אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להסביר לעובדים? ✔מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:25מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
איך לדעת אם באמת הבנת משהו?

כאשר מישהו רוצה לוודא שהוא באמת מבין נושא מסוים, אליעד כהן מציע טכניקה פשוטה ומדויקת: להסביר את מה שלמד לאחרים, ובמיוחד לילדים. כאשר אדם מסביר לאחרים, ובמיוחד בכתב או בעל פה, הוא מאלץ את עצמו לעבור שוב על ההיגיון והסדר של המחשבות שלו. פעולה זו מסייעת לחשוף נקודות לא ברורות בהבנה, וגורמת לאדם להעמיק ולחדד את המחשבה שלו. אם אתה יכול להסביר נושא באופן ברור ופשוט לילד, זו אינדיקציה מצוינת לכך שאתה מבין את הנושא לעומקו.

למה עדיף להסביר לילד ולא למבוגר?

אליעד כהן מדגיש שהסבר למבוגר לעיתים מטעה, כי המבוגר מחזיק בהנחות יסוד מקדימות או שהוא רק עושה את עצמו שהבין. לעומת זאת, לילד אין הנחות מוקדמות או מושגים מורכבים, ולכן ההסבר חייב להיות מאוד פשוט וברור. אם ההסבר שלך ברור מספיק כך שילד יבין, המשמעות היא שאתה בעצמך באמת הבנת את הנושא ולא רק מדקלם מושגים.

איך אפשר לדעת אם ההסבר שלך מספיק ברור?

על פי אליעד, הדרך הטובה ביותר לבדוק את בהירות ההסבר שלך היא לשאול את עצמך "איך הייתי מסביר את זה לילד?". אם ההסבר עדיין מורכב או לא ברור לך, כנראה שטרם הבנת אותו לעומק. שימוש במושגים גדולים או ביטויים מורכבים שאינך יכול לפרק למונחים פשוטים, זו הוכחה לחוסר הבנה עמוקה של הנושא.

איך לגרום למישהו להבין אותך באמת?

כשאתה מסביר משהו למישהו, קיימות שתי גישות:
  • הגישה הראשונה היא פשוט לתת את התשובה בצורה ישירה, מתוך ציפייה שהצד השני יבין וישנן אותה.
  • הגישה השנייה היא לגרום לצד השני להבין את המידע לעומק, עד כדי כך שהוא הופך לחלק מתפיסת העולם שלו.
אליעד ממליץ בחום על הגישה השנייה, של יצירת הבנה עמוקה. לפי גישה זו, במקום לתת תשובות מוכנות מראש, עליך להוביל את האדם למסקנות בעצמו באמצעות שאלות מכוונות, כגון:
  • "מה דעתך על זה?"
  • "למה אתה חושב שזה נכון או לא נכון?"
  • "מה היה קורה לדעתך אם היינו עושים את זה אחרת?"
איך עובד תהליך השאלות המכוונות?

אליעד מתאר תהליך שבו אתה קודם כל שואל את עצמך "למה אני חושב שהמסקנה שלי נכונה?", ואז מזהה את הנחות היסוד שעליהן מבוססת המסקנה שלך. לאחר מכן, אתה בודק אם האדם השני מסכים עם אותן הנחות יסוד. אם הוא אינו מסכים, יש לברר מדוע ולשאול שאלות נוספות שיגרמו לו לבדוק את הנחות היסוד שלו עצמו, עד שיגיע בעצמו לאותה המסקנה.

דוגמה לשימוש בשאלות מכוונות על נושא הבדידות:

אם אתה מאמין ש"טוב להיות לבד לפעמים", והאדם השני חושב ש"אסור להיות לבד", במקום לומר לו ישירות שהוא טועה, עליך לשאול שאלות:
  • "למה אתה חושב שזה לא טוב להיות לבד?"
  • "האם רוב האנשים מבלים יותר זמן לבד או בחברה?"
  • "איך אפשר לבדוק את זה מבחינה סטטיסטית?"
אם האדם טוען ש"רוב האנשים נמצאים בחברה", המשך בשאלות מכוונות:
  • "על סמך מה אתה אומר את זה?"
  • "האם כשאדם נמצא בחברה אבל מרגיש לבד, האם זה נחשב לזמן לבד או לא?"
כך, האדם מגיע לתובנות בעצמו ומבין את הנושא לעומק.

איך ליישם את השיטה הזו במקום העבודה?

כאשר מנהל מסביר לעובדים מה לעשות, יש שתי אפשרויות:
  • פשוט לומר לעובד "תעשה כך וכך", ללא הסברים.
  • לשאול את העובד שאלות מכוונות כמו "למה לדעתך צריך לעשות כך?", "מה יקרה אם נעשה זאת אחרת?", וכך העובד יבין לעומק את ההיגיון שמאחורי הפעולה.
על ידי כך, העובדים לא רק יידעו מה לעשות, אלא גם יבינו מדוע, וזה יהפוך את הביצוע שלהם לטוב יותר.

איך ליישם את הגישה הזו בזוגיות ובוויכוחים?

