אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להתלונן על מישהו? ✔מניפולציות חברתיות, איך לנקום בלי להיראות נקמן? איך לפגוע בלי להיראות פוגע? איך להתלונן על מישהו בלי לשדר חולשה? איך לריב...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מניפולציות חברתיות, איך לנקום בלי להיראות נקמן? איך לפגוע בלי להיראות פוגע? איך להתלונן על מישהו בלי לשדר חולשה? איך לריב עם מישהו בלי לשדר רגישות? שום דבר לא אישי, מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות חברתיות, איך לריב נכון?
איך לתקוף מישהו בצורה חכמה בלי להיראות נקמן?

כאשר מישהו פוגע בך, מתנכל לך או מטריד אותך, במיוחד במצבים כמו במקום העבודה או בדינמיקה קבוצתית, יש דרכים חכמות להתמודד איתו מבלי להיראות נקמן או פגיע. לפי אליעד כהן, הגישה המרכזית היא לעולם לא להציג את הקונפליקט כאישי. במקום לתקוף מישהו ישירות על כך שהוא פוגע בך, הגישה החכמה והאסטרטגית יותר היא להגן כביכול על אנשים אחרים שנפגעים ממנו.

מדוע לתקוף מישהו בצורה לא אישית?

הסיבה המרכזית לכך היא שכאשר אתה מתקיף אדם באופן אישי על פגיעה בך, זה עלול להצטייר כחולשה או רגישות יתר שלך. אם למשל אדם מדבר אליך באופן לא ראוי במקום העבודה ואתה אומר לו: "למה אתה מדבר אליי ככה?", אתה מיד מציג את עצמך כפגיע ורגיש, כאדם שאינו מסוגל להתמודד בעצמו עם המציאות החברתית. אליעד כהן מסביר שבאופן טבעי, כאשר מישהו מתייחס רע אליך, הוא כנראה מתייחס רע גם לאנשים אחרים. לכן הדרך החכמה לפעול תהיה להמתין שהאדם הזה יפגע במישהו אחר, ואז לנצל את ההזדמנות לתקוף אותו על ההתנהגות הזאת, תוך הצגת עצמך כמגן על אחרים.

איך לפעול בצורה אסטרטגית כדי לרכוש אהדה חברתית?

הטקטיקה שאליעד כהן מציע היא להתייחס לקונפליקט כאילו הוא אינו קשור אליך באופן אישי כלל. למשל, כאשר אותו אדם פוגע במישהו אחר, במקום להאשים אותו במה שעשה לך, אתה פונה אליו ואומר משהו כמו: "מה פתאום אתה מתנהג ככה לאנשים? מי אתה שתרשה לעצמך לזלזל באחרים?". בגישה הזו, אתה נתפס בעיני אחרים כמגן על החלשים, כלוחם צדק, או כמעין "רובין הוד". בכך אתה מראה שאין לך עניין אישי אלא שאתה פועל ממקום של דאגה לזולת, מה שמגביר את הערך החברתי שלך בעיני הקבוצה.

איך להימנע מריקושטים חברתיים בעת תקיפה של מישהו?

כדי למנוע תגובות שליליות כלפיך, חשוב מאוד להראות כאילו אתה לא נפגע מההתנהגות הרעה שלו כלפיך באופן אישי. גם אם אתה מתמלא בכעס בעקבות פגיעה אישית, מוטב להדגיש שהבעיה העיקרית שלך עם האדם הזה היא פגיעתו באחרים. אתה אפילו יכול להגיד: "לי לא אכפת, אתה יכול לדרוך עליי, זה לא מזיז לי, אבל למה אתה פוגע באחרים?". טקטיקה זו מסייעת לך להתחמק מהאשמה של רגישות או חולשה אישית ומספקת לך עמדה חזקה יותר במאבק החברתי.

מתי כדאי דווקא כן להפוך את הקונפליקט לאישי?

אליעד כהן מדגיש שלעיתים ייתכן שיש אינטרס אישי ברור להפוך את הקונפליקט לאישי, למשל אם אתה רוצה להציב גבול ברור ולשדר מסר חד משמעי כגון: "אתה יכול להתנהג איך שאתה רוצה עם כולם, אבל איתי ספציפית אתה לא תדבר ככה". במצבים כאלו, הגיוני להציב את עצמך במרכז הקונפליקט בצורה מודעת. אבל בדרך כלל, אם אין סיבה ספציפית להבליט את האישי, עדיף להימנע מכך.

מדוע חשוב להציג את עצמך כמגן על החלשים ולא כמישהו שנפגע בעצמו?

