אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לגרום לעובד שלך לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה? איך לגרום לעובד להיות יותר חכם? איך לגרום לעובד לא לשכוח דברים? איך לנהל עובדים? איך להסביר משהו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨איך לגרום לעובד שלך לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה? איך לגרום לעובד להיות יותר חכם? איך לגרום לעובד לא לשכוח דברים? איך לנהל עובדים? איך להסביר משהו לעובדים? איך להדריך עובדים? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, טיפול בבעיות של עובדים, עובד לא זוכר, עובד לא עובד נכון, טעויות של עובדים, למה העובד לא מקשיב? למה העובד לא עושה את מה שאומרים לו?
נניח לדוגמה שאתה רוצה שבכל פעם שהעובד שלך כותב הצעת מחיר, שלפני שהוא כותב את המחיר, שלפני כן הוא יכתוב בשורה מודגשת משפט כלשהו. עכשיו, לכאורה הדרך הקצרה ביותר לגרום לכך שזה יקרה, היא פשוט להגיד לעובד שלך, שמע, בכל פעם שאתה כותב הצעת מחיר, אז תעשה כך או אחרת. ואם הוא לא זוכר את זה, אז לעשות לו נוהל של כתיבת הצעות מחיר. ואם הוא לא שומע לך, אז לאיים עליו באיזה משהו ומצד שני גם לפתות אותו באיזה תגמול אם הוא כן יקשיב לך. אבל זו כמובן השיטה של העצלנים והלא חכמים, שהם פשוט באים לעובד ואומרים לו מה לעשות.

והיתרונות של השיטה הזאת, הם שלכאורה הפתרון מאוד מהיר. באים לעובד ואומרים לו לעשות את מה שרוצים. אבל החסרונות הם עוד יותר גדולים. כי העובד צריך "לזכור" את מה שהוא צריך לעשות. ולא תמיד הוא יכול לזכור את כל הפרטים של כל מה שאתה רוצה שהוא יעשה. ובנוסף, העובד צריך לזכור לעשות את זה, כדי לעשות את מה שאתה ביקשת ממנו לעשות. או במילים אחרות, העובד שלך יזכור לעשות את זה, רק בגלל שביקשת ממנו לעשות את זה.

ולכן יש את השיטה היותר טובה שאומרת כך, שעליך לשאול את עצמך, למה אתה חושב שכדאי שהעובד ירשום את השורה הזאת. ולמה זה יותר טוב לדעתך שהעובד שלך יעשה דווקא כך או אחרת. ואז עליך לגרום לעובד שלך להבין את ההיגיון הזה. כדי שאז כשהעובד יבין ויסכים איתך על ההיגיון הזה, הוא יפעל מתוך היגיון, יבין אותך ולא יצטרך לזכור הרבה דברים, אלא הם יקפצו לו מההיגיון שלו, בדיוק כמו שאתה פועל מתוך ההיגיון שלך ולא מתוך הזיכרון שלך.

וגם כאן, המנהל העצלן, יבוא לעובד שלו ויסביר לו, עליך לעשות כך משום כך. שזה כמובן יותר טוב מאשר פשוט להסביר לעובד מה לעשות. אבל גם לזה יש חסרונות, כי לא בטוח שהעובד שלך באמת יבין אותך ובאמת יסכים איתך. והאידיאל הוא, שעליך להציג לעובד שלך את הבעיה שגרמה לך להגיע לפתרון שאתה מציע אותו. ולגרום לעובד שלך להגיע מעצמו למסקנה שאתה הגעת אליה. וכך על הדרך, אתה גם מעודד את העובד שלך לחשוב.

לדוגמה: שאל את העובד, שלך: "בהצעות המחיר שאנחנו כותבים ללקוח, נתקלנו בבעיה שהלקוחות שלנו לא תמיד מבינים שאנחנו חברה מאוד וותיקה. כיצד אתה מציע לטפל בזה? איזה רעיונות יש לך להציע לזה?". כאשר אתה שואף לכוון את המוח שלו לכיוון שהוא מעצמו יציע לך לכתוב את השורה שאתה רוצה שהוא יוסיף.

והמהות היא: תחשוב בדיוק על מה שאתה רוצה שהעובד שלך יעשה לפרטי פרטים. עכשיו תשאל את עצמך, למה אני חושב שצריך לעשות את זה. עכשיו עליך...
