אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מיומנות ✔מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:25מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
איך לדעת אם באמת הבנת משהו?

כאשר מישהו רוצה לוודא שהוא באמת מבין נושא מסוים, אליעד כהן מציע טכניקה פשוטה ומדויקת: להסביר את מה שלמד לאחרים, ובמיוחד לילדים. כאשר אדם מסביר לאחרים, ובמיוחד בכתב או בעל פה, הוא מאלץ את עצמו לעבור שוב על ההיגיון והסדר של המחשבות שלו. פעולה זו מסייעת לחשוף נקודות לא ברורות בהבנה, וגורמת לאדם להעמיק ולחדד את המחשבה שלו. אם אתה יכול להסביר נושא באופן ברור ופשוט לילד, זו אינדיקציה מצוינת לכך שאתה מבין את הנושא לעומקו.

למה עדיף להסביר לילד ולא למבוגר?

אליעד כהן מדגיש שהסבר למבוגר לעיתים מטעה, כי המבוגר מחזיק בהנחות יסוד מקדימות או שהוא רק עושה את עצמו שהבין. לעומת זאת, לילד אין הנחות מוקדמות או מושגים מורכבים, ולכן ההסבר חייב להיות מאוד פשוט וברור. אם ההסבר שלך ברור מספיק כך שילד יבין, המשמעות היא שאתה בעצמך באמת הבנת את הנושא ולא רק מדקלם מושגים.

איך אפשר לדעת אם ההסבר שלך מספיק ברור?

על פי אליעד, הדרך הטובה ביותר לבדוק את בהירות ההסבר שלך היא לשאול את עצמך "איך הייתי מסביר את זה לילד?". אם ההסבר עדיין מורכב או לא ברור לך, כנראה שטרם הבנת אותו לעומק. שימוש במושגים גדולים או ביטויים מורכבים שאינך יכול לפרק למונחים פשוטים, זו הוכחה לחוסר הבנה עמוקה של הנושא.

איך לגרום למישהו להבין אותך באמת?

כשאתה מסביר משהו למישהו, קיימות שתי גישות:
  • הגישה הראשונה היא פשוט לתת את התשובה בצורה ישירה, מתוך ציפייה שהצד השני יבין וישנן אותה.
  • הגישה השנייה היא לגרום לצד השני להבין את המידע לעומק, עד כדי כך שהוא הופך לחלק מתפיסת העולם שלו.
אליעד ממליץ בחום על הגישה השנייה, של יצירת הבנה עמוקה. לפי גישה זו, במקום לתת תשובות מוכנות מראש, עליך להוביל את האדם למסקנות בעצמו באמצעות שאלות מכוונות, כגון:
  • "מה דעתך על זה?"
  • "למה אתה חושב שזה נכון או לא נכון?"
  • "מה היה קורה לדעתך אם היינו עושים את זה אחרת?"
איך עובד תהליך השאלות המכוונות?

אליעד מתאר תהליך שבו אתה קודם כל שואל את עצמך "למה אני חושב שהמסקנה שלי נכונה?", ואז מזהה את הנחות היסוד שעליהן מבוססת המסקנה שלך. לאחר מכן, אתה בודק אם האדם השני מסכים עם אותן הנחות יסוד. אם הוא אינו מסכים, יש לברר מדוע ולשאול שאלות נוספות שיגרמו לו לבדוק את הנחות היסוד שלו עצמו, עד שיגיע בעצמו לאותה המסקנה.

דוגמה לשימוש בשאלות מכוונות על נושא הבדידות:

אם אתה מאמין ש"טוב להיות לבד לפעמים", והאדם השני חושב ש"אסור להיות לבד", במקום לומר לו ישירות שהוא טועה, עליך לשאול שאלות:
  • "למה אתה חושב שזה לא טוב להיות לבד?"
  • "האם רוב האנשים מבלים יותר זמן לבד או בחברה?"
  • "איך אפשר לבדוק את זה מבחינה סטטיסטית?"
אם האדם טוען ש"רוב האנשים נמצאים בחברה", המשך בשאלות מכוונות:
  • "על סמך מה אתה אומר את זה?"
  • "האם כשאדם נמצא בחברה אבל מרגיש לבד, האם זה נחשב לזמן לבד או לא?"
כך, האדם מגיע לתובנות בעצמו ומבין את הנושא לעומק.

איך ליישם את השיטה הזו במקום העבודה?

כאשר מנהל מסביר לעובדים מה לעשות, יש שתי אפשרויות:
  • פשוט לומר לעובד "תעשה כך וכך", ללא הסברים.
  • לשאול את העובד שאלות מכוונות כמו "למה לדעתך צריך לעשות כך?", "מה יקרה אם נעשה זאת אחרת?", וכך העובד יבין לעומק את ההיגיון שמאחורי הפעולה.
על ידי כך, העובדים לא רק יידעו מה לעשות, אלא גם יבינו מדוע, וזה יהפוך את הביצוע שלהם לטוב יותר.

איך ליישם את הגישה הזו בזוגיות ובוויכוחים?

כאשר בני זוג מתווכחים על החלטה, במקום לומר ישירות מה אתה רוצה, שאל את עצמך קודם כל "למה אני חושב שזה נכון?", ואחר כך שאל את בן הזוג "מה דעתך על ההנחות שלי?". כך אפשר להבין טוב יותר את מקור המחלוקת, ולהגיע להסכמה משותפת במקום לוויכוח סתמי.

מה לעשות כשאתה יודע משהו מניסיון ולא מסוגל להסביר אותו?

לפעמים ידע מבוסס רק על ניסיון אישי, כמו למשל "נייר נשרף באש". במקרה כזה, אין לך הסבר סיבתי ברור לתת לאחרים. אליעד אומר שבמצב כזה אתה יכול רק לבקש מהאחר "להאמין לניסיון שלך", אבל עדיף לנסות ולהבין את ההיגיון מאחורי הניסיון. כשיש לך הסבר הגיוני, קל יותר להסביר לאחרים ולהביא אותם להבין אותך באמת. הדרך הטובה ביותר היא להפוך ידע שנרכש מניסיון לידע מבוסס סיבה והיגיון.

