין באמת שאין סיבה לרצון משחרר אותך ממנו?

ההסבר של אליעד כהן הוא שכאשר האדם מבין לעומק שאין סיבה אמיתית או הגיונית לרצון, הוא משתחרר מהאחיזה של הרצון בו. אם אתה מבין שבאמת אין סיבה למה אתה רוצה משהו, או שאתה מבין שהסיבה שטחית וחסרת היגיון, אז הרצון מפסיק להיות משמעותי עבורך, וכך אתה משתחרר ממנו.

איך להגיע למצב של "לא יודע" אמיתי?

אליעד מסביר שיש הבדל בין "לא יודע" שנאמר מתוך עצלנות או פחד מלחקור, לבין "לא יודע" שנובע מחקירה עמוקה והגעה להבנה שאין תשובה אמיתית. כאשר אתה מגיע ל"לא יודע" מתוך חקירה אמיתית ועמוקה, אתה למעשה משתחרר מן הרצון עצמו. או שתגיע למצב שבו אתה פשוט מקבל את הרצון כפי שהוא ולא מנסה לשנות אותו יותר, או שאתה מבין שהוא לא באמת קיים בעומקו.

מה לעשות כשמגיעים למצב שבו מבינים שאין שליטה אמיתית?

כשאדם מבין באמת שאין לו שליטה על הרצון שלו, הוא יכול להגיב בשני אופנים:
  • לקבל את העובדה שאין לו שליטה, ואז הוא מפסיק לסבול מהמאבק נגד הרצון.
  • או להכיר בכך שהרצון כלל לא היה מהותי או מחויב המציאות מלכתחילה, ולכן הוא יכול להפסיק להתייחס אליו כאל בעיה.
ההבנה שאין שליטה אמיתית יכולה לשחרר אדם מרצונותיו, כי הוא מפסיק להיאבק במה שאין לו עליו שליטה.

כיצד להתמודד עם תחושת החוסר שליטה?

ההתמודדות עם תחושת חוסר השליטה, לפי אליעד, היא להבין שאם הרצון אינו בשליטתך, אין טעם לסבול ממנו. למשל, אם אדם חולה ומבין שהוא אינו שולט על המצב, הוא יכול פשוט להפסיק להתנגד ולהפסיק לחוות סבל מהמחלה, משום שההתנגדות היא הגורם האמיתי לסבל.

לסיכום, איך החקירה העצמית משחררת אותך מהרצונות שלך?

החקירה העצמית שאליעד כהן מציע נועדה להביא אותך להבין לעומק למה אתה רוצה משהו, או להבין שאין לך באמת סיבה הגיונית לרצון הזה. ברגע שתבין שאין סיבה, או שאין שליטה אמיתית על הרצון, תוכל להשתחרר ממנו לחלוטין ולהפסיק לסבול.