עצלות הדרכת מנהלים לשפר יכולת חשיבה להקשיב לך לשכנע עובד להיות יותר חכם ניהול עובד איך להבין את עצמך איך להדריך עובדים תובנות מיומנות שכלית להיות גאון איך לא לשכוח דברים איך לגרום לעובד איך לגרום לעובד לא לשכוח דברים איך לגרום לעובד להיות יותר חכם איך לגרום לעובד שלך איך לגרום לעובד שלך לעשות איך לגרום לעובדים איך להדריך איך להדריך עובדים איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להסביר איך להסביר משהו איך להסביר משהו לעובדים איך לחשוב בהיגיון איך לנהל איך לנהל עובד איך לנהל עובדים איך לעשות את מה שאתה רוצה איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשכנע עובד איך לשכנע עובדים איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון אימון המוח אימון למנהלים אימון קוגניטיבי אימונים בעיה בעיות הדרכת מנהלים הסבר הסברים העובד לא עושה את מה שאומרים לו הקשבה התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חכם חשיבה הגיונית טיפול טיפול בבעיה טיפול בבעיות טיפול בבעיות של עובדים טיפולים טעויות טעויות של עובדים טעות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כיצד לנהל עובדים כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לא לשכוח לא לשכוח דברים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לגרום לגרום לעובד לגרום לעובד לא לשכוח דברים לגרום לעובד להיות יותר חכם לגרום לעובדים להדריך להדריך עובדים להיות גאון להיות חכם להיות יותר חכם להסביר להסביר משהו להסביר משהו לעובדים להתאמן לזכור לחשוב בהיגיון לטעות למה העובד לא מקשיב למה העובד לא עושה את מה שאומרים לו למנהלים לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשכוח לשכוח דברים לשכנע עובד לשכנע עובד לא לשכוח דברים לשכנע עובד להיות יותר חכם לשכנע עובדים לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה שאתה רוצה מטופל מטופלים מטפל מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מנהל מנהלים מתי לנהל את העובד ניהול ניהול עובד ניהול עובדים עובד עובד לא זוכר עובד לא מקשיב עובד לא עובד נכון עובדים פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רצון שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכחה תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
... תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד מהי תכלית לימוד התורה ואיך לא לשכוח אותה? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בלימוד התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר אדם לומד תורה, הוא לא אמור ללמוד רק לשם הלימוד עצמו, אלא כדי לזכור ולהבין את המהות האמיתית והעמוקה של מה שהוא לומד. התכלית אינה פשוט לדעת את החומר, אלא להשתמש בלימוד כדי להגיע למודעות עמוקה יותר של אלוהים, של האמת ושל משמעות הקיום. לדוגמה, יש אנשים שלומדים את תורתו של רבי נחמן, אך חלקם שוכחים את המטרה העיקרית של הלימוד - לזכור שיש אלוהים ולהגיע להבנה אמיתית ומלאה של האמת. הם יכולים לעסוק שעות רבות בלימוד, בתפילות ובמצוות, אך במקביל הם שוכחים לחשוב על אלוהים עצמו. אליעד ממחיש זאת בדוגמה שאדם דתי נשאל כמה פעמים ביום הוא באמת חושב על אלוהים, והאדם משיב שאין לו זמן, כי ... של התכלית הזו, הלימוד הופך להיות חסר משמעות ואינו משיג את מטרתו האמיתית. מהי מטרת לימוד התורה? איך לזכור את תכלית הלימוד? האם לימוד תורה מספיק בלי מודעות? איך לא לשכוח את אלוהים בזמן הלימוד? מה המשמעות של לימוד לפי רבי נחמן? ...
שכחה / שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח?
שכחה שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח? שכחה. זיכרון. שכחה נובעת מחוסר ידיעה שלמה. ידיעה שלמה = חוויה מלאה של הידע. ידיעה שלמה = כאשר הדבר שיודעים אותו והשכל שיודע אותו הופכים למהות אחת. כאשר הידיעה והיודע מתאחדים, אי אפשר לשכוח את הדבר שאותו יודעים. איך גורמים לידיעה להתאחד עם האדם? על ידי אהבה לדבר שאותו יודעים. האהבה גורמת ליודע ולידיעה להתאחד לדבר אחד. כמו ... ולמהות של הדבר שאותו הוא יודע. ככל שהאדם קרוב יותר למהות של הידיעה, כך הוא מתאחד יותר עם הידיעה וכך אינו יכול לשכוח אותה. איך מעמיקים את הידיעה? על ידי התבוננות. על ידי שהידיעה הופכת להיות חלק מהחיים. על ידי מחשבה על הידיעה. כל הדברים האלו גורמים לידיעה להיטמע בתוך האדם = זיכרון. שכחה נוצרת כאשר, הידיעה שונה מ: היודע = פירוד. זיכרון נוצר כאשר, הידיעה = היודע = אחדות = אהבה. ברמה המעשית: תתבונן לעומק בדבר שאותו ברצונך לזכור. תחקור אותו מכל הכיוונים האפשריים. מהותך תיהפך למהותו, וכך הוא ואתה תהיו אחד = אהבה = זיכרון. ...