כאשר בני זוג מתווכחים על החלטה, במקום לומר ישירות מה אתה רוצה, שאל את עצמך קודם כל "למה אני חושב שזה נכון?", ואחר כך שאל את בן הזוג "מה דעתך על ההנחות שלי?". כך אפשר להבין טוב יותר את מקור המחלוקת, ולהגיע להסכמה משותפת במקום לוויכוח סתמי.

מה לעשות כשאתה יודע משהו מניסיון ולא מסוגל להסביר אותו?

לפעמים ידע מבוסס רק על ניסיון אישי, כמו למשל "נייר נשרף באש". במקרה כזה, אין לך הסבר סיבתי ברור לתת לאחרים. אליעד אומר שבמצב כזה אתה יכול רק לבקש מהאחר "להאמין לניסיון שלך", אבל עדיף לנסות ולהבין את ההיגיון מאחורי הניסיון. כשיש לך הסבר הגיוני, קל יותר להסביר לאחרים ולהביא אותם להבין אותך באמת. הדרך הטובה ביותר היא להפוך ידע שנרכש מניסיון לידע מבוסס סיבה והיגיון.

לסיכום

הדרך הטובה ביותר לדעת אם הבנת משהו באמת היא לנסות להסביר אותו לאחרים, במיוחד לילדים. ההסבר הפשוט הוא המדד להבנה העמוקה. כדי לגרום לאחרים להבין משהו לעומק, אליעד כהן ממליץ להוביל אותם לתובנה באמצעות שאלות מכוונות ולא לתת תשובות ישירות. טכניקה זו יעילה מאוד בכל תחומי החיים: במקום העבודה, בזוגיות, ובתקשורת בין אישית בכלל.
איך לבדוק אם באמת הבנת משהו?

כאשר אדם רוצה לבדוק אם הוא באמת מבין משהו, הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לנסות להסביר אותו לאחרים. ההסבר מאלץ את האדם להבהיר לעצמו את המידע, לזהות חוסרים בהבנה ולוודא שהוא מסוגל להביע את הידע בצורה ברורה ומובנת. כתיבה היא דרך נוספת לבדיקה זו, משום שהיא מחייבת סדר והיגיון במחשבה, ממש כמו דיבור בפני מישהו אחר.

השלב הבא: להסביר לילד
  • כדי לבדוק אם באמת הבנת נושא, כדאי להסביר אותו לילד.
  • ילדים אינם מחזיקים בהנחות יסוד מורכבות, ולכן חייבים לפשט את ההסבר ולהפוך אותו לבהיר ומדויק.
  • כשמסבירים למבוגר, ייתכן שהוא כבר מבין חלק מהמושגים ולכן נראה כאילו הוא הבין, גם אם בפועל לא העמיק בהם.
  • כאשר מצליחים להסביר רעיון לילד בצורה שהוא מבין, זו הוכחה לכך שההבנה שלנו עמוקה ואמיתית.
איך לבדוק אם ההסבר שלך ברור?
  • לאחר הסבר כלשהו, כדאי לשאול את עצמך: "אם הייתי צריך להסביר את זה לילד, איך הייתי עושה זאת?"
  • אם אינך יכול להסביר את הנושא בצורה פשוטה, ייתכן שעדיין אינך מבין אותו עד הסוף.
  • אנשים רבים משתמשים במילים גדולות ומורכבות מבלי להבין אותן באמת. כשהם נאלצים להסביר אותן בפשטות, הם מגלים את החוסרים בהבנה שלהם.
איך לגרום למישהו אחר להבין אותך?

יש שני סוגים של תקשורת כשמסבירים משהו:
  • להעביר מידע

    - לומר את התשובה באופן ישיר, מתוך הנחה שהצד השני יקלוט ויזכור אותה.
  • לגרום להבנה אמיתית

    - לגרום למידע להפוך להיות חלק מתפיסת עולמו של האדם.
איך לגרום להבנה אמיתית?

במקום לומר את התשובה באופן ישיר, עדיף להוביל את האדם להבין אותה בעצמו, על ידי שאילת שאלות מכוונות:
  • "מה אתה חושב על זה?"
  • "למה אתה חושב שזה נכון / לא נכון?"
  • "מה לדעתך היה קורה אם היינו עושים את זה אחרת?"
תהליך השאלות המכוונות

כדי להוביל אדם להבנה מעמיקה, יש לבצע את השלבים הבאים:
  • לשאול את עצמך

    - "למה אני חושב שמה שאני אומר הוא נכון?"
  • לזהות את הנחות היסוד שלך

    - מה גרם לך להגיע למסקנה זו?
  • לבדוק אם האדם השני מסכים עם ההנחות הללו

    - אם הוא לא מסכים, יש לברר מדוע.
  • לשאול אותו שאלות שיגרמו לו לבדוק את עמדתו

    - כך הוא יוכל להגיע בעצמו לאותה מסקנה.
דוגמה ליישום: הסבר על בדידות

אם אדם מאמין שלפעמים טוב להיות לבד, אך מישהו אחר טוען ש"אסור להיות לבד", ניתן לשאול:
  • "למה אתה חושב שזה לא טוב להיות לבד?"
  • "האם לדעתך אנשים נמצאים יותר זמן לבד או בחברה?"
  • "איך ניתן למדוד זאת מבחינה סטטיסטית?"
אם האדם השני טוען ש"רוב הזמן אנשים נמצאים בחברה", ניתן לשאול:
  • "על סמך מה קבעת זאת?"
  • "איך סופרים את זה? האם מחשיבים גם זמן שבו אדם נמצא עם אחרים אך מרגיש לבד?"
שימוש בגישה זו במקום העבודה

