אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תקשורת ✔מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:25מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
איך לדעת אם באמת הבנת משהו?

כאשר מישהו רוצה לוודא שהוא באמת מבין נושא מסוים, אליעד כהן מציע טכניקה פשוטה ומדויקת: להסביר את מה שלמד לאחרים, ובמיוחד לילדים. כאשר אדם מסביר לאחרים, ובמיוחד בכתב או בעל פה, הוא מאלץ את עצמו לעבור שוב על ההיגיון והסדר של המחשבות שלו. פעולה זו מסייעת לחשוף נקודות לא ברורות בהבנה, וגורמת לאדם להעמיק ולחדד את המחשבה שלו. אם אתה יכול להסביר נושא באופן ברור ופשוט לילד, זו אינדיקציה מצוינת לכך שאתה מבין את הנושא לעומקו.

למה עדיף להסביר לילד ולא למבוגר?

אליעד כהן מדגיש שהסבר למבוגר לעיתים מטעה, כי המבוגר מחזיק בהנחות יסוד מקדימות או שהוא רק עושה את עצמו שהבין. לעומת זאת, לילד אין הנחות מוקדמות או מושגים מורכבים, ולכן ההסבר חייב להיות מאוד פשוט וברור. אם ההסבר שלך ברור מספיק כך שילד יבין, המשמעות היא שאתה בעצמך באמת הבנת את הנושא ולא רק מדקלם מושגים.

איך אפשר לדעת אם ההסבר שלך מספיק ברור?

על פי אליעד, הדרך הטובה ביותר לבדוק את בהירות ההסבר שלך היא לשאול את עצמך "איך הייתי מסביר את זה לילד?". אם ההסבר עדיין מורכב או לא ברור לך, כנראה שטרם הבנת אותו לעומק. שימוש במושגים גדולים או ביטויים מורכבים שאינך יכול לפרק למונחים פשוטים, זו הוכחה לחוסר הבנה עמוקה של הנושא.

איך לגרום למישהו להבין אותך באמת?

כשאתה מסביר משהו למישהו, קיימות שתי גישות:
  • הגישה הראשונה היא פשוט לתת את התשובה בצורה ישירה, מתוך ציפייה שהצד השני יבין וישנן אותה.
  • הגישה השנייה היא לגרום לצד השני להבין את המידע לעומק, עד כדי כך שהוא הופך לחלק מתפיסת העולם שלו.
אליעד ממליץ בחום על הגישה השנייה, של יצירת הבנה עמוקה. לפי גישה זו, במקום לתת תשובות מוכנות מראש, עליך להוביל את האדם למסקנות בעצמו באמצעות שאלות מכוונות, כגון:
  • "מה דעתך על זה?"
  • "למה אתה חושב שזה נכון או לא נכון?"
  • "מה היה קורה לדעתך אם היינו עושים את זה אחרת?"
איך עובד תהליך השאלות המכוונות?

אליעד מתאר תהליך שבו אתה קודם כל שואל את עצמך "למה אני חושב שהמסקנה שלי נכונה?", ואז מזהה את הנחות היסוד שעליהן מבוססת המסקנה שלך. לאחר מכן, אתה בודק אם האדם השני מסכים עם אותן הנחות יסוד. אם הוא אינו מסכים, יש לברר מדוע ולשאול שאלות נוספות שיגרמו לו לבדוק את הנחות היסוד שלו עצמו, עד שיגיע בעצמו לאותה המסקנה.

דוגמה לשימוש בשאלות מכוונות על נושא הבדידות:

אם אתה מאמין ש"טוב להיות לבד לפעמים", והאדם השני חושב ש"אסור להיות לבד", במקום לומר לו ישירות שהוא טועה, עליך לשאול שאלות:
  • "למה אתה חושב שזה לא טוב להיות לבד?"
  • "האם רוב האנשים מבלים יותר זמן לבד או בחברה?"
  • "איך אפשר לבדוק את זה מבחינה סטטיסטית?"
אם האדם טוען ש"רוב האנשים נמצאים בחברה", המשך בשאלות מכוונות:
  • "על סמך מה אתה אומר את זה?"
  • "האם כשאדם נמצא בחברה אבל מרגיש לבד, האם זה נחשב לזמן לבד או לא?"
כך, האדם מגיע לתובנות בעצמו ומבין את הנושא לעומק.

איך ליישם את השיטה הזו במקום העבודה?

כאשר מנהל מסביר לעובדים מה לעשות, יש שתי אפשרויות:
  • פשוט לומר לעובד "תעשה כך וכך", ללא הסברים.
  • לשאול את העובד שאלות מכוונות כמו "למה לדעתך צריך לעשות כך?", "מה יקרה אם נעשה זאת אחרת?", וכך העובד יבין לעומק את ההיגיון שמאחורי הפעולה.
על ידי כך, העובדים לא רק יידעו מה לעשות, אלא גם יבינו מדוע, וזה יהפוך את הביצוע שלהם לטוב יותר.

איך ליישם את הגישה הזו בזוגיות ובוויכוחים?

כאשר בני זוג מתווכחים על החלטה, במקום לומר ישירות מה אתה רוצה, שאל את עצמך קודם כל "למה אני חושב שזה נכון?", ואחר כך שאל את בן הזוג "מה דעתך על ההנחות שלי?". כך אפשר להבין טוב יותר את מקור המחלוקת, ולהגיע להסכמה משותפת במקום לוויכוח סתמי.

מה לעשות כשאתה יודע משהו מניסיון ולא מסוגל להסביר אותו?

לפעמים ידע מבוסס רק על ניסיון אישי, כמו למשל "נייר נשרף באש". במקרה כזה, אין לך הסבר סיבתי ברור לתת לאחרים. אליעד אומר שבמצב כזה אתה יכול רק לבקש מהאחר "להאמין לניסיון שלך", אבל עדיף לנסות ולהבין את ההיגיון מאחורי הניסיון. כשיש לך הסבר הגיוני, קל יותר להסביר לאחרים ולהביא אותם להבין אותך באמת. הדרך הטובה ביותר היא להפוך ידע שנרכש מניסיון לידע מבוסס סיבה והיגיון.