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
... ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD מה גורם לחוסר ריכוז ולבעיות זיכרון? הסיבה המרכזית לבעיות ריכוז ולבעיות זיכרון היא חוסר היכולת להבדיל בין עיקר לטפל ובין מה שחשוב למה שלא חשוב. אליעד כהן מסביר שבעיית הריכוז בעבודה נובעת מכך שהמוח שלנו נוטה להתמקד במה שנתפס בעיניו כחשוב ביותר באותו רגע. אם יש סביבנו רעשים, דיבורים, או אירועים ... תשומת ליבנו, זה קורה רק משום שבאותו רגע הם נראים לנו חשובים יותר ממה שאנחנו אמורים לעשות. לדוגמה, כאשר אדם נמצא בעבודה והוא שומע שיחות של אנשים אחרים, הוא יכול לאבד את הריכוז משום שבתוך תוכו השיחות הללו מעניינות או חשובות לו, אפילו ... לבצע משימות בצורה מהירה ויעילה יותר, לעומת אדם שלא מתורגל בכך, אשר מבזבז זמן בניסיון להבין במה להתחיל קודם. איך לא לשכוח משימות או מידע חשוב? כדי לזכור מידע לאורך זמן, אליעד ממליץ ליצור הקשרים לוגיים וסיבתיים למידע הזה. אם מדובר במידע אקראי, כמו מספר עמוד שבו הפסקנו לקרוא, יהיה קשה לזכור אותו אלא אם נחזור עליו שוב ושוב או נמצא לו הסבר הגיוני. לדוגמה, אם אדם רוצה לזכור שעצר בעמוד 273, הוא יכול להמציא סיבה מיוחדת שקשורה למספר הזה, כמו העובדה שהשטר הגדול ביותר בישראל הוא 200 שקל, ואז להוסיף עוד אסוציאציות שיוצרות משמעות למספר. אם מדובר במשימה שאנחנו רוצים לזכור לבצע בהמשך, הדרך הטובה היא לשאול את עצמנו למה זה חשוב? או למה דווקא עכשיו?. שאלות אלו יוצרות עוגנים בזיכרון שלנו, ומונעות מאיתנו לשכוח. אמנם זה יכול להיות כרוך במאמץ ראשוני, אבל המאמץ משתלם בכך שהוא מאפשר למוח להישאר חופשי לעסוק בדברים אחרים. איך אפשר לזכור רצפים אקראיים? אליעד מסביר שכאשר צריך לזכור מידע אקראי כמו סדר של פרצופים או מספרים, הדרך היחידה היא להמציא סיפורים או הסברים שיהפכו את הרצף לבעל משמעות. גם אם הסיפורים הללו הם דמיוניים, הם יוצרים חיבור במוח ומאפשרים לזכור את הרצף. למרות שהוספת הסיפורים יוצרת עומס מידע נוסף, דווקא עומס זה מסייע בזכירת המידע המקורי. האם ניתן לזכור מידע ללא מאמץ? אי אפשר לזכור מידע אקראי ללא מאמץ, משום שהמוח שלנו בנוי לזכור דברים שיש להם משמעות או חשיבות. אם אדם ינסה לזכור כל דבר אקראי ללא הקשרים לוגיים או סיבתיים, הוא יתקשה מאוד ואף יהיה מוצף במידע. לפי אליעד, הזיכרון הטבעי שלנו מוגבל בכוונה, כדי לאפשר לנו לתפקד בצורה תקינה בחיי היום - יום, מבלי להיות מוצפים במידע לא רלוונטי. למה לפעמים אנשים זוכרים דברים שלא קרו באמת? לעיתים אנשים זוכרים דברים שלא קרו בפועל משום שבמוח שלהם היה הגיוני או חשוב שהדברים יקרו כך. הזיכרון בנוי על בסיס החשיבות שאנחנו מעניקים למידע, ולכן המוח יכול להמציא או לעוות זיכרונות, בהתאם למה שנראה לו כמתאים או חשוב באותו רגע. איך לנהל את הזמן נכון יותר? ניהול זמן נכון מתאפשר על ידי יצירת סדר ברור בין המשימות לפי חשיבותן ומחויבותן. אדם שמתרגל לחשוב בצורה ברורה על מה שהוא ...
