אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיתוח ✔טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:14טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות
איך קורה שאנשים מדברים בלי להקשיב באמת?

אליעד כהן מסביר שהרבה פעמים בשיחות אנשים לא באמת מקשיבים למה שהצד השני אומר. הצד השני יכול להגיד משפט חשוב או אישי, אבל מי שמקשיב לו בכלל לא מתייחס למה שנאמר, אלא מחכה שהתור שלו לדבר יגיע. כך נוצרת תחושה של התעלמות וחוסר חיבור רגשי. לדוגמה, אדם יכול לספר סיפור אישי ומרגש, והצד השני יגיב בסיפור אחר, לא קשור, או פשוט יחליף נושא.

מדוע אנשים נפגעים כשלא מתייחסים לדבריהם?

כשמישהו מרגיש שלא מתייחסים לדבריו, הוא מרגיש דחייה, חוסר הערכה וחוסר אכפתיות. אליעד כהן מדגיש שכשמישהו אומר משהו משמעותי, במיוחד במערכת יחסים זוגית, הוא מצפה לתשומת לב ספציפית לדבריו. כאשר אין התייחסות מדויקת, נוצרת תחושה של ניתוק רגשי שיכולה לפגוע ביחסים. מתנות ומחוות חומריות אינן תמיד מועילות, כי אנשים רבים יעדיפו הקשבה אמיתית והבנה מדויקת של דבריהם על פני כל מחווה חומרית.

איך ניתוח שיחות מוקלטות משפר את ההקשבה וההבנה?

אליעד כהן מציע תרגול פשוט לשיפור ההקשבה וההבנה העמוקה של הצד השני באמצעות הקלטת שיחות. יש להקשיב לשיחה מוקלטת לאחר סיומה ולשים לב:
  • אילו משפטים נאמרו, ואיך נאמרו?
  • האם הייתה התייחסות לכל משפט, או שנושאים הוחמצו?
  • אילו מילים חזרו על עצמן, ומה הרגש שמאחוריהן?
  • היכן היה דגש בקול, על אילו מילים ולמה?
לדברי אליעד, מילים חוזרות או מודגשות בשיחה מעידות על חשיבות מיוחדת או רגש עז. מי שרוצה לחזק קשר צריך להתייחס למילים האלה בדיוק, להבין למה האדם השני חוזר עליהן, ולהראות לו שהבינו את הרגש מאחוריהן.

כיצד להבין באמת מה עובר בראש של האדם השני?

כדי להבין לעומק את האדם שמדבר איתך, אליעד ממליץ להיכנס לראשו של האדם. לדוגמה, כשמישהו אומר משפט, צריך לדמיין שאתה הוא ולשאול:
  • למה אמרתי את המשפט הזה?
  • מדוע חזרתי על המילה הזו?
  • האם אני מרגיש טוב או רע כשאמרתי את זה?
  • איזה מענה הייתי רוצה לקבל מהאדם השני?
אם מזהים רגש חיובי, כדאי לחזק אותו, ואם מזהים רגש שלילי, צריך לנסות להבין מה היה עוזר לשפר את התחושה, ואז להגיב בהתאם בשפה ובמושגים של האדם השני. אליעד כהן מסביר שזהו תהליך שמתחיל בתרגול אחרי השיחה (offline), ולאט לאט הופך למיומנות בזמן אמת (online).

האם כדאי לחזור על המילים של הצד השני בשיחה?

אליעד כהן מציין כי לחזור על המילים של האדם השני יוצר תחושת הזדהות והבנה עמוקה. כשהאדם שומע אותך משתמש באותן מילים שהוא השתמש, הוא מרגיש שמבינים אותו באמת. לדוגמה, אם אדם אומר "אני שוחר שלום, " מומלץ להשתמש בדיוק במילים אלו בתגובה: "אני מבין שאתה באמת שוחר שלום וזה חשוב לך." עם זאת, אם המילים הן שליליות או לא מתאימות לערכים שלך, כדאי להשתמש בניסוח אחר.

איך להבדיל בין חוסר התאמה לבין חוסר הקשבה?

אליעד כהן מציין שלעיתים נראה שהבעיה היא חוסר התאמה בין שני אנשים, אך בפועל מדובר פשוט בחוסר מודעות להקשבה אמיתית. הוא מציע לבדוק אם חוסר ההתייחסות קיים גם בשיחות אחרות עם אנשים שונים, או שזה רק עם אדם מסוים. אם באופן כללי אין מודעות להקשבה, הבעיה איננה בחוסר התאמה אלא בחוסר מודעות להקשבה ולתגובה הולמת. אם יש מודעות להקשבה ואדם עדיין בוחר שלא להגיב, זו כבר בחירה מודעת.

האם מאמץ ההקשבה באמת שווה את זה?

אליעד כהן מדגיש שאין חובה להשקיע במאמץ הזה, אלא שזה תלוי במטרה. מי שרוצה ליצור קשר משמעותי, לגרום לצד השני להרגיש אהוב ומוערך, חייב ללמוד להקשיב ולהתייחס במדויק. יש אנשים שמשקיעים רבות במתנות חומריות, אבל ההשקעה האמיתית והיעילה יותר תהיה להקשיב ולהגיב באופן מדויק למה שהצד השני אומר ומרגיש.

כיצד לתרגל הקשבה ביום - יום כדי ליצור כימיה ותקשורת טובה?

כדי להפוך את התקשורת לאיכותית ולהגביר את תחושת החיבור, אליעד ממליץ על מספר פעולות פשוטות ביום - יום:
  • להקשיב לכל מילה שהצד השני אומר ולא לדלג על משפטים או רעיונות.
  • לשים לב למילים או רעיונות חוזרים, להדגשים, ולרגשות שמאחוריהם.
  • להשתמש בשפתו של הצד השני כדי ליצור הזדהות.
  • לשאול את עצמך: "מה הייתי רוצה לשמוע אם הייתי במקום השני?" וכך להתאים את התגובה.
  • לתרגל ניתוח שיחות באופן עקבי כדי לשפר את ההקשבה בזמן אמת.
אליעד מוסיף שניתן גם לתרגל את ההקשבה באמצעות תרגילים יומיומיים כמו לזכור משפטים מתוך שיחה קצרה או מתוך כתבות שקוראים. ככל שהמודעות לפרטים בשיחה עולה, כך גדל הסיכוי לשפר את איכות התקשורת וליצור קשרים עמוקים ומשמעותיים יותר.
למה לפעמים אנשים מדברים אבל לא מתייחסים למה שהצד השני אמר?

שאלה: איך ייתכן ששני אנשים מנהלים שיחה, אבל אחד מהם מתעלם לגמרי ממה שנאמר לו?

תשובה: אנשים לא תמיד שמים לב לתוכן המדויק של הדברים. לעתים, במהלך שיחה, אחד הצדדים פשוט שומע שמדברים אליו, אבל הוא לא ממש מקשיב לרעיונות או למילים שהאחר ביטא. במקום זה, הוא רק ממתין שהשני יסיים לדבר, כדי שיוכל להשמיע את הנושא שלו. כך נוצרים מצבים שבהם משפט חשוב או שיתוף אישי עובר לגמרי ללא התייחסות.

שאלה: מה יכול לקרות בתרחיש כזה?

תשובה: אחד המשתתפים יכול להגיד משפט על משהו שמאוד מעסיק אותו, והצד השני יגיב בנושא אחר או יעבור נושא כאילו המשפט לא נאמר. לדוגמה, אדם מספר פרטים אישיים, והשני מגיב בסיפור משלו בלי קשר, או מתעלם וממשיך הלאה.

כיצד נוצרת פגיעה ברגש ובקשר כשאין התייחסות לתוכן?

שאלה: מה קורה כשאדם מרגיש שלא מגיבים לדבריו?

תשובה: פעמים רבות הוא מרגיש שלא מקשיבים לו. האדם השני עלול לחוש דחייה, חוסר הערכה או חוסר אכפתיות. אם מדובר במערכת זוגית, מי שמספר דבר חשוב מצפה לקבל תשומת לב ספציפית למילים שאמר. כשזה לא קורה, יכולה להיווצר תחושה של ניתוק או רצון להתרחק, כי אין לו תחושה של חיבור רגשי עם הצד השני.