לסיכום

הדרך הטובה ביותר לדעת אם הבנת משהו באמת היא לנסות להסביר אותו לאחרים, במיוחד לילדים. ההסבר הפשוט הוא המדד להבנה העמוקה. כדי לגרום לאחרים להבין משהו לעומק, אליעד כהן ממליץ להוביל אותם לתובנה באמצעות שאלות מכוונות ולא לתת תשובות ישירות. טכניקה זו יעילה מאוד בכל תחומי החיים: במקום העבודה, בזוגיות, ובתקשורת בין אישית בכלל.
איך לבדוק אם באמת הבנת משהו?

כאשר אדם רוצה לבדוק אם הוא באמת מבין משהו, הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לנסות להסביר אותו לאחרים. ההסבר מאלץ את האדם להבהיר לעצמו את המידע, לזהות חוסרים בהבנה ולוודא שהוא מסוגל להביע את הידע בצורה ברורה ומובנת. כתיבה היא דרך נוספת לבדיקה זו, משום שהיא מחייבת סדר והיגיון במחשבה, ממש כמו דיבור בפני מישהו אחר.

השלב הבא: להסביר לילד
  • כדי לבדוק אם באמת הבנת נושא, כדאי להסביר אותו לילד.
  • ילדים אינם מחזיקים בהנחות יסוד מורכבות, ולכן חייבים לפשט את ההסבר ולהפוך אותו לבהיר ומדויק.
  • כשמסבירים למבוגר, ייתכן שהוא כבר מבין חלק מהמושגים ולכן נראה כאילו הוא הבין, גם אם בפועל לא העמיק בהם.
  • כאשר מצליחים להסביר רעיון לילד בצורה שהוא מבין, זו הוכחה לכך שההבנה שלנו עמוקה ואמיתית.
איך לבדוק אם ההסבר שלך ברור?
  • לאחר הסבר כלשהו, כדאי לשאול את עצמך: "אם הייתי צריך להסביר את זה לילד, איך הייתי עושה זאת?"
  • אם אינך יכול להסביר את הנושא בצורה פשוטה, ייתכן שעדיין אינך מבין אותו עד הסוף.
  • אנשים רבים משתמשים במילים גדולות ומורכבות מבלי להבין אותן באמת. כשהם נאלצים להסביר אותן בפשטות, הם מגלים את החוסרים בהבנה שלהם.
איך לגרום למישהו אחר להבין אותך?

יש שני סוגים של תקשורת כשמסבירים משהו:
  • להעביר מידע

    - לומר את התשובה באופן ישיר, מתוך הנחה שהצד השני יקלוט ויזכור אותה.
  • לגרום להבנה אמיתית

    - לגרום למידע להפוך להיות חלק מתפיסת עולמו של האדם.
איך לגרום להבנה אמיתית?

במקום לומר את התשובה באופן ישיר, עדיף להוביל את האדם להבין אותה בעצמו, על ידי שאילת שאלות מכוונות:
  • "מה אתה חושב על זה?"
  • "למה אתה חושב שזה נכון / לא נכון?"
  • "מה לדעתך היה קורה אם היינו עושים את זה אחרת?"
תהליך השאלות המכוונות

כדי להוביל אדם להבנה מעמיקה, יש לבצע את השלבים הבאים:
  • לשאול את עצמך

    - "למה אני חושב שמה שאני אומר הוא נכון?"
  • לזהות את הנחות היסוד שלך

    - מה גרם לך להגיע למסקנה זו?
  • לבדוק אם האדם השני מסכים עם ההנחות הללו

    - אם הוא לא מסכים, יש לברר מדוע.
  • לשאול אותו שאלות שיגרמו לו לבדוק את עמדתו

    - כך הוא יוכל להגיע בעצמו לאותה מסקנה.
דוגמה ליישום: הסבר על בדידות

אם אדם מאמין שלפעמים טוב להיות לבד, אך מישהו אחר טוען ש"אסור להיות לבד", ניתן לשאול:
  • "למה אתה חושב שזה לא טוב להיות לבד?"
  • "האם לדעתך אנשים נמצאים יותר זמן לבד או בחברה?"
  • "איך ניתן למדוד זאת מבחינה סטטיסטית?"
אם האדם השני טוען ש"רוב הזמן אנשים נמצאים בחברה", ניתן לשאול:
  • "על סמך מה קבעת זאת?"
  • "איך סופרים את זה? האם מחשיבים גם זמן שבו אדם נמצא עם אחרים אך מרגיש לבד?"
שימוש בגישה זו במקום העבודה

כאשר מנהל מסביר משהו לעובד, ישנן שתי אפשרויות:
  • לומר לעובד "תעשה ככה", ללא הסבר.
  • לשאול אותו שאלות שיגרמו לו להבין בעצמו מדוע זו הדרך הנכונה.
איך לגרום לעובד להבין במקום לדקלם?

במקום לומר לו ישירות מה לעשות, אפשר לשאול:
  • "למה לדעתך עושים זאת כך?"
  • "מה לדעתך יקרה אם נעשה זאת אחרת?"
  • "איזו בעיה ייתכן שתיווצר אם לא נעשה זאת בצורה הזו?"
יישום השיטה בזוגיות

כאשר בני זוג מתווכחים על החלטה מסוימת, ניתן להשתמש בגישה הזו כדי לשכנע:
  • במקום לומר "אני רוצה שנעשה ככה", יש לשאול את עצמך: "למה אני חושב שככה זה נכון?"
  • לאחר מכן, יש לשאול את בן הזוג: "מה דעתך על זה?" ולבדוק אם הוא מסכים עם הנחות היסוד שלך.
  • אם הוא לא מסכים, אפשר לברר יחד מה עומד בבסיס חוסר ההסכמה.
מה קורה כשמידע מבוסס על ניסיון בלבד?
  • לפעמים אדם בטוח במשהו רק כי הוא חווה אותו מניסיון, אך מתקשה להסביר למה זה נכון.
  • למשל, אדם יודע שנייר נשרף באש, אך אינו יודע להסביר את הסיבה לכך.
  • אם אין היגיון מאחורי הידע, ניתן רק לבקש מהאחרים "להאמין לניסיון שלי".
  • עם זאת, עדיף לנסות למצוא את ההיגיון מאחורי הניסיון, כדי שניתן יהיה להסביר אותו לאחרים.
סיכום
  • הדרך הטובה ביותר לבדוק אם באמת הבנת משהו היא לנסות להסביר אותו לאחרים, ובעיקר לילדים.
  • אם ניתן להסביר נושא במילים פשוטות, זה סימן להבנה אמיתית.
  • כדי לגרום למישהו אחר להבין משהו לעומק, יש להוביל אותו למסקנה בעצמו באמצעות שאלות מכוונות.
  • השיטה הזו יעילה בכל תחום - במקום העבודה, בזוגיות ובתקשורת בכלל.
  • כאשר מידע מבוסס רק על ניסיון, עדיף לנסות להבין את ההיגיון שעומד מאחוריו, כדי להצליח להסביר אותו לאחרים.
לפעמים בן אדם יש מצב שהוא רוצה לדעת אם הוא הבין משהו או לא, את נגיד לומדת פה משהו את רוצה לדעת אם הבנת או לא איך את יכול לדעת אם הבנת או לא אז יש תיאוריה שאומרת תנסי להסביר למישהו אחר, תכתבי ואז כשתכתבי זה מאלץ אותך לראות מה הבנת כי כשכותבים זה כמו להסביר למישהו ולהסביר למישהו זה לאלץ את עצמך להבין יותר טוב. עכשיו הנרחב יותר של זה אומר תסבירי את עצמך למישהו ותראי מה הוא הבין אבל הנרחב יותר של זה אומר תסביר את זה לילד כי ילד באופן יחסי אין לו הנחות יסוד.