לסיכום

הדרך הטובה ביותר לדעת אם הבנת משהו באמת היא לנסות להסביר אותו לאחרים, במיוחד לילדים. ההסבר הפשוט הוא המדד להבנה העמוקה. כדי לגרום לאחרים להבין משהו לעומק, אליעד כהן ממליץ להוביל אותם לתובנה באמצעות שאלות מכוונות ולא לתת תשובות ישירות. טכניקה זו יעילה מאוד בכל תחומי החיים: במקום העבודה, בזוגיות, ובתקשורת בין אישית בכלל.
איך לבדוק אם באמת הבנת משהו?

כאשר אדם רוצה לבדוק אם הוא באמת מבין משהו, הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לנסות להסביר אותו לאחרים. ההסבר מאלץ את האדם להבהיר לעצמו את המידע, לזהות חוסרים בהבנה ולוודא שהוא מסוגל להביע את הידע בצורה ברורה ומובנת. כתיבה היא דרך נוספת לבדיקה זו, משום שהיא מחייבת סדר והיגיון במחשבה, ממש כמו דיבור בפני מישהו אחר.

השלב הבא: להסביר לילד
  • כדי לבדוק אם באמת הבנת נושא, כדאי להסביר אותו לילד.
  • ילדים אינם מחזיקים בהנחות יסוד מורכבות, ולכן חייבים לפשט את ההסבר ולהפוך אותו לבהיר ומדויק.
  • כשמסבירים למבוגר, ייתכן שהוא כבר מבין חלק מהמושגים ולכן נראה כאילו הוא הבין, גם אם בפועל לא העמיק בהם.
  • כאשר מצליחים להסביר רעיון לילד בצורה שהוא מבין, זו הוכחה לכך שההבנה שלנו עמוקה ואמיתית.
איך לבדוק אם ההסבר שלך ברור?
  • לאחר הסבר כלשהו, כדאי לשאול את עצמך: "אם הייתי צריך להסביר את זה לילד, איך הייתי עושה זאת?"
  • אם אינך יכול להסביר את הנושא בצורה פשוטה, ייתכן שעדיין אינך מבין אותו עד הסוף.
  • אנשים רבים משתמשים במילים גדולות ומורכבות מבלי להבין אותן באמת. כשהם נאלצים להסביר אותן בפשטות, הם מגלים את החוסרים בהבנה שלהם.
איך לגרום למישהו אחר להבין אותך?

יש שני סוגים של תקשורת כשמסבירים משהו:
  • להעביר מידע

    - לומר את התשובה באופן ישיר, מתוך הנחה שהצד השני יקלוט ויזכור אותה.
  • לגרום להבנה אמיתית

    - לגרום למידע להפוך להיות חלק מתפיסת עולמו של האדם.
איך לגרום להבנה אמיתית?

במקום לומר את התשובה באופן ישיר, עדיף להוביל את האדם להבין אותה בעצמו, על ידי שאילת שאלות מכוונות:
  • "מה אתה חושב על זה?"
  • "למה אתה חושב שזה נכון / לא נכון?"
  • "מה לדעתך היה קורה אם היינו עושים את זה אחרת?"
תהליך השאלות המכוונות

כדי להוביל אדם להבנה מעמיקה, יש לבצע את השלבים הבאים:
  • לשאול את עצמך

    - "למה אני חושב שמה שאני אומר הוא נכון?"
  • לזהות את הנחות היסוד שלך

    - מה גרם לך להגיע למסקנה זו?
  • לבדוק אם האדם השני מסכים עם ההנחות הללו

    - אם הוא לא מסכים, יש לברר מדוע.
  • לשאול אותו שאלות שיגרמו לו לבדוק את עמדתו

    - כך הוא יוכל להגיע בעצמו לאותה מסקנה.
דוגמה ליישום: הסבר על בדידות

אם אדם מאמין שלפעמים טוב להיות לבד, אך מישהו אחר טוען ש"אסור להיות לבד", ניתן לשאול:
  • "למה אתה חושב שזה לא טוב להיות לבד?"
  • "האם לדעתך אנשים נמצאים יותר זמן לבד או בחברה?"
  • "איך ניתן למדוד זאת מבחינה סטטיסטית?"
אם האדם השני טוען ש"רוב הזמן אנשים נמצאים בחברה", ניתן לשאול:
  • "על סמך מה קבעת זאת?"
  • "איך סופרים את זה? האם מחשיבים גם זמן שבו אדם נמצא עם אחרים אך מרגיש לבד?"
שימוש בגישה זו במקום העבודה

כאשר מנהל מסביר משהו לעובד, ישנן שתי אפשרויות:
  • לומר לעובד "תעשה ככה", ללא הסבר.
  • לשאול אותו שאלות שיגרמו לו להבין בעצמו מדוע זו הדרך הנכונה.
איך לגרום לעובד להבין במקום לדקלם?

במקום לומר לו ישירות מה לעשות, אפשר לשאול:
  • "למה לדעתך עושים זאת כך?"
  • "מה לדעתך יקרה אם נעשה זאת אחרת?"
  • "איזו בעיה ייתכן שתיווצר אם לא נעשה זאת בצורה הזו?"
יישום השיטה בזוגיות

כאשר בני זוג מתווכחים על החלטה מסוימת, ניתן להשתמש בגישה הזו כדי לשכנע:
  • במקום לומר "אני רוצה שנעשה ככה", יש לשאול את עצמך: "למה אני חושב שככה זה נכון?"
  • לאחר מכן, יש לשאול את בן הזוג: "מה דעתך על זה?" ולבדוק אם הוא מסכים עם הנחות היסוד שלך.
  • אם הוא לא מסכים, אפשר לברר יחד מה עומד בבסיס חוסר ההסכמה.
מה קורה כשמידע מבוסס על ניסיון בלבד?
  • לפעמים אדם בטוח במשהו רק כי הוא חווה אותו מניסיון, אך מתקשה להסביר למה זה נכון.
  • למשל, אדם יודע שנייר נשרף באש, אך אינו יודע להסביר את הסיבה לכך.
  • אם אין היגיון מאחורי הידע, ניתן רק לבקש מהאחרים "להאמין לניסיון שלי".
  • עם זאת, עדיף לנסות למצוא את ההיגיון מאחורי הניסיון, כדי שניתן יהיה להסביר אותו לאחרים.
סיכום
  • הדרך הטובה ביותר לבדוק אם באמת הבנת משהו היא לנסות להסביר אותו לאחרים, ובעיקר לילדים.
  • אם ניתן להסביר נושא במילים פשוטות, זה סימן להבנה אמיתית.
  • כדי לגרום למישהו אחר להבין משהו לעומק, יש להוביל אותו למסקנה בעצמו באמצעות שאלות מכוונות.
  • השיטה הזו יעילה בכל תחום - במקום העבודה, בזוגיות ובתקשורת בכלל.
  • כאשר מידע מבוסס רק על ניסיון, עדיף לנסות להבין את ההיגיון שעומד מאחוריו, כדי להצליח להסביר אותו לאחרים.
לפעמים בן אדם יש מצב שהוא רוצה לדעת אם הוא הבין משהו או לא, את נגיד לומדת פה משהו את רוצה לדעת אם הבנת או לא איך את יכול לדעת אם הבנת או לא אז יש תיאוריה שאומרת תנסי להסביר למישהו אחר, תכתבי ואז כשתכתבי זה מאלץ אותך לראות מה הבנת כי כשכותבים זה כמו להסביר למישהו ולהסביר למישהו זה לאלץ את עצמך להבין יותר טוב. עכשיו הנרחב יותר של זה אומר תסבירי את עצמך למישהו ותראי מה הוא הבין אבל הנרחב יותר של זה אומר תסביר את זה לילד כי ילד באופן יחסי אין לו הנחות יסוד.