איך להגיע ללא יודע מטרות הרצון להשתחרר מהרצון להתלונן מנסה לשנות תחושה של מציאות חוויות רצון הרגשה של חוסר איזה תשובות אסור לענות איזה תשובות לא לענות איך להבין איך להבין את איך להבין את עצמי איך להבין את עצמך איך להבין רצון איך להגיע איך להגיע ל איך להגיע ללא יודע איך להשתחרר איך להשתחרר מ איך להשתחרר מרצון איך להשתחרר מרצונות אני רוצה משהו אסור אסור לענות החלשת הרצון השתחררות חופש חקירה חקירה עצמית חקירות לא יודע לא יודעים להבין להבין את להבין את עצמי להבין את עצמך להבין רצון להגיע להגיע ללא יודע להחליש את הרצון להחליש רצון להטיל ספק ברצון להשתחרר להשתחרר מ להשתחרר מהרצון להשתחרר מרצון להשתחרר מרצונות למה אני למה אני אוהב משהו למה אני אוהבת משהו למה אני רוצה למה אני רוצה משהו למה אתה אוהב משהו למה אתה רוצה משהו למה מישהו אוהב משהו למה מישהו רוצה משהו לשנות את הרצון לשנות רצון מה אני רוצה מודעות מודעות עצמי מודעות עצמית ספק ברצון רוצה רוצה משהו רצון שחרור מהרצון שינוי רצון תשובה תשובה מעגלית תשובות
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
... ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד למה אנשים רוצים דווקא את מה שאסור להם? אליעד כהן מסביר שלפעמים אנשים רוצים לעשות דברים לא בגלל תועלת ממשית, אלא דווקא בגלל התחושה שאסור להם. לדוגמה, יכול להיות אדם שנוסע באור אדום ברמזור, לא כי הוא חושב שזה בטוח או טוב, אלא כי הוא מרגיש צורך להוכיח לעצמו ... את זה מעוררת בו דחף דווקא לפעול נגד האיסור. מדוע אנשים עושים את ההפך ממה שאומרים להם? כאשר אדם מרגיש שאסור לו לעשות משהו, מתעורר אצלו דחף פנימי להתנגד לאיסור הזה. הוא רוצה להוכיח לעצמו שהוא לא מוגבל ושלא יגידו לו מה לעשות. ... אומרת לו שזה בסדר לבגוד, ייתכן שלא היה לו עניין בכך. מה שמניע אותו הוא לא המעשה עצמו, אלא המחשבה שיש דבר שאסור לעשות, ולכן הוא צריך להוכיח לעצמו שמותר. איך אפשר לטפל בתחושת האיסור הפנימית? אליעד כהן מפרט את שיטת הטיפול באנשים שהדחף ... מציע טיפול בשני רבדים מרכזיים: הראשון הוא להסביר לאדם שאין באמת איסורים מוחלטים. לדוגמה, אם מישהו חושב שאסור לו לפגוע בבריאותו, הוא צריך להרגיש שבעצם מותר לו לפגוע בעצמו. ההכרה הפנימית הזו, שמותר לו, מפחיתה את הדחף לעשות דווקא ... לעצמו את החופש שלו נגד האיסור. השני הוא להסביר לאדם שזה בסדר להרגיש מוגבל, כלומר, שמותר לו להרגיש גם שאסור לו. אם האדם יהיה מסוגל לקבל את התחושה שמותר לו להרגיש מוגבל, אז הוא לא יצטרך להתנגד לתחושת המגבלה ולהוכיח לעצמו את ההפך. זהו למעשה תהליך של פירוק הנחות היסוד: מחד, אסור לי להרגיש מוגבל, ומאידך אני חייב להוכיח שמותר לי. כשאדם מפסיק להרגיש שחייב להוכיח את ההפך, הוא כבר לא צריך לפעול נגד ... מדי, הפתרון הוא לאזן בין שתי הגישות: לאפשר לעצמו להרגיש שהכל מותר לו, וגם לקבל את התחושה שלפעמים יש דברים שאסורים לו, בלי להילחם בכך. איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? למה אנשים עושים דברים אסורים? מה עושים עם דחף לבגוד? האם אפשר להשתחרר מתחושת האיסור? איך להתגבר על קונפליקט פנימי? למה אנשים פוגעים בעצמם? מהי הכחשה ... המשהו כי...? ש: כי משהו. אליעד: לא זה