כאשר מנהל מסביר משהו לעובד, ישנן שתי אפשרויות:
  • לומר לעובד "תעשה ככה", ללא הסבר.
  • לשאול אותו שאלות שיגרמו לו להבין בעצמו מדוע זו הדרך הנכונה.
איך לגרום לעובד להבין במקום לדקלם?

במקום לומר לו ישירות מה לעשות, אפשר לשאול:
  • "למה לדעתך עושים זאת כך?"
  • "מה לדעתך יקרה אם נעשה זאת אחרת?"
  • "איזו בעיה ייתכן שתיווצר אם לא נעשה זאת בצורה הזו?"
יישום השיטה בזוגיות

כאשר בני זוג מתווכחים על החלטה מסוימת, ניתן להשתמש בגישה הזו כדי לשכנע:
  • במקום לומר "אני רוצה שנעשה ככה", יש לשאול את עצמך: "למה אני חושב שככה זה נכון?"
  • לאחר מכן, יש לשאול את בן הזוג: "מה דעתך על זה?" ולבדוק אם הוא מסכים עם הנחות היסוד שלך.
  • אם הוא לא מסכים, אפשר לברר יחד מה עומד בבסיס חוסר ההסכמה.
מה קורה כשמידע מבוסס על ניסיון בלבד?
  • לפעמים אדם בטוח במשהו רק כי הוא חווה אותו מניסיון, אך מתקשה להסביר למה זה נכון.
  • למשל, אדם יודע שנייר נשרף באש, אך אינו יודע להסביר את הסיבה לכך.
  • אם אין היגיון מאחורי הידע, ניתן רק לבקש מהאחרים "להאמין לניסיון שלי".
  • עם זאת, עדיף לנסות למצוא את ההיגיון מאחורי הניסיון, כדי שניתן יהיה להסביר אותו לאחרים.
סיכום
  • הדרך הטובה ביותר לבדוק אם באמת הבנת משהו היא לנסות להסביר אותו לאחרים, ובעיקר לילדים.
  • אם ניתן להסביר נושא במילים פשוטות, זה סימן להבנה אמיתית.
  • כדי לגרום למישהו אחר להבין משהו לעומק, יש להוביל אותו למסקנה בעצמו באמצעות שאלות מכוונות.
  • השיטה הזו יעילה בכל תחום - במקום העבודה, בזוגיות ובתקשורת בכלל.
  • כאשר מידע מבוסס רק על ניסיון, עדיף לנסות להבין את ההיגיון שעומד מאחוריו, כדי להצליח להסביר אותו לאחרים.
לפעמים בן אדם יש מצב שהוא רוצה לדעת אם הוא הבין משהו או לא, את נגיד לומדת פה משהו את רוצה לדעת אם הבנת או לא איך את יכול לדעת אם הבנת או לא אז יש תיאוריה שאומרת תנסי להסביר למישהו אחר, תכתבי ואז כשתכתבי זה מאלץ אותך לראות מה הבנת כי כשכותבים זה כמו להסביר למישהו ולהסביר למישהו זה לאלץ את עצמך להבין יותר טוב. עכשיו הנרחב יותר של זה אומר תסבירי את עצמך למישהו ותראי מה הוא הבין אבל הנרחב יותר של זה אומר תסביר את זה לילד כי ילד באופן יחסי אין לו הנחות יסוד.

אוקי זאת אומרת להסביר לבן אדם בוגר זאת לא חוכמה החוכמה זה להסביר לילד כי לפעמים את לא מבינה משהו כל כך ואת מסבירה את זה לאדם בוגר וגם הוא לא כל כך מבין והוא אומר לך הבנתי או שהוא הבין חלקית וכל מיני דברים מעורפלים כאלה. ולכן לצורך העניין אם מסבירים את זה לילד זה סימן יותר טוב לדעת אם הבנת או לא.

ש: איזה ילד?

אליעד: ילד בב"ס, אני אתן לך דוגמה נגיד לפעמים אני מדבר עם מישהו אומר לו מה הבנת תסביר ואז הוא מתחיל להסביר ואני אומר לו אוקי אם עכשיו היית צריך להסביר את זה לילד שלך מה היית מסביר לו גם במילים האלה במושגים האלה או שאולי אתה מסתתר מאחורי המושגים האלה כי לא הבנת על מה מדובר, משתמש בכל מיני מושגים שגם הוא לא מבין שהם לא אומרים הרבה הוא אומר "נכון שאתה מבין מה זה אני מתכוון לזה", לא עכשיו אתה צריך להסביר לילד שלך מה אתה זה. הבנו את זה?

ש: כן.