לרצות להרגיש רע, לרצות לסבול, לגרום לעצמך להרגיש רע, לזכור שהכל משחק, לזכור שאתה אלוהים, לזכור שאתה מלך, לא לשכוח שהכל משחק, ליצור לעצמך רע
לרצות להרגיש רע, לרצות לסבול, לגרום לעצמך להרגיש רע, לזכור שהכל משחק, לזכור שאתה אלוהים, לזכור שאתה מלך, לא לשכוח שהכל משחק, ליצור לעצמך רע
... לגרום לעצמך להרגיש רע, לזכור שהכל משחק, לזכור שאתה אלוהים, לזכור שאתה מלך, לא לשכוח שהכל משחק, ליצור לעצמך רע למה אדם ירצה לגרום לעצמו להרגיש רע? אנשים באופן טבעי קמים בבוקר עם ... הרצון בכוונה? אליעד מסביר שאדם יכול לבחור באופן מודע לא להגשים רצון מסוים כדי לזכור שהוא לא חייב למלא את כל רצונותיו. לדוגמה, אדם שרוצה דירה גדולה יותר או אפילו אדם שרוצה לצבוע את הבית - ... למה? כדי לשמור לעצמו תזכורת קבועה לכך שהוא לא חייב שהכל יהיה מושלם כדי להרגיש טוב. אליעד מדגיש שזו טכניקה מודעת, כאשר האדם אומר ... זה בכוונה, כי אני רוצה לזכור שלא אכפת לי מזה. למה לשמר במודע חוסר שלמות? אליעד כהן נותן דוגמה מעולם היהדות של זכר לחורבן בית המקדש, ... מודע פגם כלשהו כדי לזכור שהוא לא יכול להיות שמח לחלוטין - כי משהו מהותי חסר. דוגמה זו ממחישה כיצד האדם שומר לעצמו מרחב של אי שלמות, כדי לזכור באופן מתמיד שהאושר שלו לא תלוי רק בהגשמה של רצונותיו. מה ההבדל בין לא לרצות לרוצה ולא ממלא? אליעד ... אני לא אצבע אותו כדי לזכור שאני לא חייב להיענות לרצון שלי. האפשרות השנייה היא דרך עוצמתית יותר להמחיש לעצמך את החופש האמיתי ... זאת, הוא יוצר לעצמו תזכורת עוצמתית לכך שהוא חופשי. למשל, אם יש לאדם הזדמנות להרוויח עוד כסף, והוא בוחר במודע לא לנצל את ... נותר חופשי יותר. אליעד מסביר שרוב האנשים מפחדים שאם הם ימלאו את כל רצונותיהם, לא יישאר להם בשביל מה לחיות, או שהם יאבדו את ההנאה ... ומשמעות בחיים. כיצד לזכור שהכל משחק? עוד דוגמה שנותן אליעד היא על מלך שחולם שכל התבואה שתהיה בשנה הבאה תהפוך את מי שיאכל אותה ... של אי - שלמות, הן תזכורת לכך שהכל הוא רק משחק, שהאדם הוא בעצם חופשי ולא באמת תלוי בשום דבר חיצוני. האם אפשר להיות חופשי בתוך ... סבל קטן, דווקא כדי לזכור שהאושר לא תלוי בתנאים חיצוניים. אם האדם מצליח לעשות זאת במודע, הוא משיג תחושה עמוקה יותר של שליטה ...
איך ליצור התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כמה מתנות לתת? איזה מתנות לתת? מתי לתת מתנות? נתינה רגשית, מתנה רגשית, מתנה חומרית, נתינה חומרית
... למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כמה מתנות לתת? איזה מתנות לתת? מתי לתת מתנות? נתינה רגשית, מתנה רגשית, מתנה חומרית, נתינה חומרית וכאן אבאר עוד עיקרון בנושא של התאהבות, והוא ... קיימת אפשרות, שהוא יקבל את המתנה וישכח אותך. כי הוא לא חושב שהטוב שלו בעתיד, תלוי בך גם בעתיד. לעומת זאת, אם תיתן למישהו קצבה חודשית, במובן שהוא מבין שהמשך קבלת הקצבה תלוי בך, ממילא הוא יחשוב ... לו טוב. ומה יקרה אם תיתן למישהו הקשבה, ותעזור לו בצורה כזו שהוא ירצה ויבין שגם בעתיד תוכל לעזור לו ושגם בעתיד הוא ירצה ממך עזרה? תשובה: ממילא זה מגדיל את הסיכוי שהוא יאהב אותך גם בעתיד. ...
איך לא לשכוח משהו? האם יש בחירה חופשית? חופש הרצון, רצון חופשי, לזכור שאין בחירה חופשית, להרגיש שאין בחירה חופשית
איך לא לשכוח משהו? האם יש בחירה חופשית? חופש הרצון, רצון חופשי, לזכור שאין בחירה חופשית, להרגיש שאין בחירה חופשית
איך לא לשכוח משהו? האם יש בחירה חופשית? חופש הרצון, רצון חופשי, לזכור שאין בחירה חופשית, להרגיש שאין בחירה חופשית איך אפשר לא לשכוח רעיון חשוב או אמת פנימית? אליעד כהן מסביר שכדי לא לשכוח משהו, יש להבין אותו באופן מוחלט עד כדי כך שהוא הופך להיות חלק אינטגרלי מהחשיבה היום - יומית. אם האדם מבין את הדברים באופן שטחי, ... שחוזרים עליו כמו תוכי, הוא חייב להתאמץ כל הזמן לזכור את הרעיון, כי הוא לא באמת חלק ממנו. הוא מביא דוגמה של ידיעת השפה העברית - אדם שמדבר עברית באופן שוטף כבר לא צריך לתרגל או להתאמץ כדי לזכור את השפה. אולם אם אותו אדם יפסיק לדבר עברית למשך שנים רבות, קיים סיכוי מסוים שהידע שלו בשפה יתערער, הוא ישכח מילים מסוימות ויצטרך לרענן אותה. לפי אליעד, כאשר מדובר בידיעת האמת או בהבנת המציאות, ברגע שהאדם מבין את הרעיון באופן עמוק ויסודי, הוא אינו יכול לשכוח אותו לעולם. זאת משום שההבנה העמוקה מתמזגת עם ההיגיון הבסיסי שלו, והופכת להיות דרך החשיבה הטבעית שלו. אם הוא עדיין צריך לתרגל את הרעיון, ... שהוא חלק מהמציאות, הוא לא היה מתאמץ לתרגל או לזכור את זה, כיוון שההבנה עצמה הייתה מנטרלת את הצורך הזה. כמו אדם המדבר עברית בלי לחשוב על כך שהוא מדבר עברית, אדם שמבין את חוסר הבחירה ... לתרגל או להזכיר לעצמו את הידיעה הזו שוב ושוב. אליעד מסביר שאם האדם באמת היה מבין שהוא עצמו המציאות ואין באמת הפרדה בין מה שהוא רוצה לבין מה שקורה במציאות, הוא היה מפסיק להרגיש את הצורך לשנות את ... מרגיש שום צורך להזכיר לעצמו או לתרגל אותה. אליעד מסביר שהפתרון לצורך בתרגול הוא העמקה של ההבנה עד שהיא מגיעה לשלמות. כל עוד ההבנה לא שלמה, האדם יחווה תחושת שכחה ויצטרך להשקיע מאמץ כדי לזכור את הרעיון. ההבנה המלאה משחררת את האדם לחלוטין מן הצורך הזה. איך לא לשכוח דברים? האם יש בחירה חופשית? מה זה רצון חופשי? למה אני שוכח דברים חשובים? איך להפוך הבנה לחלק ממני? איך להפסיק לתרגל משהו שאני כבר יודע? איך להרגיש שאין בחירה חופשית? ...
איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? בינה מלאכותית, איך הזיכרון עובד? שיפור זיכרון, איך לזכור? איך לא לשכוח? שיפור הזיכרון, בעיית זיכרון, איך המוח עובד? אינטליגנציה מלאכותית
איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? בינה מלאכותית, איך הזיכרון עובד? שיפור זיכרון, איך לזכור? איך לא לשכוח? שיפור הזיכרון, בעיית זיכרון, איך המוח עובד? אינטליגנציה מלאכותית
איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? בינה מלאכותית, איך הזיכרון עובד? שיפור זיכרון, איך לזכור? איך לא לשכוח? שיפור הזיכרון, בעיית זיכרון, איך המוח עובד? אינטליגנציה מלאכותית איך עובד הזיכרון? אליעד כהן מסביר את המנגנון המורכב של הזיכרון האנושי, כיצד המוח מחליט מה לזכור ומה לשכוח, ומדוע ישנם פריטים שנשארים בזיכרון לאורך זמן, בעוד אחרים נשכחים במהרה. אליעד מסביר כי כל המידע שהמוח חשף אליו לא בהכרח יישאר בו. המשמעות של המידע ומידת השימוש הפוטנציאלי שלו בעתיד משחקות תפקיד מרכזי בשמירה או השכחה שלו. מדוע לא תמיד זוכרים גם כשמתרכזים? הנחה רווחת היא שאם אדם מרוכז בפעולה כלשהי, הוא יזכור אותה בקלות אחר כך. לדוגמה, אם אדם מתמקד בהכנת קפה, הוא אמור לזכור את הפעולה באופן ברור אחרי זמן מה. אולם אליעד כהן מציין כי זה לא תמיד כך. ריכוז בהחלט יכול לשפר את הזיכרון, אך לא תמיד זה מספיק. מידע שאין לו משמעות רגשית או חשיבות ארוכת טווח עשוי להישכח בקלות, גם אם האדם היה מרוכז בעת הפעולה. לדוגמה, לעיתים אנשים לא זוכרים אפילו את המבחנים שבהם היו מרוכזים מאוד, כי לא הייתה להם משמעות עמוקה ואישית. מה ההבדל בין לזכור מתוך הבנה לבין לזכור אקראי? אליעד מסביר את ההבדל בין זכירה שנובעת מהבנה לבין זכירה אקראית דרך דוגמאות יומיומיות. המילה שולחן לדוגמה, נזכרת בדרך אקראית, משום שאין לה ... ומצילה חיים. כאשר המידע מבוסס על הבנה עמוקה או על משמעות אישית, הוא נזכר בקלות רבה יותר. כיצד המוח מחליט מה לזכור? המוח אינו יכול לשמור את כל המידע לאורך זמן, ולכן הוא בוחר להחזיק את המידע שמסייע להישרדות או שיכול להיות שימושי בעתיד. אליעד ... מכאב דומה בעתיד. לעומת זאת, מידע שאין לו קשר להישרדות או תועלת עתידית, כמו הצבע של חולצה שענד מישהו ביום מסוים, יישכח במהרה. איך המוח עושה הערכה של סיכון וסיכוי בזיכרון? המוח מבצע חישוב של סיכון וסיכוי כאשר הוא מחליט איזה מידע לשמור. ... להמחיש את הזיכרון באמצעות בינה מלאכותית? אליעד משווה את הזיכרון האנושי לתוכנת מחשב עם זיכרון מוגבל. אם המחשב יכול לזכור רק 10 פריטים, הוא יצטרך להחליט איזה פריטים חשובים יותר לשמור ואיזה פריטים יש להוציא. התהליך דומה לשיקולי הסיכון והסיכוי שהמוח עושה כאשר הוא בוחר איזה מידע לשמור. למה דברים שפעם היו חשובים נשכחים? אליעד מסביר כי לפעמים מידע שהיה חשוב בעבר, כמו שפה או נוסחאות מתמטיות, נשכח. המוח עורך הערכה מחדש, ומבין שהמידע כבר לא חשוב או לא שימושי בעתיד, ולכן הוא מוחק אותו. תהליך זה מתרחש בהדרגה, ולא מיידית, אלא רק כאשר המידע לא נמצא בשימוש לאורך זמן. האם קל יותר להיזכר בדברים ששכחנו? האפשרות להיזכר במידע שנשכח תלויה במידה שבה המידע היה משמעותי בעבר. אם המידע היה חשוב מספיק בזמנו, המוח עשוי להיזכר בו ביתר קלות, גם לאחר זמן רב. הדבר תלוי ... לפי סיכון וסיכוי דומה לפעולה של תוכנה עם זיכרון מוגבל. המוח מבצע שיקולים אוטומטיים, ולא מודעים, ומחליט מה לשמור ומה לשכוח בהתבסס על מדדים של תועלת עתידית והחשיבות שהמידע נתפס בה. איך המוח מחליט מה ל