שאלה: למה יש אנשים שקונים מתנות או מביאים מחוות, ובכל זאת לא מצליחים ליצור חיבור?

תשובה: לפעמים אדם משקיע כסף במתנות או עושה מחוות גדולות, אבל בפועל הוא מפספס את הנקודה העיקרית - להקשיב למילים, לרעיונות, לרגשות. יש אנשים שישמחו יותר מתגובה אמיתית לשיחה, לעומת מחווה חומרית. ההתייחסות המדויקת למילים שנאמרות יכולה לייצר קרבה גדולה יותר, כי היא מראה על הבנה והזדהות עם מה שהצד השני באמת מרגיש.

איך לנתח שיחה מוקלטת ולהבין את העומק שבדברי האחר?

שאלה: מהי הדרך לתרגל הקשבה אמיתית?

תשובה: אפשר לקחת שיחת טלפון מוקלטת (או כל שיחה אחרת), להאזין לה שוב, ולשים לב לכל משפט שנאמר. לאחר מכן, ניתן לרשום במחברת:
  • אילו משפטים נאמרו ואיך הם נאמרו?
  • האם התייחסו לכל משפט, או שחלקם הוחמצו לגמרי?
  • אילו מילים חזרו על עצמן יותר מפעם אחת, ואיזה רגש היה קשור לכך?
  • איפה נשמע דגש בקול, על איזו מילה בדיוק, ולמה?
שאלה: למה חשוב לשים לב למילים שחוזרות על עצמן?

תשובה: כשאדם חוזר על מילה או רעיון פעמיים או יותר, זה יכול להעיד על משהו שחשוב לו מאוד או מטריד אותו במיוחד. אם רוצים לגרום לו להרגיש יותר בנוח, כדאי להתייחס לאותה מילה שבה הוא השתמש, לברר למה היא חשובה כל כך, ולהראות שהבנו את הרגש שלו מאחוריה.

שאלה: מה נותנת התייחסות לקטע של מילים והדגשות?

תשובה: ברגע שמזהים את הנקודות שהאדם חזר עליהן או שם עליהן דגש, ניתן לזהות אם הן מביעות שמחה, פחד, דאגה, רצון לחיבור, ועוד. לפי זה, אפשר להגיב ולנסות או לחזק את התחושה החיובית, או לרכך ולשפר את התחושה השלילית.

כיצד להיכנס לראש של האדם השני ולהבין את מניעיו?

שאלה: מה עושים בפועל כשמישהו אומר לנו משפט, ואנחנו רוצים להבין אותו לעומק?

תשובה: אפשר לעצום לרגע עיניים או להתרכז, ולדמיין שאנחנו הוא. לדמיין שאנחנו אלה שאומרים את המשפט שהוא אמר, ולשאול את עצמנו:
  • למה אמרתי את זה בצורה הזו?
  • למה חזרתי על המילה הזאת פעמיים?
  • האם אני מרגיש טוב או רע?
  • איזה סוג של מענה הייתי רוצה לקבל?
לאחר שמזהים את הרגש או המחשבה, אפשר להתאים תגובה שתתן מענה מדויק לרגש הזה.

שאלה: מה עושים אם מזהים רגש רע?

תשובה: אם מישהו מבטא רגש שלילי דרך המשפטים שלו, אפשר לשאול: אילו מילים או רעיונות היו עוזרים לי לשפר את ההרגשה, לו אני הייתי במקומו? ואז לנסח תגובה שמפיגה את הדאגה שלו או מציעה זווית הסתכלות אחרת. הכל מתוך התחשבות בשפה שלו, בנקודת המבט שלו, ובהקשרים שהוא מביא איתו.

האם כדאי לחזור על המילים של האדם השני?

שאלה: למה לחזור על המילים או הביטויים המדויקים של האחר?

תשובה: כשמשתמשים באותן המילים שהאחר משתמש בהן, זה מייצר תחושה של הזדהות וחיבור. האדם מרגיש שרואים אותו ומבינים אותו בדיוק. לדוגמה, אם מישהו אומר: "אני שוחר שלום", אפשר להגיד: "אני רואה שאתה באמת שוחר שלום וזה חשוב לך מאוד". כך מרגישים חיבור לשפה הפנימית שלו.

שאלה: האם יש מקרים שבהם לא נרצה לחזור על מילותיו?

תשובה: כן. אם מדובר במילים פוגעניות או כאלה שאיננו מזדהים איתן, אפשר לבחור ניסוח אחר. אולם, בהקשר של חיבור ויצירת קרבה, לרוב כדאי להשתמש לפחות בחלק מהמילים המדויקות שהוא אמר, במיוחד אם רוצים שהוא ירגיש מובן.

איך לתרגל את ההקשבה וההתייחסות בזמן אמת?

שאלה: האם צריך להיות מומחה גדול כדי ליישם את זה בזמן אמת?

תשובה: אפשר להתחיל בתרגול ב - offline, כלומר, אחרי השיחה, ואז לנתח שלב אחר שלב. אם מתאמנים כך מספיק זמן, עם הזמן היכולת נכנסת אט - אט לשימוש בזמן אמת. למשל, אם אחרי כל שיחה קצרה זוכרים לשאול: "על מה דיבר הצד השני בדיוק? האם הגבתי לכל מילה או התעלמתי ממש הו?", נוצרת מודעות גוברת לאופן שבו השיחה מתנהלת.

שאלה: מה עושים אם מגלים חוסר התאמה עם הצד השני?

תשובה: לפעמים באמת מגלים שאין עניין אמיתי או שיש פערים גדולים מדי. אבל לפני שמסיקים מסקנה על "חוסר התאמה", כדאי לבדוק אם בכלל ניסינו להבין את האדם השני עד הסוף. יש מקרים שבהם חוסר ההתייחסות נובע מחוסר מודעות, ולאו דווקא מפער אמיתי.

שאלה: האם חובה לעשות את כל המאמץ הזה?

תשובה: לא חובה, זה תלוי כמה רוצים לחזק את הקשר או לגרום לאדם השני להרגיש אהבה וחיבור. אם המטרה היא ליצור קשר משמעותי, כדאי להשקיע בהבנת המילים, הרגשות והמסרים שעוברים בשיחה, ולא להתעלם מהם.

מדוע ההקשבה למילים עשויה להיות יותר חשובה ממתנות או מחוות גדולות?

שאלה: האם זה יכול להחליף מחוות רומנטיות כמו מתנות?

תשובה: לפעמים כן. אנשים רבים מעדיפים שמי שמולם באמת יקשיב להם, יתייחס למה שהם אומרים, ישים לב לכל מילה, ויגיב בהתאם. מחוות חומריות אמנם עשויות לשמח, אבל הן לא תמיד יוצרות תחושת הבנה עמוקה באותה צורה שהקשבה מדויקת יכולה ליצור.

שאלה: איך מיישמים את זה ביום - יום?

תשובה: בכל שיחה, בין אם היא קצרה או ארוכה, משתדלים להתמקד במה שהאחר אומר, לחפש את הרגשות והכוונות שבדבריו, ולהתייחס לכך ישירות. לא ממהרים לעבור הלאה בלי להתייחס לנקודות המרכזיות והדגשים שהאדם שם במילותיו.

לסיכום - הדרך לשיפור התקשורת

שאלה: מה עושים כדי להפוך את התקשורת ליעילה יותר ולהגדיל את תחושת החיבור?