כאשר אתה מגן על עצמך באופן ישיר, אתה מסתכן בכך שאנשים יחשבו שאתה חלש, בעייתי, או פגיע מדי. לעומת זאת, אם אתה מציג את עצמך כאדם שמגן על אחרים, אתה נתפס באופן חיובי הרבה יותר. החברה מעריכה אנשים שמגנים על חלשים, וזה מקנה לך יתרון משמעותי במאבק חברתי. בצורה זו, אפילו אם המניעים שלך אישיים לחלוטין, אתה מצליח לפגוע במטרה שלך, אך להצטייר בצורה חיובית וחברתית.

האם יש בצורת הפעולה הזו צביעות?

אליעד כהן מציין שיש כאן בהחלט אלמנט של צביעות, כיוון שלעיתים קרובות אנשים אינם מתערבים כאשר אחרים נפגעים עד שהדבר נוגע בהם באופן אישי. ברגע שאדם נפגע באופן אישי, פתאום הוא נזכר לצאת למאבק למען הזולת. עם זאת, למרות הצביעות הברורה, הגישה הזו עדיין נתפסת כחכמה ויעילה יותר מבחינה חברתית מאשר להגיב באופן ישיר על פגיעות אישיות.

הסיכום המרכזי לטקטיקת התמודדות חכמה במצבי קונפליקט חברתי:
  • לעולם לא לתקוף בצורה אישית, אלא להצדיק את התקיפה בהגנה על אחרים.
  • להמתין להזדמנות מתאימה שבה האדם הפוגע עושה זאת לאדם אחר, ורק אז לתקוף.
  • ליצור דימוי של אדם הפועל מתוך דאגה לאחרים ולא מתוך חולשה או פגיעה אישית.
  • להיות מודע לאפשרות של שימוש בטקטיקה הפוכה, כאשר יש צורך באמירה אישית וברורה.
  • לזכור שהמטרה היא להרוויח נקודות בזירה החברתית תוך מזעור נזקים לתדמית האישית.
להגן על חלשים, להגן על עצמך, להיות לוחם צדק, רובין הוד, זה לא אישי, שום דבר לא אישי, להגן על אחרים, איך לריב עם מישהו בחוכמה? איך לצאת על מישהו בצורה מתוחכמת? בעיות במקום העבודה, מריבות במקום העבודה, קונפליקט בקבוצה, דינמיקה קבוצתית, איך לצאת על מישהו בצורה חכמה? איך לפגוע במישהו בלי להצטייר כנקמן? אסטרטגיות משחק, תורת המשחקים
אינטרסים חכמה להיות מודעים מיומנויות תקשורת בין אישית האשמה התחמקות איך לריב נכון נזק התנהגות יכולת התמודדות איך להתלונן על מישהו איך להתלונן על מישהו בלי לשדר חולשה איך לנקום איך לנקום בלי להיראות נקמן איך לפגוע איך לפגוע בלי להיראות פוגע איך לריב נכון איך לריב עם מישהו איך לריב עם מישהו בלי לשדר רגישות חברתי חברתיות חולשה כישורים חברתיים לא לשדר לא לשדר חולשה להיראות נקמן להיראות פוגע להתלונן להתלונן על מישהו להתלונן על מישהו בלי לשדר חולשה לנקום לנקום בלי להיראות נקמן לפגוע לפגוע בלי להיראות פוגע לריב לריב נכון לריב עם מישהו לריב עם מישהו בלי לשדר רגישות לשדר לשדר חולשה לשדר רגישות מאבק מיומנויות מיומנויות חברתיות מיומנויות תקשורת מיומנויות תקשורת בין אישית מיומנויות תקשורתיות מיומנות מיומנות חברתית מניפולציה מניפולציות מניפולציות חברתיות נוקם נוקמת נקמה נקמנות רגישות שום דבר לא אישי תלונה תלונות תקשורת תקשורת בין אישית תקשורת בינאישית תקשורתיות
מערכות יחסים, חושב שמנסים לעשות לך רע, קשיים במערכות יחסים, קונפליקטים במערכות יחסים, בעיות במערכות יחסים, התמודדות עם מערכות יחסים, להתמודד במערכות יחסים
מערכות יחסים, חושב שמנסים לעשות לך רע, קשיים במערכות יחסים, קונפליקטים במערכות יחסים, בעיות במערכות יחסים, התמודדות עם מערכות יחסים, להתמודד במערכות יחסים
...יש לך את הזכות להפסיק את הקשר או לפחות להפסיק להתאמץ לשנות את מחשבותיו. אליעד מציע גם אפשרות נוספת, שהיא לקבל את המצב כפי שהוא. אם אתה מוכן לקבל שהוא חושב שאתה מנסה להרע לו, אין צורך לשנות את דעתו. אתה יכול להמשיך לחיות את חייך ולהתמקד בכוונותיך האישיות. הבנת ציפיות במערכות יחסים ניהול קונפליקטים במערכות יחסים כיצד להתמודד עם תחושת פגיעות הכוונות טובות מול פרשנות רעה כן מה השאלה? ש: השאלה היא ש... אליעד: איזה? ש: השאלה שלי. אליעד: אוקי כבר נלחצתי...