סיבה למה בא לו לעשות את המשהו הוא רוצה לעשות את המשהו כי הוא חושב שאסור לו לעשות אותו. ש: שאסור לו? אליעד: כן עוד פעם יש אנשים שהם רוצים לעשות, עוד פעם יש בן אדם ככה הוא רוצה לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות משהו הוא ... שבן אדם רוצה לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות את זה חוקרים וחוקרים והוא רוצה לעשות את זה כי הוא אומר בגלל שאסור לי לעשות את זה לכן אני רוצה לעשות את זה. ש: ולמה הוא עושה את זה יוצא איזושהי תועלת בסופו של דבר. אליעד: לא ברור כי הוא נגיד מרגיש רע מזה שהוא לא יכול לעשות מה שבא לו יש לו כאילו התניה במוח אם אסור לך תעשה. ש: אתה שואל למה זה קורה? אליעד: עוד לא שאלתי רק תיארתי את המצב. ש: אוקי. אליעד: עכשיו עוד פעם יש מצב יכול להיות ... זה נותן לך אז הוא אומר תקשיב זה לא נותן לי כלום חוץ מדבר אחד שאני יודע שאני יכול לעשות את זה כי אומרים לו אסור לעשות משהו ואז הוא רוצה לעשות את זה כי אמרו לו שאסור, אוקי עכשיו השאלה היא זה איך להתמודד עם מצב כזה כאילו איך אפשר לצאת מזה. ש: למה צריך להגיע? אליעד: טוב כי לפעמים הבן אדם ... לעשות את זה היית רוצה לעשות את זה? הוא אומר לא הייתי רוצה זאת אומרת שהוא רוצה לעשות את זה רק כי אמרו לו אסור וזה מציק לו המחשבה שאסור לו לעשות, עוד פעם זה כמו מים גנובים ימתקו זאת אומרת הוא רוצה לעשות את הדבר כי אמרו לו שאסור אני אומר לו תקשיב ואם לא היה אסור לעשות את זה היית רוצה לעשות? הוא אומר לא לא הייתי אין לי בזה זה לא נותן לי כלום זאת אומרת שהוא בעצם מבין שהוא הולך לעשות ... מצד אחד יכול להיות שהוא בכלל לא רוצה לעשות אותו אפילו הוא רוצה לא לעשות אותו אבל המחשבה שאומרת לו תקשיב אסור לך לעשות את זה המחשבה הזאת מחרפנת אותו והוא אומר אני חייב לעשות את זה נגיד לדוגמא אנשים נגיד שעושים דברים מסוכנים אומרים לו כאילו אם היה מותר היית עושה את זה הוא אומר לא אבל בגלל שאסור הסיבה לעשות, כאילו זה מביא לו נזק גורם לו נזק נגיד אבל המחשבה שאסור לו היא משגעת עושה לו מאוד רע ובגלל זה הוא רוצה לעשות את זה. אז איך אפשר להתמודד עם כזה מצב איך אפשר לצאת ממצב כזה חוץ מאשר לך תעשה את זה? ש: צריך לגרום לו להרגיש שמותר לו לעשות הכל. אליעד: אבל אסור לך לעשות את זה מה זאת אומרת? ש: צריך להפוך לו את ההתניה בראש. אליעד: בוא ניתן דוגמא נגיד מישהו נגיד רוצה לרצוח מישהו ... אנשים מהרבה סיבות, אז למה אתה שוקל לרצוח מישהו? אז הוא אומר תראה הסיבה היחידה היא כי אני יודע שיש טאבו שאסור לרצוח לכן אני רוצה לרצוח כדי להוכיח לעצמי שאני לא מקשיב לחוקי החברה, נגיד בא ניקח משהו אחר בן אדם נוסע באדום למה אתה נוסע ... היא שאני מבחינתי מעדיף לא לנסוע באדום אני מבין שזה מסוכן לי לנסוע באדום אבל אני נוסע באדום כי המוח אומר לי אסור לך לנסוע באדום ואז הוא אומר מה הם יגידו לי איך לנסוע לא מקבל את זה לכן אני נוסע באדום. אז זאת אומרת הוא אומר תראה אם היה ... אבל מותר לך אם אתה רוצה הוא אומר טוב אז ההיגיון שלי אומר יש אדום למה שאני אסע זה מסוכן לי ובגלל שאמרו לי אסור לי לנסוע באדום ואם תיסע תחטוף דוח זה וזה אז הוא אומר אין עכשיו אני חייב לנסוע באדום כי אני לא מוכן להרגיש רע מהמחשבה ...