אוקי זאת אומרת להסביר לבן אדם בוגר זאת לא חוכמה החוכמה זה להסביר לילד כי לפעמים את לא מבינה משהו כל כך ואת מסבירה את זה לאדם בוגר וגם הוא לא כל כך מבין והוא אומר לך הבנתי או שהוא הבין חלקית וכל מיני דברים מעורפלים כאלה. ולכן לצורך העניין אם מסבירים את זה לילד זה סימן יותר טוב לדעת אם הבנת או לא.

ש: איזה ילד?

אליעד: ילד בב"ס, אני אתן לך דוגמה נגיד לפעמים אני מדבר עם מישהו אומר לו מה הבנת תסביר ואז הוא מתחיל להסביר ואני אומר לו אוקי אם עכשיו היית צריך להסביר את זה לילד שלך מה היית מסביר לו גם במילים האלה במושגים האלה או שאולי אתה מסתתר מאחורי המושגים האלה כי לא הבנת על מה מדובר, משתמש בכל מיני מושגים שגם הוא לא מבין שהם לא אומרים הרבה הוא אומר "נכון שאתה מבין מה זה אני מתכוון לזה", לא עכשיו אתה צריך להסביר לילד שלך מה אתה זה. הבנו את זה?

ש: כן.

אליעד: אוקי עכשיו באותו הקשר כאשר מסבירים למישהו משהו ורוצים שהוא יבין כי יש שני מצבים יש שרוצים שהוא יקשיב ואז פשוט אומרים לו את מה שרוצים ונגיד אומרים כאילו אומרים לו "תקשיב התשובה היא כזאת" נדחוף לו לראש שהתשובה היא כזאת וזהו אוקי אבל יש מצב שבו אנחנו גם רוצים שהוא יבין, אתה מסביר לעובד שלך משהו ואתה רוצה לדעת שהוא הבין את מה שאמרת במובן שזה כבר שלא המידע הזה זה לא המידע שהוא רק מדקלם אותך אלא המידע הזה הופך להיות שלו שהוא חווה אותו.

מה הדרך לגרום למישהו להבין את הדבר השני על ידי שלוקחים את מה שהוא מבין, אתה אומר לעצמך "אוקי הילד שלי חושב שזה בסדר לעשות ככה וככה ואני חושב שזה לא בסדר לעשות ככה וככה" ואז עכשיו עושים רצף של שאלות "למה אני חושב שזה לא בסדר לעשות את הדבר הזה והזה, מה הוביל אותי למסקנה שזה לא טוב? אוקי הוביל אותי למסקנה הזאת והזאת" ואז שואלים אותו "תגיד לי מה אתה חושב?" לראות אם הוא בכלל מסכים עם הנחת היסוד.

אם רואים שהוא מסכים אז אומרים לו "אוקי אז כאילו אולי תראה את המסקנה" לצורך העניין אבל אם נגיד רואים שהוא לא מסכים גם עם הנחת היסוד שיש לך גם עם זה לא חושב ככה תשאל את עצמך "מה הנחת היסוד של הנחת היסוד שלי איך הגעתי להנחת יסוד הזאת בכלל". בקיצור מה שאני מנסה לומר שכשמנסים להסביר למישהו משהו אם רוצים שזה יבוא מתוכו צריך לעשות את הדרך הארוכה והדרך הארוכה אומרת תשאל את עצמך "מה הנחות היסוד שלי שהובילו אותי למסקנה הזאת" ודרך זה תדע להסביר יותר טוב על ידי שאתה שואל אותו את השאלות ששאלת את עצמך על מה שהוא חושב ושהובילו אותך למסקנה של עצמך.

הבנו אם לא בא נסביר לך מה הבנת בערך אני אתן לך דוגמה, תני דוגמה תמציאי את דוגמה נגיד שאת רוצה להסביר למישהו, לא תמציאי את דוגמה.

ש: כל דבר?

אליעד: יש לך שותפה, תראי בהרבה מאוד מקרים מה שחשוב לך זה שיסכימו איתך זה לא חשוב לך אם הבינו אותך או לא אוקי.

ש: אוקי אז נגיד אני חושבת שזה טוב להיות לבד שזה טוב.

אליעד: אוקי ונגיד אבל שאת רוצה שמישהו יבין את זה ושהוא יסכים איתך לזה כאילו מתוכו שזה יהיה שלו, אוקי ונגיד הוא אומר "אני חושב שזה לא טוב להיות לבד אסור להיות לבד" אוקי נניח, עכשיו אז מה צריך לעשות את צריכה לשאול את עצמך "למה אני חושבת שמה שהוא אומר זה לא נכון", למה את חושבת שזה בסדר נגיד להיות לבד או זה טוב להיות לבד?

ש: כי ככה אתה לא צריך שום דבר אתה כאילו טוב לך ככה אתה לא צריך להתאמץ בשביל להרגיש טוב.