ויכוחים, ווכחנות, חשיבה מוחלטת, חשיבה יחסית, גם וגם, גם רק, נכון או לא נכון, אובייקטיביות, סובייקטיביות, לצאת צודק, איך לא לריב? מי צודק? דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
ויכוחים, ווכחנות, חשיבה מוחלטת, חשיבה יחסית, גם וגם, גם רק, נכון או לא נכון, אובייקטיביות, סובייקטיביות, לצאת צודק, איך לא לריב? מי צודק? דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
... ווכחנות, חשיבה מוחלטת, חשיבה יחסית, גם וגם, גם רק, נכון או לא נכון, אובייקטיביות, סובייקטיביות, לצאת צודק, איך לא לריב? מי צודק? דבר והיפוכו, אחדות ההפכים מהי הדרך ... למעשה, שני הצדדים צודקים - אחד רואה את המים מהצד החיובי ואחר רואה את המצב כמשהו חסר. אולם, אם כל אחד מהם יתעקש על עמדתו בצורה מוחלטת, תיווצר מחלוקת מיותרת. אליעד מציין כי אם נלמד להבין את גמישות ...
בעיות עם האקסית, בעיות עם הגרושה, NLP, מניפולציה על התת מודע, מריבות עם האקסית, איך לגרום למישהו לא לריב איתך? איך לגרום למישהו לדבר איתך? מערכות יחסים, איך לפתור מריבה?
בעיות עם האקסית, בעיות עם הגרושה, NLP, מניפולציה על התת מודע, מריבות עם האקסית, איך לגרום למישהו לא לריב איתך? איך לגרום למישהו לדבר איתך? מערכות יחסים, איך לפתור מריבה?
... עם האקסית, בעיות עם הגרושה, NLP, מניפולציה על התת מודע, מריבות עם האקסית, איך לגרום למישהו לא לריב איתך? איך לגרום למישהו לדבר איתך? מערכות יחסים, איך לפתור מריבה? איך לפתור מריבות עם האקסית ולמנוע סכסוכים חוזרים? אחד האתגרים המשמעותיים ביותר במערכות יחסים, ובעיקר עם אקסית או גרושה, הוא להתמודד עם תחושה מתמדת של מריבות וסכסוכים בלתי פוסקים. בהרצאה זו, אליעד כהן מסביר לעומק מהיכן נובעות מריבות אלה וכיצד אפשר להתמודד איתן בצורה יעילה. הוא מבהיר שבמרבית המקרים, ... להרגיש תחושת צדק או סיפוק פנימי כלשהו. לדוגמה, כאשר הגרושה או האקסית יוצרת מריבות באופן קבוע, היא לרוב אינה עושה זאת במטרה פשוט להציק או להכאיב, אלא ... היא ראשית להבין את המניעים הפנימיים של האדם שמולך. מהו המפתח להפסקת המריבות? אליעד מסביר שכדי לגרום לאדם להפסיק לריב איתך, צריך להבין תחילה מדוע הוא ממשיך בכך מלכתחילה. למשל, אם ... כי היא מחפשת תחושת ניצחון, כל עוד היא משיגה את התחושה הזאת מהוויכוח איתך, המריבות לא ייפסקו. הפתרון הוא לא להילחם, אלא להבין מה נותן לה את התחושה ... עד הסוף. לעיתים מספיק לטפל רק בבעיות המרכזיות, וכך להוריד את עוצמת המריבות הכללית. לדוגמה, אם יש לך עשר נקודות למריבה עם האקסית, אפשר לבחור להתמקד רק בשתיים - שלוש נקודות שהן באמת ... מתישים על כל נושא קטן. איך להשפיע על התת - מודע של הצד השני באמצעות NLP ומניפולציות חיוביות? בהרצאה מוצגות טכניקות NLP ומניפולציות חיוביות כדרך לגרום לאדם לשנות את התנהגותו כלפיך. אליעד מסביר שמניפולציה נכונה איננה חייבת להיות שלילית, אלא היא יכולה להיות דרך ... שאתה מתייחס אליה ברצינות, אתה יכול להגיב באופן שיוצר אצלה תחושה זו גם בלי מריבה. תגובות כמו אני מבין למה את אומרת את זה או יש בזה משהו, אבל... יוצרות ... שיש לעשות