... החלום. כי מהותן של כל הישויות שנמצאות בתוך החלום, היא
מהות אחת. שהיא המהות, של עצם המחשבה של האדם שחושב את החלום. ואעפ שמנקודת מבט חיצונית לחלום, כל האירועים שקורים ... בתוך החלום, והן כולן ישות אחת ממש, עם תודעה אחת,
ומהות אחת וכולי, כי הן כולן הישות העצמית, של המחשבה של האדם שחושב את החלום. אעפכ, עבור החלק של התודעה של האדם, ... באמת, עד לקצה הראשון של התודעה העצמית שלו, הוא יראה את
האחדות של המציאות, שהיא נמצאת מחוץ לכל מקום ומחוץ לכל זמן. כי כפי שכבר ביארתי, התודעה העצמית של האדם, היא רק ... בין האני של האדם, לבין כל מה שהוא שונה מהאני של האדם.
ובאחדות של המציאות, גם המקום והזמן, גם הם לא יותר מאשר צורות שונות,
שמתאחדות לישות אחת ממש, שהיא חסרת הצורה של המקום והזמן. והישות הראשונה, שהיא זו שבתוכה כל הדברים נמצאים, היא לא ... ששם אין שום נפרדות כלל. ומנקודת מבט מסוימת, גם
האחדות הראשונה של המציאות, גם היא נמצאת בתוך
אחדות גדולה יותר. אבל
האחדות הגדולה יותר, היא ישות אחת ממש, עם
האחדות החיצונית ביותר של המציאות, שהיא הפנימית ביותר, של הנפרדות שלנו. והמציאות שנמצאת מחוץ למציאות שלנו, היא ... המציאות שלנו. אלא, היא מציאות שקיימת במקביל בו זמנית,
באחדות מוחלטת, עם המציאות שלנו. וגם המציאות של החלום קיימת, וגם המציאות שמחוצה לה קיימת, והכל אמיתי באותה המידה ... המבט שלנו, וגם את נקודת המבט של העדר הזמן והמקום
והאחדות של המציאות, וגם את נקודות המבט של מה שיש לפני
האחדות של המציאות, שהן ישות אחת, עם
האחדות של המציאות כנל. וגם מנקודת מבט שבה, כאשר האדם חולם איזה חלום, אז מבחינתו החלום הוא מציאות ממשית לגמרי, ... השונות, והכל קיים בו זמנית. ויש לשים לב לכך,
שהאחדות של המציאות, לא קיימת בו זמנית עם המציאות שלנו, כי שם אין שום זמן כלל. וזוהי רק צורת ביטוי, לצורך ההמחשה ... מהשינה שלו אל העולם שלנו, כך גם לפעמים, האדם מתעורר אל
האחדות של המציאות. והעניין הוא,
שבאחדות של המציאות, אין שום תודעה עצמית כלל, כי שם
הכל אחד ממש. ולכן לא שייך להתעורר אל תוך
האחדות, ולהיות שם במודעות עצמית, שמודעת לכך שהיא נמצאת בתוך
אחדות. כי בתוך
האחדות הראשונה, אין שום תודעה עצמית כלל. כי התודעה נמצאת
באחדות, עם כל שאר הדברים. והאדם לפעמים, כן מתעורר אל
האחדות של המציאות. במובן, שהאדם לפעמים פחות חווה את הנפרדות של המציאות שלנו, וחווה יותר את החוויה, שבה הדברים ... שונים, זהים בצורה כלשהי אחד לשני, זה סוג של חווית
האחדות ושל התעוררות. וכמובן שיש כאן עוצמות שונות וכולי. ומי שרוצה להתעורר לגמרי, כל מה שהוא צריך לעשות, זה ... וכולי, שעל ידי זה התודעה של האדם מתחברת, אל חווית
האחדות של המציאות בשלמות, עד שהאדם נעלם לגמרי. וחוזר להיות, מה שהוא היה, לפני שהוא נרדם, אל תוך החלום של עצמו, ... והמציאות שלנו. ואחרי שהאדם נעלם לגמרי, ונכלל בתוך
האחדות של המציאות, אז פתאום התודעה של האדם נוצרת מחדש לגמרי, והאדם נופל אל תוך חלום של עצמו, שבו האדם נמצא כרגע ממש. ואיך נוצר החלום שלנו? ואיך מתוך
אחדות מוחלטת שאין שם שום תודעה עצמית כלל (כי
הכל אחד ממש), איך משם נוצרת מעין מחשבה שחושבת ומהווה את המציאות שלנו? ומה הסיבה, לכך שהדבר הזה קורה? ומי מחליט מתי האדם יתעורר? וכולי. והתשובה לכל השאלות האלו, היא,
שהכל אחד. והעניין הוא, כי השאלות האלו, שורשן הוא השאלה: כיצד היש מתהווה מתוך האין? שאין על כך, שום תשובה שכלית ... של, איך היש מתהווה מתוך האין, על ידי זה בסוף הוא יראה,
שהכל אחד. והאדם יצא מחוויית השינוי והזמן, ששם ורק שם שייך לשאול את השאלות האלו. שהאדם שואל איך נוצרו הנפרדות והשינוי, ואז האדם רואה
שהכל אחד ממש, ושאין שום שאלה כלל. ועוד באותו עניין נוסיף, כי בשעת החלום, האדם חווה מציאות ממשית לגמרי, שהיא באמת ...