אליעד: כי אם אתה לבד אתה לא צריך שום דבר כדי להתאמץ, אוקי אז את אומרת לבן אדם השני "תגיד לי מה אתה חושב אני צריכה" הוא נגיד אומר לך "תקשיבי אבל זה לא טוב להיות לבד" את אומרת לו ואת רוצה שהוא יגיד לך שזה טוב להיות לבד לא שתגידי לו שזה טוב והוא יגיד לך כן, את אומרת לו "ומה עם זה שה - default שלנו זה להיות לבד וככה לא צריך שום דבר כדי להתאמץ כדי להרגיש טוב" ועכשיו יכול להיות שהוא יגיד לך "נכון לכן טוב להיות לבד" והוא יכול להגיד לך "לא מה פתאום ה - default שלנו זה להיות בחברה". מה את חושבת שה - default שלנו זה להיות בחברה או להיות לבד מה ברירת המחדל?

ש: זה תלוי בסיטואציה.

אליעד: לא תמציאי ביחס למה שאת אמרת נגיד שאת אומרת לו.

ש: להגיד לו רוב הזמן אתה לבד נגיד.

אליעד: יפה, עכשיו איך הגעת למסקנה שרוב הזמן אתה לבד?

ש: סטטיסטיקה.

אליעד: יפה אז את אומרת לבן אדם השני "תגיד לי ומה הסטטיסטיקה אומרת שרוב הזמן אתה לבד או לא?" את לא רוצה לדחוף לו את התשובה "תקשיב אבל רוב הזמן אנחנו לבד" את שואלת אותו "ומה הסטטיסטיקה אומרת איפה אנחנו יותר זמן לבד או לא לבד" ואם הוא יגיד לך "לא אנחנו רוב ביחד בכלל", מה את חושבת על זה שזה נכון או לא נכון?

ש: תלוי.

אליעד: תלוי במה זה תלוי איך שסופרים את הסטטיסטיקה נכון, יפה אז את אומרת לו "ולפי מה סופרים את הסטטיסטיקה?" כאילו מה שאני מנסה להגיד לשאול שאלות מכווינות. בפרקטיקה נגיד הוא רואה מישהו נגיד יושב אצלי אוקי אז יש מצבים שמישהו אומר "תגיד לי מה התשובה" אני אומר לו מה התשובה ויש מצבים שמישהו רוצה שנעשה איתו את הדרך הקשה שאני אשאל אותו את השאלות המכווינות שיובילו אותו למסקנה ואז מה שאני עושה אני אומר לעצמי "אוקי הוא חושב ככה מה אני חושב? ככה וככה, למה אני חושב את זה איזה שאלות אני הייתי צריך לשאול את עצמי כדי להגיע למסקנה שאני הגעתי".

ואז אני אומר "אוקי מה אומר על זה ומה אתה אומר על זה, אוקי אז מה המסקנה" ואם הוא לא יסכים איתי אז אני ממשיך "רגע עוד פעם אבל על זה הוא הסכים ועל זה הוא הסכים אז למה הוא לא הגיע למסקנה הזאת, אוקי כנראה שיש עוד הנחת יסוד שאותה גם צריך להניח, אוקי אז איזו עוד הנחת יסוד יש" ואז אני אומר לו "אוקי מה הנחת היסוד בא נדבר איתו על הנחת היסוד הזאת כדי להוביל אותו למסקנה".

ש: זאת הדרך לדעתי שצריך לעשות אז דיברתי איתך על העניין הזה.

אליעד: באמת זה מה שאמרתי שעכשיו צריך לעשות.

ש: לא אני אז בזמנו דיברתי איתך על.

אליעד: על מה שדיברת איתי.

ש: על מה שדיברת איתך.

אליעד: כן זה מעניין.

ש: וזאת לדעתי הדרך הנכונה להוביל את הבן אדם לחוות את התשובה מאשר להאמין לאיזה סיפור.

אליעד: אני מסכים על העניין בשורה התחתונה הייתה שזה היה בהקשר של עובד נגיד מנהל עם עובדים יש מצב שאומרים להם "תקשיבו צריך לעשות ככה" אבל מה הבעיה בלהגיד לעובדים "צריך לעשות ככה" שהם נשארים טיפשים כי הם לא הבינו למה צריך לעשות ככה מי אמר שצריך לעשות ככה, "נעשה ככה ונישאר טיפשים" אז במקום להגיד להם "צריך לעשות ככה תשאל אותם שאלות מכווינות.

"למה אתה חושב שככה ומה לדעתך יקרה אם ככה ומי אמר שיקרה ככה" תשאל אותם את השאלות המכווינות שדרכן הם יגיעו למסקנה שאתה רוצה ואז הרווחת שהם גם נהיו יותר חכמים. עכשיו איך תדע מה לשאול אותם פשוט תשאל את עצמך מה השאלות ששאלת את עצמך בשביל מהמסקנה שלהם להגיע למסקנה שלך. מה אתה רוצה להגיד?

ש: אוקי אז במקומות נגיד שאני שואל את עצמי.

אליעד: רגע אותו דבר אפשר להגיד בני זוג נגיד שרבים אחד עם השני ונגיד שמישהו אומר "אני רוצה לשכנע אותו שלא נצא בשבת מהבית", אוקי אז אפשר להגיד "בוא לא נצא בשבת מהבית" אפשר להגיד תשאל את עצמך" מה המחשבות שאני הייתי צריך לחשוב כדי לחשוב לא לצאת בשבת מהבית" ואז תשאל את הבן זוג על המחשבות האלה "ואם הוא יסכים איתי אז הוא גם יגיע למסקנה". מה אתה רוצה להגיד?

ש: מה לגבי דברים, אוקי איפה שאני יודע מה הדברים שאני למה אני חושב את מה שאני חושב אז אני יכול לענות את זה אבל לגבי דברים שאני פשוט מניסיון יודע שזה עובד וזה לא שאני יכול להסביר למה זה עובד.

אליעד: אוקי השאלה היא אם האמת זה רק פונקציה של ניסיון בלבד האם זה רק עניין של ניסיון.

ש: נניח במקרים שכן.

אליעד: בא נניח שכן מה שאתה צריך לעשות אתה בעצם אומר אם אתה אומר שמה שאתה יודע יש לך כאילו כביכול יתרון על הבן אדם השני שיש לך יותר ניסיון ממנו, לדוגמה אתה יודע שנייר נשרף באש הוא לא יודע את זה, אוקי יפה אז בעצם מה שאתה אומר אתה אומר שהמידע שידוע לך ידוע לך בצורה אקראית לא בצורה סיבתית "במקרה אני יודע את זה".

ש: נכון.