אוקי זאת אומרת להסביר לבן אדם בוגר זאת לא חוכמה החוכמה זה להסביר לילד כי לפעמים את לא מבינה משהו כל כך ואת מסבירה את זה לאדם בוגר וגם הוא לא כל כך מבין והוא אומר לך הבנתי או שהוא הבין חלקית וכל מיני דברים מעורפלים כאלה. ולכן לצורך העניין אם מסבירים את זה לילד זה סימן יותר טוב לדעת אם הבנת או לא.

ש: איזה ילד?

אליעד: ילד בב"ס, אני אתן לך דוגמה נגיד לפעמים אני מדבר עם מישהו אומר לו מה הבנת תסביר ואז הוא מתחיל להסביר ואני אומר לו אוקי אם עכשיו היית צריך להסביר את זה לילד שלך מה היית מסביר לו גם במילים האלה במושגים האלה או שאולי אתה מסתתר מאחורי המושגים האלה כי לא הבנת על מה מדובר, משתמש בכל מיני מושגים שגם הוא לא מבין שהם לא אומרים הרבה הוא אומר "נכון שאתה מבין מה זה אני מתכוון לזה", לא עכשיו אתה צריך להסביר לילד שלך מה אתה זה. הבנו את זה?

ש: כן.

אליעד: אוקי עכשיו באותו הקשר כאשר מסבירים למישהו משהו ורוצים שהוא יבין כי יש שני מצבים יש שרוצים שהוא יקשיב ואז פשוט אומרים לו את מה שרוצים ונגיד אומרים כאילו אומרים לו "תקשיב התשובה היא כזאת" נדחוף לו לראש שהתשובה היא כזאת וזהו אוקי אבל יש מצב שבו אנחנו גם רוצים שהוא יבין, אתה מסביר לעובד שלך משהו ואתה רוצה לדעת שהוא הבין את מה שאמרת במובן שזה כבר שלא המידע הזה זה לא המידע שהוא רק מדקלם אותך אלא המידע הזה הופך להיות שלו שהוא חווה אותו.

מה הדרך לגרום למישהו להבין את הדבר השני על ידי שלוקחים את מה שהוא מבין, אתה אומר לעצמך "אוקי הילד שלי חושב שזה בסדר לעשות ככה וככה ואני חושב שזה לא בסדר לעשות ככה וככה" ואז עכשיו עושים רצף של שאלות "למה אני חושב שזה לא בסדר לעשות את הדבר הזה והזה, מה הוביל אותי למסקנה שזה לא טוב? אוקי הוביל אותי למסקנה הזאת והזאת" ואז שואלים אותו "תגיד לי מה אתה חושב?" לראות אם הוא בכלל מסכים עם הנחת היסוד.

אם רואים שהוא מסכים אז אומרים לו "אוקי אז כאילו אולי תראה את המסקנה" לצורך העניין אבל אם נגיד רואים שהוא לא מסכים גם עם הנחת היסוד שיש לך גם עם זה לא חושב ככה תשאל את עצמך "מה הנחת היסוד של הנחת היסוד שלי איך הגעתי להנחת יסוד הזאת בכלל". בקיצור מה שאני מנסה לומר שכשמנסים להסביר למישהו משהו אם רוצים שזה יבוא מתוכו צריך לעשות את הדרך הארוכה והדרך הארוכה אומרת תשאל את עצמך "מה הנחות היסוד שלי שהובילו אותי למסקנה הזאת" ודרך זה תדע להסביר יותר טוב על ידי שאתה שואל אותו את השאלות ששאלת את עצמך על מה שהוא חושב ושהובילו אותך למסקנה של עצמך.

הבנו אם לא בא נסביר לך מה הבנת בערך אני אתן לך דוגמה, תני דוגמה תמציאי את דוגמה נגיד שאת רוצה להסביר למישהו, לא תמציאי את דוגמה.

ש: כל דבר?

אליעד: יש לך שותפה, תראי בהרבה מאוד מקרים מה שחשוב לך זה שיסכימו איתך זה לא חשוב לך אם הבינו אותך או לא אוקי.

ש: אוקי אז נגיד אני חושבת שזה טוב להיות לבד שזה טוב.

אליעד: אוקי ונגיד אבל שאת רוצה שמישהו יבין את זה ושהוא יסכים איתך לזה כאילו מתוכו שזה יהיה שלו, אוקי ונגיד הוא אומר "אני חושב שזה לא טוב להיות לבד אסור להיות לבד" אוקי נניח, עכשיו אז מה צריך לעשות את צריכה לשאול את עצמך "למה אני חושבת שמה שהוא אומר זה לא נכון", למה את חושבת שזה בסדר נגיד להיות לבד או זה טוב להיות לבד?

ש: כי ככה אתה לא צריך שום דבר אתה כאילו טוב לך ככה אתה לא צריך להתאמץ בשביל להרגיש טוב.

