אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:14טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות
איך קורה שאנשים מדברים בלי להקשיב באמת?

אליעד כהן מסביר שהרבה פעמים בשיחות אנשים לא באמת מקשיבים למה שהצד השני אומר. הצד השני יכול להגיד משפט חשוב או אישי, אבל מי שמקשיב לו בכלל לא מתייחס למה שנאמר, אלא מחכה שהתור שלו לדבר יגיע. כך נוצרת תחושה של התעלמות וחוסר חיבור רגשי. לדוגמה, אדם יכול לספר סיפור אישי ומרגש, והצד השני יגיב בסיפור אחר, לא קשור, או פשוט יחליף נושא.

מדוע אנשים נפגעים כשלא מתייחסים לדבריהם?

כשמישהו מרגיש שלא מתייחסים לדבריו, הוא מרגיש דחייה, חוסר הערכה וחוסר אכפתיות. אליעד כהן מדגיש שכשמישהו אומר משהו משמעותי, במיוחד במערכת יחסים זוגית, הוא מצפה לתשומת לב ספציפית לדבריו. כאשר אין התייחסות מדויקת, נוצרת תחושה של ניתוק רגשי שיכולה לפגוע ביחסים. מתנות ומחוות חומריות אינן תמיד מועילות, כי אנשים רבים יעדיפו הקשבה אמיתית והבנה מדויקת של דבריהם על פני כל מחווה חומרית.

איך ניתוח שיחות מוקלטות משפר את ההקשבה וההבנה?

אליעד כהן מציע תרגול פשוט לשיפור ההקשבה וההבנה העמוקה של הצד השני באמצעות הקלטת שיחות. יש להקשיב לשיחה מוקלטת לאחר סיומה ולשים לב:
  • אילו משפטים נאמרו, ואיך נאמרו?
  • האם הייתה התייחסות לכל משפט, או שנושאים הוחמצו?
  • אילו מילים חזרו על עצמן, ומה הרגש שמאחוריהן?
  • היכן היה דגש בקול, על אילו מילים ולמה?
לדברי אליעד, מילים חוזרות או מודגשות בשיחה מעידות על חשיבות מיוחדת או רגש עז. מי שרוצה לחזק קשר צריך להתייחס למילים האלה בדיוק, להבין למה האדם השני חוזר עליהן, ולהראות לו שהבינו את הרגש מאחוריהן.

כיצד להבין באמת מה עובר בראש של האדם השני?

כדי להבין לעומק את האדם שמדבר איתך, אליעד ממליץ להיכנס לראשו של האדם. לדוגמה, כשמישהו אומר משפט, צריך לדמיין שאתה הוא ולשאול:
  • למה אמרתי את המשפט הזה?
  • מדוע חזרתי על המילה הזו?
  • האם אני מרגיש טוב או רע כשאמרתי את זה?
  • איזה מענה הייתי רוצה לקבל מהאדם השני?
אם מזהים רגש חיובי, כדאי לחזק אותו, ואם מזהים רגש שלילי, צריך לנסות להבין מה היה עוזר לשפר את התחושה, ואז להגיב בהתאם בשפה ובמושגים של האדם השני. אליעד כהן מסביר שזהו תהליך שמתחיל בתרגול אחרי השיחה (offline), ולאט לאט הופך למיומנות בזמן אמת (online).

האם כדאי לחזור על המילים של הצד השני בשיחה?

אליעד כהן מציין כי לחזור על המילים של האדם השני יוצר תחושת הזדהות והבנה עמוקה. כשהאדם שומע אותך משתמש באותן מילים שהוא השתמש, הוא מרגיש שמבינים אותו באמת. לדוגמה, אם אדם אומר "אני שוחר שלום, " מומלץ להשתמש בדיוק במילים אלו בתגובה: "אני מבין שאתה באמת שוחר שלום וזה חשוב לך." עם זאת, אם המילים הן שליליות או לא מתאימות לערכים שלך, כדאי להשתמש בניסוח אחר.

איך להבדיל בין חוסר התאמה לבין חוסר הקשבה?

אליעד כהן מציין שלעיתים נראה שהבעיה היא חוסר התאמה בין שני אנשים, אך בפועל מדובר פשוט בחוסר מודעות להקשבה אמיתית. הוא מציע לבדוק אם חוסר ההתייחסות קיים גם בשיחות אחרות עם אנשים שונים, או שזה רק עם אדם מסוים. אם באופן כללי אין מודעות להקשבה, הבעיה איננה בחוסר התאמה אלא בחוסר מודעות להקשבה ולתגובה הולמת. אם יש מודעות להקשבה ואדם עדיין בוחר שלא להגיב, זו כבר בחירה מודעת.

האם מאמץ ההקשבה באמת שווה את זה?

אליעד כהן מדגיש שאין חובה להשקיע במאמץ הזה, אלא שזה תלוי במטרה. מי שרוצה ליצור קשר משמעותי, לגרום לצד השני להרגיש אהוב ומוערך, חייב ללמוד להקשיב ולהתייחס במדויק. יש אנשים שמשקיעים רבות במתנות חומריות, אבל ההשקעה האמיתית והיעילה יותר תהיה להקשיב ולהגיב באופן מדויק למה שהצד השני אומר ומרגיש.

כיצד לתרגל הקשבה ביום - יום כדי ליצור כימיה ותקשורת טובה?

כדי להפוך את התקשורת לאיכותית ולהגביר את תחושת החיבור, אליעד ממליץ על מספר פעולות פשוטות ביום - יום:
  • להקשיב לכל מילה שהצד השני אומר ולא לדלג על משפטים או רעיונות.
  • לשים לב למילים או רעיונות חוזרים, להדגשים, ולרגשות שמאחוריהם.
  • להשתמש בשפתו של הצד השני כדי ליצור הזדהות.
  • לשאול את עצמך: "מה הייתי רוצה לשמוע אם הייתי במקום השני?" וכך להתאים את התגובה.
  • לתרגל ניתוח שיחות באופן עקבי כדי לשפר את ההקשבה בזמן אמת.
אליעד מוסיף שניתן גם לתרגל את ההקשבה באמצעות תרגילים יומיומיים כמו לזכור משפטים מתוך שיחה קצרה או מתוך כתבות שקוראים. ככל שהמודעות לפרטים בשיחה עולה, כך גדל הסיכוי לשפר את איכות התקשורת וליצור קשרים עמוקים ומשמעותיים יותר.
למה לפעמים אנשים מדברים אבל לא מתייחסים למה שהצד השני אמר?

שאלה: איך ייתכן ששני אנשים מנהלים שיחה, אבל אחד מהם מתעלם לגמרי ממה שנאמר לו?

תשובה: אנשים לא תמיד שמים לב לתוכן המדויק של הדברים. לעתים, במהלך שיחה, אחד הצדדים פשוט שומע שמדברים אליו, אבל הוא לא ממש מקשיב לרעיונות או למילים שהאחר ביטא. במקום זה, הוא רק ממתין שהשני יסיים לדבר, כדי שיוכל להשמיע את הנושא שלו. כך נוצרים מצבים שבהם משפט חשוב או שיתוף אישי עובר לגמרי ללא התייחסות.

שאלה: מה יכול לקרות בתרחיש כזה?

תשובה: אחד המשתתפים יכול להגיד משפט על משהו שמאוד מעסיק אותו, והצד השני יגיב בנושא אחר או יעבור נושא כאילו המשפט לא נאמר. לדוגמה, אדם מספר פרטים אישיים, והשני מגיב בסיפור משלו בלי קשר, או מתעלם וממשיך הלאה.

כיצד נוצרת פגיעה ברגש ובקשר כשאין התייחסות לתוכן?