אליעד: עכשיו אם המידע שידוע לך זה בצורה אקראית אז אתה יכול להגיד לו "תאמין לי" ואו שהוא יאמין לך או שלא ולכן מה שאתה צריך לעשות זה להפוך את המידע שלך מאקראי לסיבתי, זאת אומרת תשאל את עצמך "אוקי על סמך הניסיון שלי אני יודע שבדרך כלל קורה ככה וככה" עכשיו אתה צריך לשאול את עצמך "מה ההיגיון בכך שזה קורה ככה וככה" תנסה למצוא בזה היגיון ותנסה להסביר לו את ההיגיון של זה.

אתה צריך להפוך את הידע שיש לך מ - "אני יודע את זה על בסיס הניסיון" למידע שאתה יודע אותו על בסיס ההיגיון, אם תמצא את ההיגיון תוכל להסביר אותו אם אין היגיון אתה יכול להגיד לו "תקשיב זה הניסיון שלי או שתאמין לי או שלא" אבל לך עדיף לשאול את עצמך "מה ההיגיון של מה שאני יודע". הבנו את הסיפור?
בן זוג טיפש מקום בלי זמן לפשט איך לגרום למישהו להבין אותך להבין יותר טוב איך לחדד את המחשבה תהליך מיומנויות מחלוקת אליעד כהן איך לגרום לאישה איך לגרום לבחור איך לגרום לבחורה איך לגרום לגבר איך לגרום למישהו להבין איך לגרום למישהו להבין אותך איך לדעת להסביר איך לדעת שהבנת איך להסביר איך להסביר את עצמי איך להסביר את עצמך איך להסביר לעובדים איך להסביר נכון איך לשכנע מישהו איך תדע שהבנת זוגיות כמה להסביר את עצמך לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום למישהו להבין לגרום למישהו להבין אותך לדעת שהבנת להבין אותך להסביר להסביר את עצמי להסביר את עצמך להסביר לעובד להסביר לעובדים למידה לשכנע מישהו לשכנע מישהו להבין לשכנע מישהו להבין אותך מיומנויות מיומנויות למידה מיומנות עובד עובדים תקשורת תקשורת בזוגיות תקשורת זוגית תקשורתיות
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2 האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה? אנשים רבים מאמינים שתרגול הוא פתרון אוניברסלי לשיפור מיומנויות, אך אליעד כהן מדגיש שזה נכון רק בחלק מהמקרים. לפי אליעד, תרגול יעיל כאשר הבעיה עצמה נובעת מחוסר תרגול ... הבעיה היא באמת תוצאה של חוסר בתרגול - אם כן, התשובה היא שצריך להמשיך לתרגל ולחזור על הפעולה או המיומנות. אם מתברר שהבעיה נובעת מסיבות אחרות (טכניקה לא נכונה, בעיה רגשית או פיזית), יש לטפל בשורש הבעיה עצמה ולא ... מידע מסוים, המוח והגוף מתרגלים לפעולה, ומכאן מגיע השיפור בביצועים. זה יכול להתבטא בשיפור בזיכרון, בחוזק השרירים או בכל מיומנות אחרת שמתבססת על פעולה חוזרת. למה לא נכון תמיד להסתמך על המשפט פשוט תתרגל עוד? אליעד מדגיש שבכל בעיה ... רלוונטי. תרגול במצב כזה לא יפתור את הבעיה אלא רק יעמיק את הסבל או הקושי. מה המסקנה לגבי פיתוח מיומנויות והתפתחות אישית? המסקנה של אליעד היא שבכל תהליך של התפתחות אישית או רכישת מיומנות, יש לבדוק לעומק אם מה שחסר הוא באמת ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שיש צורך לטפל בשורש בעיה אחר. ... באמצעות הבנה מעמיקה למה יש תפיסה שתרגול תמיד פותר בעיות? הטענה הראשונה שהועלתה היא שיש אנשים הסבורים כי תרגול מיומנות הוא הפתרון לכל בעיה. הם מניחים שבכל פעם שבן אדם לא מצליח לבצע משהו (כמו להרים משקל, לנהוג, להתחיל ... באמת? ההסבר המרכזי הוא שתרגול עוזר כאשר הבעיה עצמה היא פונקציה של חוסר תרגול. אם מה שחסר הוא פיתוח מיומנות שנרכשת על ידי חזרה חוזרת ונשנית - אז ברור שתרגול אכן ישפר את התוצאות. לדוגמה, ללמוד מילה חדשה ולהפוך ... התפתחות אישית: מגדירים את הבעיה במדויק: מה בדיוק לא עובד? בודקים מדוע זה לא עובד: האם יש מידע חסר? מיומנות חסרה? פחד או מגבלה רגשית? שואלים האם חוסר של שינון או חזרה היא הסיבה: אם כן - תרגול ושינון יעזרו בשיפור מיומנות זו. אם מגלים סיבה אחרת (כמו שורש רגשי, טכניקה שגויה, דפוס לא מודע) - אז הפתרון הוא בדרך כלל זיהוי גורם הקושי וטיפול בו, ולאו דווקא עוד תרגול. הרעיון הוא שבכל פעם שתרגול מיומנות הוא אכן הדבר החסר - כדאי לתרגל, אבל תמיד חשוב לוודא שההנחה נכונה. מה ההיגיון מאחורי שינון ותרגול? בחלק ... יגן עליו מהאש. משמעות הדבר היא שלפני שמציעים תרגול לשיפור המצב, צריך להבין את ההקשר המלא. לעיתים כדאי לפתח מיומנות אחרת (למשל, להשתמש בכלים נכונים), או לטפל בשורש הבעיה (למשל, בעיה רפואית, בעיה מנטלית וכדומה), ואז ייתכן שתרגול יתמוך בתהליך אך לא יהיה העיקר. מה מסקנת הדברים לגבי פיתוח מיומנות והתפתחות אישית? המסקנה היא שבכל תחום של התפתחות אישית, העצמה אישית או רכישת מיומנות חדשה, חשוב לשאול האם באמת מה שחסר לי כאן הוא ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שמא חסר לי פתרון ... לך אבל זה לא נכון בא תבין למה הוא מסתבך, תבין למה הוא מסתבך ואז תראה שאולי חסר לו מיומנות לאיך להכניס את החור או את השרוך לחור נגיד. ש: ואז זה עובד ואז אם הוא מתרגל איך לעשות ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1 האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות? איך ניתן לשפר מיומנויות בצורה יעילה? בהרצאה זו נדונה השאלה האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות, ועד