אליעד: כי אם אתה לבד אתה לא צריך שום דבר כדי להתאמץ, אוקי אז את אומרת לבן אדם השני "תגיד לי מה אתה חושב אני צריכה" הוא נגיד אומר לך "תקשיבי אבל זה לא טוב להיות לבד" את אומרת לו ואת רוצה שהוא יגיד לך שזה טוב להיות לבד לא שתגידי לו שזה טוב והוא יגיד לך כן, את אומרת לו "ומה עם זה שה - default שלנו זה להיות לבד וככה לא צריך שום דבר כדי להתאמץ כדי להרגיש טוב" ועכשיו יכול להיות שהוא יגיד לך "נכון לכן טוב להיות לבד" והוא יכול להגיד לך "לא מה פתאום ה - default שלנו זה להיות בחברה". מה את חושבת שה - default שלנו זה להיות בחברה או להיות לבד מה ברירת המחדל?

ש: זה תלוי בסיטואציה.

אליעד: לא תמציאי ביחס למה שאת אמרת נגיד שאת אומרת לו.

ש: להגיד לו רוב הזמן אתה לבד נגיד.

אליעד: יפה, עכשיו איך הגעת למסקנה שרוב הזמן אתה לבד?

ש: סטטיסטיקה.

אליעד: יפה אז את אומרת לבן אדם השני "תגיד לי ומה הסטטיסטיקה אומרת שרוב הזמן אתה לבד או לא?" את לא רוצה לדחוף לו את התשובה "תקשיב אבל רוב הזמן אנחנו לבד" את שואלת אותו "ומה הסטטיסטיקה אומרת איפה אנחנו יותר זמן לבד או לא לבד" ואם הוא יגיד לך "לא אנחנו רוב ביחד בכלל", מה את חושבת על זה שזה נכון או לא נכון?

ש: תלוי.

אליעד: תלוי במה זה תלוי איך שסופרים את הסטטיסטיקה נכון, יפה אז את אומרת לו "ולפי מה סופרים את הסטטיסטיקה?" כאילו מה שאני מנסה להגיד לשאול שאלות מכווינות. בפרקטיקה נגיד הוא רואה מישהו נגיד יושב אצלי אוקי אז יש מצבים שמישהו אומר "תגיד לי מה התשובה" אני אומר לו מה התשובה ויש מצבים שמישהו רוצה שנעשה איתו את הדרך הקשה שאני אשאל אותו את השאלות המכווינות שיובילו אותו למסקנה ואז מה שאני עושה אני אומר לעצמי "אוקי הוא חושב ככה מה אני חושב? ככה וככה, למה אני חושב את זה איזה שאלות אני הייתי צריך לשאול את עצמי כדי להגיע למסקנה שאני הגעתי".

ואז אני אומר "אוקי מה אומר על זה ומה אתה אומר על זה, אוקי אז מה המסקנה" ואם הוא לא יסכים איתי אז אני ממשיך "רגע עוד פעם אבל על זה הוא הסכים ועל זה הוא הסכים אז למה הוא לא הגיע למסקנה הזאת, אוקי כנראה שיש עוד הנחת יסוד שאותה גם צריך להניח, אוקי אז איזו עוד הנחת יסוד יש" ואז אני אומר לו "אוקי מה הנחת היסוד בא נדבר איתו על הנחת היסוד הזאת כדי להוביל אותו למסקנה".

ש: זאת הדרך לדעתי שצריך לעשות אז דיברתי איתך על העניין הזה.

אליעד: באמת זה מה שאמרתי שעכשיו צריך לעשות.

ש: לא אני אז בזמנו דיברתי איתך על.

אליעד: על מה שדיברת איתי.

ש: על מה שדיברת איתך.

אליעד: כן זה מעניין.

ש: וזאת לדעתי הדרך הנכונה להוביל את הבן אדם לחוות את התשובה מאשר להאמין לאיזה סיפור.

אליעד: אני מסכים על העניין בשורה התחתונה הייתה שזה היה בהקשר של עובד נגיד מנהל עם עובדים יש מצב שאומרים להם "תקשיבו צריך לעשות ככה" אבל מה הבעיה בלהגיד לעובדים "צריך לעשות ככה" שהם נשארים טיפשים כי הם לא הבינו למה צריך לעשות ככה מי אמר שצריך לעשות ככה, "נעשה ככה ונישאר טיפשים" אז במקום להגיד להם "צריך לעשות ככה תשאל אותם שאלות מכווינות.

"למה אתה חושב שככה ומה לדעתך יקרה אם ככה ומי אמר שיקרה ככה" תשאל אותם את השאלות המכווינות שדרכן הם יגיעו למסקנה שאתה רוצה ואז הרווחת שהם גם נהיו יותר חכמים. עכשיו איך תדע מה לשאול אותם פשוט תשאל את עצמך מה השאלות ששאלת את עצמך בשביל מהמסקנה שלהם להגיע למסקנה שלך. מה אתה רוצה להגיד?

ש: אוקי אז במקומות נגיד שאני שואל את עצמי.

אליעד: רגע אותו דבר אפשר להגיד בני זוג נגיד שרבים אחד עם השני ונגיד שמישהו אומר "אני רוצה לשכנע אותו שלא נצא בשבת מהבית", אוקי אז אפשר להגיד "בוא לא נצא בשבת מהבית" אפשר להגיד תשאל את עצמך" מה המחשבות שאני הייתי צריך לחשוב כדי לחשוב לא לצאת בשבת מהבית" ואז תשאל את הבן זוג על המחשבות האלה "ואם הוא יסכים איתי אז הוא גם יגיע למסקנה". מה אתה רוצה להגיד?

ש: מה לגבי דברים, אוקי איפה שאני יודע מה הדברים שאני למה אני חושב את מה שאני חושב אז אני יכול לענות את זה אבל לגבי דברים שאני פשוט מניסיון יודע שזה עובד וזה לא שאני יכול להסביר למה זה עובד.

אליעד: אוקי השאלה היא אם האמת זה רק פונקציה של ניסיון בלבד האם זה רק עניין של ניסיון.

ש: נניח במקרים שכן.

אליעד: בא נניח שכן מה שאתה צריך לעשות אתה בעצם אומר אם אתה אומר שמה שאתה יודע יש לך כאילו כביכול יתרון על הבן אדם השני שיש לך יותר ניסיון ממנו, לדוגמה אתה יודע שנייר נשרף באש הוא לא יודע את זה, אוקי יפה אז בעצם מה שאתה אומר אתה אומר שהמידע שידוע לך ידוע לך בצורה אקראית לא בצורה סיבתית "במקרה אני יודע את זה".