תשובה:
  1. מקשיבים לכל מילה של הצד השני ולא מדלגים על משפטים או רעיונות שהוא מעלה.
  2. שמים לב אילו מילים או רעיונות חוזרים על עצמם, היכן יש דגש בקול, ומה זה אומר על הרגש והכוונה.
  3. מנסים להזדהות על ידי שימוש במילים של הצד השני, במידה שזה מתאים למסר שרוצים להעביר.
  4. אם רוצים לשפר את הרגש השלילי, חושבים: "מה הייתי רוצה לשמוע לו אני הייתי במקומו?"
  5. מתרגלים לנתח שיחות אחרי שהן מסתיימות, כדי לפתח מודעות שתעזור בהמשך גם בזמן אמת.
עכשיו עוד דבר בנושא של ניהול שיחה עם אנשים וזה אפשרי לעשות את זה בעיקר בשיחות טלפון מוקלטות כאילו בניתוח של זה מה שקורה זה שכששני אנשים מדברים הם מעבירים מידע אחד לשני עכשיו בעולם אידיאלי כשמישהו מדבר איתך אתה אמור לשמוע מה הוא אמר ולהתייחס למה שהוא אמר או אפילו אם אתה לא מתייחס למה שהוא אמר אז לפחות שתהיה מודע למה שהוא אמר ותהיה מודע לזה שאתה לא רוצה להתייחס למה שהוא אמר, אוקי אבל בהנחה שאין לך אינטרס לא להתייחס למה שהוא אמר רצוי שתתייחס למה שהוא אמר.

עכשיו מה שקורה בפועל כשהרבה פעמים אנשים מדברים ומישהו אומר איזה משפט והשני זה שמגיב לא התייחס למשפט בכלל כאילו המשפט לא נאמר המשפט לא נאמר בן אדם יכול לספר למישהו, שני אנשים מנהלים שיחה בן אדם אומר איזה משפט והשני מגיב כאילו בכלל פתאום עובר נושא לא מגיב מתעלם.

ש: הוא מחכה שהוא יסיים את מה שיש לו להגיד ואז הוא יספר את מה שלו יש בלי להגיב למה שהוא סיפר.

אליעד: עכשיו אבל מה הדברים המדוברים הדברים המדוברים שבהנחה שבן אדם רוצה שיאהבו אותו, אתה איתנו שמה אם אתה מדבר עם בחורה תקשיב רגע מדברים אליך עכשיו עכשיו אתה מבין למה היא זרקה אותך.

ש: אני זרקתי אותה.

אליעד: אתה זרקת אותה כי היא לא הייתה מספיק טובה נכון?

ש: נכון.

אליעד: למה היא לא הייתה מספיק טובה כי היא לא אהבה אותך מספיק למה היא לא אהבה אותך מספיק עכשיו אתה מבין למה. עכשיו מה שאני מסביר זה כזה דבר כשאתה מדבר עם בחורה אתה צריך אם יש לך את זה בפלאפון מוקלט אפילו אתה מקליט שיחות מוקלט מעצמו עכשיו אתה אחר כך שומע את השיחה מה דיברת איתה ותקשיב למילים תשים לב אחר כך כי בן אדם תוך כדי שיחה לא שם לב מה קורה בשיחה הוא פשוט מדבר מדברים איתו מגיב הוא לא שם לב מה קרה בשיחה אבל תקשיב למילים מה הבחורה אמרה בטלפון והאם בכלל התייחסת למה שהיא אמרה כי אתה יכול לגלות שהיא פתאום אמרה איזה משפט שבשיחה בכלל לא הגבת לזה לא התייחסת.

עכשיו אם בן אדם יותר חכם אז לא רק צריך לשים לב להתייחס למשפטים או למקטעים אלא גם להתייחס למילים נגיד שבן אדם אומר לך איזה משפט והוא חוזר על מילה פעמיים למה הוא חזר על המילה פעמיים או שהוא חוזר על אותו רעיון בהתחלה ובסוף "למה הוא חזר על זה בסוף למה הוא הדגיש את זה למה הוא הפחית את זה" יש פה איזה סיבה, עכשיו אם אתה רוצה לגרום למישהי לאהוב אותך מה שאתה צריך לעשות זה ברגע, אני מסביר את התיאוריה בגדול ברגע שמישהו אומר לך משפט מה שאתה צריך לעשות זה להיכנס לראש שלו לדמיין שאתה זה הוא לדמיין שאתה אומר את המשפט שהוא אמר לך ולנסות לראות מה הוא מרגיש כשהוא אומר לך את המשפט הזה ולפי זה לבדוק מה התחושה עכשיו אם אתה רוצה לעשות לו טוב מה התחושה שצריך לעשות ולפי זה לדעת מה לענות לו. אתה הבנת את הלוגיקה מה הבנת?

ש: כשהוא אומר איזה משפט אתה צריך.

אליעד: אתה שומע את המשפט.

ש: לשמוע אותו ולהיכנס לראש שלו כאילו מה הוא הרגיש באותו זמן שהוא אמר את המשפט מה אתה חושב שהוא הרגיש.

אליעד: נכון ואז מה אחר כך?

ש: ואז להחליט להגיב לו כביכול לספק את הרגש הזה או לגרום לכך שאולי להעצים את הרגש להתייחס.

אליעד: לא אז אני מדבר לא רק על להתייחס אני מדבר על לראות בן אדם אומר משפט שים לב למה הוא אמר שים לב לאיזה מילים הוא השתמש תנתח את זה עכשיו תיכנס לראש של הבן אדם תנסה להבין "אם אני הייתי הוא למה הייתי אומר את המשפט הזה למה חזרתי על המילה הזאת פעמיים למה אמרתי ככה ולמה אמרתי ככה מה אני מרגיש" ועכשיו קודם כל תבדוק אם זאת הרגשה טובה או רעה עכשיו אם זאת הרגשה טובה אולי תרצה לחזק אותה אם זאת הרגשה רעה אולי תרצה להפוך אותה ועכשיו ואיך אתה יודע איך להפוך את ההרגשה הרעה גם אותו דבר "אם אני הייתי הוא והייתי מרגיש ככה וככה מה היו צריכים להגיד לי איזה שכל היו צריכים להגיד לי כדי שאני לא אחשוב את השכל הזה ועכשיו איך אני אומר לבן אדם השני בעולם המושגים שלו את השכל הזה".

וגם רצוי אם אתה תעשה את זה ב - offline אז אולי מתישהו תעשה את זה ב - online אבל אם אפילו ב - offline כשמראים לך הנה הבן אדם אמר את המשפט הזה בוא ננתח "מה הוא הרגיש? לא יודע, מה הוא חושב? לא יודע, מה צריך להגיד לו? לא יודע" אז איך תעשה את זה אחר כך בזמן אמת, עכשיו אם בן אדם רוצה להיות עוד יותר מקצועי אז הוא גם צריך לדעת להשתמש במילים של הבן אדם השני אם נגיד מישהו אומר נגיד משפט מה נגיד סתם תמציא משפט.

ש: אני שוחר שלום.

אליעד: אוקי ונגיד שאתה רוצה נגיד להזדהות איתו נגיד אז מה אתה נגיד תגיד לו אז אם לדוגמה נגיד אתה תגיד לו "כן זה מאוד טוב אנשים שבעד השלום" לא "אנשים שבעד שלום" זה משפט לא כל כך טוב.

ש: להכניס את השוחר איכשהו.

אליעד: נכון תגיד לו "נכון אתה שוחר שלום זה מאוד חשוב להיות שוחר שלום" תשתמש במילים שלו אבל אתה צריך לשים לב מה המילים שהוא השתמש עכשיו זה גם לשים לב מה המילים שהוא השתמש אבל לא רק מה המילים שהוא השתמש איזה מילה הוא אמר קודם למה הוא אמר את המילה הזאת קודם למה על המילה הזאת הוא חזר פעמיים כי המילה הזאת כנראה מייצגת אצלו משהו למה המילה הזאת הוא הרחיב אותה הדגיש אותה למה הוא הרים את הקול איפה הוא הרים את הקול באיזה מילה הוא הרים את הקול איזה מילה הוא הוריד את הקול אבל מה שאני חותר להגיד עוד פעם שאנשים לפעמים מנהלים שיחות וזה כאילו נראה שאין הרבה קשר ביניהם.

ש: דו שיח של חרשים זה נקרא.

אליעד: לא אני מדבר על זוגות אנשים אמיתיים.