כמה יש לתרגל כדי לראות שיפור. נבחנו מצבים שונים שבהם תרגול יכול או לא יכול לשפר מיומנויות, כמו גם השפעת התרגול על פתרון בעיות והתפתחות אישית. האם תרגול תמיד עובד? במהלך השיחה הועלתה השאלה האם תרגול ... עוזר, בעוד שהאחר טוען כי לא תמיד התרגול יעיל. השאלה המרכזית הייתה האם תרגול הוא הדרך היעילה ביותר לשיפור מיומנויות. אחת הדוגמאות שהובאו היא תרגול של שפה זרה, כמו אנגלית. טענה אחת הייתה כי תרגול שפה, במקרה של זיכרון, ... עוזר? נושא נוסף שעלה היה האם תרגול מוטורי תמיד עובד. ההסבר שניתן היה כי התרגול עלול לא לשפר את המיומנות אם אין הבנה עמוקה של הפעולה, אלא אם כן המיומנות היא פשוטה מאוד ותלויה בזיכרון בלבד, ולא בהבנה. התמקדות בהבנה הייתה נושא חשוב, שכן לא תמיד תרגול לבד מספיק ... חוסר בהבנה או מידע, ייתכן שצריך לטפל בבעיה בדרך אחרת, ולא בהכרח דרך תרגול טכני בלבד. תרגול כפתרון לחיסרון מיומנויות עוד הובהר כי תרגול יכול לעזור לאדם להשיג מיומנות מסוימת, אך כל עוד יש לו את היכולת הפיזית והקוגניטיבית להתמודד עם הפעולה. לדוגמה, אם אדם מתקשה ללמוד נהיגה, ... התרגול לבדו לא יספיק. במקרה כזה, יש להבין את מקור הבעיה לפני שמתחילים לתרגל פתרון. מהו הפתרון האידיאלי לפיתוח מיומנויות? המשתתפים הדגישו את הצורך להבחין בין בעיה שדורשת תרגול לפיתוח מיומנות לבין בעיה שדורשת הבנה או טיפול שונה. כמו כן, בהנחה שהבעיה נובעת מחוסר מיומנות, תרגול בהחלט עשוי להוות פתרון. אך יש לקחת בחשבון שהבנת הבעיה והגישה אליה בצורה נכונה חשובים לא פחות. תרגול מיומנויות פיתוח מיומנויות שיפור מיומנויות תרגול מוטורי הבנת בעיות איך לפתור בעיות
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 1
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 1
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 1 איך להתחבר עם אנשים שאני לא מרגיש חיבור איתם? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בדרכים ... עם אנשים יכולה להיות הזדמנות ללמוד ולהתפתח, גם אם הנושא לא היה מעניין אותנו מראש. איך להתחבר עם אנשים? מיומנויות חברתיות תקשורת בין אישית כישורי שיחה איך לפתח שיחה? כיצד ליצור עניין בנושאים חדשים? איך להתחבר עם אנשים שאני ... שיחות ומצבים שלא בהכרח הולמים את תחומי העניין שלנו, אך אנחנו יכולים ללמוד מהם ולהתפתח. איך להתחבר עם אנשים? מיומנויות חברתיות תקשורת בין אישית כישורי שיחה איך לפתח שיחה? כיצד ליצור עניין בנושאים חדשים?
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 2
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 2
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 2 איך לפתח שיחה עם מישהו לא מוכר? ההרצאה עוסקת במיומנויות חברתיות ובפיתוח שיחה עם אדם לא מוכר. אליעד כהן מסביר כיצד להתחבר לאנשים בצורה טבעית ולנהל שיחה עם מישהו ... דורש זמן, סבלנות והבנה עמוקה של הצד השני. איך לפתח שיחה עם מישהו לא מוכר? כיצד ליצור קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות ופיתוח שיחה הקשבה פעילה בשיחות איך לגרום לאנשים להתעניין בשיחה? איך לפתח שיחה עם מישהו לא מוכר? במהלך ... אמיתי לא קורה מייד, והוא דורש זמן וסבלנות. איך לפתח שיחה עם מישהו לא מוכר? כיצד ליצור קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות ופיתוח שיחה הקשבה פעילה בשיחות איך לגרום לאנשים להתעניין בשיחה?
שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות
שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות
... בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות האם אפשר להשתפר בתחום מסוים על ידי חזרה שוב ושוב על אותה פעולה? אנשים ... לדוגמה, אם מישהו רוצה להשתפר בליזום שיחה עם בחורות, הוא חושב שאם יתחיל עם הרבה בחורות, הוא ישפר את המיומנות שלו. באותו האופן, מי שרוצה להשתפר בבעיטות לשער בכדורגל חושב שאם יבעט שוב ושוב, הוא יהיה טוב יותר. אך ... הזו אינה נכונה כלל. שיפור יכולות אינו נובע רק מעשיית פעולה שוב ושוב. ההיגיון הפשוט לכאורה של חזרתיות לשיפור מיומנות מטעה. הפעולה עצמה, ללא חשיבה וניתוח של התהליך, לא רק שאינה בהכרח משפרת את היכולת, אלא אף עשויה להזיק ולהוביל לטעויות חוזרות ונשנות. מדוע חזרה בלבד אינה מספיקה לשיפור מיומנויות אישיות? הבעיה בחזרה פשוטה על אותה הפעולה ללא חשיבה, לפי אליעד, היא שאדם יכול לבצע את אותה הטעות שוב ... פעולה עם אותן הטעויות. מה הדרך הנכונה להשתפר בכל תחום בחיים? אליעד מסביר שכדי לשפר כל יכולת אישית או מיומנות, לא מספיק לבצע את הפעולה שוב ושוב, חובה על האדם לנתח כל פעולה שהוא עושה באופן מדויק ויסודי. הניתוח ... עצמך. איך להשתפר בכל תחום? שיפור יכולות אישיות איך להתחיל עם בחורה? ניתוח עצמי לשיפור יכולות האם חזרתיות משפרת מיומנויות? שיפור יכולות בכדורגל כיצד ללמוד מנהיגה נכונה?