ש: נכון.

אליעד: עכשיו אם המידע שידוע לך זה בצורה אקראית אז אתה יכול להגיד לו "תאמין לי" ואו שהוא יאמין לך או שלא ולכן מה שאתה צריך לעשות זה להפוך את המידע שלך מאקראי לסיבתי, זאת אומרת תשאל את עצמך "אוקי על סמך הניסיון שלי אני יודע שבדרך כלל קורה ככה וככה" עכשיו אתה צריך לשאול את עצמך "מה ההיגיון בכך שזה קורה ככה וככה" תנסה למצוא בזה היגיון ותנסה להסביר לו את ההיגיון של זה.

אתה צריך להפוך את הידע שיש לך מ - "אני יודע את זה על בסיס הניסיון" למידע שאתה יודע אותו על בסיס ההיגיון, אם תמצא את ההיגיון תוכל להסביר אותו אם אין היגיון אתה יכול להגיד לו "תקשיב זה הניסיון שלי או שתאמין לי או שלא" אבל לך עדיף לשאול את עצמך "מה ההיגיון של מה שאני יודע". הבנו את הסיפור?
מה לעשות כשאתה כדי להצליח חכמה להרגיש לבד מקום ללא זמן לתת אתה לא צריך להביא מאבק להביא הוכחות להבין יותר איך לגרום איך לגרום לה איך לגרום לו איך לגרום למישהו איך לגרום למישהו להבין איך לגרום למישהו להבין אותך איך לגרום למישהי איך לדעת איך לדעת להסביר איך לדעת שהבנת איך להסביר איך להסביר את עצמי איך להסביר את עצמך איך להסביר לעובדים איך להסביר נכון איך לשכנע מישהו איך תדע שהבנת בזוגיות הסבר הסברים זוגיות לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום למישהו לגרום למישהו להבין לגרום למישהו להבין אותך לגרום למישהי לדעת שהבנת להבין להבין אותך להסביר להסביר את עצמי להסביר את עצמך להסביר לעובד להסביר לעובדים להסביר נכון למידה לשכנע מישהו לשכנע מישהו להבין לשכנע מישהו להבין אותך מיומנויות מיומנויות למידה מיומנות עובד עובדים תקשורת תקשורת בזוגיות תקשורת זוגית תקשורתיות
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
... תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי מהן מיומנויות תקשורת בין אישית ומה חשיבותן? יש סוגים שונים של מיומנויות שאנשים יכולים לפתח במהלך חייהם. יש מיומנויות מקצועיות, למשל, אדם שהוא חשמלאי יודע להתקין גופי תאורה או לתקן תקלות חשמל, טייס ... מיומנויות בין אישיות שהן היכולת לתקשר עם אנשים, לשכנע אנשים, למכור לאנשים, לנהל אנשים או פשוט ליצור שיחה עם אדם אחר. מהם שני הגורמים המרכזיים המשפיעים על מיומנויות תקשורת בין אישית? על מנת לפתח ולשפר מיומנויות תקשורת בין אישית, יש להתייחס לשני גורמים מרכזיים: ידע והבנה של איך לתקשר בצורה נכונה. יכולת רגשית ונפשית לממש את הידע הזה בפועל. מה החשיבות של ידע בשיפור כישורי תקשורת בין אישית? הגורם הראשון בשיפור יכולת בין אישית הוא ידע תאורטי. ידע זה כולל הבנה של מה לומר, איך לומר, באיזה אופן להגיב לסיטואציות שונות וכיצד להתנהל מול אנשים אחרים. למשל, אם ... שינחה אותו מה לומר לאשתו כאשר היא אומרת דבר מסוים, או מה לומר לבחורה בשיחה, או כיצד להשפיע על אנשים לחשוב בדרך מסוימת. חוסר בידע בתחום זה יוצר קושי משמעותי במיומנויות תקשורת בין אישית, והדרך לפתור זאת היא פשוט לצבור את הידע המתאים. מדוע היכולת הרגשית קריטית לשיפור מיומנויות תקשורת בין אישית? הגורם השני בשיפור המיומנויות הבין אישיות הוא היכולת הרגשית. גורם זה מתייחס למצב הרגשי והנפשי שבו נמצא האדם כשהוא מתקשר עם אנשים אחרים. לדוגמה, אדם יכול לדעת בדיוק מה ... להשפיל את עצמו, פחד מביקורת או פשוט כעס ושנאה כלפי אחרים, הוא לא יצליח לפתח מיומנויות חברתיות ויכולת ניהול שיחות מוצלחות. אילו מחסומים רגשיים נפוצים פוגעים ביכולת התקשורת הבין אישית? קיימים מחסומים רגשיים רבים שיכולים להפריע לאדם לתקשר בצורה טובה, כגון: קושי לחייך או להיות נחמד לאחרים. קושי לומר שלום או לברך אחרים בצורה פשוטה. חשש מפני ניצול או השפלה מצד אנשים אחרים. חרדה חברתית או תחושה שאחרים שונאים אותו. כעס מתמשך או דחייה כללית כלפי בני אדם. כל אלו הם תסביכים רגשיים שמשפיעים ישירות על איכות התקשורת של האדם. אדם שסובל מאחד המחסומים האלה לא יוכל להשתמש בידע שיש לו, גם אם הוא מקצוען בתאוריה של תקשורת בין אישית. מה הדרך היעילה ביותר לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית? כדי לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית ולהתגבר על קשיים בתקשורת עם אנשים, נדרש שילוב של שני הגורמים יחד: רכישת ידע בתחום התקשורת הבין אישית, כולל הבנת תגובות נכונות בסיטואציות שונות. טיפול רגשי ונפשי במחסומים, בפחדים ובקשיים האישיים שמונעים מאדם לממש את הידע שלו בתקשורת. רק כאשר האדם משלב את שני האלמנטים הללו, ידע ויכולת רגשית, הוא יוכל באמת לפתח ולשפר את כישורי התקשורת שלו וליצור מערכות יחסים בינאישיות בריאות ומוצלחות. איך לתקשר עם אנשים? קושי רגשי לתקשר