קורונה ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ישראל, מהי מזוזה? למה שמים מזוזה? מכת בכורות, מצוות מזוזה, להאמין באלוהים
קורונה ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ישראל, מהי מזוזה? למה שמים מזוזה? מכת בכורות, מצוות מזוזה, להאמין באלוהים
... ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ... אסונות ומחלות, בדיוק כפי שקרה במצרים. למה אסור היה לנשק מזוזה בזמן מגפת הקורונה? אליעד מציג בצורה משעשעת ואירונית את האיסור שהוטל ... באמת יכול לחשוש שמא המזוזה תהפוך לסכנה. מדוע אסור היה להתפלל בכותל המערבי בזמן קורונה אם הכל בידי אלוהים? אליעד מעלה נקודה נוספת באותו ... הקורונה? האם מזוזה באמת שומרת ממחלות? למה אסור לנשק מזוזה בקורונה? האם תפילה בכותל יכולה לגרום להידבקות? מה הקשר בין מזוזה למכת ...
מותר או אסור, זה וזה גורם, תערובת איסור והיתר, שיעור תורה, שיעור בהלכה, טעמי המצוות, לימוד תורה, לימוד הלכות, אליעד כהן דתי, גם רק, רק או גם
... או אסור, זה וזה גורם, תערובת איסור והיתר, שיעור תורה, שיעור בהלכה, טעמי המצוות, לימוד תורה, לימוד הלכות, אליעד כהן ... שני גורמים היוצרים תוצאה אחת, כאשר אחד מהגורמים מותר בשימוש והשני אסור. בשיעור, אליעד כהן מסביר לעומק את המשמעות של מצב הלכתי זה, ומבהיר כיצד ההלכה מתייחסת למצבים שבהם תוצאה או פעולה נוצרה גם מגורם מותר וגם מגורם אסור. ההסבר מתבסס על דוגמה מעולם התערובות ההלכתיות, כמו שימוש בשמרים מתרומה אסורה ובשמרים רגילים מותרים ליצירת מוצר חדש. מדוע חשוב לדעת האם הגורם הוא רק או גם אסור? אליעד מדגיש שהשאלה המרכזית היא האם הדבר שנוצר נחשב לאסור רק בגלל הגורם האסור או שהוא הופך למותר כיוון שמעורב בו גם גורם מותר. ההלכה עוסקת בהבחנה בין מצב שבו יש רק גורם אסור לבין מצב שבו יש שילוב של גורם אסור וגורם מותר. כלומר, אם התוצאה מושפעת רק מגורם אסור, התוצאה תהיה אסורה. אולם, אם יש גם גורם היתר וגם גורם איסור, אזי לדעת חלק מהפוסקים, התוצאה מותרת, שכן לא מדובר רק באיסור טהור ... של חולין (היתר), נוצרת השאלה אם המוצר הסופי מותר בשימוש או שהוא אסור כיוון שהיה מעורב בתהליך חומר אסור. דוגמה זו מבהירה את העיקרון של זה וזה גורם באופן מוחשי: יש שני מקורות לחומר, אחד אסור ואחד מותר, והשאלה היא כיצד נקבע הסטטוס של התוצאה. איך מחליטים האם תוצאה שנוצרה מזה וזה גורם מותרת או אסורה? אליעד מתאר שני כיוונים בפסיקה ההלכתית בעניין זה: ישנן דעות שאומרות כי כאשר יש זה וזה גורם, הולכים אחר ... היתר, התוצאה תהיה מותרת, ואם הגורם האחרון הוא איסור, התוצאה תהיה אסורה. יש דעות אחרות שקובעות שאין חשיבות לסדר הגורמים אלא לעצם העובדה שיש גם גורם מותר. כלומר, אם התערובת כוללת ... שעומד מאחורי הדעה המתירה הוא שכאשר התוצר אינו תלוי לחלוטין בגורם האסור, אלא מתקיים גם על ידי היתר, ההלכה מתירה את השימוש בתערובת. הרעיון הוא שכוחו של האיסור נחלש או מתבטל בנוכחות ההיתר, ולכן התוצאה איננה אסורה. האם ניתן להחמיר במקרה של זה וזה גורם? לדברי אליעד, למרות שההלכה הכללית היא שתערובת של זה וזה גורם מותרת, ... ההלכה השונים. מה זה זה וזה גורם? תערובת איסור והיתר בהלכה מותר או אסור בהלכה? האם ההלכה מתירה תערובת איסור והיתר? איך מחליטים בתערובת של היתר ואיסור? ...