יחסי הורים וילדים, שכחת ילדים ברכב, טביעת ילדים בבריכה, גננת מתעללת, התעללות בגן ילדים, איך לא לשכוח ילד ברכב? איך לשמור על הילד בבריכה? איך לבחור גננת לילד? איך לא לשכוח ילד באוטו? שכחת תינוק ברכב
יחסי הורים וילדים, שכחת ילדים ברכב, טביעת ילדים בבריכה, גננת מתעללת, התעללות בגן ילדים, איך לא לשכוח ילד ברכב? איך לשמור על הילד בבריכה? איך לבחור גננת לילד? איך לא לשכוח ילד באוטו? שכחת תינוק ברכב
... הורים וילדים, שכחת ילדים ברכב, טביעת ילדים בבריכה, גננת מתעללת, התעללות בגן ילדים, איך לא לשכוח ילד ברכב? איך לשמור על הילד בבריכה? איך לבחור גננת לילד? איך לא לשכוח ילד באוטו? שכחת תינוק ברכב איך שוכחים ילד ברכב ומה המשמעות של זה? ההרצאה עוסקת בשאלה כיצד יכולות להתרחש טעויות קשות כמו שכחת ילד ברכב, טביעת ילדים בבריכה, והחשש מהתעללות בגן ילדים. אליעד כהן מתאר את התופעות האלה כקשורות ישירות להתנהלות הנפשית והרגשית של ההורים, וכן מציע הסברים שיכולים לעזור להבין את התופעות הללו יותר לעומק. איך שוכחים ילד ברכב? הנקודה הראשונה בה מתמקד אליעד כהן היא תופעת שכחת הילדים ברכב, שהיא תופעה שנראית לא ניתנת להבנה במבט ראשון. כיצד יכול הורה לשכוח את הילד בתוך הרכב? כהן מסביר שלמעשה, מדובר לא בטעות רגילה אלא בתופעה שמעידה על הזנחה רגשית כלפי הילד. הוא טוען שברוב המקרים, ההורה שוכח את הילד בגלל שהוא מציב את הילד במקום פחות חשוב לעומת דברים אחרים, כמו הפלאפון למשל. כהן מציין ... שואל את עצמו האם היה שוכח את הילד אם היה במקום אחר או אם היה מדובר במצב חירום, התשובה הייתה כנראה שלילית. אולם, בשל ... של היום יום, הילד נשכח כמו שהוא נשכח בכל פעם, במובן שאין קשר רגשי חזק שמחייב את ההורה להתמקד בילד בצורה מוחלטת. הקשר לתופעות נוספות ... ילדים בבריכה. כהן מסביר כי אלו תופעות שמתחברות לנושא של חוסר תשומת לב ברגעי סיכון, דבר שיכול להיגרם כאשר ההורה נמצא ... עיסוק בהסחות דעת כמו עבודה או טכנולוגיה, או פשוט חוסר מודעות. כל אלו יחד מובילים למצב שבו ילד יכול להימצא בסיכון מבלי ... רגע. ההיבט הרגשי של שכחת הילד כחלק מההסבר על שכחת הילד, אליעד כהן מציין גם את האספקט הרגשי - כיצד ההורה מגיב לילד ברגעים בהם ... רגשית, קל להורים לשכוח אותו או להתעלם מצרכיו. חיבור לרגש ולעצם קיומו של הילד יוצר שינוי מיידי באחריות ובצורת ... ומחויבות טוטאלית. כהן מסביר שהורות צריכה להיעשות מתוך תחושת אחריות עמוקה כלפי הילד, ושלא ניתן להסתמך רק על אינסטינקטים אלא ... על מטפלת לילד? כחלק מהסברים אלו, כהן מציע דימוי חשוב: מה היה קורה אם היה אדם מבוגר שצריך טיפול כלשהו בעקבות פציעה קשה, האם היה סומך על מישהו שיעשה זאת בשבילו אם הוא לא מכיר אותו או לא יודע ... והמלצות אליעד כהן מסביר שבסופו של דבר כל אחד יכול להיות אחראי על ילדיו ולבחור את הדרך בה יגיב למצב, אך זה דורש הרבה ... אוהבים את הילדים? למה שוכחים תינוק באוטו? למה שוכחים ילד ברכב? למה שוכחים פעוט ברכב? למה ילדים טובעים בבריכה? למה מביאים ילדים לעולם? אל הורות ...