עם אנשים שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית מיומנויות רכות וקשות איך להתמודד עם אנשים קשים בעבודה? מחסום רגשי בתקשורת שיפור עצמי, התפתחות אישית, מיומנות בין אישית, יכולת בין אישית, מיומנויות בינאישיות, מיומנויות תקשורת, שיפור יכולות בין אישיות, מיומנויות רכות, מיומנויות קשות, סוגי כישורים, כישורים רכים, כישורים קשים, מיומנות חברתית, מיומנויות ניהוליות, מיומנויות עבודה, מיומנויות תקשורתיות, מיומנויות תקשורת בין אישית, קושי לתקשר עם אנשים, קושי רגשי חברתי, קושי רגשי התנהגותי, קושי רגשי בעבודה, מערכות יחסים בינאישיות, יכולות אישיות, פיתוח מיומנויות חברתיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות ניהול, פיתוח מיומנויות רכות, מיומנות הנטוורקינג, מיומנויות רכות בעבודה, קושי לדבר עם אנשים, קשה לי עם אנשים בעבודה, איך להסתדר עם אנשים בעבודה? 2 רכיבים בתקשורת בין אישית, איך לתקשר עם אנשים? כישורים מקצועיים, מיומנויות קשות ורכות, מיומנויות ניהול שיחות קשות, מיומנות רכה, מיומנות קשה, מיומנויות עבודת צוות, מיומנויות רכות וקשות, יכולות ניהוליות, יכולות חברתיות, יכולות בין אישיות, איך לדבר עם אנשים? איך לדבר נכון עם אנשים? איך להתמודד עם אנשים קשים בעבודה? איך לפתח שיחה עם אנשים? קושי בתקשורת בין אישית, קושי רגשי לתקשר עם אנשים, קשה לי לדבר עם אנשים, קשה לי לתקשר עם אנשים, קשה לי עם אנשים, יכולת רגשית, יכולת נפשית, מחסום רגשי, 2 סיבות לקושי בתקשורת בין אישית ...
גישור זוגי, להצליח בזוגיות, בעיות בזוגיות, בעיות בתקשורת, תקשורת טובה, תקשורת בין אישית, מריבה זוגית, בעיה זוגית, תקשורת זוגית, להבין אחד את השני, הבנה בזוגיות, זוגיות טובה, אהבה בזוגיות
גישור זוגי, להצליח בזוגיות, בעיות בזוגיות, בעיות בתקשורת, תקשורת טובה, תקשורת בין אישית, מריבה זוגית, בעיה זוגית, תקשורת זוגית, להבין אחד את השני, הבנה בזוגיות, זוגיות טובה, אהבה בזוגיות
... זוגי, להצליח בזוגיות, בעיות בזוגיות, בעיות בתקשורת, תקשורת טובה, תקשורת בין אישית, מריבה זוגית, בעיה זוגית, תקשורת זוגית, להבין אחד את השני, הבנה בזוגיות, זוגיות טובה, אהבה בזוגיות איך נוצרות מריבות בגלל חוסר בדיקה של הבנה הדדית? מריבות בין אנשים מתפתחות פעמים רבות משום שהם מדלגים על שלב בסיסי וחיוני בתקשורת ביניהם - בדיקת ההבנה ההדדית. כאשר שני אנשים מתווכחים ולא מגיעים להסכמה, לרוב הם רק מביעים את ... אנשים נוטים לדלג על שלב בדיקת ההבנה ההדדית? אנשים רבים מדלגים על שלב הבדיקה של ההבנה ההדדית מתוך הרגל או כי הם לא מורגלים לסגנון תקשורת נכון. במקום לבדוק האם הם הבינו או הובנו כראוי, הם עוברים ישר לוויכוח או לתקיפה הדדית, ולכן הם ... הקונפליקט. ללא בירור זה, נוצרים סכסוכים גדולים על דברים שלא נאמרו או לא הובנו נכון. איך זה נכון גם לגבי האדם מול המציאות? לא רק בתקשורת בין אנשים חשוב לוודא הבנה, אלא גם במערכת היחסים של האדם עם המציאות עצמה. אדם נוטה להניח הנחות ... (האם יש בעיה באמת, האם זה אכן מפריע לו, וכו), הוא עשוי לטפל בטעות בבעיה שאינה קיימת באמת, או להתעלם מהבעיה האמיתית. באופן דומה בתקשורת בין אנשים - מי שלא מוודא מה בדיוק נשאל, מה בדיוק נאמר, ומה בדיוק הובן, מתעלם מהבסיס האמיתי של ... שהם רק פרשנות אישית שלו. הבדיקה הזו חשובה כדי לוודא שאין חוסר התאמה בסיסי בהבנה עוד לפני שמתחילים לחפש פתרונות או לריב. איך לשפר תקשורת בין אישית? דרכים למניעת קונפליקטים במערכות יחסים גישור אישי ומשפחתי בחיי היומיום הבנת הנחות ... יאמר: לא, בכלל לא לזה התכוונתי, יתברר שיש חוסר התאמה בהבנה. למה אנשים מדלגים על שלבי הבדיקה הללו? רוב האנשים, מתוך הרגל או דפוס תקשורת, מדלגים על השלב שבו בודקים האם הבנת אותי והאם הבנתי אותך. התוצאה היא שרצים מיד אל הוויכוח ... להבין שכדי לפתור בעיות, נחוץ לפרק אותן עד לשורש ההבנה ההדדית ולוודא שאין חוסר התאמה עוד לפני שמתחילים להיאבק בפתרון. איך לשפר תקשורת בין אישית דרכים למניעת קונפליקטים במערכות יחסים גישור אישי ומשפחתי בחיי היומיום הבנת הנחות ...
מערכות יחסים חברתיות, קשרים עם אנשים, לתקשר עם אנשים, בעיות בתקשורת חברתית, איך לתקשר עם אנשים? איך לתקשר עם הסביבה? תקשורת חיובית, תקשורת עם אנשים
מערכות יחסים חברתיות, קשרים עם אנשים, לתקשר עם אנשים, בעיות בתקשורת חברתית, איך לתקשר עם אנשים? איך לתקשר עם הסביבה? תקשורת חיובית, תקשורת עם אנשים