שאלה: מה קורה כשאדם מרגיש שלא מגיבים לדבריו?

תשובה: פעמים רבות הוא מרגיש שלא מקשיבים לו. האדם השני עלול לחוש דחייה, חוסר הערכה או חוסר אכפתיות. אם מדובר במערכת זוגית, מי שמספר דבר חשוב מצפה לקבל תשומת לב ספציפית למילים שאמר. כשזה לא קורה, יכולה להיווצר תחושה של ניתוק או רצון להתרחק, כי אין לו תחושה של חיבור רגשי עם הצד השני.

שאלה: למה יש אנשים שקונים מתנות או מביאים מחוות, ובכל זאת לא מצליחים ליצור חיבור?

תשובה: לפעמים אדם משקיע כסף במתנות או עושה מחוות גדולות, אבל בפועל הוא מפספס את הנקודה העיקרית - להקשיב למילים, לרעיונות, לרגשות. יש אנשים שישמחו יותר מתגובה אמיתית לשיחה, לעומת מחווה חומרית. ההתייחסות המדויקת למילים שנאמרות יכולה לייצר קרבה גדולה יותר, כי היא מראה על הבנה והזדהות עם מה שהצד השני באמת מרגיש.

איך לנתח שיחה מוקלטת ולהבין את העומק שבדברי האחר?

שאלה: מהי הדרך לתרגל הקשבה אמיתית?

תשובה: אפשר לקחת שיחת טלפון מוקלטת (או כל שיחה אחרת), להאזין לה שוב, ולשים לב לכל משפט שנאמר. לאחר מכן, ניתן לרשום במחברת:
  • אילו משפטים נאמרו ואיך הם נאמרו?
  • האם התייחסו לכל משפט, או שחלקם הוחמצו לגמרי?
  • אילו מילים חזרו על עצמן יותר מפעם אחת, ואיזה רגש היה קשור לכך?
  • איפה נשמע דגש בקול, על איזו מילה בדיוק, ולמה?
שאלה: למה חשוב לשים לב למילים שחוזרות על עצמן?

תשובה: כשאדם חוזר על מילה או רעיון פעמיים או יותר, זה יכול להעיד על משהו שחשוב לו מאוד או מטריד אותו במיוחד. אם רוצים לגרום לו להרגיש יותר בנוח, כדאי להתייחס לאותה מילה שבה הוא השתמש, לברר למה היא חשובה כל כך, ולהראות שהבנו את הרגש שלו מאחוריה.

שאלה: מה נותנת התייחסות לקטע של מילים והדגשות?

תשובה: ברגע שמזהים את הנקודות שהאדם חזר עליהן או שם עליהן דגש, ניתן לזהות אם הן מביעות שמחה, פחד, דאגה, רצון לחיבור, ועוד. לפי זה, אפשר להגיב ולנסות או לחזק את התחושה החיובית, או לרכך ולשפר את התחושה השלילית.

כיצד להיכנס לראש של האדם השני ולהבין את מניעיו?

שאלה: מה עושים בפועל כשמישהו אומר לנו משפט, ואנחנו רוצים להבין אותו לעומק?

תשובה: אפשר לעצום לרגע עיניים או להתרכז, ולדמיין שאנחנו הוא. לדמיין שאנחנו אלה שאומרים את המשפט שהוא אמר, ולשאול את עצמנו:
  • למה אמרתי את זה בצורה הזו?
  • למה חזרתי על המילה הזאת פעמיים?
  • האם אני מרגיש טוב או רע?
  • איזה סוג של מענה הייתי רוצה לקבל?
לאחר שמזהים את הרגש או המחשבה, אפשר להתאים תגובה שתתן מענה מדויק לרגש הזה.

שאלה: מה עושים אם מזהים רגש רע?

תשובה: אם מישהו מבטא רגש שלילי דרך המשפטים שלו, אפשר לשאול: אילו מילים או רעיונות היו עוזרים לי לשפר את ההרגשה, לו אני הייתי במקומו? ואז לנסח תגובה שמפיגה את הדאגה שלו או מציעה זווית הסתכלות אחרת. הכל מתוך התחשבות בשפה שלו, בנקודת המבט שלו, ובהקשרים שהוא מביא איתו.

האם כדאי לחזור על המילים של האדם השני?

שאלה: למה לחזור על המילים או הביטויים המדויקים של האחר?

תשובה: כשמשתמשים באותן המילים שהאחר משתמש בהן, זה מייצר תחושה של הזדהות וחיבור. האדם מרגיש שרואים אותו ומבינים אותו בדיוק. לדוגמה, אם מישהו אומר: "אני שוחר שלום", אפשר להגיד: "אני רואה שאתה באמת שוחר שלום וזה חשוב לך מאוד". כך מרגישים חיבור לשפה הפנימית שלו.

שאלה: האם יש מקרים שבהם לא נרצה לחזור על מילותיו?

תשובה: כן. אם מדובר במילים פוגעניות או כאלה שאיננו מזדהים איתן, אפשר לבחור ניסוח אחר. אולם, בהקשר של חיבור ויצירת קרבה, לרוב כדאי להשתמש לפחות בחלק מהמילים המדויקות שהוא אמר, במיוחד אם רוצים שהוא ירגיש מובן.

איך לתרגל את ההקשבה וההתייחסות בזמן אמת?

שאלה: האם צריך להיות מומחה גדול כדי ליישם את זה בזמן אמת?

תשובה: אפשר להתחיל בתרגול ב - offline, כלומר, אחרי השיחה, ואז לנתח שלב אחר שלב. אם מתאמנים כך מספיק זמן, עם הזמן היכולת נכנסת אט - אט לשימוש בזמן אמת. למשל, אם אחרי כל שיחה קצרה זוכרים לשאול: "על מה דיבר הצד השני בדיוק? האם הגבתי לכל מילה או התעלמתי ממש הו?", נוצרת מודעות גוברת לאופן שבו השיחה מתנהלת.

שאלה: מה עושים אם מגלים חוסר התאמה עם הצד השני?

תשובה: לפעמים באמת מגלים שאין עניין אמיתי או שיש פערים גדולים מדי. אבל לפני שמסיקים מסקנה על "חוסר התאמה", כדאי לבדוק אם בכלל ניסינו להבין את האדם השני עד הסוף. יש מקרים שבהם חוסר ההתייחסות נובע מחוסר מודעות, ולאו דווקא מפער אמיתי.

שאלה: האם חובה לעשות את כל המאמץ הזה?

תשובה: לא חובה, זה תלוי כמה רוצים לחזק את הקשר או לגרום לאדם השני להרגיש אהבה וחיבור. אם המטרה היא ליצור קשר משמעותי, כדאי להשקיע בהבנת המילים, הרגשות והמסרים שעוברים בשיחה, ולא להתעלם מהם.

מדוע ההקשבה למילים עשויה להיות יותר חשובה ממתנות או מחוות גדולות?

שאלה: האם זה יכול להחליף מחוות רומנטיות כמו מתנות?

תשובה: לפעמים כן. אנשים רבים מעדיפים שמי שמולם באמת יקשיב להם, יתייחס למה שהם אומרים, ישים לב לכל מילה, ויגיב בהתאם. מחוות חומריות אמנם עשויות לשמח, אבל הן לא תמיד יוצרות תחושת הבנה עמוקה באותה צורה שהקשבה מדויקת יכולה ליצור.

שאלה: איך מיישמים את זה ביום - יום?

תשובה: בכל שיחה, בין אם היא קצרה או ארוכה, משתדלים להתמקד במה שהאחר אומר, לחפש את הרגשות והכוונות שבדבריו, ולהתייחס לכך ישירות. לא ממהרים לעבור הלאה בלי להתייחס לנקודות המרכזיות והדגשים שהאדם שם במילותיו.