הוא להבין מדוע הוא נמנע מהשיחה. אנשים לעיתים נמנעים מלדבר כי הם מרגישים שהשיחה היא בזבוז זמן או שאין לה ערך מבחינתם. לכן, הדרך הנכונה היא ... ייתכן שהיא מרגישה שזה לא יביא לה שום תועלת. כדי לגרום לה להגיב, אתה יכול לשדר לה שדווקא שיחה איתך תספק לה משהו משמעותי. זה יכול להיות מידע שהיא זקוקה ... טובה, או משהו שיסקרן אותה ויגרום לה לרצות להגיב לך. איך להתמודד נכון עם מניפולציות רגשיות? אליעד מתייחס לתופעה של מניפולציות רגשיות ביחסים ומסביר שמניפולציה מתרחשת כשהאדם השני מנסה לשלוט עליך כדי להרגיש טוב יותר עם עצמו. הדרך להתמודד עם מניפולציה כזו היא לא לשחק את המשחק הרגיל, אלא להפסיק להגיב בצורה צפויה. במקום להיכנס למאבקים, אפשר פשוט להפסיק להגיב באופן שגורם לצד השני להרגיש סיפוק ... בנקודות מסוימות, ולהציב גבולות ברורים בנקודות חשובות. להפסיק להשתתף במשחק המניפולטיבי של הצד השני, על ידי קבלה והפסקת התגובה הרגשית שלך. להשתמש בטכניקות ... הצד השני, שליטה עצמית, ותגובה מחושבת. אלו הצעדים החשובים ביותר בדרך לפתרון מריבות וסכסוכים במערכות יחסים עם אקסית או גרושה, וליצירת סביבה תקשורתית חיובית יותר. בעיות במערכות יחסים איך לפתור מריבה? איך לשנות דעה של מישהו? הפסקת ריבים עם האקסית שיחות זוגיות מהם ... מתוך רצון להכאיב לצד השני. הצורך הזה להרגיש טוב יוצר סיטואציות של ריבים ומניפולציות, מה שמוביל לאי הבנות ולמריבות בלתי נגמרות. איך לגרום למישהו להפסיק
איך להשפיע על אנשים? טעויות בשכנוע, שכנוע לא נכון, איך לא לשכנע? איך לשכנע נכון? איך ליצור הסכמה? איך לפתור קונפליקט? איך לשכנע מישהו? איך לא לריב? איך לא ליצור סכסוך? שיטות שכנוע
איך להשפיע על אנשים? טעויות בשכנוע, שכנוע לא נכון, איך לא לשכנע? איך לשכנע נכון? איך ליצור הסכמה? איך לפתור קונפליקט? איך לשכנע מישהו? איך לא לריב? איך לא ליצור סכסוך? שיטות שכנוע
... נכון, איך לא לשכנע? איך לשכנע נכון? איך ליצור הסכמה? איך לפתור קונפליקט? איך לשכנע מישהו? איך לא לריב? איך לא ליצור סכסוך? שיטות שכנוע איך להשפיע על אנשים בלי ליצור קונפליקט? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליהן היא כיצד אפשר להשפיע על אנשים בצורה נכונה, ומהן ... התוקף במאה אחוז - ברור שעדיף לו להיאבק. אך אם הוא אינו יכול לנטרל את התוקף לגמרי, עדיף שיברח, כי מאבק חלקי עלול להחמיר את המצב ולגרום לפגיעה חמורה יותר. אליעד משתמש בדוגמה זו כדי להמחיש ששכנוע חלקי, שלא מצליח לנטרל את ההתנגדות של האדם השני במלואה, עלול לגרום יותר נזק ... לו. אך לפעמים האדם לא יודע מה הוא רוצה או לא מבין מה הוא באמת צריך, ולכן עזרה מסוימת יכולה דווקא לפגוע בו, גם אם נדמה לך שעזרת לו. כיצד לזהות את המניעים האמיתיים שלך? נקודה חשובה נוספת שאליעד מעלה היא השאלה מה המניע שלך לעזור לאדם אחר. לפעמים נראה שאתה רוצה לעזור לו, אבל ...
איך להימנע ממריבה? איך לא להרוס אהבה? איך ליצור אוירה נעימה? איך נמדדת אהבה? איך להימנע מקונפליקט? איך לא להחליש אהבה? איך לא להרוס זוגיות? איך לא להרוס חברות? איך לא לריב? איך לא לגרום למישהו לא לאהוב אותך?