אליעד: אוקי עכשיו באותו הקשר כאשר מסבירים למישהו משהו ורוצים שהוא יבין כי יש שני מצבים יש שרוצים שהוא יקשיב ואז פשוט אומרים לו את מה שרוצים ונגיד אומרים כאילו אומרים לו "תקשיב התשובה היא כזאת" נדחוף לו לראש שהתשובה היא כזאת וזהו אוקי אבל יש מצב שבו אנחנו גם רוצים שהוא יבין, אתה מסביר לעובד שלך משהו ואתה רוצה לדעת שהוא הבין את מה שאמרת במובן שזה כבר שלא המידע הזה זה לא המידע שהוא רק מדקלם אותך אלא המידע הזה הופך להיות שלו שהוא חווה אותו.

מה הדרך לגרום למישהו להבין את הדבר השני על ידי שלוקחים את מה שהוא מבין, אתה אומר לעצמך "אוקי הילד שלי חושב שזה בסדר לעשות ככה וככה ואני חושב שזה לא בסדר לעשות ככה וככה" ואז עכשיו עושים רצף של שאלות "למה אני חושב שזה לא בסדר לעשות את הדבר הזה והזה, מה הוביל אותי למסקנה שזה לא טוב? אוקי הוביל אותי למסקנה הזאת והזאת" ואז שואלים אותו "תגיד לי מה אתה חושב?" לראות אם הוא בכלל מסכים עם הנחת היסוד.

אם רואים שהוא מסכים אז אומרים לו "אוקי אז כאילו אולי תראה את המסקנה" לצורך העניין אבל אם נגיד רואים שהוא לא מסכים גם עם הנחת היסוד שיש לך גם עם זה לא חושב ככה תשאל את עצמך "מה הנחת היסוד של הנחת היסוד שלי איך הגעתי להנחת יסוד הזאת בכלל". בקיצור מה שאני מנסה לומר שכשמנסים להסביר למישהו משהו אם רוצים שזה יבוא מתוכו צריך לעשות את הדרך הארוכה והדרך הארוכה אומרת תשאל את עצמך "מה הנחות היסוד שלי שהובילו אותי למסקנה הזאת" ודרך זה תדע להסביר יותר טוב על ידי שאתה שואל אותו את השאלות ששאלת את עצמך על מה שהוא חושב ושהובילו אותך למסקנה של עצמך.

הבנו אם לא בא נסביר לך מה הבנת בערך אני אתן לך דוגמה, תני דוגמה תמציאי את דוגמה נגיד שאת רוצה להסביר למישהו, לא תמציאי את דוגמה.

ש: כל דבר?

אליעד: יש לך שותפה, תראי בהרבה מאוד מקרים מה שחשוב לך זה שיסכימו איתך זה לא חשוב לך אם הבינו אותך או לא אוקי.

ש: אוקי אז נגיד אני חושבת שזה טוב להיות לבד שזה טוב.

אליעד: אוקי ונגיד אבל שאת רוצה שמישהו יבין את זה ושהוא יסכים איתך לזה כאילו מתוכו שזה יהיה שלו, אוקי ונגיד הוא אומר "אני חושב שזה לא טוב להיות לבד אסור להיות לבד" אוקי נניח, עכשיו אז מה צריך לעשות את צריכה לשאול את עצמך "למה אני חושבת שמה שהוא אומר זה לא נכון", למה את חושבת שזה בסדר נגיד להיות לבד או זה טוב להיות לבד?

ש: כי ככה אתה לא צריך שום דבר אתה כאילו טוב לך ככה אתה לא צריך להתאמץ בשביל להרגיש טוב.

אליעד: כי אם אתה לבד אתה לא צריך שום דבר כדי להתאמץ, אוקי אז את אומרת לבן אדם השני "תגיד לי מה אתה חושב אני צריכה" הוא נגיד אומר לך "תקשיבי אבל זה לא טוב להיות לבד" את אומרת לו ואת רוצה שהוא יגיד לך שזה טוב להיות לבד לא שתגידי לו שזה טוב והוא יגיד לך כן, את אומרת לו "ומה עם זה שה - default שלנו זה להיות לבד וככה לא צריך שום דבר כדי להתאמץ כדי להרגיש טוב" ועכשיו יכול להיות שהוא יגיד לך "נכון לכן טוב להיות לבד" והוא יכול להגיד לך "לא מה פתאום ה - default שלנו זה להיות בחברה". מה את חושבת שה - default שלנו זה להיות בחברה או להיות לבד מה ברירת המחדל?

ש: זה תלוי בסיטואציה.

אליעד: לא תמציאי ביחס למה שאת אמרת נגיד שאת אומרת לו.

ש: להגיד לו רוב הזמן אתה לבד נגיד.

אליעד: יפה, עכשיו איך הגעת למסקנה שרוב הזמן אתה לבד?

ש: סטטיסטיקה.

אליעד: יפה אז את אומרת לבן אדם השני "תגיד לי ומה הסטטיסטיקה אומרת שרוב הזמן אתה לבד או לא?" את לא רוצה לדחוף לו את התשובה "תקשיב אבל רוב הזמן אנחנו לבד" את שואלת אותו "ומה הסטטיסטיקה אומרת איפה אנחנו יותר זמן לבד או לא לבד" ואם הוא יגיד לך "לא אנחנו רוב ביחד בכלל", מה את חושבת על זה שזה נכון או לא נכון?