ש: נכון יש כאלה שהם בכלל עושים טובה שהם מקשיבים לבן זוג שלהם.

אליעד: לא זה נכון שאין חיבור אבל לפעמים שנייה.

ש: מה אני צריך אבל בכוח כל הזמן לנסות ולראות מה היא אומרת ולבדוק מה אני עונה לה לא רוצה רוצה לדבר איך שבא לי למה שהיא לא תבדוק מה אני מדבר ולי תענה לי שלי יהיה טוב.

אליעד: אבל מה שאתה לא יודע אבל אתה לא שמת לב שהיא עשתה את זה בכלל.

ש: היא לא עשתה את זה אם היא הייתה עושה את זה היה לי טוב.

אליעד: איך אתה יודע אולי אותך שום דבר לא מספק.

ש: אז אין מה לעשות.

אליעד: אוקי עכשיו הוא אומר אולי זה פשוט לא מתאים הוא כאילו אומר אולי הסיבה שהוא לא עושה את זה נגיד עם הבחורה.

ש: כל מיני דברים שאני מתחבר אליהם הם מעניינים אותי למה צריך בכוח כאילו לנסות להתחבר לזה.

אליעד: נכון עכשיו איך נדע מה האמת שנייה בוא ננתח גם את זה מנתחים הכל, עכשיו ככה נגיד שיש זוג שמדברים ביניהם נגיד ונגיד שהבן אדם לא שם לב למילים של השני לדוגמה עכשיו אז אולי באמת זה מבטא חוסר התאמה איך נדע אם זה מבטא חוסר התאמה אולי זה מבטא חוסר התאמה וזהו אז הם פשוט לא מתאימים אחד לשני אבל מה האמת.

ש: אולי זה מבטא חוסר הקשבה.

אליעד: איך נדע אם זה מבטא חוסר הקשבה או שהם פשוט לא באותו ראש איך נדע אז אנחנו נבדוק אובייקטיבית על אותו בן אדם שמקשיב לשיחה האם בשיחות אחרות יש לו בכלל את המודעות הזאת להקשיב לבן אדם השני לדעת את הדברים האלה אם הוא אומר "תראה עם הבן אדם הזה והזה אני מקשיב מתייחס מגיב" אז יכול להיות שאותה הבחורה לא מתאימה לך באמת אבל הרבה פעמים הבן אדם בכלל לא מודע לזה אין לו בכלל את המודעות לבדוק מה השני חושב אין לו בכלל את המודעות הזאת ככה שזה לא בהכרח אומר שהם לא מתאימים זה אומר יכול להיות שאף פעם לא לימדו אותו שאדוני כשמישהו מדבר איתך.

ש: זה גם יכול להיות גם וגם.

אליעד: יכול להיות גם וגם אבל בא נתחיל מזה אם הוא בכלל מודע לזה אם הוא בכלל מבין לשים לב למה הבן אדם השני אמר אולי הוא בכלל אין לו את הפקודה הזאת בראש.

ש: אבל אולי אחרי זה יש לו את הפקודה הוא שם לב למה הבן אדם אומר וזה נראה לו פשוט שולי מפגר והוא לא מתחבר לזה.

אליעד: אז זה בסדר גמור אבל אז זה בחירה שלו אבל אם הוא אומר "אני רוצה לגרום לה לאהוב אותי" אז תתייחס למה שהיא אומרת במילים.

ש: אולי אם הוא רוצה.

אליעד: אתה בסדר גמור אתה מושלם הלאה, עכשיו אבל אני חוזר ואומר עוד פעם הדרך מי שרוצה לעשות בדיקה לעצמו שיקח נגיד לדוגמה הקלטה של שיחה סתם שיחה ספונטנית שיחה יומיומית ושינסה לשים לב האם הוא התייחס למילים שנאמרו לו הרבה פעמים הוא יגלה שהוא לא התייחס למילים, עכשיו אני אתן פה עוד פרספקטיבה נגיד יכול להיות מישהו אנחנו מאשימים פה עכשיו את הגבר נגיד אבל נגיד יכול להיות מישהו שהוא נגיד יקנה לאשתו מתנות ודברים וסיפורים והיא לא תאהב אותו ולעומת זאת מישהו אחר שנגיד סתם זה מישהו אחר היא תאהב אותו הוא אומר "מה היא אוהבת בו מה הוא נותן לה שהיא אוהבת בו" אבל מה הוא נותן לה הוא נותן לה שכשהיא מדברת הוא מתייחס למה שהיא אומרת.

לדוגמה היא אומרת משפט הוא יודע לקלוט איזה מילה היא אמרה ולהתלבש על המילה הזאת איפה היא הרגישה רע לעשות לה טוב איפה היא הייתה עצובה לנסות לשמח אבל אתה לא מקשיב למה שהיא אומרת אתה פעם בא שם לה מתנה והולך בא נגיד.

ש: אבל אולי מראש יש לי צורך כזה שאולי הוא קיים זה אומר שיש פה משהו לא בסדר.

אליעד: לא הבנתי מה אמרת.

ש: שאם פתאום יש לי צורך אני מרגיש שמישהי לא מספיק זה אולי לנסות בדרכים כאלה כי מראש לא היה לי חיבור כזה וזה יושב עלי וזה שאין את החיבור, אתה מבין ואז אני אנסה כאילו שיהיה חיבור כי אני אף פעם היה לי מלא חברות לא פניתי לאף אחת יותר מדי דברים בכלל לא הייתי יוצא איתן יותר מדי.

אליעד: ברור לכן זה גם נגמר.

ש: נכון כי מההתחלה בכלל לא היה לי טוב בכלל אתה מבין.

אליעד: אבל מי דיבר עליך עכשיו.

ש: אתה אמרת מדברים עלי אז תדבר עלי מה אתה רוצה.

אליעד: לא הגזמנו, אוקי עכשיו יש עוד תרגיל בסיפור יש עכשיו עוד תרגיל בן אדם מה שהוא יכול לעשות זה לקחת שיחה שלו עם מישהו ובסוף השיחה זה יכול להיות שיחה של שתי דקות שיחה של דקה אחר כך לרשום מה אתה זוכר שהוא אמר לך מה אתה זוכר שקרה מה הוא אמר לך בשיחה תרשום רוב הסיכויים שאתה תפספס חלקים שלמים מהשיחה למה כי לא התייחסת אליהם לא שמת לב בכלל שזה נאמר בשיחה, אני אלך איתכם יותר מזה בן אדם נגיד יכול לפתוח לקחת כתבה ב - ynet ולקרוא תקרא את הכתבה סגור את הנייר תכתוב מה קראת עכשיו מה תכתוב תכתוב שלושה משפטים אבל יש פה שלושים משפטים לאיפה כל המשפטים האחרים נעלמו.

עכשיו יכו להיות שזה באמת משפטים שוליים כן אבל השאלה אם זאת האמת חייב להיות האמת, מה שאני חותר לומר עוד פעם כשבן אדם מדבר איתך תהיה מודע למה הוא אמר ותגיב אם אתה רוצה שהוא יאהב אותך אם אתה לא בא לך זה גם בסדר אם אתה רוצה שהוא יאהב אותך תקשיב מה הוא אמר ותגיב בהתאם לפי ההקשר ואם אתה יכול להשתמש במילים שלו זה גם עדיף, האם באמת עדיף להשתמש במילים שלו של הבן אדם?

ש: תלוי מה אתה רוצה.

אליעד: תלוי מה המילים שלו לא בהנחה שאתה רוצה שהוא יאהב אותך.

ש: כן תלוי אם זה מילים נניח סתם גסות לגמרי אתה לא רוצה להראות את זה.