איך לא לשכוח מישהו? איך לא להוציא מישהו מהראש? איך לא להפסיק לאהוב מישהו? לחשוב על החסרונות שלה, לחשוב על החסרונות שלו, שיטות רעות לשכוח אקסים, איך להרגיש טוב בלעדיו? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח מישהו?
איך לא לשכוח מישהו? איך לא להוציא מישהו מהראש? איך לא להפסיק לאהוב מישהו? לחשוב על החסרונות שלה, לחשוב על החסרונות שלו, שיטות רעות לשכוח אקסים, איך להרגיש טוב בלעדיו? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח מישהו?
איך לא לשכוח מישהו? איך לא להוציא מישהו מהראש? איך לא להפסיק לאהוב מישהו? לחשוב על החסרונות שלה, לחשוב על החסרונות שלו, שיטות רעות לשכוח אקסים, איך להרגיש טוב בלעדיו? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח מישהו? איך לא לשכוח מישהו? איך לא להוציא מישהו מהראש? איך לא להפסיק לאהוב מישהו? הרצאה זו עוסקת בדרכים להתמודד עם תחושת הפרידה, איך להתמודד עם אובססיה למישהו, ואיך ... בזוגיות. אליעד כהן מדבר על השיטות השונות שמציעים אנשים כדי לשכוח מישהו אחרי פרידה, מבלי לפתור את הבעיה האמיתית - תחושת הכאב והבדידות שבאה בעקבותיה. מהן השיטות הרעות לשכוח מישהו? אליעד כהן מציין שגישות מסוימות, כמו רישום החסרונות של בני הזוג, לא באמת פותרות את הבעיה. אחת הדוגמאות שמובאת בהרצאה היא של אדם שחלם לשכוח מישהי שהוא אהב, אך למרות שמצא דרך לנסח את החסרונות שלה, הוא לא הצליח באמת להוציא אותה מהראש. הוא ייחס לה תכונות רעות, רשמים שליליים על מערכת היחסים, והאמין כי אם יחשוב עליהם, הדבר יאפשר לו לשכוח אותה. לאחר מכן, אליעד מסביר שמדובר בשיטה שנראית לפעמים יעילה אך היא שיטה רעה שאינה פותרת את הבעיה האמיתית. כשלב אחד אחרי שלב, הסבל מהפרידה לא נעלם - האדם עשוי להפסיק לחשוב על היתרונות ... שהאדם השני היה טוב מדי, אלא שייתכן ויש מקום לחיפוש פנימי - עבודה על ההבנה של תחושות האובדן ולא האשמה כלפי הצד השני. אליעד מציין את החשיבות של לקבל את הרגשות האמיתיים שלנו מבלי לנסות להימנע מהם על ידי שינוי דרך החשיבה, או ... האמיתית היא להכיר בקיום הרגש ולהתמודד עמו. כל השיטות שנועדו לשכוח מישהו עשויות להיות מבוססות על ניסיון לדחות את הכאב, אך הן לא באמת פותרות את הבעיה שמונעת מאיתנו להחלים. הפתרון האמיתי הוא ללמוד להכיר את הרגש ולתת לו מקום. איך לשכוח מישהו? מהן השיטות הרעות לשכוח מישהו? איך להתמודד עם פרידה? מהי הדרך הנכונה להתמודד עם אובדן? איך להתמודד עם תחושות של געגועים? ...
זיכרונות רעים טובים, מה טוב בזיכרונות רעים? למה לא לשכוח זיכרונות רעים? מה טוב בטראומה? למה לא כדאי לשכוח את הטראומה? מה טוב בלזכור זיכרונות טראומטיים? למה לא למחוק זיכרון שלילי? למה לא לשכוח זיכרונות קשים? מה טוב בזיכרון טראומטי?
זיכרונות רעים טובים, מה טוב בזיכרונות רעים? למה לא לשכוח זיכרונות רעים? מה טוב בטראומה? למה לא כדאי לשכוח את הטראומה? מה טוב בלזכור זיכרונות טראומטיים? למה לא למחוק זיכרון שלילי? למה לא לשכוח זיכרונות קשים? מה טוב בזיכרון טראומטי?