ש: תלוי.

אליעד: תלוי במה זה תלוי איך שסופרים את הסטטיסטיקה נכון, יפה אז את אומרת לו "ולפי מה סופרים את הסטטיסטיקה?" כאילו מה שאני מנסה להגיד לשאול שאלות מכווינות. בפרקטיקה נגיד הוא רואה מישהו נגיד יושב אצלי אוקי אז יש מצבים שמישהו אומר "תגיד לי מה התשובה" אני אומר לו מה התשובה ויש מצבים שמישהו רוצה שנעשה איתו את הדרך הקשה שאני אשאל אותו את השאלות המכווינות שיובילו אותו למסקנה ואז מה שאני עושה אני אומר לעצמי "אוקי הוא חושב ככה מה אני חושב? ככה וככה, למה אני חושב את זה איזה שאלות אני הייתי צריך לשאול את עצמי כדי להגיע למסקנה שאני הגעתי".

ואז אני אומר "אוקי מה אומר על זה ומה אתה אומר על זה, אוקי אז מה המסקנה" ואם הוא לא יסכים איתי אז אני ממשיך "רגע עוד פעם אבל על זה הוא הסכים ועל זה הוא הסכים אז למה הוא לא הגיע למסקנה הזאת, אוקי כנראה שיש עוד הנחת יסוד שאותה גם צריך להניח, אוקי אז איזו עוד הנחת יסוד יש" ואז אני אומר לו "אוקי מה הנחת היסוד בא נדבר איתו על הנחת היסוד הזאת כדי להוביל אותו למסקנה".

ש: זאת הדרך לדעתי שצריך לעשות אז דיברתי איתך על העניין הזה.

אליעד: באמת זה מה שאמרתי שעכשיו צריך לעשות.

ש: לא אני אז בזמנו דיברתי איתך על.

אליעד: על מה שדיברת איתי.

ש: על מה שדיברת איתך.

אליעד: כן זה מעניין.

ש: וזאת לדעתי הדרך הנכונה להוביל את הבן אדם לחוות את התשובה מאשר להאמין לאיזה סיפור.

אליעד: אני מסכים על העניין בשורה התחתונה הייתה שזה היה בהקשר של עובד נגיד מנהל עם עובדים יש מצב שאומרים להם "תקשיבו צריך לעשות ככה" אבל מה הבעיה בלהגיד לעובדים "צריך לעשות ככה" שהם נשארים טיפשים כי הם לא הבינו למה צריך לעשות ככה מי אמר שצריך לעשות ככה, "נעשה ככה ונישאר טיפשים" אז במקום להגיד להם "צריך לעשות ככה תשאל אותם שאלות מכווינות.

"למה אתה חושב שככה ומה לדעתך יקרה אם ככה ומי אמר שיקרה ככה" תשאל אותם את השאלות המכווינות שדרכן הם יגיעו למסקנה שאתה רוצה ואז הרווחת שהם גם נהיו יותר חכמים. עכשיו איך תדע מה לשאול אותם פשוט תשאל את עצמך מה השאלות ששאלת את עצמך בשביל מהמסקנה שלהם להגיע למסקנה שלך. מה אתה רוצה להגיד?

ש: אוקי אז במקומות נגיד שאני שואל את עצמי.

אליעד: רגע אותו דבר אפשר להגיד בני זוג נגיד שרבים אחד עם השני ונגיד שמישהו אומר "אני רוצה לשכנע אותו שלא נצא בשבת מהבית", אוקי אז אפשר להגיד "בוא לא נצא בשבת מהבית" אפשר להגיד תשאל את עצמך" מה המחשבות שאני הייתי צריך לחשוב כדי לחשוב לא לצאת בשבת מהבית" ואז תשאל את הבן זוג על המחשבות האלה "ואם הוא יסכים איתי אז הוא גם יגיע למסקנה". מה אתה רוצה להגיד?

ש: מה לגבי דברים, אוקי איפה שאני יודע מה הדברים שאני למה אני חושב את מה שאני חושב אז אני יכול לענות את זה אבל לגבי דברים שאני פשוט מניסיון יודע שזה עובד וזה לא שאני יכול להסביר למה זה עובד.

אליעד: אוקי השאלה היא אם האמת זה רק פונקציה של ניסיון בלבד האם זה רק עניין של ניסיון.

ש: נניח במקרים שכן.

אליעד: בא נניח שכן מה שאתה צריך לעשות אתה בעצם אומר אם אתה אומר שמה שאתה יודע יש לך כאילו כביכול יתרון על הבן אדם השני שיש לך יותר ניסיון ממנו, לדוגמה אתה יודע שנייר נשרף באש הוא לא יודע את זה, אוקי יפה אז בעצם מה שאתה אומר אתה אומר שהמידע שידוע לך ידוע לך בצורה אקראית לא בצורה סיבתית "במקרה אני יודע את זה".

ש: נכון.