לסיכום - הדרך לשיפור התקשורת

שאלה: מה עושים כדי להפוך את התקשורת ליעילה יותר ולהגדיל את תחושת החיבור?

תשובה:
  1. מקשיבים לכל מילה של הצד השני ולא מדלגים על משפטים או רעיונות שהוא מעלה.
  2. שמים לב אילו מילים או רעיונות חוזרים על עצמם, היכן יש דגש בקול, ומה זה אומר על הרגש והכוונה.
  3. מנסים להזדהות על ידי שימוש במילים של הצד השני, במידה שזה מתאים למסר שרוצים להעביר.
  4. אם רוצים לשפר את הרגש השלילי, חושבים: "מה הייתי רוצה לשמוע לו אני הייתי במקומו?"
  5. מתרגלים לנתח שיחות אחרי שהן מסתיימות, כדי לפתח מודעות שתעזור בהמשך גם בזמן אמת.
עכשיו עוד דבר בנושא של ניהול שיחה עם אנשים וזה אפשרי לעשות את זה בעיקר בשיחות טלפון מוקלטות כאילו בניתוח של זה מה שקורה זה שכששני אנשים מדברים הם מעבירים מידע אחד לשני עכשיו בעולם אידיאלי כשמישהו מדבר איתך אתה אמור לשמוע מה הוא אמר ולהתייחס למה שהוא אמר או אפילו אם אתה לא מתייחס למה שהוא אמר אז לפחות שתהיה מודע למה שהוא אמר ותהיה מודע לזה שאתה לא רוצה להתייחס למה שהוא אמר, אוקי אבל בהנחה שאין לך אינטרס לא להתייחס למה שהוא אמר רצוי שתתייחס למה שהוא אמר.

עכשיו מה שקורה בפועל כשהרבה פעמים אנשים מדברים ומישהו אומר איזה משפט והשני זה שמגיב לא התייחס למשפט בכלל כאילו המשפט לא נאמר המשפט לא נאמר בן אדם יכול לספר למישהו, שני אנשים מנהלים שיחה בן אדם אומר איזה משפט והשני מגיב כאילו בכלל פתאום עובר נושא לא מגיב מתעלם.

ש: הוא מחכה שהוא יסיים את מה שיש לו להגיד ואז הוא יספר את מה שלו יש בלי להגיב למה שהוא סיפר.

אליעד: עכשיו אבל מה הדברים המדוברים הדברים המדוברים שבהנחה שבן אדם רוצה שיאהבו אותו, אתה איתנו שמה אם אתה מדבר עם בחורה תקשיב רגע מדברים אליך עכשיו עכשיו אתה מבין למה היא זרקה אותך.

ש: אני זרקתי אותה.

אליעד: אתה זרקת אותה כי היא לא הייתה מספיק טובה נכון?

ש: נכון.

אליעד: למה היא לא הייתה מספיק טובה כי היא לא אהבה אותך מספיק למה היא לא אהבה אותך מספיק עכשיו אתה מבין למה. עכשיו מה שאני מסביר זה כזה דבר כשאתה מדבר עם בחורה אתה צריך אם יש לך את זה בפלאפון מוקלט אפילו אתה מקליט שיחות מוקלט מעצמו עכשיו אתה אחר כך שומע את השיחה מה דיברת איתה ותקשיב למילים תשים לב אחר כך כי בן אדם תוך כדי שיחה לא שם לב מה קורה בשיחה הוא פשוט מדבר מדברים איתו מגיב הוא לא שם לב מה קרה בשיחה אבל תקשיב למילים מה הבחורה אמרה בטלפון והאם בכלל התייחסת למה שהיא אמרה כי אתה יכול לגלות שהיא פתאום אמרה איזה משפט שבשיחה בכלל לא הגבת לזה לא התייחסת.

עכשיו אם בן אדם יותר חכם אז לא רק צריך לשים לב להתייחס למשפטים או למקטעים אלא גם להתייחס למילים נגיד שבן אדם אומר לך איזה משפט והוא חוזר על מילה פעמיים למה הוא חזר על המילה פעמיים או שהוא חוזר על אותו רעיון בהתחלה ובסוף "למה הוא חזר על זה בסוף למה הוא הדגיש את זה למה הוא הפחית את זה" יש פה איזה סיבה, עכשיו אם אתה רוצה לגרום למישהי לאהוב אותך מה שאתה צריך לעשות זה ברגע, אני מסביר את התיאוריה בגדול ברגע שמישהו אומר לך משפט מה שאתה צריך לעשות זה להיכנס לראש שלו לדמיין שאתה זה הוא לדמיין שאתה אומר את המשפט שהוא אמר לך ולנסות לראות מה הוא מרגיש כשהוא אומר לך את המשפט הזה ולפי זה לבדוק מה התחושה עכשיו אם אתה רוצה לעשות לו טוב מה התחושה שצריך לעשות ולפי זה לדעת מה לענות לו. אתה הבנת את הלוגיקה מה הבנת?

ש: כשהוא אומר איזה משפט אתה צריך.

אליעד: אתה שומע את המשפט.

ש: לשמוע אותו ולהיכנס לראש שלו כאילו מה הוא הרגיש באותו זמן שהוא אמר את המשפט מה אתה חושב שהוא הרגיש.

אליעד: נכון ואז מה אחר כך?

ש: ואז להחליט להגיב לו כביכול לספק את הרגש הזה או לגרום לכך שאולי להעצים את הרגש להתייחס.

אליעד: לא אז אני מדבר לא רק על להתייחס אני מדבר על לראות בן אדם אומר משפט שים לב למה הוא אמר שים לב לאיזה מילים הוא השתמש תנתח את זה עכשיו תיכנס לראש של הבן אדם תנסה להבין "אם אני הייתי הוא למה הייתי אומר את המשפט הזה למה חזרתי על המילה הזאת פעמיים למה אמרתי ככה ולמה אמרתי ככה מה אני מרגיש" ועכשיו קודם כל תבדוק אם זאת הרגשה טובה או רעה עכשיו אם זאת הרגשה טובה אולי תרצה לחזק אותה אם זאת הרגשה רעה אולי תרצה להפוך אותה ועכשיו ואיך אתה יודע איך להפוך את ההרגשה הרעה גם אותו דבר "אם אני הייתי הוא והייתי מרגיש ככה וככה מה היו צריכים להגיד לי איזה שכל היו צריכים להגיד לי כדי שאני לא אחשוב את השכל הזה ועכשיו איך אני אומר לבן אדם השני בעולם המושגים שלו את השכל הזה".

וגם רצוי אם אתה תעשה את זה ב - offline אז אולי מתישהו תעשה את זה ב - online אבל אם אפילו ב - offline כשמראים לך הנה הבן אדם אמר את המשפט הזה בוא ננתח "מה הוא הרגיש? לא יודע, מה הוא חושב? לא יודע, מה צריך להגיד לו? לא יודע" אז איך תעשה את זה אחר כך בזמן אמת, עכשיו אם בן אדם רוצה להיות עוד יותר מקצועי אז הוא גם צריך לדעת להשתמש במילים של הבן אדם השני אם נגיד מישהו אומר נגיד משפט מה נגיד סתם תמציא משפט.

ש: אני שוחר שלום.

אליעד: אוקי ונגיד שאתה רוצה נגיד להזדהות איתו נגיד אז מה אתה נגיד תגיד לו אז אם לדוגמה נגיד אתה תגיד לו "כן זה מאוד טוב אנשים שבעד השלום" לא "אנשים שבעד שלום" זה משפט לא כל כך טוב.

ש: להכניס את השוחר איכשהו.