... יחסים חברתיות, קשרים עם אנשים, לתקשר עם אנשים, בעיות בתקשורת חברתית, איך לתקשר עם אנשים? איך לתקשר עם הסביבה? תקשורת חיובית, תקשורת עם אנשים למה קשה לך לתקשר עם אנשים מסוימים? הקושי שלך בתקשורת עם אנשים נובע מהאמונות ומהציפיות שיש לך כלפי השיחה וכלפי האדם השני. אליעד כהן מסביר שכל עוד אתה מגיע ... ומכירים את תפיסת העולם של אליעד, השיחה זורמת לך בקלות רבה יותר מאשר עם אנשים שלא מכירים אותך ולא חולקים את אותה הגישה או אמונה. האם חוסר הסכמה מוביל לקושי בתקשורת? אליעד מסביר שאם אתה מדבר עם מישהו שיש לו חוקים אחרים, כלומר, הוא רואה את הדברים אחרת ממך, סביר להניח שיהיה לך יותר קשה לתקשר איתו. אתה חווה תחושת אי - נוחות או פחד שהאדם השני יתנגד או לא יבין אותך. אליעד מדגים זאת בכך שאומר שכשאתה מאמין במשהו, אתה מוגבל בתקשורת עם אנשים שלא רואים את הדברים בדיוק כמוך. אתה מאמין ברעיון מסוים, ולכן כשמישהו חושב אחרת, קשה לך להסתדר איתו. איך לשפר את התקשורת עם אנשים שחושבים אחרת? אליעד מציג את הפתרון הבא: אם תבין לעומק את המהות של הרעיונות שאתה מאמין בהם, ... אם אדם אחר מדבר על צריך ואתה מדבר על רוצה, כשאתה מבין את המהות הפנימית של הרעיונות האלה, אתה יכול לזהות ששניכם מדברים בעצם על אותו דבר בדרכים שונות, וזה מאפשר תקשורת הרבה יותר טובה. כיצד לזהות אם אתה באמת מבין רעיון או רק מאמין בו? אליעד מציג דרך ברורה לבדוק האם אתה ... אמור גם להבין מדוע זה טוב עבורך לאחר. אם אתה לא מצליח להבין למה לאחר זה גם טוב, כנראה שלא הבנת את הרעיון לעומק. האם אפשר לתקשר בלי להתאמץ בכלל? אליעד מסביר שתקשורת היא כמו כל דבר אחר בחיים. אם אתה רוצה להשיג תוצאה מסוימת, עליך להתאמץ. אין דבר כזה תקשורת בלי מאמץ אם יש לך ציפיות מסוימות. אם אתה רוצה שיחה נוחה, ללא חיכוכים או קונפליקטים בכלל, זוהי ציפייה ... שאומר שאפילו לחצות את הכביש דורש מאמץ מסוים. כך, גם בשיחה, אם יש לך ציפיות מסוימות, אתה חייב להשקיע מאמץ כדי להגיע לתוצאה שאתה רוצה. איך להתאים את עצמך לסביבה בתקשורת חברתית? לפי אליעד, כדי לתקשר טוב יותר עם אנשים, עליך לזהות את החוקים, האמונות והנחות היסוד שלהם. ... מדגים את זה באמצעות כתבה בטלוויזיה: כשאתה מבין את חוקי המשחק של מה שמוצג לך, אתה יכול להתייחס אליהם בהתאם ולהשתמש בהם לתועלת שלך. למה קשה לך להרגיש חופשי בתקשורת? הקושי שלך להרגיש חופשי נובע מהתנגדות שלך למציאות כפי שהיא. אם אתה מוכן לקבל את המציאות בצורה מלאה, ... ופחדים. אליעד אומר שאם אתה רוצה להרגיש חופשי באופן מוחלט, אתה חייב לאפשר למציאות להיות חופשייה לעשות מה שהיא רוצה, ולקבל את זה בצורה מוחלטת. האם אפשר להגיע לתקשורת מושלמת ללא תסכול? אליעד מבהיר כי לא קיימת מציאות מושלמת. תמיד יהיו רגעים של תסכול, פחד וחרטה. הסיבה ... כשאתה מסוגל להבין שהמציאות היא כזו, ושאין לך שליטה מוחלטת על התחושות שלך, אתה מפסיק להיאבק ולקבל הכל, כולל את החוסר שלמות והספקות, בצורה שלמה יותר. איך לשפר תקשורת חברתית? איך לתקשר עם אנשים שחושבים אחרת? למה קשה לי לתקשר עם אחרים? מה ההבדל בין להבין לבין להאמין? ...
תקשורת בין אישית, הכל עניין של הגדרה, מערכות יחסים, מיומנויות תקשורת, ניתוח תהליכים
תקשורת בין אישית, הכל עניין של הגדרה, מערכות יחסים, מיומנויות תקשורת, ניתוח תהליכים
תקשורת בין אישית, הכל עניין של הגדרה, מערכות יחסים, מיומנויות תקשורת, ניתוח תהליכים מה המשמעות של הגדרות בתקשורת בין - אישית? הסיכום עוסק במשמעות של הגדרות בתוך תקשורת בין - אישית, כפי שהוסבר על ידי אליעד כהן. נקודת המוצא של הדיון היא השאלה האם היא פינתה את המקום או לא? ומכאן אליעד מדגיש את חשיבות ההגדרות המפורטות והמדויקות בתוך תקשורת. לפי אליעד, לכל מושג שאנו משתמשים בו בחיי היומיום, קיימת הגדרה מסוימת, וההבנה של המציאות תלויה באופן ישיר באופן בו מוגדרים המושגים ... שהמציאות הנתפסת היא תוצאה של האופן שבו אנו מגדירים מושגים. כיצד השימוש בהגדרות משפיע על התקשורת בין אנשים? אליעד מדגים באמצעות שיח פנימי שבו אדם נשאל האם הוא פולש זר. בתגובה לשאלה האם אתה פולש זר? האדם משיב בשאלה מה ההגדרה של ... נכונה או שגויה בהתאם לאופן בו מוגדר המושג. הוא מסביר שכדי להבין לעומק את המציאות ואת התקשורת הבין - אישית, חייבים להתייחס קודם כל להגדרות בצורה מדויקת. ההגדרות קובעות למעשה מהי האמת מבחינתנו, ולכן אם איננו מודעים להגדרות שאנו משתמשים בהן, אנו עלולים להגיע לחוסר הבנה ולתקשורת לקויה. למה חייבים לדייק בהגדרות בתוך מערכות יחסים? אליעד מדגיש שוב שהדיוק בהגדרות חשוב במיוחד בתוך מערכות יחסים, כי אי - דיוק ... או אי - הבנה, היא להבהיר היטב את ההגדרות שעל פיהן אנו מתנהלים, ורק אז נוכל להגיע להבנה ולתקשורת ברורה. מהי תקשורת בין אישית? איך להגדיר נכון מושגים בתקשורת? איך פותרים אי - הבנות בתקשורת? מהו פולש זר? למה חשוב לדייק בהגדרות? איך הגדרה משפיעה על המציאות? מתי פינוי נחשב נטישה? מה האמת האם היא פינתה את המקום או לא פינתה ...