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
... לאחיך או אל תאכל מהרצפה, המוח מתמקד דווקא בפעולה תרביץ ואכול מהרצפה, מה שגורם לו לבצע את הפעולה האסורה. הבעיות בטענה זו: דוגמה חלקית ולא כללית: המומחה ... (לא תרצח, לא תגנוב) והמסר עובר היטב. אם המוח לא היה מבין שלילה, אז כיצד אנשים יודעים שגניבה ורצח אסורים? מה אפשר ללמוד מהניתוח? הדוגמאות שהבאנו מראות ... הוא אומר לתפיסתנו אתה רואה שהוא לא מאמין במה שהוא אומר. נגיד הוא אומר אנחנו אומרים שלאירן אסור שיהיה נשק גרעיני, מה זה אנחנו אומרים? למה מישהו יכול להגיד אחרת? מה זה אנחנו אומרים. אסור, לא, ברגע נגיד שמישהו אומר לך טענה ואתה רוצה לשלול ... ש..., או בתפיסתנו. הוא אומר, נגיד שנשיא ארהב אומר אנחנו אומרים שלא צריך ללחוץ על האיראנים. אסור למתנגד להגיד אנחנו אומרים שצריך ללחוץ על האיראנים. לא אנחנו, המלה אנחנו למחוק. צריך ללחוץ על האיראנים, אסור שלאיראנים יהיה נשק גרעיני. גם להגיד את המילה אסור, אפילו להגיד אסור שיהיה להם נשק גרעיני גם זה חלש. מה זה אסור? למה אפשר להגיד שמותר? לא יהיה להם נשק גרעיני. מה זה אסור מי אמר שאסור? אסור, אני אעשה ההפוך. לא לא, זה לא אסור ומותר, לא יהיה להם או אנחנו נגרום לכך שלא יהיה להם. זה לא אסור כי אסור אתה צריך להאמין שאתה צריך לעשות משהו כדי לכפות את האסור. הוא אומר לך אסור לעשות משהו ועכשיו אני צריך לעמוד באיסור. ולכן צריך להפציץ אותו כדי שלא יהיה לו נשק גרעיני. אז במקום להגיד אסור שיהיה לו תגיד צריך למנוע ממנו כי הרי האסור מנסה לגרום לך לחשוב שצריך לעשות משהו. אז תגיד אתה צריך למה אתה נתקע לי באסור. הרי מה אתה רוצה למה אתה אומר אסור? כדי לגרום לו לעשות פעולה. אז תגיד לו מה הפעולה שהוא צריך לעשות במקום להגיד לו את האסור. אל תטיל ספק, למה? כי הוא בעצמו לא בטוח שמה שהוא אומר זה נכון. ש: אבל מה היתרון בלהגיד שאסור? אליעד: כי הוא יגיד אם יהיה מעניין מה שתגיד לי מה ... את העסקה. למרות שמתי יהיה פחות טוב. ש: זה יכול להלחיץ. אליעד: אז תגיד את זה בצורה לא מלחיצה, אסור לך להזכיר בשום פנים ואופן את הספק, בשום פנים ואופן. ... כי אם אתה בטוח שאז זה לא סיכון, אז ברמה העקרונית אתה כן צריך להגיד לו צריך לעשות ככה וככה או אסור לעשות ככה וככה את מה שאתה לא רוצה שהוא יעשה, כי אתה ... עכשיו, אם אתה אומר תעשה אז זה יותר מחויב שהוא יעשה אבל מצד שני יש מצב שהוא לא יעשה. אם אתה אומר אסור לך לעשות ההפך בכלל שנתת הלגיטימציה של ההפך, שבעצם ... שילד מצייר יפה. לא, נגיד הילד אוכל ואז אתה אומר לו. ואם אתה שותק או אומר לו תאכל, או אומר לו אסור לך לסיים את האוכל מאוחר מדי איך כל אחד משפיע אחרת. ...