אליעד: נכון תגיד לו "נכון אתה שוחר שלום זה מאוד חשוב להיות שוחר שלום" תשתמש במילים שלו אבל אתה צריך לשים לב מה המילים שהוא השתמש עכשיו זה גם לשים לב מה המילים שהוא השתמש אבל לא רק מה המילים שהוא השתמש איזה מילה הוא אמר קודם למה הוא אמר את המילה הזאת קודם למה על המילה הזאת הוא חזר פעמיים כי המילה הזאת כנראה מייצגת אצלו משהו למה המילה הזאת הוא הרחיב אותה הדגיש אותה למה הוא הרים את הקול איפה הוא הרים את הקול באיזה מילה הוא הרים את הקול איזה מילה הוא הוריד את הקול אבל מה שאני חותר להגיד עוד פעם שאנשים לפעמים מנהלים שיחות וזה כאילו נראה שאין הרבה קשר ביניהם.

ש: דו שיח של חרשים זה נקרא.

אליעד: לא אני מדבר על זוגות אנשים אמיתיים.

ש: נכון יש כאלה שהם בכלל עושים טובה שהם מקשיבים לבן זוג שלהם.

אליעד: לא זה נכון שאין חיבור אבל לפעמים שנייה.

ש: מה אני צריך אבל בכוח כל הזמן לנסות ולראות מה היא אומרת ולבדוק מה אני עונה לה לא רוצה רוצה לדבר איך שבא לי למה שהיא לא תבדוק מה אני מדבר ולי תענה לי שלי יהיה טוב.

אליעד: אבל מה שאתה לא יודע אבל אתה לא שמת לב שהיא עשתה את זה בכלל.

ש: היא לא עשתה את זה אם היא הייתה עושה את זה היה לי טוב.

אליעד: איך אתה יודע אולי אותך שום דבר לא מספק.

ש: אז אין מה לעשות.

אליעד: אוקי עכשיו הוא אומר אולי זה פשוט לא מתאים הוא כאילו אומר אולי הסיבה שהוא לא עושה את זה נגיד עם הבחורה.

ש: כל מיני דברים שאני מתחבר אליהם הם מעניינים אותי למה צריך בכוח כאילו לנסות להתחבר לזה.

אליעד: נכון עכשיו איך נדע מה האמת שנייה בוא ננתח גם את זה מנתחים הכל, עכשיו ככה נגיד שיש זוג שמדברים ביניהם נגיד ונגיד שהבן אדם לא שם לב למילים של השני לדוגמה עכשיו אז אולי באמת זה מבטא חוסר התאמה איך נדע אם זה מבטא חוסר התאמה אולי זה מבטא חוסר התאמה וזהו אז הם פשוט לא מתאימים אחד לשני אבל מה האמת.

ש: אולי זה מבטא חוסר הקשבה.

אליעד: איך נדע אם זה מבטא חוסר הקשבה או שהם פשוט לא באותו ראש איך נדע אז אנחנו נבדוק אובייקטיבית על אותו בן אדם שמקשיב לשיחה האם בשיחות אחרות יש לו בכלל את המודעות הזאת להקשיב לבן אדם השני לדעת את הדברים האלה אם הוא אומר "תראה עם הבן אדם הזה והזה אני מקשיב מתייחס מגיב" אז יכול להיות שאותה הבחורה לא מתאימה לך באמת אבל הרבה פעמים הבן אדם בכלל לא מודע לזה אין לו בכלל את המודעות לבדוק מה השני חושב אין לו בכלל את המודעות הזאת ככה שזה לא בהכרח אומר שהם לא מתאימים זה אומר יכול להיות שאף פעם לא לימדו אותו שאדוני כשמישהו מדבר איתך.

ש: זה גם יכול להיות גם וגם.

אליעד: יכול להיות גם וגם אבל בא נתחיל מזה אם הוא בכלל מודע לזה אם הוא בכלל מבין לשים לב למה הבן אדם השני אמר אולי הוא בכלל אין לו את הפקודה הזאת בראש.

ש: אבל אולי אחרי זה יש לו את הפקודה הוא שם לב למה הבן אדם אומר וזה נראה לו פשוט שולי מפגר והוא לא מתחבר לזה.

אליעד: אז זה בסדר גמור אבל אז זה בחירה שלו אבל אם הוא אומר "אני רוצה לגרום לה לאהוב אותי" אז תתייחס למה שהיא אומרת במילים.

ש: אולי אם הוא רוצה.

אליעד: אתה בסדר גמור אתה מושלם הלאה, עכשיו אבל אני חוזר ואומר עוד פעם הדרך מי שרוצה לעשות בדיקה לעצמו שיקח נגיד לדוגמה הקלטה של שיחה סתם שיחה ספונטנית שיחה יומיומית ושינסה לשים לב האם הוא התייחס למילים שנאמרו לו הרבה פעמים הוא יגלה שהוא לא התייחס למילים, עכשיו אני אתן פה עוד פרספקטיבה נגיד יכול להיות מישהו אנחנו מאשימים פה עכשיו את הגבר נגיד אבל נגיד יכול להיות מישהו שהוא נגיד יקנה לאשתו מתנות ודברים וסיפורים והיא לא תאהב אותו ולעומת זאת מישהו אחר שנגיד סתם זה מישהו אחר היא תאהב אותו הוא אומר "מה היא אוהבת בו מה הוא נותן לה שהיא אוהבת בו" אבל מה הוא נותן לה הוא נותן לה שכשהיא מדברת הוא מתייחס למה שהיא אומרת.

לדוגמה היא אומרת משפט הוא יודע לקלוט איזה מילה היא אמרה ולהתלבש על המילה הזאת איפה היא הרגישה רע לעשות לה טוב איפה היא הייתה עצובה לנסות לשמח אבל אתה לא מקשיב למה שהיא אומרת אתה פעם בא שם לה מתנה והולך בא נגיד.

ש: אבל אולי מראש יש לי צורך כזה שאולי הוא קיים זה אומר שיש פה משהו לא בסדר.

אליעד: לא הבנתי מה אמרת.

ש: שאם פתאום יש לי צורך אני מרגיש שמישהי לא מספיק זה אולי לנסות בדרכים כאלה כי מראש לא היה לי חיבור כזה וזה יושב עלי וזה שאין את החיבור, אתה מבין ואז אני אנסה כאילו שיהיה חיבור כי אני אף פעם היה לי מלא חברות לא פניתי לאף אחת יותר מדי דברים בכלל לא הייתי יוצא איתן יותר מדי.

אליעד: ברור לכן זה גם נגמר.

ש: נכון כי מההתחלה בכלל לא היה לי טוב בכלל אתה מבין.

אליעד: אבל מי דיבר עליך עכשיו.

ש: אתה אמרת מדברים עלי אז תדבר עלי מה אתה רוצה.

אליעד: לא הגזמנו, אוקי עכשיו יש עוד תרגיל בסיפור יש עכשיו עוד תרגיל בן אדם מה שהוא יכול לעשות זה לקחת שיחה שלו עם מישהו ובסוף השיחה זה יכול להיות שיחה של שתי דקות שיחה של דקה אחר כך לרשום מה אתה זוכר שהוא אמר לך מה אתה זוכר שקרה מה הוא אמר לך בשיחה תרשום רוב הסיכויים שאתה תפספס חלקים שלמים מהשיחה למה כי לא התייחסת אליהם לא שמת לב בכלל שזה נאמר בשיחה, אני אלך איתכם יותר מזה בן אדם נגיד יכול לפתוח לקחת כתבה ב - ynet ולקרוא תקרא את הכתבה סגור את הנייר תכתוב מה קראת עכשיו מה תכתוב תכתוב שלושה משפטים אבל יש פה שלושים משפטים לאיפה כל המשפטים האחרים נעלמו.