... רעים טובים, מה טוב בזיכרונות רעים? למה לא לשכוח זיכרונות רעים? מה טוב בטראומה? למה לא כדאי לשכוח את הטראומה? מה טוב בלזכור זיכרונות טראומטיים? למה לא למחוק זיכרון שלילי? למה לא לשכוח זיכרונות קשים? מה טוב בזיכרון טראומטי? מה היתרון בזיכרונות רעים ולמה לא כדאי לשכוח טראומות? אנשים רבים סובלים מזיכרונות רעים, טראומות וחוויות קשות מהעבר. זיכרונות אלו מפריעים להם לחוות הנאה מלאה מהחיים וליהנות מהרגע ... לו לא להאמין בטוב שיש לו כרגע או לא להרגיש שהוא ראוי לכך. לכאורה, מדובר בחיסרון ברור, כיוון שהזיכרונות השליליים האלו מונעים ממנו ליהנות מהטוב הקיים. אולם, אליעד כהן מסביר שיש יתרון חשוב ומשמעותי בזיכרונות הרעים הללו. הזיכרונות השליליים שומרים על האדם מלהיסחף ולהגזים בהנאותיו, ובכך מונעים ממנו לחיות באשליה ... מושלם באמת. אליעד מביא דוגמה פשוטה: נניח שאדם איבד בעבר 100 שקלים וכעת מצא 200 שקלים. האדם יכול ליהנות מכך שמצא 200 שקלים, כי בסופו של דבר הוא ברווח של 100 שקלים. העובדה שאיבד בעבר כסף אינה צריכה למנוע ממנו את ההנאה של מציאת הכסף החדש. כלומר, הזיכרון הרע בפני עצמו אינו שולל את האפשרות ליהנות ממה שקיים ... באמת. אך, מה שהזיכרון הרע כן עושה, הוא למנוע הגזמה ושקר עצמי. אם למשל אדם מתפתה לחשוב עכשיו הכל נפלא ומושלם ואין שום סכנה או בעיה, הזיכרון הרע מופיע ואומר לו: היי, זכור שפעם היה רע, זכור שפעם נפגעת. לא הכל מושלם. במובן הזה, הזיכרון הרע הוא כלי חשוב למנוע מאדם לחיות בשקר ולהרגיש טוב באופן מוגזם ומנותק מהמציאות. איך בדיוק ... מדי כאשר המציאות תשתנה. הזיכרונות השליליים בעצם משמשים כמנגנון שמירת גבולות. מה עושים עם הזיכרונות הרעים בפועל? המסקנה שאליעד כהן מציג היא שאין בהכרח צורך למחוק או לשכוח את הזיכרונות הרעים. להפך, לפעמים טוב ונכון לשמר את הזיכרון הטראומטי. מדוע? מכיוון שהזיכרון השלילי הוא זה שעוזר לאדם להישאר מחובר למציאות ... למרות שהם כואבים ולא נעימים, משמשים מנגנון הגנה מפני שקר עצמי ואושר מזויף, ומאפשרים לאדם ליהנות בצורה נכונה ומאוזנת ממה שטוב באמת. איך למחוק זיכרונות רעים איך לשכוח זיכרונות רעים איך להתמודד עם טראומה טיפול בטראומה זיכרונות שליליים והשפעתם מה טוב בזיכרונות רעים? השאלה המעסיקה כאן היא: מה טוב בזיכרונות רעים? למה לא לשכוח זיכרונות רעים או טראומות, ואם יש להם יתרון כלשהו? הסבר ראשון על זיכרונות רעים מציין שהם יכולים למנוע מאדם ליהנות במלואו מהחיים. לדוגמה, כאשר אדם מנסה להתפתח או ליהנות מאירועים חיוביים, אך כל ... לא מרשה לו להרגיש טוב יותר מדי, ומונע את ההגזמה בהנאה. השאלה היא: האם הזיכרון הרע סותר את הדברים הטובים הקיימים עכשיו? לדוגמה, אם אדם איבד 100 שקלים ומצא 200, האם העובדה שהוא איבד את ה - 100 קודם מונעת ממנו להרגיש טוב על כך שמצא את ה - 200? התשובה היא לא. אתה יכול להרגיש טוב על מה שאתה מרוויח, גם אם יש ... הרע מחסל את היכולת שלך להרגיש טוב באופן אמיתי. הזיכרון הרע לא יכול לשנות את מה שטוב באמת, אלא רק להפריע להנאה אם היא מנותקת מהמציאות. איך למחוק זיכרונות רעים איך לשכוח זיכרונות רעים איך להתמודד עם טראומה טיפול בטראומה זיכרונות שליליים והשפעתם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לגרום לעובד שלך לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה? איך לגרום לעובד להיות יותר חכם? איך לגרום לעובד לא לשכוח דברים? איך לנהל עובדים? איך להסביר משהו לעובדים? איך להדריך עובדים? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, טיפול בבעיות של עובדים, עובד לא זוכר, עובד לא עובד נכון, טעויות של עובדים, למה העובד לא מקשיב? למה העובד לא עושה את מה שאומרים לו?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, אימון אישי ועסקי, אימון אישי לילדים נוער והורים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 10:46:59 - wesi1