טעויות במערכות יחסים, איך לא להציב אולטימטום לעצמך? איך לא לשתול מחשבות שליליות? איך לתקן טעויות בזוגיות? איך לדבר נכון? איך לתקשר נכון? מיומנויות תקשורת זוגית, איך לפתח שיחה? תקשורת בין אישית
טעויות במערכות יחסים, איך לא להציב אולטימטום לעצמך? איך לא לשתול מחשבות שליליות? איך לתקן טעויות בזוגיות? איך לדבר נכון? איך לתקשר נכון? מיומנויות תקשורת זוגית, איך לפתח שיחה? תקשורת בין אישית
... במערכות יחסים, איך לא להציב אולטימטום לעצמך? איך לא לשתול מחשבות שליליות? איך לתקן טעויות בזוגיות? איך לדבר נכון? איך לתקשר נכון? מיומנויות תקשורת זוגית, איך לפתח שיחה? תקשורת בין אישית למה אסור להציב אולטימטום לעצמך במערכות יחסים? ... שבו הילד מרגיש לא בנוח ואף עשוי לחשוב שהוא באמת לא אוהב את ההורה, גם אם בפועל ישנן סיבות לגיטימיות לגמרי לכך שלא ביצע את הבקשה. איך שתילת מחשבות שליליות יכולה לפגוע בתקשורת זוגית? אליעד כהן מתאר תופעה זו בצורה מאוד מדויקת דרך ... שהוא פצוע או שאין כוס מים זמינה), עדיין שתל מחשבה שלילית בראש של בן הזוג. בן הזוג יכול להתחיל לתהות אם אכן הוא לא אוהב מספיק, כי הוא לא ביצע את הפעולה. בצורה כזו, התקשורת הזוגית נפגעת באופן לא מודע, בגלל צורת הניסוח השלילית. איך אפשר לתקן טעויות בתקשורת אחרי שכבר נגרם נזק? לאחר שהנזק נעשה והצד השני כבר מרגיש ... במטרה להעצים את האהבה או להביע צורך רגשי, בעצם יוצרים תוצאה הפוכה ומחלישים את האהבה. מהי הדרך הנכונה לתקשר בקשות במערכות יחסים? אליעד כהן מדגיש שהדרך הנכונה ביותר לתקשורת זוגית טובה ויעילה היא להימנע מיצירת קשר בין ביצוע של ... ספק בכוונות הצד השני. אם ברצונכם לבקש משהו, פשוט בקשו אותו בלי לקשור אותו להוכחה של אהבה או חברות. הגישה הזו מאפשרת לצד השני מרחב פעולה נוח ולא מלחיץ, ובאופן טבעי התקשורת נעשית חיובית ובריאה יותר. איך להימנע מטעויות בזוגיות? כיצד לשפר תקשורת בין אישית? למה אולטימטום פוגע בזוגיות? איך לתקן טעויות בתקשורת הזוגית? מה זה שתילת מחשבות שליליות? איך לדבר נכון ...
תקשורת בין בני זוג, תקשורת זוגית, בן זוג רדוד, בן זוג שלא רוצה לדבר על זה, בן זוג שלא רוצה להעמיק, שיחה זוגית, איך לפתח שיחה בזוגיות? איך לא לחפור? חפירות, איך ליצור הבנה בזוגיות? למה הוא לא רוצה לדבר על זה? יעוץ זוגי
תקשורת בין בני זוג, תקשורת זוגית, בן זוג רדוד, בן זוג שלא רוצה לדבר על זה, בן זוג שלא רוצה להעמיק, שיחה זוגית, איך לפתח שיחה בזוגיות? איך לא לחפור? חפירות, איך ליצור הבנה בזוגיות? למה הוא לא רוצה לדבר על זה? יעוץ זוגי
תקשורת בין בני זוג, תקשורת זוגית, בן זוג רדוד, בן זוג שלא רוצה לדבר על זה, בן זוג שלא רוצה להעמיק, שיחה זוגית, איך לפתח שיחה בזוגיות? איך לא לחפור? ... בכוח את התהליך. אליעד מוסיף כי מי שרוצה להצליח בתקשורת זוגית טובה חייב בעצמו להיות חכם יותר, מדויק יותר וברור יותר באופן שבו הוא מניח את השאלות. ככל שתהיה יותר חכם, ברור ומדויק, ... ולחקירה. למה בן הזוג לא רוצה לדבר איתי? איך לפתח תקשורת זוגית נכונה? מה לעשות כשבן הזוג אומר לי שאני חופר? איך לשפר את ההבנה בזוגיות? בן הזוג שלי לא רוצה להעמיק בשיחה ...
איך לכתוב מאמר? איך להכין נאום? איך להכין סדנא? איך להכין מצגת? איך בונים מצגת? איך כותבים מאמר? שלבים בתהליך של כתיבת מאמר, מודל להכנת נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - פיתוח מיומנויות אישיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח מיומנויות חשיבה, פיתוח מיומנויות ניהול, שיפור מיומנויות אישיות, שיפור מיומנויות תקשורת, שיפור מיומנויות למידה, שיפור מיומנויות ניהול
... איך להכין סדנא? איך להכין מצגת? איך בונים מצגת? איך כותבים מאמר? שלבים בתהליך של כתיבת מאמר, מודל להכנת נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - פיתוח מיומנויות אישיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח מיומנויות חשיבה, פיתוח מיומנויות ניהול, שיפור מיומנויות אישיות, שיפור מיומנויות תקשורת, שיפור מיומנויות למידה, שיפור מיומנויות ניהול וכאן אבאר, איך כותבים מאמר? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תקשורת, האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה העולם קיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תקשורת, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לירידה במשקל, מאמן אישי למתבגרים, מנטור בנושאי תקשורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 20:53:21 - wesi1