אליעד: לא תלוי בהקשר אם אתה רוצה להביע איתו הזדהות אז תשתמש במילים שלו אם אתה רוצה נגיד לא להביע איתו הזדהות מסיבות שונות. טוב הבנו את הסיפור?
איך לגרום להתאהב בי להבדיל איך לגרום לאנשים לאהוב אותך איך לגרום לבחור לאהוב אותי עצבות התחברות תחושת חיבור רגשות חיזוק פיתוח שיחה לגרום לגברים לרצות אותך איך להבין איך להבין מישהו איך להקשיב למישהו איך להתייחס איך להתייחס למישהו איך ליצור איך ליצור כימיה איך לנהל איך לנהל שיחה איך לפתח איך לפתח שיחה איך לפתח תקשורת הקשבה זוגיות טיפים טיפים למערכות יחסים טיפים לניהול טיפים לניהול שיחה יחסים יחסים זוגיים כימיה כיצד לנהל כיצד לפתח שיחה לדבר להבין להבין מישהו להקשיב להקשיב למישהו להתייחס להתייחס למישהו ליצור ליצור כימיה לנהל לנהל שיחה לפתח לפתח שיחה לפתח תקשורת מנהל מערכות מערכות יחסים מערכות יחסים זוגיות מערכת יחסים ניהול ניהול שיחה ניהול שיחות על מה לדבר על מה לדבר בשיחה פיתוח פיתוח שיחה שיחה תקשורת תקשורתיות
איך לכתוב מאמר? איך להכין נאום? איך להכין סדנא? איך להכין מצגת? איך בונים מצגת? איך כותבים מאמר? שלבים בתהליך של כתיבת מאמר, מודל להכנת נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - פיתוח מיומנויות אישיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח מיומנויות חשיבה, פיתוח מיומנויות ניהול, שיפור מיומנויות אישיות, שיפור מיומנויות תקשורת, שיפור מיומנויות למידה, שיפור מיומנויות ניהול
... מאמר? שלבים בתהליך של כתיבת מאמר, מודל להכנת נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - פיתוח מיומנויות אישיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח מיומנויות חשיבה, פיתוח מיומנויות ניהול, שיפור מיומנויות ... ולאחר מכן מלבישים על המהות הזאת, כל מיני צורות שונות, כמו שתכף אסביר. אז שב מול המחשב, פתח את הוורד וצא לדרך. אציין שניתן ... בכמה שפחות מילים, את הנושא שאתה הולך לכתוב עליו את המאמר, כמו במקרה שלנו, שזו עגבניה. אז פתח את קובץ הוורד, ותכתוב בו את המילה ... האלו והוא יכול מיד להתחיל בכתיבת המשפטים עצמם. אבל זו כמובן מיומנות, שרוכשים אותה באמצעות פיתוח של חשיבה מובנית וחשיבה מסודרת. ...
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה מהי הדרך לפתח את השכל ויכולת החשיבה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בפיתוח השכל, פיתוח החשיבה, והיכולת לחשוב בצורה ברורה ומעמיקה יותר. אליעד מדבר על איך ניתן לפתח את היכולת הקוגניטיבית והחשיבתית שלנו, ומדגיש שזו לא רק תכונה מולדת אלא גם משהו שניתן לפתח ולעבוד עליו. מהו תהליך פיתוח החשיבה? אליעד מציין שתהליך פיתוח החשיבה כולל את היכולת לראות את הדברים מזוויות שונות, כלומר, היכולת לראות את ההיפוך של כל מצב או רעיון. לדוגמה, אם אדם מתרגל לחשוב על תפוחים, הוא לומד להסתכל עליהם גם מצדדים אחרים ולראות את ההפך של כל מצב או מצב רוח. השלב הראשון בהפיתוח הוא להבין שהיכולת הזו ניתנת לפיתוח, גם אם לא נולדים איתה בצורה טבעית. כשרואים את הדברים מזוויות שונות, אפשר לראות גם את היתרונות וגם את החסרונות של כל סיטואציה. אליעד מתאר את החשיבה הזו כדרך להימנע מהתלות במצבים ובדברים, ולהפוך את האדם לעצמאי יותר במחשבותיו ובבחירותיו. האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו? השאלה האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו עולה במהלך ההרצאה, ואליעד עונה עליה בצורה חיובית. הוא מדגיש שלמרות שלחלק מהאנשים זה יכול להיות טבעי יותר, כל אחד יכול לפתח את היכולת הזו על ידי תרגול מתמיד והבנה עמוקה יותר של העולם. לדוגמה, אם אדם לא מצליח להבין מצב מסוים בעסק, הוא יכול להשתמש בכלים של ... כי אחד האתגרים הגדולים בחיים הוא לדעת איך להתמודד עם קונפליקטים וויכוחים. לדוגמה, אם אדם נמצא במצב של ויכוח בעסק עם עובד שלא מבין את עמדתו, הוא יכול לפתח את היכולת להציג את הבעיה ממספר זוויות, על מנת להגיע לפתרון שמספק את כל הצדדים. אליעד טוען כי כשיש לאדם את הכלים לחשוב בצורה רחבה ולהבין את הבעיה מכל ההיבטים, הוא יכול למצוא פתרון טוב יותר ולהתמודד עם הבעיה בצורה מקצועית יותר. האם ישנם תחומים שבהם לא ניתן לפתח את החשיבה? נראה כי אין תחום שבו לא ניתן לפתח את החשיבה, אך אליעד מדבר גם על תחומים שבהם יש לאדם נטייה טבעית. לדוגמה, אם אדם נולד עם כושר גופני חזק, הוא יוכל לפתח את יכולותיו בקלות רבה יותר מאדם אחר, אך גם אנשים אחרים יכולים לפתח את כישוריהם על ידי תרגול ועבודה קשה. כך גם בתחום החשיבה - כל אחד יכול ללמוד לפתח את היכולת לחשוב בצורה יותר מובהקת ויותר רחבה, גם אם זה לא מגיע לו בצורה טבעית. כיצד נוכל לדעת אם אנו פועלים מתוך הבנה או מתוך ... אליעד מתאר את הצורך בהבנת הדברים בצורה מעמיקה. לפעמים אנשים פועלים על פי אופי ולא על פי הבנה של הדברים. לדוגמה, כשמישהו לא מבין תחום מסוים, הוא לא יוכל לפתח את החשיבה בצורה נכונה, כי הוא פועל מתוך אופי ולא מתוך הבנה מעמיקה של הנושא. על כן, אליעד טוען שעלינו לבדוק אם אנחנו פועלים מתוך הבנת הדברים או מתוך אופי בלבד, ולפתח את ההבנה והחשיבה שלנו בכל תחום על מנת להתנהל בצורה חכמה יותר. מהו הקשר בין הפיתוח השכלי לפיתוח תחומים אחרים? אליעד מציין שהפיתוח השכלי קשור גם לפיתוח תחומים אחרים בחיים. לדוגמה, אם אדם מעוניין לפתח את כישוריו בתחום הגישור בין זוגות, עליו ללמוד כיצד להבין את הצדדים השונים של הבעיה ולמצוא פתרון מתאים. אותו עיקרון תקף גם בתחומים ...