לחוות התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים / אסור להיות זקן!
... התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים אסור להיות זקן! כי האדם, חי בתחושת שעמום ובית הקברות, של העולם הזה של הנפרדות. כי מהות ... שום התחדשות כלל. משום שהדברים במהותם, לא משתנים לעולם. ומי שרוצה לחוות התחדשות, אסור לו להיות זקן. כי הסבל של האדם נובע, רק משום שהוא זקן. והכוונה היא, שהאדם, נדמה לו ... אחרת, דהיינו, מתוך ידיעה שהוא אלוהים וכולי, מי שרוצה לזכות לכל זה, עליו לדעת, שאסור לו להיות זקן. והכוונה היא, שאסור לאדם לעשות שום דבר בעולם, מתוך הרגל. ולא משנה מהו ההרגל, אסור לעשות שום דבר בעולם מתוך הרגל. אלא, אם אכן נכון לעשות את הדבר הזה ברגע הזה, אז יש לעשות את הדבר ברגע הזה, ואם לא, אז לא. אבל אסור לאדם באיסור חמור, לעשות את מעשיו, מתוך הרגל כלשהו. ואפילו הרגל מחשבתי, אסור. כי אסור לאדם להיצמד לשום דבר, שהוא אינו אמת מוחלטת. ועל האדם לברר היטב היטב, האם האמונות ... חוקי הטבע של העולם, הם כפי מה שהם? וכיוב שאלות וחקירות, שחוקרות את עומק המציאות. ואסור לאדם לנוח ולשקוט, כל זמן שהוא יכול להמשיך לשאול. דהיינו, שבכל פעם שהאדם מקבל תשובה ... לשאול שוב פעם עוד שאלה נוספת. והאדם מוכרח לערער ולעקור את התשובה שהוא קיבל ומצא. ואסור לאדם באיסור חמור, לקבל שום תשובה שהיא, גם אם היא נראית לו כאמיתית ביותר. כי כל התשובות ... השכל. והשכל, הוא עצמו גם שקר. משום, שהוא אינו מחוייב, ולכן הוא לא אמת מוחלטת. ולכן אסור לאדם באיסור חמור, לעצור את השאלות שלו, כאשר הוא מגיע לתשובה כלשהי. ועל האדם להמשיך ...
שמירת בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב? שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתאיזם, הדתיים, מאמינים בני מאמינים
... בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב? שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתאיזם, ... הנחת יסוד, שלפיה קיים היגיון מאחורי המצוות. עצם השאלה מניחה כי התורה היא חכמה, שיש משמעות למצוות, ושקיימת סיבה עמוקה לכך שאסור לאכול בשר וחלב יחד. אליעד מצביע על כך שברגע שאנחנו שואלים למה? אנחנו מקבלים באופן אוטומטי ... נתן לאדם מתוך היגיון מסוים. אם אדם בוחר להאמין בתורה ולשמור מצוות, הוא מקבל עליו סדר מוגדר ומסוים של חוקים - מותר ואסור. סדר זה מעניק משמעות לחיים, אך בו בזמן גם מגביל את האדם, כי הוא לא יכול לפעול כרצונו אלא ... מה שהמצווה מתירה. לדבריו של אליעד, הקושי לשמור על מצוות נובע מכך שאדם מרגיש שהתורה מצמצמת אותו, ואומרת לו: זה מותר, וזה אסור. הצמצום הזה מקשה על האדם להתחבר לאלוהים בדרך ספונטנית ואמיתית, כי האדם מרגיש שהוא פועל ... וישיר לאלוהים, התורה עלולה להסיט את האדם מחיבור אותנטי, וליצור מחיצה בין האדם לאלוהים, כאשר האדם עסוק בשאלות של מותר ואסור, במקום לבדוק את רצונו האמיתי והפנימי. לדעת אליעד, לפעמים דווקא הרצון הפנימי של האדם, ... להתחבר לאלוהים, ואילו המצוות הן לפעמים מגבלה שמרחיקה את האדם מהאלוהות הפנימית. לדוגמה, הוא מתאר מצב שבו התורה אומרת לאדם אסור לך ללכת אחרי הרצון שלך, וכך האדם מתנתק מהאמת הפנימית שלו וממלא את המצוות בצורה טכנית ולא ... לאלוהים. אליעד מציע לבדוק, להבין ולחקור את האמת באופן אישי, ולא לקבל את המצוות מתוך ציות עיוור או פחד. לסיכום, למה באמת אסור לאכול בשר וחלב? בשורה התחתונה, אליעד מציין כי אף שהשאלה המקורית היא למה התורה אוסרת לאכול ... אלא להבין מה הגישה הכללית של האדם כלפי התורה והמצוות, ולבדוק האם הוא באמת מתחבר אליהן או רק ממלא אותן כי כך אמרו לו. למה אסור לאכול בשר וחלב? האם התורה היא חכמה אלוהית? מהו ההימור של פסקל? האם התורה מקרבת או מרחיקה ...
