... מציג בהרצאה, היא להביא את האדם להבנה עמוקה ושלמה של המציאות כפי שהיא באמת. המטרה היא לא רק ללמוד ולצבור ידע תאורטי, אלא להגיע למצב שבו האדם מזהה באופן מוחלט את
האחדות של כל המציאות ומבין שכל דבר שהוא רואה, כולל הוא עצמו, נכתב על ידי אלוהים. הספר למעשה נועד להיות מעין מראה שממנה נשקף האדם אל תוך מציאותו שלו, עד למצב שבו ... עצמו. ההבנה הסופית של הלימוד היא להכיר בכך שכל דבר שקיים הוא ביטוי של אלוהים. האדם, ברגע שיגיע לרמה זו של הבנה, יראה שהמציאות כולה היא למעשה השתקפות ישירה של
האחדות האלוהית. הלומד אמור לחוות את
האחדות הזו באופן ממשי דרך הטקסט, עד שיראה את העולם כולו, כולל דברים פשוטים כמו קיר או שולחן, כהשתקפות של אלוהים. מדוע הספר נועד לגרום לנו להבין את המציאות כפי ... הספר. כל אדם מתאים לעצמו את קצב הלימוד ואת העומק שלו בהתאם לנטיית ליבו ולרצונו הפנימי. העיקר אינו הכמות או צורת הלימוד, אלא ההגעה להבנה העמוקה של תכלית המציאות
והאחדות של הכל. כל אדם ימצא לעצמו את הדרך הנכונה ללמוד, ובלבד שהוא זוכר תמיד את המטרה האמיתית - שהיא להבין את
האחדות המוחלטת של הכל, ולזהות את עצמו כחלק בלתי נפרד מאלוהים. מהם האתגרים העיקריים בלימוד ולמה רבי נחמן נקט בגישה זו? האתגר המרכזי הוא שהאדם עלול להסתפק בלימוד ... חי ולמה הוא עושה כל פעולה. בסיכום דבריו, אליעד מדגיש שוב ושוב שהמטרה העליונה והסופית היא תמיד ההבנה העמוקה ביותר של החיים והמציאות. הספר הוא כלי, והמטרה היא להגיע
לאחדות מלאה עם אלוהים ולהבנה מלאה של התכלית של כל דבר ודבר. מהי תכלית הלימוד בספר להיות אלוהים? מי הוא המחבר הראשון לפי רבי נחמן? למה רבי נחמן כתב את הספר? איך להבין את המציאות לפי חסידות ברסלב? מהן הטעויות הנפוצות בלימוד חסידות ברסלב? כיצד להגיע
לאחדות עם אלוהים? מהי תכלית הלימוד בספר להיות אלוהים של רבי נחמן מברסלב? ההרצאה עוסקת בהבנה עמוקה של תכלית הלימוד בספר להיות אלוהים של רבי נחמן מברסלב, המתמקדת בהבנת
האחדות והחיבור עם אלוהים דרך לימוד חסידות ברסלב. אליעד מתאר את הדרך בה הלימוד בספר נועד להוביל את האדם להבנה פנימית של מציאותו ולקשר ישיר עם האמת האלוהית. החלק ... כזו שתוביל אותו להבנה של אלוהים כמחבר של כל הספרים, ושל כל המציאות כולה. על הלומד להגיע להבנה העמוקה ביותר של הכוונה האלוהית, כך שהספר יהיה עבורו כמו מראה של
האחדות האלוהית שבמציאות. מהי הכוונה של המחבר הראשון בספר? ההבנה של המחבר הראשון מתמקדת בהבנת הספר ברמה שבה הלומד לא רק מבין את תוכן הספר, אלא מתחבר עם אלוהים דרך הקריאה. כל ספר וכולל כל לימוד, בסופו של דבר, נועד לחשוף את
אחדות המציאות - להראות שהמציאות כולה נכתבה על ידי אלוהים ושכל פרט בה נושא את חותמת האלוהות. ההבנה הסופית של ספר כזה היא להבין שהכל, כולל עצמך, נוצר ונכתב על ידי ... היא לא בכמות הלמידה אלא בתכלית שלה - להבין את המציאות באופן שלם. כל אדם מתאים לעצמו את אופן הלימוד על פי הנטייה האישית שלו, אך בסופו של דבר, המטרה היא להכיר את
האחדות של הכל ולהבין את מהות החיים. מהם האתגרים בלימוד ולמה רבי נחמן נקט בגישה כזו? האתגר המרכזי בלימוד טמון בתפיסת האדם את הספר כעבודה עצמית, ולא כמעין ספר חיצוני שהמטרה בו היא רק ללמוד ידע. רבי נחמן מבקש שעם הזמן הלומד יגיע לתובנה שהספר נכתב לא רק כדי להעשיר את הידע, אלא כדי לפתוח את העיניים לאמת מוחלטת -
האחדות של כל הדברים. בסופו של דבר, הלומד צריך להבין את עצמו ואת תכלית חייו, לשאול את השאלה למה הוא חי, ואיך חייו תורמים להבנה זו. מהן השגיאות שצריך להימנע מהם ...