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה איך לפתח את השכל בדומה לפיתוח שרירים? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו באופן מפורט את העקרונות של פיתוח השכל על ידי השוואה לאימון שרירים. לפי אליעד, המטרה בשני התחומים היא ליצור מאמץ משמעותי, בין אם מדובר בשרירים ובין אם מדובר בשכל. אליעד מציג שתי גישות עיקריות לפיתוח השרירים, ולכל אחת מהן השלכה על פיתוח החשיבה והיכולת השכלית. מהן שתי הגישות בפיתוח שרירים וכיצד הן משפיעות על התפתחות הגוף? אליעד כהן מסביר שישנן שתי גישות שונות בנוגע לפיתוח שרירים: הגישה הראשונה היא להעביר כמה שיותר משקל מנקודה אחת לנקודה אחרת. בגישה זו, המטרה היא להרים משקלים גבוהים ככל האפשר ... במלוא הפוטנציאל, מה שעלול להוביל לפציעות ולחוסר התקדמות בפיתוח השריר. הגישה השנייה, אותה אליעד מגדיר כנכונה יותר, היא לגרום לשרירים להתאמץ ככל שניתן. לפי גישה זו, אין חשיבות לכמות המשקל ... תרגילים ללא משקל כלל יכולים להביא לתוצאות משמעותיות ולפתח את השריר ביעילות ובבטיחות. כיצד הגישות לאימון שרירים קשורות לפיתוח השכל והחשיבה? אליעד כהן מציג הקבלה ישירה בין הגישות הללו לאימון שרירים לבין הדרכים לפיתוח החשיבה. לדבריו, גם בפיתוח השכל קיימות שתי גישות: גישה ראשונה אומרת שצריך לפתור כמה שיותר בעיות, כמה שיותר מהר, כדי לפתח את החשיבה. כאן המיקוד הוא בכמות הבעיות שנפתרו ולא באיכות המאמץ השכלי. החיסרון בגישה זו הוא שהאדם ממהר לפתור בעיות ללא מחשבה ... פשוטות לכאורה. איך בעיה פשוטה כמו הכנת חביתה יכולה לשמש לפיתוח החשיבה? אליעד נותן דוגמה מפורטת על איך אפילו משימה יומיומית פשוטה כמו הכנת חביתה יכולה להפוך לאימון שכלי אפקטיבי: כדי לפתח את השכל באמצעות הכנת חביתה, על האדם להקדיש זמן לחשיבה עמוקה ולשאול את עצמו: איך אני יכול להכין את החביתה בצורה הטובה ביותר ... לשפר אותו. באמצעות גישה זו, השכל מתאמץ באופן קבוע, ובכך מתפתח לאורך זמן. לסיכום, אליעד כהן מציג שתי גישות לפיתוח השכל ומדגיש את חשיבות המאמץ השכלי עצמו. הוא מעודד את הצופים לאמץ את החשיבה באופן יסודי ומעמיק, אפילו בבעיות פשוטות ויום - יומיות, כדרך לפיתוח אינסופי של השכל והחשיבה. איך לפתח את השכל? פיתוח שריר המוח איך לפתח שרירים? איך לחשוב בצורה חכמה? איך לשפר את יכולת החשיבה? איך להיות הכי טוב בעולם? איך לאמן את המוח? השכל שיש בכל דבר, 2 גישות ... היכולת השכלית, תרגילי כוח, אימון כוח, סוגים של אימון, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות הכי טוב בכל דבר? מהו מאמץ שכלי? איך לגרום לשכל להתאמץ? איך לאמן את המוח? תרגילי חשיבה, חיזוק החשיבה ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל? כל תחום יכול לפתח את השכל, אך הדבר תלוי כיצד נעשה בו שימוש אינטליגנטי ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות לזכור את המילים, זו כבר הפעלת חשיבה שמפתחת את השכל. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? כפי שנאמר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם הוא מעורב בהפעלת חשיבה והיגיון. אפילו תחומים מעשיים כמו אינסטלציה יכולים לפתח את השכל אם הם כוללים פתרון בעיות, הבנת מורכבות וניתוח של המנגנונים הפיזיים. לעיתים, תחום מעשי יכול לאתגר את השכל יותר מתחום תיאורטי, תלוי במורכבות ובפיתוח היכולת לחשוב על דרכים חדשות לבצע משימות. האם כל מאמץ לשיפור אישי תורם לפיתוח השכל? כן. כל מאמץ אישי לשיפור עצמי, אם הוא נעשה תוך כדי חשיבה והיגיון, יכול לתרום לפיתוח השכל. לדוגמה, אם אדם מתאמן על תרגילים גופניים תוך ניתוח השפעתם על השרירים או עובד על שיפור הזוגיות תוך מחשבה על דרכים יעילות יותר לשיפור, הוא מפתח את השכל. לסיכום: כיצד ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול ל
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
... לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית מהם היתרונות של לימוד רוחניות באשרם או במנזר? באשרם או במנזר, יש מקום לתרגל רוחניות בצורה אינטנסיבית שמאפשרת פיתוח אישי עמוק. למעשה, במצבים כאלו, החיים נראים פשוטים יותר ומאורגנים, עם זמן לפיתוח מודעות עצמית ומדיטציה. הדגש הוא על חיים של הפשטה, שבהם האדם מרוכז בעצמו ובתהליכי ההתפתחות האישית שלו. מדובר בתהליך שמאתגר את האדם באופן יומיומי ומסייע לו להתפנות מהמולת העולם החיצוני, ולצלול פנימה ... על הדרך בה הוא חווה את חייו בכל תחום. לדוגמה, בחיים החברתיים או בעבודה, אדם שמפתח את המודעות האישית והפנימית שלו, יוכל לראות ולהבין את עצמו בצורה ברורה יותר, ויוכל להתמודד עם רגשות כמו פחד ... לתוך חיי היום - יום, לעיתים נראית השגרה היומיומית כמאבק מתמיד בין הצורך להתפתח רוחנית ובין הצורך להתמודד עם העולם החיצוני. השאלה מה אני באמת רוצה? מלווה את האדם בכל שלב, ומובילה לתובנות ... כאשר אדם חי חיים אינטנסיביים, הוא יכול לחוות קושי במציאת זמן למדיטציה או לפיתוח אישי. הבעיה מתחילה להתרחש כאשר כל פעילות מתחילה להרגיש כאילו היא בגדר משימה, ולא כדרך חווייתית של חיים. חשוב לציין כי תהליך של קיום רוחני דורש סבלנות רבה ורצון אמיתי להמשיך להתפתח בכל הרמות. באשרם או במנזר, החיים יהיו ממוסדים ומסודרים יותר, מה שמאפשר לאדם להתפנות ולבצע את כל הצעדים ... הוא לא יכול באמת להגיע לשלמות הפנימית. כל התמודדות עם תחושות מתח היא שלב בהתפתחות האישית של האדם. איך נוכל להבין את עצמנו ולזכות בשלום פנימי? ההבנה של עצמך היא הצעד הראשון ליצירת שלום ... יכולה לשפר את החיים? כיצד נוכל להתמודד עם מתח בחיי היום - יום? מהו תהליך ההתפתחות האישית? כיצד נוכל לפתח מודעות עצמית? ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה איך לדעת בוודאות מוחלטת שמשהו נכון? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בנושא האינטליגנציה, פיתוח השכל, החשיבה והיכולת להגיע לוודאות מוחלטת. אליעד מבהיר כי היכולת של אדם להגיע ... להיות בטוח לחלוטין. דוגמה זו ממחישה את החשיבות של חקירה שכלית יסודית ושלמה בכל תחום בחיים. מהו המפתח לוודאות שכלית מוחלטת? אליעד מדגיש כי המפתח לוודאות מוחלטת הוא שימוש מלא בשכל האישי. כל אחד חייב לנצל את מלוא הפוטנציאל השכלי ... חמש, אך בגיל עשרים הוא עלול לשנות את דעתו. מכאן שאותו ילד מעולם לא היה באמת בטוח באותו נושא. כיצד מפתחים את השכל כדי להגיע לוודאות מוחלטת? הדרך לפתח את השכל היא על ידי חקירת כל דבר באופן יסודי. אליעד ממליץ לקחת נושאים פשוטים מהחיים ... ואז הוא יכול להיות בטוח במסקנות שלו. מדוע חשוב לפרק ולנתח כל מחשבה וכל אמירה? אליעד מציע תרגיל מעשי לפיתוח השכל - להקליט שיחה רגילה, אפילו בנושא יומיומי כמו פוליטיקה או מצב כלכלי, ואז לנתח ... בתובנה שהגיע אליה. איך להגיע לוודאות מוחלטת? מה הקשר בין שכל לרגש? האם וודאות יחסית קיימת? איך לפתח את החשיבה והשכל? מה ההבדל בין דמיון להבנה שכלית? כיצד לשפר יכולת קוגניטיבית? ...