להתפשר. לוותר. מהו הצד החיובי שבלא להתפשר ולא לוותר?
... ומתי לא להתפשר ולוותר? הצד החיובי שבלא להתפשר הוא הרצון להגיע אל השלמות. על מה לוותר ולהתפשר ועל מה לא? על המהות אסור לוותר ואסור להתפשר. על המעטפת והצורה החיצונית אסור להתעקש אלא צריך לוותר ולהתעלם. מהות = עיקר = לא ... דבר, מותר להתעקש על הכל. להתעקש על המהות של הכל. לא על המעטפת החיצונית. על רצון חיצוני אפשר להתפשר. על רצון פנימי אסור להתפשר. רצון חיצוני = רצון סופי לכך שהמציאות תהיה ... המיוחלת. פשוט לבדוק האם המחשבה היא אמיתית באמת או לא. כאשר המחשבה הופכת לאמיתית באמת = אושר = שלמות. דברים שעליהם אסור להתפשר: אסור להתפשר על לדעת הכל ולהבין הכל = צריך להבין את הכל. אסור להתפשר על חוסר וודאות = צריך להגיע לוודאות ולא לחיות מתוך ספקות. אסור להתפשר על טוב מזויף = צריך להתעקש ולהגיע לטוב אמיתי. אסור להתפשר על הרגשה לא טובה = צריך להתעקש עד שמגיעים להרגשה טובה באמת. אסור להתפשר על תחושה של חסר = להגיע לתחושה של שלמות שבה לא חסר דבר. אסור להתפשר על אי ידיעת האמת = צריך לחפש, למצוא ולדעת את האמת המלאה כולה עד הסוף. אסור להתפשר על חיים בינוניים = צריך להגיע אל חיים מלאים ומאושרים. אסור להתפשר על אי מימוש הפוטנציאל האישי = צריך להוציא את כל הפוטנציאל האישי מכוח אל הפועל. אסור להתפשר על שום תחושה טובה שאפשר להרגיש = צריך להרגיש כל תחושה טובה שאפשר להרגיש. אסור להתפשר על שום חלום = צריך להגשים את כל החלומות. זה אפשרי להגשים את המהות הטובה של כל החלומות. צריך רק לדעת איך. אסור להתפשר על השלמות = צריך להגיע אל השלמות שבה הכל ...