אליעד: עכשיו אם המידע שידוע לך זה בצורה אקראית אז אתה יכול להגיד לו "תאמין לי" ואו שהוא יאמין לך או שלא ולכן מה שאתה צריך לעשות זה להפוך את המידע שלך מאקראי לסיבתי, זאת אומרת תשאל את עצמך "אוקי על סמך הניסיון שלי אני יודע שבדרך כלל קורה ככה וככה" עכשיו אתה צריך לשאול את עצמך "מה ההיגיון בכך שזה קורה ככה וככה" תנסה למצוא בזה היגיון ותנסה להסביר לו את ההיגיון של זה.

אתה צריך להפוך את הידע שיש לך מ - "אני יודע את זה על בסיס הניסיון" למידע שאתה יודע אותו על בסיס ההיגיון, אם תמצא את ההיגיון תוכל להסביר אותו אם אין היגיון אתה יכול להגיד לו "תקשיב זה הניסיון שלי או שתאמין לי או שלא" אבל לך עדיף לשאול את עצמך "מה ההיגיון של מה שאני יודע". הבנו את הסיפור?
מקום זמן לתת תשובות פרקטיקה לזכור נכון או לא נכון ילד שלך מסקנה ילדה טיפש להסביר נכון הזמן והמקום איך לגרום איך לגרום לה איך לגרום לו איך לגרום למישהו איך לגרום למישהו להבין איך לגרום למישהו להבין אותך איך לגרום למישהי איך לדעת איך לדעת להסביר איך לדעת שהבנת איך להסביר איך להסביר את עצמי איך להסביר את עצמך איך להסביר לעובדים איך להסביר נכון איך לשכנע מישהו איך תדע שהבנת בזוגיות הסבר הסברים זוגיות לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום למישהו לגרום למישהו להבין לגרום למישהו להבין אותך לגרום למישהי לדעת שהבנת להבין להבין אותך להסביר להסביר את עצמי להסביר את עצמך להסביר לעובד להסביר לעובדים להסביר נכון למידה לשכנע מישהו לשכנע מישהו להבין לשכנע מישהו להבין אותך מיומנויות מיומנויות למידה מיומנות עובד עובדים תקשורת תקשורת בזוגיות תקשורת זוגית תקשורתיות
איך להעיר הערות? איך לגרום למישהו לא לחזור על טעויות? איך לגרום לעובד לא לטעות שוב? איך להסביר למישהו את ההיגיון? איך להסביר למישהו משהו? איך ללמד מישהו משהו? איך לגרום למישהו לא לטעות? איך למנוע טעויות? לנהל אנשים, הסברה ושכנוע
... בהוראות טכניות. אם הם יבינו ויסכימו עם ההיגיון שהצגתם, רוב הטעויות החוזרות יימנעו. איך לתת הערות בצורה יעילה? איך למנוע טעויות של עובדים? איך להסביר לעובד את ההיגיון מאחורי ההוראות? איך ללמד מישהו משהו בצורה נכונה? ניהול נכון של עובדים איך לגרום לאנשים ...
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
... וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך ... הוא ירגיש לא בנוח ויעדיף לוותר על ההשתתפות. איך עובד שכנוע עצמי באמצעות מהות ... לא מעולם המושגים של הקונה שאם אותו מוכר היה יודע להסביר את עצמו בצורה של המהות, ותכף ... של מערכת יחסים דינמיקה בין שני אנשים בן אדם בא להסביר את עצמו למישהו אחר אבל הוא מדבר ... דהיינו, רוצים שהוא לא יקנה או שרוצים לחלופין לגרום לו לחשוב שהמוצר הזה מאוד מתוחכם ... נגיד בן אדם החליט שהוא רוצה נגיד לעבור מקום עבודה , אוקי החליט בוא נישאר נגיד ... למכור את המוצר דרך הצורה שלו וגם במקרה שמנסים לשכנע מישהו, גם במקרה שבן אדם מנסה לשכנע ...
איך לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להציג מוצר? איך לתאר מוצר? איך למכור מוצר? איך להסביר ללקוח? איך לדבר עם לקוח? איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, לא לדבר על המוצר, אימון מכירות
איך לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להציג מוצר? איך לתאר מוצר? איך למכור מוצר? איך להסביר ללקוח? איך לדבר עם לקוח? איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, לא לדבר על המוצר, אימון מכירות
... לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להציג מוצר? איך לתאר מוצר? איך למכור מוצר? איך להסביר ללקוח? איך לדבר עם לקוח? איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, לא לדבר על המוצר, אימון מכירות איך להציג מוצר ללקוח בצורה אפקטיבית? כיצד ניתן להציג מוצר ללקוח בצורה שתשפר את ...