... להימנע ממריבה? איך לא להרוס אהבה? איך ליצור אוירה נעימה? איך נמדדת אהבה? איך להימנע מקונפליקט? איך לא להחליש אהבה? איך לא להרוס זוגיות? איך לא להרוס חברות? איך לא לריב? איך לא לגרום למישהו לא לאהוב אותך? וכאן אבאר עוד עיקרון חשוב במערכות יחסים ובאיך ליצור מערכות יחסים טובות? ובאיך לגרום למישהו להרגיש בנוח איתך ...
איך לנהל שיחה רגועה? איך לא לריב עם אנשים? איך לטפל בהתנגדות? איך לטפל בהתפרצות? איך לטפל בכעס? תקשורת בין אישית
איך לנהל שיחה רגועה? איך לא לריב עם אנשים? איך לטפל בהתנגדות? איך לטפל בהתפרצות? איך לטפל בכעס? תקשורת בין אישית
... לנהל שיחה רגועה? איך לא לריב עם אנשים? איך לטפל בהתנגדות? איך לטפל בהתפרצות? איך לטפל בכעס? תקשורת בין אישית איך להתמודד עם אדם שמתפרץ באמצע שיחה? כאשר אתם מנהלים שיחה ואדם אחר מתפרץ, חשוב להבין תחילה למה הוא מתפרץ. אליעד כהן מסביר שהסיבה המרכזית להתפרצויות היא ... להתפרצות של אותו אדם. אנשים בדרך כלל מתפרצים כי הם מרגישים מאוימים, לא מובנים, כועסים או מתוסכלים. לפעמים ההתפרצות נובעת מכך שאותו אדם חש שאין לו דרך אחרת לבטא את רגשותיו או את אי - ההסכמה שלו. למה אנשים מתפרצים בשיחות ... יותר. איך אפשר להרגיל אדם לנהל שיחות רגועות גם כשיש מחלוקת? כדי להרגיל אדם להתנהל בשיחות בצורה רגועה, אליעד ממליץ לא לנסות לחנך אותו באופן ישיר. במקום זאת, חשוב ליצור סביבה רגועה שמדגימה באופן ברור כיצד מנהלים שיחה ... לצד השני ומבינים אותו. לא להגיב מתוך כעס - אם אתם מרגישים שהכעס מתחיל לעלות, עצרו רגע, נשמו, ורק אז הגיבו. לחפש את המשותף ולא את השונה - להדגיש את הדברים שבהם אתם מסכימים. לתת לצד השני להסביר את עצמו במלואו - לא לקטוע ... עם אנשים כוחניים? איך לגרום לאנשים להקשיב לך? תקשורת בין אישית אפקטיבית איך אפשר להתמודד עם התפרצות של אדם באמצע שיחה? כאשר אדם מתפרץ באמצע שיחה, יש להבין שהתפרצות זו מגיעה מתוך מחשבה שההתפרצות תועיל לו יותר מאשר תזיק ... שהתוכן שנאמר בשיחה מנוגד לתפיסות שלהם, או כאשר הם מרגישים שאין להם דרך אחרת להביע את רגשותיהם. למשל, אם אדם מסוים מחזיק בדעה מסוימת ואחרים מתנגדים לה, הוא עלול להתפרץ מתוך תחושת חוסר שליטה או מתוך פחד שהדעה שלו לא ... יותר. איך לגרום למישהו להתרגל לשיחה רגועה, גם במצבי מחלוקת? אם המטרה היא להרגיל מישהו לנהל שיחות ללא התפרצות, חשוב לא לנסות לחנך אותו בצורה ישירה. במקום זאת, ניתן ליצור סביבה שמדגישה דיאלוג רגוע - להשתמש בדוגמאות, להסביר ... כדי להראות שמבינים אותו. 2. לא להגיב מתוך כעס - אם מרגישים שהשיחה מתחילה להתחמם, אפשר לקחת רגע לנשום ולהירגע לפני שממשיכים. 3. להתמקד במשותף ולא במפריד - במקום להדגיש את המחלוקת, לנסות למצוא נקודות הסכמה. 4. לתת לצד השני הזדמנות להסביר את עצמו עד הסוף - לא לקטוע אותו, גם אם לא מסכימים עם מה שהוא אומר. מה עושים כשהשיחה כבר התדרדרה ... עם אנשים כוחניים? איך לגרום לאנשים להקשיב לך? תקשורת בין אישית אפקטיבית ש: בריא או לא בריא, איך להתמודד. אליעד: איך להתמודד? ש: או לטפל באמצע שיחה הוא מתפרץ הוא על ידי התפרצות שובר את הרצף שלה השיחה וגם יוצר אווירה לא ... כאילו גם להרגיל אותו לנהל שיחה רגועה גם בנושאים שיש מחלוקת. אליעד: כי אתה רוצה לחנך אותו? ש: אפשר להגיד כן. אליעד: אז הוא לא רוצה להרגיש שאתה מחנך אותו אתה צריך לדבר איתו על מה שאתה רוצה אל תנסה לחנך אותו. ש: כן אבל זה ...