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים איך אפשר להבין ולטפל בילד עם הפרעה התפתחותית (PDD)? ההרצאה ... ניתן ליצור שינוי אמיתי וארוך טווח בהתנהגות של הילד. מה זה מצפון? איך לטפל בילדים עם PDD? כיצד לפתח מיומנות חברתית? איך לחנך ילד שלא מבין גבולות? מהן בעיות תקשורת אצל ילדים? איך לגרום לילד לדחות סיפוקים? למה הילד ...
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
... באשר הם, שכן באופן טבעי אנשים שואפים לחוש תחושות טובות ולהימנע מתחושות שליליות. השיטה שאליעד מציג מבוססת על פיתוח מיומנויות מנטליות ממוקדות, שמאפשרות לאדם להבין טוב יותר את עצמו ואת המציאות שהוא חווה, ובכך לשלוט בצורה טובה יותר ברגשות שלו. מהן שתי המיומנויות העיקריות שאליעד מלמד? המיומנויות שאליעד כהן מציג כחיוניות לשיפור איכות החיים הן: זיהוי הנחות יסוד - הבנת התהליכים המחשבתיים והקוגניטיביים שעומדים מאחורי כל ... את המחשבה שגורמת לתחושה, הוא יכול לבחון מה ההנחה הסמויה שעומדת מאחוריה. לדברי אליעד, היכולת לזהות הנחות יסוד היא מיומנות שניתן לשפר ולפתח, בדומה לכל כישור אחר בחיים, כגון ריצה או ציור. מהי המשמעות של הטלת ספק וכיצד עושים ... נכון באותה מידה? אליעד מדגיש שהרעיון הוא לא להפוך לרובוט ולהטיל ספק בכל דבר בחיים בצורה אוטומטית, אלא לפתח מיומנות של הטלת ספק בצורה מבוקרת ומודעת, בעיקר כאשר מרגישים רע. לעומת זאת, אין הכרח להטיל ספק במחשבות טובות - אותן ניתן לקבל כמו שהן ולהאמין בהן. כיצד שימוש נכון במיומנויות הללו משפיע על איכות החיים? לדברי אליעד כהן, שליטה טובה בשתי המיומנויות (זיהוי הנחות יסוד והטלת ספק) תורמת לשיפור משמעותי באיכות החיים. האדם שלומד כיצד לבצע אותן באופן יעיל יכול לשלוט ... הרגשית שלו, לפתור קונפליקטים בקלות רבה יותר, ולחוות את החיים עם פחות פחדים ומצוקות. בטווח הארוך, התפתחות קיצונית בשתי המיומנויות הללו עשויה אפילו להוביל למצב של הארה רוחנית או לאושר מוחלט, תלוי בדרגת ההקצנה שהאדם מחליט לקחת על עצמו. האם הלימוד אצל אליעד כהן מתאים רק לקונפליקטים או שהוא רחב יותר? המיומנויות שאליעד מלמד הן אמנם בעלות שימוש מרכזי בקונפליקטים ובמצבים רגשיים שליליים, אך הוא מציין שיש להן ערך רחב יותר והן מתאימות לשימוש בכל תחום בחיים. לדוגמה, מיומנויות אלו דומות ללמידה של כל יכולת או תחביב אחר, כמו בישול, ריצה או ציור. בכל תחום שבו האדם פועל, ... יהיה לזהות מיד את ההנחות שמסתתרות מאחוריה ולהטיל בהן ספק, ובכך להקל על התחושה או להפוך אותה לחיובית. מדובר במיומנות שימושית ומעשית שמטרתה הסופית היא שיפור איכות החיים, הגברת השלווה והאושר הפנימי. מה קורה כאשר משתמשים בשיטה בצורה מוחלטת וקיצונית? לפי אליעד, שימוש מוחלט וקיצוני במיומנויות אלו יכול להביא את האדם למצב של אושר מוחלט או אפילו הארה רוחנית. האדם יכול להגיע לרמות תודעתיות גבוהות ... 2. להטיל ספק בהנחות היסוד - לבדוק האם הן נכונות, ולראות את ההפך האפשרי. כאשר אדם מפתח את שתי המיומנויות הללו, הוא מסוגל לשלוט במערכת הרגשית שלו. מהי המשמעות של הטלת ספק? הטלת ספק משמעה בדיקה יסודית של כל ... איכות חייו. בנוסף, יישום הקיצוני של השיטה יכול אף להוביל להארה רוחנית ולאושר מוחלט. מהו הערך המעשי של פיתוח מיומנויות אלו? המיומנויות האלו דומות ללמידת כישורים אחרים כמו בישול, ציור או ריצה. הן משמשות אותנו בפתרון קונפליקטים ובשיפור ההבנה שלנו על ... בלימוד הם זיהוי הנחות יסוד והטלת ספק בהן, מתוך מטרה להרגיש טוב ולא להרגיש רע. כאשר אדם מפתח את המיומנות הזו, הוא יכול לשלוט על רגשותיו ולחוות את המציאות בצורה חופשית יותר. איך לזהות הנחות יסוד? כיצד להטיל ספק ... זה לזהות הנחות יסוד ודבר שני שלומדים פה זה להטיל ספק ברעיונות ככל שבן אדם לומד לפתח את שתי המיומנויות האלה, מיומנות ראשונה איך אני יודע לזהות את הנחות היסוד של הדברים איך אני יודע לקחת לדוגמה מחשבה כמו שהבאנו קודם ... יסוד לדעת לזהות רעיון בתוך רעיון פנימיות מהויות של דברים ולדעת להטיל ספק ברגע שבן אדם יש לו שתי מיומנויות עכשיו הוא תיאורטית יכול לשלוט במערכת, הרעיון זה לא להיות רובוט ולא תמיד לבדוק מה הנחות היסוד ולא תמיד ... למחשבות הרעות, נפטר מהמחשבות הרעות נשאר עם הטובות. הדרך לעשות את זה היא עוד פעם על ידי פיתוח שתי מיומנויות שאחת בלי השנייה לא מספיק טוב, שתי מיומנויות 1. מה הנחות היסוד מה הביא אותי לחשוב ככה מה גרם לי לחשוב ככה. 2. האם זה נכון זה ... מי אמר שזה נכון מי אמר שזה לא נכון זה נקרא מה האמת. אוקי הדרך הטכניקה לפתח את שתי המיומנויות האלה זה לשאול מה האמת אבל בגדול זה שני דברים בסיסיים תלמד לזהות הנחות יסוד ותלמד להטיל ספק בהנחות ... לזהות הנחות יסוד ולהטיל ספק אבל זאת לא התכלית, התכלית היא לא הטלת הספק. התכלית היא שתהיה לך מספיק מיומנות להטיל ספק שכשהמוח שלך יגיד לך רע לי אתה תוכל לבוא אליו להטיל ספק ולהפוך את הרע הזה לטוב ... וצריך לא להאמין לרע, בשביל לא להאמין לרע צריך לזהות את הנחות היסוד ולדעת להטיל ספק ולראות את זה כמיומנות בן אדם שרוצה להרגיש טוב ולא להרגיש רע צריך מיומנות. עכשיו בנוסף לזה גם צריך את המיומנות לדעת לשלוט שלא להטיל כמו רובוט להטיל ספק בהכל או להאמין להכל צריך לדעת גם לזהות רגע זה רע? ... יודע זה כבר מה יכול לצאת לך מזה במאה אחוז נגיד אבל בגדול עוד פעם להבין שיש פה פיתוח מיומנות. כמו שבן אדם לומד מיומנות ציור מיומנות בישול מיומנות כל מיני מיומנות ריצה, מיומנות הטלת ספק מיומנות ניתוח הנחות יסוד. עכשיו זה טוב למיליון ואחד דברים אבל זה טוב בעיקר לקונפליקטים שכשיש לך קונפליקטים אתה יכול ...