יעוץ לחברות סטארט אפ, איך לפתח מוצר על חשבון הלקוח? האם להשקיע בפיתוח המוצר או בשיווק המוצר? איך לנהל סטארטאפ מוצלח? איך להצליח בסטארטאפ? המדריך ליזם, המדריך לסטארטאפיסט המתחיל, פיתוח עסקי, פיתוח מוצר
יעוץ לחברות סטארט אפ, איך לפתח מוצר על חשבון הלקוח? האם להשקיע בפיתוח המוצר או בשיווק המוצר? איך לנהל סטארטאפ מוצלח? איך להצליח בסטארטאפ? המדריך ליזם, המדריך לסטארטאפיסט המתחיל, פיתוח עסקי, פיתוח מוצר
... לחברות סטארט אפ, איך לפתח מוצר על חשבון הלקוח? האם להשקיע בפיתוח המוצר או בשיווק המוצר? איך לנהל סטארטאפ מוצלח? ... בסטארטאפ? המדריך ליזם, המדריך לסטארטאפיסט המתחיל, פיתוח עסקי, פיתוח מוצר איך לפתח מוצר על חשבון הלקוח ולהצליח בסטארטאפ? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלות מפתח בתחום הסטארטאפים, פיתוח מוצרים, וההשקעה הנדרשת להצלחתם. עיקר השיח מתמקד בסוגיות של פיתוח עסקי, האם להשקיע יותר בפיתוח המוצר או בשיווקו, ומהן הדילמות שסטארטאפים נתקלים ... כי רוב הסטארטאפים נכשלים משום שהם לא מצליחים לפתח מוצר שמצליח להימכר או כי הם לא מצליחים למכור אותו ... של לקוחות. הכישלון עשוי לנבוע מהשקעה לא נכונה בפיתוח המוצר או בשיווקו. אחת הדילמות המרכזיות היא כיצד להקצות את המשאבים בצורה נכונה בין פיתוח המוצר לשיווקו. בחלק מהמקרים, הסטארטאפים מפתחים מוצרים בלי לדעת אם יש בכלל שוק או קהל יעד שמוכן לשלם עליהם. האם לפתח מוצר לפני שיש לקוח? אחת השאלות המרכזיות שנדונות היא האם כדאי לפתח את המוצר לפני שנמצא לקוח מוכן לשלם. אליעד מציין ... כאשר יש כבר לקוח שמוכן לשלם עבור המוצר, מה שמאפשר לפתח את המוצר על חשבונו. במקרה זה, הלקוח למעשה מממן את הפיתוח ומספק גם תמיכה בשלב מוקדם של התהליך. אולם, ישנם מקרים שבהם היזם מפתח את המוצר ללא התחייבות מצד הלקוח, ויש כאן סיכון ... לא תמיד ניתן יהיה למכור את המוצר בהמשך. אפשרויות פיתוח המוצר על חשבון הלקוח אליעד מציין מספר דרכים בהן אפשר לפתח מוצר על חשבון הלקוח: 1. הסכמות מראש עם לקוח עתידי ... או הטכנולוגיה שפותחה. במקרה זה, הלקוח משלם עבור הפיתוח מראש, בתמורה לכך שהמוצר יפותח במיוחד עבורו. 2. פיתוח על בסיס מחקר - אפשרות נוספת היא כאשר הלקוח משלם לא רק עבור הפיתוח אלא גם עבור מחקר ראשוני שיבדוק אם הפיתוח אפשרי. במקרה הזה, הלקוח מקבל את התחייבות המפתח רק לפיתוח טכנולוגי ולא להצלחה מלאה של המוצר בשוק. תהליך של פיתוח מול מכירה אליעד מדגיש את הצורך בהבנת השוק ודרישות הלקוחות לפני שמתחילים בתהליך הפיתוח. אם המפתח לא יודע מי יהיו הלקוחות, מה הם צריכים ומה המחיר שהם מוכנים לשלם, יש סיכון גבוה שהפיתוח לא יצליח. במקרים רבים, יזמים מתחילים ל
גמילה מסמים באמצעות פיתוח השכל, איך להיגמל מסמים באמצעות פיתוח השכל? איך להפסיק לעשן מריחואנה? איך להפסיק לעשות סמים? איך לגמול מישהו מסמים? איך לטפל במכור לסמים? איך נגמלים מסמים? למה לא לעשות סמים? איך להפסיק שימוש בסמים?
גמילה מסמים באמצעות פיתוח השכל, איך להיגמל מסמים באמצעות פיתוח השכל? איך להפסיק לעשן מריחואנה? איך להפסיק לעשות סמים? איך לגמול מישהו מסמים? איך לטפל במכור לסמים? איך נגמלים מסמים? למה לא לעשות סמים? איך להפסיק שימוש בסמים?
... מסמים באמצעות פיתוח השכל, איך להיגמל מסמים באמצעות פיתוח השכל? איך להפסיק לעשן מריחואנה? ... לגמול מישהו מסמים? איך לטפל במכור לסמים? איך נגמלים מסמים? למה לא לעשות סמים? איך להפסיק שימוש בסמים? איך להיגמל מסמים באמצעות פיתוח השכל? כדי להיגמל משימוש בסמים, הצעד המרכזי הוא לפתח את השכל. השימוש בסמים לא פותר ... אלא רק בורח ממנה. הבעיה לא נפתרת בשום אופן. השימוש בסמים פוגע בכישורי החשיבה של האדם, ולכן הצעד הראשון והמרכזי בגמילה הוא לפתח את השכל. כשיש לאדם יותר שכל, ... בכישורי החשיבה יכול להקל על ההתמודדות עם בעיות ולהפחית את השפעת הסמים. איך להפסיק להשתמש בסמים? הדרך להפסיק להשתמש בסמים היא לפתח חשיבה ברורה וחדה. כל עוד אדם ... לחשוב בצורה נכונה ולהתמודד עם הקשיים בדרך רציונלית. איך לטפל במכור לסמים? כדי לעזור למכור סמים להיגמל, יש להתמקד בהבנה שדרושה פיתוח השכל. במקום להציע פתרונות ... במהרה. הם לא עוזרים לשפר את החשיבה או להתמודד עם בעיות אמיתיות, ולכן הם לא פתרון לבעיות רגשיות או נפשיות. הפתרון האמיתי הוא לפתח את השכל ולמצוא דרכים אחרות להתמודד עם החיים. איך להפסיק לעשן מריחואנה? כמו בכל סוג של גמילה מסמים, הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן מריחואנה היא על ידי פיתוח החשיבה והבנת המניעים שמובילים ... סמים? הפסקת השימוש בסמים דורשת שינוי בתפיסה ובחשיבה. במקום להשתמש בסמים כדי לברוח מבעיות, יש ללמוד להתמודד איתן בצורה חכמה, לפתח את השכל ולהבין שפתרון הבעיות ... פתרונות אמיתיים ומועילים. איך לגמול מישהו מסמים? אם רוצים לעזור למישהו להיגמל מסמים, הדרך האפקטיבית ביותר היא לעזור לו לפתח את השכל. על ידי חינוך לחשיבה ... לאדם שהשימוש בסמים לא פותר בעיות, ושהוא יכול למצוא דרכים אחרות להתמודד עם החיים. איך נגמלים מסמים? גמילה מסמים היא תהליך של פיתוח השכל והבנת המציאות בצורה בהירה יותר. ככל שהאדם מבין את הבעיות בחייו ומפתח חשיבה נכונה, כך השפעת הסמים על חייו תחלש, ויהיה לו יותר קל להרגיש טוב בלי הצורך בסמים. גמילה מסמים פיתוח השכל הפסקת שימוש בסמים מריחואנה טיפול במכור לסמים תהליך גמילה מסמים איך להיגמל מסמים באמצעות פיתוח השכל? כדי להיגמל משימוש בסמים, הדבר המרכזי שצריך לעשות הוא לפתח את השכל. השימוש בסמים לא פותר ... סמים, הוא לא פותר את הבעיה שלו, אלא בורח ממנה - הבעיה לא נפתרת בשום אופן. הסמים פוגעים בשכל של האדם, ולכן כדי להיגמל מהם, יש לפתח את השכל ולהפוך את השימוש בסמים ... בסמים. כל שיפור בכישורי החשיבה יכול להקל על ההתמודדות עם הבעיות ולהפחית את