עכשיו יכו להיות שזה באמת משפטים שוליים כן אבל השאלה אם זאת האמת חייב להיות האמת, מה שאני חותר לומר עוד פעם כשבן אדם מדבר איתך תהיה מודע למה הוא אמר ותגיב אם אתה רוצה שהוא יאהב אותך אם אתה לא בא לך זה גם בסדר אם אתה רוצה שהוא יאהב אותך תקשיב מה הוא אמר ותגיב בהתאם לפי ההקשר ואם אתה יכול להשתמש במילים שלו זה גם עדיף, האם באמת עדיף להשתמש במילים שלו של הבן אדם?

ש: תלוי מה אתה רוצה.

אליעד: תלוי מה המילים שלו לא בהנחה שאתה רוצה שהוא יאהב אותך.

ש: כן תלוי אם זה מילים נניח סתם גסות לגמרי אתה לא רוצה להראות את זה.

אליעד: לא תלוי בהקשר אם אתה רוצה להביע איתו הזדהות אז תשתמש במילים שלו אם אתה רוצה נגיד לא להביע איתו הזדהות מסיבות שונות. טוב הבנו את הסיפור?
שליליות איך לגרום לבן לרצות אותך יהיה טוב לגרום לבת להתאהב בי חומריות לשכנע מישהו לאהוב יחסים רע וטוב מספיק טוב איך לגרום למישהו להתאהב בי איך לגרום למישהי לאהוב איך להבין מישהו איך להקשיב למישהו איך להתייחס איך להתייחס למישהו איך ליצור כימיה איך לנהל איך לנהל שיחה איך לפתח איך לפתח שיחה איך לפתח תקשורת הקשבה זוגיות טיפים טיפים למערכות יחסים טיפים לניהול טיפים לניהול שיחה יחסים יחסים זוגיים כימיה להבין להבין מישהו להקשיב להקשיב למישהו להתייחס ליצור ליצור כימיה לנהל לנהל שיחה לפתח לפתח שיחה לפתח תקשורת מנהל מערכות מערכות יחסים מערכות יחסים זוגיות מערכת יחסים ניהול ניהול שיחה ניהול שיחות על מה לדבר על מה לדבר בשיחה פיתוח פיתוח שיחה שיחה תקשורת תקשורתיות
מצבי רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש
מצבי רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש
... רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש איך להתמודד עם שינויים במצבי רוח? הדברים שאליעד כהן מסביר מתמקדים בשאלה כיצד אפשר להתמודד בצורה טובה ומדויקת עם שינויים במצבי רוח, כיצד לחיות בהרמוניה בין הרגש לשכל, ואיך ליצור התאמה בין החוויה הפנימית להבנה השכלית שלנו. השאלה המרכזית שאליעד מתייחס אליה היא כיצד אפשר להגיע למצב שבו אנחנו מרגישים שהמציאות בסדר כפי שהיא, ... ללא צורך בשינוי. איך להתמודד עם מצבי רוח משתנים? מה חשוב יותר, שכל או רגש? איך להטיל ספק בשכל וברגש? מה המשמעות של הרמוניה בחיים? איך ליצור התאמה בין חוויה להבנה? איך לקבל את המציאות כפי שהיא? ...
לזרום עם עצמך, להקשיב לעצמך, ללכת אחרי הלב, להקשיב ללב שלך, הקול הפנימי, שכל או רגש, איך להחליט, הזדהות רגשית, להקשיב לרגשות, קונפליקט רגשי, קבלת החלטות
לזרום עם עצמך, להקשיב לעצמך, ללכת אחרי הלב, להקשיב ללב שלך, הקול הפנימי, שכל או רגש, איך להחליט, הזדהות רגשית, להקשיב לרגשות, קונפליקט רגשי, קבלת החלטות
... עם עצמך, להקשיב לעצמך, ללכת אחרי הלב, להקשיב ללב שלך, הקול הפנימי, שכל או רגש, איך להחליט, הזדהות רגשית, להקשיב לרגשות, קונפליקט רגשי, קבלת החלטות איך להחליט אם להקשיב לשכל או לרגש? אחת השאלות המרכזיות שאליעד מתייחס אליהן בהרצאה היא כיצד האדם יכול לדעת מתי ללכת אחרי מה שמרגיש לו נכון - אחרי הלב, התחושה הראשונית, האינטואיציה - ומתי להקשיב לשכל ולהיגיון. השאלה הזו עולה מתוך הקושי לדעת האם הקול הפנימי שמדריך אותנו הוא חכם או דווקא משוגע. לעיתים הקול הזה מרגיש מאוד טבעי ונכון, אך לעיתים קרובות מגיע קול ... יכול להיות שגוי, ולמנוע מאיתנו לחיות את החיים במלואם. כיצד יודעים איזו מחשבה להקשיב ואיזו לדחות? כדי להמחיש את הדילמה, אליעד מביא דוגמה של אדם שרוצה לרדת לקנות סיגריות. ישנן דרכים רבות לעשות זאת - לרדת במדרגות, במעלית, או אפילו לנסות לרדת באמצעות ... איזו מחשבה היא המשוגעת ואיזו החכמה. אליעד מדגיש שאחת הדרכים לזהות איזו מחשבה להקשיב לה ואיזו לדחות היא להבחין איזו מחשבה גורמת לנו סבל. לדבריו, מחשבה שגורמת סבל היא סימן לכך שאנחנו לא פועלים מתוך האמת שלנו. עם זאת, גם בכך יש מורכבות, מכיוון שלפעמים ... או להתערב במחשבות באופן חלקי, אך לא לשנות לחלוטין את טבע החשיבה שלו. האם להקשיב לרצון הראשוני או להיסוס? אליעד מציג דוגמה נוספת: כאשר אדם פוגש מכר ברחוב ועולה בו רצון לומר לו שלום, אבל מיד מופיעה מחשבה נוספת שמונעת אותו מלעשות זאת. אליעד שואל - ... אותנו שוב ושוב, סימן שהיא נובעת מתוך פחד או חוסר אותנטיות, ואז רצוי פחות להקשיב לה. האם אפשר לחיות בלי תכנון בכלל? לקראת סוף ההרצאה, אליעד מתייחס לשאלה האם אפשר בכלל לחיות בלי תכנון, באופן אקראי לגמרי. לדבריו, אין באמת מצב של חיים ללא תכנון ... משלבת את ההיגיון עם הרגש ומאפשרת לאדם לחיות באופן אותנטי ומלא יותר. איך להקשיב לקול הפנימי? מחשבה מול חשיבה ללכת אחרי הלב או השכל? איך לדעת מה אני באמת רוצה? קונפליקט רגשי בקבלת החלטות ...
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
... ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים איך להעביר ביקורת בצורה שיקשיבו לה? אחת השאלות החשובות שעולות בתחום השכנוע והתקשורת בין אנשים היא: איך אפשר להעביר ביקורת בצורה כזו שהאדם ששומע אותה באמת יקשיב ויקבל אותה, ולא יתנגד או ידחה אותה? אליעד כהן מציג גישה מעמיקה לסוגיה זו ומפרק אותה למרכיבים בסיסיים ... מהם שני סוגי הביקורת, ואיך הם משפיעים על ההקשבה? אליעד מחלק את הביקורת לשני סוגים מרכזיים: ביקורת מחויבת: זו ביקורת שנאמרת בצורה חד - משמעית וחזקה, ... המחויבת יכולה להוביל לכך שהוא בכלל לא יקשיב, כי הוא יעדיף לא להאמין שאתה צודק לגביו. מדוע ביקורת אפשרית לא תמיד יעילה? מנגד, ביקורת אפשרית (אולי אתה ... התנהגותו. הסיבה לכך היא שכל פעולה יכולה ליצור את התוצאה ההפוכה ממה שהתכוונו. למשל, אפילו במקרה קיצוני, אם אדם צמא במדבר ואתה מציע לו מים, ייתכן שהוא ... מהרצויה. אז איך בכל זאת אפשר לגרום למישהו להקשיב ולקבל ביקורת? אליעד מסביר שהגישה האפקטיבית ביותר תהיה לשלב בין שני העולמות: מצד אחד, להבהיר לאדם שיש סיבה ... שהבנת המושגים מחויב ואפשרי עוזרת לנו לנהל תקשורת טובה יותר, לשכנע אנשים בצורה יעילה יותר, וליצור מוטיבציה אמיתית לשינוי. אם מבינים לעומק את המנגנון הזה, ניתן לפתח דרכים מתוחכמות להעברת ביקורת בצורה שמייצרת שיתוף פעולה ולא התנגדות. איך ליצור מוטיבציה פנימית לשינוי פרדוקס הצורך ברע כדי להשיג טוב איך לשכנע בלי לגרום להתנגדות ההבדל שבין אפשרי ... למה השאלה איך להעביר ביקורת כך שמישהו יקשיב דומה לשאלה איך לגרום למישהו לעשות משהו? הדיון נפתח בכך שהשאלה איך להעביר למישהו ביקורת כדי שהוא יקשיב לך, דומה לשאלה הכללית יותר איך לגרום למישהו לעשות משהו. הרעיון הוא שמישהו פועל רק כשהוא חושב שיהיה ... ביקורת אפשרית עשויה להישמע עדינה מדי, ולא ליצור דחף אמיתי לשינוי. איזה פרדוקס נוצר כשמשתמשים בביקורת מחויבת? מצד אחד, אם אדם באמת יאמין לך שהוא גרוע כפי ... שהוא ירוויח מהשינוי). - מצד שני, לא ליצור אצלו תחושה כל כך שלילית, עד כדי שהוא יתנתק לגמרי מהביקורת ולא ירצה להקשיב בכלל. לכן אחד הדגשים הוא להדגיש את התועלת הגלומה בשינוי (כלומר כמה טוב שם), ובמקביל להסביר בצורה עדינה אך ... על הכבוד והרצון הטוב של הצד השני). איך ליצור מוטיבציה פנימית לשינוי פרדוקס הצורך ברע כדי להשיג טוב איך לשכנע בלי לגרום להתנגדות ההבדל שבין אפשרי ... מחויבת. אבל לכן אם אתה רוצה שמישהו יקשיב לך לביקורת אתה צריך לעשות הפוך, אתה צריך כשאתה מעביר עליו ביקורת לדבר רק בצורה מחויבת לא בצורה ... תעביר עליו ביקורת בצורה אפשרית למה שהוא יקשיב לך, תגיד לו טוב זה לא משנה אתה יודע, הכל בסדר אבל תשנה, למה שהוא יקשיב לך. אז לכאורה אתה צריך להעביר עליו ביקורת בצורה מחויבת, אלא מה למה זה לא עובד באמת אז למה זה לא עובד ... שהוא לא טוב אז הוא אומר רגע אם אני אקשיב לו ואאמין לו אז אני ארגיש רע עם עצמי שאני לא טוב אז עדיף לי לא להקשיב לו, אז הוא לא מאמין לך וממילא הוא לא עושה את מה שאמרת לו. זאת אומרת מצד האידיאל עדיף שהוא יחשוב שהוא ... יהיה תקיף מדי זה דווקא יגרום לו לא לרצות להקשיב שהוא לא בסדר ואז דווקא הוא יעשה את הפעולה ההפוכה ויגיד לא נכון, והכי טוב תעשה הפוך על הפוך נגיד זה הכי ... זה יגרום לו להרגיש מאוד רע אז למה שהוא יקשיב לך, יש פה פרדוקס. וזה גם הסיבה שאנשים נגיד לא מצליחים לשנות הרגלים, למה הם לא מצליחים לשנות הרגלים ... שאני מעשן ואני אמשיך לעשן, אז תגיד טוב תקשיב, אז אתה יודע אתה לא בן אדם רע שאתה מעשן, טוב מאוד שאתה מעשן, טוב אז אם אתה אומר טוב שאני מעשן אז למה שאני ... אין תשובה מוחלטת לשאלה איך לגרום למישהו להקשיב לך בדיוק כמו שאין תשובה מוחלטת לשאלה איך לגרום לעצמך לשנות את המעשים שלך, בדיוק כמו שאין תשובה מוחלטת ... מה יעשה לי יותר טוב?, לפי זה הוא יחליט אם להקשיב לך או לא. ולכן אם אתה רוצה לגרום להעביר על מישהו ביקורת ושהוא י
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
... המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור? איך אני גורם לאנשים להקשיב לי ולחשוב שמה שאני אומר חשוב? ההתחלה של השיחה מתחילה בשאלה איך לגרום לאנשים להקשיב לנו ולחשוב שמה שאנחנו אומרים חשוב. בשלב הראשון, אליעד שואל את השואל מה בדיוק הוא רוצה להבין, האם הוא מתעניין בזה בגלל שהוא רוצה שיקשיבו לו או שמא יש כאן שאלה אחרת. הוא מבקש להסביר את השאלה לעומק ולדייק אותה. בהמשך, הוא מסביר שהצורך הזה בעניין של להקשיב לא נובע רק משיקול של מה חשוב לנו ... החיים כמשחק שבו אנחנו בקשר עם אחרים, וכחלק מהמשחק הזה יש צורך לדעת איך לתקשר בצורה שמאפשרת לאנשים להקשיב לנו. אליעד מסביר ששיחה או תקשורת עם אחרים לא בהכרח נובעת מתוך רצון ... האמת, אלא מתוך הצורך להיות בתוך משחק חברתי עם אחרים ולהשפיע עליהם. בשלב הזה, אליעד מציין שההבנה של התקשורת עם אחרים אינה נובעת רק ממקום של ... אלא גם להבין את המניעים הפנימיים של עצמנו. הקול הפנימי והשפעתו כאשר השואל מתחיל להבין את ההשפעה של התקשורת הפנימית שלו, אליעד עובר לדבר על הדיאלוג הפנימי. הוא מסביר שהשאלה איך לגרום לאדם אחר להקשיב לנו היא למעשה שאלה שמתחילה בתוך הדיאלוג הפנימי של כל אחד מאיתנו. כלומר, כל אדם שואל את עצמו איך לגרום לכל הרצונות הפנימיים שלו להקשיב לרצון הדומיננטי ביותר. אליעד ... הפנימיים שלו כך שכל הרצונות יזוזו לכיוון אחד. בכך, הוא מרחיב את הדיון לא רק על איך לגרום לאחרים להקשיב, אלא גם על איך לגרום לעצמנו להקשיב לרצונות שמובילים אותנו קדימה. מהי הדרך לגרום למישהו להקשיב לך? כאשר השואל חוזר לשאול איך לגרום לאדם אחר להקשיב לו בנוגע לנושא מסוים, אליעד מתחיל ... רואה כטובים בעיניו. מה קורה אם הנושא לא מעניין את האדם השני? בהמשך, אליעד שואל איך לגרום למישהו להקשיב לנו כשמה שאנחנו מדברים על אינו ... מציעים יכול להשפיע על האדם, לא בהכרח ישירות אלא באופן עקיף. הוא מוסיף כי הרבה פעמים אנשים לא מוכנים להקשיב למשהו שלא מעניין אותם, אך אם הם יראו איך זה קשור אליהם, יש סיכוי גבוה שהם יתחילו להקשיב. ההבנה של המניעים הפנימיים של אנשים השלב הבא בהסבר של אליעד הוא הבנת המניעים הפנימיים של אנשים והקשרם לתקשורת. הוא מסביר שחשוב לדעת לא רק מה מעניין את האדם השני, אלא גם מה מניע אותו ומהם הרצונות הפנימיים שלו. בכך, הוא משווה את התקשורת החיצונית