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע איך להסביר משהו למישהו שלא מבין? כאשר מנסים להסביר משהו למישהו והוא אינו מבין את ההסבר, הסיבה ... אותי להסיק את מה שאני אומר? לדוגמה, אם אדם בא לשכנע מישהו בדבר מסוים, הוא אומר משפט מסוים מתוך הנחות יסוד שיש לו. הוא חושב כמה מחשבות, ומתוכן ... הנחות בסיסיות מאוד, כאלה שניתן לאמת באמצעות עובדות או באמצעות החושים. מה לעשות אם האדם מסכים להנחות אך עדיין אינו משתכנע? ייתכן מצב ... במה שאתה מנסה להסביר לו. איך לשכנע אנשים? איך לגרום לאחרים להסכים איתך? כיצד להסביר רעיונות? מהן הנחות יסוד? איך ללמד ילדים? מה ההבדל בין להקשיב ולשמוע? עכשיו העניין ... ההיגיון אומר שאם בן אדם היה לו נגיד את, את באה לשכנע מישהו במשהו עכשיו את אומרת משפט עכשיו יש הנחות יסוד שהביאו אותך למשפט הזה ויש איזה מחשבות ... נבדוק אם הוא מסכים איתן עד שבסוף נגיע לדוגמה לעובדות או לדברים שהם נכונים מצד החושים או מצד משהו ואז נשכנע את הבן אדם. עכשיו מה קורה ... ש: מה ההבדל בין להקשיב לשומע? אליעד: אתה שמעת עובדתית באוזן האוזן שמעה. ש: אני לא יודע מה אם היא שמעה אם שמעה. אליעד: אני יגיד לך יכול ...
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
... מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים מהי הדרך הטובה ביותר ללמד ... חינוכיות שמתאימות לתלמידים? ההוראה צריכה להתבצע בקפידה, תוך שימת דגש על איך להסביר לכל תלמיד באופן שיתפוס את תשומת ליבו ויאפשר לו להבין את הנושא בצורה הנכונה. אליעד מציע לכל מורה לקחת את הזמן לאבחן את יכולת ההבנה של התלמיד ולבנות את הסברים ... מבעיה לבעיה והבאת דוגמאות תואמות. איך ללמד מתמטיקה? טיפים ללימוד גיאומטריה? איך להסביר חומר לתלמידים? הדרכת מורים במתמטיקה הבנת יסודות מתמטיים ...
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 1
... לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 1 מה עושים כשילד לא רוצה ללמוד? איך להסביר לו בצורה יעילה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר כיצד עלינו להבין את הדינמיקה בין הורים וילדים, במיוחד כאשר הילד לא רוצה ללמוד או לא מעוניין לשמוע את ההסברים שלנו. ההתמקדות היא במיומנויות תקשורת וביכולת להסביר לילדים בצורה שתשמור עליהם מעוניינים וקשובים. מהם הגורמים לכך שילד לא רוצה ללמוד? הסיבה הראשונה לכך שילד לא רוצה לשמוע או ... אם נצליח להציע לו אפשרויות נוספות, הוא יוכל לראות את היתרונות של הצעתנו. איך להסביר לילד שחשוב ללמוד? כאשר אנחנו רוצים להסביר לילד מדוע חשוב ללמוד, כדאי שלא נבוא בגישה של אתה חייב ללמוד כי זה חשוב. גישה כזו יכולה לגרום לו להרגיש שאנחנו לא מבינים אותו ושאנו מצמצמים את האפשרויות העומדות בפניו. במקום זאת, כדאי להציג לו את הלמידה כדרך להרחיב את אופקיו ולתת לו יותר כלים להתמודד ... אלא מהתפיסות השונות שיש לילד בנוגע ללמידה וערכה. איך לשכנע ילדים ללמוד? איך להסביר לילד דברים בצורה אפקטיבית? שיטות חינוך יעילות איך להתמודד עם התנגדות של ילדים ללמידה? מהם הכלים ללמד ילדים בצורה נכונה? ...
הפצה רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, להטיל ספק
הפצה רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, להטיל ספק
... להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, להטיל ספק איך אפשר להתפתח רוחנית וללמד אחרים? ההרצאה עוסקת בהפצה רוחנית, התפתחות רוחנית, והבנת עצמך. ... כיצד תפיסתך שונה לחלוטין מהמחשבה של דבר שאינו חי, דבר שמקשה את התקשורת. האם ניתן להסביר את העולם לאדם שלא קיים? אליעד מעלה שאלה פילוסופית מעניינת - האם ניתן להסביר רעיון למישהו שלא קיים בכלל? הוא מציע שגם אם אדם מסוים לא ... שלך והביקורת שאתה משמיע כלפי רעיונותיך. מהי הפצה רוחנית? איך להסביר רעיונות לאנשים אחרים? מהם התנגדויות לידע? האם אפשר להסביר רעיון לאבן? מהו תהליך ההתפתחות הרוחנית? איך להתמודד עם התנגדות רעיונית? ...
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2
... לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום ... ממליץ להורים לשוחח עם הילד בכנות, ולהציג את הלמידה כדרך לשיפור והעצמה אישית, ולא כמשהו חיצוני שנכפה עליהם. איך לשכנע ילד ללמוד? שיטות חינוך והוראה הדרכת הורים מיומנויות תקשורת עם ילדים איך להסביר לילדים? שיטות להשראת עניין בלימודים ...