ניתוח מקרה טיפולי, מפחד להעביר ביקורת, חושש מעימות, נחמדות יתר, מנסה למצוא חן, ניהול עובדים, ניהול לקוחות, התמודדות עם ספקים, מריבה עם עובדים, חושש מעימות, לא רוצה לריב, אימון למנהלים
ניתוח מקרה טיפולי, מפחד להעביר ביקורת, חושש מעימות, נחמדות יתר, מנסה למצוא חן, ניהול עובדים, ניהול לקוחות, התמודדות עם ספקים, מריבה עם עובדים, חושש מעימות, לא רוצה לריב, אימון למנהלים
... למצוא חן, ניהול עובדים, ניהול לקוחות, התמודדות עם ספקים, מריבה עם עובדים, חושש מעימות, לא רוצה לריב, אימון למנהלים למה אנשים מפחדים להעביר ביקורת בעבודה? אליעד כהן מנתח מקרה טיפולי שבו האדם מפחד להיכנס לעימותים עם עובדים, ספקים ...
מפחד לריב עם אנשים, חרדה חברתית, יותר מידי נחמד לאנשים, בעיות במקום עבודה, מריבות עם אנשים, איך לא לפחד מאנשים? נחמדות יתר, מרצה אנשים, ריצוי אנשים, לא מרגיש בנוח עם אנשים, חלק 1
מפחד לריב עם אנשים, חרדה חברתית, יותר מידי נחמד לאנשים, בעיות במקום עבודה, מריבות עם אנשים, איך לא לפחד מאנשים? נחמדות יתר, מרצה אנשים, ריצוי אנשים, לא מרגיש בנוח עם אנשים, חלק 1
מפחד לריב עם אנשים, חרדה חברתית, יותר מידי נחמד לאנשים, בעיות במקום עבודה, מריבות עם אנשים, איך לא לפחד מאנשים? נחמדות יתר, מרצה אנשים, ריצוי אנשים, לא מרגיש בנוח עם אנשים, חלק 1 למה אנחנו מפחדים לריב עם אנשים ומה הקשר לחרדה חברתית? אליעד כהן מסביר בהרחבה את הקשר בין פחד מעימותים וחרדה חברתית. פחד זה נובע מהחשש מהתוצאות השליליות של ריב או עימות, כמו תוצאה שלילית ביחסים החברתיים או בעבודה. דוגמה לכך היא מצב שבו אדם נותן סיגריה לאדם אחר רק בגלל פחד שיאמרו עליו שהוא לא נחמד אם לא יתן. אליעד מציין כי לעיתים אנו פועלים לא מתוך ... שלילית מהסביבה. הוא מציע לחשוב בכנות על המניעים האמיתיים שלנו - האם אנו באמת רוצים לעשות את הפעולה הזו, או האם אנו פועלים מתוך פחד מדחייה חברתית או מקצועית. האם אנחנו באמת חייבים לרצות את כולם כדי להיות אהובים? אליעד מציין כי ישנה מחשבה רווחת שאם אנחנו לא נחמדים באופן מוגזם או לא נרצה את אחרים, לא נוכל להיות חברים או לבנות קשרים חברתיים. הוא מציין כי זו מחשבה לא נכונה, שמבוססת על עקרון של שחור ולבן - או שאנחנו נחמדים באופן מופרז או שאנחנו לא נחמדים כלל. למעשה, החיים הרבה יותר ... על שליטה עצמית ויכולת התמודדות טובה יותר במצבי עימות. מה לעשות עם המחשבות והסיפורים שמובילים לחרדה ולריצוי יתר? אליעד מציין כי הרבה מהחרדה החברתית נובעת מהמחשבות והסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו בראש. לפעמים, המחשבות הללו עשויות להיות מופרזות ולא מבוססות, מה שמוביל לפחדים מיותרים. לדוגמה, אם אדם ... הללו, לבדוק אם הן נכונות, ולנסות להבין אם המחשבות הללו מבוססות על מציאות או רק דמיונות שמובילים לחרדה ולריצוי יתר. איך להתמודד עם חרדה חברתית? איך להפסיק לרצות אנשים? למה אני מפחד להתעמת עם אנשים? איך לשלוט בכעס בזמן מריבה? איך לא לפחד ממה שאחרים יחשבו? איך להתגבר על פחד מקונפליקטים? נחמדות יתר במקום העבודה למה אתה מפחד לריב עם אנשים ומה הקשר לחרדה חברתית? אליעד כהן מסביר בהרחבה מדוע אנשים רבים חוששים להיכנס לעימותים או ויכוחים עם אנשים אחרים, איך זה מתקשר לחרדה חברתית, ולמה נחמדות יתר גורמת לעיתים לתחושת אי - נוחות עמוקה, במיוחד במקום העבודה ובסיטואציות חברתיות שונות. הרבה אנשים חווים פחד מריבים או מאי - נעימות עם אחרים, בגלל שהם מפחדים מהתוצאות השליליות שהם חושבים