השפעת הסמים. לכן, השלב הראשון והמרכזי בגמילה הוא לפתח את השכל - ככל שיש לאדם יותר שכל, הוא ירגיש טוב יותר מבלי הצורך להשתמש בסמים. איך להפסיק להשתמש בסמים? כדי להפסיק להשתמש בסמים, יש לפתח חשיבה ברורה וחדה. כל עוד אדם ... בצורה נכונה ולהתמודד עם הקשיים בדרך רציונלית. איך לטפל במכור לסמים? אם רוצים לעזור למכור סמים להיגמל, צריך להתמקד בהבנה שדרושה פיתוח השכל. במקום להציע פתרונות ... במהרה. הם לא עוזרים לשפר את החשיבה או להתמודד עם בעיות אמיתיות, ולכן הם לא פתרון לבעיות רגשיות או נפשיות. הפתרון האמיתי הוא לפתח את השכל ולמצוא דרכים אחרות להתמודד עם החיים. איך להפסיק לעשן מריחואנה? כמו בכל סוג של גמילה מסמים, הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן מריחואנה היא על ידי פיתוח החשיבה והבנת המניעים שמובילים ... סמים? הפסקת השימוש בסמים דורשת שינוי בתפיסה ובחשיבה. במקום להשתמש בסמים כדי לברוח מבעיות, יש ללמוד להתמודד איתן בצורה חכמה, לפתח את השכל ולהבין שפתרון הבעיות ... פתרונות אמיתיים ומועילים. איך לגמול מישהו מסמים? אם רוצים לעזור למישהו להיגמל מסמים, הדרך האפקטיבית ביותר היא לעזור לו לפתח את השכל. על ידי חינוך לחשיבה ... לאדם שהשימוש בסמים לא פותר בעיות, ושהוא יכול למצוא דרכים אחרות להתמודד עם החיים. איך נגמלים מסמים? גמילה מסמים היא תהליך של פיתוח השכל והבנת המציאות בצורה בהירה יותר. ככל שהאדם מבין את הבעיות בחייו ומפתח חשיבה נכונה, כך השפעת הסמים על ...
השכל שיש בכל דבר, ניתוח תהליכים, תרגיל רב מפרקי, תרגיל מבודד, תרגיל מורכב, טווח תנועה מלא, פיתוח גוף, איזה תרגיל הכי טוב? ספורט, אימון גופני, איך להתאמן נכון? פיתוח שרירים, לפתח שרירים
השכל שיש בכל דבר, ניתוח תהליכים, תרגיל רב מפרקי, תרגיל מבודד, תרגיל מורכב, טווח תנועה מלא, פיתוח גוף, איזה תרגיל הכי טוב? ספורט, אימון גופני, איך להתאמן נכון? פיתוח שרירים, לפתח שרירים
... שיש בכל דבר, ניתוח תהליכים, תרגיל רב מפרקי, תרגיל מבודד, תרגיל מורכב, טווח תנועה מלא, פיתוח גוף, איזה תרגיל הכי טוב? ספורט, אימון גופני, איך להתאמן נכון? פיתוח שרירים, לפתח שרירים מהם היתרונות והחסרונות של תרגילים מבודדים מול תרגילים רב מפרקיים? ההרצאה מתמקדת בהשוואה בין תרגילים המבודדים שרירים לבין תרגילים רב מפרקיים שמשלבים מספר קבוצות שרירים בו זמנית, תוך ניתוח השפעתם על פיתוח גוף, יכולת עמידות ויעילות האימון. כחלק מההרצאה, נישאת השאלה על אופי האימונים - ... בצורה טבעית יותר? בהתאם לכך, החלק הראשון של השיחה מציע כי כשמבצעים תרגיל מבודד, המטרה היא להפעיל שריר ספציפי במלואו, מה שמוביל לפיתוחו בצורה הטובה ביותר. אולם, השאלה שנשאלת היא: האם תמיד יש צורך בהבנה המעמיקה הזאת ... ובידוד כל שריר בתרגיל. אחת הדעות שהובעה היא שלעיתים פיצול שרירים לתרגילים מבודדים יכול להביא לתוצאות טובות יותר. אולם, אם רוצים לפתח את השרירים בצורה כללית, תרגילים רב מפרקיים יכולים להיות יעילים יותר, כיוון שהם משאירים את הגוף לפתח את השרירים באופן טבעי וממוקד יותר. בהקשר של פיתוח גוף, מדובר בעיקר על הדרך בה כל שריר פועל תוך כדי תרגיל, כאשר תרגילים המבודדים שרירים מאפשרים לכל שריר לקבל את המקסימום מהאימון. האם שילוב של תרגילים רב מפרקיים ותנועות רחבות חשוב לפיתוח שרירים? בהתבסס על דוגמאות שציינה השיחה, השיטה המובילה לפיתוח שרירים בצורה מקסימלית נוגעת לשני מרכיבים עיקריים: טווח תנועה מלא ואימון עם עוצמת ... על כל השריר - לא מבודד, אלא מקדם צמיחה. חלק מהתהליך שנדון היה ההתמקדות בטווח תנועה - תנועה מלאה נותנת פוטנציאל יותר טוב לפיתוח שרירים, כיוון שהיא מאפשרת לכל קבוצת שרירים לעבוד בצורה מלאה. בעניין זה, פיתוח השרירים נשקל כאידיאלי כאשר נעשה אימון שמערב את כל הגוף תוך שמירה על עוצמה. יש ... האם יש יתרון כלשהו לגיוון שבין תרגילים שמתמקדים רק על שריר אחד לבין תרגילים שמשלבים מספר קבוצות. יש המדברים על כך שאם המטרה היא לפתח שריר ספציפי, הפיצול בתרגילים עשוי להיות יעיל יותר, בעוד שתנועות רחבות יותר ... רבים יכולות לשמש יותר כתרגילים כלליים. לסיכום, כל אחת מהשיטות עשויה להיות יעילה, תלוי במטרה הספציפית של האימון, אם זה למקסם את פיתוח הגוף או להתמקד בשרירים מסוימים. בעבודת כושר ותרגילים, יש לשלב בין הגישות השונות ולהתאים את השיטה ליעדים שהמתאמן שואף להשיג. תרגילים רב מפרקיים פיתוח גוף פיתוח שרירים תרגילים מבודדים איך להתאמן נכון? ...
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה מהם תהליכי החשיבה ואיך ניתן לפתח אותם? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בניתוח תהליכי חשיבה ופיתוח יכולות קוגניטיביות. הוא מדגיש את החשיבות של הבנת סיבה ותוצאה בכל ... פועל בצורה הטובה ביותר. כיצד ניתן לפתח את החשיבה הקוגניטיבית שלנו? אליעד מסביר שבכדי לפתח את החשיבה הקוגניטיבית, חשוב להתחיל מלשאול שאלות ולנתח כל דבר בצורה ... אוטומטיזם. תהליך זה מאפשר לאדם להתפתח לחשוב בצורה יותר לוגית ומובנית. כאשר אדם שואל את עצמו מה המשמעות ... חשיבה מקדם את האדם צעד נוסף לעבר פיתוח יכולת קוגניטיבית. מה השפעתה של היכולת לשלוט במינון על פיתוח החשיבה? במהלך ההרצאה, אליעד מציין גם את המהות של שליטה במינונים. ... איך שאלות ותשובות משפיעות על פיתוח החשיבה? אליעד מדגיש את החשיבות של השאלות בתהליך החשיבה. כל שאלה יכולה לפתוח פתח להמון אפשרויות ולקדם את החשיבה לעומק. הוא מציין שהשאלות למה? ומה היה קורה אם? הן קריטיות לפיתוח החשיבה. אליעד מסביר שהיכולת להעמיק בשאלות ולהתמקד בתשובות גורמת לפיתוח תהליכי חשיבה מתקדמים. פיתוח חשיבה תהליכי חשיבה סיבה ותוצאה שליטה במינונים פיתוח קוגניטיבי לשאול שאלות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פיתוח, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פיתוח, איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, יועץ טיפולי, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בנושאי פיתוח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 13:21:40 - wesi1