לדיאלוג פנימי שבו אדם ... מנסים להשפיע על אחרים, כיוון שבסופו של דבר השאלה היא איך אנחנו יכולים לגרום לאדם להרגיש שזה שווה לו להקשיב לנו. מהות התועלת והנזק בהמשך, ... עובר להסביר את המהות של התועלת והנזק בשכנוע. הוא מציין שבסופו של דבר, אם אנחנו רוצים לגרום למישהו להקשיב לנו או לעשות משהו, אנחנו צריכים לגרום לו לחשוב שהפעולה הזו תביא לו יותר תועלת מאשר נזק. כלומר, כל פעולה שמישהו עושה, בין אם זה להקשיב לנו או לבצע משימה כלשהי, נובעת ... בצורה שמביאה לו תועלת, ואפילו אם זה לא מעניין אותו, אם הוא חושב שזה יביא לו יתרונות, הוא יהיה מוכן להקשיב. ההשלכות של ההתמקדות בתועלת כשהשואל מעלה שאלה נוספת על איך לגרום למישהו להקשיב לנו, אליעד מפרט את הדרך שבה אנחנו ... האדם ולזהות את הדברים שהוא רואה כטובים בעיניו. אחרי שנזהה את הדברים שמניעים אותו, נוכל להציג לו את ההקשבה או הפעולה שאנו רוצים שהוא ... אליעד מדגיש שלא מדובר בהכרח בתוצאה הישירה של המעשה, אלא בהשפעה שהאדם יחשוב שיתקבל ממנו אם הוא יקשיב לנו. אם אנחנו מצליחים לגרום לו להאמין שההקשבה תביא לו תועלת, אז יש סיכוי גבוה שהוא אכן יקשיב. היתרונות של המקל והגזר בהמשך, ... הצגת החסרונות. בהמשך, הוא מסביר שהשכנוע יכול להתרחש גם דרך הצגת חסרונות שיכולים להתרחש אם הם לא יקשיבו לנו. הקשר בין פחד לבחירה ...
להקשיב ללב, להקשיב לשכל, להקשיב לרגש, שכל או רגש, להקשיב למצפון, ללכת אחרי הלב, ללכת אחרי השכל, ללכת אחרי האמת שלך, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, להיות נאמן לעצמך
להקשיב ללב, להקשיב לשכל, להקשיב לרגש, שכל או רגש, להקשיב למצפון, ללכת אחרי הלב, ללכת אחרי השכל, ללכת אחרי האמת שלך, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, להיות נאמן לעצמך
להקשיב ללב, להקשיב לשכל, להקשיב לרגש, שכל או רגש, להקשיב למצפון, ללכת אחרי הלב, ללכת אחרי השכל, ללכת אחרי האמת שלך, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, להיות נאמן לעצמך איך אפשר לשלב את הלב, השכל והרגש בחיים שלנו? בהרצאה של אליעד כהן, נדונה השאלה כיצד ניתן להקשיב ללב, לשכל ולרגש בצורה מאוזנת, ומהם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהגישות הללו. בהרצאה נדונים גם הקונפליקטים הפנימיים שעשויים להתעורר כשישנו חוסר איזון בין השכל, הרגש והמצפון, והדרכים להתמודד עם התחושות הללו. מה משמעות להקשיב לשכל ואיך לשלב אותו עם הרגש? אליעד מציין שהשכל הוא הכלי שמנחה אותנו להבין את המציאות ולהסיק מסקנות, אך השימוש בו לבד עשוי להוביל להתעלמות ... והרגש כעסקת חבילה, כלומר, כל אחד מהם מביא עמו גם את יתרונותיו וגם את החסרונות שלו. אם אדם מקשיב רק לשכל, הוא עשוי להתעלם מהתחושות הפנימיות שלו, מה שיכול להוביל לבעיות פסיכולוגיות או רגשות של חוסר שמחה. לעומת זאת, אם הוא מקשיב רק לרגש, הוא עלול למצוא את עצמו מבולבל או פגיע מדי בסיטואציות שונות. הדרך הנכונה, על פי אליעד, היא למצוא איזון בין השניים, תוך שמירה על ... דרך השכל בלבד, אלא גם על ידי הבנה שהלב והרגש יכולים להוביל את האדם להחלטות נכונות אם הוא מקשיב להם בצורה כנה. האם אפשר למצוא תשובה לשאלות פרדוקסליות? אליעד מדבר גם על שאלות פרדוקסליות, שאלות שמובילות לשיח אינסופי ולחוסר תשובה ... במהלך ההרצאה, אליעד נוגע גם במושג של ללכת אחרי הלב. הוא מציין כי לעיתים אנשים מרגישים צורך להקשיב לרגש שלהם ולפעול על פי מה שהם מרגישים בתוך הלב. אך פעמים רבות, הדבר לא תואם להיגיון או למציאות חיצונית, מה שיכול להוביל לתוצאות לא ...
להקשיב לעצמך, הקול הפנימי, אין סוף נקודות, סוגים של אין סוף, אינסוף נקודות, אינסוף במתמטיקה, להקשיב ללב, קונפליקט פנימי, גדלים של אינסוף, סוגים שונים של אינסוף, ללכת אחרי הלב
להקשיב לעצמך, הקול הפנימי, אין סוף נקודות, סוגים של אין סוף, אינסוף נקודות, אינסוף במתמטיקה, להקשיב ללב, קונפליקט פנימי, גדלים של אינסוף, סוגים שונים של אינסוף, ללכת אחרי הלב
להקשיב לעצמך, הקול הפנימי, אין סוף נקודות, סוגים של אין סוף, אינסוף נקודות, אינסוף במתמטיקה, להקשיב ללב, קונפליקט פנימי, גדלים של אינסוף, סוגים שונים של אינסוף, ללכת אחרי הלב מהם השלבים המרכזיים בניתוח טקסט בשיטת NLP? אליעד ... להבין את הכוונות, הרגשות וההנחות העומדות מאחורי דברי אחרים. על ידי כך אנו יכולים לתקשר באופן מדויק ויעיל יותר עם הסביבה, לשפר מערכות יחסים, ולהבין את הזולת באופן עמוק ורגיש יותר. אליעד מסביר שדרך NLP אנו מזהים את מה שמתחבא מאחורי כל אמירה או פעולה של אנשים אחרים, דבר שמשפר את איכות היחסים האנושיים ומגביר את יכולתנו ליצור קשרים טובים ובריאים. כיצד פועל הקול הפנימי שלנו ומדוע אנחנו לא תמיד מקשיבים לו? אליעד מתייחס בהרחבה לשאלת הקונפליקט הפנימי המתרחש אצל אדם המדבר עם עצמו. הוא מסביר כי בתוכנו קיימות ישויות רבות או קולות פנימיים שונים המדברים ביניהם. כאשר אדם מדבר עם עצמו, למעשה, הוא מנהל דיאלוג פנימי בין חלקים שונים בתוכו. אליעד מדגים זאת דרך דימוי של שתי ידיים המדברות ביניהן, כאשר למעשה האדם עצמו מנהל שיחה פנימית. הוא מציג שאלות מהותיות כגון מי קובע איזה קול הוא הפנימי ואיזה החיצוני? ואיך אפשר לדעת אם הקול הפנימי הוא ... מי מהקולות צודק יותר, כי למעשה, הקולות השונים מייצגים צדדים שונים של האמת הפנימית שלנו. אליעד מוסיף כי הסיבה שאנשים לא תמיד מקשיבים לקול הפנימי שלהם היא משום שגם הקול הפנימי נתפס לפעמים כלא מספיק טוב או אמין. הוא מסביר שהמציאות מורכבת מישויות רבות ... סוגים של אינסוף? אליעד גם מציג דיון פילוסופי על אינסוף הנקודות הקיימות בין שתי נקודות במרחב. הוא מסביר כי בין שתי נקודות ניתן ליצור אינסוף נקודות, ומציג את הפרדוקס המתמטי שבו אינסוף מסוג אחד יכול להיות שונה מאינסוף מסוג אחר. לדבריו, האינסוף שאנו מתמודדים ...
איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה
איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה
... זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה איך המוח זוכר? מהי הדרך הטובה ביותר לזכור ... לזכור מידע ומדגיש את הקשר בין הבנת המידע לזכירתו. האם עדיף לכתוב או להקשיב כדי ללמוד? אליעד מציין את היתרונות והחסרונות של כתיבה והקשבה כהשיטות השונות ללמוד. הכתיבה אינה תמיד מאפשרת ריכוז מלא בנאמר, ובכך עלולה לפגוע בהבנה. עם זאת, היתרון של הכתיבה טמון בכך שהיא מחייבת את הלומד להבין את המידע כדי לכתוב אותו באופן מדויק. לעומת זאת, ההקשבה מספקת את היתרון של קלות קליטת המידע, אך לפעמים היא אינה מאפשרת עיבוד מעמיק של המידע. האם אנחנו מבינים אם אנחנו לא מצליחים להסביר? אליעד טוען שאם ... האם זיכרון טוב תלוי בהבנה? איך לשפר את הזיכרון? האם עדיף לכתוב או להקשיב? איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? הרצאה זו עוסקת בשיטות שיכולות לשפר את הזיכרון ולהפוך אותו ליעיל יותר, תוך דיון על ... איך אפשר לזכור יותר טוב דברים, וגם איך להתמודד עם השכחה. למה לכתוב או להקשיב - איזה מהם עדיף? הדיון נפתח בשאלה האם עדיף לכתוב או להקשיב לצורך למידה. החיסרון של כתיבה הוא שהיא לא תמיד מאפשרת ריכוז מלא בנאמר, וכתוצאה מכך ייתכן שהיא לא תמיד מקנה הבנה מלאה. מצד שני, יתרונה של הכתיבה טמון ... בצורה לא נכונה. איך לשפר את הזיכרון? שיטות זכירה האם עדיף לכתוב או להקשיב? איך לא לשכוח דברים? האם זיכרון טוב תלוי בהבנה? ...
לחבר את השכל והרגש, להבין את הרגש, להרגיש את השכל, שכל או רגש, מודעות עצמית, להיות מחובר לעצמך, להתחבר לעצמך, להבין את עצמך, להרגיש את עצמך, להיות מודע לעצמך, להקשיב לעצמך
לחבר את השכל והרגש, להבין את הרגש, להרגיש את השכל, שכל או רגש, מודעות עצמית, להיות מחובר לעצמך, להתחבר לעצמך, להבין את עצמך, להרגיש את עצמך, להיות מודע לעצמך, להקשיב לעצמך
... את השכל והרגש, להבין את הרגש, להרגיש את השכל, שכל או רגש, מודעות עצמית, להיות מחובר לעצמך, להתחבר לעצמך, להבין את עצמך, להרגיש את עצמך, להיות מודע לעצמך, להקשיב לעצמך איך לחבר בין השכל לרגש באופן מעשי? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן בפועל לחבר בין השכל לבין ...
איך להיצמד לאמת? איך להקשיב ללב? איך להקשיב לשכל? איך להגיע להארה? איך לדייק בדיבור? איך לומר את האמת? איך לחפש את האמת? איך לגלות את האמת? איך לדעת מהי האמת?
איך להיצמד לאמת? איך להקשיב ללב? איך להקשיב לשכל? איך להגיע להארה? איך לדייק בדיבור? איך לומר את האמת? איך לחפש את האמת? איך לגלות את האמת? איך לדעת מהי האמת?
... להיצמד לאמת? איך להקשיב ללב? איך להקשיב לשכל? איך להגיע להארה? איך לדייק בדיבור? איך לומר את האמת? איך ... איך לדעת מהי האמת? כיצד להיצמד לאמת? מהי אמת מוחלטת? איך לדייק בדיבור? האם הרגל יוצר אמת? איך להקשיב ללב? איך לחפש את האמת? ...
להילחם או להיכנע, איך לפעול? מה הכי נכון לעשות? איך לדעת מה לעשות? התמודדות עם מצבי לחץ, לפעול מיד, לפעול בשעת סכנה, להקשיב לתחושת בטן, להילחם במערבולת, לברוח משריפה
להילחם או להיכנע, איך לפעול? מה הכי נכון לעשות? איך לדעת מה לעשות? התמודדות עם מצבי לחץ, לפעול מיד, לפעול בשעת סכנה, להקשיב לתחושת בטן, להילחם במערבולת, לברוח משריפה
... איך לדעת מה לעשות? התמודדות עם מצבי לחץ, לפעול מיד, לפעול בשעת סכנה, להקשיב לתחושת בטן, להילחם במערבולת, לברוח משריפה איך לדעת מתי להילחם ומתי להיכנע? בהרצאה זו אליעד כהן מציג את ... - צריך דווקא לעצור, לא לפעול מיד, ולחשוב על הדרך הנכונה לצאת. המפתח הוא בהבנה עמוקה של המציאות ושל האינסטינקטים שלנו. אינסטינקטים אלו חשובים מאוד, אבל ישנם מצבים שבהם דווקא עצירת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תחושה של הזדהות, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תחושה של הזדהות, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
עברתי טראומה מהי מהירות האור בחלל? נשים חלשות לבחור ברע יהדות או נצרות עלות או תועלת חרדה אצל ילד פחדים של מנהלים אהבה עצמית משפיעה על האמונה שאוהבים אותך אמונה עצמית רעה האם אפשר להכריח מישהו לאהוב אותך? אהבה מושלמת בשלמות שלמות האושר להשתחרר מהרצון להיות מאושר עודף משיכה מינית איך לגרום לאקסים לסלוח? לא לקבל החלטות איך לגרום לעובד להחליט לבד? להתמודד עם אירוע טראומטי להתמודד עם ילד אלים האם כדאי להצליח בגדול? התמדה באימון אישי לתכנן משפך שיווקי שתילת מחשבות ילד עקשן איך לעזור לילד בכל תחום? שרלטנות רוחנית דרגה רוחנית הפרעה אובססיבית זוגיות עם סכיזופרניה האם ליצור קשר עם האקס? האקס שולח לי הודעה איך לבצע הרמה מהרצפה? לבלבל את השריר מעל אלוהים הוכחה שאלוהים לא קיים להגיע להארה רוחנית אמיתית תחושת הארה לימוד הספר להיות אלוהים להיות אלוהים האמיתי רעיון לעשות כסף באושר ועושר משמעות החיים של הדתיים מטרת החיים היא ימות המשיח האם כדאי למחוק זיכרון שלילי? איך ליהנות בלימודים? בן אדם כרובוט בוחר כך ולא אחרת הבריאה סוף העולם מגיע עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, קואצ'ר לילדים, ייעוץ פילוסופי בתחום תחושה של הזדהות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.7188 שניות - עכשיו 09_10_2025 השעה 16:52:56 - wesi1