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה? כיצד ניתן לפתח שיחה בצורה טבעית ופשוטה? פיתוח שיחה הוא מיומנות שרבים מתקשים בה. אליעד כהן מסביר באופן ברור ופשוט כיצד לפתח שיחה זורמת ומעניינת גם עם משפטים קצרים ופשוטים ...
תקשורת בין אישית, איך לענות למישהו? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לקרוא אנשים? איך להרגיע מישהו? מיומנות שיחה, איך לגרום למישהו להרגיש בנוח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?
תקשורת בין אישית, איך לענות למישהו? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לקרוא אנשים? איך להרגיע מישהו? מיומנות שיחה, איך לגרום למישהו להרגיש בנוח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?
תקשורת בין אישית, איך לענות למישהו? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לקרוא אנשים? איך להרגיע מישהו? מיומנות שיחה, איך לגרום למישהו להרגיש בנוח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לענות למישהו שמתלונן כדי לגרום לו להרגיש ... בעתיד. איך לגרום לאנשים להרגיש בנוח? איך להגיב נכון לתלונות? איך לדעת מה אדם רוצה לשמוע בשיחה? איך לפתח מיומנות של קריאת אנשים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך בשיחה? איך להרגיע אדם שמתלונן?
מה ללמוד? מה הכי חשוב לדעת? מהו תחום הידע החשוב ביותר? איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש?
מה ללמוד? מה הכי חשוב לדעת? מהו תחום הידע החשוב ביותר? איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש?
... לדעת? מהו תחום הידע החשוב ביותר? איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש? מהו תחום ... יכולים ללמוד כדי לשפר את איכות החיים שלהם או להצליח יותר בתחומים מסוימים. לדוגמה, אפשר ללמוד שפות, שירה, ריקוד, מיומנויות טכנולוגיות, ועוד מגוון עצום של תחומים. אליעד כהן מסביר שיש חשיבות שונה לכל תחום בהתאם להשפעתו על החיים שלנו. ... יתקשה לתפקד כיוון שהעולם שלנו מתנהל במספרים. אדם שחי במדינה זרה ואינו יודע את השפה יתקשה להסתדר. לכן, ככל שמיומנות היא בסיסית, רחבה יותר, ומשפיעה יותר על תחומים רבים בחיים, כך היא הופכת להיות חשובה יותר ללמידה. המיומנות הכי חשובה, לפי אליעד, היא הבנה של תחום הנפש האנושית. הוא טוען שהכי חשוב להבין איך המוח שלנו עובד, ... לכן, הבנה מעמיקה של המערכת הפסיכולוגית של בני אדם - מה שהוא קורא לה מערכת ההפעלה האנושית - היא המיומנות המשמעותית ביותר שתלווה אותך לאורך כל החיים, ותשפיע הכי הרבה על ההצלחה שלך. איך הבנת הנפש משפיעה על חיי ... פרקטיים להתמודדות עם כל מצב בחיים. איך עובד המוח? איך לשלוט ברגשות? איך נוצרת אמונה? איך נוצר רצון? איזו מיומנות הכי חשובה? איך להבין אנשים? איזה תחום ידע הכי כדאי ללמוד? איך עובד המוח שלך? איך עובד המוח של ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מיומנות, איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מיומנות, איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
חוסר ביטחון עצמי למכור את עצמי להגיב לסירוב עבודה מאושרת פחד אצל ילד יחסי מין שמחה אמיתית לטפל בהתקפי חרדה איך לגרום למישהו לא לפחד ממך? איך להתמודד עם ביטחון עצמי? איך ביטחון עצמי משפיע? להתאהב במישהו חדש התאהבות בהתכתבות סבל מהמרדף אחרי האושר להיות שמח בלי ילדים אומנות המשיכה יצירת קשר עם האקס החלטה לטווח מיידי קבלת החלטות בחיים איך מתמודדים עם קושי? התמודדות עם חוסר משיכה האם אני הולך להיכשל? מי שרוצה להצליח? איך ליצור אמון עם האקסית? איך נוצר אמון? ילדים אוטיסטים לגרום לילד לא לפחד מהמורה שלו פיתוח מודעות אישית רוחניות מעשית הפרעת אישיות בעקבות הטלת ספק למה אני סובל מ ocd? בשביל האקסית איך להראות לאקסית שהשתנתי? כפיפה לפנים הראש הארוך של שרירי הטרייספס אלוהים לא ברא את מימד הזמן האם כדאי להיות כמו אלוהים? איך לזהות מורה רוחני מואר? המבחן של ההארה הרוחנית האם אפשרי להיות אלוהים? איך להיות אלוהים בדמיון? סודות הכסף איך להפסיק לעבוד בשביל כסף? מה משמעות החיים? מטרת החיים של אלוהים ביקורת שלילית באינטרנט מה טוב בערך עצמי שלילי? בחירה והתמכרות אין בחירה או יש בחירה חוסר צדק בעולם העולם נוצר מכלום עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי מומלץ, קואצ'ר אישי, קואצ'ר לזוגיות בנושא מיומנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 18_09_2025 השעה 11:13:22 - wesi1