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
... מתמקדים כל הזמן במה שהילד עושה או לא עושה - מותר לעשות, אסור לעשות, זה בסדר, זה לא בסדר - הם למעשה משתמשים בשיטת חינוך של חמורים. השיטה הזו מבוססת על ... איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? הנושא שנדון כאן עוסק בחינוך ילדים ובשאלה מה ... חמורים? החינוך המתבצע כשההורים מתמקדים כל הזמן במה מותר ומה אסור, או מה לעשות ומה לא לעשות, הוא חינוך שמזכיר את התנהגותם של חמורים. אליעד מסביר כי כאשר הורים ... החמור, לדבריו, לא חושב, הוא רק עוסק בשאלה של מה מותר ומה אסור, מבלי להפעיל שיקול דעת. כך גם הילד, כשההורה אינו מסביר לו את ההיגיון מאחורי ההוראות, לא מפתח ... ההורה אם מותר לעשות משהו, במקום לספק תשובה ישירה של מותר או אסור, אליעד מציע שההורה יחשוב יחד עם הילד. הוא ממליץ להגיד לילד: בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? מה ... שמאחורי הדברים, הם לא מתמקדים אך ורק בשאלה של מה מותר ומה אסור, אלא מסבירים את ההיגיון שבפעולה או במעשה מסוים. ברגע שהילד מבין את ההיגיון, הוא לא יצטרך ... כמו אדם נורמלי, ולא כמו חמור שעושה רק את מה שמותר או אסור. האם יש מקום לפתח חשיבה עצמאית אצל הילדים? התשובה לשאלה זו חיובית. אליעד מציין שבסופו של דבר, ... בהסבר ובהבנה. במקום לשלוט על הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל הילד את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות ... איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של חינוך ילדים והשאלה שנשאלתי היא מה צריך לעשות ... הורים שמתעסקים בלהסביר לילד שלהם תעשה ככה או תעשה ככה את זה אסור את זה מותר, את זה מותר את זה אסור את זה אני מרשה לך את זה אני לא מרשה לך זה הורים חמורים, למה זה הורים חמורים? כי הם כל הזמן מתעסקים במה לעשות מותר לעשות אסור לעשות, מה הוא יעשה הוא יעשה ככה או יעשה ככה? וזה חמור למה חמור כי החמור מה מעניין אותו מה ... לעשות את הדבר הזה? במקום להיות כמו חמור שאומר לו מותר או אסור ואז הילד שלך נשאר חמור ואתה מצפה שכשהוא יגדל הוא יבין את מה התכוונת לו ואת החוכמה הנפלאה שיש בשיגעון שלך במקום זה כאשר הילד שלך אומר לך מותר לעשות את זה אסור לעשות את זה? תגיד לו רגע בא נחשוב ביחד, מה אתה חושב מה ההיגיון שלך אומר, למה אתה חושב ככה למה ... מתנהג כמו בן אדם, אני אסביר אם ההורים מחנכים את הילד מותר אסור, אסור מותר, מרשה לך לא מרשה לך, למה עשית למה לא עשית אם הם מתעסקים כל הזמן במה הוא ...
ידיעות - את מה אי אפשר שלא לדעת? את מה הכי חשוב לזכור? את מה אסור לשכוח?
... - את מה אי אפשר שלא לדעת? את מה הכי חשוב לזכור? את מה אסור לשכוח? ידיעות. ידיעה. שכחה. זיכרון. פילוסופיה. את מה אי אפשר שלא לדעת? את מה הכי חשוב לזכור? את מה אסור לשכוח? תשובה: על האדם לזכור ולא לשכוח להיות מודע, את מה שאי אפשר לשכוח ...
המשיח - אשליית המשיח - והחיוב ש*לא* לצפות לבואו - למה *אסור* לחכות לביאת המשיח?
... - אשליית המשיח - והחיוב ש לא לצפות לבואו - למה אסור לחכות לביאת המשיח? ובו יתבאר הטעות של ביאת המשיח, ולמה אסור לאדם לחכות לביאת המשיח? כי הציפייה של האדם למשיח, היא שורש כל הרע שיש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להבין את עצמי? למה אני רוצה משהו? איזה תשובות לא לענות? איזה תשובות אסור לענות? איך להשתחרר מרצון? איך להבין רצון? איך להגיע ללא יודע? תשובה מעגלית, חקירה עצמית, מודעות עצמית, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אסור, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אסור, איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, קואצינג, מאמן אישי רוחני בנושאי אסור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 08_06_2025 השעה 04:16:23 - wesi1