איך לגרום לעובד שלך לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה? איך לגרום לעובד להיות יותר חכם? איך לגרום לעובד לא לשכוח דברים? איך לנהל עובדים? איך להסביר משהו לעובדים? איך להדריך עובדים? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, טיפול בבעיות של עובדים, עובד לא זוכר, עובד לא עובד נכון, טעויות של עובדים, למה העובד לא מקשיב? למה העובד לא עושה את מה שאומרים לו?
איך לגרום לעובד שלך לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה? איך לגרום לעובד להיות יותר חכם? איך לגרום לעובד לא לשכוח דברים? איך לנהל עובדים? איך להסביר משהו לעובדים? איך להדריך עובדים? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, טיפול בבעיות של עובדים, עובד לא זוכר, עובד לא עובד נכון, טעויות של עובדים, למה העובד לא מקשיב? למה העובד לא עושה את מה שאומרים לו? נניח לדוגמה שאתה רוצה שבכל פעם שהעובד שלך כותב הצעת מחיר, שלפני שהוא כותב את ... יקרה, היא פשוט להגיד לעובד שלך, שמע, בכל פעם שאתה כותב הצעת מחיר, אז תעשה כך ... חכמים, שהם פשוט באים לעובד ואומרים לו מה לעשות. והיתרונות של השיטה הזאת, הם ... הפתרון מאוד מהיר. באים לעובד ואומרים לו לעשות את מה שרוצים. אבל החסרונות הם עוד יותר גדולים. כי העובד צריך לזכור את מה שהוא צריך לעשות. ולא תמיד ... רוצה שהוא יעשה. ובנוסף, העובד צריך לזכור לעשות את זה, כדי לעשות את מה שאתה ... לעשות. או במילים אחרות, העובד שלך יזכור לעשות את זה, רק בגלל שביקשת ממנו ... למה אתה חושב שכדאי שהעובד ירשום את השורה הזאת. ולמה זה יותר טוב לדעתך שהעובד שלך יעשה דווקא כך או אחרת. ואז עליך לגרום לעובד שלך להבין את ההיגיון הזה. כדי שאז כשהעובד יבין ויסכים איתך על ההיגיון הזה, הוא יפעל ... כאן, המנהל העצלן, יבוא לעובד שלו ויסביר לו, עליך לעשות כך משום כך. שזה כמובן יותר טוב מאשר פשוט להסביר לעובד מה לעשות. אבל גם לזה יש חסרונות, כי לא בטוח שהעובד שלך באמת יבין אותך ובאמת יסכים איתך. ... הוא, שעליך להציג לעובד שלך את הבעיה שגרמה לך להגיע לפתרון שאתה מציע אותו. ולגרום לעובד שלך להגיע מעצמו למסקנה שאתה הגעת אליה. וכך על ...
הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
... הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ... אנושית, כמו למשל בשיווק ללקוחות או בזוגיות. כאשר אדם מבוגר אומר לא רוצה לקנות או לא רוצה להיות איתך, חשוב לא ... אלו, הילד לומד להפעיל את ההיגיון שלו ולפתח מיומנות של חשיבה ביקורתית, שתסייע לו לא רק עכשיו אלא לאורך כל חייו. מה הדבר החשוב ביותר ... שיפוטית. כך תאפשרו לילד להרגיש שיש מקום להסביר את עצמו. 3. התמודדות עם סיבות כמו עייפות - אם הילד אומר לא בא לי כי אני עייף, אפשר ... אם לא עבדנו כדי לקנות אותם? אני עבדתי בעבודות שלא בא לי כדי לקנות לך את הצעצועים, אז אולי גם אתה יכול לעשות משהו שלא בא לך ... כמו כשלקוח אומר לא רוצה לקנות או אדם בזוגיות אומר לא רוצה להיות איתך. במקרים כאלה, חשוב לשדר הבנה ולא להלחיץ. ... מה עושים אז אפשרות אחת לאיים עליו תחסל אותו ולגרום לו לעשות נכון ובהנחה שאתה לא רוצה את האפשרות הזאת מסיבות שונות מה עושים, אפשרות נוספת ... אותו כמה זה טוב לעשות וכמה זה רע לא לעשות, לא עובד לך מה עוד לעשות לפעמים הוא אומר לך לא בא לי הוא פיזר את הצעצועים תסדר, לא ... למה לא לכולם יש כסף בלתי מוגבל, הייתי צריך לעבוד במה אני צריך לעבוד לעשות דברים שלא בא לי זאת אומרת אני עשיתי דברים שלא בא לי כדי שאתה תוכל לשחק ... להבין למה תסביר לי את הסיבה. עכשיו אותו דבר בזוגיות נגיד שמישהי אומרת או מישהו אומר לא רוצה להיות איתך אין בעיה לא רוצה ... סיבה אין סיבה כן סיבה ואז הבן אדם המטרה זה לגרום לו להתבונן, עכשיו אם הבן אדם יחשוב שאין סיבה אם הילד יגלה שאין סיבה אוקי אז אני יכול ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להסביר לעובדים?, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להסביר לעובדים?, איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ טיפולי, מאמן אישי למנהלים, מאמן אישי ועסקי בנושאי איך להסביר לעובדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.4336 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 16:05:29 - wesi1