שעלולות להיגרם מהמריבה. אליעד מדגים את הנושא באמצעות דוגמה פשוטה: מישהו מבקש ממך סיגריה, ואתה לא רוצה לתת לו. למרות זאת, אתה בכל זאת נותן, כי אתה פוחד שאם לא תיתן, הצד השני יכעס עליך או שיחשוב שאתה לא נחמד מספיק. בסיטואציה הזו, עליך לשאול את עצמך בכנות: האם באמת יש לך בחירה להחליט לא לתת את הסיגריה, או שהלחץ החברתי והפחד מתגובה שלילית גוברים על הרצון שלך? אליעד ממליץ לבחון מקרים כאלו לעומק, ולשאול את עצמך למה אתה חושב שיהיה לך טוב יותר אם תעשה משהו בניגוד לרצונך ... להפריך את המחשבות הללו או לגלות שהן לא נכונות כפי שחשבנו, נוכל להרגיש הרבה יותר בנוח להיות אמיתיים עם עצמנו ועם אחרים, להפחית את הריצוי החברתי, ולהפחית משמעותית את החרדה החברתית שלנו. איך להתמודד עם חרדה חברתית? איך להפסיק לרצות אנשים? למה אני מפחד להתעמת עם אנשים? איך לשלוט בכעס בזמן מריבה? איך לא לפחד ממה שאחרים יחשבו? איך להתגבר על פחד מקונפליקטים? נחמדות יתר במקום העבודה ...
מפחד לריב עם אנשים, חרדה חברתית, יותר מידי נחמד לאנשים, בעיות במקום עבודה, מריבות עם אנשים, איך לא לפחד מאנשים? נחמדות יתר, מרצה אנשים, ריצוי אנשים, לא מרגיש בנוח עם אנשים, חלק 2
מפחד לריב עם אנשים, חרדה חברתית, יותר מידי נחמד לאנשים, בעיות במקום עבודה, מריבות עם אנשים, איך לא לפחד מאנשים? נחמדות יתר, מרצה אנשים, ריצוי אנשים, לא מרגיש בנוח עם אנשים, חלק 2
מפחד לריב עם אנשים, חרדה חברתית, יותר מידי נחמד לאנשים, בעיות במקום עבודה, מריבות עם אנשים, איך לא לפחד מאנשים? נחמדות יתר, מרצה ... לציפייה פנימית לקבל יחס חיובי מהצד השני. אם האדם מצפה שהאחר יענה לו בסיוע או בקבלה, כל סירוב גורם לתחושת אכזבה פנימית, שכן האדם מרגיש שנפגע מהמענה של הצד השני. התפיסה החברתית המובילה לכך היא האמונה שאם אתה נותן לאחר, הוא יחזור ... על כך שהוא עזר למרות שלא היה רוצה, וכתוצאה מכך, הוא מתאכזב פי כמה כאשר הסירוב מגיע. איך לשחרר את עצמך מהציפיות הלא מודעות? הדרך לשחרור היא בהבנה עמוקה של ההתנהלות החברתית והפסיכולוגית הזאת. חשוב להבין שאין שום ערך מוסף בתגובה או בעזרה שניתנת בתמורה לציפיות לא ריאליות. אם אדם מבין שזהו מצב לא טבעי לצפות בתמורה כלשהי, הוא עשוי לשחרר את עצמו מהפחדים הפנימיים ולפשט את ההתנהלות החברתית. לסיכום, אליעד כהן מציע לשחרר את התפיסות החברתיות המקובלות ולסגל גישה שבה עזרה אינה תלויה בתמורה או בהשפעה ישירה מהצד השני. רק כאשר שחררנו את עצמנו מציפיות לא ריאליות, נוכל להשתחרר מהפחדים החברתיים ולחיות באופן אותנטי יותר. איך להפסיק לפחד לבקש מאנשים? למה אנשים מרצים אחרים? איך להתמודד עם חרדה חברתית? מדוע קשה לקבל סירוב? איך לתת בלי לצפות לתמורה? למה ... השני. האדם שפוחד לבקש בעצם מצפה שהאחר יהיה חיובי, ידידותי וירצה לעזור לו. הציפייה הזאת יוצרת לחץ ואי - נוחות, כי אם הוא יקבל סירוב, הוא ירגיש נפגע ומאוכזב. הציפייה החברתית שמי שאתה טוב אליו יחזיר לך טובה דומה, יוצרת מתח פנימי ... עם עצמו, ולהיות משוחרר ממצבי ריצוי וחוסר אותנטיות. לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהמפתח לשחרור מהפחד לבקש עזרה טמון בשינוי התפיסה הפנימית לגבי מתן וקבלה, וניטרול הציפייה החברתית הלא מודעת ליחסי גומלין. רק כך אפשר באמת להשתחרר מהחרדה החברתית ומהפחדים מפני תגובות שליליות מאחרים. איך להפסיק לפחד לבקש מאנשים? למה אנשים מרצים אחרים? איך להתמודד עם חרדה חברתית? מדוע קשה לקבל סירוב? איך לתת בלי לצפות לתמורה? למה ...
תקשורת בין אישית, איך לפרש לחיובי? איך לשתול מחשבות שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות?
תקשורת בין אישית, איך לפרש לחיובי? איך לשתול מחשבות שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות?
תקשורת בין אישית, איך לפרש לחיובי? איך לשתול מחשבות שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות? איך לפרש סיטואציות בתקשורת בין - אישית בצורה חיובית? אליעד כהן מסביר כי תקשורת בין - אישית מתאפיינת בכך שכל פעולה או אמירה של אדם אחר יכולה להיות מפורשת באופנים שונים - חיוביים או שליליים. הסיבה לכך ... בהתאם לפרשנות הזו, גם אם לא הייתה שום כוונה לפגוע בו מלכתחילה. הדבר יכול ליצור מעגל שלילי שבו הצד השני בכלל לא מבין מדוע הגבת כך, ואתה נראה לו כמי שמגיב בצורה מוגזמת או ... שקיבלת סטירה, אך הסיבה לסטירה - האם היא כדי לפגוע, כדי לזלזל, או אולי כבדיחה - היא כבר פירוש ולא עובדה. הפרשנות של הסיבה למעשה היא שתשפיע על התגובה שלך. הוא מציע להבחין ... שיכול להיתפס כשלילי: אולי הוא באמת רצה לפגוע בך. אולי בכלל לא הייתה לו כוונה לפגוע. אולי הייתה לו כוונה מעורבת, חיובית ושלילית בו זמנית. לדוגמה, אם מישהו לא עדכן אותך במשהו שחשוב לך, אפשר לפרש זאת כזלזול ... איך לפרש סירוב לפגישה בצורה חיובית ולהימנע ממריבה? כאשר מישהו מסרב להיפגש איתך, הפרשנות הראשונית יכולה להיות שלילית מאוד - שהוא לא רוצה לראות אותך, לא מחבב אותך וכדומה. ... הראשונית של האדם האחר. לסיכום: איך ליצור תקשורת חיובית ולהימנע ממריבות מיותרות? העיקרון המרכזי שאליעד כהן מדגיש הוא שבכל סיטואציה של תקשורת בין - אישית, יש לשים לב להבדל בין עובדה לפירוש. כדי להימנע מסכסוכים, יש לעצור ולבחון את הפרשנות שלנו. אם אנחנו רוצים ... אצל האדם האחר תחושה חיובית ומונעת סכסוכים ומריבות מיותרות, בעוד שתגובה שלילית יוצרת ומחזקת קונפליקטים. איך למנוע מריבות בתקשורת? הבדל בין עובדה לפירוש איך לפרש לחיובי? איך לא לשתול מחשבות שליליות? איך לגרום לאנשים לחשוב חיובי? איך להגיב נכון לסירוב? איך להפחית קונפליקטים בתקשורת?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מניפולציות חברתיות, איך לנקום בלי להיראות נקמן? איך לפגוע בלי להיראות פוגע? איך להתלונן על מישהו בלי לשדר חולשה? איך לריב עם מישהו בלי לשדר רגישות? שום דבר לא אישי, מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות חברתיות, איך לריב נכון?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתלונן על מישהו?, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתלונן על מישהו?, איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול נפשי, אימון אישי למתבגרים, מגשר בנושא איך להתלונן על מישהו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 07:15:20 - wesi1